1. |
Петриченко Н.Г. Методика використання епістолярних матеріалів у процесі вивчення української літератури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.Г. Петриченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 21 с.: табл. — укp.Запропоновано теоретично обгрунтовану й експериментально апробовану методику використання епістолярних матеріалів у процесі вивчення української літератури, суть якої полягає у послідовному й систематичному залученні епістолярної спадщини як джерела проникнення в духовний світ митця та його творчу лабораторію, а також як засобу заохочення школярів до самоаналізу; у різноманітності форм і методів організації навчальної діяльності на уроках та в позакласній роботі. Визначено, що критеріями ефективності використання епістолярних матеріалів є рівень знань учнів про зазначений жанр та його особливості; наявність умінь і навичок роботи з письменницьким епістолярієм; зацікавлення духовним світом митця, його творчістю. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 + Ш401.449.2 + Шифр НБУВ: РА325865
Рубрики:
Географічні рубрики:
|
2. |
Петриченко Н.Г. Наративно-жанрова специфіка української, польської, російської прози першої половини XIX ст.: автореф. дис. ... д-ра філол. наук : 10.01.05 / Н.Г. Петриченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 39 с. — укp.Із використанням сучасної літературознавчої методології вперше проведено інтегральний аналіз наративної та жанрової специфіки української, польської, російської прози першої половини XIX ст. на прикладі вивчення творів Г. Квітки-Основ'яненка, П. Куліша, М. Вовчка, Є. Гребінки, Т. Шевченка, М. Костомарова, Ю.-І. Крашевського, М. Чайковського, Ю. Коженьовського, М. Грабовського, З. Фіша, Т.-Т. Єжа, О. Пушкіна, М. Лермонтова, М. Гоголя, О. Бестужева-Марлінського, А. Погорєльського, В. Наріжного, О. Сомова, Ф. Булгаріна. Вперше в українському літературознавстві розроблено концепцію системного осмислення загальних закономірностей розвитку прозових творів даного періоду, досліджено особливості наративних домінант (особливу увагу приділено взаємозв'язку автор - оповідач - читач), сюжетно-композиційної парадигматики, типології конфліктів та образної сфери, ключових параметрів жанротворчого коду, характерні для різних етапів досліджуваного періоду розвитку літературного процесу. Обгрунтовано порівняльно-типологічну модифікацію літературного пограниччя, розглянуто визначальні фактори формування прози - використання фантастичного компоненту та міфологічних сюжетних архетипів, звернення до зображень подій з національної історії. Уперше систематизовано й узагальнено жанрово-стильові ознаки формування та функціонування "української школи" у польській і російській літературі. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)941-334 Шифр НБУВ: РА371560 Пошук видання у каталогах НБУВ
Рубрики:
Географічні рубрики:
|