Прохоренко Л. І. Особливості саморегуляції у молодших школярів зі зниженим інтелектом / Л. І. Прохоренко // Дефектологія. - 2012. - № 3. - С. 2-5. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.Розглянуто питання формування здібностей до регуляції поведінки та саморегуляції у провідних видах діяльності дитини зі зниженим рівнем інтелектуального розвитку. Висвітлено результати дослідження сформованості саморегуляції у молодших школярів зі зниженим інтелектом у процесі навчальної діяльності, проведеного з використанням методики У. Ульєнкової. Зазначено, що до експериментального дослідження були залучені діти перших класів із затримкою психічного розвитку, діти з розумовою відсталістю та діти з нормальним розвитком. Доведено, що в дітей зі зниженим інтелектом більш виражені труднощі у разі необхідності виконувати завдання за зразком, дотримуватися вимог та послідовності виконання у порівнянні з дітьми з нормальним розвитком. Наголошено, що виражені особливості психічного розвитку, притаманні дітям зі зниженим інтелектом, негативно впливають на розвиток усіх компонентів саморегуляції. Визначено причини несформованості саморегуляції в процесі виконання навчальних завдань означених дітей. Окреслено шляхи та корекцію її формування. Рассмотрены вопросы формирования способностей к регуляции поведения и саморегуляции в ведущих видах деятельности ребенка с пониженным уровнем интеллектуального развития. Освещены результаты исследования сформированности саморегуляции у младших школьников со сниженным интеллектом в процессе учебной деятельности, проведенного с использованием методики В. Ульенковой. Указано, что к экспериментальному исследованию были привлечены дети первых классов с задержкой психического развития, дети с умственной отсталостью и дети с нормальным развитием. Доказано, что у детей со сниженным интеллектом более выраженные трудности при необходимости выполнять задания по образцу, соблюдать требования и последовательность выполнения по сравнению с детьми с нормальным развитием. Отмечено, что выраженные особенности психического развития, которые присущи детям со сниженным интеллектом, негативно влияют на развитие всех компонентов саморегуляции. Определены причины несформированности саморегуляции в процессе выполнения учебных заданий указанными детьми. Намечены пути и коррекция ее формирования. In article shined a problem of features of self-control at children of younger school age with the lowered intelligence in the course of educational activity, it is defined a way and correction of its formation Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|