Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (131)Книжкові видання та компакт-диски (94)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Романюк С$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
1.

Романюк С.І. 
Антигенні й імунобіологічні властивості дифтерійного токсину та його субодиниць: Автореф. дис... канд. біол. наук: 02.00.10 / С.І. Романюк ; НАН України. Ін-т біоорган. хімії та нафтохімії. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено антигенні властивості дифтерійного токсину (ДТ) та його субодиниць у дітей з різними формами дифтерійної інфекції та після вакцинації, а також імунобіологічної активності ДТ, яка дозволяє йому протидіяти імунній системі. Розроблено імуноферментні методи виявлення ДТ й антитіл проти нього, які можуть бути використано з метою вдосконалення діагностики дифтерії. Створено комп'ютерну програму щодо кількісної оцінки результатів імуноблотингу. Проаналізовано сироватки крові дітей різних діагностичних груп стосовно вмісту ДТ, антитоксичних антитіл та їх специфічності до субодиниць ДТ. Встановлено, що антитіла хворих на дифтерію та носіїв відрізняються за специфічністю до субодиниць А та В ДТ. Запропоновано математичну модель дифтерійної інфекції для розрахунку терапевтичних доз антитоксичної сироватки коня. Вперше встановлено, що ДТ здатен проникати у фагоцити та специфічні до нього В-лімфоцити навіть за відсутності класичного рецептора для ДТ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р264.936-7
Шифр НБУВ: РА320327 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Романюк С.А. 
Грамемна структура категорії темпоральності в сучасній українській мові: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / С.А. Романюк ; НАН України. Ін-т укр. мови. — К., 2007. — 18 с. — укp.

Вперше комплексно досліджено грамемну структуру категорії темпоральності у сучасній українській мові. З'ясовано статус грамеми як найменшої категорійної одиниці, обгрунтовано доцільність розмежування грамем морфолого-синтаксичної та семантико-синтаксичної природи. Визначено грамемний склад морфологічної категорії часу дієслова, диференційовано значення грамем темпоральності семантико-синтаксичного характеру, встановлено їх ієрархію та засоби вираження. Охарактеризовано конструкції загального відносного часу як такі, що посідають проміжне місце в системі засобів різночасності і становлять периферію категорії темпоральності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-2 +
Шифр НБУВ: РА351978

      
3.

Романюк С.М. 
Західна парадигма війни і миру останньої чверті XX ст.: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / С.М. Романюк ; Харк. військ. ун-т. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Проведено аналіз концептуальних підходів західної соціальної філософії щодо розуміння походження, суті й причин виникнення воєн. З'ясовано, що філософія миру сформувалася як альтернатива філософії насильства. У науковий обіг введено поняття "західна парадигма війни і миру", розкрито його суть та особливості за умов протистояння двох соціально-політичних систем та однополюсного світу. Досліджено процес трансформації характеру, причин і феномену війни в епоху глобалізації та революції у військовій справі. Обгрунтовано оптимістичні підходи щодо осмислення історичного процесу та місця в суспільних перетвореннях збройного насильства у третьому тисячолітті. Запропоновано модель військового реформування, яка базується на врахуванні основних тенденцій, пануючих у військовому будівництві Заходу. Доведено, що процес реформування Збройних сил України неможливий без духовно-етичного розвитку військовослужбовців, наповнення воєнної політики ідеалами гуманізму та демократії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*666.4*325.811 + Ц1,8(0)6 +
Шифр НБУВ: РА331928

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Романюк С.З. 
Педагогічна діяльність Івана Боднарчука в контексті розвитку українського шкільництва в Канаді: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.З. Романюк ; Прикарп. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 20 с. — укp.

На основі ретроспективного аналізу епістолярної спадщини, літературних джерел досліджено соціально-політичні, економічні, культурологічні передумови і чинники формування світогляду та педагогічних поглядів українсько-канадського педагога Івана Боднарчука. Визначено основні періоди його життя та педагогічної діяльності. Висвітлено стан громадського життя. Охарактеризовано форми та методи культурно-просвітницької праці української спільноти у Канаді. Проаналізовано організаційно-педагогічну діяльність І.Боднарчука в розвитку укрїнського шкільництва. Виявлено провідні положення теорії та практики національного шкільництва в діаспорі. Розкрито дидактичні можливості та виховний потенціал написаних І.Боднарчуком підручників для початкової ланки української освіти у Канаді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(7КАН=УК)6-8 Боднарчук І.
Шифр НБУВ: РА314611 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Романюк С.Д. 
Публіцистична та редакторсько-видавнича діяльність Олександра Барвінського: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.08 / С.Д. Романюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. Ін-т журналістики. — К., 2007. — 17 с. — укp.

Уперше здійснено комплексне дослідження публіцистичної та редакторсько-видавничої діяльності О.Барвінського - одного з найвидавніших діячів української етнокультури другої половини XIX - початку XX ст., який присвятив життя суспільно-політичному та культурному розвитку українців Галичини. Визначено тематичну спрямованість журналістських матеріалів О.Барвінського, особливості висвітлення ним громадсько-політичної та культурницької, зокрема, освітянської проблематики. Досліджено участь О.Барвінського у розв'язанні організаційно-адміністративних проблем часописів "Правда" і "Діло", охарактеризовано специфіку редакторського досвіду, набутого у часописах та його різноаспектну видавничу діяльність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.3(4УКР)5-8 Барвінський, О.Г. + Ч617.3(4УКР)5-8 Барвінський, О.Г. +
Шифр НБУВ: РА349070

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Хребтій І. В. 
ЗАПРОВАДЖЕННЯ ДЕРЖАВНОГО СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ РЕГІОНАЛЬНИМ РОЗВИТКОМ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ / І. В. Хребтій. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертаційній роботі проаналізовано теоретичні підходи в державномууправлінні регіональним розвитком з урахуванням сучасних підходів доідентифікації регіону, проведено компаративний аналіз запровадженнямеханізмів стратегічного державного управління розвитком регіонів упровідних країнах світу на прикладі країн Організації економічногоспівробітництва і розвитку, досліджено генезис стратегічного управліннярегіональним розвитком у Франції, управління розвитком регіонів у рамкахреалізації стратегії Європейського Союзу «Європа 2020», сформульованопропозиції щодо основних напрямів удосконалення в Україні державногостратегічного управління розвитком регіонів в умовах децентралізації.Розроблено концептуальну схему державного стратегічного управліннярегіональним розвитком в умовах децентралізації, в основу якої покладенопроблеми, інтереси та цінності населення, бізнесу і громадськостірегіонів/громад, що формуються у певний історичний період, на реалізаціюяких спрямовується діяльність центральних органів і місцевих органів владирегіонального рівня та органів місцевого самоврядування різнихтериторіальних рівнів на основі багаторівневого управління. Схемаформалізується в національній генеральній стратегії, державних стратегіяхгалузевого і територіального спрямування, регіональних стратегіях тастратегіях розвитку громад і координується, узгоджується, взаємопов'язується звизначенням цілей, прийняттям рішень, використанням ресурсів та в часі.^UIn this dissertation analyzes theoretical approaches in public administration ofregional development, taking into account modern approaches to identifying a region,conducted comparative analysis of the implementation of strategic state managementof regional development in developed countries of the world by the example ofcountries of the Organization for Economic Cooperation and Development,investigated the genesis of strategic management of regional development in France, regional development management as part of the implementation of the EuropeanUnion strategy «Europe 2020».Strategic management of regional development in the context of decentralizationis analyzed, which proves that in the conditions of decentralization the provision of statestrategic management of the development of regions, territorial communities and thewhole country is significantly complicated since the development of development at thenational, regional and local levels, on the one hand, requires a certain hierarchy indecision-making and, on the other hand, in the framework of decentralization, a similarhierarchy with traditional management measures can not be ensured. This is thedialectical essence of modern state strategic management. The state strategicmanagement of regional development in the conditions of decentralization requirescomplex and multidimensional coordination of the activities of the authorities ofdifferent territorial levels, as well as local self-government bodies.Regional development management has been investigated within theframework of the implementation of the European Union strategy «Europe 2020»,which has revealed that the analysis of strategic development management in theEuropean Union has two components: a supranational strategic management systemthat defines directions, goals, key parameters of financial and structural policiesMember States and systems of national legislation covering national, sectoral,regional and municipal levels of government.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Рудницька-Юрійчук І. Р. 
Розвиток української дошкільної освіти й виховання в США та Канаді / І. Р. Рудницька-Юрійчук. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – дошкільна освіта й виховання в українській діаспорі США та Канади.Мета дослідження – цілісний педагогічний аналіз процесу формування і функціонування системи української дошкільної освіти й виховання у США та Канаді, виявленні її педагогічних ідей і досвіду для дисемінації в освітньому просторі України.Методи дослідження: аналіз, синтез, систематизація, узагальнення, теоретичне осмислення, інтерпретація, зіставлення, педагогічне спостереження, бесіда.Вперше проведено цілісний аналіз та узагальнення педагогічних засад і практичного досвіду розвитку української дошкільної освіти й виховання у США та Канаді, виокремлено й охарактеризовано умови зародження і діяльності дошкільних навчальних закладів українців у цих країнах (соціальні, політичні, культурні, педагогічні); визначено типи дошкільних навчальних закладів в українській діаспорі США та Канади; здійснено авторську періодизацію еволюції досліджуваного феномена; виявлено специфіку фахової підготовки педагогів українського дошкілля у США та Канаді й особливості підвищення їхнього професійного рівня; обґрунтовано основні напрями (національне, релігійне, моральне) виховання дітей дошкільного віку, форми (обов'язкові навчальні заняття з використанням групової, парної та індивідуальної роботи педагога і вихованців), методи (навчально-виховні (словесні), практично-діяльнісні, наочні, стимулювання та контролю) і засоби (прості та складні) освітньо-виховної діяльності українських дошкільних навчальних закладів у США та Канаді. Уточнено сутність поняття «український дошкільний навчальний заклад у діаспорі». Подальшого розвитку набуло висвітлення проблем освітньо-виховної діяльності дошкільних навчальних закладів у західній українській діаспорі та її структурних компонентів, змісту поняття «дошкільна освіта і виховання в українській діаспорі США та Канади».У науковий обіг введено маловідомі в Україні праці педагогів західної української діаспори другої половини ХХ ст. з проблем освіти і виховання дітей дошкільного віку в полікультурному середовищі та організаційно-педагогічних засад діяльності українських дошкільних навчальних закладів у США та Канаді.^UThe preschool education and upbringing in the Ukrainian diaspora of the USA and Canada is the research object. A comprehensive pedagogical analysis of the formation and functioning process of the Ukrainian preschool education and upbringing system in the United States and Canada, identification of its pedagogical ideas and experience for dissemination in the educational space of Ukraine is the research aim.The research methods: analysis, synthesis, systematization, generalization, theoretical comprehension, interpretation, comparison, pedagogical observation, conversation.For the first time the comprehensive analysis and generalization of theoretical provisions and practical experience of Ukrainian preschool education in the United States and Canada, highlighted and characterized the conditions of origin and activity of Ukrainian preschools in these countries (social, political, cultural, pedagogical) have been conducted, the types of preschool educational institutions in the Ukrainian diaspora in the USA and Canada have been defined, the author's periodization of the evolution of the studied phenomenon has been carried out, the professional training specifics of Ukrainian preschool teachers in the US and Canada and features of improving their professional growth has been identified, the main directions (national, religious, moral) of preschool children education, forms (compulsory classes with group, pair and individual work of teachers and students), methods (educational (verbal), practical, visual, stimulation and control) and means (simple and complex) of educational activities of Ukrainian preschool educational institutions in the USA and Canada have been substantiated. The essence of the term «Ukrainian preschool institution in the diaspora» is clarified.The problems in the educational activities of preschool educational institutions in the Western Ukrainian diaspora and its structural components, the content of the concept of «preschool education and upbringing in the Ukrainian diaspora in the United States and Canada» have been further developed.Little-known works in of Ukrainian diaspora teachers' of the second half of the XX century on the problems of education and upbringing the preschool children in a multicultural environment and organizational and pedagogical principles of Ukrainian preschool educational institutions in the United States and Canada have been put into scientific circulation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського