Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Реферативна база даних (341)Книжкові видання та компакт-диски (213)Журнали та продовжувані видання (16)
Пошуковий запит: (<.>A=СУЩЕНК$<.>+<.>A=АЛЛА$<.>+<.>A=МИХАЙЛІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
1.

Сущенко Р. В. 
Державне регулювання розвитку залізничного транспорту України: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.02 / Р. В. Сущенко ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 20 с. — укp.

Узагальнено теоретичні основи становлення державного регулювання розвитку залізничного транспорту (ЗТ). Розглянуто світовий досвід державного регулювання розвитку ЗТ. З'ясовано необхідність системно-стратегічного підходу до державного регулювання розвитку ЗТ. Проаналізовано тенденції розвитку ЗТ України. Досліджено нормативно-правове забезпечення державного регулювання розвитку ЗТ України та визначено організаційні форми його забезпечення. Запропоновано розробку концептуальної моделі державного регулювання розвитку ЗТ України та пропозиції щодо створення стратегії реформування та розвитку ЗТ України. Вдосконалено механізм державного регулювання адаптації залізничної галузі до умов її розвитку. Надано концептуальну модель державного регулювання розвитку ЗТ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)372.0-21,01 + Х819(4УКР)125.2
Шифр НБУВ: РА377920 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Аллагі Аніс 
Особливості неонатальної адаптації та оптимізація виходжування передчасно народжених дітей шляхом збагачення раціону харчування їх матерів препаратами йоду: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.10 / Аллагі Аніс ; Харк. мед. акад. післядиплом. освіти. — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Вивчено особливості адаптації у неонатальному періоді передчасно народжених дітей з малою масою. Запропоновано оптимізацію виходжування дітей цієї групи шляхом збагачення раціону матерів-годувальниць в період лактації препаратами йоду. Показано, що у таких матерів в два рази частіше зустрічається патологія щитоподібної залози за даними УЗД. Виявлено у пуповинній крові їх дітей значно знижений рівень гормонів щитоподібної залози, що за умов дефіциту йодного забезпечення матері може негативно впливати на адаптацію новонародженого. Доведено, що збагачення раціону харчування матерів-годувальниць, що народили передчасно маловагових дітей, йодовмістними препаратами значно покращує лактацію, достовірно підвищуючи добову кількість молока та тривалість годування грудьми дитини на першому році життя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р732.4 + Р714.8
Шифр НБУВ: РА373803 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Сущенко 
Соціально-психологічні особливості особистості підлітків та молоді, схильних до протиправної поведінки: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.06 / Наталя Олександрівна Сущенко ; Харківський національний ун-т внутрішніх справ. — Х., 2007. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х883.9(4УКР)52:Ю9 + Ю947.1-734 + Ю983.620.2-81
Шифр НБУВ: РА359800

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Сущенко Л.О. 
Стимулювання професійного самовдосконалення вчителів початкових класів у системі післядипломної освіти: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.О. Сущенко ; Держ. вищ. навч. закл. "Ун-т менеджменту освіти" АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу існуючих концепцій і підходів до проблеми професійно-особистісного зростання визначено вагомість і значущість даного феномену у формуванні позитивної мотивації до безперервного професійного самовдосконалення вчителя початкової ланки освіти. Розкрито суть поняття "професійне самовдосконалення", аргументовано концептуальні підходи, організаційно-педагогічні мови та шляхи стимулювання професійного самовдосконалення вчителів у системі післядипломної освіти. Розроблено методичні рекомендації вчителям початової ланки освіти, викладачам ВНЗ, керівникам шкіл. Впроваджено спецкурс для слухачів під час курсової перепідготовки "Професійне самовдосконалення вчителів".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ю952.2 +
Шифр НБУВ: РА362869

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Сущенко Л.П. 
Теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту у вищих навчальних закладах: Автореф. дис. д-ра пед. наук: 13.00.04 / Л.П. Сущенко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2003. — 45 с. — укp.

Визначено й обгрунтовано основні періоди становлення і розвитку вітчизняної системи професійної підготовки фахівців фізичного виховання та спорту. Здійснено ретроспективний аналіз розвитку мети та завдань фізичного виховання на різних історичних етапах. Виявлено характерні особливості щодо сутності, змісту та структури професійної підготовки фахівців фізичного виховання та спорту в різних історичних періодах. Розроблено і теоретично обгрунтовано концепцію й модель особистісно орієнтованої професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту у вищих навчальних закладах. Виявлено й обгрунтовано критерії ефективності особистісно орієнтованої професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту. Визначено організаційно-методичні умови особистісно орієнтованої професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту: узгодження цілей особистісно орієнтованої професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту із загальними цілями вищої фізкультурної освіти; реалізація принципу наступності в змісті й організаційних формах професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту у вищих навчальних закладах; впровадження педагогічних технологій, зокрема інформаційних, спрямованих на реалізацію особистісно орієнтованого підходу до професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту. Розроблено навчально-методичний комплекс щодо забезпечення особистісно орієнтованої професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту для студентів і викладачів вищих навчальних закладів України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р31(4УКР) + Ч51 р31(4УКР)
Шифр НБУВ: РА327990

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Сущенко А.В. 
Удосконалення дуттьових режимів та пристроїв кисневих конверторів на основі дослідження процесів у реакційній зоні: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.16.02 / А.В. Сущенко ; Приазов. держ. техн. ун-т. — Маріуполь, 2002. — 20 с. — укp.

Наведено результати аналітичних та експериментальних досліджень тепло-масообмінних, фізико-хімічних і гідродинамічних процесів у реакційній зоні кисневого конвертора, взаємозв'язків між ними. На даній основі розроблено дуттьові режими і пристрої кисневих конверторів, що забезпечують поліпшення техніко-економічних показників виплавки сталі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К327.203.02
Шифр НБУВ: РА318201 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Сущенко О.М. 
Фінансові пріоритети зовнішньоторговельних відносин між Україною та ЄС: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.08 / О.М. Сущенко ; Держ. вищ. навч. закл. "Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана". — К., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано фінансові пріоритети зовнішньоторговельних відносин між Україною та ЄС. У контексті теорії та методології фінансової науки розкрито роль і шляхи впливу зовнішньої торгівлі між Україною та країнами ЄС на фінансовий стан України. Проведено економіко-математичний аналіз фінансово-економічного розвитку України з урахуванням потенціального створення зони вільної торгівлі між Україною та ЄС. Аргументовано важливість виконання певних умов, які дозволяють одержати максимальний позитивний ефект від економічної інтеграції України в єдиний європейський простір. Доведено необхідність узгодження зовнішньоторговельної, фіскальної, монетарної та кредитної політики як складових державної макроекономічної політики. Розкрито важливе значення координації дій між Міністерством економіки України, Міністерством фінансів України та Національним банком України у процесі формування відповідних складових державної макроекономічної політики. Узагальнено світовий досвід дослідження впливу зовнішньої торгівлі на фінансово-економічний розвиток країни, розроблено пропозиції щодо його використання в українській фінансовій практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)843 +
Шифр НБУВ: РА362972

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Сущенко О.А. 
Формування стратегічного потенціалу підприємства: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / О.А. Сущенко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2002. — 20 с.: рис. — укp.

Розглянуто стратегічні напрямки розвитку підприємства та визначено особливості їх ресурсного забезпечення. Систематизовано за ступенем впливу на процес формування стратигічного потенціалу підприємства (СПП) головні чинники його зовнішнього та внутрішнього середовища. Визначено складові СПП. Для оцінки структурних складових СПП використано ієрархічний аналіз. Розроблено принципи та алгоритм формування потенціалу підприємств. Розраховано інтегральні оцінки СПП з урахуванням показника інтегрального ризику. Виділено властивості структури СП: моделюємість, адвптивність, цілісність та упорядкованість. Удосконалено підходи до інформаційного забезпечення процесу формування СПП та розроблено принципи побудови його оптимальної структури. Розглянуто можливості використання окремих стратегій розвитку підприємства з урахуванням відповідного рівня його стратегічного потенціалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290 +
Шифр НБУВ: РА321274

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Омельяненко В. В. 
Формування професійно-етичної компетентності майбутніх бакалаврів з правознавства у процесі фахової підготовки / В. В. Омельяненко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена теоретичному й експериментальному дослідженню проблеми формування професійно-етичної компетентності майбутніх бакалаврів з правознавства у процесі фахової підготовки. Визначено й науково обґрунтовано авторську концепцію формування професійно-етичної компетентності здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 081 «Право».Теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено структурно-функціональну модель формування професійно-етичної компетентності18майбутніх бакалаврів з правознавства у процесі фахової підготовки. Розроблено організаційно-педагогічні умови відповідного педагогічного процесу, зокрема: розвиток емоційно-ціннісної сфери майбутніх бакалаврів з правознавства через інтеріоризацію морально-етичних цінностей юридичної професії; створення етично орієнтованого середовища, спрямованого на успішне розв'язання професійних ситуацій і завдань з високою продуктивністю на засадах морального кодексу поведінки правника; педагогізація професійної підготовки здобувачів правової освіти шляхом ампліфікації взаємопов'язаних дисциплін навчального плану морально-етичним змістом на підставі застосування креативно-рефлексивних методів та форм викладання; набуття й збагачення морально-духовного досвіду майбутніх фахівців з юридичною освітою через актуалізацію розвивальної суб'єкт-суб'єктної взаємодії в аудиторній, позааудиторній роботі та виробничій практиці.Розроблено програму та навчально-методичне забезпечення авторського спецкурсу «Професійно-етична компетентність фахівця-правника»; методичні матеріали для проведення практичних занять із застосуванням рефлексивно-інноваційних форм навчання. Подано результати експериментальних досліджень^UThe dissertation is devoted to the formation of ethical competence of future bachelors in jurisprudence in the process of professional training.Theoretical foundations of forming ethical competence of future bachelors in jurisprudence in professional training through the prism of pedagogy, psychology, philosophy, sociology, and cultural studies are revealed. The concepts, that make up conceptual and categorical apparatus of the research, such as «competence», «professional competence», «ethics», «morality», «ethical competence», «professional culture», «professional ethical competence of future bachelors in jurisprudence» have been defined, their interconnectedness and interdependence have been identified.The component structure of professional ethical competence of future bachelors in law is identified, studied and substantiated. It includes motivational, personal, operational-activity and evaluation-reflexive components, each of which is characterized by a specific content.The system of special pedagogical measures aimed at forming professional ethical competence of future bachelors in jurisprudence in the process of professional training is presented in our dissertation as a structural-functional model, which includes purpose and objectives, principles, approaches, component structure of the process under study, conception, organizational and pedagogical conditions, content, forms and methods of implementation; criteria and indicators, levels of ethical competence of future lawyers and the final result. Structural and functional model of formation of professional ethical competence of future bachelors in jurisprudence in the process of professional training reflects holistic, polystructural and synergistic nature of the legal educational process


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Сущенко О. М. 
Розвиток професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики / О. М. Сущенко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування, розробка та експериментальна перевірка моделі розвитку професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики. Наукова новизна полягає у тому, що вперше обґрунтовано модель розвитку професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики, яка складається з теоретико-методологічного, аналітичного, процесуального та критеріально-результативного блоків, базується на компетентнісному, акмеологічному, біоетичному, валеологічному, соціокультурному, професійно-діяльнісному, системному і особистісно-орієнтованому підходах, специфічних принципах, передбачає удосконалення змісту, форм, методів, безпосередній контакт з реабілітантом, моделювання реальних ситуацій та засобів; визначено критерії розвитку професійної компетентності, показники та рівні розвитку професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики; уточнено компоненти професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії, що отримують свій розвиток у процесі виробничої практики; зміст поняття «розвиток професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики»; удосконалено завдання й принципи організації виробничої практики для розвитку компонентів професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії.^UObject of research is professional training of future masters in physical therapy, ergotherapy. The purpose of the study is theoretical substantiation, development and experimental verification of the model of development of professional competence of future masters in physical therapy, ergotherapy in the process of production practice. The scientific novelty is in the fact that for the first time the model of professional competence development of future masters in physical therapy, ergotherapy in the process of production practice, which consists of theoretical-methodological, analytical, procedural and criterion-effective blocks, is grounded; based on competence, acmeological, bioethical, valeological, sociocultural, professional-activity, system and person-oriented approaches, specific principles, provides for improvement of content, forms, methods, direct contact with the rehab, simulation of real situations and means; criteria of development of professional competence, indicators and levels of development of professional competence of future masters in physical therapy, ergotherapy in the process of production practice are determined; the components of professional competence of future masters of physical therapy, ergotherapy, which are getting their development in the process of production practice, are specified; content of the concept "development of professional competence of future masters in physical therapy, ergotherapy in the process of production practice"; the task and principles of organization of production practice for the development of components of professional competence of future masters in physical therapy, ergotherapy were improved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

СУЩЕНКО В. А. 
Конституційно-правові підстави вимушеного тимчасового обмеження державними органами прав і свобод людини та громадянина в Україні в умовах проведення антитерористичних заходів / В. А. СУЩЕНКО. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація являє собою комплексне наукове дослідження, що висвітлює, відповідаючи на виклик часу, складну проблему щодо детермінування конституційно-правових підстав обмеження прав і свобод людини та громадянина в умовах проведення антитерористичних заходів. У роботі досліджено вплив антитерористичних заходів на конституційні права і свободи як комбінований правовий феномен, який з одного боку переслідує мету захисту конституційних прав і свобод людини та громадянина, оскільки намагається подолати терористичну загрозу, а з іншого - супроводжується обмеженнями таких прав і свобод. Встановлено, що наразі обмеження та гарантії конституційних прав і свобод в умовах антитерористичних заходів майже не врегульовано на конституційно-правовому рівні. У зв'язку з цим запровадження таких заходів не завжди узгоджується з конституційними правозахисними засадами та створює загрозу порушення прав, які вони покликані захищати. Науково доведено неузгодженість конкретних обмежень конституційних прав і свобод в умовах антитерористичних заходів з положеннями Основного Закону України. Вказано на потребу у додатковому правовому врегулюванні гарантій конституційних прав і свобод людини, які зазнають негативного впливу у зв'язку з проведенням антитерористичних заходів. Запропоновано визначити конституційно-правовий статус антитерористичних заходів як однієї з підстав для вимушеного тимчасового обмеження конституційних прав і свобод людини та громадянина. Обґрунтовано нагальну потребу у такому визначенні для забезпечення можливості надання оцінки правообмеженням цих заходів на предмет конституційності та дотримання стандартів у сфері прав людини. Враховуючи національні конституційні засади та міжнародні стандарти у сфері захисту прав людини, автором розроблено пропозиції щодо вдосконалення норм чинного законодавства, правотворчої та правоохоронної діяльності з метою запобігання протиправним обмеженням конституційних прав і свобод при застосуванні антитерористичних заходів.^UThe thesis is a comprehensive research study, that highlights, answering the call time, complex problem of determination on constitutional and legal grounds for restricting the rights and freedoms of human and citizen in terms of counter-terrorist measures. The influence of anti-terrorist measures on constitutional rights and freedoms is investigated as a combined legal phenomenon, which, on the one hand, pursues the goal of protecting the constitutional rights and freedoms of human and citizen, as it overcomes the terrorist threat, and on the other hand, is accompanied by restrictions on such rights and freedoms. It is established that at present the restrictions and guarantees of constitutional rights and freedoms in the context of counter-terrorist activities are hardly regulated at the constitutional and legal level. In this regard, the imposition of such measures is not always consistent with constitutional human rights principles and threatens to violate the rights, they are called upon to protect. The inconsistency of particular restrictions on constitutional rights and freedoms in the context of counter-terrorist measures with the provisions of the Basic Law of Ukraine has been scientifically proven. The need for additional legal regulation of the guarantees of constitutional rights and freedoms, which are adversely affected by counter-terrorist activities, is pointed out. It is proposed to define the constitutional and legal status of counter-terrorist measures as one of the grounds for the forced temporary restriction of the constitutional rights and freedoms of human and citizen. The urgent need for such a definition is justified in order to enable the assessment of the limitations of these measures on the subject of constitutionality and the observance of human rights standards. Taking into account the national constitutional principles and international standards in the field of human rights protection, the author propose improvement of the norms of the current legislation, law-making and law enforcement activities in order to prevent the unlawful restriction of constitutional rights and freedoms in the application of counter-terrorist measures.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Омок Г. А. 
Підготовка майбутніх бакалаврів з фізичної культури та спорту до професійно-педагогічної діяльності в умовах ПТНЗ / Г. А. Омок. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації досліджено наукову проблему підготовки майбутніх бакалаврів з фізичної культури та спорту до професійно-педагогічної діяльності в закладах ПТО йзапропоновано авторське її вирішення. Уточнено дефінітивний апарат дослідження, що надало змогу сформулювати авторське визначення поняття «готовність майбутнього бакалавра з фізичної культури та спорту до професійно-педагогічної діяльності в умовах ПТНЗ»,виокремити й операціоналізуватикомпоненти, критерії, показники та рівні сформованості цієї готовності. Науково обґрунтованоорганізаційно-педагогічні умовипідготовки до професійно-педагогічної діяльності: моделювання акмеологічногопрофесійно орієнтованого освітнього середовища в ЗВО з проєкцією на роботу в умовах ПТНЗ; інтеріоризація емоційно-ціннісних позицій успішних майстрів виробничого навчання засобами недерективного впливу; організація квазіпрофесійної діяльності майбутніх фахівців з фізичної культури та спорту з екстраполяцією в практику роботи в ПТНЗ. Запропоновано модель, що містить цільовий, організаційно-методологічний, змістово-реалізаційний та результативний блоки й націлена на забезпечення ефективностіпроцесу підготовки до професійно-педагогічної діяльності в закладах ПТО.Подано та проаналізовано результати експериментальних досліджень, які підтвердили ефективність упроваджених в освітній процес авторських інновацій (організаційно-педагогічних умов, моделі та методики цілеспрямованого формування готовності до професійно-педагогічної діяльності).^UThe dissertation investigates the scientific problem of preparing future bachelors majoring in physical culture and sports for professional and pedagogical activities in vocational education institutions and presents the author's solution. The relevance of the study is confirmed by the fact that for individuals who acquire vocational qualifications, physical training is particularly acute, as it helps to strengthen their health and physical endurance. That is why one of the important tasks of higher education in the field of physical culture and sports is the preparation of future teachers for professional and pedagogical activities in the conditions of vocational and technical educational institutions.It has been stated that there are some negative tendencies in the sphere of higher education of future sports and physical culture professionals. The basic contradiction, in particular, is between the public expectation for future teachers to be able to perform professional, pedagogical activities and interact effectively with students of vocational schools and the fact that the prevailing part of preparation of future bachelors in physical culture and sports narrowly specializes on sports methodical, technical and purely physical orientation.Clarification of the definitive apparatus of the study allowed to determine that the readiness of future teachers is associated with such important characteristics as psychological and pedagogical competence, pedagogical abilities, pedagogical skills, pedagogical creativity, pedagogical culture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Дерстуганова Н. В. 
Формування готовності майбутніх бакалаврів з теології до комунікативної взаємодії у професійній діяльності. / Н. В. Дерстуганова. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування готовності майбутніх бакалаврів з теології до комунікативної взаємодії у професійній діяльності. Досліджено теоретико-педагогічні засади формування готовності майбутніх бакалаврів з теології до комунікативної взаємодії у професійній діяльності. Визначено, науково обґрунтовано та експериментально перевірено комплекс організаційно-педагогічних умов формування готовності майбутніх бакалаврів з теології до комунікативної взаємодії впрофесійній діяльності. Розроблено та теоретично обґрунтовано структурно-функціональну модель формування готовності майбутніх бакалаврів з теології до комунікативної взаємодії у професійній діяльності. Розроблено програму та навчально-методичне забезпечення авторського спецкурсу «Основи комунікативної взаємодії теологів у професійній діяльності», комплекс науково-методичних матеріалів для викладачів закладів вищої освіти щодо формування готовності майбутніх бакалаврів з теології до комунікативної взаємодії в професійній діяльності.^UThe thesis presents a new solution to the problem of formation of future bachelor's degree recepients in theology for communicative interaction in professional activity. It is stated that in the conditions of formation of the new Ukrainian system of education, oriented towards entering into the world educational space, we are searching for the ways that allow us to preserve the spiritual-moral and cultural-historical traditions of education and the education of future theologians as specialists, capable of finding and assimilating newknowledge with the ability to generate new ideas and initiatives, to bring them into life in order to make society aware of the importance of eternal values, to clearly formulate the meaning of life on the Earth, to acquire a solid basis for fulfillment of daily human activity. The motivational and target component of the future bachelor's degree recepients in theology for communicative interaction in professional activity is outlined as a clearly formed system of moral and value attitude to the chosen profession. It is defined in the awareness of the importance of communicative engagement for the professional fulfillment of professional responsibilities; internal spiritual motivation; the need for preaching to awaken faith; the need to achieve high performance in future professional activity; persistence in finding effective ways to solve professional problems; the need for continuous improvement of theoretical knowledge and practical skills for communicative interaction in professional activities. The cognitive-operational component of future bachelor's degrees recepients in theology for communicative engagement in professional activity is defined as the set of theoretical knowledge and practical skills necessary to successfully complete professional duties in standard and unpredictable situations. The personality-reflexive component of the willingness of future bachelors degree recepients in theology for communicative interaction in professional activity is characterizedwith the ability to use theological knowledge in the process of continuous own spiritual and moral development; responsive, attentive, caring attitude to a person as to the image and likeness of the God; the implementation of the God's twofold commandment of love; skills of self-observation, introspection, self-assessment, self-control, self-correction; aspiration for self-development, self-realization, use of creative potential; the ability to demonstrate beliefs while maintaining respect and love for a person who has the opposite views; readiness for ongoing «feedback».


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Кузьменко Ю. А. 
Підготовка майбутніх магістрів з управління навчальним закладом до фінансово-економічної діяльності / Ю. А. Кузьменко. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації викладено обґрунтування та авторське розв'язання наукової проблеми підготовки майбутніх магістрів з управління навчальним закладом до фінансово-економічної діяльності. Визначено й операціоналізовано необхідні та достатні організаційно-педагогічні умови підготовки: екстраполяція перспективних модулів професійної освіти сучасних підприємців у зміст підготовки майбутніх магістрів з управління навчальним закладом до фінансово-економічної діяльності; стимулюваннялідерської позиції в ході контекстної практичної підготовки та стажування; пошук авторських ідей щодо фінансово-економічної модернізації закладу освіти в процесі написання магістерської роботи; використання авторської моделі, що інтегрує мету, завдання, етапи (профорієнтаційний, початковий, базовий, практичний, рефлексивний) і стандартизовану сукупність очікуваних результатів фінансово-економічної складової навчання. Подано та проаналізовано результати експериментальних досліджень, які продемонстрували ефективність авторських інновацій за обраними критеріями, показниками й рівнями сформованості готовності майбутніх магістрів до фінансово-економічної діяльності.^UThe dissertation presents the substantiation and provides the solution for the problem of training future masters in management of educational institution for financial and economic activity. Our analysis of numerous significant research findings in training future managers of educational institutions shows that both theoretical studies and empirical practice carry certain contradictions that reduce the quality of professional education. Those contradictions are the following: – between the rapid development of scientific ideas about financial and economic determinants of efficient management and current pedagogical tradition of professional training of educational managers, in which entrepreneurial culture of educational institution heads, their ability to technological and economical management is presented as a matter of secondary importance; – between traditional stimulation of academic discipline and subordination of futuremasters (Specialty 073 Management), and the growing need to demonstrate leadership in real management of educational institutions and their structural units; – between specific requirements to display professional subjectivity and creative abilities of educational establishments heads in their real profession and the abstract nature of practical training and internship of masters in management of educational institution in terms of obtaining real financial and economic experience. Readiness for financial and economic activity of the heads of educational institutions is described as an essential output of training masters (Specialty 073 Management), theessence and content of its main components are analysed. Terminological basis of the problem under study, in particular, readiness for financial and economic activity of educational institutions heads is presented as their specific characteristic, which determines their ability and desire for efficient management, multiplying and saving material and mental values of educational institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Мирошниченко О. А. 
Формування цифрової компетентності майбутніх педагогів вищої школи у процесі фахової підготовки / О. А. Мирошниченко. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації викладено теоретико-методичне обґрунтування та авторське розв'язання наукової проблеми формування цифрової компетентності майбутніх педагогів закладів вищої освіти в умовах діджиталізації освітнього простору.Теоретично обґрунтовано та розроблено структурно-функціональну модель формування цифрової компетентності майбутніх педагогів закладів вищої освіти, що включає методологічний, структурно-змістовий, операціонально-діяльнісний та діагностично-результативний блоки. Ядром структурно-функціональної моделі є комплекс організаційно-педагогічних умов, які забезпечують ефективний розвиток зазначеного феномену: діджиталізація освітнього простору університету, що забезпечує формування в магістрантів позитивної мотивації до опанування цифровою компетентністю; моделювання магістрантами педагогічної діяльності викладача, насиченої застосуванням цифрових засобів навчання; розвиток здатностей магістрантів до роботи із цифровими ресурсами й засобами навчанняВиділено базові інваріанти цифрової компетентності педагогів закладів вищої освіти у вигляді інформаційної, комунікативної, когнітивної та безпеково-ціннісної здатностей.^UStructural and functional model of formation digital competence of the future teachers of higher educational institutions that consists of methodological, structural-semantic, operational-activity and diagnostic-effective blocks is theoretically substantiated and developed in the thesis. The core of structural and functional model is a complex of organizational and pedagogical conditions of formation of digital competence future teachers of higher educational institutions: digitalization of the educational space of the university, that provides the undergraduates formation of positive motivation to master digital competence; modeling by the undergraduates the pedagogical activity of the teacher saturated with the usage of digital means of training; the development of masters' abilities to work with digital resources and teaching aids.The basic invariants of digital competence of teachers of higher educational institutions in the form of the following abilities are highlighted: information (ability to search, understand, process, organize and archive digital information, its critical thinking); communicative (ability to communicate online with colleagues and students in various forms); cognitive (ability to create, develop and apply in the process of professional educational activity content with the usage a digital resource); safety-value (the ability to use computers, software, computer training programs in professional activities safely and adhere to academic integrity).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Карпенко Ю. М. 
Формування готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах / Ю. М. Карпенко. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії у закладах вищої освіти. Мета дослідження полягає у розробці, теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності моделі формування готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах. Наукова новизна і теоретичне значення одержаних результатів дослідження полягає у тому, що: вперше розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено модель формування готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах, що складається з цільового, теоретико-методологічного, процесуального й критеріально-оцінювального блоків, базується на методологічних підходах та принципах, описує форми, методи, засоби й етапи; обґрунтовано педагогічні умови ефективної реалізації моделі формування готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах (оновлення змісту професійно-орієнтовних дисциплін з урахуванням специфіки професійної діяльності в реабілітаційних центрах; використання інноваційних технологій в освітньому процесі; інтеграція теоретичної та практичної підготовки у процесі проведення практик у реабілітаційних центрах); визначено критерії (мотиваційний, інформаційно-когнітивний, операційний, професійно-особистісний), показники та рівні (низький, середній, високий) сформованості готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах і розкрито діагностичний інструментарій їх вимірювання; уточнено сутність понять «реабілітаційний центр», «готовність майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах» та «формування готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах»; виявлено структурні компоненти готовності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності в реабілітаційних центрах (мотиваційно-ціннісний, пізнавальний, діяльнісно-практичний, особистісний).^UObject of study – professional training of future specialists in physical therapy, occupational therapy in higher education institutions. The purpose of the study is to develop, theoretically substantiate and experimentally test the effectiveness of the model of forming the readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy for professional activities in rehabilitation centers. The scientific novelty and theoretical significance is that for the first time the model of formation of readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy for professional activity in rehabilitation centers is developed, theoretically substantiated and experimentally tested. This model consists of purpose, theoretical and methodological, procedural and criterion-evaluation blocks, is based on methodological approaches and principles, describes the forms, methods, means and stages. Pedagogical conditions of effective implementation of the model of formation of readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy for professional activity in rehabilitation centers (updating the content of professional-oriented disciplines taking into account the specifics of professional activity in rehabilitation centers; the using of innovative technologies in the educational process) level of higher education in the field of knowledge 22 "Health" specialty 227 "Physical therapy, occupational therapy"; integration of theoretical and practical training in the process of internships in rehabilitation centers) are justified. Criteria (motivational, information-cognitive, operational, professional-personal), indicators and levels (low, medium, high) of readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy for professional activity in rehabilitation centers and diagnostic tools for their measurement are revealed. The essence of the concepts «rehabilitation center», «readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy for professional activities in rehabilitation centers» and «the formation of readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy to professional activity in rehabilitation centers» is specified. The structural components of readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy for professional activity in rehabilitation centers (motivational-value, cognitive, activity-practical, personal) are revealed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Захаріна А. Г. 
Формування готовності майбутніх фахівців з туризму до анімаційної діяльності в рекреаційно-оздоровчій сфері / А. Г. Захаріна. — Б.м., 2021 — укp.

У роботі досліджено проблему формування готовності майбутніх фахівців з туризму до анімаційної діяльності в рекреаційно-оздоровчій сфері. Вперше виявлено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови формування готовності майбутніх фахівців з туризму до анімаційної діяльності в рекреаційно-оздоровчій сфері (оптимізація змісту професійної підготовки майбутніх фахівців з туризму відповідно до особливостей проведення анімаційної діяльності в рекреаційно-оздоровчої сфері; сприяння професійному та особистісному розвитку майбутніх фахівців з туризму в процесі застосування інноваційних освітніх технологій; становлення професійної майстерності майбутніх фахівців з туризму щодо проведення анімаційної діяльності під час виробничих практик). Розроблено авторську модель формування готовності майбутніх фахівців з туризму до анімаційної діяльності в рекреаційно-оздоровчій сфері, змістовим ядром якої є виявлені та теоретично обґрунтовані організаційно-педагогічні умови. Здійснено моніторинг результатів сформованості готовності майбутніх фахівців з туризму до анімаційної діяльності в рекреаційно-оздоровчій сфері з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.^UThe thesis studied the problem of formation of readiness of future tourism specialists to animation activities in recreational and health sphere.For the first time, the organizational and pedagogical conditions of formation of readiness of future tourism specialists to animation activities in recreational and heath sphere are outlined, theoretically grounded and experimentally verified (optimization of the content of professional training of future tourism specialists in accordance with the peculiarities of animation activities implementation in the recreational and health sphere; contribution to professional and personal development of future tourism specialists in the process of application of innovative educational technologies; evolvement of professional skills of future tourism specialists in conducting animation activities in the process of job training).The author's model of formation of readiness of future tourism specialists to animation activities in recreational and health sphere, which consists of target, theoretical and methodological, content, procedural and evaluation subsystems, has been developed. The target subsystem of the model contains a goal and tasks of formation of readiness of future tourism specialists to animation activities in recreational and health sphere. The theoretical and methodological subsystem of the model contains methodological approaches (competence-based, qualitological, qualimetric, culturological, acmeological) and principles (of humanization, cultural correspondence, unity of traditions and innovation, educational reflection, self-development, creativity). The content subsystem of the model includes structural components (motivational, intellectual, activity-related, communicative and productive, as well as reflexive) of readiness of future tourism specialists to animation activities in recreational and health sphere. The procedural subsystem of the model includes forms, methods, means, stages and functions of formation of readiness of future tourism specialists to animation activities in recreational and health sphere. The evaluation subsystem included criteria (motivational and value, cognitive, procedural, communicative, reflexive), indicators and levels (high, average and low) of formedness of readiness of future tourism specialists to animation activities in recreational and health sphere. The result is the formed readiness of future tourism specialists to the animation activities in recreational and health sphere.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Луценко Є. В. 
Підготовка майбутніх менеджерів організацій до реалізації функцій фасилітатора у професійній діяльності / Є. В. Луценко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації викладено теоретико-методичне обґрунтування та авторське розв'язання наукової проблеми підготовки майбутніх менеджерів організацій до реалізації функцій фасилітатора у професійній діяльності.Подано визначення фасилітаторської функції менеджера як синтетичної, що містить як індивідуальне виконання функцій, так і поєднання цих функцій у командній роботі із застосуванням методів та технік фасилітації.Теоретично обґрунтованой здійснено експериментальну апробацію структурно-функціональної моделі підготовки майбутніх менеджерів організацій до реалізації функцій фасилітатора у професійній діяльності, ядром якої є комплекс відповідних організаційно-педагогічних умов.Модернізовано зміст професійної підготовки майбутніх менеджерів шляхом розробки метадисциплінарних тем як специфічного компонента змісту підготовки майбутніх менеджерів до реалізації фасилітаторської функції^UThe dissertation presents a theoretical, methodological justification and the author's solution to the scientific problem of preparing future managers of organizations to implement the functions of a facilitator in professional activities.Analysis of the theory and practice of future managers training, educational programs for their training at leading universities showed that there is a discrepancy between the normative, theoretical and methodological justification of this process and constrained implementation of institutional and structural aspects due to a number of contradictions, including:contradictions between the qualitatively specific creative nature of management, in which an important modern «option» is the ability to facilitate and traditional knowledge-reproductive methods of professional training, which cultivate subject-object relations between participants in the pedagogical process;the need to introduce into the content of professional training of future managers samples of professional activity, modeling of managerial situations in which facilitation appears as a key act of mobilization of collective efforts of the organization and real practice of this training in higher education institutions built on subject-functional principle;contradictions between facilitation potential of managerial functions and the lack of a scientifically sound system of training future managers to implement the facilitation function in professional activities.The phenomenon of readiness of future managers of organizations to implement the functions of the facilitator is presented as one of the important results of professional education, which reproduces a sufficient and high level of ability of graduates of specialty 073 Management to ensure qualitative influence on consciousness and behavior of production entities, characterized by permanent motivational, coordinating and mobilizing support for both individuals and groups


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Касенкова К. В. 
Управління розвитком інноваційних технологій маркетингу внутрішнього туризму.: автореферат дис. ... д.філософ : 242 / К. В. Касенкова. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній роботі узагальнено теоретичні основи управління розвитком інноваційних технологій маркетингу внутрішнього туризму та розроблено практичні механізми удосконалення їх використання на ринку туристичних послуг. У першому розділі розглянуто генезис понятійно-категоріального апарату розвитку внутрішнього туризму. Розглянуто вплив туризму на економічний, соціальний та культурний сектор. Проаналізовано наукову літературу і доробки вітчизняних й закордонних авторів та виявлено недостатність розгляду негативного впливу туризму на екологічний та економічний сектор.Проаналізовано можливості використання технологій нейромаркетингу для розвитку внутрішнього туризму та узагальнено досвід використання окремих інструментів нейромакетингу в ґалузі туризму згідно до досліджень закордонних авторів. Удосконалено категорійно-понятійний апарат та уточнено сутність дефініції «інноваційні технології маркетингу».У другому розділі проведено аналіз внутрішнього туристичного ринку України та оцінку кваліметрічним методом туристичних перспектив за областями. Проаналізовано можливості використання агрегаторів рекламних платформ для розвитку внутрішнього туризму. У третьому розділі визначено, що фокус цікавості внутрішніх туристів зосереджений на суббрендах. Запропоновано механізм аналізу та моніторингу мотивації та шляху туристу: запропоновано розподіл функцій, інформаційних платформ та ІТМВТ відповідно до етапів споживання туристичного продукту. Для визначення можливості використання технології айтрекінгу як інноваційного інструментарію маркетингу туристичних дестинацій було поставлено експеримент. Була розроблена теоретична основа для ідеї створення бренду для конкретної території, як частини стратегії розвитку внутрішнього туризму. Окремі результати дисертаційної роботи Касенкової К.В. «Управління розвитком інноваційних технологій маркетингу внутрішнього туризму» є частинами наукового дослідження Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця за темою «Забезпечення ресурсного потенціалу внутрішнього туризму з використанням інноваційних маркетингових технологій» (номер державної реєстрації 0121U113109), а саме Розділ І «Використання інноваційних маркетингових технологій в контексті розвитку внутрішнього туризму», а також за темою «Управління взаємодією малих та великих туристичних підприємств на основі використання інноваційних маркетингових технологій для розвитку спеціалізованих видів туризму» (номер державної реєстрації 0121U110945), а саме Розділ ІІІ «Інноваційні маркетингові технології в контексті розвитку спеціалізованих видів туризму», що підтверджує актуальність та цінність її напрацювань.Практична цінність окремих результатів підтверджується їх упровадженням у діяльність підприємств, зокрема, в ТОВ «Мост Ай Ті» були використані результати та пропозиції щодо розроблення маркетингової кампанії та визначення стратегічних векторів розвитку інноваційних технологій для використання в бізнес процесах. Реалізація цих доробок на практиці дозволяє досягати загальних та комплексних результатів у сфері управління маркетинговими кампаніями, налагоджувати основні комунікаційні канали при побудові брендів та суббрендів (довідка №170/4 від 02.07.22). Окремі результати були впроваджені в ТОВ «Укроагрокомплекс», де було зазначено, що результати дослідження Касенкової К.В. були використані при розробленні загальної маркетингової інтернет-кампанії та визначенні основних комунікаційних зв’язків в контексті управління розвитком інноваційних технологій маркетингу. Результати дослідження та пропозиції автора були впроваджені та показали свою ефективність стосовно основних бізнес-процесів, які використовувались при розробці та реалізації маркетингової політики, впорядкували та систематизували комунікаційні процеси та відіграли важливу роль у вирішені питань щодо перспектив створення суббрендів (довідка №27/1 від 09.05.22).^UThe thesis summarises the theoretical frameworks of management of the innovative technologies development for domestic tourism marketing and develops practical mechanisms for improving their use in the market of tourist services. The first chapter discusses the genesis of the conceptual and categorical apparatus of domestic tourism development. The impact of tourism on the economic, social and cultural sectors has been considered. The scientific literature and works of domestic and foreign authors have been analysed, and insufficient consideration of the negative impact of tourism on the environmental and economic sectors. The possibilities of using neuromarketing technologies for the development of domestic tourism has been analysed and the experience of certain neuromarketing tools application in the tourism industry according to the studies of foreign authors has been summarised. The categorical and conceptual apparatus has been improved and the essence of the definition «innovative marketing technologies» has been clarified.The second chapter analyses the domestic tourism market of Ukraine and assesses tourism prospects by regions with the help of qualimetric method. The possibilities of using aggregators of advertising platforms for the development of domestic tourism have been analysed. The third chapter identifies that domestic tourists’ focus of interest is on sub-brands. A mechanism for analysing and monitoring the tourists’ motivation and route has been proposed: the distribution of functions, information platforms and IToDTM in accordance with the stages of the tourist product consumption. An experiment was conducted to determine the possibility of iteration technology application as an innovative tool for tourist destinations marketing. A theoretical framework for the idea of creating a brand for a specific territory as part of a domestic tourism development strategy has been developed. Some of the results of Kasenkova K.V.’s thesis «Management of the development of innovative marketing technologies for domestic tourism» were used as a part of the S. Kuznets Kharkiv National University of Economics’ scientific research on the topic «Ensuring the resource potential of domestic tourism using innovative marketing technologies» (state registration number 0121U113109), namely, chapter I “Using innovative marketing technologies in the context of the domestic tourism development”, and scientific research on the topic “Managing the interaction of small and large tourism enterprises based on the use of innovative marketing technologies for the development of specialized types of tourism” (state registration number 0121U110945), namely, chapter III “Innovative marketing technologies in the context of the specialized types of tourism development” which confirms the relevance and value of the work.The practical value of individual results is also confirmed by their implementation in the activities of enterprises, in particular, the results and propositions were used in the development of a marketing campaign and the determination of strategic vectors for the innovative technologies development in business processes at Most IT LLC. The implementation of these developments in practice allows to obtain integral results in the management of marketing campaigns, to establish the main communication channels in the construction of brands and sub-brands (reference No. 170/4 dated 07.02.22).Some of the results of Kasenkova K.V.’s thesis research, namely, the development of a general Internet marketing campaign and the definition of the main communication links in the context of managing the development of innovative marketing technologies were implemented in the work of “Ukroagrokompleks” LLC. The results demonstrated their effectiveness in relation to the main business processes connected with marketing policy, organization and systematisation of communication processes and had an important role in resolving some issues regarding the prospects of sub-brands creation (reference No. 27/1 dated 09.05.22).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Ходаковська А. В. 
Підготовка майбутніх учителів початкової школи до застосування навчально-ігрових технологій в освітньому процесі: автореферат дис. ... д.філософ : 015 / А. В. Ходаковська. — Б.м., 2024 — укp.

На підставі аналізу психолого-педагогічної літератури розкрито теоретичні засади процесу підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування навчально-ігрових технологій у професійній діяльності, основу яких становлять фундаментальні наукові джерела, в яких конкретизовано основні понятійні конструкти дослідження, зокрема: «гра», «навчально-ігрові технології», «професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів», «готовність до професійної діяльності», «готовність майбутніх учителів початкової школи до застосування навчально-ігрових технологій»; наукові розробки учених щодо формування готовності до професійно-педагогічної діяльності, до застосування ігрових і діяльнісних методів навчання вчителя початкової школи; здобутки сучасних практиків, в яких обґрунтовано зміст та функції навчально-ігрових технологій як одного із методів активного навчання, що базується на діяльнісному підході, створюючи умови для виявлення активної позиції здобувачів освіти, розвитку їхньої гнучкості, задоволення інтелектуальних та емоційних потреб у продуктивній діяльності учасників гри в атмосфері психологічного комфорту.З’ясування сутності цих категорій надало можливість «навчально-ігрові технології» представити як сукупність засобів, методів і прийомів організації освітнього процесу активно-пошукового характеру у формі гри, що сприяє реалізації інтенсивного навчання, активно впливаючи на моральну, емоційну та інтелектуальну сфери здобувачів освіти з метою полегшення опанування навчального матеріалу; «професійну підготовку майбутніх учителів початкових класів» трактувати як концептуально-стратегічна спрямованість процесу оволодіння професією, кінцевою метою якого є ефективний фахівець, який досягає якісних результатів в освітньому процесі, а стрижнем підготовки є розвиваюча домінанта відповідальної особистості, що здатна приймати професійно, самостійно й кваліфіковано грамотно вивірені рішення відповідно із Державними стандартами.Понятійний конструкт «готовність майбутніх учителів початкової школи до застосування навчально-ігрових технологій» у дисертаційному дослідженні представлено як цілісне багатокомпонентне утворення, інтегративна якість особистості педагога, що детермінує його здатність до ефективного застосування ігрових методів в освітньому процесі, спрямований на цілісний розвиток учня, що складається із взаємопов’язаних компонентів: мотиваційно-цільового, комунікативно-особистісного, операційно-діяльнісного й корегувально-рефлексивного.Визначено й науково обґрунтовано компонентну структуру готовності майбутніх учителів початкової школи до застосування навчально-ігрових технологій, що включає мотиваційно-цільовий, комунікативно-особистісний, операційно-діяльнісний та корегувально-рефлексивний компоненти, кожний із яких характеризується певним змістом.Визначений нами мотиваційно-цільовий компонент у структурі готовності майбутніх учителів початкової школи до застосування навчально-ігрових технологій репрезентований такими показниками, як: морально-ціннісне ставлення до педагогічної професії; стійкий інтерес до оволодіння навчально-ігровими технологіями; активно-позитивне ставлення до ігрової діяльності, ігрових методів навчання в цілому; мотиваційна готовність до викликів сьогодення, що потребують негайного реагування; активна позиція як учасника освітньо-професійного процесу.Комунікативно-особистісний компонент у структурі готовності майбутніх учителів початкової школи до застосування навчально-ігрових технологій в освітньому процесі передбачає сформованість системи професійно важливих особистісних якостей; емоційно-вольову стійкість; високий рівень інтелектуального розвитку; володіння вербальними й невербальними засобами комунікації; здатність установлювати оптимальний стиль спілкування на засадах педагогіки партнерства; високу педагогічну активність особистості; наполегливість у подоланні труднощів при вирішенні професійних ситуацій і завдань із високою продуктивністю; нестандартність дій в роботі над собою, прояв творчого підходу у розв’язанні виявлених особистісних проблем.Зміст операційно-діяльнісного компонента готовності характеризується наявністю знань про сутність гри, її психологію, функції, зміст, складові, механізми, етапи, класифікаційні ознаки і типологію; про структуру гри (постановка цілей, планування, досягнення мети, аналіз результатів); про педагогічні можливості навчально-ігрових технологій, їх основні принципи та етапи розроблення; здатністю застосовувати ігрові методи навчання в освітньому процесі початкової школи; успішно реалізовувати усі необхідні операційні дії у процесі організації дидактичної гри на високому рівні доцільності й продуктивності, що визначають функціональну зрілість процесів ігротехнічної діяльності; здійснювати позитивний конструктивний зворотний зв’язок з метою діагностики ефективності навчально-ігрового процесу; досліджувати результати засвоєння учнями знань і набутих практичних умінь за допомогою навчально-ігрових технологій...^UOn the basis of the analysis of psychological and pedagogical literature, the theoretical principles of the process of training future primary school teachers for the use of educational and game technologies in professional activities are revealed, the basis of which is fundamental scientific sources, which specify the main conceptual constructs of the study, in particular: "game", "educational game technologies", "professional training of future primary school teachers", "readiness for professional activities", "readiness of future primary school teachers to use educational and game technologies"; scientific developments of scientists regarding the formation of readiness for professional and pedagogical activities, for the use of game and activity methods of teaching primary school teachers; achievements of modern practitioners, in which the content and functions of educational and game technologies are substantiated as one of the methods of active learning based on an activity approach, creating conditions for identifying the active position of education seekers, developing their flexibility, meeting intellectual and emotional needs in the productive activity of game participants in an atmosphere of psychological comfort. Elucidation of the essence of these categories made it possible to present "educational and game technologies" as a set of means, methods and methods of organizing the educational process of an active-searching nature in the form of a game, which contributes to the implementation of intensive learning, actively influencing the moral, emotional and intellectual spheres of education seekers in order to facilitate the mastery of educational material; "Professional training of future primary school teachers" should be interpreted as a conceptual and strategic orientation of the process of mastering the profession, the ultimate goal of which is an effective specialist who achieves quality results in the educational process, and the core of training is the developing dominant responsible personality, who is able to accept professionally, independently and qualifiedly competently verified solutions in accordance with State Standards. The conceptual construct "readiness of future primary school teachers to use educational and game technologies" is presented in the dissertation research as a holistic multi-component education, an integrative quality of the teacher's personality, which determines his ability to effectively apply game methods in the educational process, aimed at the holistic development of the student, consisting of from interrelated components: motivational-targeted, communicative-personal, operational-active and corrective-reflective. The component structure of the readiness of future primary school teachers to use educational and game technologies, which includes motivational-target, communicative-personal, operational-active and corrective-reflective components, each of which is characterized by a certain content, is determined and scientifically substantiated.The motivational and goal component determined by us in the structure of the readiness of future primary school teachers to use educational and game technologies is represented by such indicators as: moral and value attitude to the teaching profession; persistent interest in mastering educational and game technologies; an active-positive attitude to game activities, game-based learning methods in general; motivational readiness for today's challenges that require an immediate response; an active position as a participant in the educational and professional process. The communicative and personal component in the structure of the readiness of future primary school teachers to use educational and game technologies in the educational process involves the formation of a system of professionally important personal qualities; emotional and volitional stability; high level of intellectual development; mastery of verbal and non-verbal means of communication; the ability to establish an optimal communication style based on partnership pedagogy; high pedagogical activity of the individual; perseverance in overcoming difficulties in solving professional situations and tasks with high productivity; non-standard actions in self-improvement, manifestation of a creative approach in solving identified personal problems. The content of the operational and activity component of readiness is characterized by the presence of knowledge about the essence of the game, its psychology, functions, content, components, mechanisms, stages, classification features and typology; about the structure of the game (setting goals, planning, goal achievement, analysis of results); about the pedagogical possibilities of educational and game technologies, their main principles and stages of development; ...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського