Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (125)Реферативна база даних (4456)Книжкові видання та компакт-диски (3674)Журнали та продовжувані видання (216)
Пошуковий запит: (<.>A=БОНДАРЕНК$<.>+<.>A=АЛЕКСАНДР$<.>+<.>A=АНАТОЛЬЕВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 258
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Будівництво   
1.

Бондаренко О.П. 
Швидкотверднучі лужні шлакопортландцементи та бетони на їх основі: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.05 / О.П. Бондаренко ; Київ. нац. ун-т буд-а і архіт. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Розроблено теоретичні основи одержання швидкотверднучих лужних шлакопортландцементних в'яжучих систем, виготовлених за технологією сумісного помелу всіх компонентів в'яжучої речовини та наступного їх замішування водою. Досліджено питання їх одержання на підставі довговічності бетонів, що відрізняються прискореною швидкістю набору міцності та високими експлуатаційними характеристиками. Встановлено, що синтез міцності штучного каменю на основі швидкотверднучого лужного шлакопортландцементу зумовлений спрямованим утворенням низькоосновних гідросилікатів кальцію (афвіліту, CSH (B), скоутиту, піктоліту) та рентгеноарморфної фази гідроалюмосилікатного складу, яка з часом сприяє зв'язуванню лугів у нерозчинні сполуки. Сфомульовано загальні принципи композиційної будови шлакопортландцементних в'яжучих речовин, модифікованих комплексними домішками, одержано бетони на їх основі класів В40 і В45 та досліджено їх експлуатаційні властивості. Запропоновано основи технології виготовлення швидкотверднучого лужного шлакопортландцементу та проведено апробацію розроблених складів бетонів на його основі за промислових умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н331.35 + Л456.32 +
Шифр НБУВ: РА363018

Рубрики:

      
2.

Сєміонова К. А. 
Чутливість еритроцитів ссавців до охолодження, дегідратації та регідратації при дії гліцерину та модифікаторів / К. А. Сєміонова. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – постгіпертонічний шок еритроцитів ссавців. Мета роботи – дослідити постгіпертонічний гемоліз еритроцитів ссавців (людина, щур, свиня та кролик) і вплив глюкози на його рівень, а також оцінити ефективність хлорпромазину за умов постгіпертонічного шоку та на етапі видалення гліцерину з розморожених еритроцитів. Методи дослідження: кріобіологічні, мікрогематокритний, йонометричний, осмометричний, спектрофотометричний методи, спосіб механічної деструкції еритроцитів, світлова мікроскопія із використанням термоприставки та статистичний аналіз отриманих даних. Уперше показано, що постгіпертонічний гемоліз еритроцитів досліджуваних видів ссавців залежить як від експериментальних умов, так і від видової належності клітин. Осмоляльність середовища дегідратації та тривалість інкубування клітин у ньому визначають рівень постгіпертонічного лізису еритроцитів ссавців. Уперше показано, що глюкоза та хлорпромазин чинять антигемолітичний ефект на еритроцити людини під час дії постгіпертонічного шоку. Хлорпромазин знижує лізис еритроцитів людини при видаленні кріопротектору з розморожених еритроцитів після їх заморожування до -196ºС під захистом гліцерину.^UThe research object was the posthypertonic shock of mammalian erythrocytes. The purpose of this study was to determine the posthypertonic hemolysis of mammalian erythrocytes (human, rat, pig and rabbit) and glucose effect on ones value, and also to estimate chlorpromazine efficacy in the conditions of posthypertonic shock and at the stage of glycerol removal from thawed erythrocytes. Research methods were as follows: cryobiological, microhematocrit, ionometric, osmometric, spectrophotometric, method of erythrocyte mechanical destruction, light thermostat microscopy and statistical analysis of the obtained data. For the first time, erythrocyte posthypertonic hemolysis of the studied mammalian species depends on both the experimental conditions and the cell types. The dehydration medium osmolality and the duration of cell incubation in it determine the level of mammalian erythrocyte posthypertonic lysis. Protective effect of glucose and chlorpromazine on erythrocytes during posthypertonic shock at 0°C has been first shown. Chlorpromazine reduces the human erythrocyte hemolysis during cryoprotectant removal from thawed erythrocytes after their freezing down to -196ºC under glycerol protection.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Бондаренко О.В. 
Художня проза Миколи Руденка в літературному контексті шістдесятництва: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.В. Бондаренко ; Запоріз. держ. ун-т. — Запоріжжя, 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено художню прозу М.Руденка на матеріалі творів "Орлова балка", "У череві дракона", "Ковчег Всесвіту", "Сила Моносу". Здійснено комплексний аналіз художньої прози М.Руденка, визначено її місце та роль в контексті літературного шістдесятництва. Акцентовано увагу на проблемі втілення естетичних ідеалів у прозовій творчості письменника, розкрито своєрідність та оригінальність Руденка-прозаїка. Зазначено, що естетична та світоглядна самобутність прози М.Руденка формувалася на засадах моралі, етики, естетики та психології українського народу. Осмислено філософську природу його творів. Розглянуто систему образів, проблематику, сюжетно-композиційні особливості творів письменника.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4Руденко,М.534
Шифр НБУВ: РА317628 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Бондаренко Ю.Г. 
Хірургічне лікування раку щитоподібної залози з ларинготрахеальною інвазією: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.03 / Ю.Г. Бондаренко ; АМН України. Ін-т хірургії та трасплантології. — К., 2002. — 24 с.: рис. — укp.

Вперше доведено, що рак щитовидної залози (РЩЗ) з ларинготрахеальною інвазією (ЛТІ) є поширенним захворюванням, частота якого досягає 15,6 %. Вперше дане захворювання описано у дітей та показано, що ураження магістральних дихальних шляхів (МДШ) виникає у 21,31 % хворих на РЩЗ віком до 18 років. Зроблено оцінку клінічних проявів РЩЗ з ЛТІ залежно від ступеня поширення: для усіх ступенів інвазії трахеї (гортані) найбільш характерним симптомом (а, інколи, і єдиним) є дисфонія; дихальними розладами супроводжується глибока інвазія пухлини у трахею, що не характерно для поверхневої інвазії. Підвищено ефективність системи комплексної діагностики поширеності пухлинного процесу у разі РЩЗ, розглянуто застосування комплексу діагностичних заходів, визначено їх послідовність і необхідний обсяг, встановлено високу ефективність трахеобронхоскопії, що дозволило довести проростання РЩЗ у трахею та гортань. Вперше науково обгрунтовано обсяг хірургічного втручання на МДШ у хворих на РЩЗ з ЛТІ, розроблено нові методи радикального хірургічного лікування, що включають тиреоїдектомію та різні варіанти трахеогортанної резекції, визначено їх онкологічну та функціональну ефективність. Досліджено, що тиреоїдектомія з етапом "гоління" зі збереженням цілісності трахеогортанного сегмента супроводжується значною кількістю специфічних ускладнень. Систематизовано та обгрунтовано показання та протипоказання щодо здійснення зберігаючих і комбінованих операцій з приводу РЩЗ з ЛТІ, визначено ефективність виконання тиреоїдектомії з трахеогортанною резекцією з приводу папілярного та фолікулярного раку з поширенням на хрящі гортані (трахеї) або у міжхрящевий простір.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р569.452-5 +
Шифр НБУВ: РА322255

Рубрики:

      
5.

Бондаренко О.М. 
Функціональний стан печінки та особливості перебігу вагітності і пологів у жінок, які проживають на контамінованих радіонуклідами територіях: Автореф. дис. канд. мед. наук: 14.01.01 / О.М. Бондаренко ; Ін-т педіатрії, акушерства та гінекології АМН України. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Досліджено вплив довготривалої дії малих доз іонізуючого опромінення на організм вагітної, перебіг вагітності та пологів, процеси обміну речовин та детоксикаційні процеси в організмі вагітої, стан фетоплацентарного комплексу, стан плода та новонародженого. Виявлено, що довготривале проживання жінок на забруднених радіонуклідами територіях призводить до порушення функціонального стану печінки, що проявляється в порушенні білоксинтезувальної, ферментативної та детоксикаційної її функції, а також змінами в обміні заліза та окремих лігандних сполук гемоглобіну; клінічно це проявлялось загрозою переривання вагітності та розвитком фетоплацентарної недостатності. На основі проведеного комплексного обстеження вагітних, що зазнали впливу малих доз іонізуючого опромінення, втановлено взаємозв'язок між показниками функції печінки, детоксикаційної функції плаценти та характером ускладнень вагітності і перинатальних пошкоджень плода.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р716.216.413.51-3 + Р716.226.413.51-3 +
Шифр НБУВ: РА328202

Рубрики:

      
6.

Бондаренко 
Функціональні ускладнення нижніх сечових шляхів та їх корекція при хірургічному та консервативному лікуванні хворих на доброякісну гіперплазію передміхурової залози: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.06 / Юрій Миколайович Бондаренко ; АМН України; Інститут урології. — К., 2007. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р696.62-5 + Р569.696.2
Шифр НБУВ: РА352481

Рубрики:

      
7.

Бондаренко О. Є. 
Функцiонально-комунікативний потенціал односкладних речень у мові сучасних українських мас-медіа / О. Є. Бондаренко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єктом дослідження є односкладні речення в мові сучасних українських мас-медіа. Мета дисертаційної роботи – визначити функціонально-комунікативний потенціал односкладних речень у мові сучасних українських мас-медіа. Матеріалом нашого дослідження є односкладні речення, що функціонують у мові сучасних українських мас-медіа, дібрані суцільним вибиранням з текстів друкованих засобів масової комунікації початку ХХІ ст. Методи дослідження. Описовий метод, що дав змогу схарактеризувати формально-синтаксичні й семантико-синтаксичні властивості односкладних речень; за допомогою структурно-семантичного методу виявлено типове значення та комунікативно-семантичні варіанти односкладних речень на основі аналізу значень предикатних і суб'єктних синтаксем; метод моделювання уможливив побудову функціонально-семантичного поля імперсональності безособового речення, розроблення структурно-семантичних схем та комунікативно-семантичних моделей односкладних речень; комунікативно-прагматичний метод дав змогу визначити прагматичні типи речень відповідно до класифікації мовленнєвих актів та комунікативних інтенцій автора медіаповідомлення; процедури кількісних підрахунків використано для забезпечення об'єктивності й достовірності здобутих результатів. Наукова новизна дисертаційної праці полягає в тому, що в ній уперше в українському мовознавстві на матеріалі текстів друкованих ЗМІ проведено комплексне дослідження функціонально-комунікативного потенціалу односкладних речень у мові сучасних українських мас-медіа; простежено кореляцію семантико-синтаксичних і комунікативно-прагматичних властивостей односкладних особових речень у контексті персоналізації / деперсоналізації комунікативної прагматики медіадискурсу; розроблено типові функціонально-семантичні моделі односкладних речень та їхні комунікативні варіанти на основі контекстуальної інтерпретації семантики предикатних і суб'єктних синтаксем; змодельовано функціонально-семантичну парадигму безособових речень з урахуванням семантики, граматичних властивостей і комунікативного потенціалу засобів вираження функціонально-семантичної категорії імперсональності; описано комунікативну прагматику односкладних речень, зважаючи на функціонально-комунікативну класифікацію, предикативне значення, диктумно-модусну організацію та контекстуальну інтерпретацію змісту висловлювання; уточнено лінгвістичний статус ґенітивних речень, їх структурно-семантичну типологію; з'ясовано лінгво-комунікативну сутність номінативного речення на основі кореляції логіко-синтаксичних типів семантики, способів вираження предикативної ознаки та комунікативної природи; удосконалено методику вивчення односкладних речень у контекстуально-дискурсивній площині друкованих мас-медіа на засадах функціонально-комунікативного підходу; визначено класифікацію односкладних речень відповідно до їхньої формально-граматичної, семантико-синтаксичної структури та комунікативної прагматики. Подальшого розвитку набули теоретичні положення функціонально-комунікативного синтаксису щодо єдності форми, значення й функції синтаксичних одиниць, взаємозумовленості денотативного, семантичного, синтаксичного та комунікативного рівнів речення.Теоретичне значення дослідження полягає в обґрунтуванні комплексного вивчення формально-граматичних, семантико-синтаксичних, комунікативно-прагматичних властивостей односкладних речень у текстах друкованих медіа, що дає змогу сформувати цілісне уявлення про функціонально-комунікативний потенціал односкладних синтаксичних одиниць у медіадискурсі початку ХХІ ст. Висновки й узагальнення збагачують теорію функціонального синтаксису, комунікативної лінгвістики, лінгвопрагматики.Практична значущість отриманих результатів зумовлена можливістю їх використання в теорії й практиці викладання мовознавчих курсів: синтаксису сучасної української мови, медіариторики, медіалінгвістики, мови ЗМІ. Проблематику й основні положення дослідження викладено в 10 наукових публікаціях, з-поміж яких 4 опубліковано у фахових виданнях, затверджених МОН України, 2 – у зарубіжних виданнях, 4 – у збірниках тез міжнародних та всеукраїнських конференцій^UThe object of research is one-member sentences in the language of modern Ukrainian mass media.The purpose of research is to determine the functional and communicative potential of one-member sentences in the language of contemporary Ukrainian mass media.The material of our research is one-member sentences, functioning in the language of contemporary Ukrainian mass media, separated by a continuous selection of printed media texts of the early twenty-first century. Research methods: the descriptive method allowed to characterize the formal syntactic and semantic-syntactic properties of one-member sentences; with the help of the structural-semantic method, typical meanings and communicative-semantic variants of one-member sentences are revealed on the basis of analysis of predicate and subjective meanings of syntaxemes; the modeling method made possible the construction of a functional semantic field of impersonality of impersonal sentence, the development of structural-semantic schemes and communicative-semantic models of one-member sentences; the communicative-pragmatic method enabled to determine the pragmatic types of sentences according to the classification of speech acts and the communicative intentions of the author of the media message; the procedures of quantitative calculations are used to ensure the objectivity and reliability of the results.The theoretical significance of the research is to substantiate the complex study of formal-grammatical, semantic-syntactic, communicative-pragmatic properties of one-member sentences in the texts of printed media, which makes it possible to form a coherent picture of the functional and communicative potential of one-member syntactic units in the media discourse of the early twenty-first century. Conclusions and generalizations enrich the theory of functional syntax, communicative linguistics, lingua pragmatics.The scientific novelty of research is that in it for the first time in Ukrainian linguistics, on the basis of printed mass media texts, a comprehensive study of the functional and communicative potential of one-member sentences in the language of contemporary Ukrainian mass media has been conducted; the correlation of semantic-syntactic and communicative-pragmatic properties of one-complex personal sentences in the context of personalization / depersonalization of communicative pragmatics of media discourse is traced; the typical functional semantic models of one-member sentences and their communicative variants are developed on the basis of the contextual interpretation of the semantics of predicate and subjective syntaxemes; the functional-semantic paradigm of impersonal sentences is modeled, taking into account semantics, grammatical peculiarities and communicative potential of means to express the functional-semantic category of impersonality; despite the functional and communicative classification, predicative meaning, dictatum and modus organization and contextual interpretation of the content of the utterance has been described the communicative pragmatics of one-member sentences; the linguistic status of the genetive sentences, their structural-semantic typology is specified. The lingua-communicative essence of nominative sentence is determined on the basis of correlation of logico-syntactic types of semantics, ways of expressing predicative feature and communicative nature; the methodology of studying one-member sentences in the contextual-discursive area of the printed mass media on the basis of a functional and communicative approach is improved; the classification of one-member sentences is defined according to their formal-grammatical, semantic-syntactic structure and communicative pragmatics. The theoretical positions of the functional and communicative syntax concerning the unity of form, meaning and function of syntactic units, interconnectedness of the denotative, semantic, syntactic, and communicative levels of sentence became the further development.The practical significance of the results obtained is due to the possibility of their using in the theory and practice of teaching linguistic courses: the syntax of modern Ukrainian language, media rhythmics, media linguistics, and media language.The issues and main provisions of the study are described in 10 scientific publications, 4 of which are published in professional editions approved by the Ministry of Education and Science of Ukraine, 2 – in foreign publications, 4 – in the collections of abstracts of international and all-Ukrainian conferences.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Бондаренко О.Ф. 
Формувачі імпульсів струму для установок контактного мікрозварювання: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.09.12 / О.Ф. Бондаренко ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2008. — 20 с. — укp.

Розвинуто концепцію побудови формувачів імпульсів струму для контактного мікрозварювання. Удосконалено такі формувачі, а також розширено їх функціональні можливості. Проаналізовано електрофізичні процеси у навантаженні формувача імпульсів, зварюваному контакті для підвищення якості одержуваного з'єднання. Сформульовано вимоги до закону зміни зварювального імпульсу. Висвітлено принципи побудови формувачів імпульсів для установок контактого мікрозварювання. Обгрунтовано необхідність подальшого вдосконалення та розширення функціональних можливостей таких формувачів імпульсів. Розроблено та досліджено нові схемні рішення формувачів імпульсів для контактного мікрозварювання, що забезпечують формування зварювальних імпульсів відповідно до вимог, які вони повинні задовольняти. Розроблено математичні моделі елементів, а також досліджено перехідні процеси у формувачі імпульсів. Шляхом експериментальних досліджень установлено ефективність запропонованих рішень. Проведено порівняння експериментальних осцилограм з результатами моделювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К641.573-5 +
Шифр НБУВ: РА355937

Рубрики:

      
9.

Бондаренко Г.Л. 
Формування творчої особистості молодшого школяра в педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.Л. Бондаренко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертаційна робота присвячена розкриттю специфіки сучасного психолого-педагогічного знання про творчість, творчу діяльність молодшого школяра та формування творчої особистості учня молодшого шкільного віку у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського. Аналізуються погляди В.О. Сухомлинського на процес, умови та шляхи формування творчої особистості молодшого школяра. Доведено можливість творчого застосування ідей В.О. Сухомлинського щодо визначеної проблеми на сучасному етапі. Розроблено і експериментально перевірено систему педагогічних технологій, спрямованих на формування творчої особистості молодшого школяра на основі педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Бондаренко Д.О. 
Формування структурно-інвестиційної політики в Україні: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / Д.О. Бондаренко ; Гуманіт. ун-т "Запоріз. ін-т держ. та муніцип. упр.". — Запоріжжя, 2007. — 20 с. — укp.

Визначено механізми формування структурно-інвестиційної політики в Україні. Обгрунтовано роль і місце структурно-інвестиційної політики в теорії та практиці державного регулювання економіки. Досліджено розвиток теоретико-методологічних засад базових елементів структурно-інвестиційної сфери. Вивчено теоретичні аспекти стосовно поняття та структури інвестицій. Проведено оцінку ефективності функціонування механізмів і методів формування та реалізації структурно-інвестційної політики в Україні. Розроблено концепцію формування теоретико-методологічних засад побудови моделі структурно-інвестиційної політики. Розроблено заходи щодо її вдосконалення в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)120.0 + У9(4УКР)0-56-18-21,01 +
Шифр НБУВ: РА351752

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Бондаренко Г. Г. 
Формування структури і властивостей вапняно-кремнеземистих композитів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.23.05 / Г. Г. Бондаренко ; Одеc. держ. акад. буд-ва та архіт. — О., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Вперше проведено комплексні експериментальні дослідження, які дозволили одержати експериментально-статистичні залежності впливу складу, режимів й умов твердіння активованих вапняно-кремнеземистих в'яжучих і сумішей на деформаційно-міцнісні властивості та тріщиностійкість вапняно-кремнеземистих композитів. Проведено аналіз зв'язку перерахованих властивостей зі структурою. Проаналізовано зміну в'язкості вапняно-кремнеземистого в'яжучого та суміші на його основі в процесі гідроактивації. Оцінено величину відносної зміни об'єму силікатобетонної суміші на основі цього в'яжучого, виготовленого з використанням меленого негашеного вапна під впливом його складу, вмісту дрібнозернистого заповнювача й умов твердіння. Встановлено вплив факторів складу та технологій на модуль пружності. Проведено порівняльний аналіз впливу на властивості вапняно-кремнеземистих композитів складу та режимів технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л459.42 + Н331.34
Шифр НБУВ: РА381716 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Бондаренко Є.В. 
Формування споживних властивостей морозива для спортсменів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.18.15 / Є.В. Бондаренко ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2009. — 21 с. — укp.

Науково обгрунтовано та розроблено рецептури морозива для спортсменів, у разі споживання якого має бути забезпечена їх потреба у нутрієнтах, адекватних за кількістю та співвідношенням специфіці метаболічних процесів на різних етапах психофізичного навантаження тренувально-змагального періоду. Розроблено науково обгрунтовану товарознавчу класифікацію харчових продуктів для спортсменів. Сформульовано критерії оптимізації нутрієнтного складу морозива з топінгами для них. За результатами експериментальних досліджень і шляхом математичного моделювання визначено оптимальні співвідношення рецептурного морозива, функціональних композицій і топінгів на їх основі. Проведено комплексну товарознавчу оцінку споживчих властивостей морозива для спортсменів і встановлено закономірності їх змін у процесі зберігання. Установлено фізіологічну ефективність морозива для спортсменів за умов високих психофізичних навантажень тренувального процесу. Визначено економічний, соціальний ефект від виробництва та споживання, а також оцінено конкурентоспроможність нових видів морозива.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч510.811 + Л958-642 +
Шифр НБУВ: РА363003

Рубрики:

      
13.

Александрова С. А. 
Формування професійно-комунікативної комптентності майбутніх фахівців підприємств туристської індустрії: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / С. А. Александрова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Розкрито суть і структуру професійно-комунікативної компетентності, розглянуто її особливості для майбутніх фахівців туристської індустрії. Теоретично обгрунтовано педагогічні умови ефективності процесу формування комунікативної компетентності студентів туристських спеціальностей й експериментально перевірено технологію їх реалізації. Визначено критерії, показники та рівні сформованості професійно-комунікативної компетентності студентів. Доведено ефективність упровадження теоретично обгрунтованих педагогічних умов ефективності формування професійно-комунікативної компетентності майбутніх фахівців туристської індустрії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.11
Шифр НБУВ: РА375258 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Бондаренко Г.І. 
Формування загальнолюдських моральних цінностей старшокласників у процесі вивчення української літератури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Г.І. Бондаренко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

Визначено сутність, структуру, критерії та рівні сформованості морально-духовних цінностей особистості. Вперше науково обгрунтовано та експериментально досліджено педагогічні умови, що забезпечують успішність процесу формування загальнолюдських моральних цінностей у старшокласників засобами української літератури. Розроблено та апробовано технологію його методологічного забезпечення. Висвітлено етико-педагогічні та духовні засади розвитку моральної культури учнів у процесі вивчення української літератури. Запропоновано систему нових форм, методів та засобів формування загальнолюдських моральних цінностей у старшокласників, експериментально підтверджено ефективність їх застосування. Доведено важливе значення творчої взаємодії учителя та учнів під час вивчення української літератури у загальноосвітній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА333643

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Бондаренко Н.Б. 
Формування духовних цінностей у старших дошкільників засобами регіональної культурно-історичної спадщини: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.Б. Бондаренко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні засади формування духовних цінностей у старших дошкільників засобами регіональної культурно-історичної спадщини. Уточнено зміст поняття "духовні цінності старших дошкільників", визначено психолого-педагогічні умови та методи їх формування, розкрито виховний потенціал регіональної культурно-історичної спадщини. Проаналізовано й узагальнено досвід дошкільних закладів з формування духовних цінностей у старших дошкільників, показано роль родини у даному процесі, встановлено рівень сформованості духовних цінностей у дітей старшого дошкільного віку. Розроблено педагогічну технологію формування духовних цінностей у старших дошкільників засобами регіональної культурно-історичної спадщини й експериментально перевірено її ефективність. Доведено необхідність організації цілеспрямованої виховної роботи з формування у старших дошкільників духовних цінностей, інтеграції родинного та суспільного виховання. Удосконалено систему спеціальної підготовки педагогічних працівників дошкільних закладів до даного виду професійної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.334 + Ч411.352 +
Шифр НБУВ: РА353861

Рубрики:

      
16.

Александрова О.Ф. 
Формування гуманістичних цінностей у фаховій підготовці майбутнього вчителя: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О.Ф. Александрова ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування гуманістичних цінностей у фаховій підготовці майбутнього вчителя. Обгрунтовано перспективність впровадження системи позааудиторних виховних заходів, спрямованих на формування конкретних загальнолюдських цінностей, які у педагогічній діяльності трансформуються у конкретні цінності вчителя. Аргументовано необхідність вивчення похідного рівня сформованості життєвих цінностей студентів педагогічних спеціальностей з метою створення максимально однорідних груп для реалізації моделі формування гуманістичних цінностей у колективах, об'єднаних спільною навчальною діяльністю. У межах даної моделі розроблено систему позааудиторних виховних заходів, яка включає три етапи формування гуманістичних цінностей (теоретичні відомості, групову дискусію та соціально значущу практичну дію). Обгрунтовано критерії відбору та досліджено співвідношення загальнолюдських і педагогічних цінностей, які варіюються на кожному з етапів навчання за умови постійного збільшення питомої ваги гуманістичних педагогічних цінностей. Запропоновано методику оцінювання рівня сформованості життєвих цінностей майбутніх учителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.16
Шифр НБУВ: РА371536 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Бондаренко О.В. 
Формування готовності студентів природничо-географічних факультетів педагогічних університетів до краєзнавчої роботи з учнями: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.В. Бондаренко ; Республ. вищ. навч. закл. "Крим. гуманіт. ун-т" (м. Ялта). — Ялта, 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито суть поняття "готовність до краєзнавчої роботи", конкретизовано зміст, структурні компоненти, показники та рівні сформованості цього складного особистісного утворення як важливої характеристики професіоналізму. Виявлено педагогічні умови й експериментально доведено їх ефективність у формуванні дослідженого феномена. У процесі проведення формувального експерименту апробовано методику, а також теоретично обгрунтовано й впроваджено модель формування готовності студентів природничо-географічних факультетів до краєзнавчої роботи з учнями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.385.44 + Д8 р(4УКР)3-25 +
Шифр НБУВ: РА363025

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Бондаренко О. В. 
Формування готовності майбутніх офіцерів Збройних Сил України до професійної діяльності у військових ліцеях / О. В. Бондаренко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування готовності майбутніх офіцерів Збройних Сил України (далі – ЗСУ) до професійної діяльності у військових ліцеях. У роботі розкрито педагогічну проблему формування готовності майбутніх офіцерів ЗСУ до професійної діяльності у військових ліцеях, подано теоретико-методичне обґрунтування і результати експериментальної перевірки моделі формування готовності майбутніх офіцерів до професійної діяльності у військових ліцеях. У дисертації визначено й обґрунтовано педагогічні умови формування готовності майбутніх офіцерів ЗСУ до професійної діяльності: оптимізація професійно зорієнтованого середовища в освітньому процесі підготовки майбутніх офіцерів ЗСУ до професійної діяльності у військових ліцеях; застосування інтерактивних методів навчання (рольових та ділових ігор) як максимального наближення освітнього процесу до реальної професійної діяльності у військових ліцеях майбутніх офіцерів ЗСУ; структура взаємодії та взаємообумовленості елементів системи професійної підготовки майбутніх офіцерів ЗСУ до професійної діяльності у військових ліцеях. Уточнено структурні блоки професійної моделі формування професійної готовності майбутніх офіцерів ЗСУ до забезпечення освітньо-виховного процесу у військових ліцеях, зокрема: цільовий, змістово-практичний, функціональний та діагностично-результативний, що уможливлюють цілеспрямовану організацію освітнього процесу закладу вищої освіти.^UThis dissertation focuses on the issue of enhancing readiness of Ukrainian Armed Forces (UAF) officer-trainees for professional activity in military lyceums. The study presents the theoretical and methodical validation and the results of experimental verification of the model of fostering readiness of officers-trainees for professional activity in military lyceums. It also reveals the pedagogical issue related to fostering readiness of the UAF officer-trainees for professional activity in military lyceums. This issue covers several directions of fundamental researches in philosophical, psychological and pedagogical, military special, military pedagogical literature, legislative and regulatory support of military education and activity in the area of education and advancing patriotism in military lyceums and lyceums with enhanced military physical training. The readiness of the UAF officer-trainees for the professional activity and service in the military lyceum is the result of holistic personal education and professional training, which ensures the transition to a qualitatively new form of life for the cadet and is a set of interdependent and interconnected components: motivational-valuable, cognitive and reflexive. The officer's pedagogical competence at the tactical level of training is ensured by promoting a set of components (motivational-valuable, professionalpedagogical, professional-personal, managerial, sociocultural, self-improving) and their corresponding indicators, the combination of which reflects readiness of officer-trainees for educational and training activities among subordinates, as well as their readiness for professional and pedagogical activities as military commanders. The pedagogical competence of tactical level officers is developed in the course of pedagogical training, involving mastering a definite volume of theoretical knowledge, acquisition of the necessary practical pedagogical skills and abilities determined by the content of special pedagogical training.The pedagogical system of enhancing readiness of officer-trainees for professional service in military lyceums is a dynamic complex of dialectically interconnected components and factors creating optimal conditions needed to the resolve issues of training and education of cadets as future officers, depending on the relevant modern social tasks of nurturing a young generation of patriots of Ukraine ready for military service. Elements of the system of professional training of officer-trainees for professional service in military lyceums include such aspects of training as theoretical, psychological and pedagogical, psychophysical and practical.Pedagogical conditions for enhancing readiness of the UAF officer-trainees for professional activity incorporate the creating a professionally-oriented educational environment in higher military educational establishments via modular training, verification of the content of training the UAF officer-trainees for future educational activities of military lyceums. This training is based on such academic disciplines as «Scientific Vision of the World» and «Pedagogy and Military Training» which consider the objectives, tasks, principles, methods and specific features of targeted readiness of the UAF officer to perform military service in military lyceums. Other pedagogical conditions encompass interdisciplinary links between academic disciplines creating a favourable environment for a systematic professional training of officer-trainees training, maintaining motivation in making the UAF officers ready for future service in military lyceums, employing interactive teaching methods, namely role and business games to simulate real professional activity plays within an educational establishment.The professional model of the formation of professional readiness of the AFU future officers to ensure the educational and training process in military lyceums considers being a comprehensive program comprised of four main components (blocks): purpose-oriented, substantive and practical, functional, diagnostic and effective blocks, providing a better understanding of the purposeoriented educational process in the higher educational establishment.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Погорєлов М. Г. 
Формування готовності майбутніх викладачів професійного навчання в галузі транспорту до застосування інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності. / М. Г. Погорєлов. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт: процес фахової підготовки викладачів професійного навчання в педагогічних закладах вищої освіти; мета: теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити дієвість моделі системи формування готовності майбутніх викладачів професійного навчання в галузі транспорту до застосування ІКТ у професійній діяльності, а також організаційно-педагогічних умов її ефективної реалізації та розвитку; методи: теоретичні: аналіз, синтез, узагальнення, порівняння, систематизація – для вивчення науково-теоретичних положень і практичного досвіду формування готовності майбутніх інженерів-педагогів у галузі транспорту до застосування ІКТ у професійній діяльності; абстрагування, моделювання, рефлексія власної науково-педагогічної діяльності – для обґрунтування та розроблення моделі системи формування готовності майбутніх інженерів-педагогів у галузі транспорту до застосування ІКТ у професійній діяльності й визначення організаційно-педагогічних умов її ефективного функціювання; емпіричні: анкетування учасників освітнього процесу, бесіди, спостереження за викладачами та студентами в процесі комп'ютерно-орієнтованого навчання фахових дисциплін, педагогічне тестування, педагогічний експеримент – для виявлення особливостей реалізації професійно-інформатичної підготовки майбутніх інженерів-педагогів у галузі транспорту, виявлення рівня їхньої готовності до застосування ІКТ у професійній діяльності; математичні і статистичні методи обробки даних – для кількісного та якісного аналізу результатів науково-педагогічного експерименту, установлення їх об'єктивності й достовірності; новизна: вперше спроектовано модель системи формування готовності майбутніх викладачів професійного навчання в галузі транспорту до застосування ІКТ у професійній діяльності; теоретично обґрунтовано та експериментально підтверджено ефективність організаційно-педагогічних умов формування готовності майбутніх викладачів професійного навчання в галузі транспорту до застосування ІКТ у професійній діяльності (актуалізація суб'єктної позиції студентів у процесі формування готовності до застосування ІКТ; забезпечення гнучкості управління і самоуправління начально-пізнавальною діяльністю студентів у процесі формування готовності до застосування ІКТ в майбутній професійній діяльності; періодичне оновлення змісту професійно-інформатичної підготовки студентів; стимулювання самостійної навчально-пізнавальної діяльності студентів, пов'язаної з використанням ІКТ); здійснено дидактичний аналіз спеціалізованих і педагогічних програмних продуктів для підготовки інженерів-педагогів у галузі транспорту та створено авторський електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Конструкція автомобіля»; встановлено критерії та показники для виявлення рівнів готовності студентів до застосування ІКТ у майбутній професійній діяльності: низький (відтворювальний), середній (інтерпретуючий), достатній (перетворювальний) і високий (творчо-пошуковий); уточнено понятійно-категорійний апарат дослідження, а саме: поняття «готовність» як «стійка структурно-функційна система інтеграційних якостей, яка пов'язана з мотиваційною, змістовою, операційно-діяльнісною, емоційно-вольовою й рефлексивною сферами особистості та забезпечує ефективну реалізацію основних професійно-педагогічних функцій і завдань з підготовки кваліфікованих робітників у закладах професійної (професійно-технічної) освіти; набули подальшого розвитку форми та засоби навчання майбутніх викладачів фахових дисциплін у галузі транспорту на основі використання технічних і дидактичних можливостей сучасних ІКТ; набули подальшого розвитку форми та методи навчання студентів фахових дисциплін у галузі транспорту на основі використання технічних і дидактичних можливостей сучасних ІКТ.^UObject: the process of professional training of teachers of vocational education in pedagogical institutions of higher education; purpose: to theoretically substantiate and experimentally test the effectiveness of the model of the system of forming the readiness of future teachers of vocational training in the field of transport to use ICT in professional activities, as well as organizational and pedagogical conditions for its effective implementation and development; methods: theoretical: analysis, synthesis, generalization, comparison, systematization - to study the scientific and theoretical provisions and practical experience of forming the readiness of future engineers-teachers in the field of transport to use ICT in professional activities; abstraction, modeling, reflection of own scientific and pedagogical activity - for substantiation and development of model of system of formation of readiness of future engineers-teachers in the field of transport to application of ICT in professional activity and definition of organizational and pedagogical conditions of its effective functioning; empirical: questionnaires of participants in the educational process, interviews, observation of teachers and students in the process of computer-based learning of professional disciplines, pedagogical testing, pedagogical experiment - to identify features of the implementation of vocational training of future engineers-teachers in transport, identifying their level readiness to use ICT in professional activities; mathematical and statistical methods of data processing - for quantitative and qualitative analysis of the results of scientific and pedagogical experiment, establishing their objectivity and reliability; The scientific novelty obtained during the study lies in the fact that the model of the system of formation of readiness of future teachers of vocational training in the field of transport to use ICT in professional activities has been designed for the first time. The effectiveness of organizational and pedagogical conditions for the formation of readiness of future teachers of vocational training in the field of transport to use ICT in professional activities was theoretically substantiated and experimentally confirmed (actualization of the subjective position of students in the formation of readiness for ICT, formation of readiness for the use of ICT in future professional activities, periodic updating of the content of vocational information of training of students, stimulation of independent educational and cognitive activities of students related to the use of ICT). The didactic analysis of specialized and pedagogical software products for preparation of teaching engineers in the field of transport was carried out and the author's electronic educational and methodical complex on discipline "Car design" was created. The сriteria and indicators for identifying the levels of readiness of students for the use of ICT in future professional activities such as low (reproductive), medium (interpretive), sufficient (transformative) and high (creative and exploratory) were clarified.The conceptual and categorical apparatus of the study namely the concept of "readiness” as a stable structural and functional system of integration qualities, which is associated with motivational, meaningful, operational, emotional, volitional and reflexive spheres of personality and provides effective implementation of basic professional pedagogical functions and tasks for training skilled workers in professional education were identified. Further development of forms and methods of training future teachers of special disciplines in the field of transport, based on the use of technical and didactic capabilities of modern ICT, was received.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Бондаренко О.М. 
Формування валеологічної компетентності студентів педагогічних університетів у процесі професійної підготовки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.М. Бондаренко ; АПН України. Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. — К., 2008. — 24 с. — укp.

Розкрито зміст поняття "валеологічна компетентність студентів педагогічних університетів", визначено шляхи та способи її формування у майбутніх учителів. Валеологічну компетентність студентів педагогічних університетів розглянуто як інтегративне утворення особистості, що є складовою життєвої компетентності, охарактеризовано його основні компоненти (знання, цінності та мотиви, валеологічну позицію, діяльність щодо оздоровлення себе та своїх вихованців). Визначено критерії та показники валеологічної компетентності, встановлено рівні її сформованості у студентів педагогічних університетів. Розроблено методику формування валеологічної компетентності майбутніх учителів, що базується на удосконаленні змісту навчальних дисциплін, застосуванні основних організаційних форм аудиторного та позааудиторного навчання, у межах яких урізноманітнюються інтерактивні методи навчання та виховання. Наведено рекомендації щодо використання навчальних посібників "Розвиток оздоровчих ідей в історії людства" та "Організація безпечної життєдіяльності людини" з метою підвищення ефективності формування валеологічної компетентності студентів педагогічних університетів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч489.511.354.5 +
Шифр НБУВ: РА359280

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського