Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (439)Книжкові видання та компакт-диски (391)Журнали та продовжувані видання (21)
Пошуковий запит: (<.>A=ГЛАЗУНОВ$<.>+<.>A=ОЛЕН$<.>+<.>A=ГРИГОРІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 32
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Глібова Т. О. 
Ігрова скульптура як елемент художньої системи постмодернізму / Т. О. Глібова. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації проаналізовано ігрову скульптуру як елемент художньої системи постмодернізму. Зокрема, уточнено дефініцію «ігрова скульптура» саме у культурологічному та мистецтвознавчому значенні з урахуванням художньо-естетичних особливостей, привнесених постмодерністськими практи-ками, та удосконалено розуміння функціональної специфіки ігрової скульптури. Детально простежено культурні та соціально-історичні умови, що розкривають генезу, специфіку еволюції та основні практичні досягнення у формотворчій функціональності ігрової скульптури. Проаналізовано ігрову скульптуру як закономірний етап розвитку художньої культури постмодерну. Досліджено основні мистецькі форми, характерні для ігрової скульптури часів модер-ністського експерименту з функціональністю скульптури як простору для ризику, відкриттів, розвитку та розваг дитини. Вивчено основні характерні риси ігрової скульптури в річищі постмодерністських тенденцій та сучасної концепцій формотворчості скульптурної форми як симбіозу мистецтва і популізму. Як характерні риси сучасної ігрової скульптури у дослідженні розглянуто синтез елементів архітектури, ландшафту та дизайну, а також застосування нових матеріалів.^UThe dissertation analyzes play sculpture as an element of the artistic system of postmodernism. In particular, the definition of the concept of “play sculpture” in the cultural and art sense was clarified, considering the artistic and aesthetic features introduced by postmodern practice that led to a better understanding of the functional specifics of play sculpture. Detailed account of the cultural, social and historical conditions reveals the genesis, evolution, and specificity of the main practical achievements in introducing the functions of play into sculpture. Play sculpture is analyzed as a natural stage of development of the art culture of postmodernism. The main art forms characteristic of the play sculpture (modernist experiment with the functionality of sculpture) are explored presenting modernist sculpture as a space for risk, openness, and development of a child. The key features of play sculpture formed under postmodern tendencies are studied, as well as the contemporary concepts of formation of creativity in sculptural form as a symbiosis of art and national creative spirit. As characteristic features of modern play sculpture, the study examines the synthesis of elements of architecture, landscape and design, as well as the use of new materials. The general playful tone of artistic discourse was the result of modernist fascination with primitive art. Such art was perceived as an opposition to culture and civilization. Experimenting with form and materials, simplification, generalization, and abstraction in primitivism deconstructed the form and image into their basic elements and morphological units, the latter process later produced general polymorphism in art. The attitude of artists to the play as a strategy of transformation allowed to combine play methods and artistic experiments, which led to the destruction of the academic figurative tradition and established notions of art. The broader use of play strategies in the art of modernism conceptually transformed the phenomenon of play, made it possible to perceive it outside the play mode of the work. This created a favorable artistic and aesthetic background, which contributed to the emergence of playable sculpture. The most important methods of turning art into play are: deconstruction, dehumanization, conceptual pluralism, radical metaphor, ironic reflection, etc. The postmodernist plays covered other spheres of cultural space, carnivalized everyday life, and allowed the spectator-player to go beyond it, to break the rules and roles of everyday life. In art, the play compensated the lack of content in the artwork, transformed the artistic narrative into performative actions. The play created a new concept of a large-scale synthesis of fine art and other types of creative activities. The experiments of avant-garde artists with the functions of the artworks formed a basis for adaptation of sculptural composition to children's dynamic games. The creative discoveries of E. Möller-Nielsen, the author of the first play sculptures, inspired many artists to experiment with the play functions of the sculptural form. Play sculpture of that time combined the style of modernist artworks and the functionality of design. Scenario of the children's play in the space of sculpture became the basis for the creation of plastic composition. During the time, the features of the play sculpture were location at the playground and focus on the children's anthropometric data. The composition provided a zone of play communications and spaces, half-hidden from the observers. The sculpture had an abstract or figurative-stylized form and was made of affordable materials. Thus, it was recognized as beneficial for child development.Since the late 1960s, the form of play sculpture for children's motor development has been in crisis. In a few years, such sculpture disappeared from the playgrounds altogether. The adoption of regulations regarding the standardization of playgrounds and stricter requirements to the functional safety of equipment were the key cause of this crisis of play sculpture. For the artists, the opportunity to experiment with form disappeared, therefore, the creation of a play sculpture that was complicated by the safety requirements and standards became a rather technical than artistic task. Thus, in development of play sculpture two major stages of may be defined: the first one — before the regulations on safety and standardization were introduced, and the second — after this event. The use of play functionality in the creation of neo-avant-garde sculpture proves that the play functions of many neo-avant-garde artworks were focused on the task of playful communication between adults, therefore, such pieces are proposed to be considered the play sculpture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Пархоменко О. В. 
Використання гнучких методологій розробки програмного забезпечення у підготовці майбутніх програмістів / О. В. Пархоменко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації досліджується проблема використання гнучких методологій розробки програмного забезпечення у підготовці майбутніх програмістів. Уточнено сутність основних понять дослідження та поняття «agile-навчання». Теоретично обґрунтовано вибір інструментів і методів гнучкої розробки для впровадження в навчальний процес майбутніх програмістів. Висвітлено сучасні тенденції розробки програмного забезпечення, популярні гнучкі методології розробки програмного забезпечення, їх принципи, методи, інструменти та їх використання у навчанні. Розроблено критерії добору інструментів гнучкої розробки. Розроблено та перевірено ефективність методики використання гнучких методологій розробки програмного забезпечення у підготовці майбутніх програмістів, що має на меті підвищитирівень сформованості компетентностей з розробки програмного забезпечення з використанням гнучких методологій, та базується на трьох етапах: «Підготовчому» – вивчення гнучких методологій розробки; «Практичному» – застосування гнучких методів навчання та розробки під час навчальнотехнологічної практики; «Кваліфікаційному» – виконання кваліфікаційної роботи під керівництво викладача з використання методів гнучкої розробки проєкту.^UThe senior thesis research investigates the problem of using agile software development methodologies in the training of future software developers. Based on the analysis, a number of contradictions were identified that accompany the current state of training of future software engineers: between the state of development of information technologies in the world and Ukraine, which is reflected in the requirements of stakeholders and insufficient level of necessary competencies developed in higher educational institutions; variety of tools and methods of agile software development and insufficient educational and methodological recommendations for their selection and use in the educational process; opportunities for the use of tools and methods of agile software development by future programmers and the insufficient level of development of appropriate methods of using tools and methods of agile software development in the educational process. To evaluate significance of using agile methodologies in educational process of software developers 3-levels evaluation system were designed. Conducted study showed rise of «middle» and «high» levels of professional competencies in experimental group compare to control group were using of agile methodologiesweren`t applied for technological practice. The survey conducted at the end of the experiment, after the Qualification stage, showed a significant increase in competencies related to the definition of software requirements, software quality assurance, and implementation of software life cycle stages.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Корольчук В. І. 
Використання хмарних сервісів для проєктного навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій / В. І. Корольчук. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене вивченню проблеми розроблення та впровадження методики використання хмарних сервісів для проєктного навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Уточнено поняття «метод проєктів» та «проєктне навчання» для майбутніх фахівців ІТ-галузі. Визначення методу проєктів доповнено характеристикою щодо забезпечення спрямованості підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій на спільну роботу для в практичних завдань, що сприяє ефективному розвитку професійних компетентностей та soft skills. Поняття проєктного навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій уточнено, як процес активного навчання, під час якого студент виконує проєктне завдання в галузі інформаційних технологій, працюючи протягом тривалого періоду часу над дослідженням предметної області та пошуком рішення проблеми індивідуально або в складі команди, динамічно управляючи етапами роботи та власним часом. Визначено сервіси, які доцільно використовувати для проєктного навчання майбутніх ІТ-фахівців та для управління ІТ-проєктами. Розроблені та експериментально перевірені критерії та показники добору: можливість формування груп; постановки завдань учасникам команди, пріоритезації задач; комунікації між учасниками команди; організації відеозв'язку; організації спільної роботи в реальному часі; планування та збереження результатів роботи команди; інтеграція додаткових сервісів. Для колективної ІТ-розробки в процесі проєктного навчання було запропоновано хмарний сервіс GitHub, відповідно до таких показників добору: можливість спільної роботи над кодом; відстеження помилок; обговорення коду з іншими учасниками команди; управління версіями коду та інтеграції додаткових сервісів; наявність репозиторію, вікі та редактору коду; інтеграція додаткових сервісів. Обґрунтовано та розроблено методичну модель використання хмарних сервісів для проєктного навчання майбутніх ІТ-фахівців, метою якої є підвищення рівня сформованості професійних компетентностей та soft skills майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Обґрунтування методики використання хмарних сервісів для проєктного навчання майбутніх ІТ-фахівців здійснено на основі визначених компонентів моделі та зв'язків між ними, доповнено процедурами використання хмарних сервісів на етапах формування професійних компетентностей та soft skills, прикладами зпстосування. Зокрема, концептуальний компонент об'єднує теорії навчання, принципи та методологічні підходи. Змістово-методичний включає стандарти підготовки ІТфахівців, освітні програми та навчальні плани, професійні компетентності та soft skills необхідні майбутньому ІТ-фахівцю, робочі навчальні програми дисциплін, а також методи та форми навчання. У діяльнісному компоненті визначено етапи формування професійних компетентностей та soft skills, сервіси та засоби, які були застосовані на кожному етапі, а також компетентності, що були сформовані під час кожного етапу. Діагностично-результативний компонент включаєіндикатори оцінювання рівня сформованості професійних компетентностей з розробки ІТ-проєкту, та soft skills: навичок особистої ефективності, комунікативних, управлінських, стратегічних навичок та навичок управління інформацією; рівні сформованості та методи оцінювання. Розроблені проєктні завдання, електронні навчальні ресурси, обґрунтовані методи навчання та процесні моделі використання хмарних сервісів протягом чотирьох діяльнісних етапів: підготовчого, базового, інтегрального та підсумкового.^UThe thesis study focuses on the development and implementation of cloud services for the project learning of future information technology specialists. The thesis analyzed the national and foreign experience of using project learning in the learning of future information technology specialists, which made it possible to establish its characteristics: the need to combine the use of services for project management and collective IT development, the need to create practical-oriented tasks of the IT industry for the execution of individual and group projects; development of common competencies in the execution of projects; the need to use interdisciplinary projects to build the integral competence of the future IT specialist. The concept of «project method» and «project learning» for future specialists of the IT industry has been clarified. The definition of the project method is supplemented by the characteristic on ensuring that future information technology specialists are trained to work together to solve real problems, promotes efficient development of professional competences and soft skills. The concept of project learning for future information technology specialists has been clarified as a process of active learning during which a student performs a project assignment in the field of information technology, working for a long period of time in researching the subject area and finding a solution to the problem individually or as a team, dynamically managing stages of work and own time. The servicesthat should be used for project learning of future IT specialists and for the management of IT projects have been identified on the basis of the developed and pilot-tested selection criteria and indicators: the possibility of forming teams; assigning tasks to team members and prioritizing tasks; communication between team members; organization of videoconferencing;working together in real time; planning and preservation of team performance; integration of additional services. Github cloud service was offered for collaborative IT development during the project learning process, in accordance with the following selection criteria: the possibility of working together on the code;tracking of errors; discussion of the code with other team members; management of code versions and integration of additional services; availability of repository, wiki and integration code editor for additional services.A methodological model for the use of cloud services for project learning of future IT specialists has been justified and developed, based on such components: conceptual, unifying theories, principles and methodological approaches of learning; informative-methodical, including standards of learning of IT specialists, educational programs and curricula, professional competences and skills soft necessary for the future of IT specialist, working curricula of disciplines, as well as methods and forms of learning; activity, in which the stages of formation of professional competences and soft skills, the services and means that were applied at each stage, as well as the competences that were formed during each stage are highlighted; diagnostic and effective, including indicators to assess the level of professional competence in IT project development, personal efficiency, communication, management, strategic and information management skills, development levels and assessment methods. Project tasks, e-learning resources, learning methods and process models in the use of cloud services have been developed over four activity phases: preparatory, basic, integrated, and final.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Глазунова Т. В. 
Дослідження синтетичних, фізико-хімічних і біологічних властивостей 4-аміно-5-R-1,2,4-триазол-3-тіолу / Т. В. Глазунова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена пошуку нових ефективних безпечних сполук серед похідних 4-аміно-5-метил-4Н-1,2,4-триазол-3-тіолів з потенційною протимікробною, протигрибковою, актопротекторною, антипіретичною активністю; встановленню певних залежностей «хімічна структура – біологічна дія» та рекомендаціям стосовно подальших досліджень для сполук-лідерів вищевказаного ряду. Синтез 4-(ариліденаміно)-5-метил-4Н-1,2,4-триазол-5-тіолів взаємодією тіолів з ароматичними альдегідами в середовищі ацетатної кислоти. Встановлено, що при додаванні подвійної кількості натрію борогідриду проходить відновлення іміно-групи до вторинного аміну. Синтезовані відповідні основи Шифа, Маніха. Синтез 5-метил-3-алкіллтіо-N-(4-нітробензіліденаміно)-4Н-1,2,4-триазол-4-аміни та проведені квантово-хімічні розрахунки направленості термодинамічного вигідного утворення продукту. В подальшому вивчалась реакція алкілування з галогеналканами, при цьому синтезовано ряд S-алкілпохідних та ряд біс-похідних. Синтезовані також 2-((ариліденаміно)-3-метил-4-H-1,2,4-триазол-3-іл)тіо)ацетатні кислоти, визначені константи іонізації (pKa), в подальшому була вивчена гетероциклізація у присутності надлишку оксид-трихлориду фосфору. Будову синтезованих сполук встановлено за допомогою сучасних інструментальних методів аналізу (ІЧ- та 1H-ЯМР-спектроскопія, елементний аналіз, мас-спектрометрія). За результатами PASS Online була встановлена можлива ймовірність прояву у нових синтезованих речовин протимікробної, протигрибкової, рістстимулюючої, актопротекторної та антиоксидантної дії. Встановлено, що за класифікацією К. К. Сидорова сполуки належать до IV класу токсичності (малотоксичні речовини). Протимікробна дія найбільш виражена у бензиліденгідразидів 4-аміно-3-(4-трет-бутилфеніл)-1Н-1,2,4-тріазол-5-тіону, які мають в бензиліденовому фрагменті молекули такі замісники, як флуор, хлор та нітрогрупу, або залишок 5-нітрофурану. «Сполука-лідер» 4-((4-метоксибензиліден)аміно)-5-метил-4Н-1,2,4-триазол-3-тіол, яка проявляє актопротекторну та рістстимулюючу дію, є малотоксичною, добре розчиняється в воді та має просту методику одержання, рекомендована для подальших досліджень. Для даної субстанції розроблено та затверджено проект МКЯ.^UThe dissertation is devoted to the search for new effective safe compounds among derivatives of 4-amino-5-methyl-4H- 1,2,4-triazole-3-thiols with potential antimicrobial, antifungal, actoprotective, antipyretic activity; establishing certain dependencies "chemical structure biological activity" and recommendations for further research for compounds-leader of the above series. Synthesis of 4-(arylidenamino)-5-methyl-4H-1,2,4-triazole-5-thiols by the interaction of thiols with aromatic aldehydes in acetic acid. It was found that the addition of twice the amount of sodium borohydride reduces the imino group to the secondary amine. The corresponding bases of Schiff and Manich were synthesized. Synthesis of 5-methyl-3-alkylthio-N-(4-nitrobenzylideneamino)-4H-1,2,4-triazol-4-amines and quantum chemical calculations of the direction of thermodynamically advantageous product formation were performed. Subsequently, the alkylation reaction with haloalkanes was studied, and a few S-alkyl derivatives and a few bis-derivatives were synthesized. Also synthesized 2-((arylidenamino)-3-methyl-4-H-1,2,4-triazol-3-yl)thio)acetic acid, determined ionization constants (pKa), subsequently studied heterocyclization in the presence of excess oxide-phosphorus trichloride. The structure of the synthesized compounds was established using modern instrumental methods of analysis (IR and 1H-NMR spectroscopy, elemental analysis, mass spectrometry). According to the results of PASS Online, the possible probability of antimicrobial, antifungal, growth-stimulating, actoprotective and antioxidant effects in the newly synthesized substances was established. It is established that according to K. Sidorov's classification compounds belong to the IV class of toxicity (low-toxic substances). The antimicrobial effect is most pronounced in benzylidene hydrazides of 4-amino-3-(4-tert-butylphenyl) -1H-1,2,4-triazole-5-thione, which have in the benzylidene fragment of the molecule such substituents as fluorine, chlorine and nitro group, or a residue of 5-nitrofuran. "Lead compound" 4-((4-methoxybenzylidene)amino)-5-methyl-4H-1,2,4-triazole-3-thiol, which has an actoprotective and growth-promoting effect, is low-toxic, soluble in water and has a simple method of obtaining, recommended for further research. A MCY project has been developed and approved for this substance.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Біологічні науки   
5.

Оленчук М.В. 
Дослідження фотоіндукованого переносу електрона в фотосинтетичних реакційних центрах бактерій: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 03.00.02 / М.В. Оленчук ; Севастоп. нац. техн. ун-т. — Севастополь, 2009. — 21 с. — укp.

Систематично досліджено взаємодію світла з фотоативними біологічними макромолекулами, що перебувають у стані з фоторозділеним зарядом аномально великий час (секунди та більше). Визначено умови, за яких можливий рівномірний розподіл збуджувального світла вздовж його оптичного шляху. Розроблено нову методику обробки експериментальних результатів, що передбачає врахування нелінійного характеру поглинання молекул. Відкрито явище утворення нових фонтоіндукованих конформаційних підстанів РЦ. Показано, що їх поява залежить від режиму фотоактивації зразка, а саме: інтенсивності та тривалості збуджувального світла. Проаналізовано динаміку змін констант швидкості рекомбінації електрона зі стану з розділеними зарядами для зразків різних РЦ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*715.4 +
Шифр НБУВ: РА363636

Рубрики:

      
6.

Глазунов С.І. 
Експрес-контроль спеціальної фізичної підготовленості військовослужбовців механізованих підрозділів Сухопутних військ: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / С.І. Глазунов ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2003. — 20 с.: рис., табл. — укp.

За результатами аналізу професійної діяльності військовослужбовців механізованих підрозділів Сухопутних військ та на підставі вивчення досвіду організації контролю фізичної підготовки у збройних силах країн НАТО з метою визначення спеціальної підготовки запропоновано застосовувати експрес-контроль як кінцевий етап її перевірки та оцінки. Обгрунтовано технологію розробки способу експрес-контролю, за якою можна визначити його структуру та кількісно-часові показники. Зауважено, що експрес-контроль базується на комплексному тесті. Відзначено важливість контролю спеціальної фізичної підготовки військовослужбовців у складі відділень. Розроблено методичні рекомендації щодо практичного застосування способу експрес-контролю для визначення даної підготовки мотострільців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)360.5:51 +
Шифр НБУВ: РА328147

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Пенський К. В. 
Клініко-лабораторне обґрунтування профілактики запальних реакцій в пульпі зуба після одонтопрепарування під незнімні ортопедичні конструкції: автореферат дис. ... д.філософ : 221 / К. В. Пенський. — Б.м., 2023 — укp.

Метою роботи було підвищення ефективності лікування та профілактики запальних реакцій в пульпі зуба та пародонті після одонтопрепарування під незнімні ортопедичні конструкції, шляхом розробки та застосування лікувально-профілактичного комплексу (ЛПК).У дисертації приведено обґрунтований комплекс заходів для профілактики та лікування функціональних порушень в тканинах зубів, розвитку патологічних процесів в пульпі та пародонті. Окрім стандартних рекомендацій, було призначено ЛПК, який включав препарати з протизапальною та антиоксидантною дією, що сприяли підвищенню адаптогенних можливостей організму та мали захисну властивість.З метою апробації розробленого ЛПК в умовах експерименту на лабораторних тваринах було створено модель травматичного пульпіту. Експериментальне дослідження по вивченню ефективності запропонованого комплексу, призначеного для профілактики гіперестезії та запалення пульпи після одонтопрепарування, проводили на статевозрілих щурах-самцях лінії Вістар, масою 220-270 г, віком 6-7 місяців. У всіх хворих, прийнятих на ортопедичне лікування діагностували фізіологічний прикус. У всіх пацієнтів виявлено дефекти зубних рядів різної величини та топографії. Для характеристики дефектів зубних рядів ми використовували класифікацію Кеннеді.З метою оцінки ступеню запальних процесів в пародонті визначали індекси РМА (%), кровоточивості та Шиллера-Писарева; для характеристики каріозного процесу було використано індекс карієсу зубів: індекс карієс, пломба, видаленні зуби (КПВз).Для поглиблених досліджень з урахуванням критеріїв включення та виключення було відібрано 80 пацієнтів віком від 25 до 44років, які були розподілені на дві групи: основна (40 пацієнтів) та група порівняння (40 пацієнтів). Окрім вищезазначених методів обстеження пацієнтам цих двох груп проводили біофізичне дослідження (визначення рівня ЄОД та реодонтографію). У групі порівняння призначалась стандартна схема профілактики гіперестезії вітальних зубів та розвитку пульпіту, яка включала антисептичну обробку препарованих зубів розчином хлоргексидина биглюконата 0.05%, та фіксацію провізорних коронок на тимчасовий фіксуючий матеріал «Темполат-Ф» (Латус, Україна). Пацієнтам основної групи окрім антисептичної обробки з метою запобігання розвитку ускладнень, було призначено ЛПК, який включав застосування препаратів з протизапальною та антиоксидантною дією: ополіскувач для порожнини рота 20 мл розчину Ремодента (3 г/100 мл води), ТОВ «Київське фармацевтичне товариство», Україна.; препарат «Квертгіал» (гель, що містить кверцетин і гіалуронову кислоту) виробництва НПА «Одеська біотехнологія», що змішується ex-tempore з гідроокисом кальція та окисом цинку, до отримання гомогенної консистенції, та застосовується для фіксації провізорних коронок.Таким чином, проведене дослідження об'єктивно та достовірно свідчить про більш високу терапевтичну ефективність пропонованого нами матеріалу порівняно з «Темполат-Ф» що, на нашу думку, було обумовлено участю антиоксидантного механізму у реалізації комплексної протизапальної дії^UThe dissertation presents a well-grounded set of measures for the prevention and treatment of functional disorders in dental tissues, the development of pathological processes in the pulp and periodontium. In addition to the standard recommendations, the patient was prescribed a therapeutic and preventive complex that included drugs with anti-inflammatory and antioxidant effects that contributed to the increase of the body's adaptive capacity and had a protective effect.To test the developed TPC in an experiment on laboratory animals, a model of traumatic pulpitis was created. An experimental study to investigate the effectiveness of the proposed complex designed to prevent hyperesthesia and pulp inflammation after odontopreparation was performed on mature male Wistar rats weighing 220-270 g, aged 6-7 months. All patients admitted for orthopedic treatment were diagnosed with a physiological occlusion. All patients had dentition defects of varying size and topography. We used the Kennedy classification to characterize dentition defects.To assess the degree of inflammation in the periodontium, the PMA (%), bleeding, and Schiller-Pisarev indices were determined; to characterize the caries process, the dental caries index was used: caries index, dental filling, and extracted teeth (DMFT).For in-depth studies, considering the inclusion and exclusion criteria, 80 patients between the ages of 25 and 44 were selected and divided into two groups: the main group (40 patients) and the comparison group (40 patients). In addition to the above-mentioned examination methods, patients in these two groups underwent biophysical examination (determination of the level of EOD and rheodentography (RDG)).The comparison group was prescribed a standard regimen for the prevention of hyperesthesia of the primary teeth and the development of pulpitis, which included antiseptic treatment of the prepared teeth with a solution of chlorhexidine bigluconate 0.05%, and fixation of provisional crowns with temporary fixing material Tempolat-F (Latus, Ukraine). In addition to antiseptic treatment to prevent the development of complications, patients in the main group were prescribed a therapeutic and preventive complex that included the use of drugs with anti-inflammatory and antioxidant effects: mouthwash 20 ml of Remodent solution (3 g/100 ml of water), Kyiv Pharmaceutical LLC, Ukraine; Quertgial (a gel containing quercetin and hyaluronic acid) manufactured by Odesa Biotechnology, mixed extempore with calcium hydroxide and zinc oxide until a homogeneous consistency is obtained and used for fixation of pharmaceutical crowns.Therefore, the study objectively and reliably indicates a higher therapeutic efficacy of our suggested material compared to Tempolat-F, which, in our opinion, was due to the participation of the antioxidant mechanism in the realization of a complex anti-inflammatory effect.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Фесенко Д. В. 
Комплексне лікування хронічного генералізованого пародонтиту у хворих на ревматоїдний артрит / Д. В. Фесенко. — Б.м., 2020 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Глазунова О.С. 
Методи управління стратегією дилерської мережі транснаціональної корпорації: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / О.С. Глазунова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2004. — 16 с. — укp.

Досліджено основні тенденції управління стратегією розвитку дилерської мережі транснаціональних корпорацій (ТНК) в Україні за умов трансформаційної економіки. Обгрунтовано необхідність використання принципів маркетингу та створено концепцію управління маркетингової стратегією дилерської мережі. Запропоновано методи обгрунтування розвитку дилерської мережі, що базуються на комплексному аналізі товарів транснаціональної корпорації, прогнозуванні ринкового попиту та з урахуванням поведінки конкурентів. Зважаючи на особливості конкретного сегменту ринку, розроблено методи оцінки потенційного попиту на продукцію ТНК. Досліджено методи взаємодії головної компанії та підрозділів дилерської мережі на базі запропонованої моделі оптимізації економічних показників. Формалізовано основні процеси інформаційного забезпечення оцінки конкурентних переваг дилерської мережі в межах функціонування інформаційної системи управління маркетингом на рівні ТНК.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)829.16-592
Шифр НБУВ: РА330783

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

У.. С. .. 
Методика інструментально-виконавської підготовки магістрантів в системі вищої музично-педагогічної освіти України / С. .. У... — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена комплексному дослідженню проблеми формування інструментально-виконавської підготовленості магістрантів у системі вищої музично-педагогічної освіти України. Вивчено стан досліджуваної проблеми та визначено сутність і зміст поняття «інструментально-виконавська підготовка магістранта в системі вищої музично-педагогічної освіти». Обґрунтовано функції та наукові підходи до підготовки в інструментальному класі майбутніх викладачів гри на музичному інструменті в системі вищої музично-педагогічної освіти України. Розроблено структуру й модель методики інструментально-виконавської підготовки магістрантів та визначено педагогічні умови даної підготовки в системі вищої музично-педагогічної освіти України. Розроблено критерії, показники та рівні інструментально-виконавської підготовленості студентів магістратури в системі вищої музично-педагогічної освіти України. Розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено модель методики інструментально-виконавської підготовки магістрантів у системі вищої музично-педагогічної освіти України.Ключові слова: магістрант музично-педагогічного профілю, інструментально-виконавська підготовка, гра на музичному інструменті, вища музично-педагогічна освіта України, модель методики інструментально-виконавської підготовки магістрантів, підготовка магістранта в системі вищої музично-педагогічної освіти України.^UThe thesis is a comprehensive study of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine. The essence and content of instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities are specified and the concept of “instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education system of Ukraine” is defined. The instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities is considered as a system of organization of educational-cognitive and creative-performance activity of master's students, which provides for the formation of personal competences of master's students in music-performance, methodological-pedagogical and research areas of performance training of pedagogical direction.The component structure of the investigated training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine is developed. Functions and scientific approaches to instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities are substantiated. The directions, stages and pedagogical conditions of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine are determined. A model of the methodology of instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities has been developed, criteria, indicators and levels of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine have been determined.The model of the methodology of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine has been experimentally tested, which includes stages (expositional, analytical-operational and productive) and is based on previously developed directions of the instrumental-performance training of master's students. The selection of a set of special methods for each of the stages in accordance with all the directions of instrumental-performance training of master's students has been carried out.The dynamics of the formation of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine is recorded, which allows to assert the effectiveness of the proposed model of the methodology of instrumental-performance training. Comparison of the received statistical data during ascertaining and molding experiments confirms its efficiency.Key words: master's student of music-pedagogical profile, instrumental-performance training, playing a musical instrument, higher music-pedagogical education of Ukraine, model of the methodology of instrumental-performance training of master's students.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Глазунова О.Г. 
Методика навчання майбутніх фахівців аграрного профілю засобами комп'ютерної графіки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.Г. Глазунова ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розглянуто комп'ютерну графіку як елемент нових інформаційних технологій навчання, висвітлено теоретичні та методичні аспекти її застосування на всіх етапах процесу навчання та розроблено методику навчання студентів аграрних освітніх закладів засобами комп'ютерної графіки. Відзначено, що у процесі підготовки майбутніх фахівців аграрного профілю велика кількість навчальних дисциплін потребує наочних посібників (природничих, технічних, тощо), які необхідно поновлювати відповідно до вимог сучасного розвитку науки та техніки. Запропонована методика дає змогу демонструвати візуальний матеріал, виготовлений у вигляді послідовності комп'ютерних слайдів, за допомогою проекційної техніки під час лекції, використовувати для повторення та самостійного опрацювання теми в інформаційно-пошукових програмних засобах, в тренувальних та контролюючих програмах. Наведено методичні рекомендації щодо використання комп'ютерної інформації на всіх етапах процесу навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П.р(4УКР)3-366 +
Шифр НБУВ: РА324178

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Оленєв Д. Г. 
Методичні засади формування здоров'язбережувальної компетентності студентів вищих технічних навчальних закладів / Д. Г. Оленєв. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена актуальній проблемі формування здоров'язбережувальної компетентності студентів вищих технічних навчальних закладів не лише у процесі фізичного виховання, але й загалом, під час отримання освітніх послуг.У дисертації розкрито зміст та структуру формування та методики використання здоров'збережувальної компетентності у процесі фізичного виховання студентів вищих технічних навчальних закладів інформаційно-комунікаційних спеціальностей, її теоретико-методологічні підходи, принципи, форми, методи та засоби.Розроблено концепцію системи здоров'збережувальної компетентності у процесі фізичного виховання студентської молоді на основі індивідуального підходу, а також послідовності і неперервності її застосування, в якій виокремлено та охарактеризовано загальнодидактичні та спеціальні принципи. Визначено, експериментально перевірено та згруповано педагогічні умови, зокрема: організаційно-педагогічні, дидактичні та психолого-педагогічні. Згідно кореляційного аналізу визначені показники, що найбільш характеризують рівень фізичної підготовленості та показники біологічного віку студентів.Науково обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено модель застосування здоров'збережувальної компетентності у процесі фізичного виховання студентів, який включає методологічно-цільовий, змістово-процесуальний та діагностично-результативний розділи і ґрунтується на методології системного, синергетичного, діяльнісного, особистісно-орієнтованого, інтегративно-інноваційного та компетентнісного підходів.^UThe thesis is devoted to the up to date problem of formation of health - saving competence of students of information and communication specialties not only in the process of physical education, but also in general, when receiving educational services.The thesis describes the content and structure of the methodology of using health-saving competence in the process of physical education of students of higher education institutions of information and communication specialties, its' theoretical and methodological approaches, principles, forms, methods and means.The concept of the system of health-saving competence in the process of physical education of student youth has been developed on the basis of consistency, individual approach, as well as continuity of its application, where general and the special principles have been outlined and characterized. Conducting our research, we studied the students' motivation to use physical exercises and various forms of active recreation to promote health, dynamics of biological age, and an increase of mental capacity.A key feature of the proposed methodology is the implementation of the physical and educational program during physical education classes, training in theoretical disciplines and independent training, the formation of students' health and safety competence.Under the methodical system of application of health-saving competence, we see the introduction in the process of physical education of students the forms, means and methods of application of health-improving and cultural technologies, mechanisms of their design in the health-saving educational space of the institution of higher education with the help of modern innovative pedagogical technologiesThe pedagogical conditions have been determined, experimentally tested and grouped, in particular: organizational-pedagogical, didactic and psychological-pedagogical. According to the results of correlation analysis, the indicators that most characterize the level of physical fitness and the students' biological age have been determined.The model of application of health-preserving competence in the process of physical education of students is scientifically substantiated, developed and experimentally tested, which includes methodological-targeted, substantive-procedural and diagnostically-effective sections and is based on the methodology of systematic, synergetic, activity, personality-oriented, integrative-innovative and competence approaches.It was improved: existing theoretical and methodological principles of application of the means of health-saving competence in the process of physical education in institutions of higher education; the structure of information significant indicators of professionally applied physical fitness of students of information and communication specialties.Approaches to the analysis of the existing physical and fitness technologies have been further developed; scientific principles of modern information and communication technologies using during monitoring of the state of health, the level of physical fitness and indicators of the biological age of students both in the process of physical education and during theoretical classes.The practical significance of the results of the thesis research is the development, experimental verification and implementation in the practice of higher education institutions of a complex of educational and methodological support. The textbook, educational manuals, methodical recommendations that help to increase the efficiency of scientific and pedagogical staff in higher education institutions of Ukraine have been developed.The theoretically substantiated methodical system of application of the means of health-saving competence in the process of physical education of students has proved its effectiveness in the conditions of pedagogical experiment. The methodology for determining the level of health-saving competence of students who participated in the research has been adapted. The system of criteria and indicators, constructed in relation to theoretically substantiated requirements, is correlated with the structure of the methodological system of application of health-saving competence in the process of physical education of students: motivational-value component – with motivational criterion, cognitive component – with content criterion. The results of the study of the state of formation of health-saving competence of students of higher education institution according to defined criteria are presented.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Оленюк І.В. 
Методичні основи управління навчально-пізнавальною діяльністю студентів вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації у процесі навчання фізики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.В. Оленюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Проаналізовано концептуальні засади забезпечення особистісних орієнтацій у навчанні фізики та обгрунтовано доцільність використання інтегральних особистісно-діяльнісних вимірників якості знань. Запропоновано методику застосування технологічних схем управління навчально-пізнавальною діяльністю студентів технічних спеціальностей вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації з фізики під час практичних і лабораторних занять, базуючись на цільовій програмі з фізики у структурі цільової освітньо-професійної програми підготовки фахівця. Описано методику організації та проведення експерименту, проаналізовано його результати.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)3-3,022 +
Шифр НБУВ: РА336968

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Оленич С.Р. 
Молодь як об'єкт і суб'єкт суспільних відносин в сучасній Україні: автореф. дис. ... канд. філософ. наук: 09.00.03 / С.Р. Оленич ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто процес становлення молоді в контексті філософсько-освітніх, аксіологічних та історичних проблем, а також основні аспекти процесу соціалізації молоді, включеного до загальносоціалізаційного контексту особистості. Встановлено, що підняття вікових меж молодості попри свій позитив має і негативне забарвлення, яке проявляється у посиленні патронажу над молоддю з боку суспільства та держави, що ускладнює процеси становлення суб'єктної молоді. Визначено, що на процес становлення молоді впливають такі основні об'єктивні чинники, як політико-економічні та соціокультурні тенденції глобального характеру та трансформаційні суспільні процеси внутрішнього характеру. Доведено, що самореалізація молоді, її суб'єктність найповніше відбуваються через молодіжний рух як формального характеру, так і неформальної молодіжної ініціативи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*422 + Ю6*422 + Ю6*422
Шифр НБУВ: РА369701 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Олендр Т. М. 
Моніторинг якості природничо-наукової освіти в університетах США: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Т. М. Олендр ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2011. — 22 с. — укp.

Обгрунтовано основні етапи розвитку моніторингу якості вищої освіти США. Визначено структуру моніторингу її якості, особливості його проведення в процесі природничо-наукової підготовки фахівців в американських університетах. Виокремлено критерії та показники її якості за чотирма складовими (якість навчальних досягнень суб'єкта освітнього процесу, якість об'єкта надання освітніх послуг, якість процесу надання освітніх послуг, якість результату діяльності освітньої системи). Розкрито сутність, етапи, напрями, види, рівні, основні методи та форми організації моніторингу. Виокремлено прогресивні ідеї американського досвіду з проведення моніторингу якості природничо-наукової освіти, що можуть бути рекомендовані у разі реформування вищої освіти України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(7СПО)711 к8 + Б. р(7СПО)3-38
Шифр НБУВ: РА384303 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Стрюк Н. В. 
Написи на одязі в англомовній та україномовній лінгвокультурах: особливості структури та семантики / Н. В. Стрюк. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено зіставному вивченню написів на одязі в англомовній та україномовній лінгвокультурах.Актуальність роботи визначено необхідністю ґрунтовних мовознавчих досліджень написів на одязі та потребою комплексного студіювання такого лінгвістичного феномену.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в ньому вперше аргументовано визначено категорійний статус аналізованого явища та здійснено комплексний зіставний аналіз структури та семантики написів на одязі в англомовній та україномовній лінгвокультурах.Напис на одязі потрактовано як новий жанр презентаційного дискурсу, який актуалізується у специфічному тексті мінімального обсягу – мікротексті, і спрямований на реалізацію потреби особистості в самопрезентації.У дисертації проаналізовано структурні особливості написів на одязі в англомовній та україномовній лінгвокультурах. З’ясовано, що на структурному рівні текстові принти на вбранні характеризуються мультимодальністю, що виявляється в межах трьох інформаційних каналів, основним із яких є вербальний, а візуальний та просодичний виступають допоміжними засобами структурної організації аналізованих мікротекстів.Визначено, що на вербальному рівні написи на одязі в англомовній та україномовній лінгвокультурах структурно представлені одиницями різних рівнів (словоформами, словосполученнями, реченнями та надфразними єдностями), які є ізоморфними для обох аналізованих мов. Найбільшою структурною групою є мікротексти, побудовані за моделлю речення, дещо кількісно поступаються написи рівня словосполучення, написи­словоформи та написи­надфразні єдності характеризуються найнижчою продуктивністю.Встановлено, що на невербальному рівні структурної організації написів на одязі перевага надається фонетично­ритмічним елементам, найпродуктивнішим із яких є алітерація у мікротекстах англійською мовою та асонанс в україномовних принтах. Полікодовість у текстових принтах на вбранні найчастіше виявляється у використанні цифр, замість числівників, представниками обох лінгвокультур.Проведений аналіз засвідчив, що написи на одязі мають ізоморфні та аломорфні риси, причому ізоморфні структурні моделі та допоміжні засоби структурної організації переважають. Це дозволяє стверджувати, що виділені спільні структурні характеристики формують особливості жанру презентаційного дискурсу і сприяють реалізації потреби особистості в самопрезентації. Зазначене втілюється високою продуктивністю коротких високоінформативних написів; великою кількістю текстів, що спрямовують увагу реципієнта на першу особу однини – носія одягу; допущенням помилок та вживанням полікодових елементів з атрактивною метою; використанням фонетично­ритмічних засобів, що сприяють запам’ятовуванню напису, його експресивності та легкості розуміння.Наявність аломорфних моделей, додаткових елементів та особливостей певних структурних груп спричинена, у першу чергу, лінгвальними факторами: більша кількість англомовних написів, виражених прикметниками та прикметниковими словосполученнями, а також побудова мікротекстів за моделями словосполучень з прийменниками, зумовлена аналітичністю англійської мови. Синтетична природа української мови спричинює граматичну різноманітність дієслівних словоформ та наявність моделі іменникового словосполучення з прикметником у постпозиції. Переважання чоловічої рими в англомовних написах на одязі, велика кількість алітерованих мікротекстів в англомовній та асонованих в україномовній лінгвокультурах зумовлені фонетичними особливостями аналізованих мов. Традиція використання спеціального символу на позначення єднального сполучника та наявність в англійській мові словоформ або їхніх частин, омонімічних з числівниками, сприяє більшому різноманіттю англомовних полікодових написів на одязі.^UThis thesis focuses on comparative study of inscriptions on clothing in English and Ukrainian linguocultures.The relevance of the study is determined by the necessity of thorough linguistic study of inscriptions on clothing and the need for the comprehensive analysis of such linguistic phenomenon.The scientific novelty of the research is predetermined by the fact that it is the first attempt to argumentatively define the status of the phenomenon under study and conduct a comprehensive comparative analysis of the structure and semantics of clothing inscriptions in English and Ukrainian linguocultures.The inscription on clothing is defined as a new genre of presentational discourse, which is realised in a specific text of minimal size – a microtext and is aimed at the fulfillment of the personality’s need for self­presentation.The study outlines the structural peculiarities of inscriptions on clothing in English and Ukrainian linguocultural environment. It proves that text prints on clothing are structurally characterized by multimodality, which is transmitted through three information channels, the main of which is verbal, while visual and prosodic ones serve as auxiliary means of structural organization in the analysed microtexts.It was determined that on the verbal level, inscriptions on clothing in English and Ukrainian linguocultures are structurally represented by units of different levels (word forms, word combinations, sentences, and complex syntactic entities), which are isomorphic for both languages under analysis. The highest productivity is demonstrated by microtexts which have a sentence structure, units represented by word combinations are less numerous, while microtexts expressed by word forms and complex syntactic entities are characterized by the lowest productivity.It was established that at the non­verbal level of clothing inscriptions structural organization, the preference is given to phonetic­rhythmic elements, the most productive of which are alliteration in English microtexts and assonance in Ukrainian prints. Polycoding in text prints on clothing is most often displayed in the use of numbers instead of numerals by representatives of both linguocultures.The conducted analysis proved that the inscriptions on clothing have isomorphic and allomorphic features, moreover, isomorphic structural models and auxiliary means of structural organization prevail. This allows to assert that common structural characteristics form the features of the presentation discourse genre and contribute to the realization of the personality’s need for self­presentation, embodied in high productivity of short, highly informative inscriptions as well as a large number of texts which attract the recipient’s attention to the first person singular – the wearer of the clothing; making mistakes and using polycode elements; the use of phonetic and rhythmic means which contribute to the memorization of the inscription, its expressiveness and ease of perception.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Оленич І. Б. 
Нерівноважні електронні процеси у наносистемах на основі кремнію / І. Б. Оленич. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню науково-прикладної проблеми – встановленню закономірностей фото-, термо- та адсорбційно-стимульованих електронних процесів у наносистемах на основі кремнію. Досліджено структурні та фрактальні характеристики кремнієвих наносистем, їх молекулярну структуру. Встановлено механізми впливу радіаційного опромінення ізотопом 226Ra на фотолюмінесцентні та електричні властивості поруватого кремнію і плівкових нанокомпозитів на його основі. Вивчено вплив орієнтації нанокристалів кремнію на оптико-люмінесцентні властивості системи кремнієвих наноструктур у епоксидній матриці. Продемонстровано можливість керування спектром багатосмугової фотоемісії структур поруватий кремній/ZnO шляхом зміни енергії квантів збудження. Вивчено особливості ефекту поля у поруватих напівпровідниках з циліндричною формою пор. Встановлено, що поверхневий потенціал і дебаєвська довжина екранування зменшуються зі збільшенням кривизни поверхні. Показано, що перерозподіл носіїв заряду може спричинити інверсію типу провідності, глибина якої залежить від густини поверхневого заряду та радіуса пор. Зареєстровано утворення фоточутливих електричних бар'єрів у структурах на основі поруватого кремнію внаслідок адсорбційного легування поруватого шару. Виявлено підвищення електропровідності та фотоерс, а також розширення спектральної фоточутливості структур внаслідок осадження електропровідних полімерів і наночастинок металів, графену та ZnO. Досліджено процеси перенесення та релаксації заряду у фрактальних структурах поруватого кремнію і наносистемах на його основі. Виявлено стрибкоподібний механізм перенесення заряду через систему локалізованих станів поблизу рівня Фермі у температурному діапазоні 12–120 К і актива-ційний механізм провідності у діапазоні 120–300 К. Визначено енергію акти-вації провідності неорганічних та органічно-неорганічних кремнієвих нано-систем. На основі температурних залежностей струму деполяризації визначено енергетичний розподіл густини заповнення локалізованих станів та іденти¬фіковано природу електрично активних дефектів. Вивчено сенсорні властивості наносистем на основі поруватого кремнію. Проаналізовано концентраційні залежності адсорбційної чутливості та визна-чено часові характеристики сенсорних елементів. Продемонстровано можли-вість ідентифікації газу і визначення його концентрації на основі аналізу сукупного відклику імпедансу елементів мультисенсорної системи.^UDissertation addresses scientific and applied problem related to the study of regularities of light, temperature and adsorption stimulated electronic processes in silicon-based nanosystems. Main regularities of the formation of nc-Si – dielectric, nc-Si – semiconductor, nc-Si – conductor and also hybrid organic-inorganic porous silicon-based nanosystems with predictable structural, optical and electrical properties were studied to establish the mechanisms of environmental influence on the electronic processes in silicon nanostructures. Using AFM and SEM methods structural and fractal properties of obtained nanosystems were studied. Molecular structure and mechanisms of interaction between the components of porous silicon based inorganic and organic-inorganic systems were investigated by means of Fourier IR spectroscopy. The mechanisms of influence of irradiation from 226Ra isotope on the photoluminescent and electrical properties of porous silicon and silicon-based film nanocomposites have been established. The influence of silicon nanocrystals orientation on optical-luminescent properties of silicon nanostructures in epoxy matrix was studied. It is demonstrated that nanocrystals shape anisotropy leads to anisotropy in photoluminescence polarization and effective refraction index of the nanosystem as a whole. Optical properties of the nanosystems are analyzed in the frame of effective medium model with cylindrical particles shape. The possibility of controlling the spectrum of multi-band photoemission of the porous silicon – zinc oxide nanosystems by adjusting the excitation energy is demonstrated. Peculiarities of the field effect in porous semiconductors with cylindrical pore shape were studied. Dependencies of electrostatic potential on the coordinate were analyzed for different pore radius, interpore distance and surface charge density. It is established that surface potential and Debye screening length decrease with increasing surface curvature. It is demonstrated that redistribution of charge carriers not only changes the electric conductivity of the porous layer but can also cause the inversion of the conductivity type. The inversion depth depends on the surface charge density and pore radius and can extend even through the entire layer. The possibility of controlling electronic parameters of silicon nanostructures by means of adsorption of chemically active or polar molecules from vapor or liquid phases was demonstrated. The formation of photosensitive electrical barriers in porous silicon-based structures due to adsorption doping of porous layer has been found. The effect of modification of porous layer by metallic nanoparticles having different inner work function and the influence of ZnO and graphene nanosheets deposition on electrical and photoelectrical properties of porous silicon structures was studied. It was established that incorporation of metals and graphene into porous silicon leads to the increase in conductivity and photoinduced voltage of sandwich structures due to the passivation of silicon nanocrystals and the formation of additional conductive channels in the porous layer. The expansion of spectral photosensitivity of porous silicon based structures due to ZnO deposition is revealed. Charge transport and relaxation processes in porous silicon based nanostructures were studied. Electrical conductivity mechanisms were established for the wide range of temperatures. Fractal structures based on porous silicon were shown to have several mechanisms of conductivity. Hopping charge transport via the system of localized states near the Fermi level in the temperature range of 12–120 K was revealed. At higher temperatures, activation mechanism of electric conductivity is dominating which is characterized by different activation energies in the temperature ranges of 120–200 K and 220–290 K. Activation energy of the electric conductivity for porous silicon in the low temperature region was found to be around 0.05 eV. The increase in activation energy due to oxide or polymer passivation of silicon nanostructures and graphene nanoparticle deposition was detected. Energy distribution of the localized states population density in porous silicon nanostructures was determined by means of thermally stimulated depolarization method. The nature of electrically active defects was identified and it was established that the change of silicon nanocrystals surface passivation causes a redistribution of the density of states in different energy ranges. The sensory properties of nanosystems based on porous silicon have been studied. Dependencies of adsorption sensitivity on the concentration were analyzed and time characteristics of sensor elements were determined. The possibility of gas identification based on overall impedance response of the multisensory system was demonstrated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Оленюк А.М. 
Обробіток грунту, удобрення й догляд за посівами цукрових буряків з елементами біологізації землеробства в південно-західному Лісостепу України: автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.01.01 / А.М. Оленюк ; Дніпропетр. держ. аграр. ун-т. — Д., 2009. — 20 с. — укp.

Для умов південно-західного Лісостепу України удосконалено технологію вирощування цукрових буряків шляхом застосування елементів біологічної системи землеробства й основного обробітку грунту, внесення альтернативних органічних та оптимальних мінеральних добрив і контролювання забур'янення у системі догляду за посівами. Встановлено, що внесення альтернативних видів органічних добрив сприяє підвищенню вмісту у грунті азоту, який легко гідролізується, рухомого фосфору й обмінного калію. Виявлено, що біологічна активність грунту за кількістю мікроорганізмів на фоні полицевого та чизельного способів його обробітку перевищує контроль на 28,3 та 30 %. У разі впровадження даного варіанта врожайність коренеполодів становить 33,7 т/га, а збір цукру - 5,37 т/га.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П215.2-4(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА362828

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Чеботар О. А. 
Обґрунтування профілактики та лікування сіалозу у пацієнтів з гіпотиреозом / О. А. Чеботар. — Б.м., 2019 — укp.

Встановлено, що у всіх 203 обстежених хворих на гіпотиреоз спостерігався сіалоз на різних стадіях (12,8% – початкова, 67,5% – клінічних проявів; 19,7% – пізня).В умовах експерименту на тваринах встановлено, що експериментальний гіпотиреоз призводить до вираженої гіпотрофії підщелепних слинних залоз зі зниженням продукції α-амілази на 24,1%, фосфатаз на 27,8% і антиоксидантного ферменту каталази з одночасним розвитком в них запалення і пошкодження мембран, а також викликає інтенсифікацію ПЗЛ та підвищення МДА на 33,7%, еластази в 1,5 рази і білка на 26,4%.Розроблено методику лікування сіалозу із загальним застосуванням біорегулятора, протеолітичних ферментів, вітамінного комплексу, а також розчину карбахоліну й ультрафонофорезу з олією прополісу місцево. За результатами клінічної апробації доведена ефективність методики за клінічними та лабораторними показниками.^UThe dissertation is devoted to the study of changes in salivary glands and biochemical composition of oral fluid in patients with hypothyroidism in order to prevent, timely diagnosis and treatment of sialosis that occurs on the background of hypothyroidism.The thesis is devoted to the study of changes in the salivary glands and the biochemical composition of the oral fluid in patients with hypothyroidism with the aim of preventing, timely diagnosis and treatment of sialosis.A study of the salivary gland lesion on the background of hypothyroidism established that all patients have sialosis at different stages of the development of pathology: 12.8% of patients had an initial stage, 67.5% had a stage of clinical manifestations, and 19.7% had a late stage, and also observed xerostomia, impaired excretion, changes in the consistency and crystallization of the oral fluid.The use of a complex of vitamins, enzymes in combination with stimulation of the parasympathetic nervous system with pilocarpine and local salivation mechanisms allows eliminating inflammatory processes and restoring secretory processes suppressed by pathology in the salivary glands of experimental rats with hypothyroidism.With sialosis with hypothyroidism in the oral fluid, crystallization processes change.We found that the crystalloscopic method for determining various types of oral microcrystallization can be used to diagnose and determine the effectiveness of the treatment of sialosis in patients with hypothyroidism.A method has been developed for the treatment of sialosis with the use of a bioregulator, proteolytic enzymes, a vitamin complex for general treatment, a solution of carbacholine and ultraphonophoresis with propolis oil as a local treatment. Also, biochemical studies have found an increase in α-amylase by 2.5 times, catalase by 1.5 times, lysozyme 2.6 times, sIgA 1.6 times and a decrease in alkaline phosphatase activity 2,3 times in the oral cavity in patients with hypothyroidism. The clinical effectiveness of the developed treatment and prophylactic complex in the treatment of sialosis in patients with hypothyroidism has been proved by a 1.6-fold decrease in the amount of total protein, a 1.5-fold decrease in the oral fluid viscosity and a 2-fold increase in the amount of saliva secretion, a reduction in the number of complaints after a week of treatment, and the absence of relapses during the study period compared to standard treatment methods.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Оленич І.Б. 
Оптико-люмінесцентні властивості поруватого кремнію, одержаного методом анодизації: автореф. дис. ... канд. фіз.-мат. наук : 01.04.05 / І.Б. Оленич ; Ін-т фіз. оптики. — Л., 2010. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В374,022
Шифр НБУВ: РА373324 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського