Панчук О. Ю. Гігієнічні основи комплексної оцінки особливостей перебігу професійної адаптації та формування високої професійної придатності студентів, що здобувають стоматологічний фах у закладах вищої медичної освіти / О. Ю. Панчук, І. В. Сергета // Укр. журн. з проблем медицини праці. - 2016. - № 4. - С. 44-57. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.Невід'ємними компонентами сучасних стратегій, спрямованих на визначення рівня професійної придатності осіб, які здобувають певний фах, є проведення професіографічної оцінки, наукове обгрунтування професіограм, психофізіограм та психограм, розроблення методик оцінки перебігу професійної адаптації. Мета дослідження - наукове обгрунтування методики комплексної бальної оцінки особливостей перебігу професійної адаптації та формування високої професійної придатності студентів, що здобувають стоматологічний фах у закладах вищої медичної освіти. Дослідження проводено на базі Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова з залученням спеціалістів, що мають досвід діяльності в галузі гігієнічної оцінки професіографічних проблем, та фахівців-практиків стоматологічної сфери зі стажем професійної діяльності не менше ніж 7 - 10 років. В основі розроблення методичних підходів до створення шкал комплексної бальної оцінки особливостей формування високої професійної придатності є метод експертних оцінок із застосуванням методик групової експертизи з наступним ранжуванням та попарного порівняння. Використано комплекс сучасних психофізіологічних і психодіагностичних досліджень. Статистичний аналіз одержаних результатів проведено на підставі застосування пакета прикладних програм багатовимірного статистичного аналізу "Statistica 6.1 for Windows". У ході проведеного дослідження науково обгрунтовано методику комплексної бальної оцінки особливостей перебігу професійної адаптації та формування високої професійної придатності студентів, що здобувають стоматологічний фах у закладах вищої медичної освіти, яка передбачає наступні етапи: визначення ступеня вираження провідних професійно-значущих психофізіологічних функцій і особливостей особистості для основних спеціальностей стоматологічного профілю; оцінку одержаних результатів у балах згідно з даними спеціально створених шкал рівня їх вираження; визначення величин показників психофізіологічної та особистісної детермінант професійної придатності студентів; оцінку та змістовне трактування їх значень на підставі застосування критеріїв кількісної та якісної оцінки; визначення індивідуалізованих стратегій застосування профілактичних заходів. Висновки: розроблена методика комплексної бальної оцінки особливостей перебігу професійної адаптації та формування високої професійної придатності студентів, що здобувають стоматологічний фах у закладах вищої медичної освіти, надає змогу розрахувати значення показників психофізіологічної та особистісної професійно-значущих детермінант професійної придатності, обгрунтувати індивідуалізовані стратегії застосування засобів профілактичного змісту, встановити провідні напрями засобів психофізіологічного впливу та психогігієнічної корекції зрушень, які мають місце. Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.791 + Р11(4УКР)р86
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж25332 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|