Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (19)Наукова електронна бібліотека (111)Реферативна база даних (2886)Книжкові видання та компакт-диски (483)Журнали та продовжувані видання (29)
Пошуковий запит: (<.>K=ВЕРБАЛЬН$<.>+<.>K=КОМУНІКАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 427
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Овсяннікова-Трель О. А. 
«Нова простота» як системний жанрово-стильовий феномен в сучасному музичному мистецтві. / О. А. Овсяннікова-Трель. — Б.м., 2021 — укp.

В монографії досліджуються системні аспекти явища «нової простоти» як стильової категорії сучасного музичного мистецтва. В роботі вирішуються наступні завдання: з'ясовуються музикознавчі підходи до феномену «нової простоти» та її проблемного кола у музикознавчому дискурсі; обгрунтовуються світоглядні та художньо-стильові засади формування концепції «нової простоти» у творчості західноєвропейських композиторів другої половини ХХ століття; висвітлюються творчі інтенції індивідуально-композиторських версій «нової простоти» у просторі радянського/пострадянського музичного мистецтва; визначаються методичні засади дослідження феномену «нової простоти»; розглянуто вербальний дискурс композиторів-репрезентантів «нової простоти» в контексті методологічної спрямованості сучасного музикознавства; досліджується авторське композиторське слово як передумова музикознавчого моделювання теоретичної концепції «нової простоти»; розглянуто музично-стильову парадигматику другої половини ХХ-початку ХХІ століть як чинник контекстуальних значень «нової простоти»; виявляється змістовний комплекс поняття простоти у визначені художньо-естетичних засад музичного мистецтва; обгрунтовується антиномія простоти-складності в якості чинника музично-стилістичного комплексу «нової простоти»; визначаються змістовні значення категорії «нового» в академічному музичному мистецтві ХХ сторіччя і «новій простоті»; досліджується значення жанрово-комунікативного модусу і компенсаторної функції «нової простоти» (на прикладі «слабкого стилю» В. Сильвестрова); розглянуто тенденцію універсалізації музично-семантичного комплексу «нової простоти» в сучасному мистецтві на прикладі виявлення її семантичних функцій в кіномистецтві.^UThe monograph explores the systemic aspects of the phenomenon of "new simplicity" as a stylistic category of modern musical art. The following tasks are solved in the work: musicological approaches to the phenomenon of "new simplicity" and its problematic circle in musicological discourse are clarified; the worldview and artistic and so stylistic principles of forming the concept of "new simplicity" in the works of Western European composers of the second half of the twentieth century are substantiated; the creative intentions of individual-composer versions of the "new simplicity" in the space of Soviet/post-Soviet musical art are highlighted; methodical bases of research of a phenomenon of "new simplicity" are defined; the verbal discourse of composers-representatives of the "new simplicity" in the context of the methodological orientation of modern musicology is considered; the author's composer's word as a precondition of musicological modeling of the theoretical concept of "new simplicity" is investigated; the musical-stylistic paradigm of the second half of the XX and beginning of the XXI centuries as a factor of contextual meanings of the "new simplicity" is considered; the semantic complex of the concept of simplicity in certain artistic and also aesthetic bases of musical art is revealed; the antinomy of simplicity and complexity as a factor of musical-stylistic complex of "new simplicity" is substantiated; the meaningful senses of the category "new" in the academic musical art of the XX century and "new simplicity" are determined; the significance of the genre-communicative modus and the compensatory function of the "new simplicity" is investigated (on the example of V. Silvestrov's "weak style"); the tendency of universalization of the musical-semantic complex of "new simplicity" in modern art is considered on the example of revealing its semantic functions in cinematography.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Калмиков Г. В. 
«Психологія розвитку професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх психологів» / Г. В. Калмиков. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації розкрито взаємозв'язки між феноменами діяльності і спілкування, окреслено теоретичні передумови розвитку теорії діяльності та її реалізації в сучасній світовій науці; з'ясовано тенденції в розвитку психологічної теорії діяльності та психолінгвістики у зв'язку з професійно-мовленнєвою діяльністю особистості; встановлено співвідношення між мовленнєвим спілкуванням і мовленнєвою комунікацією в контексті професійної діяльності її суб'єкта. Дискурсивний вплив подано як спосіб реалізації професійно-мовленнєвої діяльності, здійснено її аналіз як психологічно самостійної діяльності мовленнєвого спілкування, розкрито суть мовленнєвого впливу – спеціалізованої форми професійної діяльності. Презентовано поняття «психологічний дискурс» як один з різновидів дискурсу в структурі професійно-мовленнєвої діяльності, визначено місце дискурсивного впливу в акті професійно-мовленнєвої діяльності психотерапевта (консультанта).В концепції дослідження психології розвитку професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх психологів визначено методологічні засади її вивчення і моделювання, теоретичні основи емпіричного дослідження – зокрема, розкрито сутність авторської ідеї щодо діагностики діяльнісного та компетентнісного компонентів професійного мовлення і представлено концептуальні засади способів розкриття механізмів і закономірностей професійно-мовленнєвої діяльності. Згідно з розробленою нами концепцією сформульовано мету, завдання, теоретичні засади й представлено одиниці аналізу професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх психологів, обґрунтовано вибір критеріїв і показників її діагностики, подано психодіагностичний інструментарій для виявлення стану та рівнів сформованості професійно-мовленнєвої діяльності бакалаврів психології, які вступили в магістратуру. Здійснено інтерпретацію результатів вивчення їхнього професійного мовлення, висвітлено особливості психолінгвістичної методики дослідження дискурсивних практик психотерапевтів (консультантів). З урахуванням цього презентовано розроблену автором психо-лінгво-педагогічну систему розвитку професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх психологів – зокрема, її психо-лінгво-дидактичні принципи, програму і технологію розвитку та вербальні психотехніки формування дискурсивної компетентності.Ключові слова: професійно-мовленнєва діяльність, дискурсивна компетентність, майбутній психолог, розвиток діяльності мовленнєвого спілкування.^UThe dissertation reveals the relationships between the phenomena of activity and communication, outlined the theoretical prerequisites for the development of the theory of activity and its implementation in modern world science; trends in the development of psychological theory of activity and psycholinguistics in connection with the professional speech activity of the individual are clarified; the relationship between speaking and speech communication in the context of the professional activity of its subject is established. Discursive influence is presented as a way of realization of professional-speech activity, its analysis as psychologically independent activity of speech communication is carried out, the essence of speech influence - a specialized form of professional activity is revealed. The concept of “psychological discourse” as one of the types of discourse in the structure of professional speech activity is presented, the place of discursive influence in the act of professional speech activity of a psychotherapist (consultant) is determined.In the concept of research the psychology of developmentof the professional speech activities of future psychologists are determined the methodological principles of its study and modeling, theoretical foundations of empirical research - in particular, is revealed the essence of the author's idea for the diagnosis of activity and competence components of the professional speech and is presented the conceptual foundations of the ways to reveal the mechanisms and patterns of professional speech. According to the concept developed by us the purpose, tasks, theoretical bases are formulated and the units of the analysis of professional speech activity of future psychologists are presented, the choice of criteria and indicators of its diagnostics is proved, the psychodiagnostic tools for revealing a condition and levels of professional speech activity formation in bachelors-psychologists who entered master's program are presented.. The results of studying their professional speech are interpreted; the peculiarities of psycholinguistic methods of research the discursive practicesof psychotherapists (consultants) are highlighted. With this in mind, the psycho-linguistic-pedagogical system developed by the author for the development of professional speech activity of future psychologists is presented - in particular, its psycholinguistic-didactic principles, program and technology of development and verbal psychotechniques of the discursive competence formation.Key words: professional speech activity, discursive competence, future psychologist, development of speech activity communication.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Лупак Н. М. 
«Теорія і практика формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей на засадах інтермедіальної технології». / Н. М. Лупак. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль, 2021. Розроблено й обґрунтовано концепцію та педагогічну систему формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей на засадах інтермедіальної технології, яка охоплює концептуально-цільовий, технологічний, діагностично-результативний блоки та їхнє змістове наповнення. Обґрунтовано теоретико-методологічні засади інтермедіальної технології у вигляді трьох базових концептів: методологічного, теоретичного, технологічного як педагогічної системи (стратегії і тактики) інноваційного типу з позиції міждисциплінарного підходу. Визначено організаційно-педагогічні умови, форми, методи і засоби інтермедіальної комунікативної діяльності, які сприяють ефективному формуванню комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей. Ключові слова: майбутні вчителі мистецьких спеціальностей, інтермедіальна технологія, комунікація, комунікативна компетентність, художня комунікація, медіакомунікація, художньо-інтегративне середовище, структурно-функціональна модель, система формування комунікативної компетентності.^UDissertation for obtaining a scientific degree of Doctor of Pedagogical Sciences in specialty 13.00.04 – Theory and Methods of Vocational Training. – Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ternopil, 2021. The problem of formation of communicative competence of future teachers of art on the basis of intermedial technology has been covered in the dissertation. From the view of an interdisciplinary approach, the theoretical and methodological provisions of this technology as a pedagogical system of innovative type have been revealed. Intermediality has been seen as a special form of interaction of the subjects of art communication, semiotic codes of sign systems and communicative channels (media). Interdisciplinary discourse has been expressed by extrapolation of the concept of “intermediality” from the field of comparative studies (comparative literature) into the field of artistic pedagogy, in particular, an art-integrative educational environment in which communication plays a key role. The content and structure of communicative competence of future teachers of art has been developed. The following components of communicative competence have been 36 singled out: valuable-motivational, information-content, algorithmic-active, artisticcreative. It has been developed and substantiated the concept of formation of communicative competence of future teachers of artistic specialties, which concentrates the principles of intermediate technology in the form of three basic concepts: methodological (expresses the relationship and interaction of different approaches: dialectical, hermeneutic, synergetic, systemic, competence, culturological, semiotic, integrative, intermedial), theoretical (identifies a set of basic concepts and categories, definitions and theories, without which it is impossible to understand the essence of the studied phenomenon, is based on the principles of pedagogical innovation, theory of dialogue of cultures, theoretical positions on the interaction of the subjects of artistic and communicative activity, essence of professional creative development of future teacher of art, etc.), technological (correlated with the pedagogical mastery (art) of educator (technology as an art – a doctrine of mastery), expresses the coherence of the process of formation of communicative competence of future teachers of artistic specialties, organization of intermedial communicative activity). The system of formation of communicative competence of future teachers of artistic specialties on the principles of intermedial technology that includes constructive components (conceptual-target, technological, diagnostic-resultative blocks and their content), levels of formation of communicative competence (low, medium, sufficient, high), organizational and pedagogical conditions, stages (preparatory, formative, evaluative, final), content, forms, methods and means of formation of communicative competence of future teachers of artistic specialties, has been substantiated. A new pedagogical technology – the intermedial – has been created as a separate functional component of the system, which provides the formation of the ability to communicate innovatively in future teachers of artistic specialties, and unfolds in an artintegrative educational environment with a help of various communicative channels. The technology is based on an innovative author's theoretical and methodological approach – the intermedial, which contributes to the expansion of the communicative worldview of future teacher's personality through the synchronization of communicative signals, coming from different media channels. It has been discovered the essence and investigated the specificity of phenomena of “art communication”, “media communication”, “intermedial technology”, “art-integrative environment” in the context of artistic education. It has been improved content and structure of communicative competence (its criteria, components and indicators have been defined) of future teachers of artistic specialties on the principles of intermedial technology; content, forms, methods and means of formation of communicative competence of future teachers of artistic specialties, taking into account the pedagogical potential of this technology. The definition of the concept of communicative competence of future teachers of artistic specialties in the system of professional pedagogical competence in accordance with the tendency of modernization of the educational field of “Art” has been further developed. Key words: future teachers of artistic specialties, intermedial technology, communication, communicative competence, art communication, media communication, art-integrative environment, structural-functional model, system of formation of communicative competence.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Калініченко Т.Ф. 
Ідеї вільного виховання особистості в діяльності сучасної загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.Ф. Калініченко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему втілення у практичну діяльність сучасної загальноосвітньої школи положень теорії вільного виховання (ВВ). Розкрито процес виникнення та розвитку ідей ВВ, а також суть понять "вільне виховання та особистість". Виявлено та систематизовано принципи ВВ особистості, зокрема, природовідповідності, цілісності, духовності, визнання самоцінності кожного учня, діяльнісного підходу, єдності авторитету та співтворчості у педагогічній взаємодії, свободи вибору шляхів самореалізації. Визначено педагогічні умови успішного втілення положень ВВ у навчально-виховний процес: урахування природних ритмів розвитку людини, педагогічний супровід процесу формування ціннісних орієнтацій та морально-духовного становлення, формування мотивації прагнення до розвитку, ціннісного світогляду учнів, організацію вільної пізнавальної, моральної, художньо-практичної діяльності, педагогічний діалог, вербальне оцінювання учнів І - V класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 +
Шифр НБУВ: РА335680

Рубрики:

      
5.

Квасюк Л.В. 
Іконопис і словесність у культурі України XVI - XVIII століть: естетичний аспект: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Л.В. Квасюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено осмисленню особливостей співвіднесення двох планів естетичної свідомості - візуального та вербального, іконопису і словесності - в культурі України XVI - XVIII століть. Простежено еволюцію світоглядних та художньоестетичних завад українського іконописного мистецтва на прикладах полемічної словесності. Розглянуто український іконографічний канон стилю бароко як посередник між релігійною словесністю (канонічними та апокрифічними Євангеліями) та живописом (іконою). Значну увагу приділено естетичним аспектам взаємодії вербального та візуального планів літургії. З цією метою розкрито символіку літургії як сакрально-естетичного феномена, проаналізовано її смисл та значення для української спільноти XVI - XVIII століть. Розглянуто іконостас як образне вираження літургії, а також усієї православної художньо-релігійної культури, що через свій зв'язок із божественним як досконалим, стає естетично та богословськи всеохоплюючим. Досліджено проблему взаємодії сакрального слова та образу в системі літургійного дійства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю8г(4Укр)33 + Щ146.56г(4Укр)33 + Э372.27-575.1 + Э372-503.181
Шифр НБУВ: РА308375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Кісельова А. А. 
Іміджеві домінанти ведучого в теледискурсі (на матеріалі розважальних програм): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / А. А. Кісельова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І. Мечникова. — О., 2011. — 20 с. — укp.

Акцентовано увагу на використанні впливових мовних маркерів, виокремлених за допомогою Мілтон-модельної ідентифікації нейролінгвістичного програмування. Запропоновано класифікацію актуальних складників іміджу, а також доведено гіпотезу про визначальну роль його вербальних конструктів. З огляду на домінування певних мовленнєвих дій у вербальній поведінці кожного конкретного телеведучого визначено специфіку створеного ним телеобразу. На основі цього виокремлено чотири узагальнені іміджеві типи, наведені ведучими аналізованих розважальних програм: "Знавець" (функція наратування), "Свій" (функція здійснення інтеракції), "Дипломат" (функція "делікатного" модерування) та "Критик" (функція "жорсткого" модерування). Встановлено й описано особливості вербальної та невербальної поведінки телеведучих, об'єднаних зазначеними іміджевими типами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-715
Шифр НБУВ: РА382693 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Городиловська М. Т. 
Імміграційні акти Конгресу США в кодовому, інформаційному та культурному вимірах (лінгвосеміотична інтерпретація).: автореферат дис. ... д.філософ : 035 / М. Т. Городиловська. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено системному дослідженню жанру імміграційного акта в законодавчому дискурсі США. Акт описано як складний знак, що характеризується кодовим, інформаційним і культурним вимірами його знакодії в просторі правової культури США. У процесі аналізу знакодії досліджуваних актів обґрунтовано, що вони становлять складову тріади закон – Новий світ – іммігрант і є визначальними для тлумачення процесів регулювання питань імміграції в США в законодавчому дискурсі. Тексти імміграційних актів мають метамовний статус, оскільки, з одного боку, слугують засобом об’єктивації законів, а з іншого – є законами в просторі правової культури. Обґрунтовано, що жанрова маркованість імміграційного акта виявляється в його параметризації як повторюваної єдності знаків, що забезпечується: 1) усталеністю мовного кодування; 2) детермінованістю вмісту потребами соціуму; 3) відповідністю правовій системі й чинному соціальному інститутові права. Вперше змодельовано жанр імміграційного акта як лінгвосеміотичну реальність, яку створила правова інституція – Конгрес США та проведено комплексне лінгвосеміотичне дослідження імміграційного акта як вербальної знакової форми, яка в правовому соціальному інституті діє як складний регуляторний знак – закон, що стосується явища імміграції, а його знакодія (семіозис) характеризується кодовим, інформаційним і культурним вимірами. Запропоновано зарахувати тлумачення питань вербальної комунікації всередині правової дійсності з погляду семіотики до правової лінгвосеміотики, а комплексним методом дослідження в цій царині вважати лінгвосеміотичну інтерпретацію. Постульовано, що лінгвосеміотична інтерпретація імміграційного акта ґрунтується на двох канонах правової лінгвосеміотики: 1) канон детермінованості тлумачення знака потребами соціуму (моделлю правової реальності); 2) канон комплексності (врахування всіх вимірів дії знака). Знакодія імміграційного акта забезпечує адекватну інтерпретацію членів соціуму й характеризується наявністю кодового, інформаційного й культурного вимірів. Лінгвосеміотичну інтерпретацію розглянуто як “техніку” роботи з текстами, що представлена сукупністю прийомів, способів, методів вияву усіх вимірів семіозису досліджуваних текстів, і використано для: а) опису типів кодів, які застосовують законодавці, щоб зробити доступним предметний світ іммігрантів (кодовий вимір); б) встановлення зв’язків різних типів кодів, які дозволяють визначити конкретний предмет актування (інформаційний вимір); в) виявлення місця імміграційних актів у просторі правової культури шляхом аналізу лінгвопрагматичних засобів, що відображають виконання актом регулятивної функції (культурний вимір).Це реалізовано виконанням головних завдань дисертаційної роботи: висвітлено теоретичні основи дослідження, що стосуються наукових уявлень про зв’язок статусу й поведінки людини в соціумі з правовим дискурсом; охарактеризовано відношення інституційного, правового й законодавчого дискурсів; встановлено місце імміграційного акта в жанровій палітрі останнього, описано його знакову природу й ключові ознаки; представлено тлумачення кодового, інформаційного й культурного вимірів семіозису досліджуваного жанру; обґрунтовано основні методологічні засади вивчення обʼєкта й описано основні постулати, якими вони представлені; запропоновано вважати лінгвосеміотичну інтерпретацію основним методом дослідження в окремому підрозділі лінгвосеміотичних студій – правовій лінгвосеміотиці, яку виокремлено як перспективний міждисциплінарний підрозділ наукового вивчення звʼязку мови й права; запропоновано розглядати метамовне кодування імміграційних актів США як застосування термінологічних одиниць на позначення ключових суб’єктів імміграційних законів, як наріжні коди; проаналізовано повторювані звʼязки наріжних кодів з іншими лексичними одиницями, що належать до різних референтних полів і встановлено наявність універсальних та унікальних інформаційних синтагм, що визначають предмет актування; доведено, що імміграційний акт є перформативом, комунікативна інтенція якого спрямована на введення в дію конкретних моделей правомірної поведінки чужинців, що прибувають чи проживають у США, виявлено та описано такі типи мовленнєвих актів як регулятиви-повідомлення, регулятиви-застереження й регулятиви-приписи і показано їхній звʼязок з інформаційними синтагмами.^UThe thesis presents a systemic study of the genre of immigration act in the legislative discourse of the United States. The act is viewed as a complex sign characterized by code, informational, and cultural dimensions of semiosis in the legal culture space of the United States. In the process of semiotic analysis, it is substantiated that the acts under study constitute a component of the triad: law – the New World – immigrant and are pivotal for the explication of the processes of immigration control in the United States through the legislative discourse. Texts of the acts have a metalinguistic status, as, on one hand, they serve as a means of signifying laws, and on the other hand, function as laws in the space of legal culture. It is argued that the genre-specificity of the immigration act is manifested in its parameterization as a recurring unity of signs, which is ensured by: 1) the stability of linguistic encoding; 2) the determination of the content by societal needs; 3) alignment with the legal system and the existing social institution of the law. For the first time, the genre of the immigration act is modeled as a linguo-semiotic reality created by the legal institution, the U.S. Congress and the first comprehensive linguo-semiotic analysis of the immigration act viewed as a verbal sign that functions within the legal social institution as a complex regulatory sign – a law having reference to the phenomenon of immigration. Its semiosis is characterized by code, informational, and cultural dimensions. It is proposed to classify the interpretation of verbal communication issues within the legal reality from the perspective of semiotics as an object of legal linguo-semiotics and to view linguo-semiotic interpretation as a comprehensive research method in this domain. It is postulated that the linguo-semiotic interpretation of immigration acts is based on two canons of legal linguo-semiotics: 1) the canon of the determination of genre interpretation by the societal needs (model of legal reality); 2) the canon of comprehensiveness (taking into consideration all the dimensions of semiosis). The semiosis of the immigration act ensures an adequate interpretation by members of the society and is characterized by code, informational, and cultural dimensions. It is suggested that linguo-semiotic interpretation should be regarded as the “technique” of texts processing, which is presented as a set of techniques, methods, and approaches for bringing to light all dimensions of semiosis of the analyzed texts. It is applied for: a) describing the types of codes used by legislators to make the immigrants world accessible (code dimension); b) establishing relationships between different types of codes that enable determining the object of enactment (informational dimension); c) identifying the place of immigration acts in the space of legal culture through the analysis of linguo-pragmatic means that reflect the act's performance of the regulatory function (cultural dimension).This is achieved by performing the main tasks of the dissertation work: the theoretical foundations of the research are elucidated, focusing on scientific concepts concerning the relationship between a person’s status and behavior in society with legal discourse, the relationships between institutional, legal, and legislative discourses are characterized, the location of the immigration act, its sign nature and characteristic features within the genre spectrum of the latter are established, the theoretical framework for the representation of the code, informational, and cultural dimensions of semiosis is outlined, the main methodological principles for studying the object of the thesis are justified, and the key postulates underlying those principles are described. Linguo-semiotic interpretation is considered the primary research method within the suggested separate subfield of linguo-semiotic studies – legal linguo-semiotics, which is recognized as a promising interdisciplinary branch of research in the study of the language-law interrelation. It is proposed to present the metalinguistic coding of these acts through the description of terminological units that denote key subjects of immigration laws using the term ʻpivotal codesʼ; syntagmatic ties of pivotal codes with other lexical units belonging to different referential fields are analyzed. It is substantiated that the acts contain universal and unique informational syntagms that determine the object of enacting and these syntagms are identified and systematized. It is claimed that the immigration act should be viewed as a performative and its communicative intention is directed at the implementation of the models of lawful behavior for aliens arriving or residing in the United States. Types of speech acts, such as regulatory notifications, regulatory warnings, and regulatory injunctions are identified and described, and their connection with informational syntagms is established.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Ткачук-Мірошниченко О.Є. 
Імплікація в рекламному дискурсі (на матеріалі англомовної комерційної реклами): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.Є. Ткачук-Мірошниченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Б.м., 2001. — 18 с. — укp.

Розглянуто імплікацію як особливий спосіб передачі інформації, яка не отримує прямої вербалізації, але індикується експліцитними вербальним та невербальними елементами - маркерами. Імпліцитною є оцінна й асоціативна інформація. Імплікація є дискурсивно обумовленою. У дискурсі англомовної комерційної реклами імплікацію простежено на дискурсивному, лексичному, граматичному та невербальному рівнях. Індикаторами імпліцитної інформації є дискурсивний, лексичні, граматичні та невербальні маркери. Вирішальну роль у декодуванні імпліцитної інформації належить когнітивному змісту дискурсу. Імпліцитними елементами, які маркуються вербальними та невербальними засобами реклами, є складові когнітивної моделі, оцінний компонент, прагматичне значення слова та тексту. Мовна реалізація когнітивної моделі може бути повною та неповною, що відображається в її трьох варіантах. До лексичних маркерів імпліцитної інформації належать топонімічна, темпоральна лексика, засоби вираження категорії компаративності, частки, інтертекстуальний компонент, до граматичних - непрямі способи передачі ілокутивної сили спонукання, а до невербальних маркерів - пікторальні, параграфічні маркери та колір.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-716
Шифр НБУВ: РА316999 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Тельчаров О. О. 
Імпліцитна теорія свідомості осіб, залежних від психоактивних речовин. / О. О. Тельчаров. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню імпліцитної теорії свідомості осіб, залежних від психоактивних речовин (ПАР). Здійснено теоретичний аналіз даного психологічного конструкта на основі вивчення підходів до його дослідження, операціоналізацію термінології та аналіз специфіки імпліцитної теорії свідомості у осіб, залежних від ПАР. Встановлено місце даної когнітивної здатності з-поміж інших психологічних здатностей, за допомогою яких здійснюється соціальна комунікація (емоційний інтелект, емпатія). Імпліцитну теорію свідомості визначено як когнітивну здатність, результатом якої є створення гіпотез щодо емоцій, потреб, думок, переконань, бажань тощо об'єкта імпліцитної теорії свідомості.^UThe dissertation is devoted to the research of the Theory of Mind of persons dependent on psychoactive substances (PAS). We have conducted theoretical analysis of this psychological construct and scientific approaches to its research; operationalization of terminology and analysis of specific features of the Theory of Mind of persons dependent on psychoactive substances. The place of ToM among other psychological abilities which facilitate social communication (emotional intelligence, empathy) was established. Theory of Mind is defined as cognitive ability, which results in the creation of hypotheses about emotions, needs, thoughts, beliefs, desires, etc., of the object of the Theory of Mind. According to the results of theoretical analysis, it is established that persons dependent on psychoactive substances have different Theory of Mind than persons without dependencies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Ву Ч. -. 
Індивідуалізація процесу підготовки кваліфікованих боксерів із урахуванням рівня прояву когнітивних функцій: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / Ч. -. Ву. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації розглянута проблема визначення складових індивідуального підходу при підготовки кваліфікованих боксерів-жінок із урахуванням рівня прояву когнітивних функцій.Комплексна спортивна підготовка у боксі складається із технічної, тактичної та психологічної. Саме остання зумовлює розвиток психічних процесів та інших складових успішності. Тому за наявності оптимально виражених різнобічних когнітивних здібностей та при підпорядкуванні їх визначеній меті, у спортсмена виникають унікальні можливості для прояву індивідуальних особистісних характеристик.Процес удосконалення спортивних результатів визначається на підставі об'єктивних знань про структуру змагальної діяльності та підготовленості спортсменів із урахуванням загальних закономірностей становлення спортивної майстерності й індивідуальних можливостей спортсменів-єдиноборців. У змагальній діяльності, як правило, мають відображення позитивні та негативні сторони підготовки боксерів-жінок та вплив на них змін у правилах змагань у сучасному боксі. Проблема індивідуалізації щодо реалізації навчально-тренувального процесу при підготовці боксерів на сучасному етапі набуває все більшої актуальності. Насамперед, виникає необхідність вдосконалення техніко-тактичної майстерності, а саме, пошук інформативних складових успішної реалізації тактичної підготовки, яка найбільш вимагає удосконалення процесу індивідуалізації в єдиноборствах, і у боксі перед усім.Мета дослідження – удосконалення індивідуалізації процесу підготовки кваліфікованих боксерів-жінок з урахуванням когнітивних характеристик.Завдання дослідження:Проаналізувати підходи до визначення особливостей прояву індивідуалізації процесу підготовки єдиноборців з урахуванням характеристик когнітивної сфери. Дослідити рівень прояву особистісних характеристик, мотиваційної сфери та вольового самоконтролю кваліфікованих боксерів-жінок в умовах підготовки до змагань.Виявити типологічні групи серед досліджуваних кваліфікованих боксерів-жінок за особливостями прояву когнітивних функцій.Визначити інформативні фактори, що обумовлюють індивідуалізацію процесу підготовки кваліфікованих боксерів-жінок із домінуванням вербального та невербального інтелекту. Щодо методів дослідження, то було використано: аналіз науково-методичної літератури, психологічне й психофізіологічне тестування, педагогічне спостереження, аналіз змагальних сутичок боксерів, методи математичної статистики отриманих даних. Для оцінювання психічного стану особистості використовувався тест «Кольорових виборів» (ТКВ), який являє собою адаптований варіант скороченої 8 - кольорової форми тесту М. Люшера. Цей метод враховує існування тісного асоціативного зв'язку між кольорами і станом людини, і відображає різні способи адаптації до навколишнього світу.Також, були задіяні тестові завдання для оцінки когнітивних здібностей і діяльнісних стилів. Використовувався модифікований тест Струпа, який визначав особливості прояву полезалежності/поленезалежності та функціональну домінантність півкуль головного мозку. Традиційний тест для визначення короткострокової пам'яті «Пам'ять на слова», який виконувався в традиційній двофазній процедурі. Досліджуваний нами показник мислення досліджувався завдяки використанню тесту «Порівняння чисел». Для оцінки загальних здібностей, а саме вербального інтелекту була використана методика «Встановлення закономірностей», яка призначена для вивчення деяких особливостей процесу мислення (активності, кмітливості, гнучкості) та оперативної пам'яті.Для визначення у кваліфікованих боксерів-жінок невербальних інтелектуальних здібностей було використано тест «Доміно» та тест Прогресивні матриці Равена (Raven Progressive Matrices).Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше:визначені психологічні і психофізіологічні підходи до індивідуалізації процесу підготовки боксерів-жінок високої кваліфікації;зазначені межі діапазонів досліджуваних критеріїв когнітивної сфери для успішної реалізації тактичної підготовки у жіночому боксі;визначено зв’язок інформативних складових когнітивної сфери з ефективністю реалізації тактичної підготовки кваліфікованих боксерів-жінок в умовах підготовки до змагань. запропоновано підходи до розподілу кваліфікованих боксерів-жінок за провідними інтелектуальними характеристиками з метою індивідуалізації процесу підготовки.доповнено та розширено уявлення про взаємозв’язок між різними видами мотивації та вольового самоконтролю у кваліфікованих боксерів-жінок в умовах підготовки до змагань; доповнено та розширено дані про зв’язок між психоемоційним станом, психофізіологічними властивостями, особистісними характеристиками та когнітивними тактичними стратегіями.Практична значущість досліджень повʼязана зі створенням нових технологічних підходів, щодо удосконалення процесу тактичної та психологічної підготовки єдиноборців. Результати роботи можна використовувати для побудови індивідуальних програм підготовчої та змагальної діяльності боксерів-жінок.^UThe dissertation examines the problem of determining the components of an individual approach in the training of qualified female boxers, taking into account the level of manifestation of cognitive functions.Comprehensive sports training in boxing consists of technical, tactical and psychological training. It is the latter that determines the development of mental processes and other components of success. Therefore, in the presence of optimally expressed versatile cognitive abilities and when subordinating them to a defined goal, the athlete has unique opportunities for the manifestation of individual personal characteristics.The process of improving sports results is determined on the basis of objective knowledge about the structure of competitive activity and the preparedness of athletes, taking into account the general laws of the formation of sports skills and the individual capabilities of martial artists. As a rule, competitive activities reflect the positive and negative aspects of the training of female boxers and the impact on them of changes in the rules of competition in modern boxing.The problem of individualization regarding the implementation of the educational and training process in the training of boxers at the modern stage is becoming more and more relevant. First of all, there is a need to improve technical and tactical skill, namely, the search for informative components of successful implementation of tactical training, which most requires improvement of the process of individualization in martial arts, and in boxing above all.The purpose of the study is to improve the individualization of the process of training qualified female boxers taking into account cognitive characteristics.Objectives of the study:To analyze the approaches to determining the features of the manifestation of the individualization of the martial arts training process, taking into account the characteristics of the cognitive sphere.To investigate the level of manifestation of personal characteristics, motivational sphere and volitional self-control of qualified female boxers in the conditions of preparation for competitions.To identify typological groups among the studied qualified female boxers according to the characteristics of the manifestation of cognitive functions.To determine the informative factors determining the individualization of the training process of qualified female boxers with dominance of verbal and non-verbal intelligence.As for research methods, the following were used: analysis of scientific and methodical literature, psychological and psychophysiological testing, pedagogical observation, analysis of competitive bouts of boxers, methods of mathematical statistics of the obtained data.To assess the mental state of the individual, the "Color Choice" test (TCV) was used, which is an adapted version of the abbreviated 8-color form of M. Lüscher's test. This method takes into account the existence of a close associative connection between colors and the human condition, and reflects different ways of adapting to the surrounding world.Also, test tasks were used to assess cognitive abilities and activity styles. A modified Stroop test was used, which determined the features of the manifestation of field dependence/field independence and the functional dominance of the cerebral hemispheres. A traditional test for determining short-term memory "Memory for words", which was performed in a traditional two-phase procedure. The indicator of thinking under our study was investigated using the "Comparison of numbers" test.To assess general abilities, namely verbal intelligence, the method "Establishing regularities" was used, which is designed to study some features of the thinking process (activity, cleverness, flexibility) and working memory.The Domino test and the Raven Progressive Matrices test were used to determine the non-verbal intellectual abilities of qualified female boxers.The scientific novelty of the obtained results is that for the first time:determined psychological and psychophysiological approaches to the individualization of the training process of highly qualified female boxers;the limits of the ranges of the researched criteria of the cognitive sphere for the successful implementation of tactical training in women's boxing are indicated;the relationship between the informative components of the cognitive sphere and the effectiveness of the implementation of tactical training of qualified female boxers in the conditions of preparation for competitions was determined.approaches to the distribution of qualified female boxers by leading intellectual characteristics are proposed in order to individualize the training process.supplemented and expanded understanding of the relationship between various types of motivation and volitional self-control in qualified female boxers in the conditions of preparation for competitions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Чжоу Ї. .. 
Індивідуальний виконавський стиль в умовах глобалізації (на прикладі творчості китайських співаків) / Ї. .. Чжоу. — Б.м., 2021 — укp.

Актуальність теми дослідження обумовлена тим величезним впливом, який глобалізація робить як на культуру суспільства в цілому, так і на стильові засади індивідуальної музичної творчості. Позначившись на межі ХІХ –ХХ століть, сьогодні глобалізаційні процеси майже повністю змінили культурну мапу світу, стерши кордони, які донедавна чітко окреслювали культурні патерни представників різних народів та дозволяли легко ідентифікувати артефакт за принципом «своє – чуже». У поєднанні з активним впровадженням технологій до всіх сфер людського буття, глобалізація суттєво вплинула на музичне мистецтво, значно послабивши важливість національного чинника у становленні та формуванні індивідуального виконавського стилю. Яскравим прикладом цього є творчість китайських вокалістів, чий внесок у розвиток музичного мистецтва ХХ – ХХІ століть годі переоцінити. Численні перемоги на престижних міжнародних конкурсах, участь в оперних постановках провідних театрів світу, феномен китайського бельканто – ці факти, безперечно, унаочнюють статус китайської виконавської вокальної культури в сучасному мистецькому світі та свідчать про потребу серйозного обговорення сучасної ситуації науковою спільнотою. Концепція дослідження зумовила необхідність систематизації наукових джерел з таких напрямків музичної науки: історії та теорії музики, теорії жанру та стилю, музичної культурології, європейського та китайського вокального мистецтва. Обрана методологія, що базувалася на поєднанні мистецтвознавчого, інтерпретологічного та культурологічного підходів, дозволила: порівняти історію наукового пізнання явища вокального стилю у західноєвропейському та китайському мистецтвознавстві; виявити вплив вербальної складової вокального мистецтва на стильові параметри творчості китайських виконавців; визначити національні та міжнаціональні чинники, що привели до трансформації академічного вокального мистецтва Китаю ХХ – ХХІ століть; узагальнити відомості про історію формування академічної вокальної школи Китаю; скласти творчі портрети сучасних китайських вокалістів; проаналізувати виконавські версії видатних китайських співаків. У дисертації вперше: академічне вокальне мистецтво сучасного Китаю представлено як художню цілісність, що формується шляхом взаємодії національних та міжнаціональних чинників; презентовано феномен китайського бельканто, виникнення якого зумовив процес глобалізації; визначено параметри індивідуального виконавського стилю, що в творчості китайських співаків трансформуються під впливом процесу глобалізації. У дисертації висвітлено процес історичного формування наукових уявлень про стиль як явище західноєвропейського та китайського мистецтва. Явище стилю творчості було осмислене філософами Стародавньої Греції та Китаю і вже тоді пов'язувалося саме із світовідчуттям людини. Відмінності у подальшій інтерпретації понять, що об'єднуються навколо найбільш загальної категорії стилю, залежать від розвитку певних культурних патернів. Наприклад, якщо на Сході явище стилю сприймалося переважно як засаднича частка етичного, то на Заході – естетичного (хоча обидва рівні наявні в обох культурах). Однак під впливом глобалізаційних процесів національна складова стильових процесів поступово нівелюється. Історія трансформації вокального мистецтва Китаю надзвичайно коротка порівняно з попереднім етапом його розвитку. Фактично йдеться про 100 років, які докорінно змінили національну систему музичної освіти та виховання. Успішність цього процесу зумовлена декількома чинниками: концертною/гастрольною діяльністю іноземних співаків; діяльністю китайських митців, спрямованою на поширення та осягнення європейського культурного досвіду; накопиченням відповідної науково-методичної бази та виробленням національного інваріанту навчальних програм; розвитком концертного виконавства та музичного життя, як системи, утворюваної взаємодією різних типів музикування; використанням технічних засобів комунікації. Все це привело до збільшення частки західноєвропейської музики у звуковому ландшафті Китаю, «привчило» слухачів до незвичної музики, змінило стильові пріоритети носіїв національної традиції і визначило поступову зміну всієї системи музичної культури країни, яка сьогодні практично тотожна аналогічними системам в інших країнах світу. Цьому, особливо в останні десятиріччя, сприяли процеси глобалізації, що значно розширили доступ до культурних продуктів інших країн і спростили процеси культурної міграції. Завдяки цьому китайські музиканти опановують світове музичне мистецтво у навчальних закладах усього світу, беруть участь у міжнародних конкурсних змаганнях, виступають на кращих сценах, співпрацюють із компаніями звукозапису.^UThe relevance of the research topic is due to the huge impact that globalization has on the culture of society as a whole and on the stylistic principles of individual musical creativity. Having emerged at the turn of the 19th and 20th centuries, globalizing processes have almost completely changed the cultural map of the world today, erasing the borders that until recently clearly delineated the cultural patterns of different peoples and allowed easy identification of the artifact on the principle of “one's own - another's”. Combined with the active introduction of technology in all spheres of human being, globalization has significantly affected the musical art, considerably reducing the importance of the national factor in the development and formation of individual performing style. A striking example of this is the work of Chinese vocalists, whose contribution to the development of musical art of the XX – XXI centuries could hardly be overestimated. Numerous victories at prestigious international competitions, participation in opera performances of the world's leading theaters, the phenomenon of Chinese belcanto – these facts undoubtedly illustrate the status of Chinese performing vocal culture in the modern art world and indicate the need for serious discussion of the current situation by the scientific community. The concept of the study has led to the systematization of scientific sources in the following areas of music science: history and theory of music, theory of genre and style, musical cultural studies, European and Chinese vocal art. The chosen methodology, based on a combination of art history, interpretological and culturological approaches, allowed to: compare the history of scientific knowledge of the phenomenon of vocal style in Western European and Chinese art history; identify the impact of the verbal component of vocal art on the stylistic parameters of the work of Chinese performers; identify national and international factors that led to the transformation of academic vocal art in China in the XX – XXI centuries; generalize information about the history of the formation of Chinese academic vocal school; form creative portraits of modern Chinese vocalists; analyze the performance versions of prominent Chinese singers. In the thesis for the first time: the academic vocal art of modern China is presented as an artistic integrity formed by the interaction of national and international factors; the phenomenon of Chinese belcanto, the emergence of which led to the process of globalization, is presented; the parameters of individual performing style that are transformed in the work of Chinese singers under the influence of the process of globalization are determined. The dissertation highlights the process of historical formation of scientific ideas about style as a phenomenon of Western European and Chinese art. The phenomenon of creative style was understood by the philosophers of ancient Greece and China, and even then it was associated with the worldview of man. Differences in the further interpretation of the concepts that unite around the most general category of style depend on the development of certain cultural patterns. For example, if in the East the phenomenon of style was perceived mainly as a fundamental part of the ethical, in the West – the aesthetic (although both levels are present in both cultures). However, under the influence of globalizing processes, the national component of stylistic processes is gradually leveled.The history of the transformation of China's vocal art is extremely short compared to the previous stage of its development. In fact, it is about 100 years that have radically changed the national system of music education and upbringing. The success of this process is due to several factors: concert/touring activity of foreign singers; activity of Chinese artists aimed at disseminating and comprehending European cultural experience; accumulation of the corresponding scientific and methodical base and development of the national invariant of educational programs; development of concert performance and musical life as a system formed by the interaction of different types of music making; using technical means of communication. All this has led to an increasing the share of Western European music in China's sound landscape, “accustomed” listeners to unusual music, changed the stylistic priorities of bearers of national traditions and determined a gradual change of the whole country's musical culture system, which today is almost identical to other systems. This, especially in recent decades, has been facilitated by globalization, which has greatly expanded the access to other countries' cultural products and simplified cultural migration. Thanks to this, Chinese musicians master the world music art in educational institutions around the world, participate in international competitions, perform on the best stages, cooperate with recording companies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Бондар С. С. 
Індивідуально-психологічні особливості чоловіків та жінок при порушенні життєдіяльності родини при адюльтері / С. С. Бондар. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено теоретичному аналізу й узагальненню підходів до розуміння і вивчення індивідуально-психологічних особливостей чоловіків та жінок при порушенні життєдіяльності родини при адюльтері. Наукова новизна полягає у тому, що вперше: визначено взаємозв'язки індивідуально-психологічних особливостей з характеристиками психоемоційної сфери, особистісним реагуванням, специфікою сексуальної комунікації, взаєминами у родині, здатністю вирішувати конфлікти, а також встановлено їх сукупний вплив на життєдіяльність родини при адюльтері. Виокремлено два типи поєднання акцентуацій, які мають руйнівний вплив на життєдіяльність родини: дистимічну із застрягаючою та тривожну з емотивною. Виявлено особливості особистісного реагування в ґенезі розвитку порушень життєдіяльності сім'ї: боротьба з особистісними слабкостями, недоліками, помилками; острах аналізувати себе та власні вчинки, «ховаючи» та «відкладаючи» їх вирішення; завищена самооцінка, самообман, існування у «надуманому світі», низька комунікація. Уточнено специфіку сексуальної комунікації, де виявлено провідні руйнуючі родину психологічні особливості сексуальності, а саме: сприйняття сексуальних стосунків суто як задоволення та відсутність стурбованості щодо дошлюбних та позашлюбних зв'язків; нереалізованість та розчарування із звинуваченням партнера; конфлікт між внутрішніми переконаннями й потягами; пошук лише чуттєвого задоволення; нервозність у присутності осіб протилежної статі; захоплення фізичною стороною сексу без її духовної складової; ворожість і агресивність без згоди партнера.Розширено характеристику взаємин у родині з визначенням ступеня їх негармонійності: «абсолютно неблагополучні», «неблагополучні», «скоріше неблагополучні». У подружній взаємодії за компонентами тріади кохання відокремлено: порушення інтенсивності та рівноваги у парі; невідповідність власних сподівань й задоволень та потреб партнера у парі; емоційна напруга та розчарування у стосунках; брак «контексту стосунків» в уявлені «ідеального кохання»; сприйняття факту адюльтеру як «очікуваного» із «свідомою налаштованістю» у парах з більшим тривалим стажем сімейного життя.Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці та впроваджені КС-СКА. Обґрунтовано методологічні засади, зміст, принципи проведення КС-СКА у складі якої запропоновано психосоціальний портрет чоловіка/жінки у кризовій родині.Розроблено «Схему сприйняття парою сімейного консультування» де понятійним апаратом виступають: «рівень порушення життєдіяльності родини», «ступінь сприйняття сімейного консультування», «відновний потенціал родини». У програмі застосовуються «Алгоритм втрати відновного потенціалу родини» та «Алгоритм подолання патологічних реакцій та дій родини» при сімейному консультуванні.Зміст КС-СКА викладено у «Модульній програмі опорних тематичних занять при сімейному консультуванні (психокорекції)».Результати дослідження можуть бути використані: а) при організації сімейного консультування; б) у розробці індивідуальних програм психологічного консультування; в) у навчальних дисциплінах «Психологія сім'ї», «Психологія сексуальності», «Кризове психологічне консультування та перша психологічна допомога», «Групова психотерапія і супервізія» тощо.Ключові слова: адаптація, адиктивна (залежна) поведінка, адюльтер (зрада), акцентуація, дезадаптація, дитячо-батьківські стосунки, психоемоційне вигорання, життєві зміни, задоволеність шлюбом, консультування та корекція, криза та конфлікт, мораль, обмеження можливостей, подружня пара, порушення життєдіяльності, здоров'я сім'ї (родини), психологічні особливості, психотерапія, сексуальність, сімейна взаємодія, стрес, суспільна трансформація, тривога, функціонування родини, Я-концепції особистості.^UThe dissertation is devoted to the theoretical analysis and generalization of approaches to understanding and studying the individual psychological characteristics of men and women in violation of family life in adultery.The scientific novelty of the research lies in the fact that for the first time the relationship of individual psychological characteristics with the characteristics of the psychoemotional sphere, personal response, the specifics of sexual communication, family relationships, and the ability to resolve conflicts have been determined. Also, their cumulative effect on the life of the family has been established. Two types of combination of accentuations have been identified that have a destructive effect on the life of the family: dysthymic with stuck and anxious with emotive.In the genesis of the development of disorders in the life of the family, the features of personal response were revealed: the fight against personal weaknesses, shortcomings, mistakes; fear of analyzing oneself and one's own actions, “hiding” and “postponing” their decisions; overestimated self-esteem, self-deception, existence in a “far-fetched world”, low communication.Specificity of sexual communication has been clarified. The leading psychological characteristics of sexuality, destroying the family, were revealed, namely: sexual relations are perceived only as satisfaction, and there is no concern about premarital and extramarital affairs; there are partner accusations due to non-fulfillment and disappointment; there is a conflict between inner convictions and drives; there is a search for exclusively sensual pleasure; nervousness manifests itself in the presence of persons of the opposite sex; there is a passion for the physical side of sex without its spiritual component; manifest hostility and aggressiveness in sex without the consent of the partner.The characterization of relations in the family is expanded by defining the degree of their disharmony: “completely unfavorable”, “unfavorable”, “rather unfavorable”. According to the components of the triad of love, conjugal interactions are divided as follows: violation of tension and balance in a couple; inconsistency of one's own hopes with the needs of a partner; emotional stress and frustration in relationships; lack of "context of relationships" in the representation of "ideal love"; in couples who have lived as a family for a long time, the fact of adultery is perceived as "expected" with a "conscious attitude."The understanding of the factors that reduce the ability to resolve conflicts and a crisis situation has been deepened, namely: dissatisfaction with the emotional need for communication (loss of a feeling of love, emotional closeness, support and understanding); “demonstration by an adulterer” of a family crisis (inconsistency of verbal and non-verbal communication, manipulation of a partner, blocking and distortion of the transmission of feelings); couples with a longer experience of living together revealed a decrease in non-constructive forms of behavior in conflict ("rivalry", "avoidance"), an increase in "adaptation", an increase in "cooperation" and "compromise".The practical significance of the results obtained lies in the development and implementation of CFCSA. The methodological foundations, content, principles of CFCSA, including the psychosocial portrait of a man / woman in a crisis family, have been substantiated.The "Scheme of family counseling by a couple" has been developed, in which the conceptual apparatus are: "the level of disability in the life of the family", "the degree of perception of family counseling", "the restorative potential of the family." The program uses the Algorithm for the loss of the restorative potential of the family and the Algorithm for overcoming pathological reactions and actions of the family in family counseling.The content of CFCSA is set out in the "Modular program of supporting thematic classes in family counseling (psychocorrection)".The research results can be used: a) when organizing family counseling; b) in the development of personal psychological counseling programs; c) in the disciplines "Family psychology", "Psychology of sexuality", "Crisis psychological counseling and first psychological aid", "Group psychotherapy and supervision", etc.Key words: adaptation, addictive behavior, adultery, accentuation, maladaptation, child-parent relationship, emotional burnout, life changes, marital satisfaction, counseling and correction, crisis and conflict, morality, limitations of opportunities, married couple, disruption of life, family health, psychological features, psychotherapy, sexuality, family interaction, stress, social transformation, anxiety, family functioning, I-concept of personality.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Каверіна О.Г. 
Інтегративний підхід до формування готовності студентів вищих технічних навчальних закладів до професійної комунікації: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / О.Г. Каверіна ; АПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. — К., 2010. — 44 с. — укp.

Досліджено проблему формування готовності майбутніх інженерів до професійної комунікації на основі інтегративного підходу. Висвітлено теоретичні засади формування готовності до професійної комунікації, проаналізовано базові поняття дослідження. Розкрито тенденції розвитку вищої технічної освіти у світі та в Україні. Проаналізовано особливості й актуальні проблеми професійної підготовки майбутніх інженерів у технічних ВНЗ. Розглянуто основні підходи щодо вирішення проблеми формування професійної комунікації у контексті вітчизняної педагогіки. Висвітлено методологічні засади формування готовності студентів технічних ВНЗ до професійної комунікації. Проаналізовано стан, проблеми й особливості професійної підготовки студентів технічних спеціальностей на основі інтегративного підходу у вищій технічній школі України та за кордоном. Запропоновано концепцію та модель формування готовності студентів технічних спеціальностей до професійної комунікації. Визначено її критерії, показники та рівні. Обгрунтовано дидактичні засади формування готовності до професійної комунікації. Визначено критерії відбору навчального матеріалу, зроблено його структуризацію, розкрито особливості використання вербальних і комп'ютерних засобів. Обгрунтовано структуру керівництва навчально-пізнавальною діяльністю майбутніх інженерів у процесі формування готовності до професійної комунікації як складової професійної підготовки. Запропоновано навчально-методичний комплекс для викладачів гуманітарих і технічних дисциплін у ВНЗ. Експериментально підтверджено результативність запропонованого інтегративного підходу до формування готовності майбутніх інженерів до професійної комунікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3 + Ю953
Шифр НБУВ: РА371100 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Медведєва О.М. 
Інтеграційний механізм ефективної комунікації в проектах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / О.М. Медведєва ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Розкрито роль і недоліки механізму комунікації у проектах стосовно створення передумов виконання функцій управління комунікацій у проектах. Обгрунтовано необхідність комплексного дослідження комунікації в проектах з метою адаптації механізму комунікації до умов проектного середовища. Зінтегровано закономірності та чинники процесів комунікації в проектах на базі розроблених структурної та комплексної моделі комунікації в проектах. Виявлено взаємний вплив чинників комунікації в проектах, закономірності інформаційної взаємодії учасників проекту, роль якості його документа як засобу забезпечення ефективних результатів комунікації у проектах. Сформовано інтеграційний механізм комунікацій у проектах, спрямований на забезпечення результативної й ефективної комунікації. Запропоновано підхід до оцінки її ефективності для реципієнта у комунікаціях проекту. Обгрунтовано показники якості документа проекту, визначено їх оціночні критерії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)380-55 +
Шифр НБУВ: РА346049

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Стельмах О.О. 
Інтерактивні маркетингові комунікації в менеджменті підприємства: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / О.О. Стельмах ; Донец. держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено актуальні проблеми теоретичних і методологічних напрямків формування й управління інтерактивними маркетинговими комунікаціями. Узагальнено основні підходи щодо розуміння їх суті й особливостей. Розкрито суть понять "прямий маркетинг", "інтерактивний маркетинг", "інтерактивні маркетингові комунікації". Проаналізовано інформаційне забезпечення управління комунікаціями, здійснено моніторинг інтерактивних маркетингових комунікацій, діагностику управління Інтернет-комунікаціями. Розроблено комплексну систему інтерактивних маркетингових комунікацій і рекомендацій щодо її впровадження. Запропоновано стратегії управління даними комунікаціями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.10-210.302 +
Шифр НБУВ: РА341989

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Триняк М. В. 
Інтеркультурна комунікація в освіті: тенденції розгортання у сучасних соціокультурних контекстах: автореф. дис. ... д-ра філос. наук : 09.00.10 / М. В. Триняк ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2011. — 31 с. — укp.

На підставі комплексної методології дослідження освітньої інтеркультурної комунікації розглянуто її структуру, семантику, функціональний діапазон і конструктивний потенціал. Виявлено її горизонтальний і вертикальний виміри, наявність яких ускладнює розуміння її контекстуально обумовлених смислів і впливає на тенденції розгортання освітніх дискурсів. Доведено, що урахування єдності цих вимірів має принципове значення для підвищення ефективності інтеркультурних дидактичних та освітніх практик. Розкрито тенденцію утворення діалектичної єдності інтеркультурної та транскультурної комунікації у сучасній освіті. Запропоновано комунікативне обгрунтування педагогічної ксенології, визначено роль і місце інтеркультурної комунікації у конституюванні нової педагогічної реальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в05 + С5*671*333.4
Шифр НБУВ: РА381284 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Компанцева Л.Ф. 
Інтернет-комунікація: когнітивно-прагматичний та лінгвокультурологічний аспекти: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.02 / Л.Ф. Компанцева ; НАН України. Ін-т мовознав. ім. О.О.Потебні. — К., 2007. — 36 с. — укp.

Проведено поліпарадигмальне дослідження Інтернет-комунікації. Вивчено її конститутивні складові, а саме: модифікацію структурно-мовних рівнів, становлення жанрової системи, вербальну представленість значущих концептів, формування нових ознак мовної особистості та мовної картини світу і, як результат цих процесів, встановлення терміносистеми Інтернет-комунікації. Феномен Інтернет-комунікації визначено як інтерактивну міжособистісну комунікацію, що вимагає вивчення в двох основних аспектах - когнітивно-прагматичному та лінгвокультурологічному, оскільки ці наукові галузі дозволяють досліджувати Інтернет-комунікацію одночасно в різних парадигмах лінгвістичного знання. Зроблено висновок про те, Інтернет-комунікація остаточно оформилася в нову галузь лінгвістичного знання, про що свідчить консолідація всіх системно-мовних рівнів Інтернет-комунікації з метою створення нового середовища спілкування, а також лігвістична парадигма Інтернет-комунікації, що формується, зафіксована в її терміносистемі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш111 + Ш141.2 в2:З +
Шифр НБУВ: РА350251

Рубрики:

      
18.

Пиголенко І.В. 
Інтернет-технології як засіб формування ціннісних орієнтацій студентства на шляху до інформаційного суспільства (на прикладі НТУУ "КПІ"): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / І.В. Пиголенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано трансформації ціннісних орієнтацій сучасної студентської молоді під впливом новітніх комп'ютерних та інтернет-технологій за умов становлення інформаційного суспільства. Зазначений актуальний процес є філософським осмисленням цінності вищої освіти в житті студентської молоді за умов становлення інформаційного суспільства. Досліджено зміни ціннісних орієнтацій під впливом інтернет-технологій як новий соціальний феномен, базуючись на працях філософського та соціологічного напрямів. Розкрито зміст категорій "інформація", "комунікація" та "знання" та їх значення у ствердженні інформаційного суспільства. З'ясовано вплив новітніх інформаційно-комунікаційних технологій на трансформацію вищої освіти. Обгрунтовано висновок щодо її провідної ролі у творенні та розвитку особистості, формуванні професіоналів і майбутньої інтелектуальної еліти, яка є головним ресурсом інформаційного суспільства. Здійснено типологізацію соціальних функцій мережі Інтернет і досліджено фактори, що впливають на активність використання даної мережі студентською молоддю. Значну увагу приділено аналізу результатів соціологічних досліджень щодо цінності вищої освіти у житті сучасної молоді. Виявлено особливості використання інтернет-тенологій у період навчання у ВНЗ та його вплив на трансформацію ціннісних орієнтацій студентської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253.11 + Ю252:Ч30 + Ю251.05:З97 +
Шифр НБУВ: РА351825

Рубрики:

      
19.

Гайдар О.В. 
Інформаційні ресурси і моделі системи планування діяльності підприємства: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / О.В. Гайдар ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. Михайла Туган-Барановського. — Донецьк, 2009. — 20 с. — укp.

Метою дослідження є розробка теоретико-методологічних основ формування та застосування інформаційних ресурсів (ІР) і побудови моделей у системі планування діяльності підприємства. Запропоновано концепцію комунікаційного підходу до формування ІР і розробки моделей у системі планування діяльності підприємства, основою якого є бачення ІР і моделей як основних ресурсів для підтримки прийняття планових рішень, що дзволяє акумулювати, концентрувати, зберігати та оптимально використовувати ІР та знижувати рівень невизначеності, підвищувати шанси партнерів, що приймають участь у комунікаціях щодо розробки планів та їх виконання для досягнення основних цілей підприємства. У рамках концепції удосконалено понятійний апарат стосовно визначення ІР, системи планування реалізації продуктів харчування з сезонним характером продажу, що дозволяє підвищити точність і оперативність планування. Розроблено модель системи ІР підприємтсва, що грунтується на методології комунікаційного підходу та дозволяє оптимізувати управлінські бізнес-процеси, ресурси та комунікації у системі планування. Запропоновано методичний підхід щодо забезпечення ІР та комунікаціями системи планування на основі бачення майбутнього, використання сценаріїв як механізму перевірки та поглиблення бачення, цілей і стратегій підприємства, що дозволяє визначити оптимальний склад і структуру ІР підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-23 ф12 +
Шифр НБУВ: РА366921

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Яхимович О. В. 
Інформаційна технологія пошуку ключових слів на основі парсингу англомовних текстів / О. В. Яхимович. — Б.м., 2021 — укp.

Робота присвячена розробці інформаційної технології пошуку ключових слів на основі автоматизації процесів парсингу англомовних текстів. Удосконалено модель пошуку ключових слів, яка, на відміну від існуючих, побудована на основі інформаційної оцінки результатів парсингу тексту та враховує результати аналізу зв'язків між лексичними одиницями тексту, що дозволило формалізувати критерій якості процесу пошуку ключових слів. Уперше розроблено метод пошуку ключових слів, який, на відміну від існуючих, базується на знаходженні синтаксичних зв'язків між словоформами у реченнях англомовного тексту за допомогою технологічних можливостей парсингу сучасних лінгвістичних пакетів. Запропонований метод дає змогу підвищити чисельні характеристики якості пошуку ключових слів, а саме повноту і точність. Удосконалено метод зменшення впливу вербального шуму на пошук ключових слів, який, на відміну від існуючих, побудовано на основі стенфордської класифікації зв'язків між лексичними одиницями речення, що дозволило підвищити якість результатів пошуку ключових слів у порівнянні з основним методом. Набула подальшого розвитку інформаційна технологія пошуку ключових слів, яка, на відміну від існуючих, враховує додаткову інформацію процесів парсингу речень у межах послідовного застосування двох запропонованих методів, що дозволило уточнити чисельні оцінки змістовних параметрів тексту та підвищити якість пошуку його ключових слів. Прикладні результати дисертаційного дослідження полягають у формальному описі методики пошуку ключових слів англомовного тексту, створенні алгоритму її реалізації та розробці програмного забезпечення, що знаходить ключові слова на основі врахування значимих зв'язків між словоформами у реченнях англомовного тексту та подальшої фільтрації вербального шуму.^UThe qualification research is dedicated to developing the informational technology of searching keywords based on the automation process of parsing English texts. The model of searching keywords has been improved, which, unlike the existing ones, is based on the information evaluation of parsing text results and takes into account the results of analysis of relationships between lexical units of text, which allowed to formalize the quality criterion of searching keywords process. For the first time, searching keywords method has been developed, which, unlike the existing ones, is based on finding syntactic relationships between word forms in sentences of English text with the help of technological capabilities of parsing of modern linguistic packages. The proposed method allows to improve the numerical characteristics of searching keywords quality, namely completeness and accuracy. The method of reducing the impact of verbal noise for searching keywords has been improved, which, unlike the existing ones, is based on the Stanford classification of relationships between lexical units of a sentence, which has improved the quality of results of searching keywords compared to the main method. The information technology of searching keywords has been further developed, which, unlike the existing ones, takes into account additional information of sentence parsing processes within the bounds of the consistent use of the two proposed methods, which allowed to refine numerical estimates of content parameters of the text and improve the quality of searching keywords. The practical value of the results obtained in the qualification research paper is as follows: formal description of the method of searching keywords in the English text, creating an algorithm for its implementation and developing software that finds keywords based on significant relationships between word forms in sentences of the English text and subsequent filtering of verbal noise.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського