Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (161)Книжкові видання та компакт-диски (123)Журнали та продовжувані видання (18)
Пошуковий запит: (<.>A=КРАСІВСЬКИЙ$<.>+<.>A=СТАНІСЛАВ$<.>+<.>A=ЛЬВОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
1.

Станіславський В.П. 
Правове регулювання вирощування і реалізації високопродуктивного насіння зернових культур: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.06 / В.П. Станіславський ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз теоретичних і практичних питань правового регулювання вирощування та реалізації високопродуктивного насіння зернових культур за сучасних економічних умов. З'ясовано специфічні юридичні ознаки та сформульовано визначення поняття насінництва. Встановлено основні принципи та порядок здійснення даного виду господарської діяльності за сучасних умов. Уточнено види та специфіку укладання договорів на реалізацію високопродуктивного насіння зернових культур. Уточнено суб'єкти виробництва та реалізації оригінального, елітного та репродукційного насіння. Розроблено рекомендації щодо удосконалення законодавства у сфері регулювання суспільних відносин у галузі насінництва з метою підвищення ефективності його функціонування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)124 + Х859(4УКР)120.4 +
Шифр НБУВ: РА335783

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Станіславський С.В. 
Психологічні особливості сприйняття сфер життєдіяльності хворими на незрощення губи та піднебіння юнацького віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.04 / С.В. Станіславський ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 17 с.: рис. — укp.

На підставі аналізу показників психологічних характеристик індивідів із природженою вадою незрощення губи та піднебіння (НГП) у зіставленні зі здоровими виявлено суттєвий вплив даної патології на психологічну організацію особи юнацького віку. Проаналізовано соматичний, психологічний та соціальний аспекти розвитку особистості хворого на НГП. Аналіз психологічних якостей осіб експериментальної групи дозволив визначити факторну структуру їх особистості, у результаті чого встановлено, що близько третини усієї її дисперсії пояснюють типи, які визначають схильність особи до деструктивних дій. Доведено, що вплив даної природженої вади на розвиток особистості не є чітко визначеним, одностороннім, а визначає формування якісно різних особистісних типів. Визначено особливості сприйняття життєвого шляху особами із вадою незрощення, що дозволяє зробити висновок про розрізнення за ступенем актуальності у певних сферах життєдіяльності між суб'єктами контрольної та експериментальної виборок. Показано залежність актуальності сфер життєдіяльності хворого на НГП від його особистісного типу та виявлено основні актуальні та потенційні ускладнення соціального функціонування суб'єктів у кожній з них.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.28 + Ю983.511.302 + Ю983.723.5 + Р665.624.050 +
Шифр НБУВ: РА324698

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
3.

Станіславчук Г.В. 
Стан антиоксидантної системи в організмі коропа за різного вмісту селену і сірки у воді та раціоні: автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.04 / Г.В. Станіславчук ; Ін-т біології тварин УААН. — Л., 2009. — 17 с. — укp.

Досліджено вплив різних концентрацій сполук селену та сірки у водному середовищі на активність антиоксидантної системи в різних тканинах і органах коропів одно- та дворічного віку. Вперше встановлено збільшення вмісту селену, зменшення вмісту продуктів пероксидного окиснення ліпідів (ПОЛ) та підвищення активності глутатіонпероксидази, каталази та супероксиддисмутази в досліджуваних тканинах і органах коропів в процесі зростання рівня селену у воді. Зазначено, що в тканинах і органах дворічок коропів за підвищення рівня сполук селену у воді змінюється вміст ряду макро- та мікроелементів. Доведено, що підвищення рівня сульфітів у воді призводить до зменьшення вмісту продуктів ПОЛ, підвищення активності глутатіонпероксидази та зниження активності каталази та супероксиддисмутази в тканинах і органах коропів одно- та дворічного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е623.334.252.53*723.4-604.2 + П729.11-451.232 +
Шифр НБУВ: РА367352

Рубрики:

      
4.

Станіславчук О.В. 
Сушіння пастоподібних матеріалів у нерухомому шарі: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.08 / О.В. Станіславчук ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено методику проведення експериментальних досліджень гідродинаміки та кінетики сушіння цих матеріалів, наведено схеми експериментальних установок. Встановлено розрахункові залежності для прогнозування гідродинаміки та кінетики сушіння у його першому та другому періодах. Показано можливість здійснення розрахунку ефективності сушіння методом фільтрації теплоносія через висушуваний шар, а також конвективним і конвективно-кондуктивним методами. На підставі одержаних результатів (визначення енергетичних затрат та якісних характеристик готового продукту) обрано оптимальні методи та технологічні параметри сушіння, які забезпечують найменші загальні затрати на процес зневоднення досліджуваних матеріалів і високу якість готового продукту. Показано переваги сушіння МТК і пекарських дріжджів методом фільтрації теплоносія через шар матеріалу у порівнянні з іншими дослідженими методами, запропоновано методику розрахунку конструктивних параметрів сушильних апаратів та їх схеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л113.6-1 +
Шифр НБУВ: РА350385

Рубрики:

      
5.

Станіславик О.В. 
Теоретико-методичні основи оцінювання інноваційного потенціалу промислових підприємств (на прикладі машинобудування): автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / О.В. Станіславик ; НАН України. Ін-т пробл. ринку і екон.-екол. дослідж. — О., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретико-методичні положення та практичні рекомендації щодо оцінки інноваційного потенціалу промислових підприємств, а також аналітичне забезпечення його моніторингу на прикладі машинобудування. Удосконалено методичні засади оцінювання інноваційного потенціалу підприємства. Систематизовано його типи залежно від домінування матеріальної або інтелектуальної складової. Розроблено інструментарій моніторингу й аналізу інноваційного потенціалу промислових підприємств, а саме: комплексну модель виміру й оцінки даного потенціалу як функцію від його матеріальної та інтелектуальної сладових, модель відображення інноваційного потенціалу промислових підприємств, яка відображає цей потенціал як координати у двовимірному просторі його оцінок залежно від співвідношення матеріальної та інтелектуальної складових.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1-55 +
Шифр НБУВ: РА356886

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Красівський О.Я. 
Українсько-польські відносини в Східній Галичині в контексті національної політики Другої Речіпосполитої (1918-1923 рр.): Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.05 / О.Я. Красівський ; НАН України. Ін-т політ. і етнонац. дослідж. — К., 1999. — 35 с. — укp.

Дисертація присвячена комплексному аналізові польсько-українських стосунків періоду боротьби за українську державність у 1918-1923 рр. Досліджено історичні передумови, генеза міжнаціональних стосунків у Галичині та вплив на них зовнішніх і внутрішньополітичних факторів. Проаналізовано політику урядових структур, польських політичних партій та угруповань щодо українського питання, її зміст, характер, особливості та напрями; висвітлено хід внутріпартійних і міжпартійних дискусій, погляди окремих діячів, а також політична еволюція цих поглядів стосовно даної проблеми. Визначено основні етапи польської політики щодо українського питання. Розглянуто структуру українського національно-визвольного руху, програми політичних партій з національного питання та ставлення до Польської держави. Розкрито вплив греко-католицької церкви на взаємини між польським та українським народами, комплекс внутрішніх та зовнішніх факторів, що впливали на міжнаціональні стосунки в регіоні. Проаналізовано вплив на політичну ситуацію в Східній Галичині та польсько-українські стосунки в нових політичних умовах ухвали Ради Амбасадорів щодо східних кордонів Другої Речіпосполитої.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР331)61-56

Рубрики:

      
7.

Станіслав О.В. 
Функціональні характеристики нелітерних знаків французької орфографії: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.05 / О.В. Станіслав ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено функціональні можливості нелітерних знаків французької мови. Розроблено класифікацію вказаних графем і представлено їх функціональний опис. Встановлено, що інвентар нелітерних знаків французької орфографії складається з 18-ти одиниць, які відрізняються графічним зображенням та розташуванням. Виявлено, що нелітерні знаки французької писемної мови беруть участь в оформленні букви (діакритичні знаки), слова (дефіс, апостроф, інтервал) та міжслівного простору (знаки пунктуації, абзац, поля сторінки). Доведено, що досліджувані одиниці не мають безпосередніх фонетичних відповідників, але корелюють зі звуковою мовою та функціонують на різних рівнях мовної структури: графічному, орфографічному, лексичному, синтаксичному. Встановлено, що нелітерні знаки французької орфографії - це поліфункціональні графічні одиниці, які здійснюють такі основні функції: фонографічну, графомарковану, змісторозрізнювальну, прагматичну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш147.11-85 +
Шифр НБУВ: РА340692

Рубрики:

      
8.

Красівський С.Л. 
Хірургічна тактика при товстокишкових кровотечах пухлинного генезу: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.03 / С.Л. Красівський ; Харк. держ. мед. ун-т. — Х., 2008. — 16 с. — укp.

У порівняльному аспекті проведено комплексне вивчення клінічних проявів товстокишкових кровотеч (ТКК) пухлинного генезу й особливості їх перебігу з урахуванням анамнестичних і клініко-лабораторних даних, а також супутніх ускладнень. Визначено найбільш важливі стосовно діагностування порушення гомеостазу, можливості та характерні ознаки, які виявляються за додаткових методів дослідження. Установлено можливості та показання до застосування малоінвазивних методів гемостазу за ТКК пухлинного генезу та їх ефективність. Розроблено стент для зупинки кровотечі з прямої кишки. Вивчено різні методи лікування ТКК та надано їх порівняльну характеристику. На підставі одержаних даних розроблено діагностичний алгоритм й індивідуалізовано етапну хірургічну тактику за умов ТКК пухлинного генезу. Наведено дані клініко-лабораторної динаміки у разі застосування традиційних і розроблених методик.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р569.433.33-59 +
Шифр НБУВ: РА355572

Рубрики:

      
9.

Станіславська К.І. 
Шляхи оптимізації викладання елементарної теорії музики студентам режисерських спеціалізацій: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / К.І. Станіславська ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Розглянуто характерні риси мистецької дидактики та принципи організації музично-теоретичної освіти студентів режисерських спеціалізацій у мистецьких вищих навчальних закладах. Висвітлено шляхи оптимізації викладання елементарної теорії музики студентам-режисерам. Розкрито методичні засади використання проблемно-ігрових методів та модульних технологій на музично-теоретичних заняттях зі студентами режисерських спеціалізацій. Розроблено відповідну методику викладання і навчальну програму з курсу елементарної теорії музики для студентів режисерських спеціалізацій. Проаналізовано результати впровадження програми та методики в навчальний процес мистецького вищого навчального закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.50р(4Укр)31-3
Шифр НБУВ: РА319460 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
10.

Велігура Н. М. 
Традиції і новаторство в акварельному живописі у художній культурі України ХХ — початку ХХІ століття / Н. М. Велігура. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 26.00.01 «Теорія та історія культури» (мистецтвознавство). — Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Міністерство куль-тури України. Київ, 2019.Дисертація є дослідженням, що поліаспектно розглядає мистецтво аква-рельного живопису у контексті художньої культури ХХ — початку ХХІ ст., де розкрито формування традицій в акварельному живописі у хронологічно-історичній послідовності та досліджено історичну генезису новаторських тен-денцій. Простежено формування традицій і новаторства в техніках акварельного живопису як феномену художньої культури; сформульовано дефініцію «традиції в акварелі» та виявлено історико-культурні особливості феномену новації в ак-варельному живописі. Акварельні техніки розглянуто як важливу складову єди-ного творчого процесу, що суттєво впливає на кінцевий результат твору та його соціокультурне сприйняття. Уточнено методику дослідження фондових колек-цій музеїв за моделлю: «історія — колекція — особистість — автор — твір» як важливий базис для простеження еволюціонування історичної інновації, що по-ступово перетворюється на традицію. Новаторські тенденції в акварелі просте-жено як транскультурне явище, зорієнтоване на пошук митцями засобів збага-чення власного творчого арсеналу новими техніками, що уможливлює отриман-ня самобутнього авторського стилю, манери, почерку. Розроблено та експери-ментально апробовано авторську техніку фактурного акварельного зображення «Текстиль»; у контексті цієї техніки запропоновано нову термінологію для стан-кових картин: «акварельні картини-килими», «акварельні картини-панно», «ак-варельні картини-гобелени», «акварельні картини-печворк», «акварельні карти-ни-рушники»; авторські твори у техніці «Текстиль» оприлюднено на персона-льній виставці. Ключеві слова: живопис, акварель, традиція, новація.^UThe Thesis for the Degree of Candidate of Arts in specialty 26.00.01 «Theory and History of Culture». — National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts, Ministry of Culture of Ukraine. Kyiv, 2019.The dissertation represents the first comprehensive study of the art of watercolor painting in Ukraine in the context of artistic culture of the XX and early XXI centuries, where the formation of traditions in watercolor painting in a chronological historical sequence reveals and the historical genesis of innovation trends. In the work for the first time: the formation of traditions and innovations in the techniques of watercolor painting as a phenomenon of artistic culture has been traced; The historical and cultural features of the phenomenon of innovation in watercolor painting, which was considered at the same time on two levels: 1) as an innovative reception, newest technique, — for time of origin; 2) as traditional, academic subsoil of becoming of watercolor — from position of modern look; an accent is done on causal connection between innovative finds in the watercolor painting and personality of artist, in accordance with what new terminology is offered in relation to the creative credo of artist («unchained», «innovator», «creative»); comparison of musical and picturesque expressive facilities is carried out for more deep understanding of difficult watercolor technique, finding of influence of music and painting on a man and his vivid perception of work; definition of «transparent polyphony of colors» is offered in a watercolor and grounded importance of his use in research of variety color-harmonic singing-sounding in a watercolor image; it is developed and experimentally approved author technique of texture watercolor image «Tekstyl», that by sight has an effect of textile linen, the woven tapestry reminds, but it is implemented on a paper; in the context of this technique new terminology is offered for pictures: «watercolor pictures-carpets», «watercolor pictures panel», «watercolor pictures-tapestries», «watercolor picture of the pitchfork», «watercolor pictures rushnyk», author's works in a technique «Tekstyl» is promulgated on an exhibition. Clarified: method of research of fund collections of museums after a model: «history — collection — personality — author — picture».Conclusions are done, that the way of innovation in a watercolor through all history of artistic creation of artists always was orientated on the search of facilities of enriching of own creative arsenal new technicians, which will do a picture original, author. Exactly an imprint of personality of master in his works is the display of author unchained, innovation and creativity, because any real artist shows itself through work.Keywords: watercolor, watercolor painting, artistic culture of Ukraine, tradition, innovation, artist, artistic work.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Книшик С. І. 
Реформування системи державного управління загальною середньою освітою в Україні в контексті європейської інтеграції / С. І. Книшик. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата наук з державного управління (доктора філософії) за спеціальністю 25.00.01. – теорія та історія державного управління. – Львівський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Львів, 2019.У дисертації обґрунтовано теоретичні засади реформування та функціонування системи державного управління у сфері загальної середньої освіти. Уточнено понятійно-категорійний апарат дослідження, зокрема визначено специфіку системи загальної середньої освіти як об'єкта державного управління в умовах суспільної трансформації. У роботі проаналізованосучасний стан системи загальної середньої освіти та визначено її проблеми та тенденції.Досліджено становлення системи державного управління середньою освітою в Україні, яка налічує майже сам тисячоліть, ґрунтовно відображено в сучасній науковій літературі, поділяючись на стародавній етап, індустріальний етап, етап систематизації та інформації тощо. Сьогодення загальної середньої освіти України з набуттям незалежності відбувається кількома етапами: реформування з залученням певного загальноєвропейського досвіду, який базується на адаптації учнів до конкурентних умов сучасного інформаційного суспільства через демократизацію освіти; плюралізм, багатоукладність,варіативність і альтернативність освіти; відкритість та диференціація освіти тощо.Проаналізовано теоретичні засади удосконалення системи державного управління загальною середньою освітою в контексті реалізації державної політики та надано практичні пропозиції органам державної влади щодо реформування системи державного управління загальною середньою освітою в Україні в контексті європейської інтеграції.Ключові слова: система освіти, загальна середня освіта, реформування, державне управління у сфері освіти, державно-громадське управління загальною середньою освітою.^UThesis for a Candidate Degree in Public Administration (Doctor of Philosophy), specialty 25.00.01. – Theory and History of Public Administration. – Lviv Regional Institute of Public Administration National Academy of Public Administration under the President of Ukraine, Lviv, 2019.The thesis substantiates the theoretical principles of reforming and functioning of the state administration system in the area of general secondary education. The conceptual and categorical apparatus of the research is specified; in particular, the specifics of the system of general secondary education as the object of public administration under conditions of social transformation arespecified.In order to identify the main scientific achievements in the system of education management, theories and tools of educational management were identified. An overview of the definitions of “education”, “state education management” is made, and the vision of these definitions is proposed. Also, the levels of public administration in education at all the hierarchical levels are consideredand the lack of interaction with the public and non-governmental sector in particular is revealed, which negatively affects the efficiency of the education system. Formation of the systems of state administration of secondary education in Ukraine, which counts back about seven millennia, is thoroughly reflected in the modern scientific literature, being divided into an ancient stage, an industrial stage, a stage of systematization and information, and so on. Present time of the general secondary education of Ukraine with the acquisition of independence is a series of stages of reformation involving certain pan-European experience, which is based on the adaptation of students to the competitive conditions of the modern information society through the democratization of education; it is pluralism,multistructurality, variability and optionality of education; openness and differentiation of education, etc.The education system of Ukraine consists of institutions of education, scientific, scientific-methodological and methodological institutions, research and production enterprises, state and local educational authorities and self-governingbodies in the field of education. The structure of education includes pre-school education, general secondary education, out-of-school education, self-education, principles of education, etc.Study of the documents that constitute the legal basis of the current state administration in the field of education in Ukraine can give us a conclusion that Ukraine has formed a sufficient legal framework aimed at the implementation of strategic tasks, appropriate for a democratic society, into the system of domestic education. This framework covers education in the area of human rights, civiceducation, intercultural education and the study of global issues.Theoretical conceptualization of foreign experience in the management of education in the modern world has given rise to the assertion that the chosen area is developing in the light of the following general trends, which form the basis of the state educational policy of any civilized state: from centralization in the management of education and rigid state regulation to decentralization andinvolvement into the management of public-state structures and civil society; from excessive closure and opacity of processes occurring inside the system to the openness of the system and to attempts to the discuss emerging problems openly; from the excessive rigidity of the system of education and its inefficiency to more flexible formulas that open an access to education for an ever-increasing mass of population and increase the efficiency of education at all its levels.The ways of reforming the system of public administration in general secondary education in the context of implementation of the state policy are proposed; directions of influence of decentralization to the development of secondary education are proposed; peculiarities of adaptation of foreign experience are substantiated; conceptual approaches to reforming of the system of publicadministration in general secondary education in Ukraine in the context of European integration are presented.Key words: system of education, general secondary education, reformation, public administration in the field of education, state and public administration in the general secondary education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Фіногенов О. М. 
Західно-українське товариство Ліги Націй: організаційні засади та напрями діяльності / О. М. Фіногенов. — Б.м., 2020 — укp.

Проаналізовано особливості створення Західноукраїнського товариства Ліги Націй (ЗУТЛН), його ідеологічну платформу та зв'язки з екзильним урядом Західно-Української Народної Республіки (ЗУНР) на початку 1920-х р. Розглянуто вплив міжнародних чинників на еволюцію напрямів діяльності товариства, охарактеризовано ставлення ЗУТЛН до політики владних інституцій Польської держави в українському питанні. Досліджено діяльність представників ЗУТЛН на конгресах Союзу Товариств Ліги Націй (СТЛН), взаємини з наддніпрянським Українським товариством Ліги Націй (УТЛН). Відзначено, що ЗУТЛН, сповідуючи ідею відродження української державності на західноукраїнських землях, намагалося у форматі СТЛН вплинути на вирішення «українського питання», акцентуючи увагу міжнародної дипломатії на несправедливості Версальської системи договорів, ухвали Ризького мирного договору 1921 р. між Польщею, РСФРР і УСРР, а також рішення Ради послів держав Антанти від 15 березня 1923 р.^UThe Western Ukrainian League of Nations Society (ZUTLN) is one of the leading emigrant organizational structures of Western Ukrainian political figures created to expand the influence of the ZUNR exile government internationally to address the problem of Eastern Galicia's state status. The peculiarities of creation of the society are considered, its ideological platform and program principles of activity are analyzed in detail. It is shown by concrete examples that in 1922 – 1924 the society acted on the international arena as a defender of national-state interests of Ukrainians of Galicia, promoting the idea of restoring Ukrainian statehood after the end of World War. It is noted that geopolitical changes in international relations after the First World War, new accents in the foreign policy of the leading European states, increasing the relevance of the "Ukrainian issue" were the main factors that stimulated the interest of Galicia's public-political figures and Ukrainian emigration to the issues of international politics. It has been stated that ZUTLN, in the idea of reviving the Ukrainian statehood, tried to influence in the format of the Union of Societies of the League of Nations (STLN) the solution of the «Ukrainian issue». In this context, the efficiency of the work of the ZUTLN governing bodies is characterized, the activities of its representatives at the STLN congresses are emphasized in cooperation with political parties of Western Ukraine, which provided fresh material for music protests, appeals to the governments and parliaments of the countries of the world. ZUTLN's relations with the ZUNR exile government are shown, the society's attitude to the policy of the Polish authorities in the Ukrainian issue is illustrated, and it is proved that the Polish authorities prevented the establishment of the Ukrainian League of Nations in Galicia in 1923, which contradicted the resolutions of Poland. -Ukrainian relations in the region. It is noted that the actions of the Polish authorities are related to the fact that the ideological platform of ZUTLN was based on the idea of non-recognition of the Versailles system of treaties (on the distribution of Ukrainian lands between the USSR, Poland, Romania, Czechoslovakia), the Riga peace treaty of 1921 and the Russian Federation between Poland The USSR, as well as the decision of the Council of Ambassadors of the Entente States of March 15, 1923.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Станіславик О. В. 
Забезпечення конкурентоспроможності промислового комплексу національної економіки: теорія і методологія / О. В. Станіславик. — Б.м., 2021 — укp.

Дослідження присвячене формуванню концептуальної основи та науковому обґрунтуванню теоретико-методологічного базису, методичних положень і рекомендацій щодо забезпечення конкурентоспроможності промислового комплексу національної економіки, що дозволить підвищити рівень конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості галузі з урахуванням мультикомпонентної складової. Наукове дослідження спрямоване на вирішення сучасних проблемних питань у забезпеченні конкурентоспроможності промислового комплексу через концепти еволюційної парадигми функціонування та розвитку господарських систем.Запропоновано методологію забезпечення конкурентоспроможності промислового комплексу з урахуванням стратегічного потенціалу, яка передбачає системне дослідження конструктивного або деструктивного впливу факторів на конкурентоспроможність промислового комплексу.Розроблено та обґрунтовано концепцію стратегічних перетворень у системі забезпечення конкурентоспроможності промислового комплексу, яка фокусується на цілеспрямованих процедурах, регламентах, рішеннях, заходах і діях з максимальним використанням наявного економічного потенціалу й конкурентних переваг у внутрішньогосподарському середовищі та їх нарощування на сучасних ринкових принципах і підходах.Обґрунтовано методичні засади ризик-менеджменту в системі забезпечення конкурентоспроможності промислового комплексу. Розроблено концептуальну модель механізму регулювання конкурентоспроможності та структурних перетворень у промисловому комплексі. Досліджені та обґрунтовані наукові підходи до структурування конкурентоспроможності у промисловому комплексі. Сформовано концептуальні засади та методичні положення стратегічного управління структурно-функціональними перетвореннями у промисловому комплексі. Розроблено концептуальний базис і методологічні засади системи стратегічного планування розвитку та конкурентоспроможності промислового комплексу. Сформовано науково-методичні підходи до формування стратегії забезпечення конкурентних переваг у промисловому комплексі. Запропоновані та обґрунтовані наукові засади удосконалення промислової політики в контексті модернізації економіки країни. Удосконалені теоретико-методичні засади оцінки стану конкурентного середовища промислового комплексу. Запропоновано методична підтримка формування конкурентоспроможності у промисловому комплексі.^UThe research is devoted to the formation of a conceptual base and scientific substantiation of the theoretical and methodological basis, methodical provisions and recommendations for ensuring the competitiveness of the industrial complex of the national economy, which will increase the level of competitiveness and investment attractiveness of the industry, taking into account the multi-component element. Scientific research is aimed at solving modern problematic issues in ensuring the competitiveness of the industrial complex through the concepts of the evolutionary paradigm of the functioning and development of economic systems.Methodology for ensuring the competitiveness of the industrial complex, taking into account the strategic potential, which provides for a systematic study of the constructive or destructive influence of factors on the competitiveness of the industrial complex, is proposed. The concept of strategic transformations in the system of ensuring the competitiveness of the industrial complex, which focuses on purposeful procedures, regulations, decisions, measures and actions with the maximum use of the available economic potential and competitive advantages in the intraeconomic environment and their building on modern market principles and approaches, is developed and substantiated. The methodical bases of risk management in the system of ensuring the competitiveness of the industrial complex, which shows the dialectical reciprocity of concentration and deconcentration of economic activities in the industrial complex and solve contradictory problems, are substantiated.It is developed the conceptual model of the mechanism for regulating competitiveness and structural transformations in the industrial complex, which forms a multicomponent system of interaction between the corresponding components, which have a targeted impact on the process of forming and increasing competitive advantages, under conditions of structural transformations based on organizational, functional and instrumental support, observing the principles of dynamism, incrementalism, permanence and iteration. Scientific approaches to structuring competitiveness in the industrial complex are researched and substantiated. Conceptual bases and methodical provisions for strategic management of structural and functional transformations in the industrial complex, which are supplemented by components of interrelated elements and are based on the method of adaptive modelling with the construction of situational mechanisms for solving strategic and operational tasks, taking into account the factors of influence of the external and intra-industry environment, are formed.The conceptual basis and methodological bases of the system of strategic planning for the development and competitiveness of the industrial complex, which are complemented by the paradigm of modelling the parameters of strategic development and competitiveness, are developed. Scientific and methodical approaches to the formation of a strategy for ensuring competitive advantages in the industrial complex, which provide for a set of balanced strategic purposes, organizational and functional actions, system principles, instrumental support and are based on the results of diagnosing the condition of potential opportunities, trends of the external and internal factor environment, are formed. The scientific bases for improving industrial policy in the context of modernizing the country's economy, aimed at structural and functional restructuring of the industry, which will ensure the strategic development of the industrial complex through the use of intra-industry innovation and investment potential, resource opportunities and human capital, are proposed and substantiated.The theoretical and methodical bases for assessing the conditions of the competitive environment of the industrial complex, which provide for the use of compositional system of indexes, indicators, parameters and a set of criteria for integral assessment of competitiveness of the industrial complex, are improved. It is proposed the methodical support for the formation of competitiveness in the industrial complex, which, on the basis of extrapolation, can be adapted to the changing factor environment within the strategic prospects of the industrial complex development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Мерза О. І. 
Формування та реалізація державної політики у сфері юстиції України в контексті євроінтеграції / О. І. Мерза. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретичні засади формування та реалізація державної політики у сфері юстиції України в контексті євроінтеграції. Уточнено понятійно-категорійний апарат дослідження, зокрема визначено поняття юстиції, виконавчих органів та органів юстиції. Розглянуто юстицію як сферу державницької діяльності, як сфери державницької діяльності, яка покликана виявляти, запобігати та усувати правопорушення у напрямі утвердження законності, правопорядку і справедливості у суспільстві та забезпечення належної реалізації прав та свобод громадян. Зазначено, що ця категорія найбільше гармоніює із судочинством та правосуддям загалом. Підкреслено, що юстиція зводить свій вплив як на законодавчу гілку влади, так і на діяльність відповідних органів державної влади, які виконують функції, пов'язані із судочинством.Подано авторське розуміння органів виконавчої влади, під якими слід розуміти державні органи влади, які наділені повноваженнями управлінського характеру стосовно реалізації їхніх виконавчо-розпорядчих функцій у політичній, адміністративній, економічній, соціальній та культурній сферах. Відмічено, що цим органам притаманні такі риси як: створення органів виконавчої влади у законодавчо встановленому порядку; функціонування цих органів від імені держави та їх приналежність до державного апарату; діяльність органів виконавчої влади за територіальним принципом та їх взаємодія між собою та між іншими органами державної влади; компетентнісний підхід до організації діяльності органів виконавчої влади на основі визначених повноважень, методів, підходів та структури їхньої роботи; матеріально-фінансове забезпечення діяльності органів виконавчої влади з боку держави.Запропоновано підходи щодо розуміння сутності органів юстиції, відповідно до чого їх слід розглядати як органи виконавчої влади, які наділені управлінськими державно-владними повноваженнями в сфері юстиції та суміжних галузях відповідно до чинного законодавства, мають в розпорядженні необхідні матеріальні, організаційні, фінансові та трудові ресурси, здійснюють системну діяльність, яка має соціальну спрямованість, та керівництво політико-економічними, адміністративними та соціальними процесами в державі. Обґрунтовано, що діяльність органів юстиції має виконавчо-розпорядчий характер, регулюється переважно нормами адміністративного права, хоча не позбавлена складових конституційної, кримінальної та дисциплінарної юрисдикції, що відображається у реальній діяльності та організації виконання повноважень цих органів.^UThe dissertation contains substantiation of theoretical bases of formation and realization of state policy in the area of justice of Ukraine in the context of European integration. Also it contains clarification of the conceptual and categorical apparatus of research. In particular the concepts of justice, executive bodies and bodies of justice are defined.Justice is examined as a sphere of state activity, which is designed to identify, prevent and eliminate offenses in the direction of establishing law, order and justice in society and ensuring the proper implementation of the rights and freedoms of citizens. It is indicated that this term combine the most harmoniously with the judiciary and justice in general. It is noted that the sphere of justice extends to bodies that are not directly related to the judiciary (notary, prosecutor's office, etc.).It is emphasized that justice does not reduce only to justice and the judiciary, but expands the limits of its influence both on the legislative branch and on the activities of the relevant public authorities that perform functions related to the judiciary, other than this area.The author's understanding of executive bodies is given, which should be understood as state authorities, which are endowed with administrative powers in relation to the implementation of their executive and administrative functions in the political, administrative, economic, social and cultural spheres. It is noted that these bodies have such features as: the creation of executive bodies in the way prescribed by law; functioning of these bodies on behalf of the state and their belonging to the state apparatus; activity of executive bodies on the territorial principle and their interaction between themselves and between other state authorities; competency approach to the organization of executive bodies on the basis of certain powers, methods, approaches and structure of their work; material and financial support for the activities of executive bodies by the state.It is proposed to define the bodies of justice, which should be understood as executive bodies, which have administrative powers in the sphere of justice and related spheres in accordance with current legislation. Also have the necessary material, organizational, financial and labor resources, carry out systematic activities, social orientation, and management of political, economic, administrative and social processes in the state.It is substantiated that the activity of justice bodies has an executive-administrative character, and mainly regulates by norms of administrative law, although it is not deprived of elements of constitutional, criminal and disciplinary jurisdiction, which is reflected in real activity and organization of powers of these bodies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Станіславенко Л. А. 
Політика консолідації держави в умовах системної кризи в Україні / Л. А. Станіславенко. — Б.м., 2021 — укp.

Здійснено комплексне дослідження політики консолідації держави в умовах системної кризи в Україні. Політика консолідації держави визначена як цілеспрямована та практико-орієнтована стратегія розвитку України, що має впроваджуватися шляхом якісних практик державних інститутів і недержавних інституцій задля інваріантизації - знаходження українським суспільством власного інваріанту (спільного мотиваційного концепту через «винесення за дужки» всіх розбіжностей) навколо принципів і функцій соціальної держави. Акцентовано, що в українському суспільстві за сучасних кризових умов, програми єднання України частіше ґрунтуються на основі негативних, оборонних стратегій (суспільна конфронтація, зовнішній ворог тощо). Акцентовано, що з часу проголошення незалежності політична система України не визначила і не побудувала модернізаційну модель, якої прагне і послідовно формує. Відповідно і відсутня публічна система заходів модернізації Україна, яка б була зрозумілою громадянам і до здійснення якої вони б були причетні. Тому система здатна продукувати лише сценарії циклічного розвитку. За таких умов держава стає асоціальною. На відміну від таких програм має бути сформована спільна політика держави і суспільства по консолідації України навколо єдиного і позитивного за змістом інваріанта – концепту, що не містить розбіжностей потрактування, негативних конотацій та формує спільність влади, громади і бізнесу. Структуру дослідження обумовила наступна наукова гіпотеза. За умов системної кризи, держава стає вразливим суб'єктом міжнародних відносин, посилюється внутрішній конфлікт між державними інститутами і недержавними інституціями, активізується потреба нових практик консолідації нації навколо не тільки ціннісної парадигми, а й соціально-економічних індикаторів розвитку системи.У дисертації доведено, що українська політична система перебуває у стані системної трансформаційної кризи, періодичні загострення якої завдають суттєвої шкоди рівню легітимності і стабільності владних інститутів та міжнародним позиціям України. З-поміж низки індикаторів системної кризи авторкою було обрано три компоненти, довкола яких побудовано об'єкт дослідження: криза легітимності державної влади і політичних інститутів, соціально-економічні показники розвитку та динаміка настроїв українців щодо своїх перспектив і оцінок сучасності.Визначені ключові фактори ерозії державної влади та кризи легітимності державних інститутів в Україні. Обґрунтовано твердження, що сформована в Україні модель соціально-економічних відносин самою своєю суттю перманентно продукує різноманітні кризи: економічні, інституційні, конституційні, світоглядні, які розвиваються в руслі трансформаційної кризи.Обґрунтовано, що вихід системи із кризи можливий за умови побудови державної політики у спосіб згуртування, об'єднання, консолідації суспільства і держави та активізації громадянського сектору. У межах категоріального апарату, за допомогою вказаних наук і наукових напрямів, а також на основі вивчення стану суспільних відносин в Україні та домінуючих сценаріїв відтворення наявною ціннісною парадигмою реальної політичної практики поступу держави, визначено такі етапи побудови інваріанту «держава-нація» внаслідок консолідації українського суспільства: консолідація-адаптація, консолідація-ідентифікація і консолідація-трансформація. Запропоновано інженерію моделювання політики консолідації держави в умовах системної кризи як модель консолідації держави-нації. На першому рівні деполітизації діалогу суспільства і держави навколо цінності Людини має бути сформований стратегічний план дій по консолідації усіх професійних і вікових, етнокультурних та інших груп інтересів.На другому рівні – соціально-економічної консолідації – має відбутися аудит наявних ресурсів, проблем, прогалин управління та акумуляція потенціалу.З-поміж основних завдань третього рівня моделі консолідації суспільства – соціокультурного єднання, передбачено, зокрема: міжкультурний діалог, напрацювання та розвиток громадських і культурних зв'язків та обмінів між громадами і територіями; зміцнення державного статусу української мови; формування інформаційного простору, що наповнюється власним порядком денним; зменшення цивілізаційних розбіжностей та об'єднання громадян країни на основі соціальних, а пізніше й національних цінностей.Політика консолідації держави має розглядатися як багатоаспектний, пролонгований в часі і здатний до трансформації і коригування комплекс механізмів нової політики та філософії державного управління.^UA comprehensive study of the policy of state consolidation under the conditions of the system crisis in Ukraine. The state consolidation policy is defined as a purposeful and practice-oriented strategy of Ukraine's development, which should be implemented through qualitative practices of state institutions and non-state institutions for invariance i.e. finding Ukrainian society's own invariant (common motivational concept through "brackets" of all differences and welfare state). It is emphasized that in Ukrainian society under modern crisis conditions, Ukraine's unification programs are more often based on negative, defensive strategies (social confrontation, external enemy, etc.). It is emphasized that since the proclamation of independence, the political system of Ukraine has not defined or built a modernization model, which it seeks and forms consistently. Accordingly, there is no public system of modernization measures in Ukraine, which would be understandable to citizens and in the implementation of which they would be involved. Therefore, the system can produce only the scenarios of cyclical development. Under such conditions, the state becomes antisocial. In contrast to such programs, a common policy of the state and society to consolidate Ukraine should be formed around a single and positive invariant i.e. a concept that does not contain differences of interpretation, negative connotations and forms a community of government, people, and business.The structure of the study was determined by the following scientific hypothesis. Under the system crisis, the state becomes a vulnerable subject of international relations, the internal conflict between state and non-state institutions intensifies, and the need for new practices of nation consolidation around not only the value paradigm but also socio-economic indicators of system development indicators.The thesis proves that the Ukrainian political system is in a state of system transformation crisis, the periodic exacerbations of which cause significant damage to the level of legitimacy and stability of government institutions and international positions of Ukraine. Among several indicators of the system crisis, the author chose three components around which the object of study is built: the crisis of legitimacy of state power and political institutions, socio-economic indicators of development and the dynamics of the attitudes of Ukrainians towards their prospects and assessments of modernity. The key factors of erosion of state power and the crisis of legitimacy of state institutions in Ukraine have been identified. The statement that the model of social and economic relations formed in Ukraine by its nature permanently produces such crises as economic, institutional, constitutional, worldview, which develop during the transformation crisis, is substantiated.It is substantiated that the way out of the crisis is possible if the state policy is built in a way of uniting, uniting, consolidating society and the state and activating the civil sector.Within the categorical apparatus, with the help of these sciences and research areas, as well as on the basis of studying the state of public relations in Ukraine and the dominant scenarios of reproduction of the existing value paradigm of real political practice of state progress, the following stages of invariant as the result of Ukrainian society consolidation: consolidation-adaptation, consolidation-identification and consolidation-transformation.The engineering of modeling the state consolidation policy in the conditions of system crisis as a model of nation-state consolidation is offered. At the first level of depoliticization of the dialogue between society and the state around the value of Human, a strategic action plan should be formed to consolidate all professional, age, ethnocultural, and other interest groups.At the second level - socio-economic consolidation - there should be an audit of available resources, problems, management gaps and capacity building.Among the main tasks of the third level of the model of society consolidation - socio-cultural unity, are provided, in particular: intercultural dialogue, development of social and cultural ties and exchanges between communities and territories; strengthening the state status of the Ukrainian language; formation of an information space that is filled with its own agenda; reduction of civilizational differences and unification of citizens of the country on the basis of social and after that national values.State consolidation policy should be considered in time and capable of transformation and adjustment of a set of mechanisms of the new policy and philosophy of public administration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Товт В. М. 
Організаційний і правовий механізми забезпечення митного контрою в Україні: державно-управлінський аспект / В. М. Товт. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретичні підходи до розуміння організаційного та правового механізмів митного контролю. Уточнено понятійно-категорійний апарат дослідження, зокрема поняття контролю і митного контролю в контексті державницько-управлінських відносин. Відмічено, що контроль займає важливе місце у процесі ефективного використання ресурсів та зменшення негативних наслідків від нераціональних дій об'єкта управління. Проаналізоване різноманіття дефініцій контролю вказує на суперечності у розуміння науковців і потребує нормативного врегулювання, авторське обґрунтування до змісту категорії «контроль», зокрема «митний контроль» викладено з урахуванням наробок української науки і практики митної діяльності, а також міжнародних вимог до практики контролю кордонів.Автором пропонується під митним контролем розуміти сукупність засобів, заходів, дій та операцій спеціалізованих вповноважених органів, спрямованих на запобігання правопорушенням у сфері перетину товарів або транспортних засобів через митний кордон, попередження митного комерційного шахрайства, спрямованого на реалізацію контрабандних операцій, забезпечення охорони державної і суспільної безпеки, реалізацію митних операцій стосовно здійснення митного контролю та дотримання митного законодавства. Угода про Асоціацію Україна-ЄС висунула низку вимог до спільного контролю кордонів всіма учасниками. Нині відбувається внутрішня трансформація органів митниці з метою виконання зобов'язань, ці зміни сфокусовані на організаційній перебудові та правовій регламентації роботи митниці. Це й зумовило певний фокус роботи, а саме: вивчення організаційного та правового механізмів забезпечення митного контролю в Україні крізь призму євроінтеграційних процесів. В роботі досліджено здійснення митного контролю в підрозділах органів митної служби за останні роки, еволюцію державного забезпечення митним контролем України та запропоновано напрями вдосконалення правового та організаційного механізмів забезпечення митного контролю в Україні, враховуючі міжнародні вимоги до спільного контролю кордонів в контексті Угоди про Асоціацію Україна-ЄС.Розкрито, що спільні кордони України та ЄС означають, що між сторонами повинні налагоджуватися стосунки у сфері транскордонної співпраці, врегулювання прикордонних взаємовідносин, розробка митної політики, яка здатна забезпечити ефективні контакти сторін. Розглянуто те, що в основні митної політики лежить нормативно-правова база, яка покликана врегульовувати питання, пов'язані із встановленням мита, перетином товарів через митний кордон, розробкою митних тарифів та забезпеченням співпраці у сфері митного регулювання тощо.Визначено, що основними елементами митного контролю є предмет, об'єкт та суб'єкти, притаманні функції, такі як інформаційна, аналітична, стабілізуюча, правоохоронна, запобіжна та виховна. Виділено форми та методи митного контролю у їх тісній взаємодії. Наголошується на тому, що здійснення митного контролю має базуватися на тих засадах, які забезпечуватимуть його найбільшу результативність. Відмічено, що контрольна діяльність базується на певних принципах, ключовими з яких є законність, ефективність, повнота охоплення та відповідальність контролюючих суб'єктів за ефективність функціонування системи митного контролю та господарюючих суб'єктів за наслідки контрольних дій.Досліджено історичні етапи реформування митної служби України починаючи від розпаду Радянського союзу і до тепер. Простежено еволюцію забезпечення митного контролю при переході повноважень з управління митними службами від Міністерства доходів і зборів, до Держваної фіскальної служби, Міністерства фінансів, залишивши при тому вертикаль - централь¬ний апарат Державної митної служби України - регіональна митниця – митниця при безпосередньому перетині кордону (територіально, повітряного чи водного).Наголошено, що у системі забезпечення митного контролю в Україні ключовим суб'єктом організації діяльності виступає Державна митна служба України. Вона покликана реалізовувати митну політику держави та здійснювати митну справу в контексті глобалізаційних процесів. Митна служба впливає на суспільну, економічну, політичну та інші сфери життя людини в країні.Досліджено правовий механізм забезпечення митного контролю в Україні. Визначено, що нормативно-правові засади здійснення митного контролю закріплені у міжнародних угодах, Конституції й законах України, нормативних актах Президента України, Кабінету Міністрів України, актах Державної митної служби та інших центральних органів виконавчої влади.^UThe thesis for a PhD degree in Specialty 281 – Public Administration. – Lviv Regional Institute for Public Administration of the National Academy for Public Administration under the President of Ukraine, Lviv, 2021.The theoretical approaches to understanding the organizational and legal mechanisms of customs control are substantiated in the dissertation. The conceptual and categorical apparatus of the research is specified, in particular the concepts of control and customs control in the context of state-administrative relations. It is noted that control plays an important role in the process of efficient use of resources and reducing the negative consequences of irrational actions of the object of management. The analyzed variety of definitions of control indicates the contradictions in the understanding of scientists and requires the regulation, the author's justification for the content of the category «control», in particular «customs control» is set taking into account the development of Ukrainian science and customs.The author proposes that customs control be understood as a set of means, measures, actions and operations of specialized authorized bodies aimed at preventing offenses in the field of crossing goods or vehicles across the customs border, prevention of customs commercial fraud aimed at smuggling, protection of state and public security, implementation of customs operations related to customs control and compliance with customs legislation. The EU-Ukraine Association Agreement has set a number of requirements for joint border control by all participants. Currently, the internal transformation of customs authorities is taking place in order to fulfill their obligations, these changes are focused on organizational restructuring and legal regulation of customs operations. This led to a certain focus of work, namely: the study of organizational and legal mechanisms for customs control in Ukraine through the prism of European integration processes. The implementation of customs control in the departments of the customs service in recent years, the evolution of state customs control of Ukraine are examined in this work and there are proposed the ways to improve legal and organizational mechanisms for customs control in Ukraine, taking into account international requirements for joint border control in the context of the EU-Ukraine Association Agreement.It is revealed that the common borders of Ukraine and the EU mean that relations between the sides should be established in the field of cross-border cooperation, settlement of border relations, development of customs policy, which is able to ensure effective contacts between the sides. It is considered that the main customs policy is the regulatory framework, which is designed to regulate issues related to the establishment of customs duties, the crossing of goods across the customs border, the development of customs tariffs and cooperation in customs regulation, etc.It is determined that the main elements of customs control are the subject, object and subjects, inherent functions such as information, analytical, stabilizing, law enforcement, preventive and educational. Forms and methods of customs control in their close interaction are singled out. It is emphasized that the implementation of customs control should be based on those principles that will ensure its greatest effectiveness. It is noted that control activities are based on certain principles, the key ones of which are legality, efficiency, completeness of coverage and responsibility of controlling entities for the effectiveness of the customs control system and economic entities for the consequences of control actions.The historical stages of reforming the customs service of Ukraine from the collapse of the Soviet Union to the present have been studied. The evolution of customs control in the transfer of authority to manage customs services from the Ministry of Revenue and Duties to the State Fiscal Service, the Ministry of Finance, leaving the vertical - the central office of the State Customs Service of Ukraine – regional customs – customs at the direct border crossing (territorially, air or water ones).It is emphasized that in the system of customs control in Ukraine the key subject of the organization of activity is the State Customs Service of Ukraine. It is designed to implement the customs policy of the state and to carry out customs in the context of globalization processes. The customs service affects the social, economic, political and other spheres of human life in the country.The legal mechanism of customs control in Ukraine is studied. It is determined that the normative and legal bases of customs control are enshrined in international agreements, the Constitution and laws of Ukraine, normative acts of the President of Ukraine, the Cabinet of Ministers of Ukraine, acts of the State Customs Service and other central executive bodies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Станіславчук Н. І. 
Формування етичної компетентності майбутніх учителів іноземних мов у позааудиторній діяльності: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Н. І. Станіславчук. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації представлено результати теоретичного та практичного дослідження проблеми формування етичної компетентності майбутніх учителів іноземних мов у позааудиторній діяльності.За результатами теоретичного аналізу низки нормативно-правових документів концептуального значення з’ясовано, що роль етичної компетентності у становленні сучасного вчителя у сучасній педагогічній науці нині актуалізується і позиціонується; вона передбачає сформованість учителя, спроможного управляти власними емоціями; який поважає себе і інших; дотримується норм етичної поведінки і навчає цього здобувачів освіти; вміє вибудовувати діалогові взаємозв’язки зі здобувачами освіти.У дисертації проаналізовано та узагальнено сутність понять «етика», «компетентність», «етична компетентність», «компетентнісний підхід», «компетенція», «позааудиторна діяльність».З’ясовано, що етична компетентність ґрунтується на суспільно-гуманітарних знаннях, конструюється через емоційно-ціннісний і соціально-творчий досвід здобувачів освіти, що набуваються як в освітньому процесі, так і в позааудиторній діяльності шляхом участі у соціально значущій діяльності та рефлексії. Вимоги до формування етичної компетентності, сутність якої конкретизована в освітніх стандартах вищої освіти з підготовки фахівців педагогічних спеціальностей з урахуванням вимог компетентнісного підходу, адекватні цілям і завданням освітнього процесу закладу вищої освіти (ЗВО) загалом і позааудиторної діяльності зокрема.Позааудиторна діяльність з майбутніми викладачами іноземних мов у ЗВО розглядається як педагогічно організований й особисто регульований процес формування у майбутніх учителів іноземних мов етичної компетентності; як простір, у якому здобувач освіти вибудовує різноманітні морально-етичні взаємини і зв’язки на основі діалогу культур. З’ясовано, що позааудиторна діяльність з формування етичної компетентності ґрунтується на сучасній педагогічній аксіології і виражається у суспільно значущих цінностях, морально-етичних цінностях, цінностях педагогічної етики, особистісних якостях.Введено у науковий обіг поняття «етична компетентність» і «позааудиторна діяльність вчителя іноземних мов».Розроблено критеріально-діагностичну базу дослідження, що являє собою комплекс обґрунтованих компонентів, критеріїв, показників та діагностичних матеріалів.Обґрунтовано і розроблено структуру етичної компетентності майбутнього вчителя іноземних мов у позааудиторній діяльності, складниками якої є: компоненти (когнітивний, мотиваційний, діяльнісний), критерії (повнота, міцність і усвідомлення отриманих знань; ставлення до учасників освітнього процесу та майбутньої професійної діяльності з дотриманням етичних вимог; активність й ініціативність в позааудиторній діяльності морально-етичного характеру); показники (володіння системою знань професійної етики, усвідомлення їх важливості в особистісно-професійному становленні як майбутнього вчителя іноземних мов; розуміння цілей і завдань в оволодінні морально-етичними нормами спілкування, необхідними майбутньому вчителю іноземних мов для проєктування і реалізації різних видів педагогічної діяльності, а також розуміння цілей і завдань позааудиторної діяльності в оволодінні етичною компетентністю; сформованість мотивації та інтересу до майбутньої педагогічної діяльності і проблем формування етичної компетентності; сформованість установок, ціннісних орієнтацій майбутнього вчителя іноземних мов, ціннісного ставлення, поваги та емпатії до всіх учасників освітнього процесу під час позааудиторної діяльності, прагнення до оволодіння етичною компетентністю); рівні її сформованості (високий, середній і низький).Виокремлено педагогічні умови процесу формування етичної компетентності майбутніх учителів іноземних мов у позааудиторній діяльності: 1) створення розвивального освітньо-етичного середовища, у якому позааудиторна діяльність є провідним засобом формування етичної компетентності майбутнього вчителя іноземних мов; 2) розвиток у майбутніх вчителів іноземних мов мотивації до оволодіння етичною компетентністю в процесі позааудиторної діяльності; 3) використання в позааудиторній діяльності інтерактивних форм і методів, які відповідають віковим особливостям здобувачів освіти, колу їхніх професійних інтересів й активізують процес формування етичної компетентності, вибір яких здійснювався з урахуванням результатів констатувального експерименту і положень Стратегії розвитку вищої освіти, Професійного стандарту вчителя нового покоління, Рамки безперервного професійного розвитку вчителів.Розроблено авторську Програму дослідно-експериментальної роботи з проблеми формування етичної компетентності майбутнього вчителя іноземних мов у позааудиторній діяльності, як^UThe dissertation presents the results of theoretical and practical research on the problem of forming ethical competence of future foreign language teachers in extracurricular activities.Based on the theoretical analysis of a number of normative and legal documents of conceptual significance it has been determined that the role of ethical competence in the development of the modern teacher in contemporary pedagogical science is currently being emphasized and positioned. It involves the formation of a teacher who is capable of managing their own emotions, respects themselves and others, adheres to ethical norms of behavior, and teaches these values to students. Additionally, the teacher should be able to establish dialogical relationships with education seekers.The dissertation analyzes and generalizes the essence of the concepts of “ethics”, “competence”, “ethical competence”, “competency-based approach”, “competency”, and “extracurricular activities”.It has been established that ethical competence is based on socio-humanitarian knowledge and is constructed through the emotional-value and socio-creative experience of education recipients, acquired both in the educational process and in extracurricular activities through participation in socially significant activities and reflection. The requirements for the formation of ethical competency are specified in the higher education standards for the training of pedagogical specialists, taking into account the requirements of the competency-based approach and are aligned with the goals and objectives of the educational process of the higher education institution (HEI) in general, and extracurricular activities in particular.Extracurricular activities for future foreign language teachers in HEIs are considered as a pedagogically organized and personally regulated process of forming ethical competency in future foreign language teachers. It is a space where learners establish diverse moral and ethical relationships and connections based on cultural dialogue. It has been established, that extracurricular activities aimed at developing ethical competence are based on modern pedagogical axiology, which is expressed through socially significant values, moral and ethical values, values of pedagogical ethics, and personal qualities.The concepts of “ethical competence” and “extracurricular activities of foreign language teachers” have been introduced into scientific circulation.A criterion-diagnostic framework for the research has been developed, which consists of a complex of substantiated components, criteria, indicators, and diagnostic materials.The structure of ethical competence of future foreign language teachers in extracurricular activities has been substantiated and developed. Its constituent elements include the components (cognitive, motivational, and activity); the criteria (completeness, solidity, and awareness of acquired knowledge; attitudes towards participants in the educational process and future professional activities with adherence to ethical requirements; and activity and initiative in extracurricular activities of a moral and ethical nature); the indicators (mastery of a system of knowledge in professional ethics and awareness of their importance in personal and professional development as a future foreign language teacher, understanding the goals and objectives of acquiring moral and ethical norms of communication necessary for designing and implementing various types of pedagogical activities, as well as understanding the goals and objectives of extracurricular activities in acquiring ethical competence; the formation of motivation and interest in future pedagogical activities and issues related to the formation of ethical competence, the formation of attitudes and values of future foreign language teachers, their respectful and empathetic attitude towards all participants in the educational process during extracurricular activities, and the desire to acquire ethical competence); the levels of formation (high, medium, and low).The following pedagogical conditions for the process of formation of ethical competence of future foreign language teachers in extracurricular activities have been identified: 1) creating a developmental educational-ethical environment where extracurricular activities serve as the leading means of developing ethical competence in future foreign language teachers; 2) fostering motivation among future foreign language teachers to acquire ethical competence through their engagement in extracurricular activities; 3) utilizing interactive forms


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Форкуца О. А. 
Забезпечення якості середньої освіти засобами інституційного аудиту: публічно-управлінський аспект: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / О. А. Форкуца. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота є системним дослідженням проблематики забезпечення якості середньої освіти засобами інституційного аудиту з позиції публічно-управлінського аспекту. У роботі здійснено оцінку стану забезпечення якості середньої освіти засобами інституційного аудиту, подано понятійний апарат дослідження, а також запропоновано шляхи удосконалення якості середньої освіти засобами інституційного аудиту.З’ясовано, що обов’язковою складовою державного управління освітою є показник якості освіти, відповідно до якого визначаються результативність національної системи освіти та ефективність управління нею. Управлінська діяльність у сфері якості освіти відбувається на основі реалізації усіх основних функцій управління: інформаційно-аналітичної й організаційної, мотиваційної, планово-прогностичної, регулятивно-корекційної та контрольно-діагностичної.^UThe dissertation is a systematic study of the quality of secondary education by means of institutional audit from the standpoint of public administration. The paper assesses the state of ensuring the quality of secondary education by means of institutional audit, presents the conceptual apparatus of the study, as well as proposed ways to improve the quality of secondary education by means of institutional audit.It was found that the obligatory component of the state management of education is the indicator of the quality of education, according to which the effectiveness of the national education system and the effectiveness of its management are determined. Management activities in the field of education quality are based on the implementation of all major management functions: information-analytical and organizational, motivational, planning and forecasting, regulatory and corrective and control and diagnostic.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Красівський О. М. 
Структура, семантика та функціонування термінів масмедійної сфери в сучасній англійській мові.: автореферат дис. ... д.філософ : 035 / О. М. Красівський. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній праці, здійснено детальний, теоретичний і практичний аналіз наукових праць за тематикою дослідження англомовної мас-медійної сфери, висвітлено суть досліджуваної понятійно-термінологічної системи, її лексико-семантичні, структурні і функціональні аспекти. Аналіз вибірки термінів мас медійної сфери засвідчив, що разом з такими первинними способами термінотворення як морфологічний, словотвірний, вторинна номінація є високопродуктивною у термінотворенні мас-медійної сфери. У дисертації акцентовано увагу на тому, що термінологія субмови мас-медіа формує окрему галузеву терміносистему з її понятійно-термінологічним апаратом, лексико-семантичним, прагмалінгвістичним потенціалом. Задіяні структурно-семантичний метод та аналіз словникових дефініцій уможливили виявлення шляхів поповнення термінології масмедійної сфери, виокремлення морфологічних, семантичних дериватологічних, термінотвірних моделей. Засадничими методологічними критеріями аналізу сучасної англійської термінології масмедійної сфери є залучення базових семантичних категорій, а саме узагальненого значення (інваріанта) та диференціальних смислів, що корелює з різними об’єктами навколишньої реальності та актуалізуються у фаховому мовленні через процеси термінотворення та смислотворення. З’ясовано, що комплексний аналіз структурних і семантичних параметрів термінологічних одиниць досліджуваної сфери сприяв виокремленню найпродуктивніших моделей утворення нових термінів, які виконують сигніфікативну, денотативну та конотативну функції у спеціальних текстах мас-медійної сфери.^UThe dissertation provides a detailed, theoretical and practical analysis of scientific works on the topic of the English-language massmedia sphere, highlights the essence of the studied conceptual and terminological system, its lexical and semantic, structural and functional potential. The analysis of a sample of massmedia terms has shown that, along with such primary methods of term formation as morphological and syntactic, secondary nomination is the most productive in the term formation of massmedia, and the use of the key complex methodology "meaning-sense" makes it possible to explicate the most hidden implicit meanings of the term. The dissertation comprehensively investigates the lexical-semantic and linguistic-pragmatic aspects of the massmedia terminosystem, and finds that the terminology of the massmedia sublanguage forms a separate branch terminosystem with its conceptual and terminological apparatus, productive lexical-semantic and pragmalinguistic potential for creating new special concepts. The structural-semantic method and the analysis of dictionary definitions made it possible to identify ways to replenish the terminology of the massmedia sphere, to distinguish morphological and semantic derivational, term-formation models were key to the analysis of the factual material. The fundamental methodological criteria for analyzing the modern English terminology of the massmedia sphere are the clarification and allocation of basic semantic categories in the word-term, namely the generalized meaning (invariant), which correlates with various objects of the surrounding reality and is actualized in professional speech through the permanent processes of term formation and meaning making. It has been found that a comprehensive analysis of the structural and semantic parameters of the terminological units of the studied sphere contributed to the identification of the most productive models of new term formation, which primarily perform signifying, denotative and connotative functions in special texts of the massmedia sphere. The analysis is carried out in order to explicate all semantic nuances of the terminological units of the massmedia sphere comprehensively covers the structural, lexical-semantic and functional aspects of the English professional language for special purposes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського