РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000417753<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Сухомлинська О. В. 
Розвиток особистості і освіта: історичний вимір / О. В. Сухомлинська // Педагогіка і психологія. - 2008. - № 2. - С. 15-26. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

В історичному контексті висвітлено процеси розвитку особистості у системі освіти. Проаналізовано різноманітні концепції у вирішенні проблеми, які застосовувалися в освітньому просторі в ХХ ст., зокрема, експериментальну психологію (Е. Мейман, Е. Клапаред, Т. Симон); педоцентризм, що грунтувався на ідеї рефлексології (В.М. Бехтерев, І.М. Сеченов, І.П. Павлов); культурно-історичний розвиток психіки (Л.С. Виготський); педагогіку колективу (А.С. Макаренко); розвивальне навчання через створення гуманного середовища (В.О. Сухомлинський), а також ідею розвитку особистості, змістом якого є дидактичний енциклопедизм. На основі розгляду недоліків та успіхів у підходах до реалізації особистісного розвитку дитини в історичному вимірі окреслено завдання, що стоять перед теперішньою системою освіти, та педагогіку завтрашнього дня.

В историческом контексте освещены процессы развития личности в системе образования. Проанализированы различные концепции в решении проблемы, которые применялись в образовательном пространстве в ХХ в., в частности, экспериментальную психологию (Э. Мейман, Э. Клапаред, Т. Симон); педоцентризм, основанный на идее рефлексологии (В.М. Бехтерев, И.М. Сеченов, И.П. Павлов); культурно-историческое развитие психики (Л.С. Выготский); педагогику коллектива (А.С. Макаренко); развивающее обучение с помощью создания гуманной среды (В.А. Сухомлинский), а также идею развития личности, содержанием которого является дидактический энциклопедизм. На основе рассмотрения недостатков и успехов в подходах к реализации личностного развития ребенка в историческом измерении очерчены задания, которые стоят перед нынешней системой образования, и педагогику завтрашнего дня.

The author while tracing the individual's development in the historical dimension analyses the problem taking the 20-th century as an example, for instance the experimental psychology (E. Meumann, E. Claparde, T. Simon), the psycho psysiological school (V.M. Bekhterev, I.M. Sechenov, I.P. Pavlov), the L.S. Vygotskiy's, A.S. Makarenko's and Soukhomlinskiy's educational ideas as well as the modern developing education ideas.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 + Ю91(0)6 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського