Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (24)Книжкові видання та компакт-диски (26)Журнали та продовжувані видання (9)
Пошуковий запит: (<.>A=СТАШЕВСЬК$<.>+<.>A=НАТАЛІЯ$<.>+<.>A=ВАДИМІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Сташевський А.Я. 
Баянне мистецтво України: тенденції розвитку оригінальної музики та індивідуальне втілення жанрово-стильового аспекту у творчості Володимира Рунчака: Автореф. дис... канд. мистецтвознав: 17.00.03 / А.Я. Сташевський ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Вперше в українському музикознавсті досліджено закономірності розвитку вітчизняного оригінального репертуару для баяна. Запропоновано концепцію періодизації еволюційних етапів вітчизняної літератури для баяна. Висвітлено основні тенденції розвитку провідних жанрів української баянної музики сучасної доби. Вперше здійснено загальнотеоретичний та жанрово-стильовий аналіз баянної творчості провідного українського композитора В. Рунчака. Відзначено значний внесок музичного діяча у розробку жанрових і стилістичних компонент нової баянної літератури шляхом активного перетворення жанрових прототипів, створення прецедентів і суттєвої трансформації всього жанрово-стильового комплексу баянної музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.46-73(4УКР)6-81 Рунчак В. +
Шифр НБУВ: РА333675

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Сташевська І.О. 
Музичне виховання дітей дошкільного віку в Німеччині (друга половина XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.О. Сташевська ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу численних джерел з історії, теорії та практики музичної педагогіки вперше визначено основні тенденції розвитку та розкрито еволюційну сутність німецького дошкільного музичного виховання. Узагальнено теоретичні та практичні надбання дошкільної музичної педагогіки Німеччини. Вітчизняну музичну педагогіку збагачено невідомими раніше теоретичними положеннями щодо музичного виховання дітей дошкільного віку в сучасній Німеччині як ефективного засобу емоційного, інтелектуального та духовного розвитку, пробудження природних задатків, самовираження, самореалізації та індивідуальної ідентифікації дитини, формування її інтелігентності й комунікативних навичок. До наукового обігу введено нові поняття, що відображають сутність дошкільного музичного виховання в Німеччині другої половини XX ст. (курси "Раннє музичне виховання" для дітей 4 - 6 років, курси для дітей 1,5 - 3 років з їх батьками, слухання звуків навколишнього світу, метод акустичних експериментів, дидактику аудитивної комунікації, графічну нотацію).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.23 + Ч414(4ГЕР) +
Шифр НБУВ: РА330374

Рубрики:

      
3.

Сташевський С.Т. 
Організація міського будівництва в ринкових умовах (на прикладі житлового будівництва в м.Києві): Автореф. дис... канд. техн. наук: 08.06.01 / С.Т. Сташевський ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі організації будівництва соціального житла у місті. В основу досліджень покладено підхід до організації будівництва, що грунтується на вимозі приведення в оптимальну відповідність попиту на будівництво житла і потужностей будівельних організацій по його задоволенню. Розроблені пропозиції по визначенню раціональних масштабів і темпів зростання обсягів будівництва житла в місті; статистична модель організації будівництва окремого об'єкта житлово-цивільного будівництва; економіко-статистична модель і алгоритм прогнозування потужності будівельної організації, що спеціалізується на будівництві житла. Запропоновані організаційно структурні заходи щодо приведення в оптимальну відповідність попиту на будівництво житла і можливостей будівельної організації по його задоволенню шляхом створення відділів маркетингу в її структурі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)315.441

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Чуріков Є. С. 
Еволюція виконавської техніки в контексті розвитку валторнового мистецтва / Є. С. Чуріков. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації наведено результати теоретичного узагальнення сутності валторнової виконавської техніки та її еволюції у процесі історичного розвитку валторни та мистецтва гри на ній. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю вивчення виконавської техніки у валторновому мистецтві з точки зору її сутнісних, функціональних і організаційно-структурних властивостей. Не менш важливим є також усвідомлення закономірностей еволюційного розвитку елементів виконавської техніки як системи у валторновому мистецтві, трансформаційні зміни яких відбувалися в тісному зв'язку з процесом становлення та еволюції її конструктивно-органологічних параметрів. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше в українському музикознавстві комплексно теоретизовано сутність валторнової виконавської техніки та досліджено її еволюцію в процесі конструктивно-художнього розвитку інструмента, завдяки чому: досліджено сутність поняття «виконавська техніка музиканта-інструменталіста» та запропоновано модель її системної організації; розкрито специфіку і структуру виконавської техніки у валторновому мистецтві; здійснено аналіз і розроблено класифікацію виконавських прийомів як ключового компонента системи валторнової виконавської техніки; розроблено періодизацію еволюційного розвитку валторни у взаємозв'язку трансформаційних змін її органологічних й художньо-виражальних властивостей; простежено процес становлення і розвитку елементів виконавської техніки у валторновому мистецтві в контексті конструктивної еволюції інструмента; охарактеризовано музичну творчість, мистецькі досягнення і стильові риси виконавства провідних валторністів світу (Радека Баборака, Джеффа Брайана, Радована Влатковича та Валентина Марухна) як відображення художнього результату еволюції виконавської техніки у сучасному валторновому мистецтві. Уточнено: інформацію щодо процесу конструктивної еволюції валторни в європейській музичній культурі від давніх часів до сьогодення; питання системної організації виконавського апарату валторніста. Набули подальшого розвитку питання специфіки виконавської техніки й особливостей її функціонування у сучасному валторновому мистецтві. Запропоновано новий погляд на систему і принципи структурної організації виконавської техніки музиканта-інструменталіста.^UThe dissertation presents the results of theoretical generalization of the horn performance technique and historical development of the horn playing art. The relevance of the study reflects the need of horn performing techniques examination in terms of its essential, functional, organizational and structural properties as well as the importance of understanding the regularities of the development of the elements of horn performing techniques system, transformational changes of which occurred directly and in close connection with the process of formation and evolution of its structural and organological parameters. The scientific novelty of the findings is that for the first time in Ukrainian musicology the essence of French horn performance technique is comprehensively theorized and its evolution in the process of constructive and artistic development of the instrument is studied: the specifics and structure of horn art performing techniques are revealed; the analysis is carried out and the classification of performing techniques as a key component of the system of horn performing technique is developed; the periodization of the evolutionary development of the horn in the interrelation of transformational changes of its organic and artistic-expressive properties is developed; the process of formation and development of elements of performing technique in horn art in the context of constructive evolution of the instrument is traced; musical creativity, artistic achievements and stylistic features of performance of the world's leading horn players (Radek Baborak, Jeffrey Bryant, Radovan Vlatkovich and Valentin Marukhnо) are characterized as a reflection of the artistic result of the evolution of performing techniques in modern French horn art. Specified: information on the process of constructive evolution of the horn in European musical culture from ancient times to the present; questions of system organization of the performing apparatus of the horn player. The specifics of the modern French horn art performing techniques and the characteristics of its functioning in contemporary art have been further developed. A new approach to the system and principles of structural organization of the musician-instrumentalist's performing technique is proposed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Рєзнік О. С. 
Становлення й розвиток виробництва баянно-акордеонного інструментарію в Україні у ХХ столітті (органологічний аспект). / О. С. Рєзнік. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації наведено результати теоретичного узагальнення конструкторсько-органологічних характеристик і досягнень українського гармоніко-баянно-акордеонного виробництва в контексті ретроспективи його розвитку в ХХ столітті.Актуальність дослідження зумовлена необхідністю вивчення надбань української системи виробництва язичкових інструментів, яка на початку нового тисячоліття фактично перестала існувати, але її тривалий практичний досвід, творчі досягнення й результати діяльності становлять реальний соціокультурний феномен, який і сьогодні продовжує відігравати важливу роль у культурно-духовному розвитку українського суспільства. Саме українська музична промисловість язичкових пневмо-клавішних інструментів, яка в 1930-40-х роках була збудована переважно на засадах кустарно-артільної діяльності українських майстрів, надала матеріальне підґрунтя для динамічного поступу українського баянно-акордеонного мистецтва в ХХ столітті та змогла повністю забезпечити якісними інструментами вітчизняну музичну галузь на всіх її ланках – від аматорсько-самодіяльної та навчально-виховної до професійно-філармонічної й академічної.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що в українському музикознавстві вперше процес розвитку гармоніко-баянно-акордеонного виробництва в Україні в ХХ столітті став предметом спеціального й комплексного дослідження, завдяки чому досліджено становлення та розвиток української системи промислового виробництва баянно-акордеонного інструментарію в 30-90-ті рр. ХХ століття; представлено авторську періодизацію розвитку й функціонування українського виробництва язичкових пневмо-клавішних інструментів у ХХ столітті; запропоновано авторську класифікацію українського гармоніко-баянно-акордеонного інструментарію; висвітлено й охарактеризовано основні конструктивні типи гармоніко-баянно-акордеонного інструментарію, виробленого українськими музичними фабриками в ХХ столітті; здійснено аналіз конструкторської будови баяна «Кремінне 55х100-ІІ» і комплекту оркестрових гармонік «Кремінне» та досліджено їх конструкторські й органологічні особливості; охарактеризовано специфіку органології концертного багатотембрового готово-виборного баяна «Україна» як вінця творіння інструмента для концертної професійно-академічної сфери.Уточнено інформацію щодо процесу появи ручної гармоніки та основних етапів її конструктивної еволюції на початковій стадії розвитку (ХІХ – початок ХХ ст.), а також принципи і специфіку звуко-, темброутворення баянно-акордеонного інструментарію вітчизняного виробництва в контексті його загальної конструктивно-органологічної характеристики. Набули подальшого розвитку ідеї щодо особливостей поширення та функціонування гармоніки в музичній культурі України в період ХІХ – початку ХХ століття як чинника започаткування й становлення гармонікового виробництва. Запропоновано новий погляд на процес зародження і функціонування кустарного виробництва гармонік і баянів в Україні наприкінці ХІХ та в перші десятиліття ХХ століть у контексті соціально-історичних змін окресленого часу.Практична цінність дослідження полягає в можливості використання його матеріалів у лекційних та практичних курсах мистецьких вищих навчальних закладів, зокрема: «Історія та теорія виконавського мистецтва на народних інструментах», «Методика викладання гри на народних інструментах», «Спеціальний інструмент (баян, акордеон)», «Основний інструмент (баян, акордеон)». Матеріали дослідження можуть також стати основою запропонованого автором дисертації спецкурсу «Історія баянно-акордеонної органології (теорія і практика українського промислового виробництва)». Представлена робота може також істотно розширити уявлення українських професійних музикантів про музично-промислову баянно-акордеонну інфраструктуру, що існувала в Україні у ХХ столітті.^UThe dissertation presents the results of theoretical generalization of design and organological characteristics and achievements of the Ukrainian harmonic-bayan-accordion production in the context of the retrospective of its development in the XXth century.The urgency of the study is due to the need to study the achievements of the Ukrainian system of the production of reed instruments, which at the beginning of the new millennium actually ceased to exist, but its long practical experience, creative achievements and results of activity constitute a real socio-cultural phenomenon, which today continues to play an important role in the cultural and spiritual development of Ukrainian society. It is the Ukrainian musical industry of reed pneumatic keyboard instruments, which in the 1930s and 1940s was mainly based on the principles of artisanal activity of Ukrainian craftsmen, provided the material basis for the dynamic development of Ukrainian bayan-accordion art in the XXth century and was able to fully provide high-quality instruments the domestic musical industry at all its links − from amateur-amateur and educational and to professional-philharmonic and academic ones.The scientific novelty of the obtained results is that in the Ukrainian musicology for the first time the process of development of harmonic-bayan-accordion production in Ukraine in the XXth century was the subject of a special and comprehensive research, due to which the formation and the development of the Ukrainian system of industrial production of bayan-accordion instrumentation in the 30s and 90s of the XXth century were studied; the author's periodization of the development and functioning of the Ukrainian production of reed pneumatic and keyboard instruments in the XXth century was introduced; the author's classification of the Ukrainian harmonic-bayan-accordion instruments was proposed.; the main constructive types of harmonic-bayan-accordion instrumentation, produced by Ukrainian musical factories in the XXth century, are described and characterized; the construction of the bayan «Kreminne 55x100-II» and the set of orchestral harmonics «Kreminne» were analyzed and their design and organological features were researched; the specification of organology of the concert and multi-timed ready-made bayan «Ukraine» as a crown of the instrument creation for the concert professionally academic sphere was characterized.The information on the process of the appearance of manual harmonic and the main stages of its constructive evolution at the initial stage of development (XIXth − early XXth centuries), as well as the principles and specifics of sound, timbre formation of accordion instrumentation of domestic production in the context of its overall design and organological characteristics were specified. Further development of the idea about the peculiarities of the distribution and functioning of harmonic in the musical culture of Ukraine during the period of the XIXth − the beginning of the XXth centuries as a factor in the initiation and formation of harmonic production became known. A new view on the process of the origin and functioning of the artisanal production of harmonics and bayans in Ukraine in the late XIXth and first decades of the XXth centuries was proposed in the context of socio-historical changes of the specified time.The practical value of the study is the possibility of using its materials in lecture and practical courses of artistic higher educational establishments, in particular: «History and theory of performing arts on folk instruments», «Method of teaching games on folk instruments», «Special instrument (bayan, accordion)» , «The main instrument (bayan, accordion)», as well as to become the basis proposed by the author of the dissertation «History of bayan-accordion organology (theory and practice of the Ukrainian industrial production)». Materials of the dissertation can also significantly expand the representation of Ukrainian professional musicians about the musical-industrial bayan-accordion infrastructure that existed in Ukraine in the XXth century.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського