РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000703748<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Камишин В. В. 
Синергетика особистісно-орієнтованого розвитку академічної обдарованості / В. В. Камишин, О. М. Рева, Є. А. Бурдельна, К. Ю. Трушковський // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2019. - № 1. - С. 53-62. - Бібліогр.: 38 назв. - укp.

Окреслено шляхи оптимізації управління освітнім процесом. Застосовуючи діалектичний гегелівський спіралеподібний закон розвитку, розглянуто поняття простого і складного адитивного, а також складного мультиплікативного синергетичного ефекту в розвитку академічної обдарованості. Оскільки тезаурус будь-якої навчальної дисципліни утворюється поєднанням певної кількості дидактичних одиниць, здійснено формальний опис синергетики навчання. Якщо кількість опанованих дидактичних одиниць менше передбачених програмою навчання, а кінцевий результат внаслідок творчої трансформації отриманих знань не менше очікуваного ефекту, то досягнуто простий адитивний синергетичний ефект. Якщо ж кінцевий результат навчання значно більше очікуваного, то йдеться про складний синергетичний ефект. Обгрунтовано, що індикаторами настання синергетичного ефекту має виступати, з одного боку, динаміка зміни основних навчальних домінант (якісний показник), що характеризують мотивацію на досягнення успіху (прагнення отримати додаткове питання під час випробування з заздалегідь визначеними шансами правильної / неправильної відповіді) / запобігання невдач (уникнення додаткових питань). Динаміка домінант має відбуватися по ланцюжку "несхильність - байдужість - схильність до ризику". З іншого боку, індикатором синергетичного ефекту виступає позитивна динаміка рівнів домагань (кількісний показник), як основних системоутворюючих чинників особистості тих, хто навчається, що адекватно характеризують їх самооцінку. Поданий алгоритм управління особистісно-орієнтованим розвитком академічної обдарованості, що відповідає вимогам до такого роду моделей і сприяє досягненню синергетичного ефекту незалежно від початкового рівня обдарованості учнів. Кількість елементів алгоритму у 2,5 раза перевищує відомий, що дає змогу більш детально аналізувати і здійснювати управління особистісно-орієнтованим навчанням для досягнення синергетичного ефекту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського