Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (12)Реферативна база даних (232)Книжкові видання та компакт-диски (204)Журнали та продовжувані видання (49)
Пошуковий запит: (<.>A=БАШК$<.>+<.>A=ЄВГЕН$<.>+<.>A=ОЛЕКСАНДРОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
1.

Башкірова Л.М. 
Клініко-параклінічна характеристика та стан забезпечення макро- та мікроелементами у хворих з пароксизмальними станами при хронічних порушеннях мозкового кровообігу: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.15 / Л.М. Башкірова ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості показників церебральної гемодинаміки, біоелектричної активності головного мозку, магнітно-резонансної томографії головного мозку, вмісту 28-ми макро- та мікроелементів (МЕ) у волоссі в осіб з вегетативними кризами (ВК) за хронічних порушень мозкового кровообігу (ХПМК), дисциркулярної енцефалопатії (ДЕ) I ступеня без ВК. Порівняно вміст МЕ у хворих з ВК у разі ДЕ і церебральних арахноїдитів (ЦА). За результатами клінічних досліджень виявлено, що за умов ДЕ I ступеня без ВК у переважній кількості випадків установлено гіпертонічний тип реоенцефалограм і III тип електроенцефалограм, а у разі ДЕ I ступеня з ВК - змішаний тип реоенцефалограм і I тип електроенцефалограм. У хворих з ВК у разі ХПМК виявлено тенденцію до зростання кількості кальцію, молібдену, кадмію та тенденцію до зниження калію, заліза, міді, сірки, йоду, селену, брому, титану, кадмію, рубідію. Показники вмісту кальцію, брому, міді кадмію, цирконію у хворих з ВК можна використовувати як додаткові діагностичні заходи у разі ДЕ та ЦА. Показано ефективність застосування солкосерилу у хворих з ВК у разі ХПМК за рахунок позитивного впливу на церебральну гемодинаміку. Виявлено, що солкосерил містить 10 есенціальних МЕ: селен, цинк, марганець, сірку, калій, кальцій, мідь, хром, бром, залізо.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р627.703 +
Шифр НБУВ: РА356770

Рубрики:

      
2.

Башкатова О. О. 
Префіксальна конвергенція російських дієслів: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.02 / О. О. Башкатова ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І. Вернадського. — Сімф., 2011. — 20 с. — укp.

Встановлено, що префіксальна конвергенція зближення лексично різних одиниць відбувається на морфологічному підгрунті, тобто на підставі тотожності або близькості значень префіксів, а також приєднання одного і того ж префікса до основ, які певним чином різняться. Для опису типів префіксальної конвергенції російських дієслів застосовано матричний підхід, що уможливив виділення типів конвергентних відношень між структурними компонентами у сфері префіксальної дієслівної лексики. Основними причинами появи конвергентних відношень у структурі префіксальних дієслів слід вважати сильну семантичну інформативність префікса, його валентність, а також характер взаємодії семантики префікса й основи-мотиватора. Створено реєстр синонімічних і антонімічних значень російських дієслівних префіксів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-212.5*20
Шифр НБУВ: РА380498 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Башкатов О.М. 
Управління екологічною безпекою міських автотранспортних мереж (на прикладі м. Тираспіль): автореф. дис... канд. техн. наук: 21.06.01 / О.М. Башкатов ; Ін-т пробл. моделювання в енергетиці ім. Г.Є.Пухова НАН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано причини екологічних порушень і розроблено наукові рішення для управління екологічною безпекою повітряного середовища на автотрасах Тирасполя. Розкрито кореляційний зв'язок між небезпечними внесками та індексом загазованості атмосфери. Досліджено, що за порогу 0,5 серед 6-ти контрольованих складових викидів найбільша частка - 2 компоненти - діоксид азоту та формальдегід (R = 0,645 та 0,761 відповідно). Визначено залежність змін кількості реєстрованих засобів від сезонної дії зовнішніх умов для оцінки та прогнозування динаміки переміщень рухомих джерел (РД) викидів на трасах, чинники впливу на кількість РД, зокрема, видимість на трасі та температура повітря під час руху. Зроблено ранжування шкідливих факторів, критичних для довкілля міста, а саме: пил, хімічні викиди, видимість, температура повітря, напрямок та швидкість вітру. Розроблено критерій екологічної небезпеки - показник для комплексного обстеження екологічності повітряного середовища міських автотрас, що об'єднує співдію різноманітних фізичних і хімічних складових у цільову функцію. Результат його розрахунку та порівняння з критичними, згідно з пороговою шкалою Харінгтона, визначає термінологічний рівень екології середовища для людини. Запропоновано алгоритми програмного розрахунку середньодобової концентрації викидів на ділянці траси та визначення локального критерію екологічної небезпеки для підвищення ефективності моніторингу; пристрій для оцінки профілю траси, схему пристрою для локальної аеродинамічної очистки повітряного середовища. Подано оптимізаційну схему формування плану транспортної мережі, що враховує міські особливості та доцільність уникнення екологічних ризиків на трасах; проведено екологічну типізацію міст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О311.18н63 +
Шифр НБУВ: РА368017

      
4.

Башкір О.І. 
Формування готовності майбутніх учителів до педагогічної імпровізації в процесі фахової підготовки: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О.І. Башкір ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 18 с. — укp.

Розкрито сутність дефініції "педагогічна імпровізація" як швидкого, гнучкого й адекватного реагування на щойно створені ситуації або ті, що стихійно, раптово виникли в педагогічній діяльності, та вимагають миттєвої реакції. Обгрунтовано технологію формування готовності майбутніх учителів до педагогічної імпровізації в процесі фахової підготовки, яка складається з таких етапів, як мотиваційно-цільовий, змістово-процесуальний, оцінно-рефлексивний. Уточнено критерії, показники та рівні готовності студентів до педагогічної імпровізації. Експериментально доведено, що запропонована технологія сприяє розвитку у студентів позитивної мотивації до імпровізації, відбору необхідних теоретичних знань і вмінь педагогічної імпровізації, а також оцінці, самооцінці та самокорекції сформованості готовності майбутніх учителів до педагогічної імпровізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203
Шифр НБУВ: РА372499 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Башкірова Н.С. 
Функціональна характеристика бронхіальної прохідності у дітей, що зазнають негативного впливу тютюнопаління: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.10 / Н.С. Башкірова ; Дніпропетр. держ. мед. акад. АМН України, Ін-т гастроентерології. — Д., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання удосконалення дігностики патологічних змін у функціональному стані чутливих бронхіальних рецепторів під впливом тютюнового диму, а також можливості профілактики та корекції цих порушень у дітей. Вперше визначено вплив тютюнового диму на функціональний стан чутливих бронхіальних рецепторів та на регуляцію бронхіальної прохідності у дітей, що зазнають негативного впливу тютюнового диму. Встановлено, що під його впливом, ще в дитячому віці, порушуються функціональний стан осморецепторів слизової оболонки бронхів, холінергічні рецептори бронхів та механізми регуляції тонусу бронхів з боку вегетативної нервової системи. Визначено ендогенні фактори, зокрема, обтяжену спадковість з хронічною легеневою патологією, перинатальне ушкодження ЦНС в анамнезі та наявності синдрому вегетативної дисфункції які забезпечують схильність та наявність синдрому вегетативної дисфункції та забезпечують схильність до більш раннього пошкодження механізмів регуляції тонусу бронхів у дітей під впливом тютюнового диму. Показано, що рівні кортизолу та основних тиреоїдних гормонів, повторні запалення в бронхах, хронічний тонзиліт суттєво не впливають на появу змін у функціональному стані бронхіальних рецепторів під дією тютюнового диму. Запропоновано нові ефективні засоби корекції негативних змін у чутливих бронхіальних рецепторах, що виникають під дією тютюнового диму. Визначено критичні періоди та причини початку активного паління серед хлопців та дівчат старшого шкільного віку, що можна використовувати під час формування антинікотинових програм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.645.021.19-3 + Р733.412.202-37 +
Шифр НБУВ: РА344246

Рубрики:

      
6.

Євгеньєва Є. О. 
Граничні режими із сингулярним загостренням у квазілінійних параболічних рівняннях / Є. О. Євгеньєва. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню двічі нелінійних параболічних рівнянь з сингулярними граничними даними. Метою роботи є вивчення поведінки розв'язків таких задач залежно від характеру загострення граничної функції, а також дослідження поведінки розв'язків квазілiнійних параболічних рівнянь з виродженим потенціалом абсорбції. Робота має теоретичний характер. Для досягнення мети розвинуто та удосконалено метод енергетичних оцінок, що є одним з важливих результатів дисертаційного дослідження. Зокрема, отримано точні верхні оцінки слабких розв'язків квазiлiнiйних параболічних рівнянь залежно від ступеня сингулярності граничних даних. Такі результати дали змогу отримати оцінки слабких розв'язків квазiлiнiйних параболічних рівнянь з абсорбцією незалежно від поведінки на границі.^UThe thesis is devoted to investigation of doubly nonlinear parabolic equations with singular boundary data. The goal is to study the behavior of solutions of such problems depending on the character of peaking of boundary function, and to investigate the behavior of solutions of quasilinear parabolic equations with degenerated absorption potential. The work is theoretical. To achieve the goal, the method of energy estimates is developed and improved, which is one of the important results of the thesis research. In particular, precise upper estimates of weak solutions of quasilinear parabolic equations are obtained, depending on the level of singularity of the boundary data. Such results allow obtaining estimates of weak solutions of quasilinear parabolic equations with absorption regardless of the behavior at the boundary.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Александров М. О. 
НЕЙРОМЕРЕЖЕВЕ СИНХРОННЕ ГЕНЕРУВАННЯ КЛЮЧІВ ПІДВИЩЕНОЇ НАДІЙНОСТІ ДЛЯ СИМЕТРИЧНИХ СИСТЕМ ШИФРУВАННЯ: автореферат дис. ... д.філософ : 122 / М. О. Александров. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена підвищенню криптографічної стійкості у протоколах обміну ключами за рахунок розробки та модифікації методів синхронізації ключів з використанням нейронних мереж. У першому розділі проведено аналіз існуючих методів криптографічного захисту інформації. Наведені основні поняття криптографії та протоколів обміну ключами. Розглянуті сучасні симетричні криптографічні системи, асиметричні криптографічні системи, протоколи обміну ключами таїх застосування, а також хеш функції. Розглянуті атаки на криптографічні протоколи, та інші причини зниження стійкості сучасних криптографічних алгоритмів. У другому розділі проведений аналіз використання явища взаємної синхронізації нейронних мереж для генерації ідентичних абонентських ключів шифрування, без необхідності їх передачі по мережі. Наведені основні поняття нейронних мереж та процесу їх взаємного навчання. Проведений аналіз використання явища повної взаємної синхронізації у деревоподібних машинах парності, при якому синапси двох синхронізованих мереж стають ідентичнимив результаті паралельного навчання. Визначено, що використання взаємної синхронізації деревоподібних машин парності може стати альтернативою існуючим системам обміну ключами. Наведено можливі способи формування ключа на соснові взаємно синхронізованих деревоподібних машин парності. У третьому розділі розроблена експериментальна система для запропонованого методу обміну ключами з можливостями тонкого та варіативного налаштування архітектури, правил навчання, а також затримки в мережі. Досліджені фактори, що впливають на час взаємної синхронізації двохдеревоподібних машин парності. Досліджено вплив правил навчання нейромереж на стабільність часу синхронізації. Експериментально змоделювано атаки на систему методом паралельної синхронізації. Визначено напрямки подальшого дослідження методу з метою його удосконалення. У четвертому розділі було виконано удосконалення методу обмінуключами з використанням взаємно синхронізованих нейронних мереж для забезпечення більшої крипостійкості порівняно з існуючими методами. Запропоновано використання хеш функцій для підтвердження завершення взаємної синхронізації нейронних мереж. Виконано дослідження підтвердження завершення взаємної синхронізації нейронних мереж.Виконано модифікацію методу використанням часткових даних при синхронізації деревоподібних машин парності для додаткового підвищення крипостійкості. Запропонована модифікація дозволила приховати частину даних від передачі по мережі навіть у зашифрованому вигляді. Виконано аналіз використання групової синхронізації нейронних мереж. Запропоновано використання серверної архітектури з пулом нейронних мереж кожна з яких відповідає мережі користувача, даний підхід суттєво зменшує час взаємної синхронізації нейронних мереж, але потребує наявності серверу тапропорційного підвищення його розрахункової потужності, також такий підхід додатково створює загрозу зламу серверу.^UThe dissertation is devoted to improving cryptographic security in key exchange protocols by developing and modifying key synchronization methods using neural networks. The first chapter analyzes the existing methods of cryptographic informationprotection. The basic concepts of cryptography and key exchange protocols are presented. Modern symmetric cryptographic systems, asymmetric cryptographic systems, key exchange protocols and their application, as well as hash functions areconsidered. Attacks on cryptographic protocols and other reasons for reducing the stability of modern cryptographic algorithms are considered. The second chapter analyzes the use of the phenomenon of neural networks mutual synchronization to generate identical subscriber encryption keys without the need to transmit them over the network. The basic concepts of neural networks andthe process of their mutual learning are presented. An analysis of the use of the complete mutual synchronization phenomenon in tree parity machines, in which the synapses of two synchronized networks become identical as a result of parallellearning, is carried out. It is determined that the use of mutual synchronization of tree parity machines can be an alternative to existing key exchange systems. Possible ways of forming a key on a pine tree of mutually synchronized tree parity machinesare presented. In the third chapter, an experimental system for the proposed key exchange method with the ability to accurate and variable architecture customization, learning rules, and network delay is developed. The factors affecting the time of mutualsynchronization of two tree parity machines are investigated. The influence of neural network learning rules on the stability of synchronization time is investigated. Attacks on the system by the method of parallel synchronization are experimentallymodeled. The directions of further research of the method are determined in order to improve it. In the fourth chapter, an improvement of the key exchange method using mutually synchronized neural networks was made to provide greater cryptographicsecurity than existing methods. It is proposed to use hash functions to confirm the completion of mutual synchronization of neural networks. The study of confirming the completion of mutual synchronization of neural networks is carried out. A modification of the method using partial data in the synchronization of tree parity machines is performed to further increase cryptographic resistance. The proposed modification made it possible to hide part of the data from transmission over the network even in encrypted form. An analysis of the use of group synchronization of neural networks is performed. The use of a server architecture with a pool of neuralnetworks, each of which corresponds to the user's network, is proposed, this approach significantly reduces the time of mutual synchronization of neural networks, but requires a server and a proportional increase in its computing power,and this approach additionally creates a threat of server hacking.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Житницька А. А. 
Формування гнучких навичок комунікації майбутніх учителів іноземних мов в освітньому процесі закладів вищої педагогічної освіти: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / А. А. Житницька. — Б.м., 2024 — укp.

Актуальність дослідження відповідає викликам сьогодення, котрі зумовлені соціальними, економічними та політичними запитами на підготовку майбутніх учителів іноземних мов, які повинні володіти спектром soft skills фахівця XXI сторіччя. Проведене дослідження зумовлює створення належних умов для підготовки майбутніх учителів іноземних мов, здатних успішно реалізовувати освітні виклики, активно та ефективно взаємодіяти зі здобувачами освіти, їхніми батьками, колегами, адміністрацією закладу освіти та громадськістю поза межами фахової діяльності, адже саме активний, конкурентоспроможний педагог, педагог, котрий уміє повести за собою, переконати, використовуючи при цьому всі шляхи та застосунки комунікації, зуміє підготувати нове покоління дітей. Доцільність дисертації зумовлюється необхідністю подолання об’єктивно існуючих суперечностей, які існують у сфері проблеми, що досліджується: між усвідомленням на державному рівні значення особистості учителя іноземних мов в євроінтеграції країни та її громадян та недосконалістю існуючого іншомовного освітнього середовища закладів вищої педагогічної освіти; між потребами суспільства в майбутніх учителях, здатних на високому рівні здійснювати та організовувати комунікацію, і рівнем розроблення цього питання в педагогічній теорії; між існуючою системою професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів іноземних мов і недостанім розробленням методичного забезпечення з формування в них гнучких навичок комунікації. Наукова новизна та теоретичне значення одержаних результатів дослідження полягає в тому, що в ньому уперше теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено ефективність дидактичних умов формування гнучких навичок комунікації майбутніх учителів іноземних мов в освітньому процесі закладів вищої педагогічної освіти, а саме: інтеріоризація комунікативних методик формування гнучких навичок комунікації майбутніх учителів іноземних мов в освітній процес педагогічного вишу; імплементація різноманітних стратегій активного та інтерактивного навчання, які зумовлюють організацію педагогічного експерименту; визначено критерії та показники рівнів сформованості гнучких навичок комунікації в майбутніх учителів іноземних мов: мотиваційнопізнавальний (усвідомлення ролі гнучких навичок комунікації в майбутній професійній діяльності; прагнення до оволодіння гнучкими навичками комунікації; домінування мотивів в оволодінні гнучкими навичками комунікації); змістовий (знання сутності гнучких навичок комунікації, способів оволодіння гнучкими навичками комунікації та самоосвіти); процесуально-поведінковий (застосування знань стосовно гнучких навичок комунікації на практиці; поведінка під час комунікативної взаємодії; упевненість під час говоріння, виступів), рефлексивно-коригувальний (корегування своїх дій, переосмислення та прогнозування результатів подальшої взаємодії); – уточнено сутність понять «soft skills» («сукупність особистісних, професійних та соціальних здібностей, які сприяють емоційному інтелекту та успішності особистості в її професійному та повсякденному житті») та «гнучкі навички комунікації майбутніх учителів іноземних мов» («інтегральна якість особистості майбутнього вчителя іноземних мов, яка сприяє ефективному вирішенню професійних та повсякденних завдань на рівні комунікативної взаємодії»); – подальшого розвитку набули методи активної та інтерактивної взаємодії здобувачів освіти, способи організації офлайнового та онлайнового навчання, що сприяють формуванню навичок ефективної комунікації майбутніх учителів іноземних мов в освітньому процесі педагогічного вишу. Практичне значення результатів дослідження полягає в тому, що матеріали наукового пошуку можна використовувати в процесі розроблення освітніх програм, робочих програм, авторських силабусів, навчальних планів, спрямованих на формування в майбутніх учителів іноземних мов гнучких навичок комунікації; застосовувати під час розроблення дисциплін за вибором бакалаврів, укладання підручників та посібників, методичних рекомендацій до гуманітарних дисциплін та написання наукових робіт, а також упроваджувати в закладах фахової передвищої освіти, які здійснюють підготовку вчителів іноземних мов^UThe relevance of the research corresponds to today's challenges, which are caused by social, economic and political demands for the training of future teachers of foreign languages, who must possess the spectrum of soft skills of a specialist of the XXI century. The conducted research determines the creation of appropriate conditions for the training of future teachers of foreign languages, who are able to successfully implement educational challenges, actively and effectively interact with students, their parents, colleagues, the administration of the educational institution and the public outside the boundaries of professional activity, because it is an active, competitive teacher, a teacher , who knows how to lead, persuade, while using all the ways and applications of communication, will be able to prepare a new generation of children. The expediency of the dissertation is determined by the need to overcome objectively existing contradictions that exist in the field of the problem under study: between awareness at the state level of the importance of the personality of a foreign language teacher in the European integration of the country and its citizens and the imperfection of the existing foreign language educational environment of institutions of higher pedagogical education; between the needs of society for future teachers who are able to carry out and organize communication at a high level, and the level of development of this issue in pedagogical theory; between the existing system of professional and pedagogical training of future foreign language teachers and the insufficient development of methodological support for developing their flexible communication skills. The scientific novelty and theoretical significance of the obtained research results lies in the fact that for the first time the effectiveness of didactic conditions for the formation of communication soft skills of future foreign language teachers in the educational process of institutions of higher pedagogical education is theoretically substantiated and experimentally tested, namely: the internalization of communicative methods for the formation of future foreign language teachers languages in the educational process of a pedagogical university; implementation of various active and interactive learning strategies that determine the organization of a pedagogical experiment; criteria and indicators of the levels of development of communication soft skills among future foreign language teachers have been determined: motivational and cognitive (awareness of the role of flexible communication skills in future professional activities; the desire of education applicants to master communication soft skills; the dominance of positive motives); content (knowledge of the essence of communication soft skills, ways of mastering communication soft skills and self-education); procedural-behavioral (constant application of knowledge regarding communication soft skills in practice; effective behavior during communicative interaction; confidence during speaking, performance), reflexive-corrective (constant adjustment of one’s actions, rethinking and predicting the results of further interaction). The essence of understanding “soft skills” has been clarified (“the totality of individual, communicative and managerial skills that contribute to emotional intelligence and the success of individuality in their professional and everyday life”) and “communication soft skills of future teachers of foreign languages" ("integral quality of the particularity of the future teacher of foreign languages, which combines effective professional and everyday tasks on an equal level with communicative interaction"). Methods of active and interactive interaction of students, organizational forms, exercises, pedagogical situations that contribute to the formation of effective communication skills of future foreign language teachers in the educational process of a pedagogical university have been further developed. The practical significance of the research results is that scientific research materials can be used in the process of developing educational programs, work programs, author's syllabuses, curricula aimed at developing flexible communication skills in future foreign language teachers; apply in the development of disciplines for the choice of bachelors, conclusions of textbooks and manuals, methodological recommendations in the humanities and writing scientific papers, and also implement them in institutions of professional higher education that train foreign language teachers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського