Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (14)Книжкові видання та компакт-диски (9)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>A=Михайлова Р$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Михайлова Р.Д. 
Художня культура Галицько-Волинської Русі: автореф. дис... д-ра мистецтвознав: 26.00.01 / Р.Д. Михайлова ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2009. — 36 с. — укp.

Висвітлено й аргументовано поняття "художня культура Галицько-Волинської Русі", де культура Галицько-Волинської Русі розглядається під кутом зору функціонування та розвитку середньовічного суспільства, оточення та взаємовпливів з зарубіжними країнами, в тому числі, їх культурними досягненнями. Обгрунтовано наукові підходи до мистецької культури регіону як до цілісної системи, яка формувалась під впливом соціо- й етнодемографічних чинників. Визначено складові художньої культури галицько-волинських земель, зокрема, князівсько-боярська, військово-дружинна, культово-релігійна, народно-низова (міська та сільська) субкультури. Проаналізовано, що на основі вивчення широкого кола джерел, комплексного аналізу їх образно-тематичних і композиційно-стильових основ, виявлено властивості й ідейний зміст кожної із субкультур. Наведено метод поєднання проблемного рівня інтерпретації матеріалу з реконструюванням культурно-мистецьких явищ Х - першої половини XIV ст. Розглянуто типологію пам'яток містобудівництва, образотворчого мистецтва, художнього ремесла з урахуванням соціо- й етнокультурних елементів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)430.12 + Щ03(4УКР)43 +
Шифр НБУВ: РА367283

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Федорова Є. В. 
Видовищна зачіска у сучасній індустрії моди: історія, специфіка, дизайн технології. / Є. В. Федорова. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації проаналізовано видовищну зачіску як історичний, соціальний, культурний, мистецький феномен; її форми, призначення, специфіку як художнього витвору. Виявлено недостатньо досліджені проблеми видовищної зачіски в ділянках історії перукарського мистецтва, дизайн-технологій, науково-категоріального апарату. Здійснено порівняльний аналіз її історично сформованих стилістичних модифікацій та, водночас, прийомів інноваційних рішень в контексті сучасних дизайн-технологій.Відзначено, що специфіка сучасної видовищної зачіски та її модифікації, відповідають провідним стилістичним тенденціям часу та запитам моди, згідно загальнокультурного стану суспільства. З'ясовано практичні прийоми композиційно-конструктивного рішення видовищної зачіски в контексті сучасних дизайн-технологій. Розкрито роль подіумних презентацій в поширенні бізнес-ідей щодо видовищної зачіски як продукту сучасної індустрії моди та дизайну. Представлено авторську технологічну модель створення видовищної зачіски.^UThe dissertation clarifies the specificity of the modern spectacular hairstyle and its modifications, its correspondence to the leading stylistic tendencies of the time on fashion requests, according to the general cultural state of society. The work founds out the practical techniques for the compositional design of a spectacular hairstyle in the context of modern design technologies. It also reveals the role of catwalk presentations in spreading business ideas on a spectacular hairstyle as a product of the modern fashion and design industry. The author presents a technological model for creating a spectacular hairstyle.The research analyses the appearance of a spectacular hairstyle, due to objective historical reasons and the society development, been evidenced and embodied by samples of different nature and origin. These include written sources, documents, literary works, archaeological and ethnographic materials, historical and cultural monuments, and works of art, photographs and audiovisual materials. Their consideration and analysis shows the need to expand the research base through the introduction of scientific data, the need for their understanding to determine the role, place and significance of a spectacular hairstyle as a cultural and artistic phenomenon, a work of modern design and a product of the fashion industry. The work reveals how widely these issues are covered in the scientific literature.The dissertations works out the ideas on the methodological approaches of the contemporary art and fashion historians, designers, and image makers developed by them in the XX – beginning XXI century in the study of fashion, style, image, hair, laying the basis of this study scientific direction formulation. This is the genesis of a spectacular hairstyle, the interaction of its stylistic and image elements, the technical and technological components of its implementation (modeling), etc. The classification characteristics of certain types, subtypes and components of a spectacular hairstyle thereare the data, the analysis of which allows to take into account such indicators as materials (natural and artificial); methods of creating hairstyles (technical, designer); design parameters (methods of preparing hair, structural details, methods of attachment), the purpose of creation (a hairstyle target).The work analyses the spectacular hairstyle, having been formed and been popularwithin society for thousands of years, due to historical and political conditions, religious requirements, and aesthetic ideals of the time. It was influenced by lifestyle, traditions, fashion, and personal tastes. The hairstyle is an attribute of class identity and belonging, as a result of which it has a wide range of functions.The issues of building a personal image, techniques and technology of hairstyle modeling, the place of a spectacular hairstyle in the modern fashion industry are considered. Image technologies, applied by a modern master of hairdressing art, a spectacular hairstylesdesigner, are based on imaginative ideas, thus visualizing the result, forming its essential content, ideological and thematic basis of the project design, the basis for goals and objectives. The selection of techniques and materials is also oriented towards their implementation.A new level of a spectacular hairstyle presentation is the catwalk shows and professional art events – festivals, competitions, championships of various target areas. The hairdressing festival, being a kind of national holidays, is a spectacle, serving as an important mechanism for transferring cultural traditions from generation to generation, the center of creative atmosphere, a place for popularizing spectacular hairstyles, one of the key design sites where, thanks to a public demonstration, projects are modified into everyday forms and become available to the masses.The obtained results will contribute to the development of hairdressing art and contribute to increasing the artistic and aesthetic level of the Ukrainian hair designers' competitiveness at the world level.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Кротевич О. В. 
Татуювання як сучасна дизайнерська практика: образно-стилістичні та техніко-технологічні тенденції. / О. В. Кротевич. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено дослідженню актуальних проблем у татуюванні як сучасній дизайнерській практиці: визначенню засад при створенні образно-стилістичних характеристик в умовах поширених техніко-технологічних тенденцій. За результатами дослідження були проаналізовані історичні передумови виникнення мистецтва татуювання як графічного зображення на тілі людини і його внеску в культурну спадщину людства.Упорядковані функції, субстилі, техніки та технології в сучасному тату. Класифіковані функції визначені як система констант сучасного татуювання та систематизовані відповідно до рівнодійових соціально-культурних складових. Дана класифікація сформована скрізь призму функцій графічного дизайну: відображаючу, виховну, пізнавальну, комунікативну, гедоністичну, інтелектуальну.Обґрунтовані основні засоби формування художньо-образних характеристик та розроблені композиційні прийоми, притаманні стилям та технікам сучасного татуювання.Ключові слова: татуювання, графічний дизайн, субстилі, дизайнерська практика, чинники, функції, види тату, тенденції, дизайн, композиції, образ, техніки, технології.^UThe dissertation work is devoted to the study of topical problems in tattooing as a modern design practice: the definition of principles when creating figurative and stylistic characteristics in the context of widespread technical and technological trends.Based on the results of the study, the historical prerequisites for the emergence of the art of tattooing as a graphic image on the human body and its contribution to the cultural heritage of mankind were analyzed.The functions, substyles, techniques and technologies in modern tattoo have been ordered. The classified functions are defined as the system of constants of modern tattooing and are systematized in accordance with the resultant socio-cultural components.The main means of forming artistic-figurative characteristics have been substantiated and compositional techniques inherent in the styles and techniques of modern tattooing have been developed.Key words: tattoo, graphic design, substyles, design practice, factors, functions, types of tattoo, trends, design, composition, image, techniques, technologies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Сафронова А. В. 
Фотокнига як об'єкт арт-дизайну: історія, типологія, дизайн-технології / А. В. Сафронова. — Б.м., 2021 — укp.

В роботі розглянуто особливості дизайну сучасної фотокниги як об'єкту арт-дизайну: структура та прийоми формоутворення фотокниги, як поліграфічного видання; засоби художньо-образної виразності; композиційні рішення обкладинки і внутрішнього блоку. На основі аналізу мистецьких процесів у світі та Україні установлено, що від 90-х рр., коли Україна стала окремою державою, фотокнига створювалася переважно у Харкові, де існувала потужна група фахівців‐ентузіастів. Ідейні та художні тенденції, що склалися в цьому об'єднанні, продовжують впливати на українську фотокнигу і нині, хоча до процесу долучилися фотохудожники із інших регіонів країни. Виявлено, що найбільшого поширення в дизайні сучасної української фотокниги, як арт-об'єкту набули такі прийоми обробки фотографій як розмальовка, «зістарювання», колаж та фотомонтаж; залишається затребуваною технологія зйомки на плівку, використання архівної фотографії або їхня імітація засобами комп'ютерної цифрової обробки. З'ясовано, що одним із провідних трендів поряд з професійною документальною або художньою фотографією, є прийом аматорської фотографії, що нині активно залучається і зарубіжними, і вітчизняними видавцями фотокниги, імітуючи любительське фото або ефект зйомки непрофесійного фотографа.^UThis dissertation considers the peculiarities of the design of a modern photo book as an object of an art design: structure and methods of shaping photobook as a printing publication; the means of artistic and figurative expression; a composite solutions of the cover and spread of the book. Based on the analysis of artistic processes in the world and in Ukraine, it has been established that since the 1990s Ukraine has become a separate state. The first photobooks were created in Kharkiv, where there was a powerful group of the enthusiaststic artists. The ideological and artistic tendencies, that have developed in this association continue to influence on the Ukrainian photobook even today, although photographers from other regions of the country have joined to the process of creation their artbooks too. It was found that the most widespread methods of design of the modern Ukrainian photobooks, as an art object are such photo processing as coloring, «aging» of photographs, collage and montage; The technology of the use of film photography, archival photography, or their imitation by means of computer digital processing, remains in demand. It was found, that one of the leading trends, along with professional documentary or art photography, is the amateur photography, which is now actively involved in both foreign and domestic publishers of the photobooks, imitating the amateur photography or the effect of shooting a non-professional photographer


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського