Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Тематичний інтернет-навігатор (11)Наукова електронна бібліотека (185)Реферативна база даних (5644)Книжкові видання та компакт-диски (5039)Журнали та продовжувані видання (295)
Пошуковий запит: (<.>A=ШЕВЧЕНК$<.>+<.>A=АЛЕКСАНДР$<.>+<.>A=НИКОЛАЕВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 312
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шевченко Г. В. 
Цитоскелет в процесі адаптації рослин до модельованої мікрогравітації та гіпоксії: автореферат дис. ... д. б. н. : 03.00.11 / Г. В. Шевченко. — Б.м., 2024 — укp.

У роботі наведені результати дослідження впливу модельованої мікрогравітації (кліностатування) та гіпоксії на цитоскелет (мікротрубочки та актинові філаменти) коренів рослин та проаналізовані реакції адаптації до даних чинників. Виявлена дезорганізація кМТ у клітинах зони розтягу коренів кліностатованих рослин B. vulgaris, Z.mays та A.thaliana, і припускється, що однією з причин цього є зменшення експресії структурного гена цитоскелета – TUA6 та гена білка CLASP, який бере участь у стабілізації мережі кМТ. Визначено, що деполімеризація МТ регулює рівень експресії генів TUA6 та CLASP, а деполімеризація АФ – генів ACT2 та генів формінів FH1 та FH4. Вперше виявлено, що експресія MAP65-1 залежить від організації АФ. Вста-новлено, що кліностатування чинить механічний стрес на клітину, який полягає у знятті гравітаційного навантаження з її кортикальної області, що призводить до активації специфічного адаптаційного механізму, частиною якого є відмінна від стаціонарного контролю регуляція експресії генів TUA6, CLASP, MAP65-1, FH1 та FH4 і це свідчить про залучення вказаних білків у протидію стресу. Вперше визначені особливості організації цитоскелету у клітинах кори ростових зон коренів B. vulgaris та повітряно-водних A. plantago–aquatica та S.latifolium. Встановлені етапи участі цитоскелету у процесах формування (включаючи клітинну загибель) аеренхіми коренів в умовах гіпоксії. Зміна динаміки та дезорієнтація кортикального цитоскелету є загальною реакцією клітин коренів рослин на модельовану мікрогравітацію та гіпоксію.^UManuscript presents the study of simulated microgravity (clinostating) and hypoxia impact on cytoskeleton (microtubules and actin filaments) of plant roots and analyzed adaptation to these factors. Cortical MT disorganization was detected in cells of the distal elongation (transition) zone of roots of clinorotated B. vulgaris, Z. mays and A. thaliana plants, and it is assumed that one of the reasons for this is a decrease in the expression of structural gene of the cytoskeleton - TUA6 and gene of protein CLASP, which is involved in the stabilization of cortical MT network. It was determined that MT depolymerization regulates expression of TUA6 and CLASP genes, and AF depolymerization regulates ACT2 gene and formin FH1 and FH4 genes. For the first time, it was found that expression of MAP65-1 depends on the organization of AF. It was established that clinorotation exerts mechanical stress on the cell, which consists in removing the gravitational load from its cortical region and this leads to activation of a specific adaptation mechanism, part of which is different from stationary control regulation of TUA6, CLASP, MAP65-1, FH1 and FH4 gene expression. This indicates involvement of above proteins in combating the stress. For the first time, the features of cytoskeleton organization in cortex cells of the growth zones of B. vulgaris roots and roots of A. plantago-aquatica and S.latifolium water plants were determined. The stages of cytoskeleton involvement in the processes of root aerenchyma formation (including cell death) under conditions of hypoxia have been established. Alteration of dinamics and disorientation of the cortical cytoskeleton, namely MT, is a general response of plant root cells to simulated microgravity and hypoxia.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Шевченко С. В. 
Цінова політика сільськогосподарських підприємств в умовах ринку: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / С. В. Шевченко ; Полтав. держ. аграр. акад. — Полтава, 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Досліджено теоретичні основи та практичні аспекти формування цінової політики сільськогосподарськими підприємствами (СГП), обгрунтовано пропозиції щодо її удосконалення за умов ринку. Розглянуто еволюцію теорії ціни та ціноутворення, визначено його особливості в сільському господарстві. Проаналізовано тенденції розвитку сільського господарства України за сучасних умов, визначено вплив ціноутворення на прибутковість виробництва сільськогосподарської продукції. Визначено особливості формування цінової політики в СГП Харківщини різних форм власності. Запропоновано шляхи вдосконалення господарських шляхів між підприємствами різних сфер АПК щодо ціноутворення. Доведено, що формування цінової політики СГП за сучасних умов повинно здійснюватись на основі комплексного врахування факторів на глобальному, національному, галузевому та господарському рівнях. Обгрунтовано напрями вдосконалення цінової політики СГП, в тому числі з урахуванням державної підтримки цін, концентрації, інтенсифікації та диверсифікації виробництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ХАР)321-861
Шифр НБУВ: РА383383 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Шевченко В.О. 
Хірургічне лікування постінфарктних аневризм лівого шлуночка: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.04 / В.О. Шевченко ; АМН України; Ін-т серцево-судин. хірургії. — К., 2001. — 16 с. — укp.

На підставі комплексного клініко-інструментального дослідження з використанням даних електрокардіографії, велоергометрії, ультразвукового сканування серця та рентгеноконтрастної коронавентрікулографії вивчено найближчі та віддалені наслідки хірургічного лікування 108 хворих на ішемічну хворобу серця (ІХС), ускладнену постінфарктною аневризмою лівого шлуночка (ПАЛШ). Для визначення меж життєздатного міокарда у разі ПАЛШ використано дослідження серця та ехокардіографічна проба з добутаміном. За оцінками показників центральної, внутрішньосерцевої гемодинамік і визначення життєздатного міокарда оптимізовано методику хірургічного лікування хворих. Розроблено метод визначення обсягу резекції міокарда, запропоновано нові методи реконструкції коронарного русла, модифіковано окремі етапи існуючих операцій, удосконалено технічні пристрої для їх впровадження. Завдяки практичній апробації нових методів значно розширено можливості хірургічної реваскуляризації міокарда у випадку найбільш тяжкого перебігу ІХС з ураженням дистальних відділів вінцевих артерій, зменшено перелік протипоказань до хірургічнго лікування ПАЛШ і поліпшено його наслідки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.365.110.36
Шифр НБУВ: РА314136 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Шевченко О.М. 
Хірургічне лікування ахалазії кардії: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.03 / О.М. Шевченко ; Харк. нац. мед. ун-т. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Наведено результати обстеження та лікування 139-ти хворих на ахалазію кардії (АК), а саме: 15-ти - з I стадією хвороби, 40-ка - II стадією, 55-ти - з III стадією, 29-ти - з IV стадією. На підставі аналізу клінічного матеріалу показано, що АК у всіх випадках розвивається внаслідок порушень прохідності стравоходу. Виявлено динаміку наростання порушень внутрішньоклітинної біоенергетики, зниження синтетичної та репаративної функції цих клітин, переходу в стадію дистрофічного процесу та подальшої деструкції. Порушення білкового обміну, особливо білків гострої фази, у хворих на АК були виявлені в III - IV стадіях і пов'язані з вторинним запальним процесом у стравоході. Головною метою лікування є відновлення харчування хворого з використанням відомих (кардіодилатації, езофагокардіопластики) та розроблених нових методів (пневмокардіодилатації з електростимуляцією, езофагокардіоміотомії з розширювальною антирефлюксною езофагокардіофундопластикою). На підставі аналізу особливостей і недоліків кожного з методів, визначення чітких показань для кожного з них розроблено індивідуалізований алгоритм комплексного лікування хворих з АК. Відзначено, що оперативне лікування "пізніх" стадій АК доцільно виконувати лапаротомним доступом, шляхом езофагокардіоміотомії з розширювальною антирефлюксною езофагокардіофундопластикою за розробленою методикою, що дозволяє знизити кількість ускладнень з 9,5 % до 2,6 %, а кількість рецидивів - з 15,9 % до 5,3 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.365.605.6-5 +
Шифр НБУВ: РА357377

      
5.

Шевченко О.Є. 
Формування якості морозива функціонального призначення шляхом збагачення йодом та білком: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.18.15 / О.Є. Шевченко ; Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. — Х., 2008. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано одержання морозива функціонального призначення за допомогою використання копреципітату, отриманого методом термокислотної коагуляції, і еламіну (продукту переробки бурих морських водоростей, наведено його товарознавчу оцінку. Підтверджено можливість використання розробленого напівфабрикату у виробництві морозива. Встановлено, що найкраща піноутворююча здатність, стійкість збитої маси, емульгуюча здатність суміші спостерігаються у разі внесення 1% еламіну до маси копреципітату. Запропоновано технології та окремі рецептури, розкрито харчову та біологічну цінність нових видів молочного, вершкового морозива та пломбіру на основі копреципітату з додаванням еламіну. Загальна комплексна товарознавча оцінка молочного, вершкового морозива та пломбіру на основі розробленого напівфабрикату відповідно на 22,5%, 19,4% та 18,4% вища, ніж у традиційного морозива, головним чином, за рахунок поліпшення структурно-механічних і споживчих властивостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л956 +
Шифр НБУВ: РА361497

Рубрики:

      
6.

Шевченко А.А. 
Формування та ефективність використання економічного потенціалу підприємств харчової промисловості: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / А.А. Шевченко ; Терноп. акад. нар. госп-ва. — Т., 2005. — 23 с. — укp.

Розглянуто теоретико-методологічні, методичні та практичні проблеми формування та ефективного використання економічного потенціалу підприємств харчової промисловості. Висвітлено концепцію ефективного використання економічного потенціалу даних підприємств, що передбачає урахування змін форм власності. Досліджено чинники, а також питання побудови економіко-математичних моделей підвищення їх конкурентоздатності. Обгрунтовано основні напрямки формування та ефективного використання економічного потенціалу підприємств харчової промисловості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.71 +
Шифр НБУВ: РА337062

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Шевченко І.В. 
Формування стратегії реструктуризації автотранспортних підприємств: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / І.В. Шевченко ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Проведено дослідження економічно обгрунтованого процесу формування стратегії реструктуризації автотранспортних підприємств (АТП). Визначено роль транспорту у господарській системі та його місце в транспортному комплексі. Охарактеризовано сучасний стан розвитку транспортної галузі України, визначено основні тенденції реструктуризації на транспорті. Розроблено методику вибору та формування стратегії реструктуризації АТП. Розроблено модель формування стратегії реструктуризації та вибору пріоритетних напрямів розвитку автотранспортних підприємств. Встановлено критерій ефективності реструктуризації АТП для комплексного оцінювання дієвості кожної зі стратегій розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)373.31-961-312.1 +
Шифр НБУВ: РА362034

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Шевченко О.М. 
Формування ринку цінних паперів в трансформаційній економіці: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / О.М. Шевченко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

Комплексно досліджено теоретичні та практичні аспекти становлення та розвитку ринку цінних паперів за умов ринкової трансформації. Визначено форми прояву процесів глобалізації на світовому ринку таких паперів за умов ринкової трансформації. Визначено форми прояву процесів глобалізації на даному ринку. Систематизовано економічні функції ринку цінних паперів у трансформаційний період. З'ясовано особливості соціально-економічних умов його формування у перехідних економіках, визначено позитивні та негативні тенденції розвитку даного ринку в Україні й обгрунтовано шляхи зростання його ролі за умов ринкової трансфомації. Виявлено основні напрями інфраструктурного забезпечення розвитку ринку цінних паперів в Україні. Обгрунтовано доцільність підвищення інституціональної ролі держави на ньому з метою створення умов для узгодження економічних інтересів його суб'єктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.292 +
Шифр НБУВ: РА342213

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Шевченко Н.Ф. 
Формування професійної свідомості практичних психологів у системі вищої освіти: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Н.Ф. Шевченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 32 с. — укp.

Вивчено специфіку становлення професійної свідомості практичних психологів. Розроблено теоретичну модель цієї свідомості та визначено її структурно-функціональні складові, а також психолого-педагогічні умови формування за умов спеціально створеного навчального середовища. Запропоновано концепцію підготовки практичних психологів, спрямовану на формування професійної свідомості. Визначено структуру й особливості функціонування зазначеної свідомості практичного психолога. Розроблено діяльнісно-рефлексивну технологію навчання та зазначеного формування, а також стратегію побудови навчального середовища, яке максимальною мірою сприяє становленню психолога-професіонала. Побудовано модель учбово-практичної діяльності, яка інтегрує професійне навчання та професійну діяльність. Розкрито роль розвитку професійного мовлення у підвищенні мовленнєво-мисленнєвої креативності та здійсненні певних функцій професійно-психологічної свідомості, а саме: розуміння, інтерпретації та об'єктивації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 р +
Шифр НБУВ: РА341899

Рубрики:

      
10.

Шевченко І.Л. 
Формування професійної культури майбутнього вчителя музики в позанавчальній діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.Л. Шевченко ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2008. — 21 с. — укp.

Професійну культуру майбутнього вчителя музики визначено як складну інтегративну якість його особистості, що поєднує потреби, можливості, здібності та професійний досвід. Дана культура спрямовує професійно-педагогічну діяльність та забезпечує творче застосування зазначених компонентів за умов позанавчальної діяльності. Виявлено суть і зміст процесу формування професійної культури майбутнього вчителя музики у позанавчальній діяльності засобами проектної діяльності з використанням технології творчого співробітництва, ефективність яких доведено педагогічною теорією та практикою. Виявлено й обгрунтовано педагогічні умови. Уточнено критерії визначення рівнів сформованості даної культури як професійної якості особистості. Розроблено науково доцільну, особистісно орієнтовану модель процесу формування професійної культури майбутнього вчителя музики за умов позанавчальної діяльності шляхом створення проектів на базі технології творчого співробітництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА355952

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Александрова С. А. 
Формування професійно-комунікативної комптентності майбутніх фахівців підприємств туристської індустрії: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / С. А. Александрова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Розкрито суть і структуру професійно-комунікативної компетентності, розглянуто її особливості для майбутніх фахівців туристської індустрії. Теоретично обгрунтовано педагогічні умови ефективності процесу формування комунікативної компетентності студентів туристських спеціальностей й експериментально перевірено технологію їх реалізації. Визначено критерії, показники та рівні сформованості професійно-комунікативної компетентності студентів. Доведено ефективність упровадження теоретично обгрунтованих педагогічних умов ефективності формування професійно-комунікативної компетентності майбутніх фахівців туристської індустрії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.11
Шифр НБУВ: РА375258 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Скиба Г. О. 
Формування міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти. / Г. О. Скиба. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено актуальній проблемі формування міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти. Уперше виокремлено особливості формування навичок міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти засобами актуалізації когнітивного, мотиваційного, емоційно-комунікативного та поведінкового компонентів міжособистісного спілкування;розширено уявлення про міжособистісне спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти засобами висвітлення декількох методологічних підходів: екзистенційного, системного й діяльнісного, аксіологічного та особистісного сутність поняття «формування міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти» як багаторівневої системи взаємопов'язаних та цілеспрямованих організаційних вправ;дістали подальшого розвитку засоби педагогічного супроводу інклюзивної форми навчання шляхом створення методики формування міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти.У процесі дослідження проаналізовано й узагальнено законодавчі та нормативні документи, що регулюють освітній процес у закладах загальної середньої освіти в умовах інклюзивної освіти; психолого-педагогічну та навчально-методичну літературу тощо. Формування міжособистісного спілкування тлумачимо як цілеспрямований та довготривалий процес, тісно взаємопов'язаний із поняттями «особистість», «комунікація», «міжособистісні взаємини», «міжособистісний конфлікт» та ін. Визначено основні труднощі та суперечності, які заважають ефективному формуванню навичок міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти. Із метою усунення зазначених труднощів та суперечностей розроблено експериментальну методику формування міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти. В основу цієї методики покладено загальні дидактичні принципи: принцип науковості, системності й послідовності, зв'язку з життям, природовідповідності, індивідуалізації, активності учня, наочності. Із метою перевірки ефективності розробленої методики було проведено педагогічний експеримент. Експеримент тривав два роки та відбувався у три етапи: констатувальний, формувальний та контрольний етапи. Для перевірки ефективності запропонованої методики формування міжособистісного спілкування учнів було поділено на дві групи: експериментальну та контрольну. Перед початком експерименту було розроблено критерії, показники та визначено рівні сформованості міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти. До показників сформованості мотиваційного критерію відносимо: бажання дитини спілкуватися з іншими учнями в класі, зацікавленість темами спілкування та наполегливість у навчанні усного мовлення. Показниками сформованості когнітивного критерію є усвідомлення, що спілкування необхідне всім учням, навіть тим, які здаються на перший погляд замкненими, знанням про особливості міжособистісної взаємодії з дітьми, що мають особливі освітні потреби та знанням правил усного спілкування, зокрема жестів, міміки, рухів тіла. Сформованість емоційно-комунікативного критерію визначається здатністю до співпереживання, вмінням вести діалог та виражати емоції у прийнятний спосіб, делікатністю та дружнім ставленням до кожного учасника міжособистісного спілкування, проявом привітності в спілкуванні у групі з двох-трьох осіб. Поведінковий критерій вважається сформованим, якщо дитина виявляє готовність до спонтанного залучення в бесіду, вміє володіти собою під час бесіди та вміє оцінювати свою поведінку й поведінку іншої людини під час бесіди.На констатувальному етапі дослідження шляхом анкетування та спостережень було проведено первинну діагностику сформованості навичок міжособистісного спілкування учнів. Результати діагностування вказали на низький (когнітивний та поведінковий критерії) та середній (емоційно-комунікативний критерій) рівні сформованості міжособистісного спілкування учнів як у контрольній, так і в експериментальній групах. Кількість дітей, які відповідально та з розумінням ставляться до процесу спілкування з дітьми, що мають особливі освітні потреби – обмежена. На етапі формувального експерименту відбулося цілісне включення учнів початкової школи в процес розвитку міжособистісної компетенції та навичок міжособистісного спілкування. Завдання формувального експерименту були спрямовані на розробку спеціального змісту, форм і методів розвитку міжособистісної компетенції взагалі та міжособистісного спілкування учнів початкової школи в умовах інклюзивної освіти зокрема. За результатами формувального експерименту доведено ефективність методики формування міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти.Дисертаційне дослідження не вичерпує всіх аспектів проблеми формування міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти.^UThesis research is dedicated to the topical problem of the formation of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education.The scientific novelty of the research results obtained is as follows:for the first time ever the special aspects of the development of skills of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education by means of the formation of the cognitive, motivational, emotional and communication and behavioral components of interpersonal communication were shown;the following idea was extended the idea of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education by means of interpretation of several methodological approaches: existentialistic, systemic and activity, axiological and personal; the essence of the idea of the formation of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education as the complex system of the inter-related and goal-oriented organizational exercises;the following was further developed means of the pedagogical support of the inclusive form of study through creation of the methods of the formation of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education.The author analyzed in the course of research the legislative and regulatory documents regulating the educational process at the general secondary education establishments under conditions of inclusive education etc. The interpersonal communication formation shall be interpreted as the goal-oriented and long-term process which is closely related to the terms of “personality”, “communication”, “interpersonal relationships”, “interpersonal conflict” etc.The key difficulties and inconsistencies preventing from the efficient development of skills of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education were determined. The experimental methods of the formation of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education were developed for the purpose of elimination of the abovementioned difficulties and inconsistencies. The indicators of the motivational criterion formedness include child's desire to communicate with other pupils in the form; interest in communication topics and constancy to spoken language learning. The indicators of the cognitive criterion formedness include the understanding that communication is necessary for all pupils, even for those who seem to be persons of saturnine temper at first thought; the knowledge of the special aspects of interpersonal communication with children who have special educational needs, and the knowledge of the verbal communication rules, in particular, gestures, facial expression and body movements. The emotional and communication criterion formedness shall be determined by the empathy; the ability to conduct a dialogue and to express emotions in the appropriate way; the graciousness and friendliness to each participant of interpersonal communication; the expression of amiability during communication in group consisting of two or three persons. The behavioral criterion is considered to be formed when child expresses his/her readiness to the spontaneous involvement into conversation; when he/she is able to control his/her feelings during conversation and is able to assess his/her behavior and the other person's behavior during conversation.The initial diagnostics of the formedness of skills of interpersonal communication of pupils was performed at the identifying stage of research by means of survey and observations. The diagnosis pointed to low (cognitive and behavioral criteria) and average (emotional and communication criterion) levels of the formedness of interpersonal communication of pupils both in control and experimental groups. There is restricted number of children who understand and take care of the process of communication with children who have special educational needs. At the same time, the diagnosis enabled to maintain that almost all children manifest a desire to communicate at the interpersonal level (being illustrative of rather high level of the motivational criterion formedness). So, the efficiency of the methods of the formation of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education was proved on the basis of the results of the educational experiment.Thesis research does not cover all aspects of the problem of the formation of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Александрова О.Ф. 
Формування гуманістичних цінностей у фаховій підготовці майбутнього вчителя: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О.Ф. Александрова ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування гуманістичних цінностей у фаховій підготовці майбутнього вчителя. Обгрунтовано перспективність впровадження системи позааудиторних виховних заходів, спрямованих на формування конкретних загальнолюдських цінностей, які у педагогічній діяльності трансформуються у конкретні цінності вчителя. Аргументовано необхідність вивчення похідного рівня сформованості життєвих цінностей студентів педагогічних спеціальностей з метою створення максимально однорідних груп для реалізації моделі формування гуманістичних цінностей у колективах, об'єднаних спільною навчальною діяльністю. У межах даної моделі розроблено систему позааудиторних виховних заходів, яка включає три етапи формування гуманістичних цінностей (теоретичні відомості, групову дискусію та соціально значущу практичну дію). Обгрунтовано критерії відбору та досліджено співвідношення загальнолюдських і педагогічних цінностей, які варіюються на кожному з етапів навчання за умови постійного збільшення питомої ваги гуманістичних педагогічних цінностей. Запропоновано методику оцінювання рівня сформованості життєвих цінностей майбутніх учителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.16
Шифр НБУВ: РА371536 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Шевченко Л.М. 
Формування готовності музиканта-педагога до інновацій у професійній діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.М. Шевченко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан проблеми підготовки музикантів-педагогів у теорії та практиці спеціальної музичної освіти, обгрунтовано потребу її вдосконалення засобами інновацій. Встановлено, що готовність музиканта-педагога до інновацій є чинником більш складного утворення у структурі особистості - готовності до професійної діяльності. Розроблено ознаки прояву готовності до інновацій у пофесійній діяльності музикантів-педагогів. Визначено об'єктивні та суб'єктивні обставини розвитку діяльності засобами інновацій, педагогічні умови, що забезпечують формування у студентів готовності до інновацій у процесі засвоєння музично-педагогічної діяльності. Виявлено особливості прояву готовності до інновацій у педагогів, що працюють у дитячих музичних школах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР)32-34 + Ч489.518.5
Шифр НБУВ: РА311520 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Шевченко А.Ф. 
Формування готовності майбутнього вчителя до діяльності в умовах тимчасового виховного середовища: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.Ф. Шевченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 22 с. — укp.

Проаналізовано стан дослідження проблеми формування у майбутніх учителів готовності до діяльності за умов тимчасового виховного середовища. Розкрито суть поняття "тимчасове виховне середовище". З'ясовано особливості діяльності за даних умов. З'ясовано структуру готовності студентів педагогічних ВНЗ до діяльності за умов тимчасового виховного середовища, виявлено її компоненти (мотиваційно-особистісний, пізнавальний, процесуальний) і рівні сформованості (низький, достатній, оптимальний). Розроблено й обгрунтовано дидактичну систему формування готовності студентів університету до педагогічної діяльності за умов тимчасового виховного середовища як єдність навчально-пізнавальної, імітаційно-моделювальної, навчально-практичної, науково-дослідної та самостійної діяльності майбутнього вчителя. Експериментально перевірено її ефективність під час фахової підготовки у вітчизняних педагогічних ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.38 +
Шифр НБУВ: РА364082

Рубрики:

      
16.

Бурлака О. В. 
Формування географічних понять в учнів із порушеннями слуху 6-9 класів / О. В. Бурлака. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційна робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблемиформування географічних понять в учнів із порушеннями слуху 6-9 класів.У роботі здійснено аналіз вітчизняної і зарубіжної психолого-педагогічноїлітератури, який дав змогу створити педагогічну технологію формуваннягеографічних понять в учнів 6-9 класів із порушеннями слуху; дослідити рівнісформованості географічних понять в учнів із порушеннями слуху; охарактеризуватиінноваційну спрямованість у формуванні нових понять у спеціальних загальноосвітніхнавчальних закладах; дослідити засоби навчання та етапи формування новихгеографічних понять; розробити та впровадити обґрунтовану послідовність дій під часформування географічних понять за допомогою навчальних засобів, зокремабілінгвального засобу навчання (словесно-жестового), як одного із головних під часпередачі навчальної інформації від вчителя учням; врахувати особливості формуваннягеографічних понять в учнів із порушеннями слуху, особливості формуванняактивного і пасивного словникових запасів, ступеня порушення слуху, мовного типуродини, всіх мовленнєвих форм та збережених аналізаторів.Ключові слова: білінгвальний засіб, етапи формування понять, засобинавчання, поняття, сурдопедагог, учні із порушеннями слуху, якість знань.^UThe dissertation is a theoretical and experimental study of the problem of formation ofgeographical concepts in students with hearing impairments of 6-9 grades.The thesis is devoted to the study of the level of the formation of geographicalconcepts in students with hearing impairments. The innovative orientation in the formationof new concepts in special educational institutions for pupils with hearing impairments ischaracterized. Studies of teaching aids and stages of the formation of new geographicalconcepts. Developed and justified the sequence of actions in the formation of geographicalconcepts with the help of teaching aids, in particular a bilingual means of teaching (verbalgestural), as one of the main during the transfer of educational information from the teacherto students. Specific features of the formation of geographical concepts in students withhearing impairment about objects and phenomena of nature that meet the requirements of thegeography program are determined.Keywords: bilingual means of training, concepts, faculty, pupils with hearingimpairments, quality of knowledge, stages of concept formation, teaching aids.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Шевченко Т. Ю. 
Формування гендерної компетентності батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу у процесі соціального супроводу. / Т. Ю. Шевченко. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт: процес формування гендерної компетентності батьків-вихователів дитячого будинку сімейного типу. Мета полягає у визначенні, науковому обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності соціально-педагогічних умов формування гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ у процесі соціального супроводу. Методологічні підходи: системний, особистісний, діяльнісний, гендерний, компетентнісний. Методи: аналіз, синтез, класифікація порівняння, дедукція, індукція, узагальнення та систематизація, емпіричні – опитування (анкетування, тестування, інтерв'ювання), метод самооцінки, бесіди, експертних оцінок, педагогічне спостереження та соціально-педагогічна діагностика педагогічний експеримент (констатувальний, формувальний та контрольний етапи, методи математичної статистики (критерій Персона).Наукова новизна: дослідження полягає у тому, що:- уперше визначено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено соціально-педагогічні умови формування гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ у процесі соціального супроводу (актуалізація мотивації батьків-вихователів ДБСТ до набуття базових гендерних знань у процесі соціального супроводу; збагачення змісту соціального супроводу батьків-вихователів ДБСТ гендерним компонентом з орієнтацією на набуття ними позитивного досвіду розв'язання виховних задач гендерного контексту; застосування сучасних інтерактивних технологій щодо формування гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ у процесі соціального супроводу); визначено зміст понять „гендерна компетентність батьків-вихователів ДБСТ”, „соціальний супровід батьків-вихователів ДБСТ”;- уточнено понятійно-категоріальний апарат, зокрема: зміст поняття ,,гендерна компетентність батьків-вихователів ДБСТ”, структуру гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ (мотиваційно-ціннісний, особистісний, когнітивний, діяльнісний і рефлексивний компоненти) та критерії, показники і рівні сформованості її компонентів; зміст поняття ,,соціальний супровід батьків-вихователів ДБСТ”;.Набуло подальшого розвитку: соціально-педагогічний інструментарій діагностики рівнів сформованості гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ; змістово-технологічне забезпечення процесу соціального супроводу батьків-вихователів ДБСТ у контексті формування у них гендерної компетентності. До наукового обігу введено: авторське визначення поняття „гендерна компетентність батьків-вихователів ДБСТ”, під якою розуміємо інтегративну особистісну характеристику батьків як вихователів, що ґрунтується на: їх мотиваційно-ціннісній спрямованості до застосування гендерного підходу у вихованні, впровадження ідеї гендерної рівності; особистісних якостях, що необхідні для здійснення виховного процесу в ДБСТ на принципах егалітарності статей; наявності знань про зміст і засоби гендерного підходу до виховання; уміннях і навичках ефективного використання гендерних знань у виховному процесі в умовах ДБСТ; здатності до самооцінки, саморефлексії та самопізнання власних гендерних ролей і виховних інтеракцій, прагнення до розвитку і самоосвіти з питань гендерної теорії і практики. Теоретичний аналіз наукової літератури та сучасного законодавства в галузі соціальної політики дозволив схарактеризувати соціальний супровід батьків-вихователів ДБСТ як складову соціального супроводу ДБСТ, що передбачає діяльність фахівця (або групи фахівців із соціальної роботи) центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді / об'єднаних територіальних громад щодо надання батькам-вихователям соціальної послуги соціальний супровід шляхом організації та проведення комплексу соціально-педагогічних, соціально-економічних, психологічних, інформаційних, правових заходів, спрямованих на допомогу в створенні оптимальних умов функціонування ДБСТ. Виокремлено і схарактеризовано особливості соціального супроводу батьків-вихователів ДБСТ. Практичне значення: одержаних результатів дослідження полягає у визначеності та достатній готовності до впровадження в процес соціального супроводу батьків-вихователів ДБСТ діагностичного інструментарію, інтерактивних методів, форм і технологій, спрямованих на формування гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ.^UObject: The study object: the process of the formation of gender competence of the foster parents of the family-type children's homes. The purpose contributes to the definition, scientific study and experimental verification of the effectiveness of socio-pedagogical conditions for the formation of gender competence of the foster parents of the family-type children's homes in the process of social support.Methodological approaches: system, personal, active, gender, competence. Methods: analysis, synthesis, classification of comparison, deduction, induction, generalization and systematization, empirical – inquests (questionnaire, testing, interviewing), method of self-assessment, conversations, expert assessments, pedagogical observation and socio-pedagogical diagnostics, pedagogical experiment (consultative, formative and control stages), methods of mathematical statistics (Pearson's chi-square test).The results of the theoretical study of the formation of gender competence of the foster parents of the family-type children's homes and general scientific methodological approaches have become the basis for the authorial formulation of the definition of “gender competence of foster parents of the family-type children's homes” – the integrative personal characteristics of parents as educators, which are based on: their motivational value-based approach in education, the introduction of the idea of gender equality; the personal qualities that are necessary for the implementation of the educational process in the family-type children's homes according to the principles of gender equality; the availability of knowledge about the content and means of gender approach to education; the skills and abilities of effective use of gender knowledge in the educational process in the conditions of the family-type children's homes; the ability to self-esteem, self-reflection and self-actualization of one's own gender roles and educational interactions, the desire for development and self-education on gender theory and practice. The theoretical analysis of scientific literature and modern legislation in the field of social policy allows to characterize the social support of the foster parents of the family-type children's homes as a part of social support of the family-type children's homes, which involves the activities of a specialist (or a group of social workers) of the centre of social services for family, children and youth or the united territorial communities to provide social support to the foster parents by organizing and conducting a set of socio-pedagogical, socio-economic, psychological, informational, legal measures, aimed at helping to create optimal conditions for the functioning of the family-type children's homes.The scientific novelty of the study involves:- for the first time ever, the socio-pedagogical conditions of the formation of gender competence of the foster parents of the family-type children's homes in the process of social support are determined, theoretically substantiated and experimentally-verified (the actualization of motivation of the foster parents of the family-type children's homes to acquire basic gender knowledge in the process of social support; the enriching of the content of social support of the foster parents of the family-type children's homes by a gender component with a focus on gaining positive experience in solving educational problems of the gender context; the use of modern interactive technologies for the formation of gender competence of the foster parents of the family-type children's homes in the process of social support); the meanings of the concepts “gender competence of the foster parents of the family-type children's homes,” “social support of the foster parents of the family-type children's homes” are determined;- the conceptual and categorical framework is specified, in particular theoretical provisions concerning the meaning of the concept of “gender competence of the foster parents of the family-type children's homes”, the structure of gender competence of the foster parents of the family-type children's homes (motivational and value-based, personal, cognitive, pragmatist and reflexive components), the criteria, the indicators and the levels of its formation; the meaning of the concept of “social support of the foster parents of the family-type children's homes”.There is a further development of socio-pedagogical tools for the diagnostics of the levels of gender competence of the foster parents of the family-type children's homes; the content and the technological support of the process of social support of the foster parents of the family-type children's homes in the context of the formation of gender competence.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Шевченко А. С. 
Формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу / А. С. Шевченко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації наведено теоретичне узагальнення і нове вирішення наукової проблеми формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу. Розкрито сутність і компонентну структуру поняття «вокально-джазова культура підлітків», з'ясовано стан розробленості проблеми формування вокально-джазової культури підлітків у вітчизняній та зарубіжній педагогіці, розроблено і теоретично обґрунтовано методику формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу,визначено критерії, показники та рівні сформованості вокально-джазової культури підлітків, експериментально перевірено ефективність методики формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу у музичних школах і позаурочній роботі закладів загальної середньої освіти. Розкрито сутність поняття «вокально-джазова культура», що трактована як складна інтегрована якість особистості, що визначається гармонійним поєднанням умотивованості і ціннісних орієнтацій, здібностей, знань, умінь і навичок виконавця в галузі джазового співу та є важливою умовою успішної вокально-джазової діяльності. Визначено специфіку вокально-джазової культури особистості. Розроблено авторське трактування структури вокально-джазової культури підлітків, що містить такі компоненти. Розроблено й теоретично обґрунтовано методику формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу, яку трактовано як узгоджену сукупність конкретних наукових підходів і дидактичних принципів, етапів, педагогічних умов, методів та прийомів навчання, що комплексно використані з метою формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу. Сутність зазначеної методики представлено у вигляді моделі, що надає уявлення про мету, компоненти, наукові підходи, дидактичні принципи, етапи, педагогічні умови, методи та результат формування вокально-джазової культури підлітків. У контексті моделі конкретизовано доцільні для застосування наукові підходи (системно-структурний, особистісно-розвивальний, діяльнісний, компетентнісний, культурологічний) і дидактичні принципи систематичності, наочності, єдності художньо-емоційного і технічного, комплексного розвитку вокально-джазової культури. Розроблена методика та діагностичний інструментарій для визначення рівнів і динаміки сформованості вокально-джазової культури підлітків можуть бути застосовані у спеціалізованих музичних навчальних закладах та в межах загальноосвітніх шкіл у позакласній роботі. Методи та прийоми формування вокально-джазової культури можуть бути використані у вищій школі при викладанні методики музичного виховання. Результати дослідження можуть бути враховані у наукових дослідженнях, при підготовці навчальних програм і посібників для учнів і студентів.^UThe thesis provides theoretical generalization and a new solution to the scientific problem of forming teenagers' vocal-jazz culture at pop singing classes. The essence and component structure of the concept of “vocal-jazz culture of teenagers” is revealed, the state of elaboration of the problem of forming teenagers' vocal-jazz culture in the domestic and foreign pedagogy is clarified, the methodology of forming teenagers' vocal-jazz culture at pop singing classes is developed and theoretically substantiated, the criteria, indicators and levels of formation of teenagers' vocal-jazz culture are determined, the effectiveness of the methodology of forming teenagers' vocal-jazz culture at pop singing classes in music schools and extracurricular activities of general secondary education institutions is experimentally tested. The essence of the concept of “vocal-jazz culture” is revealed, which is interpreted as a complex integrated quality of the personality, which is determined by a harmonious combination of motivation and values, abilities, knowledge and skills of a jazz singing performer and is an important condition for successful vocal-jazz activities. The specifics of vocal-jazz culture of the personality is determined. It requires vocal control, ability to improvise, knowledge of the manner of performing pop and jazz music, possession of a number of techniques and special specific touches of sound-making, developed harmonic and melodic hearing, good memory, quick thinking, creative imagination, experience of singing of a large number of different works of pop and jazz music, etc. The author's interpretation of the structure of vocal-jazz culture of teenagers is developed, which includes the following components. The methodology of forming teenagers' vocal-jazz culture. The developed methodology and diagnostic tools for determining the levels and dynamics of teenagers' vocal-jazz culture formation can be used in specialized music schools and within secondary schools in extracurricular activities. Methods and techniques of vocal-jazz culture can be used in higher school in teaching methods of music education. The results of the study can be taken into account in research, in developing curricula and manuals for pupils and students.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Шевченко Л.Г. 
Формування витрат у рибоконсервному виробництві: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / Л.Г. Шевченко ; Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В.Докучаєва. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто теоретико-методологічні та практичні проблеми удосконалення системи формування витрат у рибоконсервному виробництві. Виявлено та досліджено особливості утворення та розподілу витрат на підприємствах галузі. Обгрунтовано методологічні засади формування витрат як цілісної системи, основною функцією якої є знаходження оптимального співвідношення між витратами та зростанням виробництва, що надає можливість забезпечення ефективного масштабу виробництва. Розроблено методику формування оптимальної виробничої програми у рибоконсервному виробництві на основі аналізу беззбитковості з урахуванням обмежуючих факторів: забезпеченості матеріальними ресурсами, резерву виробничих потужностей, потреб ринку. Удосконалено методику розподілу непрямих витрат за видами продукції рибоконсервного виробництва, яка на відміну від галузевої інструкції, враховує альтернативність бази розподілу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-6КРИ)352.525.2-862 +
Шифр НБУВ: РА345575

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Шевченко Н.О. 
Формування і розвиток виробничо-технічного обслуговування аграрних підприємств в ринкових умовах: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / Н.О. Шевченко ; Дніпропетр. держ. аграр. ун-т. — Д., 2006. — 20 с. — укp.

Уперше проведено сегментацію ринку виробничо-технічних послуг за всіма основними сегментами, розглянуто крупні, середні та малі підприємства різних організаційно-правових форм; селянські (фермерські) господарства, особисті підсобні господарства. Запропоновано моделі інтеграції сільгоспвиробників і обслуговуючих структур. Удосконалено організаційно-виробничу структуру агровиробничого підрозділу з технічного обслуговування виробників сільськогосподарської продуції завдяки введенню до його складу високопродуктивної техніки та застосуванню прогресивної технології обробітку грунту. Розвинуто методологію організаційно-економічного моделювання, що базується на застосуванні методів експертних оцінок і кон'юнктурних опитувань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-571.17 +
Шифр НБУВ: РА345218

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського