Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (55)Реферативна база даних (2788)Книжкові видання та компакт-диски (2151)Журнали та продовжувані видання (129)
Пошуковий запит: (<.>A=ТИМЧИК$<.>+<.>A=ОЛЕ$<.>+<.>A=ВОЛОДИМИРІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 136
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Глібова Т. О. 
Ігрова скульптура як елемент художньої системи постмодернізму / Т. О. Глібова. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації проаналізовано ігрову скульптуру як елемент художньої системи постмодернізму. Зокрема, уточнено дефініцію «ігрова скульптура» саме у культурологічному та мистецтвознавчому значенні з урахуванням художньо-естетичних особливостей, привнесених постмодерністськими практи-ками, та удосконалено розуміння функціональної специфіки ігрової скульптури. Детально простежено культурні та соціально-історичні умови, що розкривають генезу, специфіку еволюції та основні практичні досягнення у формотворчій функціональності ігрової скульптури. Проаналізовано ігрову скульптуру як закономірний етап розвитку художньої культури постмодерну. Досліджено основні мистецькі форми, характерні для ігрової скульптури часів модер-ністського експерименту з функціональністю скульптури як простору для ризику, відкриттів, розвитку та розваг дитини. Вивчено основні характерні риси ігрової скульптури в річищі постмодерністських тенденцій та сучасної концепцій формотворчості скульптурної форми як симбіозу мистецтва і популізму. Як характерні риси сучасної ігрової скульптури у дослідженні розглянуто синтез елементів архітектури, ландшафту та дизайну, а також застосування нових матеріалів.^UThe dissertation analyzes play sculpture as an element of the artistic system of postmodernism. In particular, the definition of the concept of “play sculpture” in the cultural and art sense was clarified, considering the artistic and aesthetic features introduced by postmodern practice that led to a better understanding of the functional specifics of play sculpture. Detailed account of the cultural, social and historical conditions reveals the genesis, evolution, and specificity of the main practical achievements in introducing the functions of play into sculpture. Play sculpture is analyzed as a natural stage of development of the art culture of postmodernism. The main art forms characteristic of the play sculpture (modernist experiment with the functionality of sculpture) are explored presenting modernist sculpture as a space for risk, openness, and development of a child. The key features of play sculpture formed under postmodern tendencies are studied, as well as the contemporary concepts of formation of creativity in sculptural form as a symbiosis of art and national creative spirit. As characteristic features of modern play sculpture, the study examines the synthesis of elements of architecture, landscape and design, as well as the use of new materials. The general playful tone of artistic discourse was the result of modernist fascination with primitive art. Such art was perceived as an opposition to culture and civilization. Experimenting with form and materials, simplification, generalization, and abstraction in primitivism deconstructed the form and image into their basic elements and morphological units, the latter process later produced general polymorphism in art. The attitude of artists to the play as a strategy of transformation allowed to combine play methods and artistic experiments, which led to the destruction of the academic figurative tradition and established notions of art. The broader use of play strategies in the art of modernism conceptually transformed the phenomenon of play, made it possible to perceive it outside the play mode of the work. This created a favorable artistic and aesthetic background, which contributed to the emergence of playable sculpture. The most important methods of turning art into play are: deconstruction, dehumanization, conceptual pluralism, radical metaphor, ironic reflection, etc. The postmodernist plays covered other spheres of cultural space, carnivalized everyday life, and allowed the spectator-player to go beyond it, to break the rules and roles of everyday life. In art, the play compensated the lack of content in the artwork, transformed the artistic narrative into performative actions. The play created a new concept of a large-scale synthesis of fine art and other types of creative activities. The experiments of avant-garde artists with the functions of the artworks formed a basis for adaptation of sculptural composition to children's dynamic games. The creative discoveries of E. Möller-Nielsen, the author of the first play sculptures, inspired many artists to experiment with the play functions of the sculptural form. Play sculpture of that time combined the style of modernist artworks and the functionality of design. Scenario of the children's play in the space of sculpture became the basis for the creation of plastic composition. During the time, the features of the play sculpture were location at the playground and focus on the children's anthropometric data. The composition provided a zone of play communications and spaces, half-hidden from the observers. The sculpture had an abstract or figurative-stylized form and was made of affordable materials. Thus, it was recognized as beneficial for child development.Since the late 1960s, the form of play sculpture for children's motor development has been in crisis. In a few years, such sculpture disappeared from the playgrounds altogether. The adoption of regulations regarding the standardization of playgrounds and stricter requirements to the functional safety of equipment were the key cause of this crisis of play sculpture. For the artists, the opportunity to experiment with form disappeared, therefore, the creation of a play sculpture that was complicated by the safety requirements and standards became a rather technical than artistic task. Thus, in development of play sculpture two major stages of may be defined: the first one — before the regulations on safety and standardization were introduced, and the second — after this event. The use of play functionality in the creation of neo-avant-garde sculpture proves that the play functions of many neo-avant-garde artworks were focused on the task of playful communication between adults, therefore, such pieces are proposed to be considered the play sculpture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Олешко О.Г. 
Ідентифікація самозапилених ліній кукурудзи, створених на базі різних генетичних плазм: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.01.05 / О.Г. Олешко ; Ін-т зерн. госп-ва УААН. — Д., 2007. — 17 с. — укp.

Вперше проведено дослідження за комплексом селекційних ознак нових самозапилених ліній кукурудзи, створених на базі вихідного матеріалу, одержаного від схрещування елітних середньопізніх і ранньостиглих ліній різних генетичних плазм (Ланкастер, Айодент, Рейд (BSSS), Лакауне). Підтверджено перспективність використання такого вихідного матеріалу для селекції ранньостиглих і середньоранніх самозапилених ліній кукурудзи. Визначено характер розщеплення за різними господарсько-цінними ознаками самозапилених сімей другого циклу селекції. Експериментально встановлено можливість одержання більш скоростиглих аналогів ліній плазми Ланкастер у послідовних генераціях самозапилення. Наведено оцінку адаптивної здатності та стабільності нових гібридів за комплексом показників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П212.2-31 +
Шифр НБУВ: РА350891

Рубрики:

      
3.

Олександренко І.В. 
Іноземний капітал в структурі джерел фінансування інвестиційних ресурсів регіону: автореф. дис... канд. екон. наук : 08.00.05 / І.В. Олександренко ; Луц. нац. техн. ун-т. — Луцьк, 2009. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи вирішення проблеми формування інвестиційних ресурсів регіону у процесі залучення іноземного капіталу, що дозволить забезпечити збільшення обсягів його інвестиційної діяльності за умов відсутності внутрішніх джерел її фінансування. Розкрито зміст поняття інвестиційних ресурсів регіону, удосконалено їх класифікацію, визначено джерела формування. Проаналізовано вплив іноземного капіталу на соціально-економічний розвиток регіону, в який залучено іноземні інвестиції. З використанням розробленого методичного інструментарію проаналізовано й оцінено стан забезпечення регіонів інвестиційними ресурсами, охарактеризовано джерела фінансування інвестиційного процесу у регіонах України. Сформовано підхід щодо вибору типу стратегії залучення іноземного капіталу у регіони України. Розроблено модель прогнозування та планування обсягів надходжень іноземних коштів на Волинь. Проведено комплексне моделювання впливу залучених прямих іноземних інвестицій на економічний розвиток регіону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР-4ВОЛ) 60-56 + У9(4УКР-4ВОЛ)0-56 +
Шифр НБУВ: РА367225

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Олефір О.І. 
Інтегральні оцінки норм резольвент та безумовні базиси, що породжуються системою ваг Макенхаупта: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.01 / О.І. Олефір ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Розглянуто теореми про повноту систем власних векторів скінченновимірних збурень оператора інтегрування. Доведено теореми про безумовні базиси сімей функцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В162.41 +
Шифр НБУВ: РА322080

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
5.

Олексієнко М. М. 
Інформаційна технологія оцінки та прогнозування ризиків захворювання населення від впливу шкідливих домішок водних ресурсів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / М. М. Олексієнко ; Черкас. держ. технол. ун-т. — Черкаси, 2010. — 20 с. — укp.

Сформульовано задачу побудови інформаційної технології оцінювання ризиків і прогнозування захворювання населення від впливу шкідливих домішок водних ресурсів. Розроблено математичну модель кількісного оцінювання ризиків і впливів шкідливих домішок водних ресурсів на здоров'я населення, яка базується на положеннях і висновках теорії несилової взаємодії. Запропоновано новий метод прогнозування впливу шкідливих домішок водних ресурсів на стан здоров'я населення, який базується на даній математичній моделі. Визначено математичну модель інформаційного середовища системи оцінювання ризиків і прогнозування захворювання населення від впливу шкідливих домішок водних ресурсів. Вдосконалено математичну формалізацію задачі побудови інформаційної технології, орієнтованої на розв'язання екологічних задач, яка включає основні атрибути та взаємозв'язки компонентів даної технології. Впроваджено розроблені моделі, методи та засоби в Черкаській обласній державній санітарно-епідеміологічній станції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н761.101.06 + Р121.53
Шифр НБУВ: РА369762 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Олешко Д.М. 
Інформаційна технологія прискорення синтезу нейронних мереж для вирішення задач прогнозування при прийнятті рішень: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Д.М. Олешко ; Одес. нац. політехн. ун-т. — О., 2005. — 19 с. — укp.

Уперше розроблено комплексний критерій, що враховує суперечливість, нерівномірність, середньоквадратичну помилку перетворення вхідних даних, кількість розпізнаваних класів навчальної вибірки (НВ). Розроблено автоматизований метод побудови якісної НВ для системи підтримки прийняття рішень (СППР), який базується на комплексній кількісній оцінці якості НВ. Розвинуто метод навчання з використанням штучних нейронних мереж зі зворотним поширенням помилки, який полягає у застосуванні: нового критерію оцінки розпізнавання навчальних наборів нейронною мережею та базується на аналізі глобальної, локальної й елементарної помилок; нових правил відновлення вагових коефіцієнтів (ВК); формального механізму ініціалізації та динамічного коректування величини кроку зміни ВК. Розроблено інформаційну технологію прискорення синтезу нейромережевих моделей для розв'язання задач прогнозування в СППР, яка містить формалізацію етапів побудови навчальної вибірки, структурного та параметричного синтезу і поєднує всі етапи до єдиного формалізованого процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.22 +
Шифр НБУВ: РА340804

Рубрики:

      
7.

Тимчик С. В. 
Автоматизована біотехнічна система для тестування оператора поліграфа: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.11.17 / С. В. Тимчик ; Вінниц. нац. техн. ун-т. — Вінниця, 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено модель біотехнічної системи для тестування оператора поліграфа, обумовлену визначеним механізмом прийняття рішень і комплексом контрольованих фізіологічних показників, який діагностує психофізіологічну придатність оператора поліграфа за інтегральним показником, що враховує поточні, максимальні та мінімальні значення динамічних і квазістаціонарних сигналів, їх динаміку в процесі тестування, які вимірюються й обробляються біотехнічною системою для тестування операторів поліграфа.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 с252 + Р343.3 с05
Шифр НБУВ: РА373255 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Олефіренко Е.О. 
Адміністративно-правові гарантії реалізації прав і свобод громадян: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Е.О. Олефіренко ; Нац. акад. держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2006. — 18 с. — укp.

Розглянуто проблеми теорії та організаційно-правових умов щодо адміністративно-правових гарантій реалізації прав і свобод громадян. Розроблено категоріальний апарат з питань, обумовлених темою дослідження. З'ясовано природу та зміст конституційних прав і свобод людини. Проаналізовано законодавство, що регламентує діяльність органів державного управління у даній сфері, висвітлено питання ефективності їх правотворчої, правозастосовчої та організаційної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)3 + Х819(4УКР)010 +
Шифр НБУВ: РА343387

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Олексин І. Я. 
Аксіологічні аспекти спортивної діяльності : соціальнофілософський аналіз / І. Я. Олексин. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації здійснено соціально-філософський аналіз ґенези спортивноїдіяльності від часів стародавнього світу до сьогодення. Аргументовано, що самеметодологічний інструментарій соціальної філософії дозволяє глибоко тапослідовно обґрунтувати не лише амбівалентну природу, а й людиновимірнусутність спорту як соціокультурного феномену, визначати шляхи подальшогорозвитку спортивної діяльності крізь призму усвідомлення її аксіологічного змісту.Доведено, що спортивна діяльність володіє значним потенціалом уплощині вироблення та засвоєння суб'єктом гуманістичних цінностей та ідеалів,і, як соціальна практика, є ключовим засобом формування успішної, цілісної тагармонійної особистості.У дисертаційній роботі розглянуто спорт і спортивну діяльність у їхнерозривному зв'язку з домінуючою в соціумі системою цінностей та цінніснихорієнтацій; встановлено, що в процесі еволюції спорту як соціального інститутувідбувається формування універсалій його аксіологічних засад, позаосмисленням яких ускладнюється дослідження сутності ціннісного потенціалуспортивної діяльності. З'ясовано, що всебічному усвідомленню спорту якформалізованої змагальності і макромоделі розвитку особистості сприяє те, щона відміну від чуттєво-предметної діяльності, спортивна діяльність орієнтованане лише на удосконалення спортсмена, а й на формування та збереження йогоіманентної тілесно-духовної єдності.Встановлено, що успішне функціонування спортивної діяльності можливеза наявності повноцінного як фізичного, так і психічного здоров'я спортсмена,показником якого є здатність його тіла виконувати професійні рухи та вправи,що шліфуються й відточуються у процесі регулярних, тривалих тренувань.Констатовано, що в умовах нелінійності і транзитивності розвитку сучасногоглобалізованого світу, спорту належить виняткова роль у виробленні засадздорового способу життя, у вихованні та самовихованні особистості, в їїорієнтації на реалізацію соціальної активності, на засвоєння та дотримання"правил чесної гри". Регулярні заняття спортом всебічно сприяють формуваннюособистісної культури – рис лицарства та шляхетності, толерантності,самотренування та самоконтролю. Значну увагу приділено освітньомупотенціалу спортивної діяльності у системі суспільних цінностей сучасності.^UThe thesis provides a socio-philosophical analysis of thegenesis of sportsactivity from the times of ancient society to the present. It is proven that it is preciselythe methodological tools of social philosophy that allow deeply and consistently tosubstantiate not only the ambivalent nature, but also the human-dimensional nature ofsport as a sociocultural phenomenon, to determine the ways of further developmentof sports activity through the prism of awareness of its axiological content.The author considers sports as a historically determined activity of people, oneof the forms of social manifestation of physical culture, which is based on thecompetitive activity of individuals, as well as individual and socially significantresults of such activity. It has been proved that sports activity has a significantpotential in the sphere of development and assimilation by the social subject ofhumanistic values and ideals, and as a social practice it is a key means of forming asuccessful, coherent and harmonious person.The thesis studies sports and sports activity from the perspective of the ironextricable connection with the dominating system of values and values orientation; itis established that in the process of sport evolution as a social institution, theformation of universals of its axiological principle stakes place beyond thecomprehension of which the study of the essence of the value potential of sport inactivity is complicated. It is found out that the comprehensive comprehension of sportas a formalized adversity and the macro model of personality development isencouraged by the fact that, unlike sensuously substantive activity, sports activity isfocused not only on the perfection of the physicality of the athlete, but also on theformation and preservation of his immanent bodily-spiritual unity.It is established that the successful functioning of sports activity is possibleonly in the presence of a full-fledged physical as well as mental health of an athlete,whose indicator is the ability of his body to perform professional movements andtrench exercises, sharpened in the process of regular, long-term training. It is statedthat in the conditions of nonlinearity and transitivity of the development of a modernglobalized world, sport has an exceptional role in developing the principles of ahealthy lifestyle, in the upbringing and self-education of the individual, in itsorientation towards the realization of social activity, in assimilating and adhering to it"rules of fair play". Regular sports contribute to the formation of a personal culture –the features of chivalry and nobility, tolerance, self-examination and self-control.Particular emphasis is placed on the educational potential of sports activities inthe system of social values of the present. Transforming the essence of education ismanifested in the fact that it forms and guarantees the organic and integrity of theindividual. It is also emphasized that the educational potential of sports activityvalues as a physical and spiritual personality mastering by an athlete of theenvironment is a significant factor in the successful social arrangement of manyspheres of life both of society in general and of the individual in particular. Asignificant role in shaping the harmonious unity of the physical and spiritual in aperson as a social being belongs to physical education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Олексюк О.Є. 
Активізація пізнавальної діяльності студентів у процесі загальнопедагогічної підготовки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.Є. Олексюк ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2005. — 22 с. — укp.

Уперше обгрунтовано та розроблено концептуальні засади інтеграції знань з матеріалознавства у професійній підготовці майбутніх фахівців швейного виробництва з урахуванням сучасних тенденцій у науці, освіті й виробництві, дидактичну модель навчального предмета "Матеріалознавство швейного виробництва", що визначає структуру та компонентний склад навчального матеріалу, модель інтеграції знань з матеріалознавства з урахуванням професійних вимог до фахівців сучасного швейного виробництва, структурно-навчального процесу. Уточнено рівні реалізації дидактичної інтеграції матеріалозавства та навчальних предметів природничо-наукового циклу, що характеризують ступінь змін інтеграційного змісту та обумовлюються інтеграцією змістового й процесуального компонентів навчання. Розвинуто методи та форми організації навчання учнів ПТНЗ швейного профілю на інтеграційній основі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311 р30 + Ч481.22 +
Шифр НБУВ: РА339924

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Олещук О.В. 
Аналітичні та інформаційні моделі і методи ідентифікації рухомих об'єктів для систем управління вантажопотоками: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / О.В. Олещук ; Одес. нац. політехн. ун-т. — О., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретичні засади та засоби побудови автоматизованої системи ідентифікації та реєстрації залізничних вагонів (АСІРЗВ). Показано економічну доцільність побудови АСІРЗВ на базі одержання й обробки візуальної інформації про транспортні засоби. Розроблено математичні моделі перетворення зображень, одержаних шляхом черезстрокового сканування, у зображення з прогресивним розгорненням. Удосконалено методи відстеження меж на базі використання виявлених ідентифікаційних елементів. Розроблено метод еталонно-залежної обробки для розпізнавання за високого рівня перешкод. Запропоновано моделі, методи та алгоритми для апаратно-програмної реалізації АСІРЗВ. Здійснено апробацію промислового зразка АСІРЗВ, показано її працездатність і перспективність впровадження для автоматизації обліку вантажопотоків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.02 +
Шифр НБУВ: РА352802

Рубрики:

      
12.

Олещенко О.М. 
Антимонопольне регулювання в системі економічної безпеки України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 21.04.01 / О.М. Олещенко ; Рада нац. безпеки і оборони України, Нац. ін-т пробл. міжнар. безпеки. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Висвітлено теоретичні проблеми підвищення конкурентоспроможності національної економіки та проаналізовано заходи антимонопольного регулювання, які адекватні умовам транзитивної економіки України. Розглянуто питання забезпечення економічної безпеки та формування конкурентоспроможної національної економіки за допомогою антимонопольного регулювання. Наведено рекомендації щодо удосконалення антимонопольної політики та діяльності антимонопольних органів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-13 +
Шифр НБУВ: РА336404

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Олексійченко 
Біологічні основи селекції шовковиці (Morus L.) та підвищення її продуктивності в умовах України: Автореф. дис... д-ра с.-г. наук: 06.03.01 / Надія Олександрівна Олексійченко ; Національний аграрний ун-т. — К., 2005. — 39 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П382.33-3(4УКР)
Шифр НБУВ: РА339054

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Олексишен В. О. 
Вдосконалення обладнання для одержання полімерних виробів методом просторового друку / В. О. Олексишен. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 133 «Галузеве машинобудування». – Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Київ, 2020.Дисертаційну роботу присвячено дослідженню процесу просторового друку, а саме впливу основних технологічних параметрів на величину міжшарової адгезії та локальну деформацію нанесеного термопластичного полімерного матеріалу в процесі охолодження, а також вивченню динаміки переміщення виконавчих органів FDM 3D принтерів в залежності від типу конструктивної схеми.Проведено аналітичний огляд сучасного стану досліджень технології просторового друку. Розглянуто основні сучасні технології адитивного виробництва, систематизовано конструкції устаткування 3D друку термопластичними полімерними матеріалами в залежності від кінематичної схеми переміщення виконавчих органів, розглянуто типи конструкцій друкувальних головок на основі патентного пошуку, проаналізовано дослідження фізико-механічних характеристик друкованих виробів в залежності від основних параметрів 3D друку та геометрії нанесення шарів.Проведений огляд показав, що галузь сучасного адитивного обладнання для одержання полімерних виробів надзвичайно швидко розвивається, проте підходи до конструювання нових типів обладнання не враховують властивостей витратного матеріалу. Головним завданням інженерів під час проектування є оптимізація та модернізація існуючих конструкцій. Також недостатньо вивченим є питання процесу формування готових виробів. Проведені дослідження механічних властивостей зразків не дають точних даних про величину та природу міжшарової адгезії, яка є основою адитивних технологій. Навіть в дослідженнях, що проводили випробовування на статичний одноосьовий розтяг в поперечному напрямку до нанесення шарів, була присутня контурна стінка, а це, в свою чергу, є некоректним для встановлення величини міжшарової адгезії.Варто зазначити, що практично не вивченим є питання поведінки розплаву термопластичного матеріалу після його виходу з друкувальної головки, а саме процес його охолодження та взаємодії з попередньо нанесеним матеріалом. Окремою прикладною темою, що також слабо вивчена, є питання динаміки руху виконавчих органів та продуктивності обладнання в залежності від конструктивної схеми.Для моделювання процесу охолодження в роботі використано двовимірну математичну модель нестаціонарної теплопровідності та модель течії неньютонівської неізотермічної рідини. Для моделювання деформування шару полімеру під дією власної ваги з одночасним охолодженням після нанесення на попередній шар розв'язувалась зв'язана термомеханічна задача з урахуванням степеневої залежності в'язкості полімеру від швидкості деформації та законом Арреніуса залежності в'язкості від температури.Отримані результати показали, що за умов інтенсивного обдуву полімер менш ніж за 1 с встигає охолодитись до температур, нижчих за температуру текучості без помітних деформацій. Проте для недопущення короблення та розшарування виробів температура не має виходити за певні межі, що свідчить про те, що повинен бути встановлений певний мінімальний проміжок часу до нанесення наступного шару, різний для різних полімерів і розмірів шару. Це накладає обмеження на допустиму швидкість роботи 3D-принтера.Моделювання дає змогу отримати дані про ступінь заповнення поперечного перерізу виробів, встановити причини появи дефектів та підібрати оптимальні товщини, температури та швидкості друку.Для моделювання процесу розтягу друкованих зразків в поперечному до напряму нанесення шарів застосовано дискретну математичну модель з використанням скінченного елемента для прогнозування деламінації нанесених шарів полімеру.Отримані результати показали, що розшарування відбувається починаючи з країв поверхні контакту шарів за схемою крихкого руйнування. Наведені модель та методика числового моделювання дають змогу прогнозувати міцність друкованих полімерних виробів в напрямі поперек шарів з урахуванням експериментальних даних випробувань друкованих зразків на розтяг.Було проведено відповідні експериментальні дослідження друкованих зразків на розтяг в залежності від геометрії та технологічних параметрів 3D друку таких, як температура та швидкість друку, а також висота та довжина нанесеного шару. Вдосконалено методику проведення відповідних досліджень та створено експериментальну установку для їх проведення, що включає механічну та електронну частини, а також створено програмне забезпечення для обробки даних. Створена установка та відповідні методики використовуються в навчальному процесі під час виконання лабораторних робіт, курсового й дипломного проектування на кафедрі хімічного, полімерного та силікатного машинобудування Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського».^UA thesis for obtaining a scientific degree of a Ph.D on specialty 133 – “Industrial Machinery Engineering”. – National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”, Kyiv, 2020.The dissertation is devoted to the study of the spatial printing process, namely, the impact of the main technological parameters on the value of interlayer adhesion and local deformation of the applied thermoplastic polymer material during the cooling process, as well as the study of the dynamics of movement of the executive parts of FDM 3D printers, depending on the type of design scheme.An analytical review of the current state of research on spatial printing technology is carried out. The main modern technologies of additive manufacturing are considered, the designs of 3D printing equipment with thermoplastic polymeric materials are systematized depending on the kinematic scheme of movement of the executive bodies, the types of designs of printheads based on patent searches are considered, studies of the physical and mechanical characteristics of printed products are analyzed depending on the main parameters of 3D printing and the geometry of the layers.The review showed that the industry of modern additive equipment for the production of polymer products is developing extremely rapidly, however, approaches to the design of new types of equipment do not take into account the properties of consumables. The main design task for engineers is to optimize and modernize existing structures. Also insufficiently studied is the issue of the process of forming finished products. The conducted studies of the mechanical properties of samples do not provide accurate data on the magnitude and nature of interlayer adhesion, which is the basis of additive technologies. Even in the studies, static uniaxial tensile tests were carried out in the transverse direction of the application of the layers, a contour wall was present, and this, in turn, is incorrect for establishing the value of interlayer adhesion.It should be noted that the question of the behavior of the melt of thermoplastic material after it leaves the print head, and the very process of its cooling and interaction with the previously applied material, has practically not been studied. A separate applied topic, also poorly studied, is the issue of the dynamics of motion of the executive bodies and the performance of equipment, depending on the design scheme.To simulate the cooling process, a two-dimensional mathematical model of unsteady thermal conductivity and a model of the flow of a non-Newtonian non-isothermal fluid are used. To simulate the deformation of the polymer layer under its own weight with simultaneous cooling after deposition on the previous layer, a related thermomechanical problem was solved taking into account the power-law dependence of the polymer viscosity on the strain rate and the Arrhenius law of the temperature dependence of viscosity.The results obtained showed that, under conditions of intensive blowing, the polymer in less than 1 s has time to cool to a temperature below the pour point without noticeable deformations. However, to prevent warping and delamination of products, the temperature should not go beyond certain limits, which indicates that a certain minimum period of time must be established before applying the next layer, it is different for different polymers and layer sizes. This imposes restrictions on the allowable speed of the 3D printer.Modeling allows to obtain data on the degree of filling the cross-section of products, establish the causes of defects and select the optimal thickness, temperature and printing speed.To simulate the process of stretching printed samples in the transverse to the direction of application of layers, a discrete mathematical model was applied using a limiting element based on the penalty method to predict the delamination of deposited polymer layers.The results obtained showed that delamination occurs starting from the edges of the contact surface of the layers according to the brittle fracture scheme.The presented model and method of numerical simulation make it possible to predict the strength of printed polymer products in the direction across the layers based on experimental data of tensile tests of printed samples.Corresponding experimental studies of printed samples for rupture were carried out depending on the geometry and technological parameters of 3D printing, such as temperature and printing speed, as well as the height and length of the applied layer.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Захарків С. Й. 
Виховання дисциплінованості старших підлітків у процесі занять єдиноборствами / С. Й. Захарків. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено актуальній проблемі виховання дисциплінованості старших підлітків у процесі занять єдиноборствами. Шляхом аналізу психолого-педагогічної літератури уточнено сутність понять «дисциплінованість особистості», «виховання дисциплінованості старших підлітків у процесі занять єдиноборствами». Визначено компоненти (когнітивний, емоційно-ціннісний, довільного імпульсу, поведінковий); критерії («знання про дисциплінованість»; «бажання виявляти дисциплінованість»; «готовність проявляти дисциплінованість»; «уміння проявляти дисциплінованість у поведінці») з відповідними показниками та схарактеризовано рівні вихованості дисциплінованості старших підлітків у процесі занять єдиноборствами (продуктивний, вибірковий та пасивний).У дисертаційному дослідженні з'ясовано особливості досвіду роботи закладів загальної середньої освіти з виховання дисциплінованості старших підлітків у процесі занять єдиноборствами. Теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови і методику виховання дисциплінованості старших підлітків у процесі занять єдиноборствами.^UThe dissertation is devoted to the actual problem of discipline education in older adolescents in the process of martial arts training. By analyzing the psychological and pedagogical literature, the essence of the concepts of "personality discipline", "discipline education of older adolescents in the process of martial arts training" has been clarified. Clarification of the components (cognitive, emotional-value, voluntary impulse, behavioral), the criteria (cognitive, emotional-motivational, voluntary impulse, behavioral) are characterized with the corresponding indicators and the level of discipline of older adolescents in the process of practicing martial arts (productive, selective and passive). The dissertation research reveals the peculiarities of the experience of general secondary education institutions in educating the discipline of older adolescents in the process of martial arts. The organizational and pedagogical conditions and methods of educating the discipline of older adolescents in the process of martial arts are theoretically substantiated and experimentally tested.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Масол В. В. 
Виховання рішучості старшокласників у процесі занять фізичною культурою: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / В. В. Масол. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації вперше представлено наукове осмислення теоретичних і методичних засад виховання рішучості старшокласників у процесі занять фізичною культурою.Здійснено психолого-педагогічний аналіз проблеми виховання рішучості старшокласників у процесі занять фізичною культурою, уточнено сутність понять: «рішучість особистості» (морально-вольова якість, яка проявляється в усвідомленому хотінні, яке полягає в невідкладності реалізації поставленої мети та способів її досягнення); «виховання рішучості старшокласників у процесі занять фізичною культурою» (спрямоване набуття старшокласниками під час занять фізичною культурою усвідомленого хотіння пов’язаного з невідкладністю реалізації поставленої мети та способів її досягнення, здатності самостійно приймати обґрунтовані рішення та вчасно реалізувати їх).Узагальнено наукові погляди провідних вітчизняних та зарубіжних учених, дослідників й встановлено, що досліджуваний феномен є актуальною, недостатньо розробленою темою за сучасних умов розвитку освітнього процесу.Схарактеризовано основні закономірності старшого шкільного віку та його сенситивність в контексті виховання рішучості старшокласників у процесі занять фізичною культурою. Зазначено, що період юнацького віку є одним з перехідних етапів соціального та психологічного дорослішання, який проявляється не лише у фізичному розвитку, а й, в першу чергу, в опануванні соціокультурних норм, традицій та цінностей, системи знань, компетентностей; характеризується зростанням самосвідомості, перебудовою структури вольової активності особистості. Сенситивність даного віку щодо виховання рішучості зумовлена інтегративним поєднанням інтенсивного розвитку вольової сфери старшокласників, емоційного дорослішання, їх вмотивованості до дій, прийняття рішень, бажання самореалізуватися та проявити себе.Вивчено особливості досвіду роботи закладів загальної середньої освіти в контексті виховання рішучості старшокласників у процесі занять фізичною культурою. З’ясовано ставлення педагогів до важливості виховання рішучості учнів 10-11-х класів та наповнення занять фізичною культурою методами та прийомами, які б сприяли її вихованню у старшокласників.Визначено п’ятикомпонентну структуру вихованості рішучості старшокласників: когнітивний компонент (знання про рішучість та виховання рішучості, усвідомлення змісту і сенсу рішучості в життєдіяльності особистості); емоційно-ціннісний компонент (усвідомлений інтерес здобувачів освіти та емоційно позитивне сприйняття рішучості як вольової якості, виявлення бажання до прояву рішучості); компонент довільного імпульсу (виявлення духовної рішучості, готовність до прояву рішучості, вольове прагнення брати участь у процесі занять фізичною культурою); діяльнісно-практичний компонент (готовність втілювати рішучість у практичну діяльність у процесі занять фізичною культурою; уміння бути творчим, самостійно виконувати доручення); самоціннісний компонент (самоцінність як ставлення учасника освітнього процесу до самого себе (самоставлення); діяльність здобувачів освіти змістом якої є самоцінність).Схарактеризовано рівні вихованості рішучості старшокласників у процесі занять фізичною культурою (високий, середній, низький). Здійснено підбір комплексу діагностичних методик з урахуванням визначених критеріїв і показників вихованості рішучості старшокласників у процесі занять фізичною культурою.Доведено результативність запропонованої методики виховання рішучості старшокласників у процесі занять фізичною культурою: якісний перерозподіл у рівнях вихованості рішучості, який відбувся у процесі формувального етапу експерименту, підтверджує дієвість визначених педагогічних умов, змісту, форм і методів, педагогічного інструментарію у вихованні рішучості старшокласників у процесі занять фізичною культурою.^UThe thesis is the first attempt to give a scholarly insight into the theoretical and methodical principles of instilling determination in high school students during physical education.A psychological and pedagogical analysis of the problem of instilling determination in high school students during physical education has been carried out, the definitions of the main concepts under scrutiny have been clarified: “personal determination” (a quality of the morality and will that manifests itself in a conscious desire, which consists in the urgency of realizing the goal set and ways to achieve it); “education of instilling determination in high school students during physical education” (the process of the targeted acquisition of determination by high school students during physical education a conscious desire related to the urgency of realizing the set goal and ways to achieve it, the ability to independently make informed decisions and implement them in a timely manner).The scientific views of leading domestic and foreign scholars and researchers are summarized and it is established that the problem under study is a topical, insufficiently developed topic under the modern conditions of the development of the educational process.The main regularities of high school students age and its sensitivity in the context of raising the determination of high school students in the process of physical education have been characterized. In particular, it has been determined that the period of youth is one of the transitional stages of social and psychological maturation, which manifests itself not only in physical development, but also, first of all, in mastering sociocultural norms, values and traditions, the system of knowledge, competences; is characterized by the growth of self-awareness, the restructuring the individual’s volitional activity. The sensitivity of this age to instilling determination is due to an integrative combination of intensive development of the volitional sphere of high school students, emotional maturation, their motivation for action, decision-making, and the desire for self-realization and self-expression.The specifics of the pedagogical experience of institutions of general secondary education in the context of instilling determination of high school students in physical education have been studied. The attitude of teachers to the importance of instilling determination of 10-11th grade students and filling classes of physical education with pedagogical techniques that would contribute to its formation in high school students has been clarified.A five-component structure of instilling determination of high school students has been determined: cognitive component (knowledge about determination and education of determination, awareness of the content and meaning of determination in the life of an individual); emotional-value component (the perceived interest of education seekers and an emotionally positive perception of determination as a willful quality, the identification of a desire to show determination); component of voluntary impulse (expression of spiritual determination, readiness to show determination, volitional desire to participate in the process of physical education); activity component (readiness to translate determination into practical activity in the process of physical education; ability to be creative, independently carry out assignments); self-worth component (self-worth as the attitude of a participant in the educational process to himself (self-esteem); the activity of education seekers, the content of which is self-worth).The level of instilling determination of high school students during physical education is characterized (high, medium, low). The selection of a complex of diagnostic methods has been carried out, taking into account the determined criteria and indicators of instilling determination of high school students in physical education.The effectiveness of the proposed methodology for instilling determination of high school students in the process of physical education has been proven through: the qualitative redistribution in the levels of education of determination, which took place during the formative stage of the experiment, confirms the effectiveness of the specified pedagogical conditions, content, forms and methods, pedagogical tools in instilling determination of high school students during physical education culture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Касіч Н. П. 
Виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності / Н. П. Касіч. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання. – Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України. – Київ, 2019.Дисертацію присвячено актуальній проблемі виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Шляхом теоретичного аналізу уточнено сутність понять «цілеспрямованість особистості», «виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності». Уточнено компоненти (когнітивний, емоційно-ціннісний, довільного імпульсу, діяльнісно-практичний); охарактеризовано критерії (когнітивний, емоційно-ціннісний, довільного імпульсу, діяльнісно-практичний) з відповідними показниками та рівні вихованості цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності (високий, середній та низький).У дисертаційному дослідженні узагальнено досвід закладів загальної середньої освіти з виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Вперше розроблено та експериментально перевірено педагогічні умови (впровадження дієвих форм і методів виховної роботи з метою формування у старших підлітків мотивації до фізкультурно-оздоровчої діяльності; залучення старших підлітків до організації та проведення змагальної діяльності на різних рівнях на основі створення ситуацій успіху; налагодження взаємодії сім'ї і школи у вихованні цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності; забезпечення комплексної роботи з учителями фізичної культури, інструкторами з оздоровчого плавання та фітнесу щодо виховання цілеспрямованості учнів 7–9-х класів) і методику виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності.Висвітлено й досліджено досвід закладів загальної середньої освіти з виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Це дало нам змогу виявити загальні проблеми щодо виховання цілеспрямованості старших підлітків, їх потреби та інтереси, які слід врахувати й уточнити під час проведення і організації фізкультурно-оздоровчої діяльності. Як свідчить досвід сучасних закладів загальної середньої освіти, у процесі занять фізкультурно-оздоровчою діяльністю можна реалізовувати виховні завдання шляхом застосування як традиційних, так і нетрадиційних засобів, форм і методів спортивної діяльності тощо.З'ясовано, що проблема виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності є малорозробленою в освітньому середовищі України.Зміст експериментального дослідження також передбачав використання методологічних та психолого-педагогічних концепцій (систем поглядів), а саме: концепція особистісно орієнтованого виховання, концепція особистісно-розвивального навчання, концепція проблемного навчання.Зміст виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності передбачав використання принципів доступності, наочності, культуровідповідності, суб'єкт-суб'єктної взаємодії, системності.Визначено методику виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності та експериментально перевірено її ефективність. Формами виховання цілеспрямованості учнів 7–9-х класів у фізкультурно-оздоровчій діяльності було обрано: індивідуальні, колективні, самостійні, позакласні та позашкільні. Основними видами виховання цілеспрямованості учнів 7–9-х класів ЕГ було обрано оздоровче плавання та його елементи; фітнес, який передбачав урахування інтересів та бажань старших підлітків; спортивні ігри, змагання та традиційні заняття з фізичної культури.^UDissertation for the scientific degree of a Candidate of Pedagogical Sciences in speciality 13.00.07 – Theory and Methods of Education. – Institute of Problems on Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine. – Kyiv, 2019.This thesis is devoted to the actual problem of development of dedication to purpose in senior teenagers in the process of physical education and recreation activities.The essence of the concepts of «personality's dedication of purpose», «development of dedication to purpose in senior teenagers in physical education and recreation activities» has been specified by means of theoretical analysis. The criteria (cognitive, emotional-value, arbitrary impulse, activity-practical) are specified; the criteria (cognitive, emotional-value, arbitrary impulse, activity-practical) are characterized with the corresponding indicators and levels of development of dedication to purpose in senior teenagers in physical education and recreation activities (high, medium and low).In the research the potential of physical culture and recreation activity is analyzed in relation to the upbringing of purposefulness of senior teenagers. For the first time theoretically grounded, developed and experimentally verified pedagogical conditions for the education of the purposefulness of senior teenagers in physical culture and health activities (introduction of effective forms and methods of educational work in order to form the motivation of senior teenagers for physical culture and recreation activities among older adolescents, involving older teenagers in the organization and conduct of competitive activities on Different levels based on the creation of successful situations; Establishing the interaction of family and school in the education of the purpose of older teens in physical culture and health activities, providing comprehensive work with teachers of physical culture, health improvement and fitness instructors in raising the focus of students 7-9 grades).The experience of general secondary educational institutions in development of dedication to purpose by means of PE and recreational activities has been studied and presented. This allowed us to identify general problems related to development of dedication to purpose in senior teenagers, their needs and interests that should be considered and specified during the organization of physical education and recreation activities. The experience of modern general secondary educational institutions shows that in the process of being engaged in physical education and recreation activities it is possible to carry out educational tasks through the use of both traditional and non-traditional means, forms and methods of sports activities etc.It was determined that the problem of development of dedication to purpose in senior teenagers in the process of PE and recreation activities is poorly developed in the educational environment of Ukraine.The content of the empirical research also included the use of methodological, psychological and pedagogical concepts (systems of views) namely the concept of person-oriented education, the concept of education that leads to personal development and the concept of problem-based learning.The essence of development of dedication to purpose in senior teenagers in the process of PE and recreation activities involves the use of accessibility, clarity, cultural accordance, inter-subject interaction, systematic approach and consistency principles.Methodology of development of dedication to purpose in senior teenagers in the process of PE and recreation activities has been determined, its efficiency has been empirically verified. The following forms of development of dedication to purpose in 7th - 9th graders in the process of physical education and recreation activities have been selected as the main ones: individual, collective, independents, extra-curricular and out-of-school activities. Recreational swimming and its elements; fitness that includes taking into account interests and desires of senior teens; sports games, competitions and traditional physical education classes have been chosen as main types of development of purpose-dedication in 7th-9th graders.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Олексін М.І. 
Вплив дисперсії і нелінійних ефектів оптичного волокна на параметри транспортних систем: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.12.02 / М.І. Олексін ; Одес. нац. акад. зв'язку ім. О.С.Попова. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено модель оптичної транспортної DWDN системи передачі інформації, що базується на побудові й аналізі ОКО-діаграми та дозволяє одержати характеристики якості функціонування для кожного спектрального каналу, залежно від його характеристик. Досліджено залежність максимальної швидкості передачі та довжини регенераційної ділянки за заданих коефіцієнтів бітової помилки. Проведено вимірювання диференціальної групової затримки сигналу в оптичних волокнах. На підставі одержаних результатів вимірювань створено підсистему моделювання поляризаційної модової дисперсії (ПМД). Удосконалено схему компенсації ПМД, що суттєво зменшує вплив даного виду дисперсії на параметри транспортних систем. Встановлено, що джиттер складається з детермінованої та випадкової складових. Розроблено спосіб мінімізації впливу джиттера шляхом часового зсуву точки прийняття рішень щодо прийняття біту. Наведено методи оптимізації параметрів і мінімізації впливу нелінійних ефектів, компенсації поляризаційної модової дисперсії та зменшення впливу джиттера, що дозволяють збільшити довжину регенераційної ділянки та швидкість передачі інформації, причому ефективність використання запропонованих рішень зростає зі збільшенням швидкості передачі, а це дозволяє досягти збільшення пропускної здатності системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З889.71 +
Шифр НБУВ: РА366418

      
19.

Олефіренко 
Вплив кріодеструкції, екстрактів печінки і селезінки на відновні процеси в печінці при експериментальному цирозі: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.35 / Олексій Олександрович Олефіренко ; НАН України; Інститут проблем кріобіології і кріомедицини. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р413.510.40-29 + Е60*734.26-636-601.2
Шифр НБУВ: РА359152

Рубрики:

      
20.

Олексієнко С.О. 
Вплив неметалевих включень на підвищення довговічності конструкційних матеріалів поверхневою модифікацією: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.01 / С.О. Олексієнко ; НАН України. Ін-т пробл. матеріалознавства ім. І.М.Францевича. — К., 2006. — 22 с. — укp.

Наведено комплексну оцінку основних закономірностей впливу хімічної природи неметалевих включень (НМВ) сталі на її довговічність та ефективність поверхневої модифікації. На базі одержаних даних розроблено синергічні металохелатуючі композиції (СМХК) на вторинній сировині зі зниженою екологічною небезпекою та з високою ефективністю підвищення довговічності сталі в агресивних середовищах наномасштабним поверхневим металохелатуванням. Встановлено ряди небезпеки НМВ у сталі 20, Х18Н10Т модельних плавок: оксиди, нітриди, сульфіди та пластичні силікати за електрохімічною гетерогенністю, наводнюванням у NACE й інших наводнювальних технологічних сердовищах; за концентрацією термічних (мозаїчних) механічних напружень на міжфазній межі Me-НМВ. Розроблено на базі кореляцій показників фізико-хімічних явищ на поверхні, в поверхневому шарі й об'ємі металу з характеристиками синергістів активні синергічні металохелатуючі композиції, які є ефективними для поверхневої модифікації сталі з метою підвищення її довговічності, експлуатаційної надійності й екологічної безпеки. Здійснено практичне впровадження основних результатів наукового дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К222.230.333 +
Шифр НБУВ: РА348599

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського