Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (134)Книжкові видання та компакт-диски (86)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>A=ЛЯЛЮК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
1.

Лялюк-Вітер Г.Д. 
Екологічна роль природно-заповідних територій на північному мегасхилі Українських Карпат: автореф. дис... канд. біол. наук: 06.03.03 / Г.Д. Лялюк-Вітер ; Нац. лісотехн. ун-т України. — Л., 2009. — 21 с. — укp.

Наведено матеріали досліджень лісових природно-заповідних територій і об'єктів на північному мегасхилі Українських Карпат. Охарактеризовано лісівничо-типологічну структуру об'єктів лісового природно-заповідного фонду (ПЗФ) на території майже 120 000 га. Встановлено їх сучасний стан, головні природні й антропогенні чинники, які впливають на лісовий ПЗФ. Визначено його довговічність і критерії функціональної відповідності, проаналізовано стан і проблеми збереження біорізноманіття, санітарно-гігієнічні функції та рекреаційний потенціал. Уперше в регіоні досліджено киснепродуктивні та газопоглинальні функції заповідних лісових екосистем, вивчено їх фітонцидні функції, встановлено рекреаційну ємність лісів Карпатського національного природного парку. Науково обгрунтовано заходи щодо раціонального використання лісового ПЗФ з метою ретельного збереження та примноження біорізноманіття, а також інтенсивного розвитку рекреації та туризму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П3е(4УКР3)л64 + Е50*88е(4УКР3)л64 +
Шифр НБУВ: РА368311

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Лялюк О.Ю. 
Основи організації і діяльності місцевих рад в Україні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / О.Ю. Лялюк ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено засади організації та діяльності місцевих рад, їх суть. Виявлено системність, розроблено критерії класифікації. Вивчено рівень правової регламентації, а також розв'язано певні сучасні проблеми інституту засад. Теоретично розроблено важливі моделі подальшого розвитку засад організації та діяльності місцевих рад. Запропоновано комплексний підхід до їх реформування. Детально розглянуто елементи засад. Висвітлено напрямки покращання їх складових. Сформульовано концептуальні положення, обгрунтовано нові пропозиції та висновки щодо досліджених питань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011.2-91 +
Шифр НБУВ: РА350074

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Лялюк В.П. 
Підвищення ефективності доменної плавки удосконаленням управління процесами в горні печі: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.16.02 / В.П. Лялюк ; Нац. металург. акад. України. — Д., 2002. — 33 с. — укp.

На підставі аналізу параметрів фурмених зон і руху газового потоку в горні встановлено, що зміна довжини зон найбільш повно характеризується критерієм повної енергії потоку комбінованого дуття, а зміна глибини проникнення газів у середину горну - критерієм повної енергії потоку горнового газу. Розроблено науково-методичні засади визначення цих комплексних критеріїв та їх спільного виконання під час проведення аналізу доменної плавки. Запропоновано наукові засади управління дуттєвими параметрами з оптимізацією величин повної енергії потоків комбінованого дуття та горнового газу для доменних печей, що працюють за різних умов, а також використання критеріїв повної енергії струменя природного газу та повної енергії потоку дуття для визначення найкращих умов їх взаємодії з метою підвищення ефективності використання природного газу. На базі математичного, фізичного моделювання, а також аналізу реальних умов нагромадження в горні розплавів та їх витікання через льотки, вперше виявлено закономірності в послідовності виходу чавуну та шлаку, обумовлені характером формування грузлих мас в області горну. Встановлено, що відносна частка випущеного через льотку чавуну до появи нижнього шлаку може характеризувати ступінь "захаращення" горна, що дозволяє прогнозувати початок розвитку цього процесу та запобігати йому. Визначено закономірність неконтрольованого зрушення показників і параметрів доменної плавки за незмінних умов плавки. Вперше розрахунково-аналітичним шляхом у перспективних режимах плавки обгрунтовано необхідність використання для оцінки параметрів фурмених зон горіння розроблених комплексних дуттєвих критеріїв, які більш адекватно , ніж відомі, відбивають зміну параметрів зон. Виконано прогноз параметрів фурмених зон горіння для перспективних режимів плавки та показано можливість досягнення таких значень параметрів, які необхідні для підтримки високої інтенсивності доменної плавки в прогнозованих режимах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К323.103-11
Шифр НБУВ: РА320261 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Лялюк Г.М. 
Психологічні особливості соціалізації підлітків в умовах родинної депривації: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г.М. Лялюк ; Прикарп. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості соціалізації підлітків, позбавлених батьківського піклування. Проаналізовано теоретичні підходи до існуючих уявлень про зміст, механізми та чинники соціалізації підлітків за умов родинної депривації. Установлено відмінності у структурі соціалізації підлітків-вихованців дитячих будинків та підлітків з родин. З'ясовано, що у підлітків-вихованців дитячих будинків вищий рівень тривожності, почування самотності, інтенсивності функціонування механізмів захисту, а саме: регресії, заміщення, компенсації у порівнянні з їх ровесниками з родин. Показано необхідність ресоціалізації депривованих підлітків, завдяки чому вони зможуть підвищити свою самооцінку та самоповагу, гармонізувати Я-концепцію та самосвідомість. Обгрунтовано засоби оптимізації особистісного зростання підлітків дитячих будинків і шляхи процесу їх успішної соціалізації. Впроваджено "Програму роботи практичного психолога з оптимізації особистісного зростання підлітків-вихованців дитячих будинків", яка є ефективним психологічним засобом особистісного зростання підлітків, сприяє розвитку успішності соціалізації у цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю952.1 + Ч421.342 +
Шифр НБУВ: РА350126

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
5.

Лялюк О.Г. 
Система прийняття організаційно-технологічних рішень по зменшенню радіаційної небезпеки в будівництві: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / О.Г. Лялюк ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Розроблено моделі та системи прийняття організаційно-технологічних рішень щодо зменшення радіаційної небезпеки в будівництві на радононебезпечних територіях України. Досліджено алгоритм моніторингу радіаційного фактора. Встановлено залежності регламентованих радіаційних параметрів об'єктів будівництва від багатофакторних показників. Наведено моделі управління проектами організаційно-технологічних рішень стосовно зменшення радононебезпеки на базі нечіткої логіки на різних етапах інвестиційної діяльності в будівництві. Створено систему прийняття ефективних рішень у процесі вибору організаційно-технологічних заходів щодо зменшення ризиків опромінення. Запропоновано організаційну структуру прийняття та реалізації рішень стосовно радіаційного захисту будівельних об'єктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н7-022.8
Шифр НБУВ: РА312871 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Лялюк А.М. 
Управління розвитком вищого навчального закладу на засадах маркетингу і логістики: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / А.М. Лялюк ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2006. — 22 с. — укp.

На підставі дослідження особливостей розвитку вищої освіти за ринкових умов розроблено концепцію стратегічного розвитку вищого навчального закладу на засадах маркетингу та логістики, суть якої полягає у реалізації причинно-наслідкового зв'язку: стратегія розвитку вищого навчального закладу - комплекс маркетингу - система логістики - користь освітньої послуги. Розроблено методичні рекомендації для обгрунтування логістичних рішень у вищому навчальному закладі. Для виявлення специфіки структурних особливостей мікросередовища запропоновано використовувати методи соціологічного опитування серед випускників шкіл і роботодавців. Для підвищення ефективності управління розвитком вищого навчального закладу запропоновано нові методи оцінки його конкурентоспроможності. Сформульовано пропозиції щодо застосування особливостей сегментування підприємств та установ як основних потребувачів випускників вузів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)49:Ч30/49 + Ч484(4УКР) к2 +
Шифр НБУВ: РА342360

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
7.

Лялюк Н.М. 
Фітонейстон літоралі Азовського моря та перспективи його використання в біомоніторингу: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.17 / Н.М. Лялюк ; Ін-т гідробіології НАН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Доведено існування фітонейстону в літоралі Азовського моря на прикладі його Таганрозької затоки. Ідентифіковано видовий склад фітонейстону. Встановлено наявність тривалої вегетації та формування фітонейстону у морському середовищі внаслідок життєдіяльності прісноводних водоростей річкового стоку (63 % видового складу) та типових форм. Виявлено, що фітонейстон представлений переважно нано- (80 %) та пікопланктонною (10 %) розмірними фракціями, які визначають продуційні можливості та трофність води моря. Розглянуто сезонну динаміку видового складу, чисельності та біомаси водоростей нейстону. Для вивчення фітонейстону було застосовано визначення пігментних індексів - вмісту та співвідношення хлорофілів, каротиноїдів, фікобілінових пігментів. Розглянуто питання щодо впливу основних абіотичних факторів нейсталі (інтенсивності сонячної інсоляції, ступеня хвилювання моря, температурного режиму води) на формування угруповань фітонейстону. На підставі даних про організми фітонейстону запропоновано оцінювати якість води відповідно до затверджених в Україні нормативів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*820*801.631.1:Е5(922.9)
Шифр НБУВ: РА315127 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Лялюк І.М. 
Формування індивідуального досвіду роз'вязування мислительних задач у студентів вищого педагогічного закладу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Лялюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Теоретично й експериментально досліджено індивідуальний досвід розв'язування розумових задач студентами вищого педагогічного навчального закладу (ВПНЗ). Визначено зміст і структуру індивідуального досвіду сучасних студентів. Вивчено чинники впливу на його розвиток у процесі розв'язання мисленнєвих задач. Побудовано модель вивчення індивідуального досвіду, з'ясовано особливості його структурних компонентів у представників різних курсів і факультетів ВПНЗ та їх залежність від розвитку пізнавальних процесів, зокрема мислення. Апробовано розроблену програму дослідження та розвитку індивідуального досвіду розв'язування розумових задач студентами на основі використання нестандартних форм організації навчання (семінар-дискусія, семінар-діалог, семінар-наукова доповідь, ілюстративне практичне заняття, діагностичний практикум, практика вікового консультування, вправи), доведено її ефективність та можливості практичного використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ю935.131-231.0 + Ю940.3
Шифр НБУВ: РА319134 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Лялюк Г. М. 
Теорія і практика виховання дітей-сиріт у контексті особистісної парадигми в Україні (ХХ – початок ХХІ століття) / Г. М. Лялюк. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації вперше здійснено цілісний системний аналіз теорії та практики виховання дітей-сиріт у контексті особистісної парадигми в Україні (ХХ – початок ХХІ століття). Схарактеризовано теоретико-методологічні основи виховання дітей-сиріт у контексті особистісної парадигми та розкрито поняттєво-категоріальний апарат дослідження. Виховання дітей-сиріт у контексті особистісної парадигми розглянуто як педагогічну категорію і багатоаспектний феномен і проаналізовано у суспільно-політичному, соціокультурному, теоретичному, технологічному й інституційному вимірах. Виокремлено структурні компоненти концепції виховання дітей-сиріт у контексті особистісної парадигми та представлено її систему принципів. Обґрунтовано ідеєґенезу виховання дітей-сиріт у контексті особистісної парадигми та з'ясовано її ключові тенденції. Розроблено періодизацію практики виховання дітей-сиріт у контексті особистісної парадигми досліджуваного періоду та визначено основні тенденції її генези. Виокремлено позитивний ретроспективний досвід і шляхи імплементації продуктивних ідей в умовах реформування системи інституційного догляду та виховання дітей. Обґрунтовано праксеологічні аспекти виховання дітей-сиріт у контексті особистісної парадигми і систематизовано технології та інноваційні методи їх виховання. Визначено перспективні напрями удосконалення фахової підготовки, особистісно-професійного розвитку майбутніх педагогів / соціальних педагогів до реалізації інноваційної опікунсько-виховної діяльності.Подальшого розвитку набули уявлення про тенденції розвитку теорії і практики виховання дітей-сиріт у контексті особистісної парадигми, а також конструктивні ідеї з досвіду опікунсько-виховної діяльності дитячих будинків та інтернатних закладів освіти в Україні.^UIn the thesis, for the first time a holistic systematic analysis of the theory and practice of orphans' upbringing in the context of personal paradigm in Ukraine (20th – early 21st centuries) were carried out. The theoretical and methodological foundations of of orphans' upbringing in the context of personal paradigm were characterized and its conceptual and categorical apparatus were determined.The content of scientific approaches to orphans' upbringing in the context of the personal paradigm was substantiated and revealed. The upbringing of orphans in the context of personal paradigm is considered as a purposeful, consciously carried out process of subject-subject interaction between an educator and a pupil, aimed at creating optimal social conditions for self-organization of a child's personality by means of internal resources, harmonious self-development and self-determination of the personality as a subject of dynamic activity and social relations, which requires a certain external initiation, helping an orphan to interact as effectively as possible with the world around, creating an optimal educational space for the assimilation of vitagenic experience.It was found out that orphans' upbringing in the context of personal paradigm is a complex dialectical process, which reflects the peculiarities of the development of the theory of upbringing and guardianship practice; this process is analyzed as a pedagogical category and a multi-faceted phenomenon in several dimensions: socio-political, socio-cultural, theoretical, technological, and institutional ones, as a socio-pedagogical phenomenon (guardianship and upbringing activities) at the institutions of institutional care and children's education. The structural components of the concept of orphans' upbringing in the context of personal paradigm are highlighted and its system of principles is presented. The principles that emphasize the process of orphans' upbringing in the context of personal paradigm are theoretically substantiated, namely: subjectivity, trust, cordomedia, ethical-altruistic principle of subject-subject interaction between a teacher and an orphan, creation of educational space as a pedagogical construct.The ideogenes is of orphans' upbringing in the context of personal paradigm through the prism of psychological and pedagogical research, philosophical, pedagogical and sociological thoughts of the beginning of the 20th century, child-centered, socio-personal, humane, personality-oriented approaches was substantiated and its key trends were clarified.A systematic retrospective analysis of orphans' upbringing practice in the context of personal paradigm in Ukraine in the 20th – the beginning of the 21st centuries was carried out and its periodization was developed. The main determinants and tendencies of the genesis of orphans' upbringing in the context of personal paradigm in the domestic theory and practice of the period under study are substantiated. The positive retrospective experience is highlighted and the ways of implementing the productive ideas in the context of reforming institutions of institutional care and upbringing of children-orphans are outlined. The praxeological aspects of orphans' upbringing in the context of personal paradigm are substantiated. The training course "Psychological bases of work in orphanages and boarding schools", aswell as the corresponding author՚s scientific and methodological complex was developed and introduced into educational practice, in order to facilitate mastering the guardianship and educational toolkit by future specialists, search for innovative forms and methods of education based on the development of the specifics of psychological patterns of orphans' personal development. The promising directions for improving professional training, personal and professional development of future teachers / social teachers for the implementation of innovative guardianship and upbringing activities were identified.The ideas about trends in the development of the theory and practice of orphans' upbringing in the context of personal paradigm, constructive ideas from the experience of guardianship and educational activities of orphanages and boarding schools in Ukraine received further development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського