Березівська Л. Д. Державна політика щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти в Україні (кінець 30-х - перша половина 50-х рр. XX століття) / Л. Д. Березівська // Освіта та пед. наука. - 2013. - № 4. - С. 59-66. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.Висвітлено особливості державної освітньої політики радянського уряду щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти наприкінці 30-х - у першій половині 50-х років XX ст. Eвагу зосереджено на видах і формах диференційованого підходу, що набули розвитку в УРСР у воєнний та післявоєнний періоди. Доведено, що в УРСР функціонувала державна, централізована, авторитарна, платна, водночас диференційована за гендерним, територіальним, віковим критеріями, частково національним, професійно зорієнтованим, соціальним критеріями, трансформована за умов війни у контексті суспільно-політичних, соціально-економічних, педагогічних та культурологічних детермінант шкільна освіта. Виявлено, що державна політика радянського уряду щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти мала суперечливий характер: з одного боку, спостерігаємо прагнення зберегти уніфіковану школу в межах тоталітарного суспільства, з іншого - гостра потреба в забезпеченні економіки кваліфікованими кадрами у воєнний і післявоєнний період спонукала уряд до змін. З'ясовано, що, незважаючи на неоднозначність шкільної політики радянського уряду, все-таки вона уможливила збільшення кількості навчальних закладів різних типів на українських землях (ШРМ, ШСМ, чоловічі та жіночі школи та ін.). Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)62 + Ч421.21
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24028 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|