Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (76)Книжкові видання та компакт-диски (80)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=ШАПОШНІКОВ$<.>+<.>A=ОЛЕГ$<.>+<.>A=ВАЛЕНТИНОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
1.

Шапошнікова Н.П. 
Адаптація учнів професійно-технічного училища до умов ринкової економіки засобами педагогічного менеджменту: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.П. Шапошнікова ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2001. — 21 с. — укp.

Розкрито сутність і специфіку реалізації засобів педагогічного менеджменту професійно-технічного училища щодо організації процесу навчальної, соціальної та професійної адаптації учнів. Визначено зміст та особливості основних етапів професійної підготовки національних робітничих кадрів. Уточнено сутність і цільові установки їх професійно-технічної освіти за сучасних умов розвитку суспільства. Конкретизовано специфіку та визначено співвідношення понять "управління", "керівництво" та "менеджмент" в освіті. Теоретично обгрунтовано сутність професійно-технічного училища як соціально-педагогічної системи з виробничими ознаками суб'єкта ринкових відносин та об'єкта педагогічного менеджменту. Експериментально доведено доцільність та ефективність впровадження в практику навчально-виховного процесу сучасного професійно-технічного училища засобів педагогічного менеджменту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР)к + Ч461.431
Шифр НБУВ: РА314612 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Шапошнікова О.Ф. 
Ампелоекологічне обгрунтування виділення мікрозон вирощування винограду в Лівобережному Нижньодніпров'ї: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 03.00.16 / О.Ф. Шапошнікова ; УААН. Ін-т агроекології. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Визначено оптимальні мікрозони для розміщення виноградних насаджень на Нижньодніпровському піщаному масиві на підставі комплексного аналізу ампелоекологічних умов території. Проведено кількісний і якісний облік виноградників, складено кадастр з урахуванням даних ампелоекологічних досліджень. Установлено, що найсприятливішими для росту та розвитку виноградників на піщаних грунтах Лівобережного Нижньодніпров'я є ділянки з суглинковими прошарками та похованими грунтами (чорноземами) або ті, що підстилаються продуктами вивітрювання вапняків і мергелів на кореневодоступній глибині. Виділено чотири мікрокліматичні райони. Установлено, що головними факторами, які визначають перерозподіл значень середніх з абсолютного мінімуму температур повітря взимку на території Лівобережного Нижньодніпров'я, є мінливість грунтового покриву, а також вплив р. Дніпро. Проведено агрокліматичну оцінку врожайності винограду з урахуванням можливої мінливості розрахункових рівнів врожаїв залежно від неоднорідності підстильної поверхні або розмаїття ландшафтів на території Нижньодніпровського піщаного масиву. Запропоновано нову схему проведення кадастру виноградних насаджень з використанням даних ампелоекологічних досліджень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П26-28(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА352666

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Шапошніков Д.С. 
Відшкодування шкоди, завданої здоров'ю та життю особи, яка без відповідних повноважень рятувала майно іншої особи: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Д.С. Шапошніков ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2005. — 25 с. — укp.

Проаналізовано формування та розвиток інституту, норми якого регулюють відшкодування шкоди, що виникла у взаємозв'язку з рятуванням майна іншої фізичної або юиридичної особи. Узагальнено та систематизовано положення норм цивільного законодавства України, що стосуються відшкодування такої шкоди. Обгрунтовано теоретичну логічність та практичну доцільність формування у вітчизняному цивільному законодавстві концепції відшкодування шкоди, завданої особі, яка вчиняла дії, спрямовані на відвернення загрози цивільним правам та інтересам іншої фізичної або юридичної особи. Досліджено формування у сучасному цивільному праві України диференційованої за суб'єктивними й об'єктивними критеріями системи зобов'язань, що виникають у взаємозв'язку з рятуванням майна іншої особи. Проведено аналіз існування подібних за суттю і зовнішніми ознаками інститутів: зобов'язання, що виникають у взаємозв'яку з завданням каліцтва, іншого ушкодження здоров'я або смерті фізичної особи та зобов'язання, що виникають у взаємозв'язку з завданням шкоди майну фізичної або юридичної особи внаслідок рятування нею майна іншої особи. Виявлено особливості ставлення регресних вимог до осіб, винних у завданні шкоди здоров'ю або життю рятувальника. Сфомульовано пропозиції щодо вдосконалення чинного цивільного законодавства України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)213.4 +
Шифр НБУВ: РА341256

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Шапошніков О.В. 
Дослідження та розробка високочастотних конвеєрних аналого-цифрових перетворювачів із ваговою надлишковістю: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.05 / О.В. Шапошніков ; Вінниц. держ. техн. ун-т. — Вінниця, 2002. — 19 с.: рис. — укp.

Запропоновано використовувати вагову надлишковість для підвищення точності конвеєрного аналого-цифрового (АЦ) перетворення за умов застосування в пристроях, що розробляються, низькочастотної елементної бази. Вдосконалено метод формування нерозривної передатної характеристики конвеєрного АЦ-перетворення, який базується на використанні вагової надлишковості у вигляді надлишкових позиційних систем числення. Вдосконалено математичні моделі статичних похибок високопродуктивних конвеєрних аналого-цифрових перетворювачів (АЦП) із ваговою надлишковістю, на підставі їх аналізу визначено шляхи підвищення точності перетворення. Розвинуто методи калібрування ваг розрядів високопродуктивних конвеєрних АЦП з ваговою надлишковістю на низькоточних аналогових вузлах за стратегією "знизу-догори" і "всі одразу", що дозволяють підвищити точність перетворення у порівнянні з первинною точністю елементної бази без фізичного впливу на параметри аналогових вузлів та без зменшення швидкості АЦ-врівноваження. Розроблено методи побудови високопродуктивних високоточних конвеєрних АЦП з ваговою надлишковістю на низькоточних аналогових вузлах з використанням методів самокалібрування ваг розрядів за рахунок вагової надлишковості. Оцінено ефективність введення вагової надлишковості у високоточні високопродуктивні самокалібровані конвеєрні АЦП зі зниженими вимогами щодо первинних похибок елементної бази.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-044.42 +
Шифр НБУВ: РА322336

Рубрики:

      
5.

Шапошнікова Н.В. 
Клініко-параклінічна характеристика новонароджених з вродженою хламідійною інфекцією та їх катамнез: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.10 / Н.В. Шапошнікова ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2010. — 24 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.514-3
Шифр НБУВ: РА370610 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Шапошнікова Ю.М. 
Клітинні та гуморальні механізми розвитку толерантності органічних нітратів у хворих на ішемічну хворобу серця: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.11 / Ю.М. Шапошнікова ; Харк. держ. мед. ун-т. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено клітинні та гуморальні маркери розвитку толерантності до органічних нітратів, та її подолання за допомогою використання альтернативних схем призначення препарату. Висвітлено можливі механізми розвитку толерантності до органічних нітратів (ОН). За допомогою системного аналізу описано критерії розвитку толерантності до органічних нітратів. Доведено, що за умов втрати чутливості до пролонгованих нітратів, відбувається подальша активація процесів перекисного окислення ліпідів і підвищення рівня ендотеліну-1, що сприяє посиленню інактивації екзогенного оксиду азоту та пояснює втрату чутливості до замісної терапії. Наголошено на доцільності додаткового призначення інгібіторів ангіотензин-перетворювального ферменту до перерваної схеми призначення ОН, що підвищує їх антиішемічний потенціал та сприяє поліпшенню функціонального стану ендотелію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.11-52
Шифр НБУВ: РА320136 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Шапошнікова О.М. 
Механізми державного регулювання і планування залучення інвестицій у виробничу сферу регіону: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / О.М. Шапошнікова ; Донец. держ. акад. упр. — Донецьк, 2004. — 21 с.: рис., табл. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні та науково-практичні засади формування та реалізації механізмів регулювання та планування залучення інвестицій у виробничу сферу регіону. Проаналізовано стан та умови інвестиційної діяльності в Україні, сучасні тенденції іноземного інвестування, інвестиційний клімат. Встановлено, що функції держави в процесі регулювання інвестиційної діяльності виконуються дещо однобічно, тому активне державне регулювання інвестиційної діяльності є життєво необхідним у країнах з перехідною економікою, що перебувають у стані системної кризи, оскільки пожвавлення ділової інвестиційної активності є невід'ємною умовою початку виходу з кризи. Наведено пропозиції щодо підвищення інвестиційної привабливості української економіки та активізації процесів інвестування, які базуються на запропонованих організаційно-економічних механізмах державного регулювання та планування залучених інвестицій у виробничу сферу регіону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-56-21 +
Шифр НБУВ: РА330388

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Шапошніков О.В. 
Механізми фінансового планування в системі управління національною економікою: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.03 / О.В. Шапошніков ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2008. — 20 с. — укp.

Відзначено, що у національній економіці холдингові структури є однією з найбільш складних та часто використовуваною структурою управління об'єднанням підприємств. Вибір оптимальної бюжетної моделі на етапі розробки фінансової та бюджетної структур дозволяє підприємству зберегти час і витрати й одержати максимальний результат у найкоротші терміни. Доведено, що для сучасного багатогалузевого холдингу як суб'єкта національної економіки, бюджетування є системою узгодженого управління його підрозділами. Механізм управління багатогалузевим холдингом базується на операційному бюджетуванні підприємства шляхом уніфікації планування формування зведених бюджетів діяльності всіх учасників холдингу. Управління багатогалузевим холдингом передбачає використання консолідованого підходу під час складання зведених бюджетів підрозділів холдингу. Обгрунтовано механізм консолідації даних бюджетів підприємств у межах структурних бізнес-одиниць і всього холдингу. Для вирішення проблеми формування ефективного холдингу запропоновано використовувати інтегральний показник як чинник оцінювання фінансового потенціалу підприємств у процесі формування багатогалузевого холдингу. Удосконалено механізм планування податкових відрахувань підприємств, реалізація якої дозволяє формувати дані про податкові зобов'язання суб'єкта господарювання за підсумками бюджетування та оптимізувати платежі до бюджету.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)292.31-93-23 + У9(4УКР)262.63 +
Шифр НБУВ: РА359979

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Шапошнікова Н.О. 
Продовольче становище в Україні в роки Першої світової війни (липень 1914 - лютий 1917 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.О. Шапошнікова ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Досліджено процес реформування структури продовольчої організації, розглянуто заходи влади щодо регулювання продовольчого ринку. Висвітлено роль міських управ, земств і кооперативів у забезпеченні продуктами армії та цивільного населення, їх зусилля у стримуванні цін і спекуляції. Вивчено структуру, економічні й адміністративні методи регулювання харчового ринку. Проаналізовано застарілі твердження дослідників щодо причин, глибини та масштабів продовольчої кризи. Вперше в українській історичній науці з'ясовано чинники стрімкої зміни продовольчого курсу уряду в листопаді 1916 р. від заготівлі хліба комерційним способом до розверстки та хід її реалізації в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)523-2
Шифр НБУВ: РА309188 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Шапошнікова Л.М. 
Розвиток ідей про самоосвіту школярів в історії вітчизняної педагогіки (кінець XIX - поч. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.М. Шапошнікова ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 19 с. — укp.

Вперше проведено системне дослідження історії розвитку ідей про самоосвіту в Україні у XIX - на початку XX ст. в історико-педагогічному та соціально-педагогічному аспектах. Конкретизовано сутність поняття "самоосвіта". Виявлено основні тенденції розвитку самоосвіти учнів у вітчизняній педагогіці кінця XIX - початку XX ст. Охарактеризовано основні етапи еволюції ідей щодо організації самоосвіти учнів у вітчизняній педагогіці. Визначено базові рівні самоосвіти (інституційний, позаінституційний, оказіональний). Розкрито особливості розвитку самоосвіти як освітнього феномена. Виокремлено три етапи розвитку ідей про самоосвіту (фрагментарних наукових знань про самоосвіту, створення перших наукових теорій самоосвіти, самоосвітніх концепцій), визначено часові межі даного процесу. Визначено історичні особливості самоосвітньої діяльності та її основні завдання (поширення знань та підвищення освітньо-культурного рівня населення, розумове виховання та формування навичок самоосвіти, самовиховання та саморозвиток з метою подальшої самореалізації особистості). Розглянуто ідеї прогресивних вітчизняних педагогів досліджуваного періоду щодо формування науково-теоретичних засад та розвитку практики самоосвіти. До наукового обігу введено маловідомі та невідомі раніше архівні матеріали. Показано можливість використання вітчизняного досвіду організації самоосвіти в сучасній українській школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.69 + Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА350483

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Шапошнікова І. О. 
Макроекономічне регулювання рівноваги ринку первинного житла / І. О. Шапошнікова. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено проблемі забезпечення рівноваги первинного ринку житла в процесі його розвитку. Проаналізовано поточний стан розвитку первинного ринку житла, досліджено проблему його неврівноваженості та запропоновано механізми її макроекономічного врегулювання. Узагальнено наукові концепції макроекономічної рівноваги в аспекті інвестиційно-будівельної діяльності, обґрунтовано структурні складові попиту і пропозиції первинного ринку житла та їх зміни, спричинені змінами соціально-економічних показників. Визначено детермінанти попиту і пропозиції новозбудованого житла, необхідні для ідентифікації станів локальних і регіональних ринків та розробки макроекономічної політики, спрямованої на їх стабілізацію.^UThe dissertation is devoted to the problem of ensuring equilibrium of the primary housing market in the process of its development. The current state of the primary housing market is analyzed, the problem of its imbalance is investigated, and mechanisms for its macroeconomic settlement are proposed. The scientific concepts of macroeconomic equilibrium in the aspect of investment and construction activities are generalized. The structural components of the supply and demand of the primary housing market, as well as their changes caused by socio-economic factors, are substantiated. Determinants of supply and demand for new housing are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Делікатна Н. М. 
Формування конструктивно-проєктивних умінь у майбутніх вчителів початкової школи / Н. М. Делікатна. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню педагогічного феномена формування конструктивно-проєктивних умінь у майбутніх учителів початкової школи.У роботі проаналізовано стан розробленості досліджуваного питання в теорії професійної педагогіки, узагальнено наукові підходи до професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи в світлі компетентнісного підходу, встановлено, що це питанню в наукових працях із теорії педагогічної освіти має різновекторне трактування. Концептуальні засади, що зумовлюють нагальну потребу в удосконаленні професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи, відтак становлять базову основу цього дослідження, відображено в Державному стандарті початкової освіти (2018 р.), Професійному стандарті «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти» (2018 р.), Законі України «Про Освіту» (2017 р.), Законі України «Про повну загальну середню освіту» (2020 р.), Законі України «Про вищу освіту» (2014 р.), Концепції розвитку педагогічної освіти (2018 р.), Концепції «Нова Українська школа» (2016 р.).Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що уперше розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено функційно-структурну дидактичну модель формування конструктивно-проєктивних умінь майбутніх учителів початкової школи, яка складається з чотирьох компонентів (методологічно-атрактивного; визначення когнітивно-змістової основи; реалізації конструктивно-проєктивної діяльності; забезпечення рефлексійності конструктивно-проєктивної діяльності) та забезпечує цілеспрямоване константне вдосконалення конструктивної та проєктивної діяльності майбутніх учителів початкової школи як агентів змін.Окрім цього, визначено зміст і структуру конструктивно-проєктивних умінь майбутніх учителів початкової школи як єдності чотирьох компонентів (мотиваційно-атракційного; когнітивно-змістового; проєктно-діяльнісного; рефлексійно-результативного); виявлено й обґрунтовано сукупність дидактичних умов як основу моделювання процесу формування конструктивно-проєктивних умінь у майбутніх учителів початкової школи (цілеспрямоване забезпечення атракції конструктивно-проєктивної діяльності на мотиваційно-ціннісному рівні; удосконалення змісту психолого-педагогічних дисциплін у контексті надання знань про особливості конструктивно-проєктивної діяльності вчителя початкової школи; активація застосування інноваційних інтерактивних форм, методів і засобів реалізації конструктивно-проєктивної діяльності в процесі фахової підготовки майбутніх учителів початкової школи; стимулювання рефлексії, спрямованої на оцінювання процесу й результатів конструктивно-проєктивної діяльності).Визначальним у роботі є уточнення сутності понять «конструктивно-проєктивні вміння» і «дидактичні умови формування конструктивно-проєктивних умінь у майбутніх учителів початкової школи»; конкретизація критеріїв й показників вияву рівня сформованості конструктивно-проєктивних умінь майбутніх учителів початкової школи (мотиваційний, когнітивний, проєктивно-діяльнісний та рефлексійний), рівнів сформованості конструктивно-проєктивних умінь майбутніх учителів початкової школи (низький, середній, достатній, високий); розроблення критерійно-діагностувального інструментарію для вияву рівня сформованості конструктивно-проєктивних умінь у майбутніх учителів початкової школи, програми експериментальної роботи з імплементації авторської моделі в освітній процес вищої педагогічної школи.Поряд із заначеним, у дисертації з'ясовано дидактичний потенціал психолого-педагогічних дисциплін щодо формування конструктивно-проєктивних умінь у майбутніх учителів початкової школи.Подальшого розвитку набули положення про активацію дидактичного потенціалу психолого-педагогічних дисциплін у професійній підготовці майбутніх учителів початкової школи в контексті формування професійно важливих умінь. Практичне значення отриманих результатів дослідження полягає в підготовці методичних рекомендацій для викладачів і студентів педагогічних спеціальностей щодо формування конструктивно-проєктивних умінь у майбутніх учителів початкової школи. Матеріали дисертаційної праці можуть бути використані під час викладання психолого-педагогічних дисциплін у професійній підготовці майбутніх учителів початкової школи, розроблення спецкурсів і спецсемінарів для студентів педагогічних закладів вищої освіти, які здобувають спеціальність 013 Початкова освіта, у системі підвищення кваліфікації вчительських кадрів, під час укладання підручників, навчальних посібників, проведення педагогічної практики, написання кваліфікаційних робіт на здобуття ОС «Бакалавр» і «Магістр».^UThe thesis is aimed at investigating the problem of forming future primary school teachers' constructive and project skills. The issue of pedagogical construction and design is given considerable attention in scientific works on the theory of pedagogical education, which reflect different approaches to the interpretation of these pedagogical phenomena. The conceptual principles that determine the urgent need to improve the professional training of future primary school teachers are reflected in the State Standard of Primary Education (2018), the Professional Standard "Primary School Teacher of General Secondary Education" (2018), the Law of Ukraine "On Education" (2017), the Law of Ukraine "On Complete General Secondary Education" (2020), the Law of Ukraine "On Higher Education" (2014), the Concept of Development of Pedagogical Education (2018), the Concept of the New Ukrainian School (2016).The scientific novelty of the research results is that: for the first time the functional-structural didactic model of formation of constructive and project skills among future primary school teachers is developed, theoretically substantiated and experimentally tested, which consists of four components (methodological-attractive, definition of cognitive-semantic basis, realization constructive-projective activity and ensuring the reflectivity of constructive-projective activity) and provides purposeful constant improvement of constructive and projective activity of future primary school teachers as agents of change; the content and structure of constructive and project skills among future primary school teachers as a unity of four components (motivational-attractive; cognitive-semantic; project-activity; reflection-productive) are determined; identified and substantiated a set of didactic conditions (purposeful provision of attraction of constructive-projective activity at the motivational-value level; improvement of the content of psychological and pedagogical disciplines in the context of providing knowledge about features of constructive-projective activity of primary school teachers; activation of innovative interactive forms, methods and means constructive-projective activity in the process of professional training of future primary school teachers; stimulation of reflection aimed at evaluating the process and results of constructive-projective activity) as a basis for modelling the process of formation of constructive and project skills among future primary school teachers; the essence of the concepts "constructive-projective skills" and "didactic conditions of formation of constructive and project skills among future primary school teachers" is specified; specified criteria and indicators of manifestation of the formation of constructive and project skills among future primary school teachers: motivational, cognitive, projective-activity and reflective, levels of formation of constructive and project skills among future primary school teachers (low, average, sufficient, high).Provisions on activating the didactic potential of psychological and pedagogical disciplines in the professional training of future primary school teachers in the context of the formation of professionally important skills have been further developed.The practical significance of the obtained research results lies in the preparation of methodological recommendations for teachers and students of pedagogical specialties on the formation of constructive and project skills among future primary school teachers. The materials of the dissertation can be used during the teaching of psychological and pedagogical disciplines in the training of future primary school teachers, development of special courses and special seminars for students of pedagogical institutions of higher education studying in the specialty 013 Primary education, in the system of teacher training. textbooks, manuals, pedagogical practice, writing qualifying works for obtaining Bachelor and Master Degrees.The conducted research made it possible to identify and define a set of didactic conditions as a basis for modeling the process of formation of c constructive and project skills among future primary school teachers. Criteria-diagnostic tools were developed to identify the level of formation of constructive and project skills among future primary school teachers, presented a program of experimental work on the implementation of the author's model in the educational process of higher pedagogical school, analyzed and summarized the results of experimental work.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського