Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (5)Тематичний інтернет-навігатор (6)Наукова електронна бібліотека (66)Реферативна база даних (544)Книжкові видання та компакт-диски (226)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>K=АВІАЦІЙНІ$<.>+<.>K=КРЕСЛЕНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 48
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Нечепорук Я. С. 
Іншомовна підготовка в історії розвитку вітчизняної професійної освіти у льотних навчальних закладах України (друга половина ХХ ‒ початок ХХІ століття): автореферат дис. ... д.пед.н. : 13.00.01 / Я. С. Нечепорук. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретико-методологічні засади іншомовної підготовки у льотних навчальних закладах України другої половини ХХ ‒ початку ХХІ ст.. Проаналізовано історіографію та джерельну базу обраної проблеми. Досліджено особливості реорганізації іншомовної професійної підготовки майбутніх авіаційних фахівців у льотних закладах освіти України середини ХХ ‒ початку ХХІ ст.. В результаті здійснення та обґрунтування періодизації розвитку іншомовної професійної льотної підготовки України було виокремлено наступні історичні періоди: іншомовна підготовка у процесі зародження льотної освітньої системи цивільної авіації в умовах технічного переозброєння (1961‒1970 рр.); міжнародне співробітництво та роль іншомовної підготовки майбутніх авіафахівців в освітній системі цивільної авіації (1971‒1984 рр.); іншомовна підготовка під час трансформації мереж і структур загальної і вищої освіти, зокрема авіаційної (1985‒1992 рр.); перехід до загальноприйнятих міжнародних стандартів і вимог до іншомовної професійної льотної підготовки за часів незалежності України (1993‒2007 рр.). Аналіз питання історико-педагогічних передумов зародження системи підготовки авіаційних кадрів здійснено відповідно до: 1) розвитку науково-технічного прогресу у сфері літакобудування та авіаційного пасажироперевезення на початку ХХ ст.; 2) виникнення і становлення льотної іншомовної професійної підготовки у контексті історичних умов та факторів, що обумовили необхідність володіння авіаційними фахівцями іноземною мовою, до яких віднесено, насамперед, міжнародне авіаційне співробітництво та вступ країни до організації цивільної авіації (ІКАО); 3) розвиток нормативно-правового забезпечення функціонування вищих льотних закладів освіти цивільної авіації та здійснення льотної іншомовної професійної підготовки. Доведено, що у досліджуваний період відбувається пошук місця іншомовної підготовки як складової системи освіти авіаційних фахівців: від повного її заперечення (на той час авіаційні фахівці не послуговувалися іноземною мовою як професійною, що обумовлювалося відсутністю міжнародних пасажироперевезень) до визнання її обов’язковості.Досліджено зміст, форми, методи організації іншомовної підготовки льотних навчальних закладів у визначених періодах. Окреслено характерні особливості кожного періоду: І ‒ державне визнання необхідності поліпшення стану вивчення та викладання іноземної мови; ІІ ‒ активізація роботи науково-педагогічного складу льотних закладів освіти у процесі складання навчальних програм та видання навчальних посібників з іноземної мови, що спираються на вимоги ІКАО; ІІІ ‒ здійснення професійно орієнтованого навчання авіаційній англійській мові, враховуючи п’ять видів мовленнєвої діяльності; ІV ‒ загальна стандартизація процесу вивчення авіаційної англійської мови згідно з вимогами ІКАО. Актуалізовано перспективні можливості творчого використання результатів дослідження, що ефективно впливатимуть на стан професійної іншомовної підготовки у льотних закладах України та на рівень володіння іноземною мовою майбутніх авіафахівців.Доведено, що, відповідно до кожного із зазначених періодів, відбувається: 1) зміна ставлення до іноземної мови, починаючи від усвідомлення необхідності спільної мови комунікації міжнародної цивільної авіації, введення законодавчо закріпленої стандартної фразеології, а також підвищення вимог до мовленнєвих навичок та вмінь пілотів до визнання необхідності віднесення її до мови, що забезпечує безпечну професійну діяльність авіаційних фахівців; 2) зміна методичних підходів до навчання іноземній мові – свідомо-практичний, інтенсивний, комунікативний, компетентнісний; 3) реалізація компетентнісного підходу – від формування навичок іншомовного спілкування до формування комунікативної компетентності як складової системи професійних компетентностей авіаційних фахівців; 4) встановлення державних стандартів іншомовної підготовки авіаційних фахівців; 5) зміна вимог до професійної підготовки викладачів іноземної мови.Унікальність роботи полягає в тому, що вперше: в історико-педагогічному дослідженні цілісно та всебічно охарактеризовано теорію і практику розвитку іншомовної підготовки в історії розвитку вітчизняної професійної освіти у льотних навчальних закладах України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття), з’ясовано теоретичні, організаційні та змістові засади її розвитку. Уточнено провідні аспекти, положення, що складають теоретичні основи професійної іншомовної підготовки в авіаційній галузі; поняттєвий апарат дослідження через характеристику поняття «система підготовки» в галузі професійної авіаційної освіти та іншомовної підготовки як її складової. Ключові слова: професійна підготовка, іншомовна підготовка, авіаційна англійська мова, авіаційний фахівець.^UThe dissertation substantiates the theoretical and methodological principles of foreign language training in flight training institutions of the second half of the 20th ‒ beginning of the 21st century. The historiography and source base of the selected problem are analyzed. There were studied the peculiarities of the reorganization of professional foreign language training of future aviation specialists in aviation educational institutions of Ukraine in the middle of the 20th ‒ beginning of the 21st centuries. As a result of the implementation and justification of the periodization of the foreign language professional flight training development in Ukraine, the following historical periods were distinguished: foreign language training in the process of civil aviation flight education system development in the conditions of technical rearmament (1961‒1970); international cooperation and the role of foreign language training of future aviation specialists in the educational system of civil aviation (1971‒1984); foreign language training during the transformation of networks and structures of general and higher education, in particular aviation (1985‒1992); transition to generally accepted international standards and requirements for foreign language professional flight training during the independence of Ukraine (1993‒2007). The analysis of the issue of historical and pedagogical prerequisites for the birth of the aviation personnel training system was carried out in accordance with: 1) the development of scientific and technical progress in the field of aircraft construction and air passenger transportation at the beginning of the 20th century; 2) the emergence and formation of flight foreign language professional training in the context of historical conditions and factors that determined the need for aviation specialists to speak a foreign language, which include, first of all, international aviation cooperation and the country's entry into the Civil Aviation Organization (ICAO); 3) the development of regulatory and legal support for the functioning of higher flying institutions of civil aviation education and the implementation of flight foreign language professional training. It is proved that in the period under study, a search for a place for foreign language training as a component of the education system of aviation specialists is taking place: from its complete denial (at that time, aviation specialists did not use a foreign language as a professional language, which was due to the lack of international passenger transportation) to recognition of its obligation.The organizational content, forms, and methods of foreign language training at flight schools in certain periods have been studied. The characteristic features of each period are outlined: I ‒ state recognition of the need to improve the state of learning and teaching a foreign language; ІІ ‒ intensification of the work of the scientific and pedagogical staff of flight education institutions in the process of drawing up training programs and publishing foreign language training manuals based on ICAO requirements; ІІІ ‒ implementation of professionally oriented training in aviation English, taking into account five types of speech activity; IV ‒ general standardization of the aviation English language learning process in accordance with ICAO requirements. Prospective opportunities for creative use of research results have been updated, which will effectively influence the state of professional foreign language training in aviation institutions of Ukraine and the level of foreign language proficiency of future aviation specialists.It has been proven that, in accordance with each of the specified periods, there is: 1) a change in the attitude towards a foreign language, starting from the awareness of the need for a common language of communication in international civil aviation, the introduction of a legally established standard phraseology, as well as an increase in the requirements for the speaking skills and abilities of pilots to the recognition the need to refer it to the language that ensures the safe professional activity of aviation specialists; 2) change in methodical approaches to learning a foreign language ‒ conscious-practical, intensive, communicative, competence-based; 3) implementation of the competence approach - from the formation of foreign language communication skills to the formation of communicative competence as a component of the professional competence system of aviation specialists; 4) establishment of state standards for foreign language training of aviation specialists; 5) changing the requirements for the professional training of foreign language teachers.Key words: vocational training, foreign language training, aviation English, aviation specialist.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Романченко А. А. 
Авіаційна термінологія сучасної перської мови (характеристика, класифікація, створення та засоби поповнення): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.13 / А. А. Романченко ; Ін-т сходознавства ім. А.Ю. Кримського НАН України. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Вперше в пострадянській та українській іраністиці проведено комплексний та всебічний аналіз авіаційної термінології сучасної перської мови (СПМ). Досліджено, описано та систематизовано шляхи термінотворення та термінотворчі процеси в авіаційній термінології СПМ, які сприяють їх подальшій уніфікації. Обгрунтовано положення про те, що домінуючі засоби галузевого термінотворення обумовлюються морфологічними та словотворчими особливостями та ресурсами мови, екстралінгвістичними чинниками, природою та специфікою розвитку конкретної галузі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш152.131.11-34:О5 + О5 в3
Шифр НБУВ: РА376992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Голіяд І.С. 
Активізація навчальної діяльності студентів на заняттях з креслення засобами графічних завдань: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.С. Голіяд ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано методичні засади підвищення ефективності навчальної діяльності на заняттях з креслення у вищій школі на змістовно-процесуальному та особистісному (з урахуванням індивідуальних можливостей у процесі самостійної роботи) рівнях. Виконано дидактичний аналіз навчально-методичного забезпечення навчального курсу та визначено підходи щодо удосконалення методики його викладання. Теоретично обгрунтовано й апробовано концентрично-ланцюжковий метод, що забезпечує активне систематичне та послідовне залучення студентів до навчальної діяльності на заняттях з креслення. Розроблено комплекс графічних завдань, що сприяють реалізації основних дидактичних принципів навчання, активізації навчальної діяльності студентів на заняттях та враховують специфіку фахової підготовки. Визначено критерії оцінювання рівнів сформованості графічних знань та практичних умінь, просторової уяви та просторового мислення. На підставі проведеного дослідження встановлено вплив сформованих у студентів графічних знань і вмінь на професійну підготовку майбутніх учителів трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА336792

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Сівашенко Т.В. 
Відтворення основних фондів авіапідприємств з використанням лізингу: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.04 / Т.В. Сівашенко ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2005 — укp.

Обгрунтовано теоретичні та методичні положення використання лізингу для відтворення основних фондів авіакомпанії. Запропоновано алгоритм відтворення цих фондів авіакомпанії-лізингодавця, який базується на методі "Облік витрат - визначення виручки". Для визначення витрат на утримання повітряного судна (ПС) як майна запропоновано використання поняття "сухої льотної години", що набула поширення у міжнародній авіаційній практиці як ACMI (Aircraft - ПС, Crew - екіпаж, Maintenance - технічне обслуговування, Insurance - страхування). Розроблено модель грошових потоків авіакомпанії-лізингодавця за зазначеним методом, згідно якому середньою нормою прибутку за лізингом є відсоток рентабельності від здійснення лізингової діяльності. На базі запропонованих методичних підходів до відтворення основних фондів авіакомпанії-лізингодавця сформовано загальну стратегію цього оновлення у процесі розширеного відтворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)375.1-571.1 +
Шифр НБУВ: РА338869

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Черніков О.В. 
Геометричне та комп'ютерне моделювання динаміки процесів зміни об'єктів під впливом заданих чинників (на прикладі фільтрування): автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.01.01 / О.В. Черніков ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2008. — 37 с. — укp.

Створено методологію геометричного моделювання перебігу фізичних процесів. Розв'язано завдання прогнозування й управління цими процесами. Як практичну реалізацію проведених досліджень запропоновано оптимізацію технологічного процесу фільтрування суспензій на камерних фільтр-пресах (ФП) з вертикальним розташуванням фільтрувальних плит і впровадження розроблених методик в процес проектування й експлуатації фільтрувального обладнання у промисловості, комунальному господарстві. На підставі даних, одержаних завдяки здійсненим експериментам стосовно фільтрування суспензій, їх аналізу виявлено, що саме геометричні харакеристики шару утворюваного осаду, зміна форми та площі поверхні фільтрування (її зменшення) є причиною розбіжностей у теорії та практиці розрахунку ФП. Запропоновано поняття про сім'ї квазіеквідистантних нормально-зсунутих кривих і поверхонь першого та другого виду, що дозволило враховувати вплив різних чинників, під дією яких відбувається досліджений процес. Розглянуто конформні перетворення, що дозволяють будувати відображення картин фізичних полів між заданими областями. Застосування цього апарату дозволило привести у відповідність час утворення шару осаду заданої товщини у замкненій камері вертикальних фільтрувальних плит за класичною теорією утворення осаду на горизонтальній площині та дозволило виконувати розрахунки продуктивності та пропонувати оптимальні режими роботи камерних ФП з вертикальним розташуванням фільтрувальних плит. На базі параметрів, одержаних в результаті експериментального фільтрування, запропоновано систему автоматизованого проектування для розробки тривимірної моделі та габаритного креслення ФП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л111.620.37-51 +
Шифр НБУВ: РА356217

Рубрики:

      
6.

Щетина Н.П. 
Графічна діяльність як засіб розумового розвитку учнів VIII - IX класів на уроках креслення (методичний аспект): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.П. Щетина ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 22 с. — укp.

Обгрунтовано дидактичні умови для розумового розвитку школярів на уроках креслення. Розроблено показники та визначено рівні розумового розвитку школярів у процесі графічної діяльності. Створено систему графічних задач, які сприяють підвищенню рівня продуктивності діяльності школярів на уроках креслення. Розроблено узагальнений алгоритм процесу розв'язання графічної задачі, який сприяє активізації розумової діяльності учнів на всіх її етапах. Теоретично обгрунтовано функції робочого зошита з креслення та вимоги до нього як цілісного засобу організації продуктивної діяльності учнів на уроках креслення. Запрпоновано навчальну програму з методики викладання креслення, призначену для підготовки студентів до здійснення розумового розвитку учнів у процесі їх графічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11р(4УКР)2
Шифр НБУВ: РА316988 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Олізько О. В. 
Громадсько-просвітницька діяльність Єлисаветградського товариства поширення грамотності та ремесел (1873–1914) / О. В. Олізько. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано новий підхід до вирішення важливої й актуальної проблеми, що полягає в комплексному і всебічному висвітленні ґенези громадсько-просвітницької діяльності Єлисаветградського благодійного товариства поширення грамотності та ремесел. У роботі вперше, на основі аналізу джерел і сучасного осмислення проблеми, цілісно схарактеризовано громадсько-просвітницьку діяльність Єлисаветградського товариства поширення грамотності та ремесел; виявлено передумови створення громадських товариств на Єлисаветградщині у другій половині ХІХ – початку ХХ століття: політичні, економічні, соціокультурні, освітні; виокремлено етапи розвитку та основні напрями громадсько-просвітницької діяльності Єлисаветградського товариства поширення грамотності та ремесел: 1873–1877 рр. (товариство обмежувалось виключно опікою Єлисаветградського ремісничо-грамотного училища); 1878–1882 рр. – етап занепаду та бездіяльності товариства (рада товариства не скликалася навіть для розгляду та затвердження звітів та обрання посадових осіб Єлисаветградського ремісничо-грамотного училища, яким опікувалося товариство); 1894–1899 рр. – найбільш плідний період діяльності товариства (віднайдено нові джерела поповнення каси товариства, до навчальної програми Єлисаветградського ремісничо-грамотного училища введено навчальні дисципліни креслення і малювання, змінено умови вступу до підготовчого класу, покращено і поповнено склад учнівської та вчительської бібліотек училища, відкрито в місті безкоштовну народну бібліотеку-читальню, започатковано народний театр у вигляді загальнодоступних спектаклів, введено у практику роботи товариства запрошення професорів столичних вузів для читання лекцій в Єлисаветграді тощо); 1902–1914 рр. – вдруге змінивши статут, Єлисаветградське товариства поширення грамотності та ремесел продовжило освітньо-культурницьку діяльність (утримання ремісничо-грамотного училища, заснування дитячих садків, пропагування художнього мистецтва, влаштування художніх виставок, театральних вистав, концертів тощо); досліджено внесок членів товариства в розвиток освітніх процесів краю; узагальнено досвід організації дошкільної, професійно-технічної, мистецької освіти в системі роботи товариства в означений історичний період.^UThe dissertation provides the theoretical generalization and proposes a new approach to solving an important and actual problem, which is in a complex and comprehensive illumination of the genesis of public and educational activities of the Yelysavethrad Charitable Society for the Dissemination of Literacy and Crafts.For the first time, based on the analysis of sources and modern understanding of the problem, the public and educational activities of the Yelysavethrad Charitable Society for the Dissemination of Literacy and Crafts are comprehensively characterized; the preconditions for the establishment of public associations in the Yelysavethrad region in the second half of the XIX – early XX century were revealed: political, economic, socio-cultural, educational; the stages of the development and the main directions of public-educational activity of the Yelysavethrad Charitable Society for the Dissemination of Literacy and Crafts were clarified: 1873–1877 (the society was limited exclusively to the care of the Yelysavethrad Crafts and Literacy School); 1878–1882 – the stage of decline and inactivity of the society (the council of the society was not convened even for consideration and approval of reports and election of officials of Yelysavetgrad craft and literacy school, which was taken care of by the society. In fact, the school functioned independently); 1894–1899 – the most fruitful period of the society's activity (some new sources were found, replenishment of the society's treasury , a free public library-reading room was opened in the city, a national theater in the form of public performances was established, invitations of professors of metropolitan universities to give lectures in Yelysavethrad, etc. were introduced into the practice of the society; 1902–1914 – changing the regulations for the second time, the Yelysavethrad Society for the Dissemination of Literacy and Crafts continued educational and cultural activities (maintenance of a craft and literacy school, the establishment of kindergartens, the promotion of art, art exhibitions, theater performances, concerts, etc.); the contribution of the society members to the development of educational processes of the region is investigated; the experience of the organization of preschool, vocational and technical, art education in the system of work of the society in the specified historical period is generalized; the concept of «public associations», information on the activities of public associations in the Russian Empire; features of educational development in Yelysavethrad region of the specified period; the historiography of the problem was further developed; generalization of the experience of pedagogical and public-educational activity of the Yelysavethrad Charitable Society for the Dissemination of Literacy and Crafts in a specific historical period.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Селезень В.Д. 
Дидактичні засади структури і змісту навчально-методичного комплексу з креслення в основній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.Д. Селезень ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан дослідженості проблеми в педагогіці та методиці навчання креслення, з 1920-х рр. і до сьогодення. Експериментально доведено доцільність ієрархічного розташування різнорівневого дидактичного матеріалу для виявлення навченості учня, поетапного формування вмінь і навичок роботи з навчальною інформацією, а відтак формування основних компетентностей учня. Для інтенсифікації навчального процесу, його індивідуалізації, навчально-методичний комплект розроблено в двох підсистемах, а саме: дидактичний комплект учня та методичний комплект учителя, за участю яких реалізується особистісно орієнтований підхід до навчання, де перша підсистема інтерпретується як засіб навчання, а друга - як засіб викладання. Доведено, що використання навчально-методичного комплекту дає позитивні якісні та кількісні зміни, зокрема, в експериментальних класах простежується тенденція домінування репродуктивно-продуктивної та продуктивної навченості та зменшення кількості тих учнів, які навчаються репродуктивно. Встановлено, що використання навчально-методичного комплекту на практиці створює умови для індивідуалізації навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА368714

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Бондар Н.О. 
Дидактичні умови активізації мислительної діяльності учнів 8 - 9 класів на уроках креслення: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.О. Бондар ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблему активізації мислительної діяльності учнів на уроках креслення. Проаналізовано її особливості у процесі сприйняття й оперування графічною інформацією. На підставі даного аналізу визначено підходи до проблеми удосконалення методики навчання креслення з метою активізації мислительної діяльності школярів. Визначено умови забезпечення такої діяльності на уроках. Запропоновано та теоретично обгрунтовано засоби впливу на мислительні процеси учнів під час розв'язання задач, що забезпечують їх самостійне розв'язування та впливають на розвиток мислення. Розроблено систему графічних задач, що активізують мислення та сприяють підвищенню продуктивності графічної діяльності. Визначено показники рівнів сформованості мислительних операцій та якостей, які проявляються за умов даної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж. р(4УКР)2-3 +
Шифр НБУВ: РА344679

Географічні рубрики:

      
10.

Абдуллаєв Фархад Ядулла огли 
Динамічна стійкість прямолінійних труб із внутрішніми потоками неоднорідної рідини: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.17 / Фархад Ядулла огли Абдуллаєв ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Наведено задачу, що виникає в транспорті, в авіаційній і космічній техніці, у нафтовій і газовій промисловості та в енергомашинобудуванні, про пружні коливання та динамічну стійкість трубчатих стержнів, які містять внутрішні потоки неоднорідної рідини. Розглянуто: моделі, в яких неоднорідність стаціонарного потоку може бути обумовлена змінами в процесі руху його агрегатного стану (наприклад, зміною тиску в повітряно-водяних або паро-водяних сумішах, її усередненої густини та швидкості) та його параметри є неперервними функціями осьової координати; модель руху внутрішньої акустичної хвилі, яка моделюється руховим полем внутрішнього тиску, що змінюється за гармонійним законом; моделі потоку з розривними параметрами, які складаються з дискретних мас рідиних згустків, розділених порожнинами та заповнених газом (паром). Для дослідження динамічної стійкості використано методи безпосереднього комп'ютерного моделювання і методи теорії Ляпунова і Флоке. Вивчено поведінку консольних та шарнірно закріплених труб у докритичному, критичному та закритичному станах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ71-022.84
Шифр НБУВ: РА310169 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Голляк Ю. Б. 
Економічний механізм реалізації міжгалузевої взаємодії в авіаційній промисловості України: автореф. дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.03 / Ю. Б. Голляк ; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. — К., 2011. — 40 с.: рис., табл. — укp.

Розроблено концептуальні положення формування міжнародної взаємодії та практичні рекомендації з підвищення ефективності управління розвитком і модернізацією авіаційної промисловості (АП) України. Розкрито сутність і закономірності формування економічного механізму міжгалузевої взаємодії в АП, розроблено умови забезпечення ефективності її функціонування. Запропоновано методи аналізу рівня ефективності галузевої структури, моделі адаптивного прогнозування за механізму функціонування й організації АП. Розроблено нові методичні підходи до визначення економічних передумов необхідного розвитку потужностей АП. Обгрунтовано напрями розвитку тенденції світогосподарських відносин і регулювання національних ринків відповідно до стратегій конкурентоспроможності АП України в міжнародному бізнесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.527.5
Шифр НБУВ: РА383616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Карабчевський В.В. 
Комп'ютерна підтримка зв'язку між операціями над двовимірними і тривимірними моделями: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.01.01 / В.В. Карабчевський ; Держ. вищ. навч. заклад "Донец. нац. техн. ун-т". — Донецьк, 2006. — 17 с. — укp.

З'ясовано коло задач, які не розв'язуються з використанням базових засобів поверхневого і твердотільного моделювання розповсюджених на ПЕОМ графічних систем. Запропоновано використання апарата нарисної геометрії, що зумовлює необхідність розвитку засобів підтримки розв'язання задач з використанням графічних операцій над комплексним кресленням, які повинні забезпечити напівавтоматичну генерацію тривимірного представлення геометричних фігур з використанням двовимірних проекційних моделей, а також підтримку розв'язання задач нарисної геометрії. Розглянуто необхідний для створення таких засобів математичний апарат. Запропоновано алгоритми генерації тривимірних моделей і автоматичного розв'язання базових задач нарисної геометрії. Алгоритми можна реалізувати у середовищі AutoCAD, що дає змогу використовувати інструменти двовимірного та тривимірного геометричного моделювання цієї системи, і автоеномно з використанням мов високого рівня загального призначення та базових графічних засобів Windows, що дає деякі переваги за умов реалізації запропонованих методів і дозволяє запобігти використанню ліцензійного програмного забезпечення великої вартості. Визначено мінімальний склад об'єктів автономної системи, операції над ними, необхідні засоби точної побудови, виконано реалізацію декількох версій такої системи. Запропоновано напрямки її подальшого розвитку. Розроблені методи та засоби використано у складі системи автоматизованого проектування деталей, що містять гвинтові лінійчаті поверхні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В181.191.1 с51 + З970.63 +
Шифр НБУВ: РА345826

Рубрики:

      
13.

Піскун Н. В. 
Комплекс технологічних процесів індукційної зонної плавки і зварювання в твердій фазі та плавленням жароміцного інтерметаліда системи TiAl / Н. В. Піскун. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню важливої науково-прикладної задачі: оптимізації структури і властивостей конструкційного інтерметалідного сплаву Ti-44Al-5Nb-3Cr-1.5Zr(ат.%) системи титан-алюміній методом індукційної безтигельної зонної плавки для подальшого його використання в авіаційній галузі та розробці технологічних процесів його зварювання – дифузійного в твердій фазі та електронно-променевого зварювання з регульованою швидкістю охолодження зварних швів після ЕПЗ, що дають можливість отримувати бездефектне зварне з'єднання і підвищення механічних властивостей. Задачу вирішено шляхом розроблення технології ІБЗП, яка забезпечує вплив процесів структуроутворення в сплаві на його механічні властивості, а також встановлення залежностей між умовами охолодження і структурними трансформаціями при зварюванні та їх взаємозв'язок з напруженим станом зварного з'єднання.Актуальність роботи обумовлена необхідністю розробки нових наукових підходів при створенні сучасних конструкційних інтерметалідних сплавів, які є перспективними матеріалами для аерокосмічної техніки, автомобільної промисловості та інших галузей техніки, а також необхідністю створення надійних методів їх з'єднання. В роботі проведений детальний аналіз літературних джерел, в яких розглядаються питання структури і властивості конструкційних інтерметалідів системи TiAl та методи їх отримання. Приведені вимоги до властивостей інтерметалідів при промисловому використанні. Розглянуто переваги зонної плавки інтерметалідів для оптимізації структури і властивостей. Досліджено вплив легуючих елементів на структуру та властивості інтерметалідів системи TiAl. Проаналізовані роботи, які присвячені зварюванню інтерметалідів. При створенні технології індукційної безтигельної зонної плавки інтерметалідів визначено теплові умови процесу. Методами термомеханічної обробки сплаву системи TiAl (Nb, Cr, Zr) після ІБЗП були одержані листові напівфабрикати для проведення зварювання. Визначені режими термообробки та проведені дослідження структури і властивостей деформованого матеріалу. Досліджена можливість зварювання інтерметалідного сплаву Ti-44Al-5Nb-3Cr-1.5Zr у твердій фазі. Проведені експерименти по дифузійному зварюванню в вакуумі з використанням різних технологічних прийомів, як без застосування проміжних прошарків, так із прошарками у вигляді фольги. Розроблена технологія електронно-променевого зварювання інтерметаліду системи TiAl (Nb, Cr, Zr). Проведений комплекс чисельно-експериментальних досліджень кінетики температурних полів і напруженого стану сприяв вибору параметрів післязварювальної термообробки. Встановлено вплив параметрів процесу електронно-променевого зварювання і подальшої обробки на формування структури і механічних властивостей зварних з'єднань інтерметаліду системи титан-алюміній. За результатами проведених досліджень створена технологія електронно-променевого зварювання інтерметаліду з подальшою локальною термообробкою, що дозволяє значно знизити схильність зварного з'єднання до утворення холодних тріщин. Показано, що при зварюванні з регульованою швидкістю охолодження на рівні 0,7- 0,9 0С/с відбувається трансформація α-фази в ламельну (γ+α2)-фазу, при цьому в сплаві зберігається β-фаза, яка покращує пластичність і міцність сплаву та блокує зародження і поширення тріщин в α2-фазі.^UThe dissertation is devoted The dissertation is devoted to the solution of the scientific and applied problem: in order to optimize the structure and properties of structural intermetallic alloy Ti-44Al-5Nb-3Cr-1.5Zr (at%) of the titanium-aluminum system of conducting zone recrystallization by the method of induction crucible zone melting for its further use technological process of electron beam welding with adjustable cooling rate, which makes it possible to obtain defective welded joint.The problem is solved by establishing the influence of the processes of structure formation in the alloy during induction crucible zone melting on its mechanical properties, as well as the dependence between the conditions of cooling during electron beam welding and structural processes and their relationship with the stress state of the welded connection.The urgency of the work is due to the need to develop new scientific approaches in the creation of modern structural intermetallic alloys, which are promising materials for aerospace engineering, automotive industry and others. fields of technologyIn the work a detailed analysis of literary sources is considered, in which the questions of structure and properties of structural intermetallics of TiAl system and methods of their production are considered. The requirements for the properties of intermetallics for industrial use are given. The advantages of band melting of intermetallics for optimization of structure and properties are considered. The influence of alloying elements on the structure and properties of the intermetallics of the TiAl system is investigated. The works devoted to the intermetallic welding are analyzed.Methods of thermomechanical treatment of TiAl alloy (Nb, Cr, Zr) alloy after the UPS were obtained sheet semi-finished products for welding. The heat treatment regimes were determined and the structure and properties of the deformed material were investigated.The possibility of welding the intermetallic alloy Ti-44Al-5Nb-3Cr-1.5Zr in the solid phase was studied. Experiments on diffusion welding in vacuum were carried out using various technological methods, both without intermediate layers and with layers in the form of a foil. According to the results of researches the technology of electron beam welding of intermetallide with adjustable cooling is created, which allows to reduce considerably the tendency of welded joint to formation of cold cracks with the use of various technological methods. For the first time, it is found that the cooling rate of the welded compound of intermetallide at the level of 0.7- 0.90C/s and below significantly reduces its tendency to form cold cracks. For the first time, it has been found that the welding with controlled cooling transforms the α-phase into a lamellar (γ + α2) -phase, while the alloy retains some amount of β-phase, which improves the plasticity of the alloy and blocks the origin and propagation of cracks in the α2-phase.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Циганок Є. Ю. 
Ландшафтно-екологічна організація природоохороннихтериторій урбанізованих зон (на прикладі міста Києва). / Є. Ю. Циганок. — Б.м., 2022 — укp.

Дослідження за темою дисертації виконувалось протягом 2017–2021рр. згідно з планами науково-дослідницьких робіт кафедри фізичної географіїта геоекології географічного факультету Київського національногоуніверситету імені Тараса Шевченка.Дисертація присвячена дослідженню ландшафтно-екологічноїорганізації природоохоронних територій (ПОТ), розташованих в межахурбанізованого середовища, на прикладі об'єктів природно-заповідногофонду (ПЗФ) та зеленої інфраструктури Києва.Вихідними матеріалами дослідження слугували власні дані польовогообстеження об'єктів ПЗФ Києва та його зелених зон, креслення діючого іпроектованого Генеральних планів міста Київ, нормативні документиКиївської міської ради, екологічні паспорти адміністративних районів,реєстри комунальних рекреаційних зон, геопросторові дані OpenStreetMap(OSM) та Google Maps, численні картографічні матеріали, зокрематопографічний план Києва у масштабі 1:2000, цифрова ландшафтна картаКиєва у масштабі 1:25000, Проекти організації територій об'єктів ПЗФ.^UResearch on the topic of the dissertation was carried out during 2017 – 2021in accordance with the plans of the scientific research of the Department ofPhysical Geography and Geoecology, Geographical Faculty, Taras ShevchenkoNational University of Kyiv.The dissertation is devoted to the study of the landscape-ecologicalorganization of urban protected areas (UPA), located within the urbanenvironment. The territories and objects of the nature reserve fund (NRF) andgreen infrastructure of the City of Kyiv serve as case study of the research.The source materials of the study include own data of the field survey ofNPF objects of Kyiv and its green zones, current and projected Master Plans ofKyiv, normative documents of the Kyiv City Council, administrative districtsecological passports, registers of communal recreational zones, geospatial data ofthe OpenStreetMap and Google Maps, numerous cartographic materials, inparticular a topographic plan of Kyiv at a scale of 1: 2000, a digital landscape mapof Kyiv at a scale of 1: 25000, schemes of organization of territories of the NPF.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Гришманов Є. О. 
Метод автоматизованого прогнозування несприятливих авіаційних подій для підвищення безпеки польотів при управлінні повітряним рухом / Є. О. Гришманов. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація спрямована на вирішення актуального наукового завдання щодо удосконалення методів та моделей автоматизованого прогнозування несприятливих авіаційних подій в польоті на основі методів та моделей глибокого навчання для підвищення якості оцінки ризику для безпеки польотів.Вперше розроблено метод прогнозування несприятливих авіаційних подій в польоті на основі згорткових та рекурентних нейронних мереж у якому, на відміну від відомих, класифікація несприятливих авіаційних подій здійснюється на основі застосування згорткової нейронної мережі, а для початкового налаштування векторного шару гібридної моделі прогнозування використовується попередньо навчений шар рекурентної нейронної мережі.Удосконалено метод формування навчальної вибірки для навчання глибокої гібридної нейронної мережі прогнозування несприятливих авіаційних подій в польоті, що, на відміну від відомих, забезпечує побудову словника текстових повідомлень про несприятливі авіаційні події з використанням міри значущості слів і векторної моделі текстових повідомлень про несприятливі авіаційні події по розміченому набору даних з використанням моделі векторного представлення слів.Одержала подальший розвиток метод автоматизованого прогнозування несприятливих авіаційних подій в польоті, яка, на відміну від відомих, базується на знання-орієнтованому представленні етапів оцінки ризику для безпеки польотів. Це дозволяє забезпечити інтелектуальну обробку даних для підвищення точності та повноти автоматизованої класифікації несприятливих авіаційних подій в польоті.Сукупність вдосконалених методів є науковою сутністю формалізації процесів автоматизованого прогнозування несприятливих авіаційних подій в польоті. Використання отриманих результатів дослідження забезпечить підвищення якості оцінки ризику для безпеки польотів за рахунок впровадження автоматизованого прогнозування несприятливих авіаційних подій в польоті в автоматизовані системи управління повітряним рухом. Результати проведених розрахунків та імітаційного моделювання оцінки ефективності методів та моделей, а також практичне впровадження отриманих результатів підтвердили адекватність запропонованих методів та моделей автоматизованого прогнозування несприятливих авіаційних подій в польоті на основі методів та моделей глибокого навчання.Реалізація розробленого методу прогнозування несприятливих авіаційних подій в польоті на основі згорткових і рекурентних нейронних мереж дозволила автоматизувати процес прогнозування несприятливих авіаційних подій.Реалізація удосконаленого методу формування навчальної вибірки для навчання глибокої гібридної нейронної мережі прогнозування несприятливих авіаційних подій в польоті дозволила використовувати векторну модель навчальної вибірки у якості основи для навчання глибокої гібридної нейронної мережі прогнозування несприятливих авіаційних подій.Реалізація методу автоматизованого прогнозування несприятливих авіаційних подій в польоті в підсистемі оцінки ризику для безпеки польотів дозволила отримати виграш в точності та в повноті класифікації несприятливих авіаційних подій в середньому до 5%.^UThe dissertation is aimed at solving the actual scientific problem of improving the methods and models of automated forecasting of unfavorable aviation events in flight based on methods and models of in-depth training to improve the quality of risk assessment for flight safety.For the first time, the method of forecasting unfavorable aviation events in flight based on convolutional and recurrent neural networks has been developed. Unlike the well-known, the classification of unfavorable aviation events is based on the use of a convolutional neural network, and for the initial setup of the vector layer of the hybrid model of forecasting, a pre-trained layer of recurrent neural network.The method for forming a training sample for training the deep hybrid neural network for forecasting unfavorable aviation events in flight, which, unlike the known ones, provides the construction of a dictionary of text messages about unfavorable aviation events, using the measure of the importance of words and the vector model of text messages about adverse aviation events on the labeled a data set using a vector representation of words.The metod of automated forecasting of unfavorable aviation events in the flight, which, unlike the known ones, is based on the knowledge-oriented representation of the stages of risk assessment for flight safety, has been further developed. This enables intelligent data processing to improve the accuracy and completeness of the automated classification of adverse aviation events in flight.The combination of advanced methods is the scientific essence of the formalization of the processes of automated forecasting of adverse aviation events in the flight. Using the results of the study will improve the quality of risk assessment for flight safety through the introduction of automated prediction of unfavorable aviation events in flight in automated air traffic control systems. The results of the performed calculations and simulation modeling of the evaluation of the effectiveness of the methods and models, as well as the practical implementation of the results, confirmed the adequacy of the proposed methods and models of automated prediction of adverse aviation events in the flight based on the methods and models of in-depth training.Realization of the developed method of forecasting unfavorable aviation events in flight on the basis of convolutional and recurrent neural networks allowed to automate the process of forecasting unfavorable aviation events.The implementation of the advanced method for forming a training sample for training a deep hybrid neural network for forecasting adverse aviation events in flight allowed the use of the vector model of the training sample as the basis for studying the deep hybrid neural network for forecasting unfavorable aviation events.Implementation of metod for automated forecasting of adverse aviation events in flight in the subsystem of risk assessment for flight safety has allowed gain in accuracy and completeness of the classification of unfavorable aviation events on average up to 5%.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Алєксєєв М.О. 
Метод автоматизованого проектування технологічних процесів на основі інтегрування конструкторської і технологічної інформації: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.11.14 / М.О. Алєксєєв ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2004. — 20 с. — укp.

Розроблено новий інтегрований інтелектуальний метод автоматизованого проектування технологічних процесів механічної обробки деталей приладів, що дозволяє сформувати замкнутий, інформаційно нерозривний, двонаправлений цикл конструкторської та технологічної підготовки виробництва. З'ясовано, що даний процес грунтується на запропонованому принципово новому методі зазначення технічної інформації на тривимірних кресленнях деталей безпосередньо на етапі конструкторського проектування за допомогою кольорового кодування технічних вимог, що забезпечує формування комплексних моделей деталей приладів, які містять обсяг конструкторської та технологічної інформації, достатній для прийняття автоматизованим шляхом економічно обгрунтованого рішення про структуру технологічних операцій обробки поверхонь проектованих деталей приладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К96-64
Шифр НБУВ: РА331051

Рубрики:

      
17.

Куценко О. В. 
Методи диференційної навігації повітряних суден за сигналами глобальних навігаційних супутникових систем / О. В. Куценко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуальної науково-технічної задачі розробки методів диференційної навігації повітряних суден за сигналами глобальних навігаційних супутникових систем, що має важливе значення для підвищення безпеки польотів.Метою дисертаційної роботи є розробка і експериментальне дослідження нових і удосконалених методів диференційної навігації повітряних суден за сигналами multi-GNSS, при виконанні операцій: маневру в зоні аеродрому, здійснення заходу на посадку з вертикальним скеровуванням і по категорії.В дисертаційній роботі проведений аналіз документів провідних організацій та наукових публікацій в авіаційній і космічній галузях. За цими даними можна стверджувати, що авіаційний транспорт відіграє провідну роль у забезпеченні стійкості економічного та соціального розвитку. Ключовим елементом, який забезпечує ефективність і надійність експлуатації авіаційного транспорту є аеронавігаційне забезпечення, зокрема його радіонавігаційна складова. Особливе значення приділяється розробці супутникових систем посадки. Розглянута прийнята ICAO класифікація заходів на посадку, і проведений аналіз існуючих категорійних систем посадки за приладами. Наданий опис вимог які висуваються до супутникової системи посадки.Аналіз показав, що актуальною науковою задачею є розробка методів диференційної навігації повітряних суден за сигналами глобальних навігаційних супутникових систем, що має важливе значення для підвищення безпеки польотів.В дисертаційній роботі розглянутий фінальний сегмент заходу на посадку та локальна топоцентрична Декартова система координат XYV пов'язана з злітно-посадковою смугою. Розглянуто похибки які виникають в системі посадки за приладами по сигналам кількох навігаційних супутникових систем. Представлено існуючі і розроблені моделі які дозволяють зменшити вплив даних похибок. Зокрема розроблену модель залишкової тропосферної затримки після здійснення диференційної корекції псевдовідстані ключовою особливістю якої є можливість застосування за відсутності метеорологічних даних. Надана модель корекції псевдовідстані і псевдошвиткості які розраховуються за даними отриманими з кількох наземних навігаційних приймачів, з метою передачі в бортову підсистему системи посадки.В дисертаційній роботі представлені існуючі і розроблені методи виявлення збоїв в наземній підсистемі системи посадки, визначення вкладу наземної підсистеми в похибку скоректованої псевдовідстані, оцінювання точності і цілісності визначення координат, в кінематичному режимі для різних комбінацій супутникових систем.В дисертаційній роботі описаний розроблений апаратно-програмний комплекс що реалізує створені методи і моделі і дозволяє в умовах напівнатурного моделювання досліджувати точність та цілісність навігаційного рішення при виконанні запланованої операції: маневру в зоні аеродрому, здійснення за-ходу на посадку з вертикальним скеровуванням і по категорії з використанням різних комбінацій сигналів супутникових систем: GPS, GLONASS, GALILEO і BeiDou.Надані результати льотних випробувань розробленого апаратно-програмного комплексу. Експериментальний політ являв собою відпрацювання лінійної траєкторії, що імітує фінальну ділянку заходу на посадку і проліт над злітно посадковою смугою.За результатами випробувань отримані такі дані: оцінка вкладу наземної підсистеми в похибку визначення псевдовідстані протягом проведення експерименту; для супутникової навігаційної системи при виконанні запланованої операції: маневру в зоні аеродрому, здійснення за-ходу на посадку з вертикальним скеровуванням і по категорії з використанням різних комбінацій сигналів супутникових систем: GPS, GLONASS, GALILEO і BeiDou отримані еліпсоїди похибок навігаційної системи та, відсоток хибної дієздатності та хибної недієздатності системи.^UThe dissertation is devoted to the solution of the actual scientific and technical problem: aircraft differential navigation methods development with the use of global navigation satellite systems signals. That is important for increasing the safety of flights.The aim of the dissertation is the develop and experimentally study new and improved methods of aircraft differential navigation with the use multi-GNSS signals for performing operations: a maneuver in the aerodrome area, landing approach with vertical guidance and categorical.The dissertation analyzes the documents of leading organizations and scientific publications in the aviation and space industries. According to these data, it can be argued that air transport plays a leading role in ensuring the sustainability of economic and social development. A key element that ensures the efficiency and reliability of air transport operations is air navigation support, in particular its radio navigation component. Special attention is paid to the development of satellite landing systems. The ICAO classification of landing approaches is considered, and the analysis of existing categorical systems of instrumental landing is presented. A requirements description for the satellite landing system is provided.The analysis showed that the actual scientific task is aircraft differential navigation methods development with the use of global navigation satellite systems signals, which is important for improving flight safety.In the dissertation, the final approach segment and the local Cartesian coordinate system XYV connected with the runway are considered. The errors arising in the instrumental aircraft landing system with the use of several satellite systems signals are considered. Presented existing and developed models that reduce the impact of these errors. In particular, the developed model of residual tropospheric delay after the differential correction of the pseudorange. A key feature of which is the possibility of application in case of meteorological data absence. Given a model of pseudorange and pseudorate correction witch calculated from data obtained from several ground-based receivers, and transmit to the landing system onboard subsystem.The dissertation presents existing and developed methods for detecting failures in the landing system ground subsystem, determining the contribution of the ground subsystem to the error of the corrected pseudorange, estimating the accuracy and integrity of coordinate determination in a kinematic mode for different combinations of satellite systems.The dissertation describes the developed hardware and software complex that implements created methods and models and allows navigation solution accuracy and integrity hardware in the loop simulation research, for performing operations: a maneuver in the aerodrome area, landing approach with vertical guidance and categorical, using different signals combinations from satellite systems: GPS, GLONASS, GALILEO and BeiDou.Presented flight test results of the developed hardware and software complex. The experimental flight has a linear trajectory that simulates the landing final approach segment and the flight over the runway.According to the test results, the following data were obtained: ground subsystem contribution estimation to the pseudorange error during the experiment; for satellite navigation system during the planned operation: maneuver in the aerodrome area, landing approach with vertical guidance and categorical using different signals combinations from satellite systems: GPS, GLONASS, GALILEO and BeiDou, navigation system error ellipsoids and the percentage false system capacity and false system incapacity were obtained.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Вересоцька Н. І. 
Методика тестового оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи з креслення: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. І. Вересоцька ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано педагогічні, психологічні, методичні джерела. Теоретично обгрунтовано основні типи тестових завдань і тестів. Проаналізовано форми тестів, тенденції розвитку теорії та практики тестування в сучасній освіті. Визначено методичні особливості конструювання різнорівневих тестових завдань з креслення з метою оцінювання досягнень учнів. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику тестового оцінювання досягнень учнів основної школи з креслення. Розроблено й експериментально перевірено методику тестового оцінювання у навчальному процесі. Доведено, що традиційні методи оцінювання результатів навчальної діяльності учнів на уроках креслення не можуть дати об'єктивної оцінки і, як наслідок - не стимулюють їх прагнення щодо пізнавальної активності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)2-38
Шифр НБУВ: РА372160 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
19.

Єпіхіна Н.О. 
Методика тренажерної підготовки пілотів у періоди перерв льотної діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.О. Єпіхіна ; Укр. інженер.-пед. акад. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему відновлення у пілотів професійно важливих якостей у періоди перерву польотах засобами тренажерної підготовки. Проаналізовано авіаційні випадки та катастрофи, спричинені перервами у польотах. Установлено доцільність використання тренажерних систем як засобів ефективного формування професійної готовності пілотів до реальної діяльності. Розроблено методику тренажерної підготовки пілотів у періоди перерв у польотах (мету, завдання, принципи, зміст, методи, організаційні форми, технічні засоби, критерії та методи оцінювання). Визначено етапи та розділи програми тренування. Методологічною та теоретичною базою методики є системний і суб'єктно-діяльнісний підходи, оптимізації цього процесу сприяє творче використання основних ідей і положень теорій професійної надійності особливо складних систем управління, поетапного формування розумови дій, проблемного та модульного навчання. Ефективність методики перевірено шляхом проведення експериментальних досліджень. Доведено, що її застосування дозволяє підвищити якість професійної підготовки пілотів у періоди перерв у польотах. Обгрунтовано специфічні методи, що дозволяюь оцінювати професійну готовність пілотів за екстремальних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О5р-48 +
Шифр НБУВ: РА364009

      
20.

Даншина С. Ю. 
Методологічні основи створення системного проєктно-орієнтованого управління розвитком високотехнологічних підприємств / С. Ю. Даншина. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – процеси управління проєктами розвитку високотехнологічних підприємств (ВТП); Мета дослідження – підвищення ефективності управління ВТП шляхом використання методології системного проєктного управління розвитком; методи дослідження – системного й інтелектуального аналізу, функціонального, системного, комп'ютерного моделювання, теорії ймовірностей і теорії корисності, регулярні схеми системних моделей, теоретико-множинне подання, методи повнофакторного експерименту, цілочислової та багатокритеріальної оптимізації, багатоагентного моделювання; результати – методологічні основи, моделі та методи формують науково-методичну базу для створення системного проєктно-орієнтованого управління розвитком ВТП, дають змогу підвищити їх конкурентоспроможність шляхом скорочення часу на планування та зменшення витрат на реалізацію проєктів розвитку, часу на розроблення методичного забезпечення проєктно-орієнтованого управління розвитком за допомогою інформаційних технологій, постійного вдосконалення знань проєктних команд і накопичення успішного практичного досвіду в управлінні ВТП; новизна – вперше розроблено методологічні основи створення проєктно-орієнтованого управління розвитком ВТП шляхом системного моделювання управління; вперше розроблено концептуальну і функціональну моделі системного проєктно-орієнтованого управління розвитком ВТП, що дає змогу враховувати складні зв'язки проєктів у корпоративному управлінні; вперше розроблено метод вибору напрямку розвитку при реформуванні ВТП в умовах обмежених ресурсів підприємства; удосконалено модель технічного забезпечення комунікаційних взаємодій при управлінні проєктом розвитку в середовищі віртуального проєктного офісу; дістало подальшого розвитку системне управління проєктами, що дає змогу формалізувати цілі, функції, організаційну структуру та поєднує різні складові для забезпечення ефективності управління розвитком; дістало подальшого розвитку науково-методичне забезпечення процесів управління матеріальними ресурсами проєктів розвитку, що враховує динаміку зміни запасів в умовах існуючого попиту на ринку, прогнозує необхідну кількість матеріальних ресурсів для проєкту розвитку та дозволяє сформувати логістичну інфраструктуру для виконання проєкту в умовах обмежених можливостей; ступінь впровадження – впроваджено у Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційній інститут»; у ТОВ «НВП “Терравіатех”»; у ТОВ «ТСОФТ»; на НВП «Навігаційно-геодезичний центр»; галузь – проєкти розвитку підприємств високотехнологічної галузі.^UObject of research - processes of managing projects for the development of high-tech enterprises (HTE); the aim of research - to improve the efficiency of management of HTE by using the methodology of systemic project-oriented development management; research methods - methods of system and intellectual analysis, functional, system, computer modeling, probability theory and utility theory, regular schemes of system models, set-theoretic representation, methods of full factorial experiment, integer and multicriteria optimization, multiagent-based modeling; results - scientific and methodological base was formed for the creation of a systematic project-oriented management of the development of HTE. This makes it possible to increase their competitiveness by reducing planning time, reducing costs for the implementation of development projects, time for developing methodological support for project-oriented development management using information technologies, constantly improving the knowledge of project teams and accumulating successful practical experience in managing of HTE; novelty – for the first time, methodological foundations for creation of project-oriented management of the development of HTE through systemic modeling of management; for the first time, a conceptual and functional models of systemic project-oriented management of the development of HTE, which allows taking into account the complex relationships of projects in corporate management; for the first time, a method of choosing the direction of development when reforming the HTE in conditions of limited enterprise resources; improved the model of the process of communication interaction in the environment of a virtual project office; developed the method for estimating the results of forecasting the need in project resources; developed structural and process models based on the decomposition of the project management structure and process of the development of HTE, which allow to combine and formalize the goals, functions, process and organizational structure; developed the method for determining the level of the target stock, which makes it possible to take into account the dynamics of its change in the conditions of existing demand on the market for the consumption of high-tech products; a method of forming a distributed organizational structure for managing a development project based on multi-criteria optimization of its logistics infrastructure; implementation – the results were implemented at the National Aerospace University named after N. Zhukovsky "Kharkiv Aviation Institute", Scientific and Production Enterprise "Terraviatech", "TSOFT", Scientific Production Enterprise "Navigation and Geodetic Center"; industry - high-tech enterprises development projects.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського