Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (857)Книжкові видання та компакт-диски (616)Журнали та продовжувані видання (31)
Пошуковий запит: (<.>A=ОМЕЛЬЧЕНК$<.>+<.>A=ВІКТОР$<.>+<.>A=ВОЛОДИМИРОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 66
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ільницька Н. Ф. 
Адміністративно-правове регулювання створення юридичних осіб / Н. Ф. Ільницька. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації проведено комплексне наукове дослідження адміністративно-правового регулювання створення юридичних осіб. Розкрито сутність створення юридичних осіб як предмета адміністративно-правового регулювання та його стадії. Охарактеризовано систему суб'єктів публічної адміністрації, що здійснюють адміністративно-правове регулювання створення юридичних осіб.Доведено, що публічно-правова частина процесу створення, що спрямована на узаконення юридичної особи та її діяльності, полягає у проходженні процедур державної реєстрації створення юридичної особи, ліцензування та дозвільних процедур, що є адміністративно-правовими і разом становлять процедуру легітимації юридичної особи. Охарактеризовано кожну з процедур легітимації, проаналізовано їх недоліки та запропоновано шляхи подолання.Здійснено аналіз досвіду зарубіжних країн у сфері адміністративно-правового регулювання створення юридичних осіб, виявлено проблеми такого регулювання та запропоновано шляхи їх вирішення.^UThe thesis is a comprehensive study that focuses on the administrative and legal regulation of the creation of legal entities. In the administrative and legal science, this study is one of the first comprehensive research of the administrative and legal regulation of the creation of legal entities; thus, it proves the scientific novelty of the findings.It was determined that creating a legal entity is the process of its foundation. This process requires performing certain actions and completion of the mandatory legal18procedures, that result in the creation of a legal entity, as well as in acquiring the right to operate. It was noted that the process of creating legal entities includes certain stages and is carried out in compliance with the requirements. Following the historical analysis of the domestic legislation, the author identified the particular stages of development of the legislation on creating legal entities. Besides that, the current regulatory legal acts were categorized by various criteria.The paper explores the essence of the mechanism of administrative and legal regulation of the creation of legal entities and defines its elements, such as: administrative rules and regulatory legal acts; administrative and legal relations in the field of creating legal entities, including the subjects of administrative and legal regulation; acts of implementation of subjective rights and obligations of the participants of the creation procedure, including individual acts of the subjects of public administration; forms and methods of administrative and legal regulation; procedures of legitimation of legal entities.The study confirmed that acquiring the status of a legal entity and the right to operate requires completion of the mandatory legal procedures, such as the state registration which is mandatory for all legal entities, as well as the licensing and authorization procedures in cases stipulated by law. These procedures are aimed at validating both a legal entity and its activities, and together, they make up the procedure of legitimation of a legal entity.Considering the best international practices in the administrative and legal regulation of the creation of legal entities (in Spain, Great Britain, Germany, USA and other countries) and their potential application in Ukraine, the author identified a number of problems in the administrative and legal regulation of the creation of legal entities and suggested ways to address them.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Віктор І. В. 
Філософсько-антропологічний аналіз ритуалів (на матеріалі української культури) / І. В. Віктор. — Б.м., 2019 — укp.

Здійснено комплексне філософсько-антропологічне дослідження ритуалів на матеріалі української культури. Уперше проведено класифікацію основних ритуалів української культури на філософських засадах, виділені філософсько-антропологічні принципи та методики таких класифікацій (психоаналіз, міфопоетика, генетичний аналіз, феноменологія). З'ясовані природні та культурні компоненти ритуалів з точки зору «учнівства через традицію». На основі моделі паралаксу надано пояснення суперечливої сутності ритуалу, сумісності традиції і глобального ринку. Показано значення міжкультурного діалогу та включення традиційного обрядового комплексу у загальні ментальні установки українців. Знайшло подальший розвиток виявлення основних символів в українській культурній картині світу, їх реалізація в ритуалах (світове дерево, земля-мати, зерно, храм, шинок, виховання). Розкрито значення традиції для сучасної української культури. Надано філософського узагальнення соціокультурному рівню «добре знайоме суспільство». На основі концепції Б. Латура доведено, що нова антропологія постмодерну визначає ритуал як актуальну дійсну цілісність. Продемонстровано, що українська традиційна культура зберігає здатність до модернізації та адаптації. Ключові слова: герменевтика, ментальність, міжкультурний діалог, національна культура, перформативний поворот, постмодернізм, ритуал, соціокультурне конструювання, суб'єкт, суспільна міфологія, традиція, філософія культури, філософська антропологія.^UThe thesis is devoted to the complex of philosophical research of rituals on the material of Ukrainian culture. The aim is to investigate the ritual in contemporary Ukrainian society, the influence on myths and rituals of mass culture and its mechanisms, philosophical and anthropological characteristics and changes of ritual in the symbolic space of Ukrainian postmodern culture.For the first time: - the classification of the basic rituals of Ukrainian culture has been carried out, the philosophical and anthropological principles of such possible classifications have been clarified (psychoanalysis, psychoanalytic anthropology, mythopoetics, genetic analysis, initiation and phenomenological theory of ritual); - the natural and cultural components of the rituals of Ukrainian culture from the point of view of «apprenticeship through tradition» (F. Vaal) have been clarified; - the concept of «parallax» has been applied to explain the compatibility of traditional cultures and the global market, mass culture; - the significance of intercultural dialogue for the modern Ukrainian culture of the beginning of the XXI century and the inclusion of traditional ceremonial complex in general mental installations of Ukrainians has been clarified. Clarified: - the concept of ritual and rite; - cultural-anthropological and philosophical-anthropological methods of rituals research in the context of «performative turn». Further development was found: - identification of the main semantic images and symbols in the Ukrainian cultural world picture, their basic realization in rituals and holidays (the center of the world, the world tree, the earth-mother, the grain-life, the temple, the tavern-tavern, the feast as meeting with the ancestors, education as involvement in a family, etc.); - disclosure of the importance of cultural heredity, traditions for the current state of Ukrainian culture, the place of ritual culture in it; - a philosophical generalization of the socio-cultural level of «well-known society», which for a long time was represented in the Ukrainian culture by an expanded family, a sociable community, and thus the Ukrainian traditional culture maintains a high adaptive potential, a capacity for modernization.In developing the typology of rites of Ukrainian culture, the following groups of rituals will play the most important role: - rituals of agrarian direction; - family rituals; - rituals of transition and ancestors (birth, death, wedding); - rituals of the center of the world and temple space; - rituals of upbringing and life trials (initiations). Tradition as a cultural heritage can effectively support itself when simultaneously perform the function of communication and divergence. Tradition is supported as abstract principles and technologies, as well as personification, while traditionally reproduced by heroism, when certain definite principles of tradition are embodied in personalities, national heroes. Stereotypes contribute to the reproduction of traditions derived from certain national cultures, and stereotypes can function as nationally marketed in a globalized world. The concept of «parallax» can explain the compatibility of traditional cultures and the global market, mass culture. The dialectical process of the development of tradition includes the disappearance or transformation of cultural-specific (ethnic) stereotypes, as well as the spread of new myths in local traditions. A number of the ideas presented in the dissertation can contribute to further advancement in the explication of fundamental philosophical concepts (tradition, archetype, power, ideology, mass culture, myth, globalism).Key words: hermeneutics, intercultural dialogue, mentality, national culture, performative turn, philosophical anthropology, philosophy of culture, postmodernism, ritual, social mythology, sociocultural design, subject, tradition.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Вікторіна О.М. 
Лексика народної медицини і лікувальної магії у степових говірках Дніпро-Бузького межиріччя: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / О.М. Вікторіна ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Комплексно досліджено лексико-семантичні та словотвірні особливості лексики народної медицини та лікувальної магії у степових і контактних говірках Дніпро-Бузького межиріччя, що функціонують на території сучасної Кіровоградщини. Проведено паралелі між місцевим матеріалом і аналогічними одиницями в літературній мові. Виявлено спільні та відмінні семантичні значення однакових медичних назв у досліджених та інших українських говірках, а саме: закарпатських, прикарпатських, буковинських, наддністрянських, західноволинських, поліських, полтавських, нижньонаддніпрянських, східноволинських. Проаналізовано народно-медичну та лікувально-магічну лексику як об'єкт наукового вивчення. Описано склад, структуру та значення лексико-семантичних груп, способи і засоби творення однокомпонентних назв. Визначено активність таких одиниць, продуктивність словотвірних типів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-34:Р + Ш141.14-672 + Р359.2 в4 +
Шифр НБУВ: РА364884

Рубрики:

      
4.

Вікторенко І.Л. 
Формування пізнавальної активності молодших школярів у процесі організації їхнього спілкування з батьками: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / І.Л. Вікторенко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Вперше на засадах цілісного підходу до формування пізнавальної активності наведено технологію педагогічно спрямованої організації спілкування батьків з молодшими школярами. Науково обгрунтовано й експериментально перевірено етапи підготовки батьків до пізнавального спілкування з дітьми та педагогічні умови стимулювання молодших школярів до пізнавальної взаємодії з батьками. Виявлено особливості впливу спілкування батьків на сформованість пізнавальної активності хлопчиків і дівчаток, їх уваги, мовленнєвої культури, мислення. Подальшого розвитку набули форми та методи взаємодії школи й сім'ї, батьків і дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ч491,0
Шифр НБУВ: РА319015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Вікторенко І. Л. 
Теоретичні і методичні засади формування інтеграційної компетентності вчителя початкових класів Нової української школи / І. Л. Вікторенко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації представлено цілісне й системне дослідження теоретичних і методичний засад, практичного розв'язання проблеми формування інтеграційної компетентності майбутніх учителів початкових класів Нової української школи.Продовжено періодизацію генези фахової підготовки вчителя початкової школи в Україні, описано провідні тенденції її інноваційного етапу. Визначено пріоритетні напрями дослідження професійної підготовки вчителя початкових класів в сучасних умовах, обґрунтовано методологічну стратегію наукового пошуку розв'язання досліджуваної проблеми. Охарактеризовано теоретичне підґрунтя реформи НУШ, що дозволило установити його кореляцію з освітніми системами Фінляндії, Норвегії, Польщі, США та ін. Визначено, що вирішення проблеми фрагментарності та вузькоспрямованості освітнього процесу в початковій школі полягає в широкому застосуванні інтегрованого навчання, зокрема в упровадженні інтегрованого курсу «Я досліджую світ» – провідної змістової інновації НУШ. Обґрунтовано потребу оновлення змісту підготовки майбутніх учителів початкової школи, окреслено нові професійні ролі вчителя НУШ: тьютор, фасилітатор, коуч-ментор, «агент змін», едвайзер, медіапедагог, дослідник, «медик». На засадах системно-структурного підходу уточнено і надано дефініції таких понять: «професійна компетентність учителя початкових класів НУШ», «предметна методична компетентність учителя початкових класів НУШ», «предметна базова компетентність учителя початкових класів НУШ», «предметна психолого-педагогічна компетентність учителя початкових класів НУШ»; «міждисциплінарна інтеграція в професійній підготовці вчителя початкових класів НУШ». Досліджено, обґрунтовано та надано визначення ключового поняття дослідження «інтеграційна компетентність учителя початкових класів НУШ»: особистісний феномен, що полягає в здатності на високому науковому й методичному рівнях корелювати предметні базові, предметні психолого-педагогічні та предметні методичні компетентності під час планування й організації освітнього процесу на уроках з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у Новій українській школі. Упроваджено в практику авторське навчально-методичне забезпечення курсу «Методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ».Розроблено та теоретично обґрунтовано структурно-функціональну систему формування інтеграційної компетентності майбутнього вчителя початкових класів НУШ; визначено її педагогічні умови та експериментально перевірено в 4 етапи: теоретико-формувальний, констатувально-діагностичний, формувально-практичний, контрольно-підсумковий. На основі статистичного аналізу результатів експериментальної роботи підтверджено ефективність структурно-функціональної системи формування та розвитку інтеграційної компетентності в майбутніх учителів початкових класів НУШ.^UThe dissertation presents a holistic and systematic study of the theoretical and methodological foundations and practical solutions to the problem of integration competence formation of future teachers of the New Ukrainian School (NUS).According to the analysis of a wide range of scientific sources, regulations in the field of education, the periodization of the genesis of primary school teachers' vocational training in Ukraine is specified, the leading trends of its innovative stage are described. The study of vocational training of primary school teachers in modern conditions is represented by six of their priority directions: general pedagogical, methodological, personal and professional, historical and pedagogical and the direction “foreign theory and practice”. The methodological strategy of scientific search for solving the given problem is substantiated.Due to the analysis of scientific sources, it is found out that the implementation of state policy in the field of reforming General Secondary Education “New Ukrainian School” began with the primary stage of the education system, taking into account the experience of Finland, Norway, Poland, the USA and etc. The main factors that provided the constant and effective implementation of the reform in practice and played a certain role in initiating and implementing the reform of the national system in Ukraine are generalized. Each component of the New Ukrainian School Concept, that is the theoretical and methodological foundation of the reform “New Ukrainian School”, is a reflection of the success factors of educational systems in Finland, Norway and Poland.It is established that the challenges of the time have actualized the need for large-scale revision and improvement of educational programs, changes in the content of primary school students' training, approaches to education, which are reflected in the New Ukrainian School Concept. Solving the problem of fragmentation and narrowness of the educational process in primary school depends on the widespread use of integrated learning, in particular, the integrated course “I Explore the World”, that is a way of complex implementation of competence, activity, personally oriented and integrated approaches to learning. “Integration” and the derived concept “integrated learning” are defined as an innovative approach to the reform “New Ukrainian School”. New professional roles of the New Ukrainian School teacher are outlined: tutor, facilitator, coach-mentor, “change agent”, advisor, media educator, researcher, “practice nurse”.On the basis of the system and structural approach the definitions of such concepts as “professional competence of the NUS primary school teacher”, “subject methodical competence of the NUS teacher”, “subject basic competence of the NUS teacher”, “subject psychological and pedagogical competence of the NUS teacher”, “interdisciplinary integration in the vocational training of primary school teachers of the New Ukrainian School” are specified. The definition of the key concept of the study “integration competence of the NUS primary school teacher” is investigated, substantiated and given. It is hierarchical interaction at high scientific and methodological levels of subject basic, subject psychological and pedagogical and subject methodological competencies of higher education students in planning and organizing educational process in classes of integrated course “I Explore the World” at NUS. The structural and functional system of integration competence formation of a future primary school teacher of the New Ukrainian School as an integral complex of scientific, theoretical and methodical providing is developed, theoretically substantiated and experimentally verified. The pedagogical conditions of implementing the structural and functional system of integration competence formation of a future primary school teacher of the New Ukrainian school are defined; methodical and technological components of integration competence formation of a future primary school teacher of the New Ukrainian school are justified.The author's educational and methodical support of the course “Methods of Teaching the Integrated Course “I Explore the World” is developed and put into practice; criteria and indicators for measuring integration competence of a future primary school teacher of the New Ukrainian School and the levels of formation are determined.Experimental verification of the structural and functional system of integration competence formation of a future primary school teacher of the New Ukrainian school was carried out in 4 stages: theoretical and formative, ascertaining and diagnostic, formative and practical, control and final. The analysis of the experimental work results confirmed the effectiveness of the structural and functional system of formation and development of integration competence of future primary school teachers of the New Ukrainian School.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Вікторов Є. О. 
Гібридні еволюційні нейронні мережі та їх навчання: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.23 / Є. О. Вікторов ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2011. — 19 с. — укp.

Розроблено методи, що дозволяють подолати недоліки сучасних нейро-фаззі систем - відсутність ефективних механізмів структурної оптимізації та нездатність функціонувати в режимі реального часу. Запропоновано інші гібридні нейронні мережі, що є модифікацією каскадно-кореляційної архітектури, запропонованої Фальманом і Лєб'єром, кожна з яких має свої недоліки та переваги, серед яких можна відзначити можливість лінгвістичної інтерпретації одержаних результатів, підвищену чисельну стійкість методів навчання, простоту реалізації нейро-архітектури на платах. Розглянуто механізм самоорганізації на базі методу групового урахування аргументів, який був застосований до так званої нео-фаззі нейронної мережі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.22
Шифр НБУВ: РА381146 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Вікторов В.Г. 
Регулювання якості освіти як філософсько-освітянська проблема: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.10 / В.Г. Вікторов ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2006. — 30 с. — укp.

Проаналізовано феномен якості освіти й управління ним у структурі цілісної освітньої державної політики. Визначено, що якість освіти є категорією, яка за своєю суттю відображає різні аспекти освітнього процесу - філософські, соціальні, педагогічні, політичні, демографічні, економічні. Якість освіти трактовано як суспільний ідеал освіченості людини, результат її навчальної діяльності, процес організації навчання та виховання, критерій функціонування освітньої системи. Досліджено порядок організації та проведення моніторингу якості освіти, порівняння показників якості освіти та механізмів їх визначення. Здійснено аналіз загальної системи управління освітою та визначення специфіки "управління якістю освіти", а також системи контролювальних засобів якості освіти. Визначено роль і порядок проведення ліцензування, акредитації та атестації викладацьких кадрів закладів освіти. Визначено роль і місце управління якістю освіти у системі загальнодержавної освітньої політики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч34(4УКР)к +
Шифр НБУВ: РА343344

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Вікторов Б. В. 
Інноваційний розвиток мережевих підприємств / Б. В. Вікторов. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено розробку теоретичних, методичних та практичних аспектів дослідження інноваційного розвитку мережевих підприємств у вітчизняному та міжнародному бізнесі та визначення шляхів удосконалення управління ним.Представлено систематизацію основних поглядів щодо трактування сутності поняття мережевого підприємства. З огляду на визначені сутнісні ознаки та функції мережевих підприємств сформульовано авторський підхід до трактування досліджуваного поняття. А саме, визначено, що мережеве підприємство є бізнес-структурою учасників, які об'єднуються та забезпечують взаємодію з огляду на можливість розвитку нових більш потужних бізнес-структур, досягнення цільових орієнтирів завдяки здійсненню спільної господарської діяльності, в умовах певного координування або на договірних умовах. Встановлено, що наукова новизна представленого трактування полягає в тому, що в ньому враховано основні категорії призначення (необхідності) створення та розвитку учасників мережевої структури, які основані на об'єднанні ідентифікаційних ознак мережі. Виходячи із розглянутих ознак та представленого трактування визначено авторський підхід до складу основних засад соціально-економічної необхідності мережевих підприємств, який включає: потребу забезпечення позитивної динаміки росту та / або стабілізації бізнесу за рахунок створення більш потужних бізнес-структур, можливості використання комплексних рішень в управлінській сфері та застосування інновацій різних категорій; ймовірність досягнення високих цільних орієнтирів завдяки партнерській та узгодженій взаємодії учасників, основаній на певних організаційно-економічних моделях. Визначено основні наукові підходи стосовно класифікування ознак, які визначають типи мережевих підприємств, що функціонують на сучасному етапі розвитку. Наведено пропозицію стосовно розширення традиційних наукових підходів завдяки виокремленню ознаки членства всіх учасників партнерства у якості структурних елементів, які підпорядковуються єдиному керівному центру мережі (за умов централізації) та ознаки інноваційності продукції (послуг). Дослідження основних підходів до систематизації типологічних ознак мережевих підприємницьких структур дозволило визначити власний підхід до вказаної проблеми. Вказано, що цей підхід передбачає положення наукових підходів, враховує сучасну практику розвитку мереж, які здійснюють діяльність на міжнародних ринках. Також авторська пропозиція дозволяє розширити теоретичну базу дослідження, може бути використана в процесі історіографії змін мережевої економіки країни.^UThe development of theoretical, methodical and practical aspects of the research of innovative development of network enterprises in domestic and international business and the identification of methods to improve its management have been carried out in the PhD thesis.The systematization of the basic views on the interpretation of the essence of the concept of network enterprise has been presented. Taking into account the defined essential features and functions of network enterprises, the author's approach to the interpretation of the concept under research has been formulated. In particular, it has been determined that the network enterprise is a business structure of participants, which team up and ensure interaction in view of the possibility of developing new more powerful business structures, achieving targets through joint economic activities, in terms of certain coordination or contractual terms. It has been established that the scientific novelty of the provided interpretation is that it takes into account the main categories of purpose (necessity) of creation and development of participants in the network structure, which are based on the combination of network identification features. Based on the considered features and the presented interpretation, the author's approach to the basic principles of socio-economic necessity of network enterprises, which includes the need to ensure positive growth dynamics and / or stabilization of business by establishing more powerful business structures, the possibility of using integrated management solutions and application of innovations of different categories, the probability of achieving high overall goals due to partnership and coordinated interaction of participants, based on certain organizational and economic models, has been determined.The main scientific approaches to the classification of features that determine the types of network enterprises operating at the present stage of development have been identified. The proposal to expand traditional scientific approaches due to distinguishing the indicator of membership of all partners as structural elements that subordinate to a single management center of the network (in case of centralization) and the indicator of innovation of products (services), has been presented. The research of the main approaches to the systematization of typological features of network business structures has allowed to determine the author's own approach to this problem. It has been stated that this approach provides for the provisions of scientific approaches, takes into account the current practice of developing networks operating in international markets. In addition, the author's proposal allows to expand the theoretical basis of the study, may be used in the process of historiography of changes in the network economy of the country.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Вікторова Ю.П. 
Біогенна міграція сполук ртуті в системі грунт - вода - корми - організм овець: Автореф. дис... канд. вет. наук: 16.00.06 / Ю.П. Вікторова ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Одержано нові дані про кількість сполук ртуті в компонентах біосфери (грунті, воді та кормах) усіх районів Автономної Республіки Крим. Встановлено концентрацію загальної ртуті в крові та вовні овець, а також інтенсивність та основні шляхи її виведення з організму залежно від віку тварин. Визначено величину й особливості нагромадження ртуті в організмі овець та її вміст в органах і тканинах та вперше розраховано коефіцієнт біотрансформації ртуті з кормів і води до організму тварини за період вирощування. Запропоновано й експериментально підтверджено можливість використання пектиновмісного препарату з виноградних вичавок. У комплексі з аскорбіновою кислотою вивчено його вплив на виведення сполук ртуті з організму, білковий обмін, гематологічні та біохімічні показники крові овець.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П661-272.5солі ртуті + П817.1
Шифр НБУВ: РА319119 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Вікторова 
Формування професійно-термінологічної компетентності студентів вищих аграрних навчальних закладів у фаховій підготовці: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Леся Вікторівна Вікторова ; Чернігівський держ. педагогічний ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П.р(4УКР)3 + Ш141.14-913.34
Шифр НБУВ: РА366159

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Вікторовська Ю.Ю. 
Сітки сингулярностей в оптичних полях: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.05 / Ю.Ю. Вікторовська ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2007. — 20 с.: рис. — укp.

Побудовано систему сингулярностей поля вектора Умова - Поінтінга для поля загального типу. Визначено топологічні закономірності для дефектів такого типу. Аналітично й експериментально встановлено взаємозв'язок систем сингулярностей вектора Умова - Поінтінга з традиційними оптичними сингулярностями, а також між параметрами сіток особливих точок векторного поля та його традиційними усередненими характеристиками. Експериментально досліджено наявність орбітального моменту імпульсу в області поля, що містить C-точку. Одержані результати дослідження є теоретичною засадою розробки оптичних пінцетів нового типу, що дозволяють контролювати та керувати параметрами технологічних процесів, які оперують об'єктами мікронних і субмікронних розмірів, незалежно від оптичних характеристик мікрооб'єктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В343 в641.0,022 +
Шифр НБУВ: РА348816

Рубрики:

      
12.

Вороненкова Т. О. 
Формування комунікативної компетентності у майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу / Т. О. Вороненкова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено проблемі формування комунікативної компетентності у майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що: -уперше розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічну технологію формування комунікативної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу, що складається з чотирьох взаємопов'язаних блоків (цільового, теоретичного, організаційно-змістовного та діагностико-результативного), ґрунтується на методологічних підходах (системний, компетентнісний, діяльнісний, особистісно-орієнтований, гуманістичний, культурологічний), принципах (загальнодидактичних: системності, наочності, доступності, наступності та перспективності, креативності, інтегративності, комунікативності, науковості, практичної спрямованості; специфічні: відкритості, варіативності, емоційності, неперервності, принцип історико-культурологічного контексту, принцип музичного сприймання, принцип демонстраційно-ілюстративний) і педагогічних умовах (формування у майбутніх учителів музичного мистецтва ціннісного ставлення до комунікації як засобу педагогічної праці; використання інтерактивних технологій (web-квести, тренінги, бінарні заняття, самостійна робота, виховні години тощо), спрямованих на вдосконалення комунікативної компетентності у майбутніх учителів музичного мистецтва; оновлення форм і методів освітнього процесу для підвищення ефективності формування комунікативної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва) та забезпечує підвищення рівня сформованості комунікативної компетентності у майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу; - визначено критерії й показники (мотиваційно-ціннісний: наявність у здобувачів мотивації до опанування професійними та комунікативними уміннями, знаннями та навичками, розвиток інтересу до іншомовного спілкування, до вивчення культури і мистецтва; усвідомлення цінності володіння комунікативною компетентністю; когнітивний: здатність здобувачів до спілкування з іншими здобувачами освіти, викладачами, видатними діячами мистецтва; діяльнісно-комунікативний: здатність застосовувати мовленнєві структури, прийоми, лексичні одинці, граматичний матеріал, необхідний для прийняття рішень й виконання завдань у конкретних комунікативних ситуаціях) і схарактеризовано три рівні (високий, середній, низький) сформованості комунікативної компетентності у майбутніх учителів музичного мистецтва; - удосконалено діагностувальну базу для визначення рівнів сформованості комунікативної компетентності у майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу;- уточнено понятійний апарат дослідження, зокрема поняття «комунікація», «комунікативна компетентність», «компетенція», «компетентнісний підхід»;- подальшого розвитку набули форми, методи й засоби формування комунікативної компетентності у майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу.У першому розділі «Теоретичні засади формування комунікативної компетентності у майбутніх учителів музичного мистецтва» здійснено теоретичний аналіз наукових досліджень визначення сутності й характеристики понять «комунікація» та «комунікативна компетентність» та на основі цього уточнено поняття «комунікація». У другому розділі – «Обґрунтування, розробка та експериментальна перевірка педагогічної технології формування комунікативної компетентності у майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу» - розроблено та теоретично обґрунтовано педагогічну технологію підвищення ефективності формування комунікативної компетентності у майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу; упроваджено у практику навчання у коледжах мистецтв педагогічну технологію формування комунікативної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу. Доведено ефективність запропонованої педагогічної технології формування комунікативної компетентності у майбутніх учителів музичного мистецтва при упровадженні їх у процес вивчення дисциплін гуманітарного циклу здобувачами коледжів мистецтв. Матеріали дисертаційного дослідження можуть бути використані у процесі професійної підготовки фахівців музичного мистецтва. Запропоновані в дисертації критерії й показники сформованості комунікативної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва можуть бути використані науковцями та викладачами вищих закладів освіти інших профілів для діагностування стану її сформованості у студентів, для корекції й удосконалення ступенів складності проблемних комунікативних завдань у процесі вивчення дисциплін гуманітарного циклу.^UThe thesis analyzes the problem of forming the methodical competence of future nursery teachers of institutions of preschool The thesis analyzes the problem of forming communicative competence of future teachers of musical art in the process of studying the disciplines of the humanities cycle. The scientific novelty of the thesis research is in the following:- for the first time the pedagogical technology of forming communicative competence of future music art teachers in the process of studying the disciplines of the humanities cycle consisting of four interrelated blocks (targeted, theoretical, organizational-content and diagnostic-effective) was developed, based on methodological approaches (systematic, competence, activity, personal-orientated, humanistic) principles (general-didactic: systemacity, clarity, accessibility, succession and prospects, creativity, integrativeness, communication, scientificity, practical orientation; specific: openness, variability, emotionality, continuity, principle of historical-cultural context, principle of musical perception, principle of demonstrative and illustrative) and pedagogical conditions (forming of valuable attitude to communication of future music teachers as a means of pedagogical work; use of interactive technologies (web-quests, trainings, binary classes, independent work, educational hours, etc.) aimed at improving communication competence in future teachers of musical art; and updating of educational process to increase the effectiveness of the formation of communicative competence of future teachers of musical art) and ensures an increase in the level of communication competence of future teachers of musical art in the process of studying the disciplines of the humanities cycle;- it is determined the criteria and indicators (motivational and value: the presence of applicants motivation to master professional and communicative skills, knowledge and skills, development of interest in foreign communication, to the study of culture and art; awareness of the value of possession of communicative competence; cognitive: ability of applicants to communicate and other students of education, teachers, prominent figures of art; activity-communicative: ability to apply speech structures, techniques, vocabulary, grammar necessary for decision-making and tasks in specific communicative situations) and characterized three levels (high, medium, low) of communication competence in future music art teachers;- it is improved the diagnostic base for determining the levels of formation of communicative competence of future music art teachers in the process of studying the disciplines of the humanities cycle;- it is clarified the conceptual apparatus of the research, in particular, the notions of «communication», «communicative competence», «competence», «competent approach»;- further development acquired forms, methods and means of forming communicative competence in future teachers of musical art in the process of studying the disciplines of the humanities cycle.In the first chapter «Theoretical principles of forming of communicative competence of future teachers of musical art» theoretical analysis of scientific researches on determining the essence and characteristics of the concepts «communication» and «communicative competence» was carried out. In the second chapter – «Substantiation, development and experimental testing of pedagogical technology of forming of communicative competence of future teachers of musical art in the process of studying disciplines of the humanities cycle» - developed and theoretically substantiated pedagogical technology to increase the effectiveness of the formation of communicative competence of future teachers of musical art in the process of studying the disciplines of the humanities cycle; the pedagogical technology of formation of communicative competence of future music art teachers in the process of studying the disciplines of the humanities cycle was introduced into the practice of studying in colleges of the arts. The effectiveness of the proposed pedagogical technology of formation of communicative competence in future teachers of musical art in their implementation in the process of studying the disciplines of the humanitarian cycle by students of arts colleges has been proved.The materials of the dissertation research can be used in the process of professional training of specialists in musical art. The criteria and indicators of communication competence of future music art teachers proposed in the dissertation can be used by scientists and teachers of higher educational institutions of other profiles to diagnose the state of its formation in students, to correct and improve the degree of complexity of problematic communicative tasks in the process of studying the disciplines of the humanitarian cycle.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Гармаш О. М. 
Формування тьюторської компетентності майбутніх учителів іноземних мов у процесі професійної підготовки. / О. М. Гармаш. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт: процес професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов у закладах вищої освіти; мета: науково обґрунтувати й експериментально перевірити педагогічні умови формування тьюторської компетентності майбутніх учителів іноземних мов у процесі професійної підготовки; методи: теоретичні: аналіз, синтез та узагальнення наукової літератури з метою уточнення сутності основних понять дослідження, вивчення стану розробленості проблеми формування тьюторської компетентності майбутніх учителів у педагогічному дискурсі, з'ясування її структури, компонентів, критеріїв, показників та рівнів сформованості; індукція, дедукція, порівняння й абстрагування для обґрунтування педагогічних умов формування тьюторської компетентності; емпіричні: педагогічне спостереження, анкетування, тестування, інтерв'ювання, бесіда, аналіз продуктів творчої діяльності, метод експертних оцінок для вивчення сучасного стану сформованості тьюторської компетентності в майбутніх педагогів; педагогічний експеримент для перевірки ефективності визначених педагогічних умов формування тьюторської компетентності майбутніх учителів іноземних мов; математичні методи статистичної обробки: кількісний та якісний аналіз експериментальних даних для опрацювання результатів експериментального дослідження; критерій згоди Пірсона ( ) для оцінки статистичної значущості отриманих результатів; новизна: уперше розроблено структурні компоненти тьюторської компетентності майбутніх учителів іноземних мов (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісний, особистісно-рефлексивний), критерії сформованості (мотиваційний, теоретичний, практичний, рефлексивний), відповідні показники й рівні (високий, середній, низький); теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування тьюторської компетентності майбутніх учителів іноземних мов у процесі професійної підготовки (створення в закладі вищої освіти стимулювального освітнього середовища, сприятливого формуванню тьюторської компетентності; відображення в змісті освітніх компонентів (навчальних дисциплін, курсових робіт, педагогічних практик) циклу професійної підготовки вчителів іноземних мов специфіки тьюторської роботи та введення навчальної дисципліни «Основи тьюторства в закладах освіти»; застосування інтерактивних технологій навчання в процесі формування тьюторської компетентності); уточнено понятійно-категоріальний апарат дослідження, а саме: поняття «професійна підготовка вчителя», «тьютор», «тьюторська діяльність», «тьюторський супровід», «індивідуальна освітня програма», «індивідуальна освітня траєкторія», «індивідуальний освітній маршрут», «тьюторська позиція», «тьюторська компетентність»; сутність, зміст, особливості діяльності вчителя-тьютора; подальшого розвитку набули форми, методи й засоби професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов у закладах вищої освіти.^UObject: the process of professional training of future foreign language teachers in higher education institutions; purpose: to scientifically substantiate and experimentally test the pedagogical conditions for the formation of tutoring competence of future foreign language teachers in the process of professional training; methods: theoretical: analysis, synthesis and generalization of scientific literature to clarify the essence of the basic concepts of research, study the state of development of the problem of formation of tutoring competence of future teachers in pedagogical discourse, clarifying its structure, components, criteria, indicators and levels of formation; induction, deduction, comparison and abstraction to substantiate the pedagogical conditions for the formation of tutoring competence; empirical: pedagogical observation, questionnaires, testing, interviews, conversation, analysis of creative products, the method of expert assessments to study the current state of formation of tutoring competence in future teachers; pedagogical experiment to test the effectiveness of certain pedagogical conditions for the formation of tutoring competence of future foreign language teachers; mathematical methods of statistical processing: quantitative and qualitative analysis of experimental data for processing the results of experimental research; Pearson's agreement criterion to assess the statistical significance of the results; the scientific novelty is that, for the first time, it has been developed the structural components of tutor competence of future teachers of foreign languages (motivational-value, cognitive, operative, person-reflexive), criteria of formation (motivational, theoretical, practical, reflexive), the corresponding indicators and levels (high, medium, low); it has been theoretically justified and experimentally examined the pedagogical conditions to form tutor competence of future foreign language teachers in the professional training process (creating stimulating educational environment in institutions of higher education, favorable formation of tutor competence; in the content of educational components (subjects, course papers, pedagogical practice), representation of the professional cycle to train foreign language teachers the specificity of tutor's work and introduction of the subject «Basics of tutoring in educational institutions»; using interactive technologies of education in the process to form tutor competence); we have specified the conceptual-category apparatus of the research, namely “professional teacher's training”, “tutor”, “tutor activity”, “tutor assistance”, “individual educational programme”, “individual educational trajectory”, “individual educational route”, “tutor's position”, “competence”, “tutor's competence”; the matter, content of the specificity of teacher-tutor's activity; we have further developed forms, methods and means of professional training of future foreign language teachers in institutions of higher education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Головко С. О. 
Формування управлінської культури майбутніх магістрів з менеджменту в процесі фахової підготовки. / С. О. Головко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: процес формування управлінської культури майбутніх магістрів із менеджменту в процесі фахової підготовки. Предмет: педагогічна технологія формування управлінської культури майбутніх магістрів із менеджменту в процесі фахової підготовки. Мета полягає в науковому обґрунтуванні, розробці та експериментальній перевірці педагогічної технології формування управлінської культури майбутніх магістрів із менеджменту в процесі фахової підготовки. Відповідно до мети та предмета дослідження визначено такі завдання: на основі аналізу науково-педагогічної літератури виявити ступінь розробленості проблеми формування управлінської культури майбутніх магістрів із менеджменту в процесі фахової підготовки; розкрити сутність управлінської культури майбутніх магістрів із менеджменту як сучасного педагогічного феномену; визначити критерії й показники та діагностувати вихідний рівень управлінської культури майбутніх магістрів із менеджменту; розробити та обґрунтувати педагогічну технологію формування управлінської культури майбутніх магістрів із менеджменту та впровадити її в практику університетської освіти; експериментально перевірити та оцінити ефективність розробленої педагогічної технології формування управлінської культури майбутніх магістрів із менеджменту в процесі фахової підготовки. Із метою розв'язання проблеми та завдань дисертаційної роботи використано такі методи дослідження: теоретичні – аналіз, синтез, систематизація та узагальнення наукової, педагогічної літератури, нормативно-правових документів для з'ясування стану розробленості проблеми формування управлінської культури майбутніх магістрів із менеджменту, визначення понятійно-категоріального апарату дослідження, розробки його концепції; узагальнення прогресивних ідей та наявних недоліків у сучасній вищій освіті для обґрунтування педагогічної технології формування управлінської культури майбутніх магістрів із менеджменту; теоретичне моделювання з метою розробки структури та змісту зазначеної педагогічної технології, визначення її основних блоків, виявлення закономірностей та особливостей функціонування; емпіричні: спостереження, тестування, опитування, бесіди, експертних оцінок, педагогічний моніторинг на кожному з етапів експериментальної роботи для відстеження динаміки рівня сформованості управлінської культури майбутніх магістрів із менеджменту; педагогічний експеримент для з'ясування ефективності розробленої педагогічної технології формування управлінської культури майбутніх магістрів із менеджменту в процесі фахової підготовки; методи математичної статистики (критерії Пірсона, Фішера, Спірмена) для оцінки статистичної значущості позитивних зрушень щодо результатів експериментальної роботи.^UObject: process of formation of managerial culture of future masters in management in the process of professional training. Subject: pedagogical technology of formation of managerial culture of future masters in management in the process of professional preparation. The aim is to scientifically substantiate, develop and experimentally test the pedagogical technology of forming the management culture of future masters in management in the process of professional training. According to the purpose and subject of the research, the following tasks are defined: on the basis of analysis of scientific and pedagogical literature, the degree of development of the problem of forming the management culture of future masters in management in the process of professional training; to reveal the essence of managerial culture of future masters in management as a modern pedagogical phenomenon; to define criteria and indicators and to diagnose the initial level of managerial culture of future masters in management; to develop and substantiate the pedagogical technology of forming the managerial culture of future masters in management and to introduce it into the practice of university education; experimentally verify and evaluate the effectiveness of the developed pedagogical technology for the formation of managerial culture of future masters in management in the process of professional training. In order to solve the problem and tasks of the dissertation work, the following research methods were used: theoretical - analysis, synthesis, systematization and generalization of scientific, pedagogical literature, normative and legal documents for determining the state of development of the problem of formation of managerial culture of future masters in management, conceptual definition -category apparatus research, development of its concept; generalization of progressive ideas and existing disadvantages in modern higher education to substantiate the pedagogical technology of forming the management culture of future masters in management; theoretical modeling with the purpose of developing the structure and content of the mentioned pedagogical technology, definition of its main blocks, revealing of regularities and features of functioning; empirical: observation, testing, interviews, interviews, expert assessments, pedagogical monitoring at each stage of experimental work for tracking the dynamics of the level of formation of managerial culture of future masters in management; pedagogical experiment to find out the effectiveness of the developed pedagogical technology for the formation of managerial culture of future masters in management in the process of professional training; methods of mathematical statistics (Pearson, Fisher, Spearman criteria) to assess the statistical significance of positive changes in experimental work results.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Магда П. М. 
Формування професійно-ціннісних орієнтацій майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вивчення предметів соціально-гуманітарного циклу / П. М. Магда. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт: процес формування професійно-ціннісних орієнтацій майбутніх учителів музичного мистецтва під час вивчення предметів соціально-гуманітарного циклу; мета: теоретично обґрунтувати, змістовно розробити та експериментально перевірити педагогічні умови формування професійно-ціннісних орієнтацій майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вивчення предметів соціально-гуманітарного циклу; методи: теоретичні: аналіз філософської, психологічної, соціологічної, навчально-методичної та педагогічної літератури з проблеми формування професійно-ціннісних орієнтацій у студентської молоді; синтез, систематизація, узагальнення, конкретизація для визначення категоріально-понятійного апарату дослідження; порівняння, зіставлення, класифікація, систематизація матеріалів з метою виявлення стану вивченості проблеми; формулювання концептуальних положень і висновків; емпіричні: діагностичні (анкетування, бесіда, інтерв'ювання, тестування, метод рейтингу, вивчення результатів навчально-пізнавальної діяльності студентів), обсерваційні (пряме й опосередковане педагогічне спостереження); педагогічний експеримент (констатувальний і формувальний), адаптований відповідно до завдань дослідження; статистичні: опрацювання отриманих даних встановлення кількісної залежності між досліджуваними явищами і процесами.новизна: вперше теоретично обґрунтовано, змістовно розроблено та технологічно упроваджено педагогічні умови формування професійно-ціннісних орієнтацій майбутніх учителів шкіл мистецтв у процесі вивчення дисциплін соціально-гуманітарного циклу, основу яких становлять: наповнення змісту навчальних дисциплін соціально-гуманітарного циклу аксіологічною тематикою, яка виходить у своїй меті з положення про пріоритетність формування у студентів коледжів мистецтв професійно-ціннісних орієнтацій як основи світогляду вчителя музичного мистецтва; орієнтація позааудиторної роботи зі студентами на розвиток системи цінностей студентів коледжів мистецтв шляхом реалізації аксіологічного потенціалу соціально-гуманітарних курсів, створення середовища взаємодії викладача і студента; набули подальшого розвитку наукові уявлення про сутність поняття «ціннісні орієнтації», визначено структурні компоненти професійно-ціннісної сфери творчо-гуманітарної особистості; критерії та рівні сформованості професійно-ціннісних орієнтацій майбутніх учителів музичного мистецтва; удосконалено форми і методи соціально-гуманітарної підготовки студентів коледжів мистецтв, добір інтерактивних технологій, заснованих на пріоритетності особистісно орієнтованого підходу; заходи позааудиторної роботи зі студентською молоддю; підготовку викладачів до ціннісно-орієнтованої навчально-виховної роботи зі студентами.^UThe object is formation of vocational-value orientations of the future teachers of music in the process of studying subjects of the social and humanities cycle. purpose: theoretically substantiate, meaningfully develop and experimentally check the pedagogical conditions for the formation of professional and value orientations of future music art teachers in the process of studying the subjects of the social and humanitarian cycle; methods: theoretical: analysis of philosophical, psychological, sociological, educational and methodological and pedagogical literature on the problem of formation of professional and value orientations in young students; synthesis, systematization, generalization, concretization to determine the categorical and conceptual research apparatus; comparison, matching, classification, systematization of materials in order to identify the state of study of the problem; formulation of conceptual provisions and conclusions; empirical: diagnostic (questionnaires, conversation, interviews, testing, method of rating, study of results of educational and cognitive activity of students), observational (direct and indirect pedagogical observation); pedagogical experiment (stating and forming), adapted in accordance with the tasks of the study; statistical: processing of the obtained data establishing quantitative dependence between studied phenomena and processes.The scientific novelty of the research is that: firstly theoretically grounded, content developed and technologically introduced pedagogical conditions of vocational value orientations of the future teachers of art schools in the process of studying subjects of social and humanity cycle, which are based on are: filling content of educational disciplines of social and humanity cycle by axiological theme that comes with its goal out of priority forming at students of art colleges vocational value orientations as the basis of worldview of musical art teachers; the orientation of extracurricular work with students to develop a system of values of students of art colleges by implementing axiological potential of social and humanity courses; were further developing scientific understanding of the essence of the concept of «value orientations» is defined structural components of professional and value sphere of creative and humanitarian personality; criteria and levels of formation of vocational value orientations of the future teachers of music; improved forms and methods of social and humanity preparation of students of art colleges, selection of interactive technologies based on the priority of personality orientation treatment; extracurricular work measures with student-age population; preparation of teachers to value orientation training and educational work with students.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Омельченко І. М. 
Особливості формування соціальної перцепції у дітей старшого дошкільного віку з дитячим церебральним паралічем: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / І. М. Омельченко ; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т спец. педагогіки. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено психологічний зміст структури соціальної перцепції, передумови, механізми та динаміку її розвитку. Визначено рівні й якісні особливості компонентів соціальної перцепції у дошкільників із дитячим церебральним паралічем. Доведено ефективність спеціальної методики поетапного формування компонентів соціальної перцепції у дітей дошкільного віку із дитячим церебральним паралічем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.1 + Ю983.401.2 + Ю948.29
Шифр НБУВ: РА373863 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Омельченко І.В. 
Синхронізація та стійкість розв'язків систем зв'язаних відображень: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.02 / І.В. Омельченко ; НАН України. Ін-т математики. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Досліджено сильну та слабку стійкість (нестійкість) повністю та частково синхронізованих розв'язків систем зв'язаних відображень з неоднорідними матрицями зв'язків. Запропоновано й обгрунтовано три типи матриць зв'язків. Для кожного з них досліджено випадки кусково-лінійного та квадритичного базових відображень. Доведено існування повністю та частково синхронізованих розв'язків для розглянутих систем зв'язаних відображень. Одержано необхідні умови сильної та слабкої стійкості (нестійкості) повністю та частково синхронізованих розв'язків. Визначено залежність меж областей стійкості синхронізованих розв'язків від розмірності системи зв'язаних відображень. Для випадків наявності цієї залежності одержано аналітичні вирази для критичних значень розмірності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.617.1,0 +
Шифр НБУВ: РА338637

Рубрики:

      
18.

Омельченко І.К. 
Основи створення і продуктивного використання інтенсивних типів насаджень яблуні в Лісостепу України: Автореф. дис... д-ра с.-г. наук: 06.01.07 / І.К. Омельченко ; Нац. аграр. ун-т. — К., 1999. — 38 с. — укp.

Висвітлено результати комплексного дослідження впливу екологічних умов і клонових підщеп на ріст і продуктивність садів. Дано оцінку ефективності насаджень на насіннєвих, середньо- та слаборослих клонових підщепах, а також на насіннєвих із вставками слаборослих. Розроблено нові підходи у визначенні районів і північних меж високоінтенсивної культури яблуні на основі відповідності термічних ресурсів біологічним вимогам сортів і підщеп, створенні нових слаборослих типів насаджень, які забезпечують скороплідність та сталу врожайність і високу якість плодів. Встановлено залежність продуктивності та зимостійкості сортів яблуні від тепло- та вологозабезпеченості вегетаційного періоду, градієнтів низьких температур грунту взимку, способів формування дерев та щільності їх садіння. Визначено економічну та енергетичну ефективність нових інтенсивних типів насаджень. Основні результати праці знайшли практичне застосування у створенні та продуктивному використанні інтенсивних типів насаджень яблуні в Лісостепу України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П255.1-4(4УКР),022

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
19.

Омельченко А. М. 
Геологічна позиція та формаційна приналежність сублужних базитових дайкових комплексів східної частини Волинського мегаблоку Українського щита: автореф. дис. ... канд. геол. наук : 04.00.01 / А. М. Омельченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка, Геол. ф-т. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше для східної частини Волинського мегаблока Українського Щиту (УЩ) виділено три вікових групи сублужних базитових дайок, що принципово відрізняються геологічною позицією, віком вкорінення й особливостями речовинного складу. Доведено, що їх вкорінення пов'язане з трьома головними етапами тектоно-магматичної активації в регіоні: формування Осницько-Мікашевицького магматичного поясу, становленням інтрузій Коростенського анортозит-рапаківігранітного плутону та закладенням Овруцького палеорифту. Проведено формаційну типізацію дайок, на підставі чого запропоновано нову схему розчленування та кореляції дайкових утворень Волинського мегаблока УЩ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д342(45УКР)116 + Д59(45УКР)34
Шифр НБУВ: РА379149 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
20.

Омельченко А.А. 
Моделі й алгоритми геоінформаційної системи автоматизації будування геологічних розрізів шахтного поля: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / А.А. Омельченко ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2002. — 18 с.: рис. — укp.

Запропоновано концепцію створення геоінформаційної системи (ГІС) автоматизації побудови геологічних розрізів з використанням просторової моделі шахтного поля, яка розвиває концепцію проектування інформаційних систем, що грунтується на теорії категорій, дозволяє формалізовано описати всі етапи створення ГІС та скоротити термін її проектування. Розроблено об'єктно-орієнтовану просторову модель шахтного поля як основу ГІС автоматизації побудови геологічних розрізів, яка враховує взаємозв'язок і взаємозалежність моделей природних і техногенних об'єктів, які її складають, що дозволяє авоматизувати розрахунок їх геометричних і семантичних властивостей, формалізувати процес побудови геологічних і семантичних властивостей, формалізувати процес будування геологічних розрізів і обгрунтувати технологію їх автоматизованої побудови. Удосконалено заснований на тріангуляції метод формування моделей пластів, що використовуються в ГІС автоматизації побудови геологічних розрізів шахтного поля, з застосуванням локального критерію оптимізації побудови тріангуляції, який полягає в мінімізації кута між нормаллю до площини формованого трикутника та нормаллю до поверхні тренда, що дозволяє виключити невизначеність вибору апроксимуючих трикутників і за рахунок цього підвищити точність моделювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д391.6 + Д443.4 +
Шифр НБУВ: РА321457

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського