Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (65)Книжкові видання та компакт-диски (64)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=ЧАГОВЕЦ$<.>+<.>A=ВІТАЛІЙ$<.>+<.>A=ВІКТОРОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
1.

Чаговець В.В. 
Міжмолекулярні взаємодії багатоатомних спиртів і азотних основ з іон-сольватним оточенням при низьких температурах: автореф. дис. ... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.14 / В.В. Чаговець ; Фіз.-техн. ін-т низьк. температур ім. Б.І. Вєркіна НАН України. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Встановлено існування стабільних іон-дипольних комплексів, які молекули спиртів утворюють як з катіоном натрію, так і з аніоном хлору. Квантово-механічне моделювання надало пояснення стабілізації таких асоціатів, зумовленої утворенням квазіциклічних структур. Визначено, що енергії взаємодії молекул спиртів як з катіоном, так і з аніоном є близькими за величиною. Наведено пояснення відсутності явища фазового розшарування на макроскопічному рівні у разі охолодження систем "багатоатомний спирт - сіль". Виявлено відмінності у параметрах зв'язування іонів металів у іон-сольватному оточенні азотних основ у рідких і заморожених водних розчинах, які можуть становити один з молекулярних механізмів кріопошкоджень біологічних об'єктів. Експериментально зареєстровано асоціати азотних основ з аніонами хлору, що вказує на необхідність урахування взаємодій не тільки з катіонами, але й з аніонами у іон-сольватному оточенні нуклеїнових кислот. Доведено, що місця зв'язування аніонів з молекулами багатоатомних спиртів і азотних основ задаються розподілом зарядів і локалізацією найнижчої вільної молекулярної орбіталі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г513.3,0 + В368.3,022 + Г244.12-2 +
Шифр НБУВ: РА369405 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Чаговець Л.О. 
Моделі оцінки та аналізу економічної безпеки підприємства: автореф. дис. ... канд. екон. наук: 08.00.11 / Л.О. Чаговець ; Харк. нац. екон. ун-т. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Встановлено, що розроблений комплекс моделей дозволяє оцінити, проаналізувати економічну безпеку підприємства та сформувати рекомендації щодо прийняття управлінських рішень в області стабілізації її рівня. Зазначено, що комплекс можна використати під час здійснення управлінських рішень з метою підвищення ефективності управління економічною безпекою на підприємстві для збереження його життєздатності та стимулювання розвитку підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)301-995 в611 +
Шифр НБУВ: РА370106 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Чаговець Я.В. 
Моделі, алгоритми та структури спецпроцесорів для формування зображень рельєфу в системах візуалізації реального часу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.13 / Я.В. Чаговець ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено питання побудови спецпроцесорів щодо формування зображень рельєфу у системах візуалізації (СВ) реального часу, які синтезують зображення методом зворотного трасування. Наведено модель рельєфу на основі фінітних функцій з метою використання у цифрових СВ, орієнтованої на метод зворотного трасування. Розроблено алгоритм сканування для запропонованої моделі рельєфу, а також алгоритми, необхідні для його функціонування. Апробовано методи обробки даних, що надходять до СВ, які дозволяють покращити якість зображення. Результати досліджень використано під час модернізації цифрових СВ авіаційного тренажера ТУ-154М і комплексного тренажера льотчика Тл-39.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.7-048
Шифр НБУВ: РА319519 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Чаговець А.І. 
Проблема формування здорового способу життя дітей дошкільного віку у вітчизняній педагогіці (друга половина XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.І. Чаговець ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу науково-педагогічної, історичної літератури, досвіду роботи дошкільних закладів періоду другої половини XX ст. визначено й обгрунтовано теоретичні підходи до вирішення проблеми, що стосується здорового способу життя в дітей дошкільного віку. Розкрито суть понять "здоров'я" та "здоровий спосіб життя дошкільнят". Досліджено зміст, форми та методи його формування. Визначено етапи розвитку проблеми у контексті особливостей науково-педагогічних досягнень, ієрархії науково-практичних проблем дослідженого періоду, пріоритетів виховного комплексу. Висвітлено тенденції формування навичок здорового способу життя у дітей дошкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354 + Ч413(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА354019

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Яковенко В. В. 
Організація трудового виховання дітей дошкільного віку в Україні (20-60-ті рр. ХХ століття) / В. В. Яковенко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз теорії та практики організації трудового виховання дітей дошкільного віку в Україні ( 20-60-ті рр. ХХ століття). Наукова новизна й теоретичне значення одержаних результатів полягає в тому, що вперше: - здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз питань організації трудового виховання дітей дошкільного віку в Україні в 20 – 60-ті рр. ХХ століття;- науково обґрунтовано етапи організації трудового виховання дошкільників у 20 – 60-ті рр. (І етап – етап формування питань трудового виховання дітей дошкільного віку в умовах становлення радянського суспільства (1919 – 1931 рр.); ІІ етап – етап широкого впровадження методичного інструментарію трудового виховання в практику закладів дошкільної освіти України (1932 – 1937 рр.); ІІІ етап – етап розробки теоретичних засад трудового виховання дітей дошкільного віку та їх активного впровадження в практику діяльності закладів дошкільної освіти України та сім'ї (1938 – 1959 рр.);- визначено перспективи подальшого творчого використання педагогічно цінних ідей та досвіду минулих років у сучасних закладах дошкільної освіти та сім'ї (етапи формування в дітей дошкільного віку інтересу до праці; зміст, форми та методи діяльності робітничих кімнат; особливості діяльності психолого-педагогічних кабінетів; специфіка використання ручної праці; зміст трудової діяльності дошкільників у сім'ї, рекомендації науковців щодо виховання таких загальнолюдських якостей дитини, як працелюбство, чуйність, бажання допомогти іншим і деякі інші). З'ясовано, що на першому етапі – етапі формування питань трудового виховання дітей дошкільного віку в умовах становлення радянського суспільства (1919 – 1931 рр.) – була визначена мета, завдання, виокремлені основні форми й методи трудового виховання дітей дошкільного віку, запропоновані основні види дитячої праці.З'ясовано, що другий етап – етап широкого впровадження методичного інструментарію трудового виховання в практику закладів дошкільної освіти України (1932 – 1937 рр.) – характеризується прийняттям урядових документів щодо організації виховання дітей у закладах дошкільної освіти, розробкою програми для зазначених закладів, широким поширенням теоретичних і практичних надбань провідних науковців і вихователів досліджуваного історичного періоду, ідеєю політехнізації дитячої праці, створенням гарно обладнаних робітничих дитячих кімнат та психолого-педагогічних кабінетів, кардинальними змінами щодо визначення мети, завдань, видів, форм і методів трудового виховання дітей дошкільного віку, розробкою принципів такого виховання, чітким розподілом дітей на групи та визначенням видів і методів трудового виховання для кожної з них. Проведене дослідження свідчить, що на третьому етапі – етапі розробки теоретичних засад трудового виховання дітей дошкільного віку та їх активного впровадження в практику діяльності закладів дошкільної освіти України та сім'ї (1938 – 1959 рр.) – попередня робота була поглиблена й розширювалася: прийняті «Керівництво для вихователя дитячого садка» та Статут дитячого садка, розроблено «Програмно-методичні рекомендації», поглиблено роботу щодо поєднання трудового виховання з моральним, переобладнано робітничі кімнати відповідно до вимог ручної праці, орієнтуючись на художньо-естетичний напрям і тісний зв'язок із грою, сформульовано нове для дошкільної освіти завдання – створення комплексної програми виховання дітей від молодшого до старшого дошкільного віку, приділено значну увагу питанням трудового виховання дітей у сім'ї.Поглиблено уявлення про суспільно-історичну, соціально-економічну й організаційно-педагогічну зумовленість трудового виховання дошкільників в Україні; про форми й методи (робота в приміщенні, дослідницький метод, робота на ділянці, метод бесіди, екскурсії-прогулянки, спостереження, проведення свят, соціалістичне змагання, виробничі екскурсії, створення проблемних ситуацій, широке застосування власного прикладу, заохочення і мотивація дошкільників до трудової діяльності тощо) трудового виховання дітей дошкільного віку в Україні в 20-60-ті рр. ХХ століття.До наукового обігу введено невідомі та маловідомі матеріали, документи, факти й теоретичні положення, пов'язані з організацією теорії та практики трудового виховання дітей дошкільного віку в Україні в досліджуваних хронологічних межах.Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що сформульовані в результаті наукового пошуку положення й висновки можуть слугувати підґрунтям для подальших історико-педагогічних пошуків і сприяти підвищенню ефективності діяльності сучасних закладів дошкільної освіти та вдосконаленню змісту сімейного виховання.^UIn the dissertation the integral historical and pedagogical analysis of the theory and practice of the organization of labor education of children of preschool age in Ukraine (20-60th years of the XX-th century) is carried out.The scientific novelty and theoretical significance of the obtained results is that for the first time:- a comprehensive historical and pedagogical analysis of the organization of labor education of preschool children in Ukraine in the 20-60's of the twentieth century;- scientifically substantiated the stages of organization of labor education of preschoolers in the 20-60's. I stage - the stage of formation of labor education of preschool children in the formation of Soviet society (1919 - 1931); II stage - the stage of widespread implementation of methodological tools of labor education in the practice of preschool education institutions of Ukraine (1932 - 1937), stage III - the stage of development of theoretical principles of labor education of preschool children and their active implementation in the practice of preschool education institutions of Ukraine and the family (1938 - 1959);The concept of "labor" implies appropriate human activities aimed at "preservation, modification, adaptation of the environment to meet their needs, the production of goods and services." The concept of "organization of labor education of preschool children" should be understood as the process of forming in preschoolers work skills and abilities, work habits, strong beliefs that work is a vital necessity that has a clearly defined purpose, objectives, principles, content, forms, methods and means.Taking into account changes in socio-political and economic factors, the adoption of regulations governing the activities of preschool education, the views of the scientific and pedagogical community on the purpose, objectives, subjects, content, principles, types, forms and methods of labor education of preschool children, scientifically substantiated three stages of development of these issues in Ukraine.It was found that at the first stage - the stage of formation of labor education of preschool children in the conditions of formation of the Soviet society (1919 - 1931) - the purpose, tasks were defined, the basic forms and methods of labor education of preschool children were singled out, the basic types were offered. child labor.It is established that the outlined stage is also characterized by intensive expansion of the network of preschool institutions, publication of a handbook for employees of preschool institutions, development of the Draft preschool program, publication of methodical letters and "Materials for preschool institutions in the city", holding a special meeting of preschool heads.It was found that the formation of issues of labor education of preschool children at the first stage was facilitated by the pedagogical views of A. Dernova-Yarmolenko, R. Prushitskaya, A. Surovtseva, L. Chulitskaya, L. Schleger, V. Schmidt and others. These specialists identified the age characteristics of the preschooler, his characteristics and areas of education, developed requirements for the organization of child labor, the structure and content of labor education of preschool children and more.It was found that the second stage - the stage of widespread implementation of methodological tools of labor education in the practice of preschool education in Ukraine (1932 - 1937) - is characterized by the adoption of government documents on the organization of education in preschool education, program development for these institutions, widespread theoretical and practical achievements of leading scientists and educators of the studied historical period, the idea of polytechnic child labor, the creation of well equipped.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Пивоваренко М. С. 
Виховання морально-естетичних якостей у дітей старшого дошкільного віку засобами музично-ритмічної гімнастики / М. С. Пивоваренко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації досліджено проблему виховання морально-естетичних якостей у дітей старшого дошкільного віку засобами музично-ритмічної гімнастики. У першому розділі – «Теоретичні основи виховання морально-естетичних якостей у дітей старшого дошкільного віку засобами музично-ритмічної гімнастики» – надано історико-педагогічний аналіз проблеми виховання морально-естетичних якостей у дітей старшого дошкільного віку в єдності з фізичним вихованням, враховуючи дані щодо вивчення цього питання у філософській, науковій, методичній, психолого-педагогічній літературі. Розкрито перебіг становлення й розвитку теорії морального (ціннісного), естетичного (музичного) й фізичного (ритмічного) виховання й визначено, що означені складові виховання є тісно взаємопов'язаними. Конкретизовано поняттєве поле дослідження, сформульовано основні поняття, як-от: «морально-естетичні якості», «виховання морально-естетичних якостей», «музично-ритмічна гімнастика». Надано характеристику музично-ритмічній гімнастиці як засобу виховання морально-естетичних якостей у дітей старшого дошкільного віку. Обґрунтовано спроєктовану теоретичну структурно-змістову модель виховання морально-естетичних якостей у дітей старшого дошкільного віку засобами музично-ритмічної гімнастики, яку було укладено на підставі доведеного взаємозв'язку морального (ціннісного), естетичного (музичного) й фізичного (ритмічного) виховання. У другому розділі – «Експериментальна перевірка ефективності реалізації структурно-змістової моделі виховання морально-естетичних якостей у дітей старшого дошкільного віку засобами музично-ритмічної гімнастики» – розкрито перебіг проведення дослідницько-експериментальної роботи, метою якої було перевірити ефективність впровадження спроєктованої теоретичної структурно-змістової моделі виховання морально-естетичних якостей у дітей старшого дошкільного віку засобами музично-ритмічної гімнастики. Етапами проведення експериментальної роботи було визначено такі: констатувальний, формувальний, контрольний. Різними видами експериментальної роботи було охоплено 258 респондентів, із них 158 дітей старшого дошкільного віку, 6 вихователів закладів дошкільної освіти, 94 здобувачі освіти. Контрольна група склала 74 дитини старшого дошкільного віку, експериментальна – 84 дитини старшого дошкільного віку. Достовірність отриманих результатів перевірено за допомогою критеріїв математичної статистики (критерій Пірсона, метод рангової кореляції Спірмена). На констатувальному етапі було сформовано методичну карту дослідження, відповідно до якої здійснено діагностику вихідного рівня вихованості морально-естетичних якостей у дітей старшого дошкільного віку. На формувальному етапі експериментальної роботи було впроваджено спроєктовану теоретичну структурно-змістову модель виховання морально-естетичних якостей у старшого дошкільного віку засобами музично-ритмічної гімнастики. Сутність реалізації означеної вище моделі полягала в забезпеченні позитивної динаміки рівня вихованості морально-естетичних якостей у дітей старшого дошкільного віку за допомогою інтеграції музики й руху. Відповідно до реалізації означених в моделі педагогічних умов, в освітній процес закладів дошкільної освіти було впроваджено оновлений зміст і методику виховання морально-естетичних якостей у дітей старшого дошкільного віку. Оптимізації цього процесу сприяло використання запропонованої програми морально-естетичного виховання дітей старшого дошкільного віку. Задля оптимізації роботи педагогічних працівників закладів дошкільної освіти було проведено ряд семінарів-практикумів для вихователів дітей старшого дошкільного віку. Також задля забезпечення належного рівня підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти щодо здійснення роботи з означеного напряму в освітній процес закладів вищої освіти було впроваджено спецкурс для здобувачів вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта. На контрольному етапі експериментальної роботи було здійснено аналіз ефективності впровадження змісту, методів і засобів виховання морально-естетичних якостей у дітей старшого дошкільного віку. На підставі результатів проведеного дослідження доведено, що доцільно використовувати музично-ритмічну гімнастику як засіб виховання морально-естетичних якостей у дітей старшого дошкільного віку.Результати та висновки дослідження можуть бути використанні під час підготовки педагогічних кадрів дошкільної освіти в педагогічних закладах вищої освіти. Методичні матеріали, розроблені у процесі проведення наукового дослідження, можуть бути використані в практиці роботи сучасних закладів дошкільної освіти, у процесі організації фізичного, морального та естетичного виховання дітей старшого дошкільного віку.^UThe issue of moral and aesthetic qualities training of senior preschool children by means of musical eurhythmics has been studied in the thesis. In the first section “Theoretical foundation of moral and aesthetic qualities training of senior preschool children by means of musical eurhythmics”, the historical and pedagogical analysis of the issues of moral and aesthetic qualities training of senior preschool children coupled with physical education is given based on the survey of philosophic, scientific, methodological psychoeducational literature. The process of formation and development of the theory of moral (value), aesthetic (musical) and physical (rhythmic) education is revealed and determined that the mentioned components of education are closely interconnected. The conceptual field of study is made more concrete, the main notions such as “moral and aesthetic qualities”, “moral and aesthetic qualities training”, and “musical eurhythmics” are formulated. The description of musical eurhythmics as the means of moral and aesthetic qualities training of senior preschool children is given. The content and ground of designed theoretical structural and meaningful model of moral and aesthetic qualities training of senior preschool children by means of musical eurhythmics, which were formed on the basis of the proved interconnection of moral (value), aesthetic (musical) and physical (rhythmic) education, are uncovered. In the second section “Experimental verification of the effectiveness of the implementation of the structural and semantic model of education of moral and aesthetic qualities in children of older preschool age by means of musical-rhythmic gymnastics” the course of scientific research studies, the aim of which was to check the effectiveness of the implementation of designed theoretical structural and semantic model of moral and aesthetic qualities training of senior preschool children by means of musical eurhythmics, was uncovered. The stages of the experimental work were named as follows ascertaining, forming, control. 258 respondents were involved in different types of experimental work, 158 of them were children of senior preschool age, 6 of them were kindergarten teachers, 94 of them were education seekers. The size of the control group was 74 children of senior preschool age, the experimental group consisted of 84 senior preschool children. The validity of derived results were checked with the help of the mathematical statistics criterions (Pearson criterion 2, Spearman rank correlation method). On the ascertaining stage, the methodological map of the study was formed according to which the initial level of bringing up moral and aesthetic qualities of senior preschool children was diagnosed. On the forming stage of the experimental work, the designed theoretical structural and meaningful model of bringing up moral and aesthetic qualities of senior preschool children by means of musical eurhythmics was introduced. The main point of the implementation of the above said model is ensuring the positive dynamics of the level of bringing up of moral and aesthetic qualities of senior preschool children with the help of integration of music and movement. In accordance with the implementation of the pedagogical conditions indicated in the model, an updated content and methodology for bringing up moral and aesthetic qualities in senior preschool children were introduced into the educational process of preschool institutions. Optimization of this process was facilitated by the use of the proposed program of moral and aesthetic training of senior preschool children. In order to optimize the work of pedagogical staff of preschool institutions, a number of practical training seminars were held for kindergarten teachers of senior preschool children. In addition, to provide the appropriate level of training of future preschool teachers to fulfil the work in the mentioned tendency, the special course for higher education seekers on specialty 012 Preschool education was introduced. At the control stage of the experimental work, the analysis of the effectiveness of implementing the content, methods and means of moral and aesthetic qualities training in senior preschool children was carried out. On the ground of the results of the conducted study, it was stated that the practicability of the use of musical eurhythmics as the means of moral and aesthetic qualities training of senior preschool children was proved.The results and conclusions of the study can be used in the training of preschool teachers in higher pedagogical establishments. The methodological materials, which were developed in the course of scientific research can be used in the practical work of modern preschool education institutions, in the process of organizing physical, moral and aesthetic education of senior preschool children.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського