Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (343)Книжкові видання та компакт-диски (337)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)52$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 75
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Барліт О.О. 
Аксіологічні засади ставлення школярів до природи у вітчизняній педагогічній теорії та практиці (кінець XIX - початок XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Барліт ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено педагогічну проблему вдосконалення сучасної системи екологічної освіти школярів на основі інтеграції прогресивних здобутків вітчизняної педагогічної теорії та практики кінця XIX - початку XX ст. у навчально-виховний процес. На підставі ретроспективного аналізу педагогічних концепцій вітчизняних науковців розвинуто педагогічну модель формування аксіології природи (О. Герд, М. Сумцов), грунтуючись на етнокультурній варіативності й інвайронментальних чинниках (С. Русова, І. Стешенко), етико-естетичних і психологічних механізмах єднання людини з природою (Б. Грінченко, М. Грот). Доведено необхідність застосування аксіологічного підходу як продукту синтезу наукового філософського, педагогічного, психологічного, культурологічного знання, що передбачає взаємодію всіх суб'єктів освіти та їх ставлення до світу за етичними принципами, доповнює простір навчання та виховання ціннісними настановами та відкриває можливості для етноантропологічного спрямування екологічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА362803

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Герман Н.В. 
Безпека життєдіяльності людини в педагогічній спадщині українських просвітителів (кінця ХІХ - початку ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Герман ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу літературно-педагогічної спадщини П.А.Грабовського, М.М.Коцюбинського, Лесі Українки та І.Я.Франка розкрито соціальну та історико-педагогічну сутність проблем безпеки життєдіяльності людини. Охарактеризовано негативні явища в соціально-політичній та економічній сферах суспільного розвитку, що є загрозою для життя та здоров'я людини, особливо для підростаючого покоління, які мали місце на межі ХІХ та ХХ ст. та проявилися в сучасному суспільстві. Висвітлено основні форми та методи навчально-виховної роботи у навчальних закладах освіти, використання яких за певних педагогічних умов сприятиме поглибленій обізнаності майбутніх вчителів з поглядами українських просвітителів, осмисленості ними соціальної та історико-педагогічної сутності проблем безпеки життєдіяльності людини та формуванню у них умінь і навичок урізноманітнювати відповідну навчально-виховну роботу з школярами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + А734
Шифр НБУВ: РА311818 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Гречка А.Б. 
Боротьба прогресивних сил Лівобережної України за українізацію освіти 1900 - на початку 1917 рр.: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / А.Б. Гречка ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Визначено передумови боротьби прогресивних сил лівобережого регіону на початку XX ст. за українізацію освіти. Висвітлено започаткування та становлення політичного напряму в освітньому русі, а також шляхи, форми та методи освітнього ліберально-демократичного руху. Розкрито роль земств і депутатів Державної Думи від Лівобережної України в національно-освітньому русі. Проаналізовано особливості ставлення партійних і громадських організацій, земств і депутатів Державної Думи, учнівської молоді до національно-освітньої проблеми України у період між Першою російською революцією 1905 - 1907 рр. і Лютневою революцією 1917 р.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР34)52-7 + Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА353040

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Маріо М.Д. 
Виховання молоді засобами православної духовної музики у закладах освіти України (кінець ХІХ - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.Д. Маріо ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 19 с. — укp.

Вперше здійснено цілісний науковий аналіз процесу виховання молоді засобами православної духовної музики в закладах освіти України кінця ХІХ - початку ХХ ст. як соціально-педагогічного феномену. Обгрунтовано основні його етапи: 1884 - 1889 рр. - пропедевтичний, 1889 - 1908 рр. - становлення, 1908 - 1914 - активного розвитку, 1914 - 1917 рр. - завершальний. Охарактеризовано моральну, естетичну та громадсько-патріотичну виховну сутність православної духовної музики. Встановлено та класифіковано провідні тенденції (сутнісно-розвивальні, змістовно-процесуальні, актуально-визначальні). Виявлено основні чинники (методи, форми, види діяльності, умови) виховання молоді у церковнопарафіяльних школах, гімназіях, учительських семінаріях, народних та єпархіальних училищах. Доведено позитивний вплив українських духовних піснеспівів на етнопедагогіку, національно-культурні виховні традиції, українську та російську музично-педагогічні культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355.23 + Э372.27-509.11 + Щ318.9 + Щ310.03
Шифр НБУВ: РА311637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
  

      
5.

Кірдан О.Л. 
Виховні функції класного керівника в навчальних закладах України (середина ХІХ - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Л. Кірдан ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2002. — 17 с.: рис. — укp.

Вивчено і узагальнено теоретичні надбання та практичний досвід формування основ класного наставництва в навчальних закладах України в середині ХІХ - на початку ХХ ст. Проаналізовано суспільно-політичні та культурно-освітні передумови становлення системи КН в Україні.Досліджено внесок відомих педагогів та громадських діячів у розробку теоретичних засад системи наставництва. Розкрито та узагальнено зміст, форми та методи роботи класних наглядачок і наставників, груповодів, класних керівників в українській школі даного періоду. Наведено зміст та форми роботи класних наставників (груповодів, класних керівників) з точки зору застосування позитивного досвіду минулого за сучасних умовах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.423
Шифр НБУВ: РА321155

Рубрики:
  

Географічні рубрики:
  

      
6.

Ніколаєва Т.М. 
Внесок підприємців в освітньо-культурний розвиток України (остання третина ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.М. Ніколаєва ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено діяльність підприємців та їх представницьких об'єднань на українських землях в останній третині XIX - на початку XX ст. у сфері освіти й культури. Розглянуто умови, за яких відбувалося формування підприємницького прошарку, чинники, які сприяли його активній участі у громадській діяльності, насамперед благодійності. Проаналізовано організаційні та фінансові заходи промисловців і купців, їх внесок у розширення мережі початкових, середніх загальноосвітніх навчальних закладів, ремісничих, технічних і комерційних училищ. Висвітлено роль підприємців України у розвитку міської інфраструктури, зокрема, фінансово-комерційного та соціального спрямування. Розглянуто меценатську діяльність і колекціонування творів мистецтва окремими підприємцями, показано їх вагомий внесок до культурної та духовної спадщини України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)5-7 + Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА340854

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Дмитренко С.М. 
Громадсько-просвітницька діяльність української інтелігенції в Лівобережній Україні другої половини ХІХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.М. Дмитренко ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2000. — 17 с. — укp.

Висвітлено суспільно-просвітницькі джерела та орієнтири виникнення громадсько-освітнього руху в Україні. Розглянуто освітню діяльність і науково-педагогічну спадщину учасників національного громадсько-просвітницького руху ХІХ ст., їх педагогічний досвід, теоретичні узагальнення, надбання в царині виховання, демократизації та націоналізації освіти, ролі української мови у розвитку дитини, які збагатили українську педагогічну думку, сприяли піднесенню її до рівня європейської. Обгрунтовано висновок, що основу педагогічних поглядів української інтелігенції склала ідея народності у вихованні. На основі зібраних і систематизованих архівних матеріалів, документів, посібників, довідників та епістолярної спадщини розкрито форми та способи поширення освіти серед широких верств населення. Визначено роль і місце найвизначніших представників громадсько-просвітницького руху (В.Білозерського, О.Кониського, М.Костомарова, П.Куліша, І.Нечуя-Левицького, О.Потебні,П.Чубинського та ін.) у формуванні національної самосвідомості українського народу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч710.3(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА311659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Демченко Н.М. 
Гуманітарна освіта в рецепції славістів Лівобережної України (друга половина XIX - початок XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н.М. Демченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано процес формування славістичних наукових шкіл Лівобережної України, визначено чинники, що сприяли її становленню. Досліджено умови становлення світоглядно-педагогічних переконань і життєвих цінностей словесників означеного періоду. Доведено, що особливе місце у теоретичній спадщині слов'янознавців Лівобережної України займала проблема мови як засобу формування національної свідомості. Розкрито їх погляди на проблему особистості вчителя, його професійної підготовки та самоудосконалення. Узагальнено внесок представників словесності Лівобережної України у розробку теорії та практики проблем змісту гуманітарної освіти. Визначено особливості їх ідей щодо тенденції розвитку освіти, принципів формування змісту освіти класичних навчальних закладів, вимог до його відбору й умов практичної реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)52 + Ш041 г(4Укр)5
Шифр НБУВ: РА375194 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Вавілова І.В. 
Дитяча література як засіб формування особистості дитини (друга половина XIX - початок XX ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Вавілова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 22 с. — укp.

Проаналізовано стан дослідженості проблеми формування особистості дитини періоду друга половина XIX - початок XX ст. Розкрито суть поняття "дитяча література", наявна у сучасній педагогічній і літературознавчій термінології. Досліджено теоретичні питання розвитку дитячої літератури у вітчизняній педагогіці зазначеного періоду, розкрито її специфіку та функції. Визначено роль дитячої періодики у становленні та розвитку літератури для дітей. Показано її специфіку та розглянуто функції. Розкрито роль дитячої періодики у становленні та розвитку літератури для дітей. Виокремлено вимоги до художніх текстів книг для позакласного читання та навчальної літератури. Узагальнено досвід використання дитячої літератури як засобу формування особистості дитини у шкільній практиці другої половини XIX - початку XX ст, способи її опрацювання. Визначено напрями освітньо-просвітницької роботи в діяльності прогресивно налаштованої педагогічної громадськості з питань популяризації дитячої літератури. Виявлено особливості методико-педагогічної роботи з питань організації дитячого читання та формування читацької культури школярів. Висвітлено перспективи за сучасних умов досвіду стосовно впливу дитячої літератури на формування підростаючих поколінь. Виявлено прогностичні тенденції використання дитячої літератури як засобу формування особистості дитини у загальноосвітніх закладах сьогодення України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21 + Ч33(4УКР)52 + Ш85(4УКР)5-3,0 +
Шифр НБУВ: РА362398

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Сейко Н.А. 
Доброчинність у сфері освіти України (XIX - початок XX століття): автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.05 / Н.А. Сейко ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2009. — 44 с. — укp.

Проаналізовано головні теоретико-методологічні засади доброчинності у сфері освіти. Визначено три етапи розвитку доброчинності у сфері освіти, а саме: фундушовий (1803 -1832 рр.), люстраційний (1832 - 1864 рр.), і системних тенденцій (1864 - 1918 рр.). Висвітлено роль і значення приватної та громадської ініціативи в підтримці освіти. Розкрито можливості доброчинної підтримки побуту учнів, благоустрою та забезпечення бібліотек у різних навчальних закладах України, визначено головні етноконфесійні характеристики доброчинності у сфері освіти України даного періоду. Проаналізовано місце та роль різних прошарків у суб'єктній структурі доброчинної підтримки сфери освіти. Визначено значення земств в організації доброчинності у сфері освіти України. Простежено розвиток системних тенденцій у доброчинній підтримці початкових,середніх навчальних закладів і закладів соціальної опіки дітей. Проаналізовано сучасний стан доброчинності у сфері освіти в Україні. Визначено сутність фандрайзингу як перспективної стратегії доброчинної підтримки сфери освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА368341

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Сухенко Т.В. 
Жіноча середня освіта в Україні (XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.В. Сухенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено систему жіночої освіти в Україні та ставлення російського уряду до цієї проблеми у XIX - початку XX ст., який одним з перших у Європі усвідомив доцільність жіночої середньої освіти та визначив головні засади її організації. Створення мережі дівочих закладів в Україні: пансіонів, інститутів, єпархіальних училищ, жіночих гімназій та прогімназій, фахових училищ - наслідок діяльності місцевої громадськості та приватних осіб. Визначено головні характерні риси навчально-виховного процесу в середніх жіночих закладах - практична спрямованість навчання та пріоритет виховних завдань перед навчальними. Запропоновано популяризувати історію благодійної діяльності приватних осіб та установ на користь жіночої освіти з метою виховання в сучасному суспільстві культури меценатства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)42 + Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА313223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Барило О.А. 
Ідеї вільного виховання в реформаторській педагогіці кінця ХІХ - першої третини ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.А. Барило ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Вперше проведено цілісний науковий аналіз ідей теорії вільного виховання кінця XIX - початку XX ст. у країнах Західної Європи та Америки. Систематизовано погляди зарубіжних прихильників досліджуваної педагогічної концепції щодо мети, змісту, форм і методів навчання. Виділено основні положення та базові принципи вільного виховання, досліджено динаміку та специфіку їх розвитку. Виявлено та проаналізовано вплив ідей вільного виховання на формування вітчизняної педагогічної теорії та практики у період 1900 - 1931 рр. Вперше простежено еволюцію розвитку ідей вільного виховання в зарубіжних країнах у часи реформаторської педагогіки кінця XIX - першої третини XX ст., в Україні протягом досліджуваного періоду та на межі XX - XXI ст. Визначено перспективні ідеї вільного виховання та обгрунтовано можливість їх використання за сучасних умов. У науковий обіг введено маловідомі документи та історичні факти, пов'язані з процесом становлення та розвитку ідей вільного виховання, а також маловідомі наукові джерела, що значно розширюють теоретико-методологічні засади досліджуваної педагогічної теорії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0)52-2 + Ч33(4УКР)52-2 +
Шифр НБУВ: РА334107

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Фомін В.В. 
Індивідуальний підхід в естетичному вихованні учнівської молоді у навчальних закладах України другої половини XIX - початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Фомін ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Визначено передумови зародження ідеї індивідуального підходу в історії світової педагогічної думки. Систематизовано та узагальнено теоретичні здобутки видатних представників вітчизняної педагогічної думки другої половини ХІХ - початку ХХ ст. з питань формування індивідуальної естетичної культури та форми, методи, прийоми їх реалізації в шкільній практиці тогочасних навчальних закладів. Висвітлено досягнення та внесок відомих представників музичного та художнього мистецтва у вирішення проблеми індивідуального підходу в естетичному вихованні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355 +
Шифр НБУВ: РА349771

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Терських Л.О. 
Культурологічні основи розвитку системи освіти та педагогічної думки на Донеччині в кінці ХІХ - початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.О. Терських ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено культурологічні витоки розвитку системи освіти, педагогічних ідей, просвітницької, наукової та педагогічної діяльності на Донеччині. Розкрито специфіку етнокультурної ситуації в регіоні та прогностичні тенденції розвитку освіти регіону. Обгрунтовано ідею полікультурної освіти, зважаючи на етнокультурні особливості регіону, осмислено освіту як культурологічне особистісно-орієнтоване явище. Здійснено цілісний культурологічний та історико-педагогічний аналіз розвитку різних типів шкіл, навчальних закладів, розкрито основні тенденції еволюційних процесів освіти визначеного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА314462 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Михайличенко О.В. 
Музично-естетичне виховання дітей та молоді в Україні в другій половині XIX - на початку ХХ ст.: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / О.В. Михайличенко ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2007. — 40 с. — укp.

Досліджено проблему впливу музики та музичного мистецтва на музично-естетичне виховання дітей і молоді в Україні у другій половині XIX - на початку XX ст. Вивчено особливості теорії та практики музично-освітніх процесів в Україні, які сприяли формуванню прогресивного характеру розвитку української національної культури у другій половині XIX - на початку XX ст. Визначено основні історичні передумови та напрями процесу музично-естетичного виховання, які у соціальній взаємодії набули системних ознак і реалізовувалися у суспільному житті українського народу як освітній (у роботі загальноосвітніх і професійних навчальних закладів), громадсько-просвітницький (у діяльності громадських і культурно-освітніх організацій), композиторсько-виконавський (як музично-педагогічна діяльність видатних професійних виконавців), аматорський (у діяльності аматорських музичних колективів народно-виконавської творчості), фольклорний (як кобзарське мистецтво та побутове народно-інструментальне музикування). Обгрунтовано теоретичні засади музичного навчання та виховання у закладах освіти та позашкільних установах. Уточнено понятійно-термінологічний апарат музичної дидактики й теорії музично-естетичного виховання. Розкрито зміст музичного навчання й виховання, визначено його мету, закономірності, принципи, рушійні сили, методи та форми організації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч311.255.23 +
Шифр НБУВ: РА350572

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Онипченко О.І. 
Навчально-виховна та методична діяльність педагогічних рад освітніх закладів України у другій половині XIX століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.І. Онипченко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2003. — 21 с. — укp.

Виявлено передумови виникнення педагогічних рад вітчизняних освітніх закладів другої половини XIX ст., розкрито динаміку становлення та розвитку колегіального органу вчительських колективів, а також визначено мету, зміст, форми та пріоритетні напрями навчально-виховної та методичної діяльності цих колективів. Розглянуто питання стосовно вимог до вчителя, умов використання книги як освітньо-виховного засобу. До наукового обігу введено 77 архівних документів, які розширили відомості з досліджуваної проблеми, зокрема, щодо організації дисципліни на уроці, роль педагогічних рад у проведенні позакласних занять з учнями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.412 +
Шифр НБУВ: РА324646

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Горбатюк Н.М. 
Народність як принцип виховання у педагогічній науці другої половини XIX - XX століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.М. Горбатюк ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано історико-педагогічну літературу з проблеми виховання на підставі принципу народності. Висвітлено передумови становлення ідеї народності у вихованні в дихотомії часу-простору. Проаналізовано розвиток принципу народності у вихованні в період становлення модерної педагогічної думки, у період 1905 - 1920 рр. та у сучасній педагогічній теорії. Запропоновано дефініцію принципу народності. Відзначено, що у вітчизняній педагогічній науці накопичено великий досвід з проблеми дослідження. У працях О. Духновича, К. Ушинського, Б. Грінченка, С. Русової, І. Огієнка, Я. Чепіги, М. Грушевського, В. Сухомлинського розкрито народність як принцип виховання, обгрунтовано її роль і значення у вихованні молодого покоління. Зауважено, що ця проблема актуальна на сучасному етапі відродження національної ідеї.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА363829

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Кошечко Н.В. 
Науково-педагогічна діяльність С.А.Ананьїна (1873 - 1942): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Кошечко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано науково-педагогічну діяльність С.Ананьїна - вчителя, директора школи, вченого, професора, декана, активного громадського діяча. Охарактеризовано розвиток його особистості у суспільно-історичному та культурно-освітньому контексті періоду кінець XIX - перша третина XX ст., розкрито основні чиники її формування. Установлено періоди та напрямки його науково-педагогічної діяльності. Обгрунтовано освітній ідеал, мету, завдання, зміст освіти середньої школи за С.Ананьїним. Розкрито суть поняття "педагогіка інтересу" у наукових дослідженнях вченого. Проаналізовано узагальнені ним теоретичні підходи до організації естетичного та трудового виховання. Розкрито зміст актуальних педологічних ідей ученого. До наукового обігу введено нові історико-педагогічні документи, що характеризують С.Ананьїна як видатного педагога, психолога, педолога, філософа.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА355648

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Скоропад І.В. 
Науково-просвітницька діяльність В.П.Науменка (1852 - 1919): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Скоропад ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Проаналізовано процес становлення й розвитку особистості В.Науменка - вчителя, методиста, редактора, видавця, вченого, політика, активного громадського діяча на тлі національно-просвітницького руху в Україні у другій половині XIX ст., визначено основні чинники формування його світогляду, а також розкрито зміст і спрямованість науково-просвітницької та педагогічної діяльності. Визначено роль просвітителя у розбудові української національної школи. Охарактеризовано загальнопедагогічні та методичні погляди та ідеї діяча стосовно розвитку національної освіти й виховання. До наукового обігу введено нові історико-педагогічні документи, що характеризують В.Науменка як ученого, педагога, методиста.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-8 Науменко В.П. +
Шифр НБУВ: РА335743

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Яців Я.М. 
Національно-патріотичне виховання учнівської молоді у позаурочний час на західноукраїнських землях (1919 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Я.М. Яців ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2005. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексне дослідження проблеми національно-патріотичного виховання учнів у позаурочний час на західноукраїнських землях у 1919 - 1939 рр. З'ясовано соціально-політичні та культурно-освітні передумови розвитку ідеї національно-патріотичного виховання. Висвітлено внесок західноукраїнських педагогів і просвітянських діячів освіти у розробку теоретичних засад національно-патріотичного виховання означеної доби. Проаналізовано зміст, форми і методи виховного процесу, охарактеризовано його особливості та провідні тенденції. Встановлено можливості творчого використання історичного педагогічного досвіду за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА335229

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського