Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (40)Реферативна база даних (176)Книжкові видання та компакт-диски (495)Журнали та продовжувані видання (17)
Пошуковий запит: (<.>A=ЧЖАН$<.>+<.>A=ВЕЙ$<.>+<.>A=МИНЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Чжан Ї. 
Вокально-педагогічна творчість, як передумова виконавської діяльності співака: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ї. Чжан ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2006. — 16 с. — укp.

Розкрито проблему вокально-педагогічної творчості професійного співака з позицій психолого-педагогічного та мистецтвознавчого аспектів. Проаналізовано сутність та специфіку вокально-виконавської та вокально-педагогічної творчості, їх взаємозумовленість та взаємозалежність. На основі порівняльного аналізу вокальної культури двох країн (України та Китаю) розроблено технологію, методичні принципи та практичні прийоми формування вокально-виконавських навичок у класі соціального співу. Розроблено модель творення вокально-виконавського образу, як основи підготовки студента до вокально-виконавської творчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-7 р + Щ314-73(4УКР) + Щ314-73(5КИТ) +
Шифр НБУВ: РА341588

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Вей Дзюнь 
Жанрова система народно-пісенної культури Китаю: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Вей Дзюнь ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2006. — 17 с. — укp.

Вперше проведено дослідження жанрової системи народної пісенної культури Китаю, розглянуто процес її становлення та розвитку в соціально-історичному аспекті. Охарактеризовано фактори, що визначають особливості народно-пісенної традиції Китаю. Виявлено загальні та регіональні виконавські відмінності китайського вокального мистецтва. Встановлено критерії та запропоновано жанрову класифікацію народно-пісенної культури Китаю, яка грунтується на соціально-філософському підході. Обгрунтовано комплексне уявлення про китайські народно-пісенні традиції, охарактеризовано їх мовну специфіку та принципи виконавства, а також специфіку функціонування у соціумі. Наукове дослідження проведено з використанням описового, історико-географічного та порівняльно-історичного методів, а також матеріалів суміжних наук (історії, політології, лінгвістики, культурології, етнографії, музичної фольклористики). Вперше опубліковано зібрані у процесі дослідження народні пісні, що ілюструють розгалужену жанрову систему народно-пісенної культури Китаю, а також притаманні їй стилістичні особливості. Вперше китайські нотні матеріали подано з англійською транскрипцією, що дає можливість здійснювати їх оригінальне виконання іноземними співаками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(5КИТ)0-414 +
Шифр НБУВ: РА344974

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Чжан Цзюньчен 
Іноземні інвестиції в економіці Китаю (пріоритети використання і механізми регулювання): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.05.01 / Чжан Цзюньчен ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2001. — 15 с. — укp.

Доведено пріоритетність використання іноземних інвестицій в економіці Китаю. Виявлено ключові тенденції розвитку міжнародного інвестеційного ринку, надано аналітичну оцінку процесам іноземного інвестування економік різних країн. Проведено порівняльний аналіз національних стратегій залучення та використання іноземних інвестицій, висітлено особливості інвестиційної політики КНР. Наведено комплекс теоретико-методичних і практичних рекомендацій щодо ефективного використання методів та інструментів державного регулювання іноземного інвестування з урахуванням мікроекономічних факторів його ефективності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9 (5Кит) 0-56
Шифр НБУВ: РА316114 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Вейнов А.М. 
Монотектичне перетворення і управління структурою та властивостями сплавів на основі Al і Si: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.09.03 / А.М. Вейнов ; Нац. металург. акад. України. — Д., 2002. — 32 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К233.104.3 +
Шифр НБУВ: РА317779 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Чжан Шуйбао 
Організаційно-правові основи підприємницької діяльності в Китайській Народній Республіці та в Україні (порівняльно-правовий аналіз): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Чжан Шуйбао ; Одес. нац. юрид. акад.. — О., 2000. — 20 с. — укp.

Проведено порівняльно-правове дослідження організаційно-правових основ підприємництва в Україні та КНР, зроблено висновок про їх істотну відмінність. У КНР ці основи встановлюються нормами економічного права, в Україні - нормами адміністративного права. Підприємець у КНР розглядається як суб'єкт соціалістичних ринкових економічних відносин, тому державне регулювання підприємництва в КНР більш жорстке, ніж в Україні, але більш стабільне, що забезпечено законодавством КНР, яке регламентує зовнішньоекономічну діяльність підприємця. Особливу увагу приділено проблемам захисту прав підприємців у цих країнах, зазначено, що в Україні цей захист має конституційну основу. Конституція КНР не містить норм, які на це вказують. На підставі аналізу зарубіжної літератури зроблено висновок про можливу відповідальність уряду (Президента, парламенту) за неефективне управління економікою країни. Розглянуто основи та процедуру правової відповідальності підприємців в Україні та КНР, особливу увагу акцентовано на адміністративній та економічній відповідальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)014 + Х839(5КИТ)014
Шифр НБУВ: РА311779 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Минькович-Слободяник О. В. 
Правова політика як чинник правотворчості та правозастосування: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.01 / О. В. Минькович-Слободяник ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано походження правової політики від двох основних начал - політики та права. Встановлено, що право є базовою основою правової політики, а політика - її рушійним механізмом. Обгрунтовано поняття правової політики. Визначено основні форми реалізації правової політики - правотворчість і правозастосування. Висвітлено, що концепція правової політики складається з основних блоків, які ефективно втілюють план її розвитку й оптимізують процес функціонування. Розроблено концепцію празової політики з урахуванням стратегії та тактики її реалізації та виділено основні етапи становлення правової політики, а також її визначальні пріоритети.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002.012 + Х002.5
Шифр НБУВ: РА374616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Чжан Бінь 
Розробка методів та алгоритмів розв'язування задач про математичний сейф: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.05.01 / Чжан Бінь ; НАН України; Інститут кібернетики ім. В.М.Глушкова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В173.133
Шифр НБУВ: РА359401

Рубрики:

      
8.

Чжан Сяохао 
Художньо-стильові принципи тенорового співу в оперному мистецтві: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Чжан Сяохао ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2007. — 15 с. — укp.

Досліджено художньо-стильові закономірності в мистецтві тенорового вокалу, чоловічого співу у високому регістрі, а також в процесі освоєння ідеально-пафосного самовираження як однієї з головних складових естетичної бази співочої культури. Особливу увагу приділено знаходженню аналогій у даному виді цивілізаційних вокальних установок Китаю та Європи. Вперше в музикознавстві України та Китаю систематизовано матеріали з історії становлення мистецтва тенорового співу в концепції міметичної основи музичної інтонаційності. Вперше усвідомлено ідею "філософії голосу" - "філософії співу" як історично сполучного моменту міфологічного та логіко-естетичного підходу. Розроблено естетично-художній критерій тенорового мистецтва як "наслідування" інтонації пафосно-екстатичного самовираження, реалізованого у фактурі хорово-ансамблевого "дисканта" і оперного тенорового звучання на різних музично-епохальних стильових етапах розвитку релігійної та світської культури. Вперше в українському музикознавстві досліджено твори Дж.Верді та П.Чайковського у даному аспекті розуміння естетики тенорового співу. Проаналізовано виконавські інтерпретації класичних партій, зокрема, здійснено порівняльне дослідження їх трактування європейськими та китайськими вокалістами та виявлено розходження у стильових ознаках вираження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.3-713 + Щ335.413(4/8) +
Шифр НБУВ: РА354498

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Чжан І. .. 
Обґрунтування параметрів прямих пасивних редукційних клапанів з механічною системою управління. / І. .. Чжан. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена аналізу і синтезу елементів гідравлічної та пневматичної апаратури у вигляді прямих редукційних клапанів з механічною системою управління на базі аксіоматичної теорії синтезу пружних пристроїв з використанням теорії графів, яка містить низку наукових принципів для аналізу та синтезу технічних систем.^UThe thesis is devoted to the analysis and synthesis of elements of hydraulic and pneumatic equipment in the form of direct pressure reducing valves with a mechanical control system based on the axiomatic theory of synthesis of elastic devices using graph theory, which contains a number of scientific principles for the analysis and synthesis of technical systems.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Чжан С. .. 
Виконавська майстерність піаністів у контексті психофізіологічного аналізу / С. .. Чжан. — Б.м., 2021 — укp.

Актуальність нашого дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні та виявлені специфіки виконавської майстерності піаністів з позицій психофізіології та музичного мистецтва. Відмінністю та характерністю представленої роботи є синтез музично- естетичного та соціально-психофізіологічного ракурсів вивчення природи, сутності та специфіки виконавської майстерності піаністів. На основі аналізу джерельної бази дослідження, присвяченої виконавській майстерності піаністів художньо-технічний аспект проаналізовано на межі естетичної, психологічної, соціологічної, семіотичної та інших суміжних галузей знань. Детальне вивчення наукового доробку, порівняння між собою різноманітних наукових позицій спричинило уточнення поняттєвого апарату виконавська майстерність. У дисертації з'ясовано, що якість виконання музичного твору залежить від таких основних чинників: музичні здібності, технічна та художня майстерність. Однак вона суттєво залежить і від багатьох інших суб'єктивних та об'єктивних факторів. Проаналізовано фортепіанну творчість та композиторську діяльність в контексті її складових елементів на прикладі китайської музичної культури. Розкрито проблеми ладоутворення, особливості багатоголосних форм, програмності і звукообразності. Визначено психофізіологічний концепт виконавської майстерності піаністів. Перший аспект – дослідження індивідуально-типологічних відмінностей між людьми з метою розкриття і розуміння механізмів діяльності мозку. Другий – вивчення індивідуальності людини з метою дослідження моделей поведінки в рамках професійної діяльності, і третій – пов'язаний з визначенням ролі індивідуальності для формування особистих характеристик людини, рис його характеру та професійної придатності. Доведено, що всі ці і інші аспекти тісно між собою зв'язані, хоча можуть бути самостійно обґрунтовані, що дозволить краще зрозуміти сутність досліджень, які проводяться різними вченими у цих напрямках. Крім того, окреме вирішення цих проблем дозволять розкрити та глибше зрозуміти системний процес формування індивідуальності в контексті виконавської майстерності піаністів. Але для цього необхідно мати експериментальні дані стану розвитку і формування самих властивостей основних нервових процесів, властивостей сенсомоторних функцій в різні вікові періоди індивідуального розвитку людини, як і результати характеру вегетативного реагування в умовах дії на організм факторів зовнішнього середовища у людей з різними типологічними властивостями ВНД, а також прояв останніх в успішності розумової і практичної діяльності, функції уваги та пам'яті. Проаналізовано наукові підходи до змісту та структури музичних здібностей піаністів. З'ясовано, що основа виконавської майстерності піаніста-виконавця ґрунтується на особистісному підході до опрацювання музичного твору та психофізіологічних складових елементів, які складають підґрунтя для створення відповідого музичного образу, який буде реалізований під час виконання. Доведено, що управління руховим механізмами виконання відходять на другий план (психомоторика виконавських рухів), проте в основу творчої діяльності покладено синтетичну діяльність вишіх відділів центральної нервової системи, а саме психологічний та психофізіологінчий підхід до виконання будь-якого твору. Розкрито емоційну сферу музиканта-піаніста, властивості його почуттів та їх значення для формування виконавської майстерності. Віддзеркалення внутрішньої моделі музичного твору під час концертної діяльності базується на взаємодії, а саме корекції реального звучання та внутрішньою моделлю твору, що і є виконавською майстерністю піаніста, при цьому психомоторика виконання відходить на другий рівень переходячи в розряд рухових автоматизмів. Проведене дослідження не вичерпує усіх можливих аспектів вивчення проблеми виконавської майстерності піаністів у контексті психофізіологічного аналізу. Подальше дослідження може бути спрямоване на вивчення таких аспектів, як еволюція художньої техніки піаністів, стильові риси в контексті фортепіанного виконавства; особливості концертмейстерського музикування та сучасні тенденції підготовки піаністів у художньо-творчому та психофізіологічному вимірах.^UThe relevance of our study lies in the theoretical justification and identified specifics of the performance skills of pianists from the standpoint of psychophysiology and music. The difference and characteristic of the presented work is the synthesis of musical-aesthetic and socio-psychophysiological perspectives of studying the nature, essence and specifics of performing skills of pianists. Based on the analysis of the source base of the study, devoted to the performing skills of pianists, the artistic and technical aspect is analyzed on the border of aesthetic, psychological, sociological, semiotic and other related fields of knowledge. Detailed study of scientific achievements, comparison of various scientific positions led to clarification of the conceptual apparatus of performing skills. In the dissertation it is found out that the quality of performance of a musical work depends on the following main factors: musical abilities, technical and artistic skill. The piano creativity and compositional activity in the context of its constituent elements on the example of Chinese musical culture are analyzed. The psychophysiological concept of performing skill of pianists is determined. The first aspect is the study of individual-typological differences between people in order to discover and understand the mechanisms of brain activity. The second is the study of human individuality in order to study patterns of behavior in professional activities, and the third is related to determining the role of individuality in the formation of personal characteristics, personality traits and professional suitability. It is proved that all these and other aspects are closely related, although they can be substantiated on their own, which will allow to better understand the essence of research conducted by different scientists in these areas. In addition, a separate solution to these problems will reveal and better understand the systemic process of formation of individuality in the context of the performance skills of pianists. But it is necessary to have experimental data on the development and formation of the properties of the main nervous processes, the properties of sensorimotor functions at different ages of individual human development, as well as the results of the autonomic response to environmental factors in people with different typological properties of GNI, as well as the manifestation of the latter in the success of mental and practical activities, the function of attention and memory. Scientific approaches to the content and structure of musical abilities of pianists are analyzed. The emotional sphere of the musician-pianist, the properties of his feelings and their significance for the formation of performing skills are revealed. The study does not cover all possible aspects of studying the problem of performing skills of pianists in the context of psychophysiological analysis. Further research may focus on aspects such as the evolution of pianists' artistic techniques, stylistic features in the context of piano performance; features of concertmaster music making and modern tendencies of pianists training in artistic-creative and psychophysiological dimensions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Чжан С. С. 
Формування професійної майстерності майбутніх хореографів у процесі навчання спеціальних дисциплін / С. С. Чжан. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації представлено результати дослідження процесу формування професійної майстерності майбутніх хореографів у процесі навчання спеціальних дисциплін. У роботі запропоновано інтерпретацію змісту понять «професійна підготовка», «професійна майстерність», та «компетентність». На основі теоретичного аналізу дефініцій поданих в роботі понять доведено, що визначення єдиного ключового поняття «професійна майстерність майбутніх хореографів» в мистецько-педагогічній поняттєвій базі не існує. В роботі представлено розроблену компонентну структуру професійної майстерності майбутніх хореографів у процесі навчання хореографічних дисциплін, а саме, було визначено, що у формуванні професійної майстерності доцільно виділити декілька основних етапів, пов'язаних з креативним, анатомічним, поведінковим, когнітивним, рефлексивним компонентами. Доведено, що професійна майстерність майбутніх хореографів, яка представлена сукупністю компонентів, є вираженням нового якісного рівня професійної діяльності фахівця-хореографа, його готовності до роботи в умовах сучасної соціокультурної сфери, що забезпечує комфортний стан особистості в професійному соціумі, сприяє професійному розвитку фахівця, його кар'єрному просуванню в умовах соціально професійного розвитку, де весь попередній накопичений досвід роботи забезпечує міцний фундамент для подальшого професійного зростання. В даному дослідженні представлено розроблену автором схематичну модель означеного процесу, що включає: постановку мети дослідження; педагогічні принципи; компоненти етнокультурної компетентності (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний); етапи формування означеного феномену (теоретико-аналітичний, навчально-організаційний, підсумково-результативний); критерії та рівні його сформованості; педагогічні умови формування професійної майстерності майбутніх хореографів; ефективні форми, методи та засоби означеного процесу. Експериментальна база формування професійної майстерності майбутніх хореографів в процесі навчання спеціальних дисциплін ґрунтується на результатах констатувального, формувального та контрольного етапів експерименту. З метою проведення констатувального етапу експерименту на основі методу теоретичного моделювання визначено критеріальний апарат у складі таких критеріїв та показників: спонукальний з показниками: здібності до оволодіння хореографічною лексикою та малюнком танцю, здібності до висловлення певної ідеї, здібності до створення хореографічного образу; здібності до просторового рішення та побудови художнього твору; когнітивно-операційний з показниками: знання системи викладання танцю; знання різних шкіл і напрямків і видів хореографічного мистецтва; знання особливостей музично-хореографічної драматургії; знання основ теорії та історії народної хореографічної творчості; знання регіональних особливостей танцю, національних традицій для відродження, збереження та розвитку традицій народної хореографічної культури, що вимагає освоєння різних соціальних ролей (комунікації) у професійній діяльності; поведінковий з показниками: здібності до освоєння техніки, стилю, манери виконання основних елементів танцю; здібностей до побудови навчальних і танцювальних комбінацій; здібностей до використання різних засобів і методів викладання танцю; здібностей до пластичної інтерпретації одного і того ж руху в залежності від обраного художнього образу та рівні (високий, достатній, середній, низький). В роботі представлено аналіз результатів констатувального експерименту. Формувальний експеримент, обчислення його результатів дозволили підтвердити доцільність та ефективність методики формування професійної майстерності майбутніх хореографів в процесі навчання спеціальних дисциплін.^UThe dissertation presents the results of the study of the process of formation professional skills of future choreographers in the process of teaching special disciplines.The paper offers an interpretation of the content of the concepts "professional training", "professional skill", and "competence". Based on the theoretical analysis of the definitions of the concepts presented in the work, it is proved that the definition of a single key concept "professional skills of future choreographers" in the artistic and pedagogical conceptual framework does not exist. The paper presents the developed component structure of professional skills of future choreographers in the process of teaching choreographic disciplines, namely, it was determined that in the formation of professional skills it is advisable to identify several main stages associated with creative, anatomical, behavioral, cognitive, reflective components. It is proved that the professional skill of future choreographers, which is represented by a set of components, is an expression of a new qualitative level of professional activity of a choreographer, his readiness to work in a modern sociocultural sphere, which provides a comfortable state of personality in professional society. promotion in the conditions of social and professional development, where all previous accumulated work experience provides a solid foundation for further professional growth. During the research the author developed a platform for determining the pedagogical conditions for the formation of professional skills of future choreographers in the teaching of special disciplines, namely: ensuring the development of students' motivation to master professional skills based on their acceptance of values of choreographic education at the initial stage of training; actualization of the value attitude of future choreographers to mastering professional skills; implementation of a personality-oriented approach in the process of forming the professional skills of future choreographers in the process of teaching special disciplines. This study presents a schematic model developed by the author of this process, which includes: setting the purpose of the study; pedagogical principles; components of ethnocultural competence (motivational, cognitive, activity); stages of formation of the specified phenomenon (theoretical-analytical, educational-organizational, final-effective); criteria and levels of its formation; pedagogical conditions for the formation of professional skills of future choreographers; effective forms, methods and means of the specified process. The experimental basis for the formation of professional skills of future choreographers in the process of teaching special disciplines is based on the results of the ascertaining, forming and control stages of the experiment. The formative experiment, calculation of its results allowed to confirm expediency and efficiency of a technique of formation of professional skill of future choreographers in the course of training of special disciplines.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Чжан Л. .. 
Шляхи професіоналізації українського вокального мистецтва (на прикладі жанру обробки народної пісні) / Л. .. Чжан. — Б.м., 2021 — укp.

В сучасних культурних умовах полістилістики і поліжанровості, де професійне музичне мистецтво відчуває серйозну «конкуренцію» з боку популярної естрадної музики в усьому її розмаїтті, джазу, нових стильових явищ, які народжуються на стику різних музичних течій, гостро стоять питання актуалізації академічної музики – від композиторської і виконавської творчості до слухацького сприйняття. Серед музичних жанрів, що незмінно користуються популярністю серед широких кіл публіки, окреме місце займає обробка народної пісні, що несе в собі комплекс закономірностей, чиї витоки містяться як в традиційній національній культурі, так і в традиціях академічного музичного мистецтва. ктуальність теми даного дослідження обумовлена як запитами сучасної музичної науки; так і потребами виконавської практики, в якій жанр обробки народної пісні міцно зайняв своє місце, об'єднавши в собі якості традиційної, академічної та певною мірою популярної музики. У дисертації запропонований системний погляд на обробку народної пісні, яка в своїй жанровій основі містить якості традиційної та академічної музичної культури, що визначає художній потенціал даного жанру як в аспекті композиторської, так і в аспекті виконавської творчості. Такий підхід відкриває нові перспективи для вивчення жанру обробки народної пісні і в сфері теоретичного, і в сфері виконавського музикознавства з відповідними виходами на виконавську практику. Для характеристики жанру обробки народної пісні в аспекті його природи у представленому дослідженні обраний комплексний підхід, що поєднує жанрову, стильову, інтерпретологічну призми. Вперше представлено комплексну жанрову характеристику обробки народної пісні і визначено такі жанрові константи, що виокремлюють обробку народної пісні з жанрової системи вокальної музики: виконавсько-інтерпретаційна природу (як синтез цих якостей з обох джерел – народного і професійного); національно-характерне інтонування як у композиторському тексті,так і у виконавському прочитанні обробки народної пісні). У представленому дослідженні вперше: визначено специфіку жанру обробки народної пісні як такого, що поєднує в собі закономірності традиційної музичної культури та професійного музичного мистецтва; виявлено виконавську специфіку жанру обробки народної пісні в умовах українського вокального мистецтва; викладена комплексна характеристика жанрової природи обробки народної пісні, що враховує інтерпретологічний аспект; запропоновано та введено у науковий обіг музикознавства авторську концепцію професіоналізації вокального мистецтва, що збагачує уявлення про основні тенденції та проблематику сучасної виконавської практики; на прикладі звернення у виконавській практиці співаків до жанру обробки народної пісні визначено та систематизовано шляхи професіоналізації українського вокального мистецтва у теоретичному та практичному вимірах; висвітлені інтерпретаційні закономірності музично-виконавського процесу крізь призму особливостей жанру обробки народної пісні; запропонована аналітична модель виконавського аналізу інтерпретаційної діяльності вокаліста, створена на основі аналізу виконавських версій творів жанру обробки народної пісні; розглянута інтерпретаційна складова у виконавських трактуваннях окремих творів жанру обробки народної пісні; визначено пріоритетні напрямки подальшого дослідження жанрової ідентифікації творів, що синтезують у собі якості традиційної музичної культури та професійного музичного мистецтва (як у теоретичному, так і у практичному сенсі). Набула подальшого розвитку теорія виконавського стилю.^UThese two main genre indicators of folk song setting can serve as an analytical matrix by which it is possible to characterize the relevant musical compositions in the genre aspect – both in the field of history and theory of music, and in the field of performing musicology. In the presented research for the first time we: determined the specifics of the genre of folk song setting as the one that combines the laws of traditional musical culture and professional musical art; set out a comprehensive description of the genre nature of the setting of folk songs, taking into account the interpretative aspect; determined the performing specifics of the genre of folk song setting in the conditions of Ukrainian vocal art; proposed and introduced the author's concept of professionalization of vocal art into the scientific circulation of musicology, which enriches the idea of the main tendencies and problems of modern performing practice; on the example of appeals in the performing practice of singers to the genre of folk song setting, identified and systematized the ways of professionalization of Ukrainian vocal art in the theoretical and practical dimensions; highlighted the interpretative patterns of the musical-performing process through the prism of the peculiarities of the genre of folk song setting; offered analytical model of the performing analysis of interpretative activity of the vocalist, created on the basis of the analysis of performance versions of compositions of the genre of folk song setting; considered the interpretative component in the performing interpretations of individual compositions of the genre of folk song setting; defined the priority directions of further research of genre identification of the compositions which synthesize in themselves the qualities of traditional musical culture and professional musical art (both in theoretical, and in practical sense). The theory of the performing style has been further developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Чжан Л. .. 
Організаційно-педагогічні засади професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України / Л. .. Чжан. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням, у межах якого з'ясовано теоретичні та практичні засади професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України. У межах з'ясування стану розробленості проблеми професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти в науково-педагогічних дослідженнях виявлено, що професійна освіта вокалістів у закладах вищої освіти є предметом наукового інтересу широкого кола українських та китайських учених. Установлено, що проблема професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України не знайшла достатнього цілісного висвітлення. Результатом структурно-логічного аналізу наукових розвідок із досліджуваної проблеми українських і китайських учених стало виокремлення окремих аспектів розгляду проблеми професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України, а саме: специфіка академічного співу; провідні положення теорії співацького голосу; особливості вокально-хорової підготовки студентів-вокалістів з урахуванням особистого досвіду практикуючих педагогів; методологічні та методичні аспекти різноманітних напрямів вокально-педагогічної підготовки китайських студентів; загальні проблеми вокально-виконавського мистецтва; проблеми та специфіка оволодіння вокальною виконавською технікою; вокальна підготовка в Україні; вокальна підготовка в Китаї; техніка постановки голосу та фізіологія цього процесу; формування й розвиток фахових здібностей; фізіологічні основи постановки голосу; дослідження в галузі фоніатрїї; акустичні особливості процесу голосоутворення; орфоепічні норми звуковидобування; гігієна співацького голосу. У результаті системно-структурного аналізу змістових особливостей професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю та України визначено спільні та відмінні риси професійної підготовки вокалістів у закладах вищої музичної освіти досліджуваних країн. З'ясовано, що в навчальних програмах українських та китайських консерваторій спільним є набір спеціальних та загальногуманітарних і загальнопрофесійних предметів. Констатовано, що в обох країнах випускники консерваторій можуть працювати солістами в театрах, філармоніях та інших музичних об'єднаннях, а державні іспити за спеціальністю «Академічний спів» складаються в індивідуальній або концертній формі. Водночас після отримання диплома про закінчення консерваторії українські випускники отримують кваліфікацію оперного співака, камерного або концертно-камерного виконавця та інші, а так само мають можливість педагогічної діяльності, у той час, як китайські випускники не отримують будь-якої кваліфікації, вони отримують тільки диплом про закінчення закладу вищої освіти за даною спеціальністю. До того ж, китайські ЗВО не мають загального державного стандарту для всіх ЗВО з однаковою спеціальністю, як в Україні. У межах характеристики основних форм професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю (індивідуальні, колективні, лекційні, тематичні заняття, показові відкриті уроки, майстер-класи, конкурси, фестивалі) та України (індивідуальні, лабораторні, лекційні, практичні заняття. Семінари, майстер-класи, курсова, бакалаврська, магістерська робота, заняття творчості, творчі проекти, науково-дослідна робота, олімпіади, вивчення й узагальнення педагогічного досвіду, концерти, концерти-лекції, конкурси, фестивалі, творчі зустрічі, тематичні вечори та вечори відпочинку, свята, обряди, огляди художньої самодіяльності). Визначено сучасні технології професійної підготовки вокалістів у системі вищої музичної освіти Китаю (музично-комп'ютерні, вокального виконавства, перевернутого класу) та України (інформаційно-комп'ютерні, комп'ютерно-мультимедійні, інтерактивні, фонопедичного розвитку співацького голосу (В. Ємельянов), резонансної теорії та техніки (В. Морозов)). Виявлено прогностичний потенціал взаємодії систем професійної підготовки вокалістів у закладах вищої музичної освіти Китаю та України. Прогностичний потенціал проведеного дослідження зумовлюється можливістю використання отриманих результатів для здійснення подальшої науково-дослідницької роботи в даному напрямі у процесі модернізації китайської та української системи вищої музичної освіти.^UThe thesis is a comprehensive study, which clarifies the theoretical and practical foundations of vocalists professional training in the system of higher music education in China and Ukraine. Within the framework of revealing the state of elaboration of the issue of vocalists professional training in the system of higher music education in scientific and pedagogical research it has been found out that professional training of vocalists in higher education institutions is the subject of research interest of a wide range of Ukrainian and Chinese scientists. It is established that the problem of vocalists professional training in the system of higher music education in China and Ukraine has not found a sufficient comprehensive coverage. The result of structural-logical analysis of scientific research on the problem under investigation of Ukrainian and Chinese scientists was selection of certain aspects of the problem of vocalists professional training in the system of higher music education in China and Ukraine, namely: the specifics of academic singing; leading provisions of the theory of the singing voice; peculiarities of vocal and choral training of students-vocalists taking into account personal experience of practicing teachers; methodological aspects of various areas of vocal-pedagogical training of Chinese students; general problems of vocal-performing art; problems and specifics of mastering vocal performance technique; vocal training in Ukraine; vocal training in China; voice technique and physiology of this process; formation and development of professional abilities; physiological bases of voice production; research in the field of phoniatrics; acoustic features of the voice production process; orthoepic norms of sound production; hygiene of the singing voice. As a result of the systems-structural analysis of content features of vocalists professional training in the system of higher music education of China and Ukraine the common and distinctive features of vocalists training in the institutions of higher music education of the studied countries are determined. It has been found that the curricula of Ukrainian and Chinese conservatories have a common set of special, general humanities and general professional subjects. It is stated that in both countries graduates of conservatories can work as soloists in theaters, philharmonics and other musical associations, and state exams in the specialty “Academic Singing” are taken an individual or concert form. At the same time, after graduating from the conservatory, Ukrainian graduates receive the qualification of an opera singer, chamber or concert-chamber performer, etc. as well as have the opportunity to teach, while Chinese graduates do not receive any qualification, they receive only a diploma of graduation from a higher education institution in this specialty. In addition, Chinese higher education institutions do not have a common state standard for all HEIs with the same specialty as in Ukraine. Within the characteristics of the main forms of vocalists professional training in the system of higher music education in China (individual, collective classes, lectures, thematic classes, demonstration open lessons, workshops, competitions, festivals) and in Ukraine (individual, laboratory classes, lectures, practical classes, workshops, course projects, bachelor's and master's qualification works, art classes, creative projects, research work, Olympiads, study and generalization of pedagogical experience, concerts, concerts-lectures, competitions, festivals, creative meetings, thematic evenings, events, rites, reviews of amateur performances) have been characterized. Modern technologies of vocalists professional training in the system of higher music education of China (music-computer, vocal performance, inverted class) and Ukraine (information-computer, computer-multimedia, interactive, phonopedic development of singing voice (V. Yemelianov), resonant theory and technnique (V. Morozov)) are defined. The prognostic potential of the interaction of the systems of vocalists professional training in the institutions of higher music education of China and Ukraine is revealed. The prognostic potential of the study is determined by the possibility of using its results for further research work in this area in the process of modernization of the Chinese and Ukrainian systems of higher music education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Чжан Ц. .. 
Інтонування як чинник смислоутворення у фортепіанному виконавстві / Ц. .. Чжан. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації теоретично обґрунтовано та досліджено специфіку інтонування як чинника смислоутворення у фортепіанному виконавстві. Базуючись на аналізі останніх публікацій та досліджень вітчизняних і зарубіжних музикознавців, а також праць із теорії і практики фортепіанного виконавства виявлено, що інтонування як чинник смислоутворення у фортепіанному виконавстві є теоретично не сформованим поняттям. Будучи всепроникним, керівним началом, інтонування причетне до всіх проблем художнього виконання та творчої інтерпретації, про що свідчить низка таких важливих питань художнього виконання на фортепіано, пов'язана з інтонаційним виміром як: тембровий аспект звучання; відтворення у процесі виконання форми твору; відтворення багатоелементної музичної тканини в різних фактурних видах; рухова сфера піаніста; використання засобів та прийомів фортепіанної виразності та закономірностей їхньої взаємодії; ритмічна виразність тощо. Однак, автори праць, присвячених виконавському інтонуванню, розглядають його переважно у вузьких ракурсах. Тож, проблема інтонування як чинника смислоутворення у фортепіанному виконавстві є новою для сучасного мистецтвознавства та суттєвим показником наукової перспективності даної роботи. Мета дослідження полягає у виявленні природи та значенні явища інтонування як чинника смолоутворення у фортепіанному виконавстві. Основні завдання: розкрити зміст понять «інтонація», «інтонування»; дослідити феномен смислоутворення у виконавському мистецтві; прослідкувати еволюцію фортепіано в аспекті суспільних інтонаційно-смислових уявлень, розкрити актуальні проблеми музичної практики у різні історичні періоди; визначити інтонаційно-смислові зв'язки у системі відношень композитор – виконавець – слухач; систематизувати погляди, сфокусовані в інтонаційній теорії в проекції на фортепіанне інтонування, як чинника смислоутворення; запропонувати авторське тлумачення змісту ключового поняття; виявити виконавські параметри інтонаційно-смислової діяльності піаніста та визначити нові підходи до виконавського втілення художньої образності в процесі фортепіанного інтонування. Дослідження інтонування як чинника смислоутворення у фортепіанному виконавстві не вичерпує всіх особливостей явища і обумовлює необхідність подальших наукових розвідок у напряму вивчення структурної єдності художніх засобів виконання та їх специфіки в різних стильових контекстах; психофізіологічних закономірностей виконавського процесу, що детерміновані жанровими та стильовими особливостями музики.^UIn the dissertation the specificity of intonation as a factor of meaning formation in piano performance is theoretically substantiated and investigated. Based on the analysis of recent publications and research of domestic and foreign musicologists, as well as works on the theory and practice of piano performance, it was found that intonation as a factor of meaning formation in piano performance is a theoretically unformed concept. Being a pervasive, guiding principle, intonation is involved in all problems of artistic performance and creative interpretation, as evidenced by a number of such important issues of artistic performance on the piano, related to the intonation dimension, such as: timbre aspect of sound; reproduction in the process of performing the form of the work; reproduction of multi-element musical fabric in different textured types; motor sphere of the pianist; use of means and methods of piano expression and regularities of their interaction; rhythmic expressiveness, etc. However, the authors of works on performance intonation consider it mainly from narrow angles.Therefore, the problem of intonation as a factor of meaning formation in piano performance is new for modern art history and an essential indicator of scientific prospects of this work. The purpose of the study is to identify the nature and significance of the phenomenon of intonation as a factor in resin formation in piano performance. The main tasks: to reveal the meaning of the concepts «intonation», «intonation»; to study the phenomenon of meaning-making in art; to trace the evolution of the piano in the aspect of musical-intonational representations of society, to reveal the current problems of musical practice in different historical periods; determine the intonation-semantic connections in the system of relations composer – performer – listener; to systematize the views focused in the theory of intonation in the projection on piano intonation as a factor of meaning formation; offer an author's interpretation of the content of a key concept; to identify the performance parameters of the intonation-semantic activity of the pianist and to determine new approaches to the performance embodiment of the form in the process of piano intonation. The first section examines domestic and foreign philosophical, musicological, linguistic and psychological literature on the concepts of «intonation», «intonation». It is proved that these cultural phenomena have different interpretations. The meanings of the concept of "intonation" in the process of cognition are revealed: a unique rhythmic and melodic system of languages and gestures of the peoples of the world; alternation of increases and decreases, accelerations and decelerations of tones at the proclamation of language constructs; specific coloring of human speech, its individual facial and bodily movements, as well as pauses (expressive fading); a special cultural symbol in rhetoric, musical and theatrical arts, where conductors, singers, speakers and others create standards of intonation culture; comprehension of already existing sounds in the system of sound relations, precisely recorded by memory: tonalities and tones; intonation as sound. It was found that these definitions reveal not only the structural, but also the figurative-semantic and articulatory-expressive meaning of intonation, which are related to sound filling, sound formation, sound production, and are close to the concept of «intonation».The study of intonation as a factor in the formation of meaning in piano performance does not exhaust all the features of the phenomenon and necessitates further scientific research in the direction of studying the structural unity of artistic means of performance and their specificity in different stylistic contexts; psychophysiological patterns of the performance process, which are determined by genre and stylistic features of music.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Чжан С. -. 
Використання гумінових кислот з бурого вугілля при отриманні полімерів / С. -. Чжан. — Б.м., 2023 — укp.

Об`єкт дослідження – процес отримання полімерних гідрогелів та біоплівок на основі желатину, полівінілового спирту та гідроксиметилпропілцелюлози з використанням гумінових кислот.Предмет дослідження – гумінові кислоти, отримані з бурого вугілля та полімерна основа у вигляді желатину, полівінілового спирту та гідроксиметилпропілцелюлози для отримання полімерних гідрогелів та біоплівок, що характеризуються необхідними показниками якості. В дисертаційній роботі вирішено важливе науково-практичне завдання, яке характеризується науковою новизною і має практичне значення, а саме – визначені раціональні умови використання гумінових кислот для отримання гідрогелів та біоплівок на основі желатину, полівінілового спирту та гідроксиметилпропілцелюлози.^UThe object of research - process of reception of polymeric hydrogels and biofilms on the basis of gelatin, polyvinyl alcohol and hydroxymethylpropylcellulose with use of humic acids.The subject of research - humic acids derived from brown coal and polymer base in the form of gelatin, polyvinyl alcohol and hydroxymethylpropylcellulose to obtain polymer hydrogels and biofilms, characterized by the required quality indicators.The dissertation solves an important scientific and practical problem, which is characterized by scientific novelty and practical significance, namely - determined the rational conditions for the use of humic acids to obtain hydrogels and biofilms based on gelatin, polyvinyl alcohol and hydroxymethylpropylcellulose.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Вейс В. І. 
Закономірності впливу термокінетичних параметрів кристалізації на структуроутворення і підвищення властивостей сталевих виливків: автореферат дис. ... д.філософ : 136 / В. І. Вейс. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню науково-технічної проблеми підвищення якості і властивостей сталевих виливків, розробленню нових технологічних схем їх виробництва шляхом цілеспрямованого впливу температурно-кінетичних параметрів обробки розплаву у передкристалізаційний період, під час кристалізації, структуроутворення і твердофазних перетворень. На основі системних досліджень встановлено закономірності впливу термокінетичних параметрів обробки розплаву сталей у передкристалізаційний період, під час кристалізації та в інтервалі температур твердофазних перетворень на процеси структуроутворення і формування властивостей у виливках, що відкриває можливості цілеспрямованої їх зміни для забезпечення високих механічних і експлуатаційних показників литих сталевих виробів. Одержані результати досліджень щодо закономірностей впливу термочасових умов на процеси кристалізації і структуроутворення розширюють можливості керування фазово-структурним станом сталевих виливків, відкривають додаткові резерви підвищення їх властивостей, розроблення нових ливарних технологій і матеріалів.^UThe dissertation is devoted to solving the scientific and technical problem of improving the quality and properties of steel castings, developing new technological schemes for their production through a targeted influence on the temperature-kinetic parameters of processing the melt during the pre-crystallization period, crystallization, structure formation, and solid-phase transformations. Based on systematic research, regularities of the influence of thermokinetic processing parameters of steel melts in the pre-crystallization period, during crystallization, and in the temperature range of solid-phase transformations on the processes of structure formation and properties development in castings have been established, which opens up opportunities for their targeted modification to ensure high mechanical and operational performance of cast steel products. The results of the research on the regularities of the influence of thermal-time conditions on the processes of crystallization and structure formation expand the possibilities of controlling the phase-structural state of steel castings, open up additional reserves for improving their properties, developing new foundry technologies, and materials.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Вейлінь Ц. .. 
Метод підвищення безпеки програмного забезпечення на основі технологій тестування на проникнення: автореферат дис. ... д.філософ : 123 / Ц. .. Вейлінь. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальністі 123 «Комп'ютерна інженерія». – Національний технічнийуніверситет «Харківський політехнічний інститут». – Харків, 2023. Предмет дослідження – метод підвищення безпеки програмного забезпечення. Об'єкт дослідження – процес забезпечення безпеки програмного забезпечення. Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуальної науково-технічної задачі розробки методу підвищення безпеки програмного забезпечення (ПЗ) з урахуванням можливостей синтезу технологій автоматизованого тестування безпеки ПЗ та глибокого машинного навчання. Дослідження життєвого циклу програмного забезпечення та процесів тестування, що супроводжують цей цикл, виконано за допомогою теорії графів(GERT modeling). Розробка і дослідження методу автоматизованого тестування безпеки проводилися з використанням методу глибокого навчання з підкріпленням. Удосконалення методу оцінки ефективності розробленого методу здійснювалося з використанням методу динаміки середніх величин. Оцінка достовірності теоретичних і практичних результатів проводилася з використанням положень теорії ймовірностей і математичної статистики. Наукова новизна отриманих результатів обумовлена теоретичним узагальненням і новим вирішенням важливої науково-технічної проблеми, що полягає в розробці методу підвищення безпеки програмного забезпечення на основі технологій тестування на проникнення. Отримано такі наукові результати: – вперше був розроблений метод автоматизованого тестування вторгнень з використанням пошукової системи Shodan, платформи аналізу мережевої безпеки MulVal та даних вразливостей програмного забезпечення CVE для введення та побудови реалістичних сценаріїв атаки та перевірки для глибокого навчання за допомогою технології підкріплення. Це дозволило згенерувати дерево атак для різних навчальних процедур, оптимізувати відповідні сценарії автоматичного тестування безпеки програмного забезпечення, і таким чином підвищити ефективність процесу безпеки програмного забезпечення; – удосконалена математична модель процесу тестування на проникнення в комп'ютерні системи, відмінна від відомих можливостей тестування захищеності спеціалізованих інформаційних платформ комп'ютерних систем, що дозволило оцінити ймовірність тестування часу на проникнення в заданий інтервал; – математична модель процесу тестування на проникнення в комп'ютерні системи отримала подальший розвиток. Відмінною особливістю цієї моделі є використання розподілу Ерланга в якості основного при математичній формалізації процесів переходу від стану до стану. Це дозволило, з одного боку, уніфікувати математичну модель і представити процес тестування на більш високому рівні ієрархії тестування, з іншого – спростити його. Практична значимість отриманих результатів полягає в адаптації процесу тестування програмного забезпечення до підвищених вимог безпеки і можливостей тестування засобів автоматизації, з використанням технологій глибокого навчання з підкріпленням. Практичне значення отриманих результатів полягає в наступному: – комплекс математичних моделей процесу тестування на проникнення в комп'ютерних системах з використанням мережевого підходу моделювання GERT спростив схему тестування на проникнення в 1,7 рази з урахуванням можливих змін процедур (включаючи додавання нових процедур і послуг) для оцінки імовірнісно-часових характеристик і можливостей його масштабування при збільшенні обсягу і складності розв'язуваних задач; – синтез основних компонентів методу автоматичного тестування на проникнення дозволив підвищити ефективність процесу безпеки програмного забезпечення (знизити відносні пошкодження на всіх етапах життєвого циклу програмного забезпечення до 6 разів). Результати дисертації впроваджені та використовуються в діяльності Компанії "Line Up", Науково-дослідного центру судової експертизи з питань інтелектуальної власності, а також використовується в навчальному процесі Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»". У вступі обґрунтовується актуальність теми дисертації, формулюються основна мета і завдання роботи, викладається наукова новизна і практична цінність отриманих результатів. Перший розділ присвячено аналізу та порівняльним дослідженням методів тестування на проникнення програмного забезпечення. У другому розділі описаний процес тестування на проникнення складних математичних моделей.У третьому розділі розроблено метод автоматизованого тестування на проникнення з використанням технології глибокого машинного навчання. Четвертий розділ присвячено дослідженню ефективності методупідвищення безпеки програмного забезпечення та обґрунтуванню практичних рекомендацій щодо його використання.Ключові слова: програмне забезпечення, автоматизоване тестування, тестування безпеки, глибоке машинне навчання, нечітка модель GERT, кіберзагроза, вразливість програмного забезпечення, невідповідність безпеки програмного забезпечення.^UDissertation for obtaining a scientific degree PHD in the speciality 123 – "Computer Engineering". – National technical university "Kharkiv polytechnic institute". – Kharkiv, 2023. The subject of research – software security enhancement method. The object of research – software security process. The dissertation work is devoted to the solution of the current scientific and technical problem of developing a method of improving the security of software, taking into account the possibilities of synthesis of technologies of automated software security testing and deep machine learning. The study of the software life cycle and testing processes accompanying this cycle was performed using graph theory (GERT modeling). The development and research of the method of automated safety testing was carried out using the method of deep learning with reinforcement. Improvement of the method of evaluating the effectiveness of the developed method was carried out using the method of dynamics of averages. The assessment of the reliability of theoretical and practical results was carried out using the provisions of probability theory and mathematical statistics. The scientific novelty of the obtained results is due to the theoretical generalization and a new solution of an important scientific and technical problem, consisting in the development of a method for improving the security of software based on penetration testing technologies. The following scientific results have been obtained. – for the first time, a method of automated intrusion testing using the Shodan search engine, the MulVal network security analysis platform, and CVE software vulnerability data has been developed to input and build realistic attack and validation scenarios for deep learning with reinforcement technology. This allowed to generate an attack tree for various training procedures, to optimize the corresponding scenarios of automatic software security testing, and thus increase the efficiency of the software security process; – improved mathematical model of the process of testing for penetration into computer systems, different from the known capabilities of testing the security of specialized information platforms of computer systems, which allowed to estimate the probability of testing time for penetration in a given interval; – the mathematical model of the process of testing for penetration into computer systems was further developed. A distinctive feature of this model is the use of the Erlang distribution as the main one in the mathematical formalization of the processes of transition from state to state. This allowed, on the one hand, to unify the mathematical model and present the testing process at a higher level of the testing hierarchy, on the other hand, to simplify it. The practical significance of the obtained results is to adapt the software testing process to the increased security requirements and capabilities of testing automation tools, using deep learning technologies with reinforcement. The practical significance of the obtained results is as follows. – a set of mathematical models of the penetration testing process in computer systems using the GERT network modeling approach simplified the penetration testing scheme by 1.7 times, taking into account possible changes in procedures (including the addition of new procedures and services) to estimate probabilistictemporal characteristics and possibilities of its scaling at increase in volume and complexity of the solved problems; – the synthesis of the main components of the method of automatic penetration testing has increased the efficiency of the software security process (reduce the relative damage at all stages of the software life cycle to 6 times). The results of the dissertation are implemented and used in the activities of the company "Line Up", the Research Center for Forensic Examination on Intellectual Property, and are also used in the educational process of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute". The relevance of the thesis topic is justified in the introduction, the main goal and task of the work are formulated, and the scientific novelty and practical value of the obtained results are presented.The first section is devoted to the analysis and comparative studies of software penetration testing methods. In the second section, the penetration testing process mathematical models complex. In the third section, automated penetration testing method using deep machine learning technology are developed. The fourth section is devoted to the study of the efficiency of the software security improving method and substantiation of practical recommendations for its use.Key words: software, automated testing, security testing, deep machine learning, fuzzy GERT model, cyber threat, software vulnerability, software security mismatch.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Чжан Я. -. 
Розвиток концепцій західноєвропейської музичної педагогіки в системі музичної освіти Китаю (друга пол. ХХ – початок ХХІ століття): автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Я. -. Чжан. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації здійснено комплексний аналіз розвитку концепцій західноєвропейської музичної педагогіки в системі музичної освіти Китаю (друга пол. ХХ – початок ХХІ століття), схарактеризовано досвід реалізації цих концепцій для використання конструктивних здобутків в українських закладах освіти всіх рівнів. Доцільність дослідження зазначеної проблеми підсилюється необхідністю подолання суперечностей між: інтенсивним розвитком економічної, науково-технічної, промислової сфер життєдіяльності суспільства, які детермінували пріоритетність технократичного підходу як форми суспільного світогляду та потребою підвищення рангу духовної та естетичної складової в ієрархії базових цінностей особистості засобами музичного мистецтва; значним педагогічним потенціалом провідних концепцій західноєвропейської музичної педагогіки та недостатнім рівнем використання набутого світового досвіду в даному напрямі; потребою у творчому використанні в системі музично-педагогічної освіти України прогресивного досвіду китайських педагогів із реалізації в освітянській практиці передових ідей західноєвропейської музичної педагогіки та відсутністю відповідного організаційно-методичного забезпечення цього процесу. У дисертації вперше визначено етапи розвитку концепцій західноєвропейської музичної педагогіки в системі музичної освіти Китаю в період другої пол. ХХ – поч. ХХІ ст.; розкрито значення концепцій 3 Yang Zhang західноєвропейської музичної педагогіки для розвитку теорії та практики музичної освіти КНР: збагачення змісту музичної освіти, орієнтація на особистість, індивідуалізація навчання, розширення номенклатури музичних інструментів при навчанні музики, застосування ефективних форм, методів і засобів навчання. У роботі також схарактеризовано особливості підготовки вчителів для практичного використання ідей та методик західноєвропейських музичних концепцій в процесі професійної діяльності; виокремлено основні напрями творчого використання напрацювань китайських педагогів щодо використання здобутків західноєвропейської педагогіки в системі музичної освіти України; уточнено сутність та зміст основних концепцій західноєвропейської музичної педагогіки (К. Орфа, З. Кодая, Е. ЖакаДалькроза). Подальшого розвитку набули педагогічні ідеї про методи, форми, засоби реалізації західноєвропейських музично-педагогічних концепцій в системі музичної освіти КНР. До наукового обігу введено значну кількість (89) невідомих і маловідомих в Україні інформаційних джерел китайською мовою, у яких висвітлено різні аспекти проблеми розвитку музично-педагогічних концепцій у системі освіти КНР, проаналізовано теоретичне і практичне значення прогресивних ідей західноєвропейських музикантів-новаторів для вдосконалення процесу музичного навчання і виховання, презентовано досвід їх реалізації в системі музичної освіти Китаю. Практичне значення дослідження полягає в тому, що матеріали й висновки дисертації можуть бути використані в процесі викладання лекційних і практичних занять з педагогіки, педагогіки вищої школи, історії педагогіки, порівняльної педагогіки, методики викладання музичних дисциплін; при розробці навчально-методичної літератури, підручників, навчальних посібників; у системі підвищення кваліфікації музичнопедагогічних працівників.^UIn the dissertation, it was carried out a comprehensive analysis of the development of the concepts of Western European music pedagogy in the music education system of China (second half of the 20th – beginning of the 21st century), it also was characterized the experience of implementing these concepts for the use of constructive achievements in Ukrainian educational institutions of all levels. The expediency of the study of the mentioned problem is strengthened by the need to overcome the contradictions between: the intensive development of the economic, scientific, technical, and industrial spheres of society's life, which determined the priority of the technocratic approach as a form of social outlook, and the need to increase the rank of the spiritual and aesthetic components in the hierarchy of the basic values of the individual by means of musical art; the significant pedagogical potential of the leading concepts of Western European music pedagogy and the insufficient level of use of the acquired world experience in this direction; the need for creative use in the system of music-pedagogical education of Ukraine of the progressive experience of Chinese teachers in the implementation of advanced ideas of Western European music pedagogy in educational practice and the lack of appropriate organizational and methodological support for this process. 8 Yang Zhang In the dissertation, it was firstly revealed, the stages of development of the concepts of Western European music pedagogy in the system of music education of China in the period of the second half 20th century - the beginning of 21st century; the significance of the concepts of Western European music pedagogy for the development of the theory and practice of music education in the People's Republic of China: enrichment of the content of music education, orientation to the individual, individualization of learning, expansion of the nomenclature of musical instruments in music education, application of effective forms, methods and means of learning. The work also characterizes the peculiarities of teacher training for the practical use of ideas and methods of Western European musical concepts in the process of professional activity; the main directions of creative use of the achievements of Chinese teachers regarding the use of the achievements of Western European pedagogy in the system of music education of Ukraine were highlighted; were specified the essence and content of the main concepts of Western European music pedagogy (K. Orfa, Z. Koday, E. Jacques-Dalcroze). There were gained further development the pedagogical ideas about the methods, forms, and means of implementing Western European musical and pedagogical concepts in the music education system of the People's Republic of China. A significant number (89) of unknown and little-known in Ukraine information sources in the Chinese language were introduced into the scientific circulation, which highlighted various aspects of the problem of the development of musical and pedagogical concepts in the education system of the People's Republic of China, and it was analyzed the theoretical and practical significance of the progressive ideas of Western European musicians-innovators for improving the process of music education and upbringing, also it was presented the experience of their implementation in the Chinese music education system. The practical significance of the research is that the materials and conclusions of the dissertation can be used in the process of teaching lecture and practical classes in pedagogy, higher school pedagogy, history of pedagogy, 9 Yang Zhang comparative pedagogy, teaching methods of musical disciplines; in the development of educational and methodical literature, textbooks, training aids; in the system of professional development of music and pedagogical workers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Чжан Ц. .. 
Національно-культурні традиції вокально-сценічного мистецтва Китаю ХХ – початку ХХІ ст. на прикладі Пекінської опери: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / Ц. .. Чжан. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації досліджено генезу, динаміку та типові ознаки Пекінської опери як парадигмального маркера епохи, що є відбитком національнокультурної традиції вокально-сценічного мистецтва Китаю ХХ-початку ХХІ ст. Пекінська опера як синтетичне явище, що поєднало у синергетичній єдності регіональні складові вокально-сценічної традиції, розглянуто з позицій соціально-ідеологічного чинника національної ментальності. Специфічність вокально-сценічного мистецтва Китаю пояснюється опосередкованою єдністю національних філософсько-естетичних підходів, що визначають місце та роль музики у конфуціанській традиції. Це власне й дозволяє стверджувати місце вокально-сценічного мистецтва в контексті балансу музичної лексики та діалектичного відношення технічних та емоційних складових музичного мистецтва Китаю. Висвітлено, що філософське розуміння мистецтва, зокрема музики, з позицій конфуціанства, сприяє розвитку цілісності китайської культури та її регіональної специфіки, що акумульовано у Пекінській опері. Вокально-сценічне мистецтво Китаю відображає типові ознаки, що випливають з ідей конфуціанства, яке є одним з ключових елементів китайської ментальності. У роботі розглянуто властивості китайського вокально-сценічного мистецтва де через традиційність виокремлюються найважливіші складові, які хоча й перегукуються з європейським мистецтвом мають змістовно інше наповнення та значення. Виявлено, що розвиток вокального мистецтва Китаю 3 має такі ознаки, як лінеарність мислення, залежність звуку від ресурсів звуковидобування та змістового навантаження, тяжіння до евфемізму. Акцентовано на бінарному просторі існування мелодичної лінії з позиції статичного та дієвого аспектів, тяжіння до фреймової репрезентації, де відображаються основні складові традиційної музичної партії з урахуванням потенційних змін, що залежать від виконавця. У вокально-сценічному мистецтві Китаю також визначено відсутність уніфікованої індивідуальності творця (композитора або виконавця), зосередження на музиці незалежно від її ресурсного забезпечення. Такі особливості трактовано як прояв національної ментальності щодо процесуальності та використання імпровізації у виконавській культурі. У роботі окреслено специфічні ознаки вокальної майстерності, де сценічне втілення є симбіозом таких понять, як почуття, звук, ритм і слово, що існують в інтегральній єдності змісту вокального твору. Голос розглядається як засіб звуковидобування (ресурсно-технічний) та вираження емоційно-розумової діяльності людей. Досліджено специфічні підходи до виконавської практики. Зокрема, були виділені технічні аспекти вокального виконавства, такі як уважне ставлення до пауз (звукових порожнин), римування та співання з урахуванням тембру регістра, виконавця та його ставлення до мови та специфіки мовлення. Ці елементи сприяють формуванню ритмічних каденцій національної вокальної музики, надають виконанню музичну експресію та художню привабливість. Особлива увага була приділена значенню сенсу у створенні якісного звучання та системи дихання, а також їх впливу на формування образу та передачу змісту твору, що виконуєься. У контексті соціального мультикультурного розвитку було встановлено, що традиційний китайський вокальний спів сформував власну унікальну теоретичну систему, засновану на характеристиках вокалізації, артикуляції, римування, видиху та всебічного розуміння тембру та якості звуку. 4 У дослідженні було детально розглянуто вплив соціокультурних чинників на виникнення, розвиток та формування китайської музичносценічної драми протягом тривалого історичного періоду. Було встановлено, що вокально-сценічне мистецтво Китаю має свої коріння у давніх ритуалах, танцях та народних оповіданнях, що згодом еволюціонували у вистави байсі. Ці вистави втілювали в собі характерні риси соціально-історичного контексту, ідеології та психології народу, стаючи виразником емоційного багатства людської природи та сприйняття світу. Детально було розглянуто та проаналізовано сицюйський театр, який включав у себе спів, речитатив, пантоміму, жести, акробатику та бойові мистецтва. Цей театр відігравав важливу роль у формуванні та розвитку Пекінської опери. Виокремлено основні регіональні форми музично-сценічної драми, які передували Пекінській опері. Розглянуто значення Сунсько-юаньської драми наньсі та Юаньської драми цзацзюй у процесі формування амплуа основних персонажів (мо, данина, цзин) і визначення сценічного простору та сценографії з їх характерними рисами лаконічності та умовності. Була проведена аналітична робота щодо виявлення специфіки чуаньці, з фокусом на структуризації вистави, актів, дій та включенні танцювально-пісенних сюїт дацюй та подібних музично-поетичних форм ци, що нагадують ліричний романс.^UThe thesis examines the genesis, dynamics, and typical features of Beijing Operaas a paradigmatic marker of its era, representing the enduring cultural tradition of vocal and stage art in China from the 20th to the early 21st centuries. Beijing Operais recognized as a synthetic phenomenon that synergistically combines regional components of vocal and stage traditions, viewed through the lens of the socio-ideological factor of the national mentality. The specificity of the vocal and stage art of China is explained by the mediated unity of national philosophical and aesthetic approaches, which determine the place and role of music in the Confucian tradition, which allows us to assert the place of the vocal and stage art in the context of the balance of musical vocabulary and the dialectical relationship of the technical and emotional components of the musical art of China. It is highlighted that the philosophical understanding of art, in particular 11 music, from the standpoint of Confucianism contributes to the development of the integrity of Chinese culture and its regional specificity, which is accumulated in the Peking Opera. The vocal and stage art of China reflects the typical features arising from the ideas of Confucianism, which is one of the key elements of the Chinese mentality. The specific characteristics of vocal and stage art in China can be attributed to the harmonious integration of national philosophical and aesthetic principles. These principles establish the significance and role of music within the Confucian tradition, shaping the position of vocal and stage art by maintaining a balance between musical vocabulary and the dialectical relationship between technical and emotional elements of Chinese musical art. It is emphasized that the philosophical understanding of art, particularly music, from a Confucian perspective, contributes to the development of Chinese cultural integrity and its regional distinctiveness, which is embodied in Peking Opera. The vocal and stage art of China exemplifies distinctive features influenced by Confucian ideals, which serve as key elements of the Chinese mentality. The study explores the characteristics of Chinese vocal and stage art, highlighting its traditional elements that, while influenced by European art, possess distinct content and meaning. It was discovered that the development of vocal art in China exhibits specific traits such as linear thinking, reliance on sound production resources and content, and a tendency towards euphemism. The binary nature of melodic lines is emphasized, with static and active aspects shaping their existence, and a preference for frame representation that captures the essential components of a traditional musical piece while allowing for potential variations based on the performer. The absence of a unified individuality of creators (composers or performers) and the emphasis on music regardless of its resource provision are also evident in Chinese vocal and stage art, reflecting the national mentality inherent in this form of artistic expression. 12 These characteristics are interpreted as reflections of the national mentality, particularly in relation to procedural aspects and the use of improvisation in performance culture. The study outlines distinct indicators of vocal prowess, where the stage embodiment becomes a harmonious blend of elements such as emotion, sound, rhythm, and language, all existing within the cohesive unity of a vocal composition. The voice is viewed as both a medium for sound production (with technical resources) and a vehicle for expressing the emotional and intellectual activities of individuals. Specific approaches to performance practice have been examined, particularly focusing on the technical aspects of vocal execution. Attention was given to elements such as the mindful handling of pauses (sound cavities), rhyming, and singing while considering the timbre of the vocal range, the performer's personal qualities, and their relationship to language and the nuances of speech. These elements contribute to the creation of rhythmic cadences specific to national vocal music, imbuing performances with musical expressiveness and artistic appeal. Emphasis was placed on the significance of conveying meaning through the production of high-quality sound and the utilization of proper breathing techniques, as these aspects influence the formation of the performance's imagery and the effective transmission of its content. Within the context of social and multicultural development, it was observed that traditional Chinese vocal singing has developed its own unique theoretical system, drawing upon the characteristics of vocalization, articulation, rhyming, exhalation, and a comprehensive understanding of timbre and sound quality. The research thoroughly explored the impact of socio-cultural factors on the origin, development, and evolution of Chinese musical and stage drama across a significant historica


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Чжан Х. -. 
Музично-естетичне виховання дошкільників у Китайській Народній Республіці та Україні: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Х. -. Чжан. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації проаналізовано й узагальнено теоретичні ідеї та досвід музично-естетичного виховання дітей дошкільного віку в КНР та Україні для визначення напрямів взаємного використання педагогічно цінних ідей та досвіду у сучасних умовах розвитку китайської і української дошкільної освіти. Актуальність дослідження зумовлена такими основними чинниками, як: відродження й оновлення культурного і освітнього потенціалу української і китайської націй; інтеграція обох країн до світового науковоосвітнього простору, що зумовлює необхідність вивчення українською педагогічною спільнотою актуального стану, тенденцій та перспектив розвитку систем освіти різних країн, аналізу їх позитивного досвіду з метою визначення найбільш ефективних напрямів власного поступу; збереження національної культурної специфіки України і КНР на тлі цивілізаційної глобалізації. На основі аналізу широкого спектру наукових джерел схарактеризовано ступінь дослідженості проблеми музично-естетичного виховання дошкільників, генезу ідеї музично-естетичного виховання дошкільників. Визначено термінологічне поле дослідження, проаналізовано й уточнено суть основних понять, що стосуються проблеми дослідження, а саме: «виховання», «естетичне виховання», «музичне виховання», «музично-естетичне виховання», «дошкільники», «музично-естетичне виховання дошкільників» в українській і китайській педагогічній думці. Проаналізовано теоретичні аспекти музично-естетичного виховання дітей дошкільного віку в КНР і Україні. З’ясовано мету, цілі, завдання музично-естетичного виховання дошкільників в обох країнах, визначено умови ефективності музично-естетичного виховання та принципи його організації. Проведено компаративний аналіз, виявлено спільні і відмінні риси у теоретичних підходах до організації музично-естетичного виховання дітей дошкільного віку в Україні і КНР. З’ясовано, що в Україні ставиться акцент на розвиток мовлення, збагачення словникового запасу та інтонацій через спів, а заохочення до творчості, закладання основ музичного навчання та вивчення українських музичних традицій є важливими компонентами. У Китаї увага приділяється формуванню базових музичних навичок, а також розвитку інтересу до мистецтва протягом усього життя, інтеграції сучасних освітніх технологій та інноваційної методики у музично-естетичне виховання, що сприяє формуванню морально-етичної ціннісної бази у дошкільників. Розкрито зміст музично-естетичного виховання дітей дошкільного віку в КНР і Україні для дітей молодшого, середнього і старшого дошкільного віку. Здійснено порівняльний аналіз змісту музичноестетичного виховання для дошкільників різного віку в Україні та Китаї: обидва підходи до формування змісту музично-естетичного виховання дошкільників сприяють розвитку музичних, моторних, соціальних та творчих здібностей у дітей. Український підхід більше зосереджений на розвитку музичних навичок, використанні інструментів та сприйнятті музики, в той час як китайський підхід акцентує увагу на створенні, творчості та соціальній взаємодії через музичну діяльність. У дослідженні визначено методи музично-естетичного виховання дітей в обох країнах: методи впливу на свідомість, що стимулюють інтерес дошкільників до музики, розвивають естетичну чутливість та творчі здібності; методи організації діяльності, що активізують безпосередню участь дітей через ігрові ситуації, музичні ігри та свята; методи стимулювання, які включають заохочення і покарання. Здійснено компаративний аналіз реалізації методів виховання: український підхід ставить більший наголос на імпровізації та стимулюванні творчої уяви, тоді як китайський підхід сприяє вільному мисленню, фантазії та вибору. У обох країнах використовуються словесні методи (бесіда, розповідь та пояснення), а також поєднання музики з іншими мистецькими формами. Здійснено порівняльно-педагогічний аналіз музично-естетичного виховання дошкільників КРН і України і окреслено перспективи імплементації ідей китайського і українського досвіду в дошкільні заклади освіти України та КНР відповідно. Впровадження китайського досвіду музично-естетичного виховання дошкільників у систему освіти України може мати такі перспективи: розширення переліку принципів музичноестетичного виховання, урізноманітнення методів виховання, інтеграція музики і образотворчого мистецтва, колективні творчі проєкти, акцент на самостійність і креативність дітей, використання українських традиційних музичних інструментів у музичних заняттях. Перспективи впровадження українського досвіду музично-естетичного виховання дошкільників у систему освіти Китаю: розвиток творчості та самовираження, розвиток мовлення, урізноманітнення форм виховання, розширення музичного репертуару, розвиток міжкультурного діалогу, заохочення і стимулювання до музичної діяльності.^UThe thesis analyzes and summarizes the theoretical ideas and experience of music-aesthetic education of preschool children in the PRC and Ukraine in order to determine the directions of mutual use of pedagogically valuable ideas and experience in the modern conditions of the development of Chinese and Ukrainian preschool education.. The relevance of the research is determined by the main factors. They are: revival and renewal of the cultural and educational potential of the Ukrainian and Chinese nations; the integration of both countries into the global scientific and educational space, which necessitates the study by the Ukrainian pedagogical community of the current state, trends and prospects of the development of the education systems of different countries, the analysis of their positive experience and problems in order to determine the most effective directions of their own progress; preservation of the national cultural specificity of Ukraine and the People's Republic of China against the background of civilizational globalization. Based on the analysis of a wide range of scientific sources, the degree of research into the problem of music-aesthetic education of preschoolers, the genesis of the idea of music-aesthetic education of preschoolers is characterized. The terminological field of the research is defined, the essence of the main concepts related to the research problem is analyzed and clarified. They are: "education", "aesthetic education", "musical education", "musical-aesthetic education", "preschoolers", "musical-aesthetic education of preschoolers" in Ukrainian and Chinese pedagogical thought. Theoretical aspects of musical and aesthetic education of preschool children in China and Ukraine are analyzed. The purpose, goals, tasks of musical and aesthetic education of preschoolers in both countries have been clarified, the conditions for the effectiveness of musical and aesthetic education and the principles of its organization have been determined. A comparative analysis was carried out, common and distinctive features in theoretical approaches to the organization of musical and aesthetic education of preschool children in Ukraine and the People's Republic of China were revealed. In Ukraine, emphasis is placed on the development of speech, enrichment of vocabulary and intonations through singing, and encouraging creativity, laying the foundations of musical education and studying Ukrainian musical traditions are important components. In China, attention is paid to the formation of basic musical skills, as well as the development of interest in art throughout life, the integration of modern educational technologies and innovative methods into musical and aesthetic education, which contributes to the formation of a moral and ethical value base in preschoolers. The content of musical and aesthetic education of preschool children in the People's Republic of China and Ukraine for children of younger, middle and older preschool age was disclosed. A comparative analysis of the content of musical and aesthetic education for preschoolers of different ages in Ukraine and China was carried out. Both approaches to the formation of the content of musical and aesthetic education of preschoolers contribute to the development of musical, motor, social and creative abilities in children. The Ukrainian approach focuses more on the development of musical skills, the use of instruments and the perception of music, while the Chinese approach emphasizes creation, creativity and social interaction through musical activities. In the study, the methods of musical and aesthetic education of children in both countries are defined. They are: methods of influencing consciousness that stimulate preschoolers' interest in music, develop aesthetic sensitivity and creative abilities; methods of organizing activities that activate the direct participation of children through game situations, musical games and holidays; methods of stimulation, which include encouragement and punishment. A comparative analysis of the implementation of education methods has been carried out. The Ukrainian approach places greater emphasis on improvisation and stimulating the creative imagination, while the Chinese approach promotes free thinking, imagination and choice. In both countries, verbal methods (conversation, narration and explanation) are used, as well as the combination of music with other art forms.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського