Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (90)Книжкові видання та компакт-диски (71)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>A=Чорний О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
1.

Чорний О.О. 
Вчення про людину Чернігівського літературно-філософського кола (друга пол. XVII-перша пол. XVIII ст.): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / О.О. Чорний ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Д., 1998. — 15 с. — укp.

В дисертації грунтовно досліджено вчення про людину мислителів Чернігівського літературно-філософського гурту, його значення у філософській думці України XVII-XVIII ст. Історико-філософський аналіз людинознавчої проблематики мислителів кола дозволяє конкретизувати шляхи розвитку антропософських ідей на Україні. Вперше комплексно аналізується творчість науковців, які належали до Чернігівського кола і продовжували філософський напрямок Києво-Могилянської колегії на Лівобережній Україні. Дисертант відзначає основні людинознавчі концепції вчених Чернігівського кола, що зберігають свою актуальність при вирішенні сучасних проблем в державі, освіті, вихованні тощо. Вказується на утопічність деяких положень діячів Чернігівського гурту. Дисертаційна робота виконана на основі джерел, декілька з яких вперше вводяться в науковий вжиток.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
2.

Чорний О. М. 
Геологічні чинники впливу на розкриття і розробку газоносних пластів Зовнішньої зони Передкарпатського прогину: автореф. дис. ... канд. геол. наук : 04.00.17 / О. М. Чорний ; Івано-Франків. нац. техн. ун-т нафти і газу. — Івано-Франківськ, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено вплив геологічних чинників на особливості розкриття та розробки газоносних і газоконденсатоносних пластів Зовнішньої зони Передкарпатського прогину та методи підвищення їх ефективності. Встановлено геологічні чинники, які впливають на обводнення свердловин у процесі експлуатації газових і газоконденсатних горизонтів. Проведено детальну інтерпретацію літолого-петрофізичних і фільтраційно-ємнісних властивостей колекторів газоносних родовищ. Розроблено теоретичну модель формування газових покладів у тонкошаруватих пачках піщано-глинистих товщ Зовнішньої зони. Проаналізовано результати розкриття привибійної зони газових і газоконденсатних пластів. Побудовано схематичні карти обводнення досліджуваних родовищ Прикарпаття станом на 1.01.2011 р. Розроблено новий селективний метод ізоляції припливу пластової води в тонкошаруватих пачках піщано-глинистих товщ з допомогою дегоцементних розчинів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И362-118 + И362.1
Шифр НБУВ: РА384217 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Чорний О.А. 
Моделювання теплового та термонапруженого стану зливків при нагріві: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.04.16 / О.А. Чорний ; НАН України. Ін-т пробл. машинобуд. ім. А.М.Підгорного. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

Розроблено й апробовано методику побудови наближених аналітичних розв'язків нестаціонарних двовимірних краєвих задач теплопровідності та термопружності, які описують розповсюдження тепла в зливках як у призматичних тілах, що перебувають за різних умов теплообміну. За допомогою методу еквівалентних джерел, який розповсюджується на двовимірні задачі, спочатку (згідно постулатів Дюамеля - Нейманна) одержано наближені аналітичні розв'язки відповідної задачі теплопровідності, на підставі яких розв'язано відповідні задачі термопружності. Досліджено вплив фізико-механічних характеристик матеріалу на величину та характер розподілу полів температур і температурних напружень. Запропоновано новий підхід щодо розв'язання задач теплопровідності призматичних тіл з лінійними граничними умовами першого, другого та третього родів, а також задачі теплопровідності за умов радіаційного, складного радіаційно-конвективного та протитечійного теплообміну. Одержано відповідні розв'язки задач термопружності, на підставі яких проведено розрахунок нових, більш ефективних теплових режимів роботи методичної (прохідної) печі на РУП "Білоруський металургійний завод".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К651.01-1 +
Шифр НБУВ: РА344962

Рубрики:

      
4.

Чорний О.В. 
Підготовка спеціалістів для морського флоту в Україні в останній чверті XVIII - на початку ХХ ст.: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.В. Чорний ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості організації професійної підготовки спеціалістів для морського флоту в Україні в останній чверті XVIII - на початку XX ст. Визначено історичні передумови появи перших морських навчальних закладів на півдні України, проаналізовано особливості функціонування училищ та шкіл морського відомства в епоху вітрильного флоту, які визначалися принципами комплектування корабельних екіпажів наприкінці XVIII - у першій половині XIX ст. Доведено, що професійна освіта моряків за доби парового флоту формувалася під впливом запровадження чіткої схеми комплектування військового та комерційного флоту лише випускниками морських училищ, шкіл та класів. Охарактеризовано устрій навчальних закладів морського профілю, зокрема, визначено їх правовий статус, розглянуто систему управління та фінансування. Показано важливу роль морських освітніх установ Південної України у справі забезпечення військового та комерційного флоту, морехідних товариств і компаній кваліфікованими спеціалістами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц66,8(4УКР)-3 +
Шифр НБУВ: РА353584

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Чорний О.П. 
Теорія і практика моніторингу параметрів електричних двигунів електромеханічних систем: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.09.03 / О.П. Чорний ; Нац. гірн. ун-т. — Д., 2004. — 32 с.: рис. — укp.

Розглянуто науково-практичні проблеми розвитку теорії та створення методології моніторингу електромеханічних перетворювачів систем електроприводу з метою підвищення якості їх ідентифікації шляхом урахування змін і коливань їх електричних, магнітних і механічних параметрів у процесі експлуатації або ремонту. Вирішення даної проблеми здійснено шляхом створення математичного апарата, що дозволяє визначати параметри електричних двигунів і ймовірності їх безвідмовної роботи на підставі інформації про доступні безпосередньому контролю миттєві значення змінних стану електроприводу в процесі експлуатації. Створено методологію моніторингу електромеханічних перетворювачів систем електроприводу для підвищення якості ідентифікації електромеханічних систем шляхом урахування змін їх електричних і магнітних параметрів у процесі експлуатації або ремонту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З261.2-08 + З261.2-08
Шифр НБУВ: РА337351

Рубрики:

      
6.

Чорний О.С. 
Управління бюджетним процесом на регіональному рівні: Автореф. дис... канд. наук з держ. управління: 25.00.02 / О.С. Чорний ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2006. — 18 с. — укp.

Комплексно досліджено процеси демократизації бюджету та бюджетного процесу у руслі суспільного вибору. Доведено необхідність зміни концептуального підходу до формування бюджету соціально-економічного розвитку регіону "від досягнутого" за темпами економічного зростання на підхід "від соціальних потреб", встановлених на підставі нормативів європейського рівня, з виділенням окремих етапів формування державного та місцевих бюджетів. Обгрунтовано рекомендації щодо прийняття довгострокової бюджетної стратегії як підстави спадкоємності бюджетного планування, ієрархії бюджетних планів-програм різного рівня деталізації. Визначено основні напрямки комплексного реформування системи бюджетних правовідносин. Сформульовано концептуальні принципи реформування бюджетного процесу в Україні та розроблено принципову схему їх реалізації. Побудовано математичні моделі динаміки надходжень до Державного бюджету у Донецькій області та до місцевих бюджетів. Виконано прогнозні розрахунки й обгрунтовано заходи щодо зміцнення дохідної бази місцевого самоврядування. Визначено основні напрями та форми інформаційно-комунікативної діяльності органів державного та регіонального управління та місцевого самоврядування з метою розвитку інституційних умов суспільного вибору у сфері бюджетної політики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3 +
Шифр НБУВ: РА343781

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Білик О. В. 
Формування самоосвітньої компетентності майбутніх техніків-електриків у процесі фахової підготовки / О. В. Білик. — Б.м., 2019 — укp.

Представлено теоретико-методичні основи формування самоосвітньої компетентності майбутніх техніків-електриків у процесі фахової підготовки у технічному коледжі. Встановлено наукові підходи та структуру, уточнено сутність самоосвітньої компетентності майбутнього техніка-електрика; обґрунтовано педагогічні умови та засоби, сконструйовано модель формування самоосвітньої компетентності майбутніх техніків-електриків у процесі фахової підготовки.^UThe research presents the theoretical and methodical foundations for the forming self-educational competence of future technicians-electricians in the process of professional training in the technical college. The scientific approaches and structure, the essence of self-educational competence of the future technicians-electricians have been established; the pedagogical conditions and means, the model of formation of self-educational competence of future electricians in the process of professional training have been substantiated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Артеменко А. М. 
Тяговий електропривод з адаптивним керуванням при змінних умовах зчеплення кар'єрних електровозів / А. М. Артеменко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена розв'язанню актуального наукового завдання розробки принципів, методів розрахунку і контролю параметрів тягового електропривода постійного струму кар'єрного електровоза, які забезпечують підвищення його експлуатаційних показників з урахуванням зміни умов зчеплення.Проведено аналіз особливостей умов експлуатації тягових електродвигунів багатодвигунового електропривода кар'єрного електровоза, існуючих способів їх покращення і доведено, що недостатньо уваги приділено питанню керування електроприводом з урахуванням зміни параметрів тягових електродвигунів у процесі їх експлуатації, ремонту та при зміні умов зчеплення.У роботі досліджені режими роботи багатодвигунового електропривода при нерівномірності параметрів тягових електродвигунів, встановлені значення перевищення втрат та зниження терміну служби ізоляції обмоток. Проаналізована вірогідність комплектації багатодвигунового електропривода електровоза тяговими двигунами з допустимими відхиленнями параметрів обмоток, але перевищенням допустимих меж відхилень між ними, що дозволяє здійснювати заходи своєчасного оновлення ремонтного фонду підприємства і завдяки цьому знизити аварійність тягового електропривода.Проведено розрахунок параметрів тягових двигунів постійного струму на основі методу простору стану, який дозволяє вести розрахунок параметрів в динамічному режимі, коли напруга на якорі двигунів формується системою керування і змінюється у часі, підвищуючи точність визначення еквівалентних параметрів електропривода.На основі розроблених математичних моделей механічної частини візка і тягового електропривода отримали подальшого розвитку принципи керування багатодвигуновим електроприводом з нерівномірністю навантаження між двигунами, сутність яких полягає у формуванні сигналу керування збудженням тягових двигунів з урахуванням нерівномірності їх параметрів і зміні умов зчеплення колісних пар з рейковим полотном, що забезпечує більш точне вирівнювання навантаження між двигунами. Визначено ступінь вирівнювання навантаження від несиметрії параметрів та зміни умов зчеплення коліс з рейками.Проведені експериментальні дослідження з використанням лабораторного дослідного стенду, який дозволяє імітувати просковзування коліс для тягового електропривода. Дослідження підтвердили можливість вирівнювання навантаження на тягових електродвигунах. Обґрунтовано оцінку економічного ефекту від застосування запропонованих методів контролю параметрів і керування тяговим електроприводом кар'єрних електровозів, які використовуються на кар'єрі ПрАТ «Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат».^UThe dissertation is devoted to solution of an actual scientific problem of development of principles, methods of calculation and control parameters of a traction DC electric drive of a quarry electric locomotive, providing increase of its operational parameters taking into account change of conditions of coupling.The features analysis of traction electric drive operating conditions for multi-motor electric drives of open-pit locomotive, the existing ways of their improvement has been done, and it has been proved, that insufficient attention has been paid to the issue of electric drive control with account of traction electric drive parameters change during their operation, repair and at change of coupling conditions.The paper studies operation modes of multi-motor electric drives at non-uniformity of traction motors parameters, establishes values of excess losses and reduction of winding insulation lifetime. The probability of completing multi-motor electric locomotive drive with traction motors with permissible deviations of winding parameters, but exceeding permissible limits of deviations between them is analyzed which allows timely updating of the enterprise's repair fund and thus reducing traction electric drive failure rate.The calculation of DC traction motors parameters on the basis of state space method which allows calculating parameters in dynamic mode, when tension on a motor armature is formed by control system and varies in time, increasing accuracy of definition of equivalent parameters of the electric drive.On the basis of developed mathematical models of mechanical part of bogie and traction electric drive control principles of multi-motor electric drive with non-uniformity of load between motors have been further developed. The essence of these principles is in formation of excitation control signal of traction motors with account of their parameters non-uniformity and change of conditions of wheelsets coupling with rail track which provides more precise load equalization between motors. The degree of load equalization from asymmetry of parameters and change of conditions of wheelset coupling with rails is determined.Experimental studies have been conducted using a laboratory research stand, which allows simulation of wheel slippage for traction electric drive. Studies have confirmed the possibility of load equalisation of traction motors. The estimation of economic effect from application of proposed methods of parameters control and management of traction electric drive of open-pit electric locomotives used at Ferrexpo Poltava Mining quarry has been substantiated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Чорний О. О. 
Формування механізмів публічного контролю в діяльності органів державної влади: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / О. О. Чорний. — Б.м., 2024 — укp.

Досліджено особливості формування сучасного механізму публічного контролю. Проаналізовано складники механізми публічного контролю на основі виокремлення цільового призначення контролю в особливих умовах державотворення. Уточнено мету публічного контролю – оцінка стану відповідності комплексу показників діяльності органів влади встановленим у нормативно-правових актах правилам, регламентам, стандартам, нормам та процедурам. Наведено класифікацію класичного розподілу видів публічного контролю на основі суб’єктності та функціонального розподілу повноважень. Доведено, що раціональний механізм публічного контролю забезпечує визначення ефективності функціонування системи публічного управління, відповідність положенням Конституції і законів України, а також формує основу суспільної підтримки такого контролю. Визначено сутність суспільної підтримки контролю – сприйняття громадянами України мети, алгоритму і оцінювання результатів контролю, що має на меті раціоналізацію управлінських відносин, забезпечення максимальної відкритості публічноуправлінської діяльності, подолання прогалин у нормативно-правовому регулюванні контрольних процедур. Вказано на особливість чинника суспільної підтримки контролю – формування інституту довіри до контролю, що базується на стабільності контролю, індивідуальному характері контрольних алгоритмів, обгрунтованості та мінімізації ризиків.У дисертації доведено доцільність посилення легітимності контрольних процедур, а також вказано на актуалізацію власне терміну «публічний контроль» у контексті сучасної наукової дискусії. Доведено, що зміщення акцентів у трактуванні поняття «публічний» на загальні характеристики адміністративних процедур є помилковим. Доведено, що у контексті терміну «публічний контроль» мова йде про: встановлений на основі нормативно-правових актів алгоритм контролю, що передбачає включення у процедуру контролю лише тих суб’єктів контрольної діяльності, які прямо визначені у законодавчих актах; процедури контролю визначені і не можуть бути змінені у контексті особливостей діяльності об’єкта перевірки; порядок оприлюднення результатів перевірки передбачає прозорість і доступність у тих межах, які визначені нормативними документами. При цьому прозорість контролю не повинна мати характеру оприлюднення особливостей діяльності, якщо така діяльність здійснюється у межах правового поля.^UThe peculiarities of the formation of a modern mechanism of public control have been studied. The components of the mechanisms of public control are analyzed based on the identification of the purpose of control in the special conditions of state formation. The purpose of public control has been clarified - the assessment of the state of compliance of the set of indicators of the activity of authorities with the rules, regulations, standards, norms and procedures established in the normative legal acts. The classification of the classical distribution of types of public control based on subjectivity and functional distribution of powers is presented.It has been proven that a rational mechanism of public control ensures the determination of the effectiveness of the functioning of the public management system, compliance with the provisions of the Constitution and laws of Ukraine, and also forms the basis of public support for such control. The essence of public support for control is determined - the perception by citizens of Ukraine of the purpose, algorithm and evaluation of control results, which aims to rationalize management relations, ensure the maximum openness of public management activities, and overcome gaps in the regulatory and legal regulation of control procedures. The peculiarity of the factor of social support of control is indicated -the formation of the institution of trust in control, which is based on the stability of control, the individual nature of control algorithms, the validity and minimization of risks.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського