Kulalaieva N. Formation of future specialists' professional competence oriented on sustainable development: factors and algorithm of model development = Модель формування у майбутніх фахівців професійної компетентності, орієнтованої на сталий розвиток / N. Kulalaieva, O. Haiduk // Professional Pedagogics. - 2022. - № 2. - С. 23-31. - Бібліогр.: 29 назв. - англ.Обгрунтовано необхідність розроблення моделі професійної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників, орієнтованої на сталий розвиток, за результатами аналізу чинників її формування. Мета роботи - структурування та аналіз чинників формування у майбутніх фахівців професійної компетентності, орієнтованої на сталий розвиток, і висвітлення етапів розроблення його моделі на прикладі професій, пов'язаних із виробництвом продуктів харчування у ФРН для адаптації означеного досвіду до системи вітчизняної професійної освіти. Методи: теоретичні (аналіз, синтез, інтерпретація, абстрагування, узагальнення, аналогія та порівняння - для структурування та аналізу чинників формування у майбутніх фахівців професійної компетентності, орієнтованої на сталий розвиток); моделювання - для представлення етапів розроблення його моделі; порівняльні - для адаптації досвіду ФРН до умов вітчизняної системи професійної освіти. Здійснені структурування та аналіз чинників формування у майбутніх фахівців професійної компетентності, орієнтованої на сталий розвиток, надали можливість визначити рівні їхнього розподілу відповідно до сфер сталого розвитку (екологічної, соціальної та економічної), а саме: міжнародний, національний, регіональний, галузевий та інституційний (підприємство-заклад професійної освіти). Висвітлено етапи розроблення моделі формування у майбутніх фахівців професійної компетентності, орієнтованої на сталий розвиток, на прикладі професій, пов'язаних із виробництвом продуктів харчування у ФРН, що сприятиме кращої адаптації означеного досвіду до системи вітчизняної професійної освіти. Професійну компетентність, орієнтовану на сталий розвиток, визначено як інтегративне утворення, що базується на ключових, загальнопрофесійних і професійних компетентностях, набутих майбутніми фахівцями у закладі професійної освіти з урахуванням Цілей сталого розвитку в змісті освіти та забезпечує здатність діяти відповідно до принципів сталого розвитку, соціально відповідально та суб'єктивно осмислено. Алгоритм розроблення моделі формування професійної компетентності, орієнтованої на сталий розвиток, у майбутніх фахівців складається з чотирьох етапів: визначенні робочих процесів, що є основою виробництва відповідної галузі; з'ясуванні аспектів роботи, що стосуються сталого розвитку; структуруванні та відборі змісту професійної освіти до матриці компетентності; формулюванні цілей та змісту компетентностей. Індекс рубрикатора НБУВ: Л80 р
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ
 Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|