Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (625)Книжкові видання та компакт-диски (141)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>K=АКАДЕМІЧНА$<.>+<.>K=МОБІЛЬНІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 66
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іванченко Є.А. 
Формування професійної мобільності майбутніх економістів у процесі навчання у вищих навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Є.А. Іванченко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2005. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано й апробовано модель формування професійної мобільності майбутніх економістів у процесі навчання у вищих навчальних закладах та визначено педагогічні умови, що сприяють її реалізації. Конкретизовано сутність і структуру поняття "професійна мобільність майбутніх економістів". Визначено критерії, показники та рівні сформованості даної якості. Уточнено зміст поняття "професійна мобільність фахівця" та запропоновано просторову схему формування рівнів професійної мобільності майбутніх економістів. Результати наукового дослідження використано у процесі розробки спецкурсу "Професійна мобільність майбутніх фахівців".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У.р30-2 +
Шифр НБУВ: РА335837

Рубрики:

      
2.

Андрієвський М. В. 
Проєктування ракетних двигунних установок на висококонцентрованому перекису водню і керосині / М. В. Андрієвський. — Б.м., 2021 — укp.

В XXI сторіччі було виокремлено три основні фактори, які формують розвиток ракетно-космічної техніки. Перший фактор – активна комерціалізація космосу. Це означає, що створення ракети-носія (РН) обґрунтовується не вимогами забезпечення престижу країни, як це було в XX сторіччі, а виключно вимогами ринку. Очевидно, що вони породжують конкурентну боротьбу, що змінює розуміння ефективності ракетно-космічного комплексу (РКК). У ринковому аспекті, ефективність РКК визначається мінімальною ціною за виконання пускової місії із забезпеченням загальноприйнятої надійності, мобільністю надання пускових послуг, можливістю адаптації до специфічних вимог ринку.Другим суттєвим фактором, що формує напрямок розвитку ракетно-космічної техніки, є мініатюризація електроніки. Цей фактор збільшує запит на запуск малих ракет-носіїв. Очевидно, що концепція малої ракети-носія повинна передбачати максимальну автономію від підрозділів космодрому для зменшення ціни експлуатації та забезпечення мобільності надання пускових послуг.Третім важливим фактором є вимоги до екологічності та безпеки експлуатації ракетної техніки. Цей фактор формує необхідність пошуку та використання компонентів палива, які були б безпечними не тільки у процесі експлуатації, а й у процесі їх виготовлення.Перші два фактори роблять актуальними розробку двигунних установок на висококиплячому паливі. Проте третій фактор робить неможливим використання «класичних» висококиплячих компонентів палива, таких як несиметричний диметилгідразин та азотний тетроксид. Єдиним паливом, яке сьогодні задовольняє більшості вимог, є пара: перекис водню – керосин. Таке паливо має ряд переваг над класичними кріогенним компонентами. По-перше, у випадку затримки пуску немає необхідності зливати компоненти палива, що забезпечує мобільність пускової місії. По-друге, немає необхідності постійної дозаправки ракети-носія, що збільшує незалежність ракети-носія від космодрому. По-третє, немає необхідності у складних системах термостатування, захолоджування агрегатів, температурного компенсування трактів. Метою дисертаційної роботи є визначення закономірностей процесів в тракті охолодження, внутрішньобакових процесів, в системах запуску та регулювання двигуна, що працює на парі компонентів: висококонцентрований перекис водню – керосин, визначення методів виготовлення основних вузлів двигуна на основі сучасних технологій;Для досягнення поставленої мети потрібно було вирішити ряд науково-технічних задач:- уточнення відомої методики розрахунку трактів охолодження камери згоряння двигуна перекисом водню в умовах значного надлишку окислювача з врахуванням особливостей технології виготовлення;- визначення впливу параметрів регулюючих елементів на режим роботи ракетного двигуна на компонентах палива: перекис водню – керосин в умовах значного надлишку окислювача;- визначення ключового термодинамічного співвідношення, яке виключає об'ємну конденсацію робочого тіла під час наддування бака окислювача продуктами розкладання перекису водню, та математичне моделювання внутрішньобакових процесів; - визначення впливу характеристик сучасних адитивних технологій на конструкцію основних вузлів ракетного двигуна. Об'єкт дослідження – процеси, що відбуваються у тракті охолодження камери ракетного двигуна, внутрішньобакові процеси та динамічні процеси запуску та регулювання ракетних двигунних установок, що працюють на компонентах палива висококонцентрований перекис водню – керосин.Предмет дослідження – параметри та характеристики ракетних двигунних установок, що працюють на компонентах палива висококонцентрований перекис водню – керосин.^UIn the XXI century, three main factors, that make the development of rocket and space technology, were identified. The first factor is the active commercialization of space. It means that the creation of a launch vehicle is not based on the requirements of ensuring the prestige of the country, as it was in the XX century, but only on the requirements of the market. It is obvious that market interactions give a rise to competition, which changes the understanding of the effectiveness of the rocket and space complex (RSC). In the market aspect, the effectiveness of the RSC is determined by the mobility of launch services, the ability to adapt to specific market requirements, as well as the minimum price for the launch mission.The second significant factor that forms the direction of development of rocket and space technology is the miniaturization of electronics. This factor increases the demand for the launch of small launch vehicles. Obviously, the concept of a small launch vehicle should provide maximum autonomy from the spaceport to reduce the cost of operation and ensure the mobility of launch services.The third important factor is the requirements for environmental friendliness and safety of missile technology. This factor creates the need to find and use fuel components that would be safe not only during operation, but in the process of their manufacturing.The first two factors make the development of storable propellant launch vehicles relevant. However, the third factor makes it impossible to use classic storable propellant such as unsym-dimethylhydrazine and dinitrogen tetroxide. The only fuel that meets all the requirements is a match of hydrogen peroxide - kerosene. This fuel has a number of advantages over the classic cryogenic components. First, in the event of a start delay, there is no need to drain the fuel components, which ensures the mobility of the launch mission. Secondly, there is no need for constant refueling of the launch vehicle, which increases the independence of the launch vehicle from the spaceport. Third, there is no need for a complex system of thermostating and cooling units.The purpose and objectives of the study – to investigate the throttling and launch processes of the rocket engine running on hydrogen peroxide - kerosene, as well as the formation of recommendations for the design of modern rocket propulsion systems, taking into account trends in the market of the launch services.The object of the study is rocket engines running on fuel components hydrogen peroxide – kerosene.The subject of the study is a method of rocket engines thrust chamber manufacturing; processes of thrust chambers (TCh) cooling organization; static and dynamic processes occurring in rocket propulsion systems. Also the internal tank processes that occur during the inflation of the engine fuel tanks are the subject of the study.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Білик О.М. 
Мобільність в системі людського капіталу: методика оцінювання та напрями активізації: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.07 / О.М. Білик ; Держ. вищий навч. заклад "Київ. нац. економ. ун-т ім. В.Гетьмана". — К., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено методичні засади розрахунку інтегрального індексу реалізованої мобільності населення, який грунтується на визначенні рівня реалізації ключових напрямів людської мобільності, а саме: освітньої, професійно-кваліфікаційної, інтелектуальної, територіальної. Сформовано підхід до розуміння сутності понять "мобільність" і "міграція" у контексті теорії людського капіталу. Визначено зовнішні та внутрішні чинники, що впливають на активізацію індивідуальної мобільності. Запропоновно систему абсолютних і відносних показників, які характеризують реалізовану мобільність як актив людського капіталу. Удосконалено методику оцінювання ефективності витрат на трудову міграцію як інвестицій у людський капітал, в якій значно розширено коло можливих прямих і непрямих матеріальних і моральних витрат і зисків. Розроблено організаційно-економічне та ресурсне забезпечення активізації мобільності населення України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.271.14 + У9(4УКР)240 +
Шифр НБУВ: РА365256

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Білозерова М. В. 
Формування поліпрофесійної мобільності майбутніх соціальних працівників в умовах євроінтеграції / М. В. Білозерова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено проблемі формування поліпрофесійної мобільності майбутніх соціальних працівників в умовах євроінтеграції. На основі аналізу науково-педагогічних джерел, розкрито поняття «мобільність», «професійна мобільність», «поліпрофесійна мобільність», розглянуто види та ознаки мобільності; здійснено ретроспективний аналіз та визначено етапи становлення наукової категорії «мобільність»; на основі міждисциплінарного підходу, зокрема аналізу філософської, соціологічної, психологічної, педагогічної, правової, економічної, медичної літератури, визначено сутність поняття «поліпрофесійна мобільність соціального працівника» та зміст, особливості, структурні складові процесу формування поліпрофесійної мобільності майбутніх соціальних працівників в умовах євроінтеграції; на основі системного підходу розроблено структурно-змістову модель формування поліпрофесійної мобільності майбутніх соціальних працівників в умовах євроінтеграції; досліджено тенденції розвитку освіти в Європі та в Україні, проаналізовано досвід підготовки фахівців соціальної сфери у вітчизняному та європейському вимірі. Проведено діагностику (констатувальний етап експерименту) стану сформованості поліпрофесійної мобільності майбутніх соціальних працівників в умовах євроінтеграції. Обґрунтовано соціально-педагогічні умови формування поліпрофесійної мобільності майбутніх соціальних працівників в умовах євроінтеграції, організовано та проведено соціально-педагогічний експеримент з упровадження цих умов. Аналіз та оцінка результатів експериментальної роботи (контрольний етап) засвідчує наявність позитивних змін у показниках досліджуваних критеріїв сформованості поліпрофесійної мобільності майбутніх соціальних працівників. Результати дослідження можуть бути упроваджені в системі підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, які навчаються за освітньою програмою спеціальності 231 Соціальна робота, а також у процесі підвищення кваліфікації педагогічних та соціальних працівників. Ключові слова: мобільність, професійна мобільність, поліпрофесійна мобільність соціального працівника, майбутній соціальний працівник, соціально-педагогічні умови формування поліпрофесійної мобільності в умовах євроінтеграції, освітнє середовище ЗВО, євроінтеграція.^UThe dissertation is devoted to the problem of development of to-be social workers polyprofessional mobility within the conditions of European integration. Having analysed scientific and pedagogical sources, the concepts of "mobility", "professional mobility", "polyprofessional mobility" are revealed, the types and signs of mobility are considered; a retrospective analysis was carried out and the stages of formation of the scientific definition of "mobility" were determined; the essence of the concept "polyprofessional mobility of a social worker" and the content, features, structural components of the process of forming polyprofessional mobility of to-be social workers in European integration were determined based on the interdisciplinary approach, in particular the analysis of philosophical, sociological, psychological, pedagogical, legal, economic, medical literature; on the basis of the system approach the structural-semantic model of formation of polyprofessional mobility of to-be social workers under the conditions of European integration is developed; trends in the development of education in Europe and Ukraine are studied, the experience of social specialists training in the national and European extent is analyzed. The diagnosis (ascertaining stage of the experiment) of the state of to-be social workers polyprofessional mobility development in the conditions of European integration is carried out. Substantiates the socio-pedagogical conditions for the development of polyprofessional mobility of to-be social workers in terms of European integration; a socio-pedagogical experiment on implementing these conditions has been organized and conducted. Analysis and evaluation of the experimental work results (control stage) shows the presence of positive changes in the indicators of the studied criteria for the development of polyprofessional mobility of to-be social workers. The participants of the experimental group were found to have improved the level of their polyprofessional mobility. The results of the study can be implemented in the system of higher education at the first (bachelor's) level for those who study on the educational program, specialty 231 Social Work, as well as in the process of professional advanced training for teachers and social workers. Key words: mobility, professional mobility, social worker polyprofessional mobility, to-be social worker, socio-pedagogical conditions of polyprofessional mobility development, educational environment of external independent testing (EIT), European integration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Барна І.М. 
Етногеографічне дослідження регіону (на матеріалах Тернопільської області): Автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.02 / І.М. Барна ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2005. — 19 с. — укp.

Поглиблено теоретико-методологічні засади етногеографічного дослідження обласного регіону. Визначено сутність поняття "територіальна етнічна спільність", встановлено її ієрархічні рівні. Виявлено головні тенденції у формуванні обласної етнічної спільності впродовж другої половини XX ст. та в сучасний період, визначено вплив соціально-економічних, історико-географічних, політичних і природних чинників на її структуру. Здійснено періодизацію розвитку етногорафічних процесів на території Тернопільщини. Проаналізовано етнічний склад населення на кожному етапі. Досліджено освітній і професійний рівень етносів, їх релігійний склад та електоральні уподобання у різні періоди. Виявлено територіальні особливості етнічної структури населення Тернопільської області, визначено її відмінності у міських і сільських поселеннях регіону. Встановлено залежність між етнічним складом населення та його освітнім рівнем і професійною структурою. З'ясовано вплив сучасного етнічного складу населення на соціальні процеси, передусім релігійну та електоральну ситуації, міграційну мобільність. Розроблено оригінальні картосхеми етнічного складу населення на різні історичні дати, що ілюструють динаміку етногеографічних процесів та тенденції їх зміни у майбутньому, відображають релігійну та електоральну ситуації в Тернопільській області.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*18:Д8 + У049(4УКР-4ТЕР)2 +
Шифр НБУВ: РА340088

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Бенчак О. Ф. 
Соціологічні виміри кордонів і транскордонних взаємодій. / О. Ф. Бенчак. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації представлені результати дослідження кордонів і транскордонних взаємодій. Запропоновано релевантний понятійно-категоріальний апарат з авторським дефініюванням головного рядоутворювального (кордон) та похідних (транскордонна взаємодія, транскордонна мобільність, транскордонне співробітництво) понять. Аргументовано, що транскордонні взаємодії, які локалізуються на міждержавному кордоні та прикордонні, мають інституціональний, соціально-економічний та соціокультурний виміри. В роботі сконструйовано аналітичний і методичний інструментарії соціологічної евалюації ефективності соціального управління транскордонними взаємодіями. Запропоновано авторську програму соціологічного дослідження транскордонних взаємодій із увагою до інституційних, соціально-економічних та соціокультурних аспектів цих явищ в єдності її методологічної та методичної частин, яку доцільно використовувати в емпіричному вивченні проблематики кордонів і транскордонних взаємодій на різних ділянках кордону України та у дослідженнях споріднених проблем. Отримані результати та методика дисертаційного дослідження можуть бути використані для розробки та вдосконалення державних і громадських проектів, програм, спрямованих на оптимізацію соціального управління транскордонною співпрацею; у плануванні та проведенні соціологічних моніторингів транскордонних взаємодій на кордонах України. Отримані результати можуть знадобитися для розробки та викладання навчальних дисциплін: «Соціологія політики», «Соціологія міжнародних відносин», «Соціологія міграції», «Соціологія глобалізації» та ін.^UThe dissertation presents the results of the study of borders and cross-border interactions. The relevant concept-categorical apparatus with the author's definition of the main row forming (border) and derivatives (cross-border interaction, cross-border mobility, cross-border cooperation) are offered. It is argued that cross-border interactions that are localized on the intergovernmental border and border are institutional, socio-economic and socio-cultural dimensions. The paper constructed the analytical and methodical tools of sociological evaluation of the effectiveness of social management of transboundary interactions. The author's program of sociological study of cross-border interactions with attention to institutional, socio-economic and socio-cultural aspects of these phenomena in the unity of its methodological and methodological parts is proposed, which it is expedient to use in the empirical study of the problems of borders and cross-border interactions in various sections of the border of Ukraine and studies related problems.The results and methods of dissertation can be used to develop and improve state and public projects, programs aimed at optimizing social management of cross-border cooperation; In planning and conducting sociological monitoring of transboundary interactions at the borders of Ukraine. The results may be needed to develop and teach educational disciplines: "Sociology of Policy", "Sociology of International Relations", "Sociology of Migration", "Sociology of Globalization", etc.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Бойченко Е.Б. 
Оцінка трудової мобільності жінок на регіональному ринку праці: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.07 / Е.Б. Бойченко ; Ін-т екон.-прав. дослідж. НАН України. — Донецьк, 2008. — 19 с. — укp.

Узагальнено теоретичні, проаналізовано практичні та розроблено науково-методичні положення та пропозиції щодо визначення трудової мобільності жінок на регіональному ринку праці. Досліджено поняття ринку праці та трудової мобільності. Визначено чинники, які впливають на формування потоків трудової мобільності. Розглянуто існуючі методики щодо оцінювання трудової мобільності жінок на даному ринку та проаналізовано даний ринок у контексті дослідження. На ринку праці Донеччини установлено негативні тенденції щодо жіночої зайнятості. На підставі результатів аналізу трудової мобільності жінок даного регіону визначено динаміку та виявлено причини, що її зумовлюють у економічному, територіальному та галузевому аспектах. Оцінено трудову мобільність жінок на внутрішньофірмовому ринку праці. З'ясовано ознаки трудових переміщень населення й уточнено класифікацію форм трудової мобільності. Обгрунтовано створення системи мотивів і розроблено механізм її функціонування та заходи, що сприяють зайнятості жінок. Удосконалено методику оцінювання трудової мобільності жінок з використанням показників масштабів і рівня інтенсивності трудової мобільності. Розроблено рекомендації щодо вдосконалення статистичної бази даних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)249.202.1 +
Шифр НБУВ: РА361282

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Вовк С. В. 
Міжнародна мобільність реального капіталу: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.02 / С. В. Вовк ; Терноп. нац. екон. ун-т. — Т., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні аспекти міжнародної мобільності реального капіталу. Проаналізовано її сутність і значення у контексті формування нового світового економічного порядку. Сформульовано визначення понять "реальний капітал", "міжнародна мобільність реального капіталу", "прямі іноземні інвестиції". Здійснено типізацію прямих іноземних інвестицій як форми міжнародної мобільності реального капіталу, виділено основні її види та визначено вплив. Здійснено моніторинг економіко-демографічних факторів щодо міжнародної мобільності реального капіталу та виділено групи країн за масштабністю її впливу. Проаналізовано участь України загалом та її регіонів зокрема у міжнародних потоках реального капіталу. Розроблено модель, яка відображає вплив міжнародної мобільності реального капіталу на макро- та мікрорівні. Запропоновано шляхи активізації участі України у міжнародних потоках реального капіталу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У50-56 + У9(4УКР)0-56
Шифр НБУВ: РА371248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Гадецький В.Г. 
Соціальні наслідки реструктуризації підприємств вугільної промисловості: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / В.Г. Гадецький ; НАН України. Ін-т економіки пром-сті. — Донецьк, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено вплив реструктуризації підприємств вугільної промисловості України на становлення ринкових відносин у країні, а також на соціально-економічні зміни у житті звільнених з ліквідованих вуглевидобувних підприємств шахтарів. На підставі аналізу суті й аспектів реструктуризації підприємств даної промисловості виявлено стратегічні та тактичні напрями реструктуризації вугільних шахт, висвітлено зарубіжний досвід реструктуризації вугільної галузі. Обгрунтовано вплив даного процесу на соціально-економічне становище шахтарських міст України, визначено фактори, що впливають на соціальні зміни у становищі працівників вугільної промисловості, виявлено важливість соціальної мобільності та її напрями: горизонтальну мобільність, вертикальну мобільність, соціальну стратифікацію. Подано оцінку характеру дії факторів, що впливають на плинність персоналу шахти. Запропоновано методичний підхід до прогнозування соціальної мобільності працівників шахти, обгрунтовано інформаційне забезпечення процесів прийняття рішення про доцільність закриття шахти та запропоновано принципово нові критерії стосовно ухвалення рішення про подальшу експлуатацію збиткових шахт у малих шахтарських містах. Подано оцінку ефективності планів закриття шахт з урахуванням впливу коефіцієнта структурної мобільності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)271.953.0 + У9(4УКР)305.651.51-312 +
Шифр НБУВ: РА340617

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Галюка О. С. 
Формування соціальної мобільності майбутніх учителів початкової школи у професійній підготовці / О. С. Галюка. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню проблеми формування соціальної мобільності майбутніх учителів початкової школи в умовах професійної підготовки. На основі теоретичного аналізу фундаментальних досліджень узагальнено основні підходи щодо трактування змісту поняття соціальної мобільності: філософський, соціологічний, психологічний, педагогічний; окреслено понятійно-категоріальний апарат дослідження. Здійснено ретроспективний аналіз та виокремлено часові рамки зародження, становлення та розвитку феномену соціальної мобільності. З'ясовано й уточнено сутність понять «мобільність», «соціальна мобільність», «професійна мобільність».На підставі узагальнення основних наукових понятійно-категоріальних властивостей досліджуваного явища, соціальна мобільність вчителя початкової школи трактується як особистісна характеристика, що стимулює до швидкої адаптації та розвитку, спонукає до створення якісно нових форм та методів реалізації потенціалу, слугує необхідною та актуальною рисою особистості сучасного світу.Теоретичний аналіз низки наукових праць продемонстрував взаємозв'язок та взаємозалежність критеріїв від структури досліджуваного явища, процесу чи властивості. На основі цієї закономірності виокремлено та охарактеризовано структурні компоненти соціальної мобільності майбутніх учителів початкової школи, а саме: мотиваційно-цільовий, адаптаційний, соціально-ситуаційний, рефлексивно-діяльнісний. Відповідно до структури соціальної мобільності, означено критерії (мотиваційний, психофізіологічний, комунікативний, діяльнісний) та схарактеризовано рівні соціальної мобільності майбутніх учителів початкової школи, серед яких – елементарний (низький), базово-діяльнісний (середній), інноваційний (високий).Для забезпечення процесу ефективного формування та розвитку соціальної мобільності майбутніх учителів початкової школи у професійній підготовці визначено та обґрунтовано відповідні педагогічні умови: 1) створення інноваційного освітнього середовища в ЗВО, яке сприятиме творчому особистісному розвитку та мотивації майбутніх учителів початкової школи; 2) взаємозалежність і взаємообумовленість змістового, навчально-методичного та технологічного напрямку професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи; 3) організація наскрізної практичної підготовки майбутніх учителів початкової школи з метою формування соціальної мобільності; 4) забезпечення психологічної готовності майбутніх учителів початкової школи до формування у них здатності до соціальної мобільності.Спроєктовано та обґрунтовано модель формування соціальної мобільності майбутніх учителів початкової школи, що уможливлює передбачення результату і допомагає спланувати перебіг роботи з метою досягнення оптимальних цілей.Окремо в роботі висвітлено організаційно-діяльнісні аспекти дослідницько-експериментальної роботи, представлено кількісні результати апробації педагогічних умов формування соціальної мобільності майбутніх учителів початкової школи та проаналізовано отримані результати дослідження.Розроблено та впроваджено в процес професійної підготовки навчально-методичне забезпечення (методи, прийоми, форми організації навчання, наскрізна програма в процесі практичної підготовки здобувачів спеціальності 013 Початкова освіта, тренінгові навчальні заняття), що становить зміст формування соціальної мобільності майбутніх учителів початкової школи.^UThe research is devoted to the study of the problem of the formation of social mobility of future primary school teachers in professional training.Based on a theoretical analysis of basic research, summarizes the main approaches to interpretation the content of the definition of social mobility: philosophical, sociological, psychological, pedagogical; the conceptual and categorical apparatus of research is presented. A retrospective analysis was performed and the time frame of origin, formation and development of the phenomenon of social mobility was singled out. The essence of the concepts «mobility», «social mobility», «professional mobility» is found out and clarified.Based on the generalization of the main scientific conceptual and categorical properties of the studied phenomenon, social mobility of primary school teachers is interpreted as a personal characteristic that stimulates quick adaptation and development, encourages the creation of qualitatively new forms and methods of realization teachers potential, serves as a necessary and relevant personality trait. Theoretical analysis of a number of scientific papers has demonstrated the interconnection and interdependence of criteria on the structure of the studied phenomenon, process or property. On the basis of this regularity the structural components of social mobility of future primary school teachers are singled out and characterized, namely: motivational purpose, social-situational, adaptation, reflexive activity. According to the structure of social mobility, the criteria (motivational, communicative, psychophysiological, activity-related) corresponding to the specifiedcomponents are defined, and levels of social mobility of future primary school teachers are characterized, among which are elementary (low), basic-activity (middle), innovative (high).To ensure the process of effective formation and development of social mobility of future primary school teachers in professional training, appropriate pedagogical conditions have been identified and substantiated: 1) creation of innovative educational environment in higher education establishments which will promote creative personal development and motivation of future primary school teachers; 2) interdependence and intersectionality of the content direction, educational as well as methodological and technological directions of professional training of future primary school teachers; 3) organization of thorough practical training of future primary school teachers in order to form social mobility; 4) ensuring the psychological readiness of future primary school teachers to form their ability to social mobility.The model of social mobility formation of future primary school teachers is designed and substantiated, which enables prediction of the result and helps to plan the course of work in order to achieve optimal goals. It is covered separately the organizational and activity aspects of research and experimental work, presents quantitative results of testing the pedagogical conditions for social mobility formation of future primary school teachers and analyzes the results of the study.Developed and implemented in the process of professional training educational and methodological maintenance (methods, techniques, forms of education, thorough program of social mobility in the process of practical training of applicants for specialty 013 Primary education, training sessions) is the base of social mobility of future primary school teachers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Голіков О.С. 
Особливості конструювання культурного капіталу сучасного українського студентства: автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.01 / О.С. Голіков ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено внутрішню структуру культурного капіталу пострадянського студенства та факторів, що його обумовлюють. Проаналізовано теоретико-методологічні підходи вітчизняних і зарубіжних вчених щодо сутності та структури культурного капіталу, специфіки його формування та маніфестацій. Запропоновано систему емпіричних показників виміру культурного капіталу, до якої належать наявні культурні ресурси, культурні практики та стратегії, ціннісно-нормативна система, академічна успішність. Досліджено феномен культур капіталізації особистості, його особливості у суспільствах, що змінюються, на прикладі українського суспільства. Визначено, яким чином на обсяг та якість культурного капіталу українського студенства впливають об'єктивні та суб'єктивні чинники: соціально-економічні, поселенські, культурні, ціннісні, культурно-споживчі. Викладено пропозиції щодо парадигмальних, концептуальних та операціональних можливостей подальшого вивчення культурного капіталу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*671*122.6 +
Шифр НБУВ: РА366973

Рубрики:

      
12.

Гребенченко О.І. 
Ефективність функціональнощадячого втручання у комплексному лікуванні хворих хронічним одонтогенним перфоративним гайморитом: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.22 / О.І. Гребенченко ; Ін-т стоматології АМН України. — О., 2003. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Розроблено методики функціональнозберігаючих втручань на верхньощелепній пазусі. Запропоновано методику вестибулярного дренування пазухи на післяопераційний період, новий спосіб закриття перфораційного отвору з використанням жирового тіла щоки. Удосконалено пристрій для пункції верхньощелепної пазухи та спосіб його застосування. Уперше проведено порівняльний аналіз ефективності способу хірургічного втручання на верхньощелепній пазусі з формуванням риностоми та авторського способу хірургічного лікування з вестибулярним дренуванням пазухи у хворих на хронічний одонтогенний перфоративний гайморит, обгрунтовано показання щодо використання даного способу. Зазначено, що вперше у комплексному лікуванні хронічного одонтогенного перфоративного гаймориту застосовано 10 %-ий розчин мараславіну, вивчено його клінічну ефективність у разі місцевого використання в післяопераційному періоді. Встановлено, що використання жирового тіла щоки для обтурації перфораційного отвору, обмеженого з двох боків оголеними коренями зубів, дозволяє зберегти ці зуби та досягти надійної ізоляції верхньощелепної пазухи від порожнини рота. Доведено, що розроблений спосіб вестибулярного дренування післяопераційної порожнини виключає ушкодження слизової оболонки медіальної стінки пазухи, забезпечує збереження мукоциліарного кліренсу та відновлення прохідності природного сполучення пазухи з порожниною носа, запобігає розвитку рецидиву захворювання.Виявлено, що застосування подвійного трапецієподібного слизово-окістяного клаптя, що мобілізується шляхом П-подібного розтину окістя, забезпечує повну його мобільність по вертикалі та горизонталі, що виключає натягування м'яких тканин у разі пластики ороантрального отвору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р682.264.011 +
Шифр НБУВ: РА327375

      
13.

Грига В.Ю. 
Вплив академічної науки на технологічний розвиток України (на прикладі НАН України): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.02.02 / В.Ю. Грига ; НАН України. Центр дослідж. наук.-техн. потенціалу та історії науки ім. Г.М.Доброва. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено вплив академічної науки на технологічний розвиток України, основою якого є взаємодія таких складових національної інноваційної системи як продуценти (академічна наука) та споживачі (промисловість) знань. З використанням нового організаційно-методичного підходу здійснено комплексне дослідження впливу академічної науки на технологічний розвиток України з урахуванням національних особливостей розвитку економіки. Визначено зв'язки між учасниками технологічного розвитку (продуцентами нового знання і його споживачами). Наведено перелік кількісних і якісних показників для оцінки зв'язків між продуцентами та споживачами нового знання. Розроблено типологію наукових підрозділів за запропонованим критерієм наявності у них перспективних технологій для визначення особливостей науково-технічного забезпечення створення нових технологій. Науково обгрунтовано рекомендації, спрямовані на прискорення технологічного розвитку України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-55 +
Шифр НБУВ: РА347875

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Гусак О.Г. 
Міжпрофесійна мобільність фахівців у системі державної служби України (на прикладі офіцерів, звільнених у запас): автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.03 / О.Г. Гусак ; Дніпропетр. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — Д., 2008. — 20 с. — укp.

Проведено дослідження процесу формування міжпрофесійної мобільності фахівців у системі державної служби України на прикладі офіцерів, звільнених у запас. Визначено сутність понять "кадрові процеси в системі державної служби", "соціальна мобільність", "професійна мобільність", "міжпрофесійна мобільність", "міжпрофесійна мобільність офіцерів, звільнених у запас". Виявлено специфіку даної мобільності у контексті європейської інтеграції України. Розроблено методику оцінювання рівня міжпрофесійної мобільності офіцерів, звільнених у запас, визначено специфіку їх працевлаштування та кар'єрного просування в органах державної влади. Наведено пропозиції щодо підвищення рівня міжпрофесійної мобільності офіцерів, звільнених у запас, у системі державної служби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012 + Ц4,8(4УКР)243.31 +
Шифр НБУВ: РА361339

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Дикань Л. В. 
Творчі дозвіллєві практики як фактор формування соціальної суб'єктності сільських підлітків / Л. В. Дикань. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: дозвіллєві практики сільських підлітків. Мета: концептуалізація ролі творчих дозвіллєвих практик у формуванні соціальної суб'єктності сільських підлітків. Методи дослідження: аналіз, типологізація, порівняльний аналіз, анкетування, напівструктуроване інтерв'ю, фокусоване групове інтерв'ю, аналіз документів, факторний аналіз, кластерний аналіз, кореляційний аналіз. Теоретичні та практичні результати: застосовано положення фігуративної соціології Н. Еліаса до вивчення дозвіллєвих практик сільської підліткової молоді; введено до наукового обігу поняття «поліфігуративна дозвіллєва культура»; схарактеризовано базову модель цінностей, які відіграють найбільш значущу роль у виборі дозвіллєвих практик сільськими підлітками, а саме: цінності соціального статусу, референтної спільноти, сім'ї, улюбленої справи, спілкування, безтурботного життя, свободи; виявлено зв'язок творчих дозвіллєвих практик з такими характеристиками соціальної суб'єктності сільських підлітків, як академічна успішність, реальна та потенційна соціальна мобільність, додаткова зайнятість, волонтерство. Новизна: концептуалізація ролі творчих дозвіллєвих практик у формуванні соціальної суб'єктності сільських підлітків. Ступінь впровадження: результати дослідження пройшли апробацію й впроваджені в діяльність соціологічного факультету Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна МОН України.^UObject: leisure practices of rural teenagers. Aim: conceptualization of the role of creative leisure practices in the formation of social subjectivity of rural adolescents. Research methods: analysis, compartmentalizing, comparative analysis, questionnaires, semi-structured interviews, focus group interviews, document analysis, factor analysis, cluster analysis, correlation analysis. Theoretical and practical results: the concepts of N. Elias figurative sociology are applied to the study of the leisure practices of rural adolescent youth; the concept of «polyfigurative leisure culture» is implemented into the scientific cycle; a basic model of values which play the most significant role in choosing of the leisure practices for rural adolescents, namely the values of social status, reference community, family, affair, communication, carefree life, freedom, is characterized; the connection of creative leisure practices with such characteristics of social subjectivity of rural adolescents as academic success, real and potential social mobility, additional employment, volunteering, is discovered. Novelty: the conceptualization of the role of creative leisure practices in the formation of social subjectivity of rural adolescents. The degree of implementation: the results of the research were tested and introduced into the activity of the sociological faculty of MES of Ukraine V.N. Karazin Kharkiv National University named after.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Добровольська Л.П. 
Фаховий відбір абітурієнтів педагогічного вузу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.П. Добровольська ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — Запоріжжя, 2001. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено можливість організації професійного відбору абітурієнтів до педагогічного вищого навчального закладу (ВНЗ) на філологічний факультет (українська мова та література). Проведено системно-рівневий та психолого-педагогічний аналіз діяльності вчителя. Виділено професійно важливі якості вчителя української мови та літератури. Визначено критерії професійного відбору, для чого було розроблено маршрутний листок абітурієнта та карту професійного відбору. Апробовано наявні та оригінальні методики дослідження спрямованості особистості абітурієнта, його загальнопедагогічних і спеціальних здібностей. Виявлено, що у студентів, рекомендованих для зарахування до ВНЗ, у порівнянні з нерекомендованими, значно вищою є самооцінка педагогічних і спеціальних здібностей, краще сформовані педагогічні вміння, вища академічна успішність; для них є характерним високий рівень ставлення до процесу навчання у ВНЗ, професійна спрямованість, емоційна стійкість. Доведено, що загальнопедагогічні та спеціальні здібності пов'язані між собою професійною спрямованістю та особистісними компонентами спеціальних здібностей, що забезпечує ефективність діяльності вчителя української мови та літератури на різних етапах його професійного становлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.351.64
Шифр НБУВ: РА313369 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Дон О. Д. 
Оптимізація потоків міжнародної трудової міграції на світовому ринку праці / О. Д. Дон. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.02 – світове господарство і міжнародні економічні відносини. – Університет митної справи та фінансів. – Дніпро, 2021.Досліджено теоретичні засади міжнародної мобільності людських ресурсів на світовому ринку праці. Розглянуто науково-методичні основи міжнародної трудової міграції. Ідентифіковано особливості формування потоків міжнародної трудової міграції.Оцінено стан міжнародної трудової міграції на світовому ринку праці. Проаналізовано проблеми міжнародної трудової міграції на ринках праці в країнах Європи. Розкрито тенденції та проблематику міжнародної трудової міграції в Україні.Визначено форми координації міжнародної трудової міграції на світовому ринку праці. Удосконалено регіональні механізми регулювання міжнародної трудової міграції в європейських країнах. Запропоновано напрями збалансування потоків міжнародної трудової міграції в Україні згідно з імперативами розвитку національного ринку праці.Ключові слова: міграція, потоки, міжнародна трудова міграція, ринок праці, мобільність, людські ресурси, світ, Європа, Україна.^UThe thesis provides identification of new global imperatives for changes in international labor migration flows in global, regional and national labor markets, on the one hand related to the historical logic of expansion of global trends towards intellectualization, informatization, digitalization and robotization of work while on the other hand being related to the implementation of quarantine restrictions during the COVID-19 pandemic. It is mentioned that during the integration of labor migrants into the labor market particular problems occur, which result in both positive and negative consequences for all entities in the world economy. It is further emphasized that such condition is attributable to shortcomings of conceptualization of the theoretical basis which is supposed to have accounted for and have addressed revolutionary and evolutionary geo-economic transformations. The paper comprises suggestions with regard to the areas for improving the global coordination of the international labor migration development in the global market aimed at overcoming multiple religious, cultural, economic, political and legal issues and challenges, that emerge in the process of the international labor migration, through enhanced cooperation within the context of membership of countries in international organizations and elaboration of new adaptive and proactive mechanisms of interaction. It is proven that to solve an entire range of problems in the sphere of international labor migration and development of labor markets it is expedient to strengthen the coordination of a collective effort within the framework of international organizations, primarily the UN, the ILO, the IOM.Scientific and methodological provisions with for the regulation of international labor migration flows in regional labor markets have been developed by means of defining the migration profiles of countries in the sphere of international labor migration in their dynamics (taking into consideration the indicators of: total number of international migrants, share of migrants in the total population size, number of refugees, gender composition and age pattern of migrants, number of labor migrants, share of labor migrants in the labor market of regions and countries) which enabled to reveal transnational disparities and to elaborate proposals in respect of enhancing the mechanisms of regional integration-related interaction (on the example of the European region).Key words: migration, flows, international labor migration, labor market, mobility, human resources, world, Europe, Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Дорогих Р. В. 
Формування професійних якостей майбутніх учителів у процесі педагогічної взаємодії: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Р. В. Дорогих ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено умови формування в майбутніх учителів професійних якостей у процесі педагогічної взаємодії: розвиток у студентів потреби та зацікавленості у формуванні професійних якостей та їх самовдосконаленні, моделювання ситуацій, яке передбачало використання рольових і ділових ігор, дебатів, комунікативних тренінгів, що сприятиме активній взаємодії викладача та студента та їх дружній співпраці. Уточнено суть понять "педагогічна взаємодія", "міжособистісна взаємодія", "професійні якості майбутнього вчителя", "мобільність", "комунікабельність", "діловитість" та визначено їх значущість у майбутній професійній діяльності. Визначено критерії та показники рівнів сформованості професійних якостей майбутніх вчителів у процесі педагогічної взаємодії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.430
Шифр НБУВ: РА381513 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Дужич Н. В. 
Вплив емоційного інтелекту та академічної мотивації на якість життя студентів-медсестер: автореферат дис. ... д.філософ : 223 / Н. В. Дужич. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації наведено нове, науково-обгрунтоване теоретичне узагальнення та здійснено розв’язання актуального завдання, яке полягало у встановленні взаємозв’язку емоційного інтелекту, академічної мотивації і якості життя студентів-медсестер та їх асоціації з окремими кофакторами (віком, стажем роботи, наявністю нічних змін, шкідливих звичок, хронічних захворювань). Вперше в Україні встановлено зв’язок емоційного інтелекту, академічної мотивації та якості життя студентів-медсестер. Доведено, що зниження рівня емоційного інтелекту пов’язане із задовільною академічною успішністю, стажем роботи до 5 років, позмінною роботою та шкідливими звичками. При цьому задовільна академічна успішність асоціювалась зі зниженням пізнавального мотиву, мотиву досягнення, саморозвитку і самоповаги, а також інтроеційованої та екстернальної регуляції. Встановлено зв’язок академічної мотивації студентів-медсестер з академічною успішністю, віком студентів, стажем роботи та позмінною роботою. Автором зʼясовано, що на зниження фізичного компоненту здоров’я студентів-медсестер впливають вік понад 40 років, позмінна робота, стаж роботи понад 15 років, наявність шкідливих звичок і хронічних захворювань, тоді як на зниження психологічного компоненту здоров’я впливають стаж роботи до 5 років та понад 15 років, позмінна робота і шкідливі звички. При цьому встановлено, що у студентів-медсестер з низькою академічною успішністю вірогідно нижчі показники якості життя. Показано, що низька якість життя студентів-медсестер за фізичним та психологічним компонентами здоров’я асоціюється зі зниженням показників емоційного інтелекту, які прямо корелюють з академічною мотивацією.^UThe dissertation provides a new, scientifically based theoretical generalization and solves the current task, which consisted in establishing the relationship between emotional intelligence, academic motivation, and the quality of life of nursing students and their association with individual cofactors (age, work experience, presence of night shifts, bad habits, chronic diseases). For the first time in Ukraine, the relationship between emotional intelligence, academic motivation and the quality of life of nursing students was established. It has been proven, that a decrease in the level of emotional intelligence is associated with satisfactory academic performance, work experience up to 5 years, shift work and bad habits. At the same time, satisfactory academic performance was associated with a decrease in cognitive motive, achievement, self-development and self-esteem motives, as well as introjected and external regulation. The relationship between academic motivation of nursing students and academic performance, age of students, work experience and shift work was established.The author showed that the decrease in the physical health component of nursing students is influenced by age over 40, shift work, work experience of more than 15 years, the presence of bad habits and chronic diseases, while the decrease in the psychological health component is influenced by work experience up to 5 years and over 15 years, shift work and bad habits. At the same time, it was established that nursing students with low academic performance probably have lower quality of life indices. It was shown that the low quality of life of nursing students in terms of physical and psychological components of health is associated with a decrease in emotional intelligence indices, which are directly correlated with academic motivation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Желясков В. Я. 
Дидактичне забезпечення процесу навчання майбутніх перекладачів на засадах компетентнісного підходу: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / В. Я. Желясков ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Досліджено сучасний стан та етапи розвитку ідей компетентнісного підходу в теорії навчання майбутніх перекладачів, конкретизовано сутність професійної компетентності майбутніх перекладачів як прикінцевого результату їх навчання на засадах цього підходу, узгоджено її структуру (у складі лінгвістичного, соціокультурного, соціально-психологічного, перекладацького й інформаційного компонентів). Виокремлено критерії (конгністивний, операціональний й особистісний), показники (системність і глибина професійних знань, мобільність і гнучкість професійних умінь, інтенсивність вияву професійно важливих якостей) та охарактеризовано рівні вияву даної компетентності (мінімальний, достатній та просунутий). Визначено дидактичні умови, на їх основі теоретично обгрунтовано модель навчання майбутніх перекладачів на засадах компетентнісного підходу, розроблено дидактичне забезпечення означеного процесу, апробовано його ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.377
Шифр НБУВ: РА380272 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського