Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (275)Книжкові видання та компакт-диски (214)Журнали та продовжувані видання (20)
Пошуковий запит: (<.>A=МУМІНОВА$<.>+<.>A=САВІНА$<.>+<.>A=ГАЛИН$<.>+<.>A=ГАФУРІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
1.

Савіна С.С. 
Адаптивне моделювання сільськогосподарського виробництва за умов погодного ризику: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / С.С. Савіна ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням удосконалення методологічних та розробки методичних засад планування функціонування та розвитку сільськогосподарського виробництва в умовах невизначеності. Разроблено ряд економіко-математичних моделей. Зокрема, оригінальною є економіко-математична модель визначення оптимальних обсягів реалізації сільськогосподарської продукції (сировини) та економіко-математична модель структури галузей, що відрізняється від існуючих врахуванням: випадкових погодних станів; попиту на сільськогосподарську продукцію; інерційності та маневреності виробництва; залежності перетравності кормів від кількості клітковини і сухої речовини при оптимізації раціонів годування тварин; оптимізацією обсягів реалізації продукції; створенням і використанням запасів та резервів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-23

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
2.

Савіна М.Ю. 
Двовимірна модель та метод розрахунку переносу забруднюючих речовин у відкритих потоках: Автореф. дис... канд. техн. наук: 01.02.05 / М.Ю. Савіна ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2003. — 19 с. — укp.

Розроблено двовимірну модель процесу переносу консервативних забруднюючих речовин в основній зоні змішування у водотоках, особливістю якої є врахування анізотропного стану турбулентного потоку. Розроблено метод реалізації запропонованих моделей, що дає змогу адекватно враховувати реальні фізичні процеси у відкритих потоках.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д225.1 с181 + Д225.8 с181 +
Шифр НБУВ: РА325805

Рубрики:

      
3.

Савіна Н.Б. 
Економічна оцінка і прогнозування ефективності інвестицій: Автореф. дис. канд. екон. наук: 08.02.03 / Н.Б. Савіна ; Ужгород. нац. ун-т. — Ужгород, 2002. — 20 с.: рис. — укp.

Розроблено класифікаційні ознаки інвестиційних ризиків і методів їх оцінки як засобу прогнозування. З метою вдосконалення існуючих методів запропоновано оцінку ризику на засадах теорії ентропії стосовно умов інвестиційних систем. Наведено діаграми зміни ентропії системи за різних значень ймовірностей стану та інформаційної невизначеності окремого стану події. Розроблено алгоритм оцінки ризику на підставі ентропійного (H)-критерію. Для оцінки вагомості впливу базових компонент інвестицій здійснено адаптацію методу відносних відхилень. Проведено ретроспективний факторний аналіз фінансових інвестицій, індексу доходності, ефективності акцій та облігацій. Розглянуто можливість використання цих моделей для прогнозування невизначеності стану фінансових інвестицій. Проведено перспективний факторний аналіз реальних інвестицій на засадах використання методу відносних відхилень та одержано факторні моделі для оцінки відхилень індексу прибутковості, періоду окупності, чистої теперішньої вартості. Розкрито структуру коефіцієнтів впливу параметрів на зазначені показники. Наведено алгоритм факторного аналізу, який реалізовано на прикладі конкретного проекту реального інвестування. Запропоновано умови та технологію управління ризиком за відхиленням параметрів інвестиційної діяльності, а також таблиці невизначеності подій. Розроблено програмне забезпечення для спрощення практичного використання факторних моделей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-56-07 +
Шифр НБУВ: РА321235

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Савіна Л.К. 
Карбідкремнієві вогнетриви на нітридкремнієвій зв'язці: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.11 / Л.К. Савіна ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Визначено механізм впливу виду тимчасових органічних зв'язок на структуру, фазоутворення та властивості карбідкремнієвих вогнетривів на нітридкремнієвій зв'язці. Виявлено оптимальну кількість домішки ГКР-11Н для розрідження суспензій з SiC і Si та розроблено технологію вібролиття карбідкремнієвих виробів на нітридкремнієвій зв'язці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л424.9 +
Шифр НБУВ: РА341173

Рубрики:

      
5.

Савіна Г.Г. 
Методи управління внутрішніми резервами підприємств: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / Г.Г. Савіна ; Донец. держ. ун-т. — Донецьк, 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням розробки механізму виявлення та мобілізації внутрішніх резервів виробництва. В роботі розвинено новий напрямок в теорії формування своєчасного виявлення та ефективного управління витратами на етапі вільних ринкових відносин. Доведений зв'язок можливості стабілізації економічної ситуації на підприємстві з удосконаленням механізму пошуку та реалізації внутрішніх резервів підприємств. Запропоновано: класифікація внутрішніх резервів; матричний метод, як складова механізму пошуку внутрішніх резервів; модель оптимізації бавовняної суміші; метод нормування праці, заснований на співвідношенні витрат по заробітній платі та по сировині в одиниці готової продукції; імітаційна модель завантаження технологічного обладнання. Основні результати роботи знайшли практичне застосування, вони апробовані на провідних текстильних підприємствах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-85

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Савіна Г.Г. 
Методологія та практика удосконалення управління соціально-економічним розвитком підприємств легкої промисловості: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.06.01 / Г.Г. Савіна ; НАН України. Ін-т економіки пром-сті. — Донецьк, 2005. — 30 с.: рис. — укp.

Запропоновано нову цілісну концепцію удосконалення теоретико-методологічних засад управління соціально-економічним розвитком підприємств у межах обраної стратегії з урахуванням динаміки зовнішнього середовища. Визначено теоретичні положення застосування соціально-економічної політики виробничих систем як інструменту адаптації стратегічних цілей до збурювань зовнішнього середовища. Досліджено галузеві особливості практичного застосування механізму оцінки соціально-економічного розвитку економічних систем. Обгрунтовано взаємозв'язок державної та регіональної соціально-економічної політики з відповідною політикою промислового підприємства. Розроблено методику прогнозування елементів соціально-економічної політики підприємств з урахуванням тенденцій регіонального соціально-економічного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.1-96-21 +
Шифр НБУВ: РА335742

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Савіна М.В. 
Особливості гіпертензивної дисциркуляторної енцефалопатії на тлі хронічних обструктивних захворювань легень: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.15 / М.В. Савіна ; Харк. мед. акад. післядиплом. освіти. — Х., 2004. — 21 с. — укp.

На підставі вивчення клініко-гемодинамічно-метаболічних співвідношень виявлено закономірності, які відіграють суттєву роль у формуванні гіпертензивних дисциркуляторних енцефалопатій (ГДЕ) за наявності хронічних обструктивних захворювань легень (ХОЗЛ). Уперше за допомогою ультразвукової доплерографії встановлено, що даному контингенту хворих властиві зміни мозкового кровоплину, які проявляються порушенням артеріальної та венозної гемодинаміки та супроводжуються змінами цереброваскулярної реактивності. Зазначено, що провідну роль у формуванні церебральної патології у хворих на ГДЕ відіграє утруднення венозного відтоку з порожнини черепа та зменшення активності компенсаторно-пристосувальних механізмів мозкових судин. Доведено, що одним з механізмів формуваня ГДЕ у хворих на ХОЗЛ є енергетичний дефіцит, пов'язаний з пригніченням процесів окисного фосфорилювання, активацією анаеробного гліколізу внаслідок гіпоксії за умов порушення гемодинаміки. На підставі кореляційного аналізу виявлено взаємозв'язок між клінічними, гемодинамічними, метаболічними особливостями формування ГДЕ за наявності ХОЗЛ та основними показниками порушення функції зовнішнього дихання, що дозволяє розглядати респіраторну гіпоксію як один з факторів розвитку та прогресування енцефалопатії у хворих на ХОЗЛ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р620.426.9-3 + Р620.426.9-3 + Р620.426.9-3
Шифр НБУВ: РА331824

Рубрики:

      
8.

Савіна З.О. 
Профілактика перинатальної паталогії при аномаліях пологової діяльності на тлі плацентарної дисфункції: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.01 / З.О. Савіна ; Одес. держ. мед. ун-т. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше встановлено характер клінічних, ехографічних, кардіотокографічних, ендокринологічних і морфологічних змін у жінок з аномаліями скоротливої діяльності матки, які розвинулися на тлі плацентарної дисфункції та без останньої. Вперше розкрито наявні дані про патогенез аномалій пологової діяльності, що виникли на тлі плацентарної дисфункції. Встановлено тісний взаємозв'язок між наявністю плацентарної дисфункції та подальшим розвитком аномалій пологової діяльності. Вперше науково обгрунтовано необхідність вдосконалення загальноприйнятих лікувально-профілактичних заходів за наявності плацентарної дисфункції шляхом застосування комплексної методики з використанням препаратів пірацетам і глутаргін за розробленими схемами. У ході дослідження було обстежено 150 вагітних жінок, у 120-ти з яких були діагностовані аномалії пологової діяльності або плацентарна дисфункція. Вік обстежуваних коливався в межах від 17-ти до 41-го року. Визначено показання щодо способу розродження жінок, враховано ускладнення перебігу пологів та післяпологового періоду. Здійснено порівняльну характеристику стану новонароджених. Впровадження практичних рекомендацій та комплексної методики з використанням зазначених препаратів дало можливість провести ефективну корекцію порушень в системі мати-плацента-плід та сприяло зниженню частоти перинатальної патології в групі жінок високого ризику.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р716.215-5 + Р716.212.2 +
Шифр НБУВ: РА368112

Рубрики:

      
9.

Савіна 
Теоретичні основи та практика селекційного процесу тютюну (Nicotiana tabacum L.): Автореф. дис... д-ра с.-г. наук: 06.01.05 / Олена Іванівна Савіна ; Інститут цукрових буряків УААН. — К., 2004. — 35 с.: рис. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П218.1-31
Шифр НБУВ: РА331266

Рубрики:

      
10.

Савіна Р.В. 
Формування та розвиток гігієни навколишнього середовища в Україні та обгрунтування перспективних напрямків гігієнічної науки на сучасному етапі: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.02.01 / Р.В. Савіна ; Ін-т гігієни та мед. екології ім. О.М.Марзеєва АМН України. — К., 2005. — 32 с. — укp.

Досліджено історію становлення та розвитку в Україні комунальної гігієни як наукової дисципліни. Проведено кількісний та якісний аналіз основних напрямків наукових досліджень у галузі гігієни навколишнього середовища за 70 років (1931 - 2001 рр.). На підставі результатів системного історико-гігієнічного аналізу наукових здобутків в аспекті їх своєчасності, ефективності й адекватності потребам суспільства теоретично обгрунтовано основні шляхи вирішення актуальної проблеми профілактичної медицини - формування перспективних наукових напрямків у галузі гігієни навколишнього середовища в Україні. Визначено оптимальні форми взаємодії гігієністів з фахівцями інших відомств щодо впровадження результатів наукових досліджень у практику охорони здоров'я.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р121.2 +
Шифр НБУВ: РА337681

Рубрики:

      
11.

Сита Є. М. 
Удосконалення управління розвитком виноробних підприємств / Є. М. Сита. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню та обґрунтуванню теоретико-методичних і практичних аспектів удосконалення управління розвитком виноробних підприємств. За результатами проведеного дослідження проаналізовано теоретичні підходи до розуміння поняття «розвиток підприємства» як сукупності незворотних, позитивно-направлених, кількісно-якісних змін, що відбуваються під дією внутрішніх управлінських інструментів. Досліджено особливості процесу управління розвитком підприємства з урахуванням етапів його життєвого циклу і впливу факторів внутрішнього та зовнішнього середовища. Розроблено науково-методичний підхід до оцінювання рівня управління розвитком підприємства за окремими складовими відповідно до запропонованої шкали інтегрованої динамічної моделі визначення середньої геометричної. Визначено галузеві особливості функціонування і обґрунтовано ключові проблеми розвитку виноробних підприємств. Оцінено вплив факторів внутрішнього і зовнішнього середовища на кожному з етапів життєвого циклу підприємства. Визначено етапи життєвого циклу та рівень управління розвитком виноробних підприємств. Розроблено механізм управління розвитком виноробного підприємства як поєднання сучасних принципів, функцій, завдань, ресурсного забезпечення з імплементацією у процес відповідного науково-методичного інструментарію, що дозволяє обґрунтувати управлінські рішення щодо підвищення рівня на певному етапі його життєвого циклу. Сформовано управлінські інструменти за складовими елементами розвитку. Запропоновано практичний інструментарій прогнозування рівня розвитку. Розроблена структурна модель інноваційного розвитку виноробного підприємства через взаємозв'язок його рушійних сил і процесу впровадження інновацій з метою досягнення бажаного рівня розвитку.^UThe dissertation is devoted to the research and substantiation of theoretical, methodological and practical aspects of improving the wineries development management. According to the results of the study, theoretical approaches to understanding the concept of «enterprise development» as a set of irreversible, positive, quantitative and qualitative changes that occur under the influence of internal management tools are analyzed. The peculiarities of the process of enterprise development management taking into account the stages of its life cycle and the influence of internal and external factors are investigated. The scientific and methodical approach to estimation of a level of management of development of the enterprise on separate components according to the offered scale of the integrated dynamic model of definition of average geometrical is developed. Sectoral peculiarities of functioning are determined and key problems of development of wineries are substantiated. The influence of internal and external factors at each stage of the enterprise life cycle is assessed. The stages of the life cycle and the level of management of winemakers' development are determined. A mechanism for managing the development of a winery as a combination of modern principles, functions, tasks, resources with the implementation in the process of appropriate scientific and methodological tools, which allows to justify management decisions to increase the level at a certain stage of its life cycle. Management tools for the constituent elements of development are formed. Practical tools for forecasting the level of development are proposed. A structural model of innovative development of a winery has been developed through the relationship of its driving forces and the process of innovation in order to achieve the desired level of development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Брєєва Є. М. 
Формування соціальної стратегії в системі управління туристичними підприємствами / Є. М. Брєєва. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено удосконаленню теоретичних положень, розробленню науково-методичних основ і практичних рекомендацій щодо формування соціальної стратегії в системі управління туристичними підприємствами. У роботі досліджено сутність управління підприємством у соціально-неоднорідному середовищі. Визначено особливості формування соціальних стратегій на туристичних підприємствах. Розроблено науково-методичний підхід до визначення якості соціальних стратегій туристичних підприємств. Виявлено зовнішні передумови формування соціальних стратегій туристичних підприємств. Визначено параметри компонент соціальних стратегій туристичних підприємств Херсонської області. Розраховано рівень якості соціальної стратегії туристичних підприємств. Враховано узгодженість економічного і соціального статусу персоналу туристичних підприємств та споживачів туристичних послуг при формуванні соціальних стратегій. Обґрунтовано необхідність застосування соціально-емоційного фільтру для підвищення якості соціальних стратегій туристичних підприємств. Запропоновано схему функціонування соціально-емоційного фільтру до поведінкового типу споживача туристичних послуг. Розроблено сценарії формування соціальних стратегій туристичних підприємств з урахуванням можливості підвищення їх якості на основі порівняння фактичних і обмежених проявів емоцій працівників туристичних підприємств при спілкуванні зі споживачами туристичних послуг.^UThe dissertation is devoted to the improvement of theoretical positions, the development of scientific and methodological foundations and practical recommendations for the formation of a social strategy in the management system of tourism enterprises. The essence of enterprise management in a socially heterogeneous environment is investigated. The peculiarities of the formation of social strategies at tourism enterprises are determined. A scientific and methodological approach to determining the quality of social strategies of tourism enterprises has been developed. External preconditions for forming social strategies of tourism enterprises have been identified. The parameters of components of social strategies of tourism enterprises of Kherson region are determined. The quality level of the social strategy of tourism enterprises has been calculated. The consistency of the economic and social status of the personnel of tourist enterprises and consumers of tourist services in the formation of social strategies is taken into account. The necessity of applying a social-emotional filter to improve the quality of social strategies of tourism enterprises is substantiated. The scheme of functioning of the social-emotional filter to the behavioral type of the consumer of tourist services is offered. Developed scenarios of formation of social strategies of tourist enterprises are taking into account the possibility of improving their quality on the basis of comparison of actual and limited expressions of emotions of employees of tourist enterprises in communication with consumers of tourist services.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

КРИКАВСЬКИЙ В. Є. 
Формування державної інвестиційної політики у сфері будівництва логістичної інфраструктури / В. Є. КРИКАВСЬКИЙ. — Б.м., 2020 — укp.

Досліджено генезис логістичних потоків, логістичної інфраструктури та державної інвестиційної політики в сфері будівництва, визначено логістичні проблеми у будівництві об'єктів та досліджено умови імплементації логістичної концепції в систему управління будівництвом. Досліджено вплив екзогенних чинників на вартісно-часові відносини у будівельному виробництві, ідентифіковано типові цільові конфлікти у будівництві на макро- та мікрорівнях включно до операцій постачання, розроблено алгоритм імплементації моделі сіткового планування в концепцію JIT. Уточнення співзалежності складових логістичних витрат та часу перебігу будівництва логістичної інфраструктури дозволило структурувати відповідну державну інвестиційну політику на засадах упровадження девелоперського проекту повного циклу.Обґрунтовано засади удосконалення відносин у процесі будівництва на засадах корпоративних цінностей, прав та потреб зацікавлених сторін, включаючи власний персонал, клієнтів, акціонерів, постачальників та місцеву громаду, державного стимулювання диференційованих відносин з постачальниками будівельних матеріалів, формування відносин з зацікавленими сторонами (англ.: stakeholders) у післяінвестиційний період з використанням логістичного підходу.^UThe main / different characteristics of logistic flows in construction are identified, the logistic problems of the objects construction, and the conditions of logistic concept implementation into the construction management system, which have a direct impact on the formation of the state investment policy in construction, are identified.It is established that the particularities of construction give priority to taking into account the organic relationship between cost and time, and hence the need for improvement at the same time. The DuPont model made it possible to formulate the conceptual framework and substantiate the logistic concept value into the management of construction production, which with a time optimization allows to increase the capital turnover.The use of the "5M" model (english: men, methods, machines, materials, measurement) made it possible underline the basic factors influencing for the efficiency of infrastructure investments.It is established that the public investment policy should apply not only to the construction process but also to the entire investment implementation process, from the inclination to investing and to the commissioning of the infrastructure at the end.Important elements of state regulation and financing of innovation and investment activity in Ukraine, as well as harmonized mechanisms of its institutional and resource support, are identified.It is proposed to mobilize such ways of state regulation as creating an appropriate legal framework, attracting market mechanisms for investment activity, financial support, preferential taxation, state guarantees, etc.A methodological approach for streamlining subprocesses of the supplying field at the construction company is developed - with a time-based TDABC cost accounting model that optimizes not only the duration of the operation but also the cost of its execution.The influence of exogenous factors on the cost-time relations in the construction industry is researched, typical target conflicts in construction and their consequences are identified, an algorithm of the critical path method implementation into the JIT concept is developed.Based on the survey of top-ranked managers, the modeling of the construction market development in Ukraine is carried out, the influence of the macro-environment factors on the development of the construction market are evaluated, the indicators of the optimistic, the most probable and pessimistic scenarios are substantiated.The conducted research of sources and conditions of target conflicts occurrence made it possible to identify their dynamic multidirectionality, to identify possible conflicts of goals in the logistics of supply, construction, during commissioning of a construction object.The principles of improvement of relations with the subjects of investment process of logistic infrastructure construction, state stimulation of differentiated relations with building materials suppliers, formation of relations with stakeholders in the post-investment period using the logistic approach, are substantiated.In order to generate cost savings by reducing costs, developing relationships with strategic supply partners, the segmenting them into three dimensions is proposed.The structural-semantic model of the state investment policy formation of logistic infrastructure creation and operation is constructed, it includes the following blocks: basic principles; structured goals, mechanisms, tools and instruments to achieve them, and this ensures the consistent of policy with the conditions of the infrastructure development system implementation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Пиртко М. С. 
Стимулювання інвестиційної привабливості територіальних громад / М. С. Пиртко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено науковому обґрунтуванню теоретичних засад і методичних положень щодо стимулювання інвестиційної привабливості територіальних громад (ТГ) та розроблення практичних рекомендацій його реалізації.У першому розділі розкрито сутність складових змісту поняття «інвестиційна привабливість ТГ» (стимулювання, потреби ТГ, інвестиційна діяльність ТГ тощо), та фактори впливу на неї; ідентифіковано методи залучення інвестицій ТГ; визначено зміст державного регулювання інвестиційної привабливості ТГ в Україні. Структурування потреб ТГ дозволило розвинути класичні положення А. Маслоу і сформувати блоки «базові потреби», «потреби в комфорті», «потреби в рекреації та розвитку» та визначити їх змістове наповнення. Ідентифікування пріоритетності задоволення таких потреб сприяло виокремленню ключових чинників формування інвестиційної привабливості ТГ. Дослідження фінансових потреб ТГ надало змогу структурувати та ув'язати їх з можливими джерелами задоволення задля обрання оптимального варіанту розподілу існуючих і перспективних джерел фінансування новостворених ТГ. Встановлено, що ТГ є інтегрованим утворенням, яке має ознаки територіальної, інтелектуальної, майнової, фіскальної автономії та вимагає відповідного державного регулювання інвестиційної привабливості і формує певний синергетичний результат, завдяки якому створюється можливість отримання соціального ефекту на рівні суспільства, держави.У другому розділі охарактеризовано стан використання виробничого та природно-ресурсного потенціалів ТГ; проаналізовано фінансове забезпечення діяльності ТГ; оцінено ринкові можливості соціальної інфраструктури ТГ. Розроблений методичний підхід до інтегрального оцінювання інвестиційної привабливості ТГ, що базується на ідентифікуванні та оцінюванні параметрів її природно-ресурсного та виробничого потенціалу на підставі результатів опитування керівників ТГ та подальшому проведенні комплексного SWOT-аналізу, дозволив встановити унікальність природно-ресурсного потенціалу Рівненської області, який забезпечуватиме перехід економіки ТГ на інтенсивні засади розвитку. Оцінювання виробничого потенціалу за інтегральним показником показало слабкий розвиток виробничої інфраструктури, за винятком ТГ міст обласного значення. На підставі показників діяльності ТГ сформовано загальний рейтинг окремих ТГ Рівненської області, що дозволило розвинути класифікацію ТГ з точки зору їх фінансової спроможності. Задля аналізу прозорості інвестиційної діяльності органів влади ТГ удосконалено методичний підхід порівняльного оцінювання діяльності органів управління ТГ безвідносно до їх груп та уніфікувати структуру критеріїв їх оцінювання. Результати аналізу соціальної інфраструктури ТГ удосконалені науково-прикладними положеннями порівняльної оцінки за методичною, культурною, освітньою, побутовою складовими та дозволяють стверджувати, що у більшості ТГ Рівненської області недостатньо розвинута логістична інфраструктура, члени ТГ не забезпечені достатньою кількістю освітніх закладів, не всі громади мають необхідний рівень медичного забезпечення, що є актуальним, особливо в умовах пандемії. У третьому розділі розглянуто механізм стимулювання громадської активності ТГ з точки зору його впливу на їх інвестиційну привабливість; ідентифіковано маркетингові інструменти залучення інвестицій; обґрунтована доцільність електронного врядування ТГ з метою підвищення прозорості рішень органів управління ТГ. Досліджено взаємозв'язок громадянської активності членів ТГ та їх бажання об'єднуватися. Встановлено, що громадські організації є невід'ємною частиною зрілого громадянського суспільства, що забезпечує необхідні умови для зростання політичної свідомості та активізує громадську позицію членів ТГ. Обґрунтована важливість використання маркетингової концепції у функціонуванні територій, на яких розміщені ТГ, комплекс інструментів якої дозволяє досягнути цілей брендингу, який дозволяє чітко позиціювати певні об'єкти, зокрема території, у свідомості споживачів (зокрема інвесторів), забезпечуючи при цьому їх кращу ідентифікацію та корелюють із загальною стратегією її соціально-економічного розвитку. Оцінювання впливу основних напрямків використання е-демократії на інвестиційну привабливість територій ТГ запропоновано здійснювати з урахуванням позитивних перспектив, наявності переваг та наростаючого поширення світового досвіду поведінкової і цифрової економіки, а також рефлексивного реагування на потреби членів ТГ та інвесторів.Робоча гіпотеза дослідження підтвердилася, а розроблені науково-прикладні та методичні рекомендації зі стимулювання інвестиційної привабливості ТГ забезпечують їм можливості для підвищення власної фінансової спроможності, рівня лояльності інвесторів, якості взаємодії із зовнішніми та внутрішніми стейкхолдерами в умовах несприятливої дії демографічного та політичного факторів середовища. Апробація розробок підтвердила їх результативність.^UThe thesis is devoted to the scientific substantiation of theoretical and methodological bases and methodical provisions on stimulation of investment attractiveness of territorial communities (ТС) and development of practical recommendations on its realization.The first section reveals the essence of the components of the content of the concept of «investment attractiveness of TC» (incentives, needs of TC, investment activities of TC, etc.), and factors influencing it; methods of attracting TC investments are identified; the content of state regulation of investment attractiveness of TC in Ukraine is determined. Structuring the needs of TC allowed to develop the classic provisions of A. Maslow and to form blocks «basic needs», «comfort needs», «needs for recreation and development» and to determine their content. Identifying the priority of meeting such needs helped to identify key factors in shaping the investment attractiveness of TC. The study of financial needs of TC made it possible to structure and link them with possible sources of satisfaction in order to choose the best option for the distribution of existing and promising sources of funding for newly created TC. It is established that TC is an integrated entity that has the features of territorial, intellectual, property, fiscal autonomy and requires appropriate state regulation of investment attractiveness and forms a certain synergetic result, which creates the possibility of obtaining a social effect at society, state.The second section describes the state of use of production and natural resource potentials of TC; the financial support of TC activity is analyzed; market opportunities of TC social infrastructure are estimated. A methodical approach to integrated assessment of investment attractiveness of TC, based on the identification and evaluation of parameters of its natural resource and production potential based on the results of the survey of TC managers and further comprehensive SWOT-analysis, allowed to establish the uniqueness of natural resource potential of Rivne region. transition of TC economy to intensive principles of development. Assessment of production potential by the integrated indicator showed a weak development of production infrastructure, with the exception of TC cities of regional importance. Based on the indicators of TC activity, the general rating of individual TC of Rivne region was formed, which allowed to develop the classification of TC in terms of their financial capacity. In order to analyze the transparency of investment activities of TC authorities, the methodological approach of comparative evaluation of TC management activities regardless of their groups has been improved and the structure of criteria for their evaluation has been unified. The results of the analysis of the social infrastructure of TC are improved by scientific and applied provisions of comparative assessment of methodological, cultural, educational, household components and suggest that most TC Rivne region is underdeveloped logistics infrastructure, TC members are not provided with sufficient educational institutions, not all communities have the necessary the level of medical care that is relevant, especially in a pandemic.The third section considers the mechanism of stimulating public activity of TC in terms of its impact on their investment attractiveness; identified marketing tools to attract investment; the expediency of e-government of TC in order to increase the transparency of decisions of TC management bodies is substantiated. The relationship between the civic activity of TC members and their desire to unite has been studied. It has been established that public organizations are an integral part of a mature civil society, which provides the necessary conditions for the growth of political consciousness and activates the public position of TC members. The importance of using the marketing concept in the functioning of territories where TC are located is substantiated with the general strategy of its social and economic development. It is proposed to assess the impact of the main directions of e-democracy on the investment attractiveness of TC territories taking into account the positive prospects, the benefits and growing dissemination of global experience of behavioral and digital economy, as well as reflective response to the needs of TC members and investors.The working hypothesis of the study was confirmed, and the developed scientific and applied and methodological recommendations to stimulate the investment attractiveness of TC provide them with opportunities to increase their financial capacity, investor loyalty, quality of interaction with external and internal stakeholders in the face of demographic and political environmental factors. Approbation of developments confirmed their effectiveness.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Криворучко О. П. 
Інвестиційні засади модернізації транспортної системи країни / О. П. Криворучко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне обґрунтування та запропоновано розв'язання наукового завдання, що полягає в розробці науково-методичних підходів і практичних рекомендацій стосовно реалізації інвестиційних засад модернізації транспортної системи країни. Враховуючи базові поняття економічної теорії, класичне розуміння суспільного виробництва, дефініції «інституційна інфраструктура», «транспортна система», «транспортна інфраструктура», що характерні для транспортної галузі, виявлено ієрархічність понять та взаємозв'язок між видами транспорту і складовими транспортної інфраструктури. Для розкриття передумов формування прогресивної транспортної системи виявлено особливості інвестування у розвиток транспортної галузі та основні гальмівні чинники здійснення інвестиційної діяльності в Україні. На основі стратегічних пріоритетів державної інвестиційної політики сформовано напрямки державної підтримки при реалізації інвестиційних проєктів. На основі європейських експертних висновків і специфіки функціонування та управління підприємствами в транспортній галузі України досліджено інтеграційні процеси в транс'європейську транспортну мережу. Сформовано умови і перспективи розвитку ринку транспортних послуг; визначено економічні, соціальні та екологічні інтереси усіх суб'єктів такого ринку. З урахуванням чинників конкурентного середовища удосконалено економічні засади управління транспортною галуззю України. Застосування економічних засад управління транспортною галуззю через ефективну державну регуляторну політику, впровадження інноваційних технологій, проведення модернізації існуючих та будівництва нових об'єктів транспортно-логістичної інфраструктури, інформатизацію ринку транспортних послуг тощо створює умови для переходу від мінімального транспортного стандарту країни до транспортного стандарту ЄС. Набули подальшого розвитку підходи до аналізу транспортної галузі, які в доповнення до існуючих базуються на співставленні економічних показників по країні в цілому та за видом діяльності «Транспорт, складське господарство, поштова та кур'єрська діяльність». Динаміка перевезень та структура вантажообороту і пасажирообороту стали статистичним підґрунтям для встановлення пріоритетності модернізації складових транспортної інфраструктури та розвитку елементів транспортної системи. Динаміка економічних показників, що характеризують організаційний і функціональний вимір стану транспортної галузі країни, дозволила встановити щільність зв'язку за характером залежності між результативним фактором – ВВП та обсягами перевезених вантажів і пасажирів. Із врахуванням результатів аналізу транспортної галузі в системі національної економіки удосконалено методичний підхід обґрунтування модернізації транспортної системи країни. Показники інвестиційного та фінансового забезпечення, а також результати стратегічного оцінювання транспортної галузі України виявили напрями модернізації національної транспортної системи, а також проблеми функціонування кожного сектору та пріоритетні об'єкти інвестування. Здійснення заходів з модернізації транспортної системи країни забезпечує підвищення місця України в міжнародних рейтингах, сприяє інтеграції в Європейську транспортну систему. Вперше запропонована семантична модель впливу інвестиційного забезпечення трансформацій транспортної системи на економічне зростання країни, яка включає теоретичну, аналітичну та результативну складові. В роботі унаочнена послідовність дій щодо розробки інвестиційного інфраструктурного проєкту, подана характеристика компонент такого проєкту, здійснено розподіл функцій та повноважень при його реалізації, подана структурна схема управління впровадженням інвестиційного інфраструктурного проєкту, визначена процедура реалізації за участі різних учасників, ідентифікована процедура руху коштів при реалізації інвестиційного інфраструктурного проєкту. Набула подальшого розвитку формалізація дорожньої карти розбудови транспортно-логістичної системи України. На її основі побудовано модель державного регулювання інвестиційних процесів розвитку транспортно-логістичної системи України. В межах удосконалення діагностичного апарату впливу модернізації транспортної системи на результативність національної економіки побудовані лінійні та квадратичні залежності між обсягом капітальних інвестицій та ВВП за видом діяльності «Транспорт, складське господарство, поштова та кур'єрська діяльність» з допомогою методу групового врахування аргументів. На основі моделей лінійних трендів капітальних інвестицій за видами транспорту спрогнозовано загальний обсяг капітальних інвестицій та прогнозне значення ВВП. Практичне значення отриманих результатів полягає в розробці, обґрунтуванні та вдосконаленні науково-прикладного підґрунтя щодо інвестиційних засад модернізації транспортної системи країни.^UThe dissertation provides a theoretical justification and suggests a solution to a scientific problem, which is to develop scientific and methodological approaches and practical recommendations for the implementation of the investment principles of modernization of the country's transport system. Given the basic concepts of economic theory, the traditional understanding of social production, the definitions of «institutional infrastructure», «transport system», «transport infrastructure», which are characteristic of the transport industry, a hierarchy of concepts and relationship between modes of transport and components of the transport infrastructure. To reveal the prerequisites for the formation of a progressive transport system, the specificities of investing in the development of the transport industry and the main hindrances for the implementation of investment activities are identified. Based on the strategic priorities of the state investment policy, directions of state support for the implementation of investment projects are formed. Based on the European expert opinions and the specifics of the functioning and management of enterprises in the transport sector of Ukraine, the integration processes into the Trans-European Transport Network are studied. Conditions and prospects of development of the transport services market are identified; economic, social, and environmental interests of all actors in such market are distinguished. Taking into account the factors of the competitive environment, the economic principles of management of the transport sector of Ukraine are improved. Application of economic principles of transport management through effective state regulatory policy, the introduction of innovative technologies, modernization of existing and construction of new transport and logistics infrastructure, informatization of transport services market, etc. creates conditions for the transition from the minimum transport standard to the EU transport standards. Approaches to the analysis of the transport industry are further developed, which, in addition to the existing ones, are based on the comparison of economic indicators for the country in general and by type of activity «Transport, warehousing, postal and courier activities». The dynamics of economic indicators, which characterize the organizational and functional dimension of the transport sector of the country, have allowed establishing the density of the relationship between the resultant index – GDP and the volume of transported goods and passengers. Taking into account the results of the analysis of the transport sector in the system of the national economy, the methodological approach for substantiation of the modernization of the country's transport system is improved. Indicators of investment and financial support, as well as the results of strategic evaluation of the transport sector of Ukraine have revealed the areas of modernization of the national transport system and the problems of the functioning of each sector and priority investment objects. The implementation of measures to modernize the country's transport system raises Ukraine's position in international rankings, which promotes integration into the European Transport System. For the first time, a semantic model of the impact of investment support for the transport system transformations on the country's economic growth including theoretical, analytical, and performance components is offered. The paper illustrates the sequence of actions for the development of an investment infrastructure project, describes the components of such project, the distribution of functions and powers in its implementation, provides a structural scheme for managing the implementation of investment infrastructure project, defines the implementation procedure with different participants, and identifies the cash flow procedure during the implementation of the investment infrastructure project. The formalization of the roadmap for the development of the transport and logistics system of Ukraine is further developed. Based on the roadmap, a model of state regulation of investment processes in the development of the transport and logistics system of Ukraine is built. As part of improving the diagnostic apparatus of the impact of the transport system modernization on the efficiency of the national economy, linear and quadratic relationships are built between capital investment and GDP by type of activity «Transport, warehousing, postal and courier activities» applying a group method of data handling. Based on the models of linear trends of capital investments by types of transport, it is forecasted that the total amount of capital investments and the forecast value of GDP. The practical significance of the obtained results lies in the development, substantiation, and improvement of the scientific and applied basis for the investment principles of modernization of the country's transport system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Розова А. Ю. 
Розробка механізму управління якістю логістичної діяльності підприємства / А. Ю. Розова. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційна робота присвячена поглибленню теоретичних засад, розробленню методичних положень та науково-практичних рекомендацій щодо розробки механізму управління якістю логістичної діяльності підприємства. Розглянуто сутність логістичної діяльності підприємства в умовах сучасного господарювання, досліджено підходи щодо управління якістю логістичної діяльності в системі управління підприємством, проаналізовано методичні підходи щодо визначення рівня якості логістичної діяльності підприємства. Визначено безпосередній зв'язок та взаємодію логістичної діяльності будь-якого підприємства із зовнішнім середовищем та виявлено основні сучасні передумови здійснення логістичної діяльності підприємства, а саме: глобалізація, технічний прогрес та економіка знань. Запропоновано розглядати рівень якості логістичної діяльності під кутом збалансованості логістичних цілей тобто їх узгодженості за напрямом та швидкістю змін. Досліджено зовнішні фактори впливу на управління якістю логістичної діяльності підприємств з урахуванням особливостей регіональних ринків, проведено оцінку рівня реалізації логістичних цілей на підприємствах, визначено рівень збалансованості логістичних цілей підприємств. Визначено та проаналізовано позиції областей України за показниками обсяг перевезення та за показником обсяг реалізації. На основі експертних оцінок розраховано рівні реалізації логістичних цілей. Запропоновано науково-методичний підхід визначення інтегрального показника рівня реалізація бажаних логістичних цілей. Запропоновано розглядати збалансованість екологічних, соціальних та економічних цілей логістичних підприємств, як їхню взаємну узгодженість за напрямом змін та швидкістю змін. Запропоновано науково-методичний підхід щодо визначення якості логістичної діяльності підприємства. Який, на відміну від існуючих, визначається як корінь квадратний із добутку інтегрального показника рівня збалансованості логістичних цілей та інтегрального показника рівня реалізації бажаних логістичних цілей. Такий підхід дозволяє відслідковувати тенденції зміни напрямку та швидкості змін логістичних цілей з позиції управління рівнем досягнення бажаних цілей. Досліджено особливості формування механізму управління якістю логістичної діяльності підприємства, розглянуто вплив збалансованості цілей на якість груп логістичних цілей підприємства, надане управлінське обґрунтування заходів з підвищення якості логістичної діяльності підприємства. Запропоновано розширити розуміння поняття механізму управління якістю логістичною діяльністю, на відміну від існуючого трактування, до системи основних форм, методів, важелів, інструментів, норм, критеріїв підвищення рівня досягнення цілей логістичної діяльності з урахуванням принципу збалансованості цілей, з охопленням екологічних, соціальних та економічних відносин, сукупності методів управлінського впливу на реалізацію поставлених завдань та цілей, створення системи узгодження екологічних, соціальних та економічних цілей. Запропоновано науково-методичний підхід щодо визначення впливу збалансованості цілей на якість груп логістичних цілей підприємства. Даний підхід застосовано для кожного аналізованого підприємства. Для цього визначено загальні найбільш вагомі локальні цілі логістичних підприємств. На основі експертного аналізу визначено зв'язки між цими локальними цілями. Проведена оцінка ймовірності реалізації кожної із локальних цілей. Визначено значущість результату за певною цілю для конкретного аналізованого підприємства. На основі розрахунків величини середньої бальної оцінки на одну ціль за певною групою цілей для кожного аналізованого логістичного підприємства рекомендовано низку управлінських заходів з підвищення якості логістичної діяльності.^UThe dissertation is devoted to the deepening of theoretical principles, development of methodological provisions and scientific and practical recommendations for the development of quality management mechanism of the enterprise logistics activity. The essence of logistics activities of the enterprise in the conditions of modern management is considered, approaches concerning management of quality of logistic activity in system of management of the enterprise are investigated, methodological approaches concerning definition of level of quality of logistic activity of the enterprise are analyzed. The direct connection and interaction of logistic activity of any enterprise with the external environment is determined and the basic modern preconditions of realization of logistic activity of the enterprise are revealed, namely: globalization, technical progress and knowledge economy. It is determined that the achievement of goals is closely related to the management of the quality of the enterprise logistics activities. The external factors influencing the quality management of logistics activities of enterprises are studied taking into account the peculiarities of regional markets, the level of implementation of logistics goals at enterprises is assessed, the level of balance of logistics goals of enterprises is determined. The positions of the regions of Ukraine on the indicators of the volume of transportation and on the indicator of the volume of sales were determined and analyzed. Based on expert assessments, the levels of realization of logistics goals are calculated. In the dissertation work it is offered to consider balance of ecological, social and economic purposes of the logistic enterprises, as their mutual coherence in the direction of changes and speed of changes. A scientific and methodological approach to determining the quality of logistics activities of the enterprise is proposed. Which, in contrast to the existing ones, is defined as the square root of the product of the integrated indicator of the level of balance of logistics goals and the integrated indicator of the level of realization of the desired logistics goals. This approach allows you to track trends in the direction and speed of change of logistics goals from the standpoint of managing the level of achievement of desired goals. Peculiarities of formation of the mechanism of quality management of logistic activity of the enterprise are investigated, influence of balance of the purposes on quality of groups of the logistic purposes of the enterprise is considered, the administrative substantiation of measures for increase of quality of logistic activity of the enterprise is given. It is proposed to expand the understanding of the concept of quality management mechanism of logistics activities, in contrast to the existing interpretation, to the system of basic forms, methods, levers, tools, norms, criteria for improving the achievement of logistics goals, taking into account the principle of balanced goals with a set of methods of managerial influence on the implementation of tasks and goals, creating a system of coordination of environmental, social and economic goals. The scientific and methodical approach of definition of influence of balance of the purposes on quality of groups of the logistic purposes of the enterprise is offered. This approach is applied to each analyzed enterprise. For this purpose the general most important local purposes of the logistics enterprises are defined. Expert analysis has identified the links between these local goals. The probability of realization of each of the local goals is estimated. The significance of the result for a specific purpose for a particular analyzed enterprise is determined. Based on the calculations of the value of the average score for one goal for a certain group of goals for each analyzed logistics company recommended a number of management measures to improve the quality of logistics activities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського