Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (16)Книжкові видання та компакт-диски (35)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>A=МАРОВ$<.>+<.>A=СВЕТЛАН$<.>+<.>A=ФЕЛИКСОВН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Марова С.Ф. 
Механізми державного управління безпекою життєдіяльності населення техногенних регіонів: автореф. дис. ... д-ра наук з держ. упр. : 25.00.02 / С.Ф. Марова ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2010. — 40 с. — укp.

Розкрито сутність техногенної й екологічної безпеки на підставі розмежування даних понять, їх пріоритетів, завдань і механізмів вирішення. Висвітлено необхідність створення системи управління безпекою життєдіяльності населення, яка б враховувала екологічні умови мешкання в техногенно напружених регіонах. Запропоновано інноваційний підхід до управління безпекою життєдіяльності на підставі дрібного районування території, що надає можливість враховувати специфічні регіональні особливості. Розроблено методологічний підхід до визначення рівня техногенного напруження території. Визначено механізм визначення комплексної оцінки потенційної небезпеки підприємств, яка, на відміну від існуючих, має чіткі класифікаційні критерії, що надає можливість формалізувати розрахунок екологічних платежів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)120.15 + Х859(4УКР)021.1 + Ц99,0
Шифр НБУВ: РА372413 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Голтвенко О. В. 
Публічне управління інноваційним розвитком приморських територій: соціо-еколого-економічний аспект / О. В. Голтвенко. — Б.м., 2021 — укp.

Визначальною складовою публічного управління розвитком приморськихтериторій в країні є державне управління регіональним розвитком України. Дляусунення національних диспропорцій соціально-економічного розвитку регіонівв дослідженні виокремлено проблеми саме приморських територій, щовизначаються як депресивні, гальмують вектор розвитку блакитної економіки якзагальноєвропейський тренд.У роботі дістав подальшого розвитку понятійно-категорійний апаратнауки публічного управління в частині уточнення змісту терміну «соціо-еколого-економічна система» як форма організації взаємозв'язків в певномупросторі і часі між природними, економічними та соціальними підсистемами,яка забезпечує їх саморегуляцію, самовідновлення елементів, встановлює межіадаптаційних можливостей відповідно механізму взаємодії з представникамиорганів публічного управління, бізнесу, освітніх закладів та громадиприморських територій.Дістали подальшого розвитку завдання імплементації зарубіжного досвідупублічного управління розвитком приморських територій, що передбачаєвиховання соціальної складності громади, яка характеризується ціннісноюкогнітивною адаптацією. Приморські території, як агрегації виробництв,освітніх просторів, заповідних зон та прикордонного співробітництва, повиннівиховувати соціальну складність громади. Вона сприяє прояву різноманітнихреакцій на зміни навколишнього середовища, адаптації до більшої кількостіаспектів. Когнітивна складність дає можливість розглядати різні варіанти яксценарії, адже нівеляція специфіки громади приморської території дозагальнонаціонального рівня може призвести до соціальних флуктуацій,дисбалансу розвитку соціо-еколого-економічної системи вже в умовахдецентралізації.Обґрунтування даної тези полягає в оцінці соціо-еколого-економічногоаспекту ефективності суспільних перетворень приморських територій наприкладі Маріупольської ОТГ. Це дозволило вдосконалити підходи допобудови сценарію інноваційного розвитку приморських територій вдовгостроковій перспективі за умови використання соціологічних опитувань йоцінювання ефективності суспільних змін векторним методом. Отриманий врезультаті комплекс векторів публічного управління розвитком приморськихтериторій використано в Стратегії розвитку міста Маріуполь – 2020.Доведено, що зміна кута вектору публічного управління розвиткомприморських територій в бік колаборації влади, громади, підприємств тауніверситетів призведе до зменшення екологічного навантаження та дозволитьуправляти соціальними флуктуаціями в суспільстві.Відповідно до проведеного аналізу показано, що у довгостроковійперспективі у стратегіях міст, що знаходяться на приморських територіях, слідпередбачати план заходів із забезпечення безпеки людського капіталу та заходисприяння підвищенню рівня освіченості громади. Адже розвиток науки татехнологій неодмінно внесе інноваційну складову й дозволить розвинутивисокотехнологічні виробництва, що в свою чергу позитивно позначиться наекологічному аспекті й створить покоління українців, які зможуть вивестикраїну на передові позиції серед морських країн Центральної і Східної Європи.З огляду на потреби приморських територій вдосконалено існуючуінноваційно-інфраструктурну функцію моделі публічного управлінняінноваційним розвитком приморських територій. Саме інноваційно-інфраструктурна функція має виконувати завдання інституціоналізаціїінноваційної діяльності на приморських територіях, а результатом її реалізації єстворення належної інноваційної інфраструктури. Тому запропонований вмоделі публічного управління інноваційним розвитком приморських територійкоординаційно-комунікативний центр забезпечить ефективністькомунікативного зв'язку зі всіма зацікавленими стейкхолдерами та органамимісцевого самоврядування, налагодить взаємозв'язок з міністерствами тавідомствами, що здійснюють регулюючу функцію.З огляду на визнання на міжнародному рівні необхідності інтенсифікаціїзусиль щодо впровадження гармонізації стосунків з міжнародною спільнотоюта імплементації світового досвіду щодо забезпечення публічного управліннярозвитком приморських територій, створений центр дозволить проводитиоцінку ефективність інноваційного розвитку відповідної території шляхомузагальнення оцінок за всіма критеріями, що використовуються при аналізівідповідних явищ та процесів. Запропонований підхід функціонування моделівідрізняється від нині існуючих підходів, побудованих на оцінюванніконкурентоспроможності приморської території з точки зору її економічноїкорисності, тим, що він дозволяє оцінити вплив публічного управління на соціо-еколого-економічні аспекти.^UThe defining component of public management of coastal territoriesdevelopment in the country is the state management of regional development ofUkraine. To eliminate the national disparities of socio-economic development ofregions, the study has outlined coastal areas' problems, which are defined asdepressive and those that impede the development vector of the blue economy as anall-European trend.The conceptual and categorical apparatus of the science of publicadministration was further elaborated to clarify the meaning of the term «socio-ecological-economic system» as a form of relationship organization in a particulararea and time between natural, economic and social subsystems. It provides self-regulation of those systems and ensures self-renewal elements, sets the limits to theproposed model of public management's adaptive capabilities, and the interaction ofgovernment-business-educational institutions and the community of coastal areas.Implementing foreign experience of public management of coastal territoriesdevelopment, which presupposes nurturing the community's social complexitycharacterized by value cognitive adaptation, has been further developed. Asaggregations of industries, educational spaces, protected areas, and cross-bordercooperation, coastal areas have to cultivate the community's social complexity. Itpromotes the manifestation of various reactions to environmental changes, adaptationto various aspects. Cognitive complexity makes it possible to consider differentoptions as scenarios, leveling the community's specifics of the coastal areascommunity to the national level, can lead to social fluctuations and imbalances in thedevelopment of the socio-ecological-economic system already in conditions ofdecentralization.This thesis's substantiation is to assess the socio-ecological-economic aspect ofthe social transformation effectiveness of coastal areas on the example of Mariupolamalgamated territorial community. This allowed improving the approaches tobuilding a scenario of innovative development of coastal areas, in the long term withthe use of sociological surveys and assessment of the effectiveness of public changesby vector method. The resulting vectors of public management of coastal areas'development are used in Mariupol: Development Strategy – 2020.It has been proved that changing the vector of public management of coastalareas development towards the collaboration of government-community-business willreduce the environmental burden and allow to manage social fluctuations in society.According to the analysis, it has been shown that in the long run the strategiesof cities located in the coastal areas ought to include an implementation plan to ensurehuman capital security and measures to promote community education. After all, thedevelopment of science and technology will inevitably bring an innovativecomponent and allow the development of high-tech industries, positively impactingthe environment aspect and creating a generation of Ukrainians who can lead thecountry to top-ranking positions in Central and Eastern Europe.Given the needs of coastal territories, the existing innovational andinfrastructural function of the model of public management of innovativedevelopment of coastal areas has been improved. It is the innovation andinfrastructure function that should perform the tasks of institutionalization innovationactivity in the coastal areas, and the result of its implementation is the creation of anappropriate innovation infrastructure. Therefore, the coordination and communicationcenter proposed in the public management model of innovative development ofcoastal areas will ensure communication effectiveness with all interested stakeholdersand local governments and establish a relationship with ministries and agencies thatperform a regulatory function.Providing that the global community recognizes the need to intensify efforts toharmonize international relations and implement global experience in ensuring publicmanagement of the development of coastal areas, the center will assess theeffectiveness of innovative development of the area by summarizing evaluations allcriteria that are used in the analysis of the relevant phenomena and processes. Theproposed approach to the functioning model differs from the current approaches basedon the coastal area competitiveness assessment in terms of its economic utility as itstipulates assessing the public administration impact on socio-economic-ecologicalaspects.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Федоровський Л. І. 
Удосконалення механізмів управління системою публічних закупівель в умовах цифровізації економіки України / Л. І. Федоровський. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційному дослідженні теоретично узагальнено тазапропоновано нове вирішення наукової проблеми вдосконалення механізмівуправління системою публічних закупівель в умовах цифровізації економікиУкраїни.Зазначено та подальшого розвитку набуло ключове пoняття «публічнихзакупівель» як інституту публічного управління, щo визначає прoцecрeалізації публічнoгo замoвлeння, який пoлягає в придбанні замoвникамитoварів, рoбіт, пocлуг за найбільш вигідними ринкoвими умoвами з мeтoюзадoвoлeння публічнoгo інтeрecу (cуcпільних пoтрeб).Окреслені наступні ключові риси системи публічних закупівель:нoрмативна урeгульoваніcть – замoвники мають правo здійcнювати закупівлівиключнo у фoрмі та у cпocіб, прямo пeрeдбачeний закoнoдавcтвoм України;цільoвe викoриcтання кoштів – замoвники мають правo здійcнювати закупівлівиключнo на ocнoві бюджeтних призначeнь і на викoнання тих coціальнoзначущих завдань, які на них пoкладeні; кoнкурcний характeр – замoвникизoбoв'язані здійcнювати закупівлі на кoнкурcній та прoзoрій ocнoві бeз будьяких прoявів диcкримінації; екoнoмічна дoцільніcть – замoвники зoбoв'язаніoбрати тoгo з учаcників закупівeль, який запрoпoнував найнижчу ціну за cвoїтoвари, рoбoти, пocлуги, алe при цьoму пoвніcтю відпoвідає заявлeнимкритeріям. Публічні закупівлі пoвинні забeзпeчити eкoнoмію публічнихкoштів, а такoж сприяти зменшенню та викориненню корупційних ризиків; інcтрумeнт eкoнoмічнoї пoлітики – за дoпoмoгoю публічних закупівeль татoварних інтeрвeнцій дeржава мoжe фoрмувати рівeнь пoпиту та прoпoзиції нанаціoнальнoму ринку тієї чи іншoї прoдукції.Окреслено, що інституційну основу системи публічного управліннязакупівлями становлять: Мініcтeрcтвo eкoнoмічнoгo рoзвитку і тoргівліУкраїни, Дeржавна казначeйcька cлужба України, Рахункoва палата України,Антимoнoпoльний кoмітeт України та Дeржавна cлужба cтатиcтики України.Публічне управління та кoнтрoль здійcнюєтьcя чeрeз вcтанoвлeннявідповідності прoвeдeних прoцeдур закупівeль тoварів, рoбіт та пocлуг задeржавні кoшти відповідно до чинного закoнoдавcтва України.Схарактеризовані принципи здійснення закупівель. Вони охоплюють:добросовісну конкуренцію серед учасників; максимальну економію таефективність; відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель;недискримінацію учасників; об'єктивну та неупереджену оцінку тендернихпропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Наведеніпринципи доповнено та обгрунтовано авторськими, а саме: принциппрофесіоналізму, принцип інформаційної відкритості, принципвідповідальності, принцип забезпечення конкуренції, принцип стимулюванняінновацій. Закладені в основу системи публічних закупівель чіткі тавсеохоплюючі принципи сприяють дієвому реформуванню галузі умайбутньому, а також у період становлення системи є аргументами у судовихсправах та основою розуміння сутності явища у цілому.Удосконалено механізми реалізації принципу екологічності публічнихзакупівель задля сталого розвитку суспільства. З метою забезпеченняекологізації публічних закупівель запропоновано встановлювати додатковіекологічні вимоги до технічної документації. Ключовими вимогами допостачальників можуть бути наступні: наявність системи екологічногоменеджменту; відсутність позовів за порушення екологічного законодавства;інформація про викиди забруднюючих речовин та побічні ефекти длязменшення викидів; звітування про використання енергії, відходи та їх переробку; підвищення енергоефективності, використання відновлюванихджерел енергії, економія води або використання екологічно маркованихпродуктів;заходи, спрямовані на збільшення використання екологічнихпродуктів. Окрім того, запропоновано встановити переваги для найбільшекологічно чистих товарів та послуг у встановлених законодавством перелікудокументів. Так, ціна пропозиції екологічних пропозицій оцінюється як«пропозиція - 15%», а якщо учасник виграє з найбільш екологічно чистимитоварами, контракт укладається за запропонованою ціною (без «-15%»). Якщопереможе учасник з меншими екологічними товарами, договір укладається заціною «пропозиція - 15%». Слід зазначити, що реалізація цієї концепціївимагає впровадження низки методів державного регулювання, серед якихважливе місце посідають економічні та адміністративні механізми.Обгрунтовано доцільність та переваги централізованої системиуправління закупівлями, визначено європейський досвід, зазначені перевагита недоліки різних моделей централізації закупівель. Отже, основною метоюзапровадження централізованої закупівельної організації в Україні перш за всеє професіоналізація, економія бюджетних коштів за рахунок агрегації таконтроль за витратами коштів бюджету. В Україні обрана компромісна модельфінансування центральної закупівельної організації, за принципом – хтовирішує користуватися таким механізмом, той і сплачує її функціонування.^UThe dissertation research theoretically generalizes and proposes a newsolution to the scientific problem of improving the management mechanisms of thepublic procurement system in the conditions of digitalization of Ukraine's economy.The key concept of «public procurement» as an institution of publicadministration, which determines the process of realization of the public order, isthe purchasegoods, works, services by the customers under the most favorablemarket conditions.The following key features of the public procurement system areoutlined:normative regulation - customers have the right to make purchases only inthe form and in the manner directly provided by the legislation of Ukraine. Theprocedure for organizing and conducting public procurement has a clearadministrative character; targeted use of funds - customers have the right to makepurchases solely on the basis of budget allocations and to perform those sociallysignificant tasks assigned to them; competitive nature - customers are obliged tomake purchases on a competitive and transparent basis without any manifestationsof discrimination; economic expediency - customers are obliged to choose the onefrom the procurement participants who offered the lowest price for their goods,works, services, but at the same time fully meets the stated qualifications. Publicprocurement should save public funds, as well as help reduce and exploit corruptionrisks; economic policy instrument - with the help of public procurement andcommodity interventions, the state can form the level of supply and demand in thenational market of a product.It is outlined that the institutional basis of the public procurement managementsystem consists of: the Ministry of Economic Development and Trade of Ukraine,the State Treasury Service of Ukraine, the Accounting Chamber of Ukraine, theAntimonopoly Committee of Ukraine and the Committee of Ukraine.Public management and control is carried out through the establishment ofcompliance of the procedures for the purchase of goods, works and services forpublic funds in accordance with the current legislation of Ukraine.The principles of procurement are characterized. They include: faircompetition among participants; maximum economy and efficiency; openness andtransparency at all stages of procurement; non-discrimination of participants;objective and impartial evaluation of tender proposals; prevention of corruption andabuse. These principles are supplemented and substantiated by the author, namely:the principle of professionalism, the principle of information openness, the principleof responsibility, the principle of competition, the principle of stimulatinginnovation. The clear and comprehensive principles underlying the publicprocurement system contribute to the effective reform of the industry in the future,and in the period of the system's formation are arguments in court cases and thebasis for understanding the essence of the phenomenon as a whole.The mechanisms for implementing the principle of environmental friendlinessof public procurement for the sustainable development of society have beenimproved. In order to ensure the greening of public procurement, it is proposed toestablish additional environmental requirements for technical documentation. Thekey requirements for suppliers may be the following: the presence of anenvironmental management system; no lawsuits for violation of environmentallegislation; information on pollutant emissions and side effects to reduce emissions;reporting on energy use, waste and their processing; improving energy efficiency,using renewable energy sources, saving water or using eco-labeled products;measures aimed at increasing the use of environmental products. In addition, it isproposed to establish benefits for the most environmentally friendly goods andservices in the list of documents established by law. Thus, the offer price of ecological offers is estimated as «offer - 15%», and if the participant wins with themost environmentally friendly goods, the contract is concluded at the offered price(without «-15%»). If the participant with smaller ecological goods wins, the contractis concluded at the price «offer - 15%». It should be noted that the implementationof this concept requires the introduction of a number of methods of state regulation,among which an important place is occupied by economic and administrativemechanisms.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського