РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000507766<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Луговий В. І. 
Міжнародні та національні стандартні кваліфікації освіти: концепція і реалізація / В. І. Луговий, Ж. Таланова // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2013. - № 1. - С. 15-24. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Проаналізовано Міжнародну стандартну класифікацію освіти (МСКО) версії 2011 р. з огляду на її розвиток і креативну роль щодо розуміння та модернізації світової і національних освітніх систем. Аргументовано доцільність використання концепції МСКО 2011 р. для розроблення концептуальних засад Національної стандартної класифікації освіти (НСКО) України. Зосереджено увагу на освітніх програмах, які з відповідними визнаними освітніми кваліфікаціями є базовими одиницями класифікації в МСКО. Охарактеризовано ключові поняття у визначенні освітньої програми, а саме: "освіта", "освітня діяльність", "навчання/навченість", "навчальний результат". Наголошено, що в інтерпретації МСКО−2011 освіта забезпечує навчання/навченість (процес і результат), а не навпаки, як поширено в національній педагогіці, коли навчання веде до освіти (процесу і результату). Зазначено, що у певних випадках кілька освітніх програм можуть забезпечувати отримання однієї і тієї самої кваліфікації, і одна програма − отримання кількох різних кваліфікацій. Виокремлено типи освіти та типи навчання. Розкрито класифікацію в МСКО освітніх програм та пов’язаних з ними освітніх кваліфікацій за їх змістом з використанням двох основних наскрізних класифікаційних змінних: рівнів освіти (дев’ять рівнів: 0−8) та галузей освіти (25 галузей). Розглянуто питання кодування освітніх програм і освітніх досягнень, яке здійснюється за трьохзначним кодом у межах 9-ти рівнів освіти. Констатовано, що МСКО виступає потужним інструментом не лише пасивної класифікації, а й активної стандартизації та організації міжнародної, національних систем освіти.

Проанализирована Международная стандартная классификация образования (МСКО) версии 2011 г. с точки зрения ее развития и креативной роли в понимании и модернизации мировой и национальных образовательных систем. Аргументирована целесообразность использования концепции МСКО 2011 г. для разработки концептуальных основ Национальной стандартной классификации образования (НСКО) Украины. Сосредоточено внимание на образовательных программах, которые с соответствующими признанными образовательными квалификациями являются базовыми единицами классификации в МСКО. Охарактеризованы ключевые понятия в определении образовательной программы, а именно: "образование", "образовательная деятельность", "обучение/обучаемость", "учебный результат". Отмечено, что в интерпретации МСКО-2011 образование обеспечивает обучение/обученность (процесс и результат), а не наоборот, как распространено в национальной педагогике, когда обучение ведет к образованию (процесс и результат). Отмечено, что в определенных случаях несколько образовательных программ могут обеспечить получение одной и той же квалификации и одна программа − получение нескольких различных квалификаций. Выделены типы образования и типы обучения. Раскрыта классификация в МСКО образовательных программ и связанных с ними образовательных квалификаций по их содержанию с использованием двух основных сквозных классификационных переменных: уровня образования (девять уровней: 0−8) и отраслей образования (25 отраслей). Рассмотрены вопросы кодирования образовательных программ и образовательных достижений, осуществляемых трехзначным кодом в рамках 9-ти уровней образования. Констатировано, что МСКО выступает мощным инструментом не только пассивной классификации, но и активной стандартизации и организации международной, национальных систем образования.

The International Standard Classification of Education (ISCED) 2011 is analyzed. The analysis was made considering ISCED development and creative role in the world and national educational systems understanding and modernization. Reasons for the expediency of using the ISCED 2011 conceptual framework for designing the Ukrainian National Standard Classification of Education are given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4/8) к8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16674 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського