Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (7)Реферативна база даних (737)Книжкові видання та компакт-диски (762)Журнали та продовжувані видання (33)
Пошуковий запит: (<.>A=ЯКИМЕНК$<.>+<.>A=МИКОЛ$<.>+<.>A=ВАСИЛЬОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 43
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Дергунова О. І. 
Психологічний тип праворозуміння: теоретичні основи генезису і трансформацій / О. І. Дергунова. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації вироблено теоретичні засади генезису і трансформацій психологічного типу розуміння права, яке відображає вплив життєвих центрів кожного та реагує на них, проте складається з соціально гармонізованої системи таких антропних енергій, виявляючи, як єдине ціле, властиві тільки йому сутність та закономірності перетворень. Визначено історіографію та методологію дослідження, сутність, ознаки і поняття психологічного типу осмислення права, його місце серед інших теорій праворозуміння. Виявлено гносеологічну продуктивність антропологічного, соціологічного та синергетичного методологічного підходів в осмисленні онтологічних, екзистенційних та інших супутніх кореляцій психології індивідів та її відображення у праві. Розкрито концепти, особливості, види і когнітивний потенціал психічних процесів та станів людини у праві.^UThe dissertation is revealed of the theoretical foundations of the genesis and transformations of the psychological type of legal understanding.The historiography of the study of the phenomenon of psychological type of legal understanding is presented. Understanding legal reality is an indispensable tool for revealing the anthropic essence of law in all eras of human history. In the early twentieth century the world-renowned lawyer L. Petrazhytsky summarized the information on the instrumental possibilities of psychological knowledge for the knowledge of legal reality. The next stage in the doctrinal development of the psychological theory of law is limited in time to the creativity of the immediate students of the founder of this theory. The third stage is the promotion and development of psychological and legal ideas by the followers of this theory in all highly developed countries of the world.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Драга І. М. 
Організаційно-педагогічні засади вищої військової освіти в Республіці Польща: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / І. М. Драга. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням, у межах якого з’ясовано теоретичні, нормативні, змістові, процесуальні засади вищої військової освіти в Республіці Польща з метою визначення можливостей використання елементів польського прогресивного досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні. Схарактеризовано стан розробленості досліджуваної проблеми. Розкрито концептуальні засади вищої військової освіти в Республіці Польща та виокремлено етапи її становлення та розвитку. Виокремлено етапи розвитку вищої військової освіти в Республіці Польща: 1) поява перших закладів вищої військової освіти – військових шкіл (друга половина XVIII – кінець XVIII століття); 2) застій у розвитку вищої військової освіти (ХІХ століття); 3) розбудова військової освіти (1918-1921 роки); 4) гармонізація військової освіти (1922-1939 роки); 4 5) воєнні роки (1939-1945 роки); 6) зростання попиту на висококваліфікований персонал для потреб збройних сил країни (1946-50-ті роки); 7) реформування вищої військової освіти в Польщі (60-80-ті роки ХХ століття); 8) скорочення закладів вищої військової освіти (90-ті роки ХХ століття – 2010 рік); 9) закріплення військової освіти в рішенні президента про основні напрями розвитку збройних сил у 2013-2022 роках (2011 рік – дотепер). З метою окреслення нормативних заcад вищої військової освіти в Республіці Польща прoаналiзoванo та cxарактeризoванo нормативні документи, у яких відображено провідні позиції організації системи вищої військової освіти. У контексті з’ясування змістових засад вищої військової освіти в Республіці Польща схарактеризовано основоположні напрями діяльності закладів вищої військової освіти. З метою з’ясування процесуальних ознак досліджено особливості управління вищою військовою освітою; структурна організація системи вищої військової освіти, функціональні обов’язки менеджерів закладів вищої військової освіти. Визначено перспективи використання прогресивних здобутків вищої військової освіти в Україні.^UThe dissertation is a comprehensive study, within which the theoretical, conceptual, legal, content, and procedural foundations of higher military education in the Republic of Poland are clarified in order to determine the possibilities of using elements of progressive experience in the aspect of the investigated problem in Ukraine. The thesis analyzes the state of elaboration of the issue of higher military education in domestic and foreign studies. The conceptual foundations of higher military education in the Republic of Poland have been revealed, and the stages of its formation and development have been outlined. On the basis of the study, analysis and synthesis of scientific literature, regulatory documents, we have identified the following stages of the higher military education development in Poland: 1) second half of the XX – end of the XVIII century – creation of the first institutions of higher military education – 11 military schools; 2) XIX century – stagnation in the development of higher military education – due to the loss of independence of the country, there functioned only cadet schools; 3) 1918-1921 – growth of military education owing to the restoration of the country’s independence on the basis of the French system, it envisaged two stages: cadet schools and training courses for officers; 4) 1922-1939 – harmonization of military education aimed at reforming training centers that were responsible for providing military education; 5) 1939-1945 – the war years, during which only the Navy Cadet College operated; 6) 1946-1950s – increasing demand for highly qualified personnel for the needs of the country’s armed forces; 7) 60-80s of the XIX century – reform of higher military education in Poland; 8) 90s years of XX century – 2010 – reduction of higher military education institutions; 9) 2011 – until now – consolidation of military education in the President’s decision on the main directions of the armed forces development in 2013-2022. In order to outline the normative foundations of higher military education in the Republic of Poland, the normative documents reflecting the leading positions in organizing the higher military education system have been analyzed and characterized. In the context of clarifying the content foundations of higher military education in the Republic of Poland, the fundamental directions of activity of higher military education institutions have been characterized. It has been determined that the content foundations of higher military education in the Republic of Poland are: - Diversification of educational programs in both military and civilian domains. - Intensification of scientific research activities within higher military education institutions. - Development of educational programs for military personnel based on a consolidated approach. - Intensification of English language learning. - Expansion of the system for upgrading the qualifications of military personnel. In order to clarify the procedural foundations, the specifics of managing higher military education have been explored, including the structural organization of the system of higher military education and the functional responsibilities of managers in institutions of higher military education. The possibilities of using the elements of progressive experience in the aspect of the investigated problem in Ukraine, which include legislative, procedural and content aspects of the problem consideration, are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Курятніков Є. І. 
Нелінійна динаміка тороїдальних Бозеконденсатів. / Є. І. Курятніков. — Б.м., 2022 — укp.

Ця дисертаційна науково-дослідна робота присвячена теоретичному дослідженню нелінійної динаміки тороїдальних Бозе-конденсатів атомарних газів та аксіонної темної матерії із фокусом на аналізі генерації та розпаді стійких надплинних потоків через вихорову взаємодію, а також дослідженні їх стабільності.Активні експериментальні дослідження Бозе-Ейнштейнівських конденсатів атомарних газів ведуться протягом останніх десятиліть. Зараз в експериментальній фізиці йде активна робота із вивчення явищ пов'язаних із надплинністю, дослідження стійких надплинних потоків є одним із таких напрямів. Останнім часом були поставленні численні експерименти із стійкими надплинними атомарними потоками в Бозе-Ейнштейнівських конденсатах (БЕК), захопленими в пастках з кільцевою геометрією. Експерименти з надхолодними газами відкривають дивовижні можливості для фундаментальних досліджень явища надплинності, що може бути використано для виготовлення приладів високоточної метрології.Першим із напрямів дисертаційного дослідження є опис та аналіз нелінійної динаміки конденсату Бозе-Ейнштейна, що утримується в тороїдальній пастці та приводиться до руху широким відштовхувальним лазерним пучком, який повільно обертається вздовж кільця, утворюючи локалізовану область зменшеної густини (далі в тексті згадується як «слабка ланка»). Така система представляє великий інтерес для дослідження, бо по прямій аналогії із надпровідним контуром із джозефсонівським2контактом, може виступати в якості нелінійного інтерферометра. Висока чутливість циркуляційного стану конденсату до кутової швидкості обертання широкого лазеру аналогічна чутливості струму в надпровідному квантовому інтерферометрі до змін зовнішнього магнітного поля. Перспектива використання атомарних Бозе-конденсатів для майбутніх розробок високочутливих приладів, що вимірюють кутові швидкості обертання, вимагає точних моделей, які чисельно відтворюють якісні та кількісні характеристики експерименту. У дисертації знайдені фізичні параметри для коректного чисельного моделювання досліджуваних систем, які максимально точно відтворюють експеримент. В наближенні середнього поля проводилися моделювання динаміки еволюції системи, максимально наближеної до експерименту. Аналітично та чисельно досліджено процеси генерації та розпаду стійких надплинних потоків атомів у тороїдальних Бозе-конденсатах, які супроводжується складною вихоровою динамікою. Наразі неможливо експериментально спостерігати вихорову динаміку в реальному часі без повного або часткового руйнування конденсату, оскільки квантові вихори мають розміри менші за мікрон, попри те, що розміри тороїдальних конденсатів сягають сотень мікрон. Для отримання зображень вихорів конденсат спостерігають у процесі розльоту після вимкнення утримуючої пастки. Саме теоретичні моделі допомагають детально дослідити фізичні закономірності процесів, що відбуваються в експерименті.В дисертації було досліджено явище гістерезису в тороїдальних Бозе-конденсатах. Спочатку система приводиться до руху лазерним пучком, що перемішує конденсат із певною кутовою швидкістю. При досягненні критичної кутової швидкості, система переходить у перший збуджений циркуляційний стан із стійким надплинним потоком, замкненим в кільці. Далі система перемішується лазером і, при досягненні іншої критичної кутової швидкості, відбувається розпад надплинного потоку. Ширина петлі гістерезису визначається різницею критичних частот, яка залежить від інтенсивності лазерного пучка. У дисертаційній роботі були знайдені3граничні параметри лазерного пучка, при яких відбувається перехід між квантовими циркуляційними станами, та виходячи із теорії катастроф, була запропонована аналітична апроксимація чисельних результатів. Протягом експерименту частка сконденсованих атомів зменшується за рахунок теплових флуктуацій, що призводить до своєрідного «випаровування» конденсату. Ми продемонстрували, що зменшення числа атомів призводить до зменшення ширини петлі гістерезису.^UThis thesis is devoted to the theoretical study of the nonlinear dynamics of toroidal Bose condensates of atomic gases and axion dark matter with a focus on the generation and decay of persistent currents via vortex interaction and the study of their stability.Experimental studies of Bose-Einstein condensates of atomic gases have started over thirty-five years ago. Experimental physics is actively working on the study of phenomena related to superfluidity. The study of persistent currents is one of the directions of these studies. Recently numerous experiments have been studying persistent currents in Bose-Einstein condensates (BECs) trapped in a ring geometry. Experiments with ultracold gases open up amazing opportunities for fundamental research of the superfluidity phenomenon, which can be used to make high-precision metrology devices.In the first chapters of this work we analyze nonlinear dynamics of Bose-Einstein condensate trapped in a toroidal trap which is driven by a wide repulsive laser beam that rotates slowly along the ring, forming a localized region of the reduced density also called as a "weak link". Such a system is interesting for research, because of analogy with a superconducting circuit with a Josephson contact, it can act as a nonlinear interferometer. The high sensitivity of the condensate's phase to the angular frequency of the wide laser is similar to the sensitivity of the superconducting current in a superconducting quantum interferometer to changes in the external magnetic field. Bose condensates might be used for future developments of highly sensitive devices for measuring angular frequencies. But this requires accurate models that numerically reproduce the qualitative and quantitative characteristics of the experiment. We chose physical parameters for numerical modeling of8studied systems with the aim to have the most accurate reproduction of experiments. In the mean field approximation, we simulated condensate dynamics modeling the experiment. Numerically and analytically studied conditions for the generation and decay of persistent currents in Bose-condensates trapped in toroidal traps. Even though condensate is a macroscopic quantum system of tens or even hundreds of microns in size, quantum vortices are smaller than a micron. To detect vortices, condensate is observed milliseconds after releasing from the trap. Here theoretical models help to study in details the physical processes happening in the experiment.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Кущова Т. О. 
Педагогічна спадщина та громадсько-просвітницька діяльність Адріана Митрофановича Топорова (1915–1984 рр.) / Т. О. Кущова. — Б.м., 2021 — укp.

Предмет дослідження – формування та зміст педагогічних ідей та напрямів громадсько-просвітницької діяльності Адріана Митрофановича Топорова у 1915–1984 рр. у контексті суспільно-політичних і соціально-культурних передумов розвитку педагогічної освіти в Україні. Мета дослідження полягає у здійсненні цілісного аналізу змісту педагогічної спадщини і напрямів громадсько-просвітницької діяльності Адріана Митрофановича Топорова та актуалізації їх значення в контексті реформування сучасної української освіти. Практичне значення роботи полягає в тому, що сформульовані висновки й основні положення дослідження збагачують історико-педагогічні знання, теорію й методику виховної роботи з дітьми, сприятимуть усвідомленню педагогічної спадщини та громадсько-просвітницької діяльності А. М. Топорова й можуть бути використані у підготовці узагальнювальних історико-педагогічних праць із історії української педагогічної думки, підручників і науково-методичних посібників із історії педагогіки, у підготовці лекційних, практичних занять та спецкурсів із дисциплін педагогічного циклу в закладах вищої освіти, а також у початковій школі, в системі інклюзивної освіти, зокрема в методиці навчання читання, написанні літературних творів, застосуванні голосних читань у викладанні мови і літератури, системі художньо-естетичного розвитку, організації позакласної та позашкільної роботи, у сімейному вихованні; в удосконаленні підготовки вчителів початкових класів, учителів-філологів у системі післядипломної педагогічної освіти.Практичне значення результатів дисертації щодо андрагогічного підходу А. М. Топорова визначається також можливістю їх використання в університетах третього віку, в геріатричних закладах та у системі освіти впродовж життя.^UThe subject of the research is the formation and content of pedagogical ideas and directions of public and educational activities of Adrian Mitrofanovich Toporov in 1915–1984 in the context of socio-political and socio-cultural preconditions for the development of pedagogical education in Ukraine. he purpose of the study is to conduct a holistic analysis of the content of pedagogical heritage and areas of public and educational activity of Adrian Mitrofanovich Toporov and update their importance in the context of reforming modern Ukrainian education. The practical significance of the work is that the formulated conclusions and main provisions of the study enrich historical and pedagogical knowledge, theory and methods of educational work with children, promote awareness of pedagogical heritage and public education of A.M. Toporov and can be used in the preparation of generalizing historical -pedagogical works on the history of Ukrainian pedagogical thought, textbooks and scientific manuals on the history of pedagogy, in the preparation of lectures, practical classes and special courses on disciplines of the pedagogical cycle in higher education, as well as in primary school, in the system of inclusive education, in particular in methodology learning to read, writing literary works, the use of vowel readings in the teaching of language and literature, the system of artistic and aesthetic development, the organization of extracurricular and extracurricular activities, family education; in improving the training of primary school teachers, teachers of philology in the system of postgraduate pedagogical education. The practical significance of the results of the dissertation on the andragogical approach of A.M. Toporov is also determined by the possibility of their use in the third age universities, geriatric institutions and long life learning.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Лушпай Т. І. 
Організаційно-педагогічні умови виховання основ патріотизму старших дошкільників у закладах дошкільної освіти України (кінець ХХ – початок ХХІ століття): автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Т. І. Лушпай. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційному дослідженні вивчено історіографію проблеми та визначено наукові підходи методології історико-педагогічного дослідження, зокрема: конкретно-історичний (вивчення та викладення конкретних, вивірених фактів історії освіти в Україні досліджуваного періоду в широкому соціокультурному аспекті з подальшим їх аналізом); формаційний (оцінка проблеми дослідження в контексті соціально-економічної формації); системно-історичний (розгляд проблеми в єдності із середовищем, соціальним розвитком, запитами українського суспільства); соціально-історичний (врахування та відтворення всіх деталей та етапів досліджуваної проблеми, соціальних механізмів, які детермінують процес патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку, особливостей розвитку соціуму в Україні); цивілізаційний (взаємодії з урахуванням загальнолюдських, громадянських цінностей особистості), культурологічний (аналіз освіти та педагогіки через призму системоутворювальних культурологічних понять, таких як: українська культура, культурні цінності, українські ідеали, норми, ціннісно-смислові системи, ціннісні орієнтації); праксеологічний (проєктування педагогами виховних цілей та взаємодії всіх суб’єктів освітнього процесу закладу дошкільної освіти), аксіологічний (виявлення ціннісно-смислових орієнтирів національно-патріотичного виховання, громадянського виховання, громадянських почуттів); парадигмальний (генезис, трансформація досягнень і прогалин, логіки, умов і тенденцій, напрямів, закономірностей та альтернатив розвитку досліджуваного предмета); синергетичний (наукова інформація для відкриття нових світоглядних орієнтирів, таких як: цілісність, плюралізм (світоглядний, методологічний), відкритість пізнання). Узагальнюючи наукові підходи вчених до розуміння ключового поняття дослідження нами здійснено дефініцію поняття «виховання основ патріотизму старших дошкільників» як організований, цілеспрямований процес засвоєння особистістю дитини громадянських почуттів, національних цінностей і норм культури, формування в неї національно-громадянської свідомості та самосві?домості, патріотичних переконань та поведінки на благо народу й держави, готовності до захисту Вітчизни.Визначено зміст поняття «організаційно-педагогічні умови виховання основ патріотизму старших дошкільників у закладах дошкільної освіти України (кінець ХХ – початок ХХІ століття)» як динамічний цілісний інтегрований педагогічний процес, який представляє собою сукупність взаємозалежних і взаємообумовлених зовнішніх і внутрішніх обставин виховного середовища у закладі дошкільної освіти та є результатом цілеспрямованого відбору, конструювання й реалізації концептуального змісту, методів, організаційних форм з метою виховання основ патріотизму старших дошкільників у закладах дошкільної освіти України у кінці ХХ – на початку ХХІ століття. На основі історико-педагогічного аналізу виокремлено організаційно-педагогічні умови виховання основ патріотизму старших дошкільників закладах дошкільної освіти України (кінець ХХ – початок ХХІ століття), зокрема: концептуальне та нормативно-правове визначення змісту та очікуваних результатів виховання основ патріотизму старших дошкільників; забезпечення варіативності форм, методів, прийомів виховання основ патріотизму дітей старшого дошкільного віку в закладах дошкільної освіти в досліджуваний період; оновлення змісту підвищення професійної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти відповідно до нормативних вимог організації виховного процесу в досліджуваний період.Розроблено експериментальну педагогічну модель підвищення ефективності виховання основ патріотизму старших дошкільників у закладах дошкільної освіти України в інноваційному просторі НУШ, основними компонентами якої є мета, підходи, принципи, блоки, організаційно-педагогічні умови, форми, методи, компоненти, критерії, їх показники та очікуваний результат. Визначено тенденції розвитку системи дошкільної освіти впродовж кінця ХХ – початку ХХІ століття у контексті виховання основ патріотизму старших дошкільників, зокрема: створення законодавчо-нормативної бази дошкільної освіти; оновлення змісту дошкільної освіти; навчально-методичне забезпечення народознавчого змісту патріотичного виховання; переорієнтація навчально-виховного процесу на основі особистісно орієнтованого, діяльнісного, компетентнісного підходів та впровадження інноваційних методів виховання особистості дитини та підготовки майбутнього вихователя закладів дошкільної освіти.Ключові слова: патріотизм, виховання, національно-патріотичне виховання, старші дошкільники, громадянське виховання, гуманізація, інноваційні технології, ціннісні орієнтації, організаційно-педагогічні умови, періоди, нова українська школа, тенденції, вихователі закладів дошкільної освіти, партнерська взаємодія^UIn the dissertation study, the historiography of the problem was studied and the scientific approaches of the methodology of historical-pedagogical research were determined, in particular: concrete-historical (the study and presentation of specific, verified facts of the history of education in Ukraine of the studied period in a broad socio-cultural aspect with their subsequent analysis); formation (assessment of the research problem in the context of socio-economic formation); systemic-historical (consideration of the problem in unity with the environment, social development, requests of Ukrainian society); socio-historical (taking into account and reproduction of all details and stages of the investigated problem, social mechanisms that determine the process of patriotic education of older preschool children, features of the development of society in Ukraine); civilizational (interactions taking into account universal values of the individual), cultural (analysis of the sphere of education and pedagogy through the prism of system-forming cultural concepts, such as: Ukrainian culture, cultural values, Ukrainian ideals, norms, value-meaning systems); praxeological (projecting by teachers of educational goals and interaction of all subjects of the educational process of a preschool education institution), axiological (identification of value-meaning orientations of patriotic education); paradigmatic (genesis, transformation of achievements and gaps, logic, conditions and trends, directions, regularities and alternatives of development of the studied subject); synergistic (scientific information for the discovery of new worldview landmarks, such as: integrity, pluralism (worldview, methodological), openness of knowledge).Summarizing the scientific approaches of scientists to the understanding of the key concept of the study, we defined the concept of "education of the basics of patriotism of older preschoolers" as an organized, purposeful process of assimilation of civic feelings, national values ​​and norms of culture by the child's personality, the formation of national-civic consciousness and self-awareness, patriotic. convictions of behavior for the good of the people, readiness to protect the Motherland.The content of the concept "organizational and pedagogical conditions for the education of the basics of patriotism in older preschoolers in preschool education institutions of Ukraine (end of the 20th - beginning of the 21st century)" is defined as a dynamic integral integrated pedagogical process, which represents a set of interdependent and mutually conditioned external and internal circumstances of the educational environment in the institution of preschool education and is the result of purposeful selection, construction and implementation of conceptual content, methods, organizational forms with the aim of educating the basics of patriotism in older preschoolers in preschool education institutions of Ukraine at the end of the 20th - at the beginning of the 21st century. On the basis of the historical and pedagogical analysis, the organizational and pedagogical conditions for the education of the basics of patriotism among older preschoolers in preschool education institutions of Ukraine (end of the 20 th - beginning of the 21st century) were identified, in particular: conceptual and regulatory definition of the content and expected results of education of the basics of patriotism in older preschoolers; ensuring the variability of forms, methods, methods of education of the basics of patriotism in children of older preschool age in preschool education institutions during the researched period; updating the content of increasing the professional competence of the teacher of the preschool education institution in accordance with the regulatory requirements of the organization of the educational process in the researched period.An experimental pedagogical model of increasing the effectiveness of education of the basics of patriotism of older preschoolers in preschool education institutions of Ukraine in the innovative space of the National Academy of Sciences was developed, the main components of which are the goal, approaches, principles, blocks, organizational and pedagogical conditions, forms, methods, components, criteria, their indicators and the expected result.Key words: patriotism, education, national-patriotic education, older preschoolers, civic education, humanization, innovative technologies, value orientations, organizational and pedagogical conditions, periods, new Ukrainian school, trends, educators of preschool education institutions, partnership interaction.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Мазніченко Є. О. 
Розробка та оцінка ефективності застосування персоніфікованої патогенетично обґрунтованої гіполіпідемічної терапії у хворих на сімейну гіперхолестеринемію із неалкогольним стеатогепатитом / Є. О. Мазніченко. — Б.м., 2021 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Миколаєнко І.М. 
Історіографія діяльності земських установ України (1864 - 2001 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / І.М. Миколаєнко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Вперше у широких хронологічних межах досліджено комплекс українських, російських і зарубіжних історіографічних джерел, який вміщує монографії, брошури, статті, дисертаційні дослідження щодо діяльності земських установ України. Встановлено зв'язок між змінами на пострадянському просторі та зміною поглядів дослідників щодо українських земств. Показано еволюцію поглядів українських і російських учених на діяльність земств як органів місцевого самоврядування. На підставі введення у науковий обіг нових джерел, насамперед, архівних документів, комплексно досліджено головні чинники, які визначали стан суспільно-політичної, культурно-освітньої та соціально-економічної діяльності земських установ України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)5-536.2 + Т1(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА322822

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Миколаєць Д. А. 
Концепція оптимізації адміністративно-правового регулювання відносин у сфері електроенергетики в умовах євроінтеграції України: автореферат дис. ... д. ю. н. : 12.00.07 / Д. А. Миколаєць. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню концепції оптимізації адміністративно-правового регулювання відносин у сфері електроенергетики в умовах євроінтеграції України. Виокремлено теоретичні проблеми адміністративно-правового регулювання відносин у сфері електроенергетики. Визначено практичні проблеми адміністративно-правового регулювання відносин у сфері електроенергетики, а також виділено напрями оптимізації адміністративно-правового регулювання відносин у сфері електроенергетики в умовах євроінтеграції. Визначено тенденції подальшого розвитку адміністративно-правового регулювання відносин у сфері електроенергетики в умовах євроінтеграції. Досліджено позитивний іноземний досвід щодо адміністративно-правового регулювання відносин у сфері електроенергетики і напрями його імплементації.^UTheoretical problems of administrative and legal regulation of relations in the field of electricity in the context of European integration of Ukraine are highlighted. The practical problems of administrative and legal regulation of relations in the field of electricity in the context of Ukraine’s European integration are identified. The directions of optimization of administrative and legal regulation of relations in the field of electric power in the conditions of European integration are allocated. The tendencies of further development of administrative and legal regulation of relations in the field of electric power in the conditions of European integration are determined. Positive foreign experience in the administrative and legal regulation of relations in the field of electricity and the directions of its implementation are studied.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Миколайчук А.І. 
Поетика мотиву в романах В. Фолкнера кінця 1920-х - початку 1930-х років: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.04 / А.І. Миколайчук ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2010. — 20 с. — укp.

Комплексно проаналізовано поетику мотиву в романістиці В. Фолкнера 1920-х - 1930-х рр. Охарактеризовано особливості семантики, структури та функціонування мотивів. Поетикальну парадигму мотиву досліджено на різних рівнях художньої системи письменника: словесно-стилістичному, предметно-зображальному, сюжетному, хронотопному, наратологічному. Висвітлено специфіку архетипно-міфологічних мотивних комплексів. Охарактеризовано функції мотивів, спродукованих біблійним і літературно-художнім інтертекстами. З'ясовано значення екзистенційної мотивної парадигми. Встановлено роль мотиву як чинника й елемента сюжету, архітектоніки й оповідної стратегії автора. Показано, що домінантною структурно-змістовою функцією мотиву в романах В. Фолкнера є формування "некласичної" художньої цілісності твору, що досягається шляхом наскрізного імпліцитного структурування тексту за допомогою повторювання, взаємовіддзеркалення його окремих елементів, образно-асоціативного зв'язку між ними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СПО)6-4 Фолкнер В. 534
Шифр НБУВ: РА370548 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Миколайчук М.М. 
Діагностика соціально-економічного розвитку території як елемент механізму державного управління: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / М.М. Миколайчук ; Одес. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — О., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Запропоновано концепцію трансформації регіонального управління ефективністю соціально-економічного розвитку території, що базується на розподіленні механізмів державного управління на централізовані й децентралізовані та визначенні діагностики ефективності розвитку та інформаційно-аналітичної підтримки розробки та реалізації стратегічних планів як найбільш вагомих інструментів децентралізованого механізму державного управління регіоном. У контексті адміністративної реформи запропоновано впровадження принципів контролінгу на регіональному рівні. Визначено основні чинники формування валового внутрішнього продукту та тривалості життя в районі, галузі, регіоні. На їх підставі з урахуванням наявності офіційної статистичної звітності запропоновано методи оцінки та розроблено програми розрахунку індексів людського розвитку регіонів, галузей та районів області.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)21 +
Шифр НБУВ: РА330311

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Миколайчук А. В. 
Правовий статус працівників, які поєднують роботу з навчанням. / А. В. Миколайчук. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації доводиться, що трудове право відіграє вагому роль у поєднанні права на освіту з правом на працю, оскільки,стимулюючи професійне навчання працівників, установлює правові гарантії для реалізації:(1) права громадянина на освіту, зокрема, професійну; (2) кваліфікаційні вимоги до працівників для відповідних видів робіт, визначаючи тим самим зміст їх професійного навчання; (3) сприятливі умови для суміщення праці з навчанням; (4) пільги й переваги для осіб, які навчаються професійно, в тому числі й без відриву від виробництва; (5) види такого навчання та його організаційні і правові форми.Робиться висновок, що правовий статус працівника і правовий статус учня співвідносяться як частина й ціле. Правовий статус учня – це характеристика, визначається нормами трудового законодавства, яка розкриває стан учня як суб'єкта трудового права й дозволяє йому брати участь у правовідносинах у сфері навчання (перенавчання). При цьому правовий статус працівника включає статус учня.Обґрунтовується, що гарантії й компенсації працівникам, які поєднують роботу з навчанням, становлять собою сукупність умов, способів і засобів, що дають можливість працівникам користуватися своїми законодавчо встановленими правами та свободами й забезпечують існування сприятливих умов для фактичної реалізації свого правового статусу. Ці гарантії та компенсації – це грошове відшкодування або певні пільги, надання яких зумовлено практичними діями з підвищення працівниками свого освітнього рівня чи кваліфікації в межах, визначених їх спеціальністю або посадою; вони є формою закріплення й забезпечення передбачених законодавством суб'єктивних трудових прав таких осіб.Для працівників, які поєднують роботу з навчанням гарантії та компенсації можуть бути пов'язані:(а) з матеріальною підтримкою, (б) з реалізацією права на працю в умовах, що відповідають вимогам безпеки й гігієни, (в) з дотриманням законодавства сторонами трудових правовідносин, (г) із забезпеченням зайнятості. Вони дозволять: по-перше, зберегти розмір отримуваної працівником середньої заробітної плати,; по-друге, забезпечити можливість продовження освіти протягом усього життя працівника без необхідності припинення ним своєї трудової діяльності; по-третє, досягти додержання законодавства сторонами трудових правовідносин.Доведено, що працівники, які поєднують працю з навчанням, беруть участь у подвійних правовідносинах: з одного боку – у трудових з власником підприємства, з другого – в адміністративно-правових із закладом освіти. Трудові відносини цієї категорії працюючих мають усі ті ознаки, що притаманні будь-яким трудовим правовідносинам.Трудівникам, які поєднують роботу з навчанням, надаються певні види пільг щодо: (а) отримання відпусток; (б) робочого часу й часу відпочинку протягом робочого дня й тижня; (в) оплати вартості проїзду для складання екзаменаційної сесії; (г) режиму роботи й побутового обслуговування. Такі працівники користуються також додатковими пільгами у сфері оплати праці порівняно з, так би мовити, «звичайними» трудівниками, що пов'язано перш за все з більшою їх завантаженістю і з можливістю майбутнього підвищення їх кваліфікації.Об'єктивний і усесторонній аналіз правових документів міжнародного рівня дозволив розкрити розвиток світової тенденції безперервної професійної освіти. У цих документах наголошується на важливості постійного професійного розвитку фахівців, який у рамках освіти має здійснюватися комплексно і впродовж їх трудового життя відповідно до окреслених цілей і масштабів, й охоплювати весь його спектр – від початкової грамотності до професійної підготовки, безперервного професійного навчання й постпрофесійного супроводу.Установлено, що міжнародна спільнота покладає на держави обов'язок поєднувати, координувати й розвивати програми та політику професійної підготовки та орієнтації працюючих, враховувати: (a) можливості потреби та проблеми зайнятості населення як на регіональному, так і на національному рівнях; (б) стадії й рівні економічних, соціальних і культурних досягнень; (в) взаємозв'язок між розвитком людських ресурсів та іншими економічними, соціальними й культурними цілями.На противагу Україні, розвинені держави світу вкладають доволі значні й постійно зростаючі кошти у професійну освіту й підвищення кваліфікації своїх кадрів. Питання професійного росту працівників є загальнодержавним, оскільки висока їх кваліфікація служить головним інструментом для зміцнення економіки цих країн. Коло галузей, де професійні (в тому числі й соціально-комунікативні) навички, уміння і здібності опановувати ноу-хау відіграють вирішальну роль, увесь час розширюється й охоплює саме ті сфери діяльності, які є характерними для переходу економіки в постіндустріальну фазу. Активна участь зарубіжних країн знаходить свій прояв у різних державних програмах, метою яких є підвищення кваліфікації всіх працюючих. Крім того, для трудівників, які прагнуть постійно розвиватися, створюються всі необхідні умови для їх професійного зростання.^UPosition is defended in dissertation, that a labour right plays a ponderable role combination of right to education with a right to work, as (1) sets legal guarantees for realization of right for a citizen on education in particular professional; (2) stimulates the professional studies of workers; (3) sets qualifying requirements to the workers for the corresponding types of works, determining maintenance of professional studies the same; (4) creates favourable terms for combination of labour and studies; (5) sets privileges and advantages for persons, that pass professional studies, in particular and without tearing away from a production; (6) sets the types of studies and their organizational forms; (7) sets the legal forms of professional studies.An author came to the conclusion, that legal status of worker and legal status of student are correlated from each other as part and unit. Legal status of student is description that is determined by the norms of labour legislation, that exposes the state of student as a labour legal subject and allows to him to participate in legal relationships in the sphere of studies (перенавчання). Thus legal status of worker includes status of student.In dissertation reasonably, that to the guarantee and indemnification to the workers that combine work with studies is totality of terms, methods and facilities that give possibility to use to the workers them by the legislatively set rights and freedoms and provide existence of favourable terms for actual realization of the envisaged legal status of workers; it is a money compensation or certain privileges, the grant of that is predefined by the practical operating under the increase of educational level or qualification of workers in limits certain speciality or position, that are the form of fixing and providing of the equitable labour rights of workers, envisaged by a legislation.Guarantees and indemnifications for workers, that combine work with studies, it maybe to group thus, for example, guarantees and indemnifications, related to (а) realization of right to work in terms that answer the requirements of safety and hygiene, (б) by material support, (в) providing of employment, (г) observance of legislation by parties of legal relationships. They will allow, firstly, to provide a renewal of education option during all life of worker without the necessity of stopping of labour activity, secondly, to save the size of got the worker of middle salary, thirdly, to attain the observance of legislation parties of legal relationships.It is well-proven that workers that combine labour with studies participate in double legal relationships, from one side, in labour with the proprietor of enterprise, from other, in адміністративно-правових with establishment of education. The labour relations of this category of workers have all those signs inherent to any labour legal relationships. However together with general signs, these legal relationships have certain features, that show up in the special rights and duties of subjects of the labour legal relationships related to combination of studies with labour.To the workers that combine work with studies the next types of privileges are given : (а) in relation to the grant of vacations : (б) in relation to business hours and to rest during a working day. week; (в) in relation to payment of fare for handing over of examination session; (г) in relation to office and domestic consumer services hours. As see, workers that combine work with studies use additional privileges in the field of the remuneration of labour by comparison to, hook to talk, by "ordinary" workers.It is constrained, foremost, by the greater work-load of such persons and with the future increase of their qualification.The all-round objective analysis of documents of international level allowed to set development of world tendency of continuous trade education. In these documents it is marked on importance of continuous professional development of specialists, that must come true complex within the framework of education during life, in accordance with certain goals and scales, and to embrace all spectrum - from initial literacy to professional preparation and continuous professional studies and post-professional accompaniment.Set, that an international association lays a duty all-round to develop and coordinate politics and programs of professional orientation and preparation of working on the states, that take into account: a) necessities, possibilities and problems of employment both on regional and on national levels; б) stage and level of economic, social and cultural development; в) intercommunication is between development of human capitals.In a counterbalance the developed countries of the world inlay considerable money Ukraine in trade education and in-plant training of shots. These charges grow constantly.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Біологічні науки   
12.

Миколайчук 
Cyperus esculentus L. в Північному Причорномор'ї: інтодукція, біоморфологічні та екологічні особливості: автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.05 / Віра Георгіївна Миколайчук ; НАН України; Національний ботанічний сад ім. М.М.Гришка НАН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е522.912.18*80
Шифр НБУВ: РА361633

Рубрики:

      
13.

Миколайчук В. Р. 
Методика оцінки ефективності роботизованої системи моніторингу місцевості на основі машинного навчання: автореферат дис. ... д.філософ : 123 / В. Р. Миколайчук. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційна робота присвячена актуальній науковій задачі розробки методики оцінки ефективності роботизованої системи моніторингу місцевості на основі машинного навчання.Дисертаційне дослідження присвячено аналізу систем моніторингу місцевості (СММ) та їх ефективності у виявленні та ідентифікації рухомих об’єктів. Ці системи відіграють важливу роль у сучасних умовах, коли потреба у високоточному моніторингу територій стає все більш актуальною.Для підвищення ефективності СММ у виявленні рухомих об’єктів пропонується використовувати роботизовані засоби. Окрім того необхідно комбінувати сенсорні мережі з роботизованими засобами. Такий підхід дозволить забезпечити високу точність виявлення та ідентифікації рухомих об’єктів, незалежно від їх спроб уникнути ідентифікації. Також необхідно розробити нові методики моделювання динаміки ідентифікації, щоб точніше оцінювати ефективність роботизованих СММ.Для забезпечення заданих високих вимог до якісних показників продуктивності систем моніторингу, що є частиною організації сучасних підприємств, необхідна розробка методики оцінки ефективності таких систем.Перший розділ дослідження присвячено аналізу практичних та науково-методологічних підходів до роботизованих систем моніторингу місцевості. Було встановлено, що сенсорні мережі, хоча і є ефективними у багатьох випадках, можуть мати обмеження у виявленні рухомих об'єктів. Роботизовані засоби, у поєднанні з методами машинного навчання, спрямовані на подолання викликів пов’язаних з динамічністю об’єктів ідентифікації, проте потребують подальших наукових досліджень для оптимізації їх роботи. Наприкінці розділу сформовані наукові завдання.У другому розділі проводиться аналіз існуючих теоретичних підходів до оцінки ефективності РСММ, а також досліджуються методи RL та їх застосування для вирішення цієї задачі. Розглядаються основні концепції та алгоритми RL, їх переваги та обмеження. Аналізуються можливості використання RL для оптимізації стратегій моніторингу, адаптації до змінюваних умов та підвищення загальної ефективності РСММ. Цей розділ розкриває теоретичні основи оцінки ефективності РСММ, а також розкриває потенціал застосування методів RL для оптимізації їх роботи.У третьому розділі розглядаються ключові аспекти розробки методики оцінки ефективності роботизованої системи моніторингу місцевості. Основна увага приділяється обґрунтуванню показників та критеріїв оцінки, моделюванню середовища моніторингу, розробці моделі роботизованого засобу та об’єкту моніторингу та формулюванню методики оцінки ефективності. Цей розділ надає чітке розуміння процесу розробки методики оцінки ефективності РСММ, включаючи визначення ключових показників та критеріїв, моделювання середовища та роботизованого засобу, а також формулювання загальних принципів оцінки.У четвертому розділі дослідження акцентується на практичному застосуванні розробленої методики оцінки ефективності роботизованої системи моніторингу місцевості. Основна увага приділяється програмній реалізації цієї методики у вигляді Framework, який базується на передових технологіях машинного навчання, зокрема, комп'ютерному зору та навчанню з підкріпленням. Цей розділ надає докладний огляд процесу програмної реалізації розробленої методики оцінки ефективності РСММ, демонструючи її практичну цінність та можливості застосування в реальних умовах.У дисертаційній роботі були вирішені такі завдання:1. Удосконалено модель середовища моніторингу, яка враховує протидію роботизованих засобів та рухомих об’єктів та за допомогою використання згорткових нейронних мереж аналізує середовище, що дало змогу підвищити адаптивність системи до змінних умов та дало можливість детально відтворити реальні умови, в яких діють роботизовані засоби, включаючи перешкоди, зони видимості та різні типи поверхонь.2. Удосконалено модель роботизованого засобу, що включає розробку алгоритму формування множини можливих дій, які система може виконувати для ідентифікації об’єкта та модель вибору поведінки, використано техніки глибинного навчання для автоматичного вивчення оптимальних стратегій взаємодії з навколишнім середовищем, що дало можливість враховувати взаємодію з іншими роботизованими засобами та об'єктами моніторингу.3. Вперше розроблено методику оцінки ефективності роботизованої системи моніторингу місцевості на основі машинного навчання, яка включає розроблену модель навчання з підкріпленням для точного визначення характеристик об'єкта моніторингу та роботизованого засобу, що забезпечило високу адаптивність та ефективність порівняно з існуючими методиками, особливо в складних динамічних умовах.^UThe dissertation is devoted to the actual scientific task of developing a methodology for evaluating the effectiveness of a robotic terrain monitoring system based on machine learning.The dissertation study is devoted to the analysis of terrain monitoring systems (TMS) and their effectiveness in detecting and identifying moving objects. These systems play an important role in modern conditions, when the need for high-precision monitoring of territories is becoming more and more urgent.To increase the effectiveness of the TMS in detecting moving objects, it is suggested to use robotic means. In addition, it is necessary to combine sensor networks with robotic means. This approach will ensure high accuracy of detection and identification of moving objects, regardless of their attempts to avoid identification. It is also necessary to develop new methods for modeling the dynamics of identification in order to more accurately assess the effectiveness of robotic TMSs.The first section of the study is devoted to the analysis of practical and scientific-methodological approaches to robotic terrain monitoring systems. It was found that sensor networks, although effective in many cases, may have limitations in detecting moving objects. Robotic means, combined with machine learning methods, are aimed at overcoming the challenges associated with the dynamism of identification objects, but require further scientific research to optimize their work. Scientific tasks are formed at the end of the chapter.In the second section, the existing theoretical approaches to the evaluation of the effectiveness of RTMS are analyzed, as well as RL methods and their application to solve this problem are investigated. The main concepts and algorithms of RL, their advantages and limitations are considered. Possibilities of using RL to optimize monitoring strategies, adapt to changing conditions, and increase the overall efficiency of the RTMS are analyzed. This section reveals the theoretical basis for evaluating the effectiveness of RTMS, and also reveals the potential of using RL methods to optimize their work.In the third section, the key aspects of the development of the methodology for evaluating the effectiveness of the robotic terrain monitoring system are considered. The main attention is paid to substantiation of indicators and evaluation criteria, modeling of the monitoring environment, development of a model of the robotic tool and monitoring object, and formulation of the efficiency evaluation methodology. This chapter provides a clear understanding of the process of developing a methodology for evaluating the performance of the RTMS, including defining key indicators and criteria, modeling the environment and the robotic vehicle, and formulating general evaluation principles.The fourth chapter of the study focuses on the practical application of the developed methodology for evaluating the effectiveness of the robotic terrain monitoring system. The main focus is on the software implementation of this technique in the form of a Framework, which is based on advanced machine learning technologies, in particular, computer vision and reinforcement learning. This section provides a detailed overview of the process of software implementation of the developed methodology for evaluating the effectiveness of RTMS, demonstrating its practical value and the possibilities of application in real conditions.The following tasks were solved in the dissertation work:1. The model of the monitoring environment was improved, which made it possible to increase the adaptability of the system to changing conditions and made it possible to reproduce in detail the real conditions in which robotic means operate, including obstacles, areas of visibility and different types of surfaces.2. The model of the robotic tool was improved, deep learning techniques were used to automatically learn optimal strategies for interacting with the environment, which made it possible to take into account the interaction with other robotic means and monitoring objects.3. For the first time, a technique for evaluating the effectiveness of a robotic terrain monitoring system based on machine learning was developed, which includes a developed reinforcement learning model for accurately determining the characteristics of the monitoring object and the robotic tool, which ensured high adaptability and efficiency compared to existing methods, especially in complex dynamic conditions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Миколайчук Л. П. 
Продуктивність та біологічні особливості молодняку одержаного від схрещування овець гісарської та романівської порід: автореферат дис. ... д.філософ : 204 / Л. П. Миколайчук. — Б.м., 2024 — укp.

Миколайчук Л. П. «Продуктивність та біологічні особливості молодняку одержаного від схрещування овець гісарської та романівської порід». – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття освітньо-наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 204 – Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва – Дніпровський державний аграрно-економічний університет, Дніпро, 2023.Експериментальні дослідження та теоретичні розробки, що викладено в результатах дисертаційної роботи, було присвячено комплексному вивченню біологічних особливостей та господарсько-корисних ознак у молодняку овець романівської породи в Товаристві з обмеженою відповідальністю «Терра Річ» Пологівського району Запорізької області при чистопородному розведенні та помісним одноліткам, отриманим промисловим схрещування вівцематок даної породи і баранів гісар, що сприяє подальшому вдосконаленню їх продуктивних якостей з метою покращення ефективності галузі. Під час проведених порівняльних експериментальних досліджень вирішувалися завдання щодо з'ясування впливу схрещування на рівень продуктивних та якісних показників у отриманого потомства.Необхідність стабілізації, а надалі і відродження галузі вівчарства є преорітетним завданням агропромислового комплексу нашої країни. Вирішення даної проблеми, в умовах нестабільної економіки, вимагає глибокого осмислення значення вівчарства в народному господарстві України, переорієнтування його на виробництво значної кількості різноманітних видів продукції органічного походження, поліпшення адаптованих до агрокліматичних умов та створення нових порід, що відповідають вимогам сучасності.Дисертаційна робота складається зі вступу, огляду літератури, матеріалів та методів наукових досліджень, результатів власних досліджень, аналізу та узагальнення результатів досліджень, висновків, списку використаних джерел і додатків. Основний обсяг роботи становить 213 сторінок друкованого тексту. Дисертація містить 42 таблиці, 24 рисунка, додатків 21. Список використаних джерел містить 249 найменувань.Ключові слова: вівці; порода; романівська; гісар; жива маса; ріст і розвиток; екстер’єр; гематологічні показники крові; молочна, м’ясна, вовнова, овчинна продуктивність; дерма; економічна ефективність.^UMykolaichuk L.P. "Productivity and Biological Characteristics of the Offspring Obtained from the Crossbreeding of Hissar and Romanov Sheep Breeds" – A qualifying scientific work in the form of a manuscript.Dissertation for getting the educational-scientific degree of a Doctor of Philosophy in specialty 204 "Technology of Production and Processing of Animal Products" Dnipro State Agrarian and Economic University, Dnipro, 2023.Experimental studies and theoretical developments presented in the results of the thesis work were dedicated to a comprehensive study of economically useful traits and biological characteristics in the lambs of the Romanov breed in the Limited Liability Company "Terra Rich" of the Pologiv District of the Zaporizhia Region in purebred breeding and mixed-year peers, obtained on the basis of crossbreeding ewes of this breed with Hissar ram breeders, which contributes to the further improvement of their productive qualities based on increased meat productivity.During the conducted comparative experimental studies, tasks were addressed to clarify the influence of crossbreeding on the level of productive and qualitative indicators in the obtained offspring.The need for stabilization and subsequently the revival of the sheep farming industry is one of the pressing tasks of the agro-industrial complex of our country. Addressing this crucial issue, in the context of an unstable economy, requires a profound understanding of the significance of sheep farming in the national economy of Ukraine, redirecting it towards producing more economically viable types of products, improving existing breeds, and developing new ones that meet modern requirements.The dissertation consists of an introduction, review of literature, materials and methods of scientific research, results of own research, analysis and generalization of research results, conclusions, list of used sources and appendices. The main volume of the work is 213 pages of printed text. The dissertation contains 42 tables, 24 figures, 21 appendices. The list of used sources contains 249 names.Key words: sheep; breed; Romanov; Hissar; live weight; growth and development; exterior; hematological indicators of blood; dairy, meat, wool, skin productivity; derma; economic efficiency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Миколенко І.Г. 
Ефективність виробництва та збуту зерна круп'яних культур в сільськогосподарських підприємствах: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / І.Г. Миколенко ; Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В.Докучаєва. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Систематизовано теоретичні, методичні та практичні засади ефективності виробництва та збуту зернокруп'яних культур у регіоні. Обгрунтовано вплив комплексу факторів формування рівня економічної ефективності їх виробництва. Удосконалено засади формування рівня прибутковості підгалузі зернокруп'яного виробництва з урахуванням регіональних чинників виробництва, переробки та збуту зерна. Уточнено аналітичні підходи щодо кількісної оцінки факторів підвищення економічної ефективності зерновиробництва з широким залученням традиційних і сучасних методів статистики. Обгрунтовано чинники формування економічних взаємовідносин у системі виробництво - зберігання - переробка - реалізація. Уточнено визначення економічних передумов і регіональних чинників формування прибутковості підгалузі виробництва зернокруп'яних культур.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ПОЛ)325.151.5 + У9(4УКР-4ПОЛ)421.51 +
Шифр НБУВ: РА368646

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Миколенко В. А. 
Прокуратура України як суб'єкт адміністративного права: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / В. А. Миколенко ; Міжрегіон. акад. упр. персоналом. — К., 2011. — 19 с. — укp.

З'ясовано сутність та особливості організаційно-правового забезпечення діяльності прокуратури України. Визначено поняття та систему суб'єктів адміністративного права, правові й організаційні засади функціонування прокуратури України, характеристику системи цивільного контролю за діяльністю прокуратури. Уточнено сутність та особливості адміністративного статусу органів прокуратури, з'ясовано мету та завдання прокуратури України, визначено її функції та компетенцію. Висвітлено особливості актів прокурорського реагування на порушення законності, удосконалено механізм взаємодії прокуратури України з іншими правоохоронними органами держави. Сформульовано пропозиції щодо внесення конкретних змін і доповнень до чинного законодавства з зазначених питань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х891.9(4УКР)62
Шифр НБУВ: РА383964 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Миколенко Д.В. 
Правоцентристські партії у політичній системі Болгарії (1899 - 1908 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / Д.В. Миколенко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Встановлено роль і місце ліберальної та консервативної партій у політичній системі Болгарії в кінці XIX - на початку XX ст., для визначення яких вперше використано термін правоцентристські. Обгрунтовано твердження, що усталені в історіогарфії поняття "русофіли" та "русофоби" спотворюють справжню зовнішньополітичну орієнтацію ліберальної та консервативної партій. Запропоновано їх нову диференціацію, зокрема, виділено праві й помірковані правоцентристські та найближчі до центру політичного спектра. 1899 - 1908 рр. охарактеризовано як період панування класичної болгарської демократії. Показано специфічну роль правоцентристських партій у системі державної влади Болгарії, що обумовлена низьким рівнем політичної культури, значно швидшими темпами модернізації державного управління у порівнянні зі змінами менталітету громадян, перевагою виконавчої гілки влади над законодавчою та судовою, відсутністю демократичних традицій внаслідок тривалого перебування держави у складі Туреччини - імперії східного типу. Висвітлено участь правоцентристських партій у діяльності парламенту. Проаналізовано діяльність урядів Болгарії даного історичного періоду, що складалися з ліберальних або консервативних політичних сил. Досліджено боротьбу правоцентристських партій за владу, проаналізовано їх взаємодію з інститутом монархії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4БОЛ)51-4 + Ф69(4БОЛ), 82/83 +
Шифр НБУВ: РА352921

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Миколенко О. І. 
Місце адміністративного процедурного права в системі юридичних знань та системі права України: автореф. дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.07 / О. І. Миколенко ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2011. — 40 с. — укp.

Досліджено процес становлення та розвитку адміністративно-процедурних норм в країнах світу та землях сучасної України. Розкрито вплив загальнопроцесуальної теорії та науки адміністративного права на розвиток наукової думки щодо розуміння адміністративної процедури й її співвідношення з адміністративним процесом. Обгрунтовано доцільність на сучасному етапі розвитку адміністративно-процедурного права в Україні розглядати його як частину адміністративного права. У зв'язку з цим категоріальний апарат, що розробляється адміністративним процедурним правом, повинен розроблятися з урахуванням наукових категорій, що запропоновані теорією держави та права та наукою адміністративного права. Проаналізовано думки науковців щодо ознак і видів юридичного процесу, на підставі чого визначено ознаки адміністративного процесу. Доведено необхідність напрацювання єдиних критеріїв щодо визначення елементів структури адміністративної процедури, видів адміністративних проваджень і кількості стадій в адміністративному провадженні. Запропоновано використання в юридичній науці поняття "адміністративна процедурна форма", надано його визначення та охарактеризовано елементи, які входять до його змісту. Встановлено, що специфіка адміністративного процедурного права набуває свого прояву в адміністративно-процедурному правовому режимі, який визначається як особливий порядок правового регулювання, що виникає в результаті специфічного поєднання цілей, принципів, предмета, статусу суб'єктів, методу, правових гарантій адміністративно-процедурного правового регулювання та встановлення адміністративно-процедурного правового стану.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)072-31 + Х8(4УКР)-31
Шифр НБУВ: РА380234 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Миколенко О.І. 
Проблеми відшкодування шкоди, заподіяної адміністративним правопорушенням: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / О.І. Миколенко ; Ун-т внутр. справ. — О., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням удосконалення адміністративно-правового механізму відшкодування шкоди, заподіяної адміністративним правопорушенням. Сформульовано поняття шкоди, яка завдається даними правопорушенням, визначено передумови та підстави її відшкодування, розкрито правову природу шкоди, завданої адміністративним правопорушенням, та правову природу такого заходу примусу як стягнення шкоди в порядку провадження у справах про адміністративні правопорушення. Подано конкретні пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства України, що регулює питання відшкодування шкоди у порядку провадження в справах щодо адміністративних правопорушень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)072 + Х838(4УКР)213.104
Шифр НБУВ: РА311247 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Миколенко О.М. 
Теоретичні основи дослідження шкоди, заподіяної злочином: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.08 / О.М. Миколенко ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження теоретичних і практичних проблем щодо визначення та розуміння шкоди, заподіяної злочином. Проаналізовано критерії криміналізації та декриміналізації діянь, суспільну небезпеку злочину та його наслідків. З'ясовано взаємозв'язок заподіяної шкоди з ознаками та елементами складу злочину. Розглянуто особливості класифікації злочинної діяльності та індивідуалізації покарання. На підставі одержаних даних запропоновано розглядати шкідливі наслідки злочину як самостійне поняття кримінального права, обгрунтовано його зміст та ознаки. Проаналізовано поняття "соціально шкідливе діяння" та "суспільно небезпечне діяння". Запропоновано нові підходи щодо визначення критеріїв криміналізації діянь й обгрунтовано відмінне від чинного законодавства поняття малозначності діяння. Розглянуто особливості термінологічного розмежування юридичних понять, пов'язаних зі "шкодою, заподіяною злочином". Наведено пропозиції щодо зміни деяких традиційних юридичних концепцій та підвищення ефективності кримінального законодавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)1 в +
Шифр НБУВ: РА335429

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського