Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (17)Реферативна база даних (1499)Книжкові видання та компакт-диски (1777)Журнали та продовжувані видання (858)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч34$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 111
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шаповал Р. В. 
Адміністративно-правове регулювання освітньої діяльності в Україні: автореф. дис. ... д-ра юрид. наук: 12.00.07 / Р. В. Шаповал ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2011. — 36 с. — укp.

Розкрито сутність адміністративно-правового регулювання (АПР) освітньої діяльності (ОД) в Україні. Обгрунтовано доцільність вивчення правового забезпечення дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої, післядипломної освіти. Проаналізовано особливості системно-структурної характеристики АПР ОД та визначено функції і завдання освіти за сучасних умов. Розглянуто проблемні питання діяльності суб'єктів державного управління, органів місцевого і громадського самоврядування в сфері освіти. Визначено найбільш суттєві чинники впливу на ефективність АПР ОД, особливості економіко-правового регулювання освіти та характеристику правосуб'єктності навчальних закладів у контексті ефективного застосування їх форм для забезпечення належного виконання сучасних завдань освіти. Вивчено позитивний досвід АПР ОД у закордонних країнах та особливості його застосування в Україні. Надано рекомендації щодо визначення напрямів реформування ОД, сформульовано рекомендації щодо введення змін і доповнень до чинного законодавства та відповідних підзаконних актів з даних питань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132 + Ч34(4УКР) к
Шифр НБУВ: РА381922 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Уюнтена 
Актуальні проблеми реформування загальної середньої освіти в КНР: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Уюнтена ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 22 с. — укp.

Визначено історичні етапи розвитку загальноосвітньої середньої школи в Китаї, проаналізовано освітню політику Комуністичної партії Китаю у різні періоди діяльності. Надано характеристику основних напрямів і суті реформ середньої освіти в сучасному Китаї, визначено провідні тенденції та перспективи розвитку загальної середньої освіти у даній країні. Порівняно процеси реформування загальноосвітньої школи в КНР і Україні з метою визначення якісних змін у кожній з країн.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(5КИТ) + Ч34(5КИТ)
Шифр НБУВ: РА312037 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Зязюн Л.І. 
Артистичне виховання особистості в системі освіти Франції: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.І. Зязюн ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розкрито проблему професійного удосконалення та самоудосконалення особистості засобами культури та мистецтв у системі освіти Франції. Зазначено, що даний процес визначає континіумне поняття "артистичне виховання". Доведено, що артистичне виховання засобами мистецтва, через позитивні естетичні почуття, розвиває здібності до творчої експресії та відчуття творчості, сприяє розквіту особистої незалежності та індивідуальності учня, урівноважує розумові та почуттєві можливості учнів, культивує способи мислення та дії, стає необхідним для уміння орієнтуватися та поводитися у сучасному суспільстві. Встановлено, що поступи у даному вихованні стають визначальними у міждисциплінарних зв'язках, акцентують увагу на численних формах і символах, що є ключем до багатьох знань і дій, одержаних у школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4ФРА) + Щ330.03 +
Шифр НБУВ: РА324322

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Корнієнко В.М. 
Благодійність в освітянській галузі Харківської губернії (друга половина ХІХ - початок ХХ століть): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.М. Корнієнко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Розглянуто питання виникнення та розвитку благодійності в освітянській галузі Харківської губернії в другій половині XIX - на початку XX ст. Проаналізовано основні тенденції створення та специфіку організації системи благодійності в освітянській галузі, головні напрямки, форми, методи та конкретні практичні результати діяльності державних, міських та громадських благодійних організацій. Визначено місце та роль опікунських рад, меценатів у справі розвитку освіти в Харківській губернії. Доведено, що благодійність в освітянській галузі була тісно взаємопов'язана з загальними тенденціями розвитку держави та суспільства, але мала свої особливості. Надано рекомендації щодо можливості використання досвіду благодійності в освітянській галузі в практиці сучасних навчальних закладів, у разі створення опікунських рад і залучення додаткових інвестицій через інститут опікування, у роботі державних установ з благодійними організаціями, приватними особами, підприємцями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ХАР)5-7 + Ч33(4УКР5)52 + Ч34(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА339016

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Круль Г.Л. 
Благодійно-просвітницька діяльність сім'ї Романових у Криму в другій половині ХІХ на початку ХХ століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.Л. Круль ; Республ. вищ. навч. закл. "Крим. гуманіт. ун-т". — Ялта, 2008. — 20 с. — укp.

Комплексно досліджено історичний аспект благодійної діяльноті сім'ї Романових у другій половині XIX - на почтаку XX ст. на Півдні України, зокрема в Криму, як конкретно-історичного явища, що сприяло інтелектуально-духовному розвитку мешканців регіону. На базі широкого кола джерел, значну частину яких уперше введено до наукового обігу, розкрито мету, форми та зміст дослідженої діяльності сім'ї Романових. Вивчено механізм, засоби здійснення допомоги малозабезпеченим і незабезпеченим категоріям населення Криму під патронатом цієї сім'ї. Проаналізовано чинники, що вплинули на розвиток благодійно-просвітницької діяльності сім'ї Романових у другій половині XIX - на початку XX ст. в Криму, показано її роль. Систематизовано й узагальнено позитивний досвід цієї діяльності у контексті сучасних процесів створення держави та національного відродження освіти. Розкрито можливості творчого використання досвіду благодійно-просвітницької діяльності сім'ї Романових щодо організації виховної роботи у сучасних закладах освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР-6КРМ)52 + Ч34(4УКР-6КРМ)3 + Т3(4УКР-6КРМ)5-7 +
Шифр НБУВ: РА361601

Рубрики:

      
6.

Виноградова-Бондаренко В.Є. 
Виховання безпритульних дітей в Україні 20-х років ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.Є. Виноградова-Бондаренко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Проведено історико-педагогічний аналіз причин безпритульності та бездоглядності, їх вплив на фізичний і психічний стан дітей, а також досліджено їх соціальне становище. Розкрито динаміку організації боротьби з безпритульністю, зміст, форми, методи навчально-виховної роботи у закладах охорони дитинства. Зроблено порівняльний аналіз причин та характеру дитячої безпритульності у 20-х і 90-х рр. ХХ ст. Наведено рекомендації щодо поліпшення роботи з безпритульними у дитбудинках, а також профілактичні дії у боротьбі з безпритульністю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)463 + Ч33(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА314267 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Ільченко О.Ю. 
Виховання дітей-безпритульників на Полтавщині в 20-30-і рр. ХХ ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Ю. Ільченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 21 с. — укp.

Проведено теоретичний аналіз і систематизовано провідні ідеї виховання дітей-безпритульників. Вивчено та узагальнено досвід виховної роботи колонії ім. В.Короленка та колонії ім.М.Горького, а також державних структур - Ради захисту дітей, комісій допомоги дітям та таких громадських організацій як "Ліга порятунку дітей", "Друзі дітей". Проаналізовано особливості виховання безпритульних дітей у даний період. Охарактеризовано основні етапи виховного процесу: I етап (друга половина 1918 р. - літо 1921 р.) - первинної допомоги "дітям війни" та всім нужденним дітям та підліткам, II етап (літо 1921 р. - кінець 1923 р.) - становлення профілактичної та виховної роботи серед "дітей голоду", III етап (початок 1924 р. - перша половина 1929 р.) - перевиховання "дітей непу", виховання "пролетарської дитини", IV етап (друга половина 1929 р. - 1939 р.) - загальної освіти та професійної орієнтації "дітей голодомору" та "дітей репресій". Визначено напрями виховання соціально не захищених дітей та підлітків (пріоритетні - трудове, суспільно-політичне, атеїстичне, патріотичне, а також розумове, моральне, естетичне, фізичне виховання). Встановлено провідні тенденції виховання дітей-безпритульників, зокрема, спрямованість на виховання людини нового соціалістичного типу, ідеологізації та політизації змісту освітньо-виховної роботи, розвитку дитячого самоврядування. Обгрунтовано можливості розвитку прогресивних тенденцій виховної роботи з дітьми-безпритульниками досліджуваного періоду. Розроблено елективні спецкурси, а також науково-методичні рекомендації для педагогів і соціальних працівників з питань ліквідації явища безпритульності за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)463 + Ч33(4УКР4)6 +
Шифр НБУВ: РА343298

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Латишева О.В. 
Відродження освіти та культури кримських татар на етапі становлення незалежності України (1991 - 2001 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.В. Латишева ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2004. — 18 с. — укp.

З використанням різноманітних джерел досліджено процес становлення та розвитку системи освіти, науки й культури кримських татар у період повернення на історичну батьківщину. Проаналізовано прийняті закони Верховної Ради України, укази та доручення Президента України, постанови й рішення Кабінету Міністрів України, нормативно-правові акти й документи Верховної Ради Автономної республіки Крим (АРК), постанови та розпорядження Ради Міністрів АРК. Показано діяльність державних органів влади України, органів влади АРК, роль кримськотатарських громадських організацій й участь міжнародних організацій у становленні освіти й культури репатріантів. Зазначено, що процес відродження освіти й культури у найближчий період повинен підтримуватися та спиратися на стабільну державну програму й охоплювати якомога ширше всі сторони освітніх і культурних процесів, що відбуваються у кримськотатарському соціумі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-6КРМ)64-7 + Ч34(4УКР)45 +
Шифр НБУВ: РА332566

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Зуєва В.І. 
Гуманістичні засади впровадження інформаційних освітніх технологій (соціально-філософський аспект): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / В.І. Зуєва ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Висвітлено соціально-філософський аспект гуманізації процесу впровадження інформаційних освітніх технологій у суспільстві, що трансформується. Проаналізовано специфіку, сучасний стан і соціальні чинники активізації гуманістичної спрямованості інформаційних технологій у вітчизняній освіті. Розглянуто особливості інтенсифікації гуманістичної складової шляхів і засобів їх впровадження у навчальний процес.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*328.95 + Ю6*148:Ч30 + Ч34(4УКР) ф +
Шифр НБУВ: РА339976

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
10.

Бондарчук Н.О. 
Державна політика Чехії в галузі освіти: стан і тенденції розвитку: автореф. дис... канд. наук з держ. управління: 25.00.02 / Н.О. Бондарчук ; Акад. муніцип. упр. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено реформування державної політики Чеської Республіки в галузі освіти у період підготовки до вступу в ЄС. Відзначено, що досвід реформування системи освіти даної країни у період адаптації до ЄС є корисним для України, оскільки Чехія пройшла шлях реформ у найбільш короткі строки, що дозволило уряду країни комплексно виконати завдання входження до європейського освітнього простору та проведення системи освіти у відповідність з європейськими стандартами. Досліджено досвід реформування системи освіти Чеської Республіки та запропоновано певну стратегію реформування освітньої галузі України, побудовану на засадах стратегічного планування. Умовно таку стратегію запропоновано поділити на шість блоків, кожний з яких визначає певний напрям діяльності, а саме: стратегічний, управлінський, фінансовий, управління людськими ресурсами, організаційний блок (адміністрування закладів освіти) і технологічний. Відповідні механізми реформування системи освіти України за умов їх комплексного запровадження дасть змогу найбільш ефективно вирішувати проблеми адаптації системи освіти України до вимог європейського освітнього простору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4ЧЕХ)132 + Ч34(4ЧЕХ)к +
Шифр НБУВ: РА361596

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Трачук Т.В. 
Дидактичні засади розвитку економічних знань вчителя в системі післядипломної педагогічної освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Т.В. Трачук ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2006. — 19 с. — укp.

Висвітлено проблеми дидактичних засад розвитку економічних знань вчителів в системі післядипломної педагогічної освіти. Розкрито теоретичні основи розвитку економічних знань вчителя, визначено періодизацію становлення економічної освіти. Описано форми та методи розвитку економічних знань вчителя в системі післядипломної педагогічної освіти залежно від особливих професійних якостей вчителя. Проаналізовано науково-методичні та дидактичні умови розвитку економічних знань вчителів у процесі використання сучасних інформаційних технологій. Доведено підвищення ефективності розвитку економічних знань учителів загальноосвітньої школи, що сприяє впровадженню експериментальної моделі розвитку економічних знань педагогів в системі післядипломної педагогічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У.р-2 + Ч34(4УКР)78 +
Шифр НБУВ: РА342048

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Вдовиченко Р.П. 
Діяльність міського управління освіти з підвищення управлінської компетентності керівників загальноосвітніх навчальних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Р.П. Вдовиченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Наведено результати дослідження теоретико-методичних, організаційно-педагогічних засад діяльності міського управління освіти (МУО) з підвищення управлінської компетентності керівників (УКК) загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ), виконано ретроспективний аналіз функціонально-посадових обов'язків директора та розроблено його посадову інструкцію. Розглянуто експериментально перевірені критерії ефективності управління ЗНЗ, запропоновано методику діагностування рівнів сформованості УКК. Розкрито зміст і проаналізовано структуру діяльності МУО з даної проблеми, визначено взаємовплив УКК на рівень ефективності управління закладом, виявлено позитивну динаміку сформованості рівнів УКК.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР) к22 + Ч34(4УКР)78 +
Шифр НБУВ: РА342753

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Капченко О.Л. 
Діяльність районних відділів народної освіти з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів в Україні (1945-1990 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Л. Капченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена діяльності районних відділів народної освіти (райВНО) з підвищення кваліфікації педкадрів в Україні (1945-1990 рр.). У процесі дослідження здійснений цілісний історико-педагогічний аналіз стану підвищення кваліфікації педкадрів у діяльності райВНО. У результаті з'ясована специфіка соціально-педагогічних умов кожного періоду та їх впливу на ефективність роботи методичних структурних підрозділів райВНО; відмінність змісту та форм організації підвищення кваліфікації педкадрів залежно від освітніх парадигм, зміни політики держави в галузі освіти, соціального замовлення на нову генерацію молоді. Науково обгрунтована періодизація діяльності райВНО з підвищення кваліфікації педкадрів. Виявлені та розкриті організаційно-педагогічні засади діяльності структурних підрозділів райВНО з підвищення кваліфікації педкадрів; висвітлені тенденції та закономірності динаміки оновлення змісту, структури і форм підвищення кваліфікації педкадрів окреслених періодів. Проаналізовано також, як позитивний фактор, взаємодію методичних служб райВНО та загальноосвітніх шкіл, опорних шкіл, шкіл передового педагогічного досвіду; взаємозв'язок курсової підготовки і перепідготовки, методичної роботи, атестації та самоосвіти вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)к22

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Пономаренко В. М. 
Дослідження та аналіз освітньої політики в Україні: автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.01 / В. М. Пономаренко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Проаналізовано та систематизовано досвід становлення та розвитку нового напряму у вітчизняній науці - дослідження й аналіз освітньої політики. Розкрито політичні, ідеологічні, теоретико-методологічні передумови активізації уваги вітчизняних дослідників до проблем освітньої політики. Визначено основні етапи формування сфери досліджень та аналізу освітньої політики в Україні, обгрунтовано їх особливості. Розглянуто проблему входження української політичної науки у світовий дискурс освітньої політики, зокрема, питання адаптації англомовної термінології щодо вітчизняних реалій. Виявлено їх загальні риси та наукові методи дослідження. Визначено дію механізмів формування концептуально-понятійного поля досліджень та аналізу освітньої політики у вітчизняній політичній науці. Зазначено, що даний процес відбувається значною мірою за рахунок активної адаптації концептуально-методологічного потенціалу західної науки щодо потреб вітчизняної науки. Обгрунтовано перспективи її подальшого розвитку в контексті нових викликів перед вітчизняною освітою. Наведено ряд практичних рекомендацій щодо подальшого розвитку досліджень та аналізу освітньої політики в Україні як сфери наукової діяльності та навчальної дисципліни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф3(4УКР)11 + Ч34(4УКР)
Шифр НБУВ: РА376825 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Каленюк І.С. 
Економічна природа та особливості розвитку освітнього потенціалу України: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.01.01 / І.С. Каленюк ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2002. — 35 с. — укp.

Досліджено економічну природу освіти, її потенціал в забезпеченні поступального та сталого соціально-економічного розвитку суспільства. Запропоновано сучасне розгорнуте тлумачення наукової категорії "освітній потенціал" як органічної складової людського розвитку суспільства, проведено науково-практичну сучасного стану освітнього потенціалу України та перспектив його розвитку. Визначено основні напрямки якісного вдосконалення організаційно-економічного механізму розвитку освітнього потенціалу в Україні, запропоновано механізми державної підтримки освіти, наведено пропозиції щодо вдосконалення фінансового механізму освітньої діяльності в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)49:Ч30/49 + Ч34(4Укр)к94
Шифр НБУВ: РА318966 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Бурлаков 
Ефективність реформування освіти в умовах трансформаційної економіки: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / Олексій Олександрович Бурлаков ; Ужгородський національний ун-т. — Ужгород, 2005. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)49:Ч30/49 + Ч30 в05 + Ч34(4УКР)к
Шифр НБУВ: РА353190

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Сухенко Т.В. 
Жіноча середня освіта в Україні (XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.В. Сухенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено систему жіночої освіти в Україні та ставлення російського уряду до цієї проблеми у XIX - початку XX ст., який одним з перших у Європі усвідомив доцільність жіночої середньої освіти та визначив головні засади її організації. Створення мережі дівочих закладів в Україні: пансіонів, інститутів, єпархіальних училищ, жіночих гімназій та прогімназій, фахових училищ - наслідок діяльності місцевої громадськості та приватних осіб. Визначено головні характерні риси навчально-виховного процесу в середніх жіночих закладах - практична спрямованість навчання та пріоритет виховних завдань перед навчальними. Запропоновано популяризувати історію благодійної діяльності приватних осіб та установ на користь жіночої освіти з метою виховання в сучасному суспільстві культури меценатства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)42 + Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА313223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Гуменюк В.В. 
Інформаційне забезпечення управління загальноосвітнім навчальним закладом: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Гуменюк ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2001. — 20 с.: рис. — укp.

Досліджено проблему створення науково обгрунтованої системи цільового інформаційного забезпечення управління загальноосвітнім навчальним закладом як оптимального варіанту класифікованої інформації, що є умовою підвищення ефективності наукового управління педагогічною системою. Обгрунтовано можливість побудови системи інформаційного забезпечення на засадах цільового підходу до управління та диференціації інформаційних потоків, які функціонують у загальноосвітніх навчальних закладах. Розроблено теоретичні основи диференціації та систематизації інформаційних потоків, висвітлено їх типізацію, показники ефективного використання, визначено та конкретизовано структуру та зміст моделі цільового інформаційного забезпечення управління школою. Розкрито сутність інформаційного забезпечення, обгрунтовано структуру, принципи та критерії ефективності моделі цільового інформаційного забезпечення управління загальноосвітнім навчальним закладом, здійснено її експериментальну перевірку. Для відстеження впливу моделі на підвищення рівня інформаційного забезпечення розроблено факторно-критеріальну карту, яка базується на методах кваліметрії. Доведено доцільність використання моделі цільового інформування управління загальноосвітнім навчальним закладом для підвищення рівня інформаційного забезпечення та оптимізації інформаційної діяльності керівників. Запропоновано рекомендації щодо технології використання даної моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) к
Шифр НБУВ: РА313859 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Стрижак Є.М. 
Кадрове забезпечення середньої та вищої школи УСРР: історичний досвід 1920 - 1930-х років: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Є.М. Стрижак ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано історичний досвід кадрового забезпечення середньої та вищої школи Радянської України у 1920 - 1930-х рр. З'ясовано причини виникнення кадрового дефіциту у загальноосвітній і вищій школі УСРР у даний історичний період. Охарактеризовано організаційні форми, визначено політико-ідеологічні завдання, тактико-стратегічний курс радянської модернізації системи освіти, проаналізовано вплив даного процесу на кадрове забезпечення загальноосвітньої та вищої школи республіки. Розглянуто заходи радянської влади щодо забезпечення науково-педагогічними кадрами вищої та середньої школи республіки. Визначено причини, спрямування та масштаби репресій проти науково-педагогічної інтелігенції УСРР у часи панування тоталітарного режиму. Виявлено, що протягом 1920 - 1930-х рр. в Україні було репресовано понад 20 тис. учителів і викладачів загальноосвітньої та вищої школи. Встановлено причини виникнення, особливості функціонування та фактори припинення такого специфічно радянського освітньо-ідеологічного експерименту, як заснування Інституту червоної професури (ІЧП) при ВУЦВК. Охарактеризовано соціальні джерела комплектування складу слухачів ІЧП, зроблено порівняльне дослідження їх освітньо-культурного рівня із дореволюційною професурою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч34(4УКР) п +
Шифр НБУВ: РА356156

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Чорна Л.М. 
Культурне життя і освіта національних меншин міста Києва у 1920-х - 30-х роках: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Л.М. Чорна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 16 с. — укp.

З'ясовано зміни, що відбувалися в соціально-економічому становищі національних меншин під впливом національної політики більшовиків. Розкрито діяльність національних громад міста на початку 1920-х рр. і ліквідацію радянською владою даних об'єднань. Досліджено роль у культурно-освітніх процесах місцевої влади та національних робітничих клубів. Виявлено нові імена репресованих представників національних меншин Києва. Досліджено процес створення та діяльності науково-освітніх закладів національних меншин міста. Висвітлено питання щодо розвитку театрального мистецтва, становлення бібліотечної справи, видавничої роботи та формування мережі робітничих клубів. Доведено, що реалізація політики коренізації в Києві сприяла знищенню національної самобутності, звичаїв, духовної культури представників різних національностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-2К)61-56 + Ч33(4УКР)61 + Ч34(4УКР)45
Шифр НБУВ: РА372087 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського