Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (6)Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (1435)Книжкові видання та компакт-диски (122)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>K=ВИДАТК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 188
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Грищенко К.Г. 
Правове регулювання видатків на вищу освіту: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / К.Г. Грищенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Розглянуто питання поняття і правової природи видатків на вищу освіту, їх трансформацію у період проведення ринкових реформ та існування недержавних форм власності. Розкрито правові форми фінансування видатків на вищу освіту в умовах існування підприємств, установ і організацій загальнодержавної, комунальної, колективної та приватної форм власності. Внесено пропозиції щодо конкретних змін нормативних актів України відповідно до правового регулювання фінансування вищої освіти. Обгрунтовано необхідність прийняття нових законодавчих актів, що регулюють видатки на вищу освіту, розроблено структуру і основні положення даних актів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132 + Х829(4УКР)39
Шифр НБУВ: РА307932 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Якимчук Н.Я. 
Правове регулювання видатків на науку в Україні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Н.Я. Якимчук ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація містить аналіз особливостей правового регулювання видатків на науку з різних фондів коштів та місце серед них Державного бюджету в умовах переходу до ринкової економіки. Досліджені правові основи визначення об'єму державних видатків на науку, проблеми його правового закріплення. Проаналізовані та теоретично визначені методи розподілу державних грошових фондів коштів і місце серед них методу фінансування, визначено основи правового регулювання механізму фінансування видатків на науку, режими фінансування та форми їх надання. Досліджені види бюджетно-кошторисного та договірного фінансування науки, проведено аналіз системи джерел фінансування науково-технічної діяльності. Проаналізовано чинне законодавство, розроблені пропозиції по його удосконаленню, зокрема, покращенню правового статусу та кола суб'єктів науково-технічної сфери, доповненню існуючих методів розподілу державних фондів коштів на науку та вдосконалення методів та форм фінансування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х811.3

Рубрики:

      
3.

Завгородня О.О. 
Фіскальне регулювання інвестицій в перехідній економіці України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / О.О. Завгородня ; Нац. гірн. акад. України. — Д., 1999. — 21 с. — укp.

Розкрито продуктивну, доходотворчу та структуроформуючу функції інвестицій. Виділено з централізованих фінансових ресурсів держави матеріально-речову основу фіскального регулювання економіки - фіскальні ресурси. Визначено, що фіскальне регулювання інвестицій є системою державних заходів щодо змін в умовах оподаткування, обсягах та структурі державних видатків з метою встановлення кількісних та якісних(структурних) параметрів інвестиційних процесів, необхідних для нормального протікання розширеного відтворення і забезпечення динамічної макроекономічної рівноваги. Запропоновано основи варіанта національного механізму фіскального регулювання інвестицій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-56-183
Шифр НБУВ: РА308638 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Розпутенко І.В. 
Управління державними видатками в перехідних економіках: Автореф. дис... д-ра наук з держ. управління: 25.00.05 / І.В. Розпутенко ; Укр. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 1999. — 32 с. — укp.

Надано ретроспективний аналіз державних видатків в умовах структурних змін і стабілізації, досліджено вплив державних видатків на економічне зростання, приведено державні системи бюджету і звітності, розглянуто проблеми економічної і соціальної ефективності державних видатків, їх структури в країнах з перехідною економікою та визначено тенденції їх розвитку, вказано основні напрямки ефективного розподілу і перерозподілу державних видатків. Узагальнено зарубіжний досвід управління державними видатками, доказано, що демонтаж централізованого планування до останнього часу не привів до якихось серйозних змін у розробці і виконанні державного бюджету, до оптиізації державних видатків. З'ясовано, що до певної міри державні видатки сприяють економічному зростанню, але насправді важливо не їх обсяг, а структура. У цьому контексті спроба розподілу капітальних і поточних видатків може бути помилковою. У центрі уваги повинні бути відмінності між видатками, які мають продуктивний і непродуктивний характер. Обгрунтовано об'єктивну необхідність проведення реформи системи державних видатків, яка має стати важливою умовою реалізації економічних реформ у цілому. Проведення реформи щодо державних видатків знаходиться в тісному взаємозв'язку з реформами в таких сферах, як оподаткування, ціноутворення, діяльність державних підприємств і т.д. Доведено, що успішність реформи у сфері державних видатків залежить від намірів певної країни зберегти міру прямої участі держави у виробництві, виділенні ресурсів і розподілу кінцевої продукції. Не менш важливими умовами успіху є стримування рівня державних видатків і допустимих з макроекономічної точки зору рамках, підвищення ефективності державних програм, зміцнення ролі державних органів у опосередкованому стимулюванні економічності приватного спектра і залучення тих інветицій, які підвищують продутивність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.5

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Василишин Р.Н. 
Економічна політика в управлінні державним боргом України: Автореф. дис... канд. наук з держ. управління: 25.00.05 / Р.Н. Василишин ; Укр. Акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні підстави управління державним боргом України. Акцентовано увагу на важливому методологічному положенні, за яким до основи класифікації внутрішнього та зовнішнього боргу покладено різні принципи. Внутрішній державний борг класифіковано за інструментальними та інституційними ознаками, зовнішній борг - за історією виникнення та типу кредиторів. Критично проаналізовано дослідження, відзначені трьома ключовими чинниками: високою часткою державних видатків у структурі валового внутрішнього продукту, неточним обрахунком бюджетного дефіциту завдяки розходженням у методиках обрахунку, високою дохідністю цінних паперів. Висвітлено непослідовність у проведенні політики внутрішніх і зовнішніх запозичень, що підірвало механізм відтворювання державного боргу. Основною помилкою прийнятої тактики визначено розгляд зовнішнього боргу у відриві від інших складових державного боргу та зневага "інерційності" відтворювання державних боргів - відставання реальних процентних ставок від швидкості зниження прибутковості розміщених позик. Розглянуто принципи та основи боргової стратегії, відповідно до яких довгострокова мета управління державним боргом полягає в утриманні зростання боргових зобов'язань країни у межах її спроможності обслуговувати свій борг. Реалізація даної мети потребує ефективного використання позичених ресурсів. Особливу увагу приділено механізму управління державним боргом України. Простежено взаємозв'язок бюджетного дефіциту та державного боргу, вплив боргової кризи на бюджетну політику України. Визначено шляхи та методи оптимізації бюджетного дефіциту, джерела покриття й обслуговування державного боргу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.61
Шифр НБУВ: РА311825 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Д'яконова І.І. 
Бюджетний дефіцит і його регулювання у перехідній економіці України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / І.І. Д'яконова ; Укр. акад. банк. справи. — Суми, 2000. — 18 с. — укp.

Досліджено економічну природу дефіциту бюджету, тенденції його розвитку та взаємозв'язок із загальними макро- та мікроекономічними показниками економіки країни. Розкрито основні чинники виникнення й джерела фінансування дефіциту бюджету як показника незбалансованості доходів і видатків в умовах перехідної економіки. Запропоновано систему показників оцінки рівня бюджетного дефіциту та визначено шляхи удосконалення методів регулювання доходів, видатків та дефіциту державного та місцевих бюджетів, податкової політики. Досліджено доцільність впровадження системного аналізу показників планування бюджету та його моделювання. Обгрунтовано необхідність затвердження стабільних нормативів відрахувань від загальнодержавних податків у бюджети регіонів відповідно до рівня їх економічного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3
Шифр НБУВ: РА308064 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Луніна І.О. 
Державні фінанси та реформування міжбюджетних відносин України: Автореф. дис... д-ра. екон. наук: 08.04.01 / І.О. Луніна ; НАН України. Ін-т екон. прогнозування. — К., 2001. — 32 с. — укp.

Розвинуто теоретичну концепцію реформування системи міжбюджетних відносин в Україні, що базується на економічних принципах і критеріях розподілу повноважень між органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Доведено негативний вплив нерівномірного міжгалузевого розподілу податкового навантаження та субсидування підприємств на соціально-економічний розвиток регіонів і можливості становлення системи міжбюджетних відносин за умов фіскальної справедливості. Розроблено методичні підходи до вибору ефективних форм державної підтримки підприємств у перехідний період і пропозиції щодо вдосконалення податкової системи України. З'ясовано ключові проблеми формування місцевих бюджетів України. Визначено стратегію та послідовність проведення окремих заходів з метою реформування міжбюджетних відносин в Україні. Обгрунтовано пропозиції щодо змін у розподілі видаткових зобов'язань і доходних джерел між центральним і місцевими бюджетами України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)261.3
Шифр НБУВ: РА315888 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Хорошева О.І. 
Бюджетне регулювання соціально-економічного розвитку територіальних систем: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / О.І. Хорошева ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2001. — 20 с.: рис. — укp.

Досліджено питання теоретичного та методологічного забезпечення бюджетного регулювання розвитку територіальних систем. Визначено концептуальні основи бюджетного регулювання соціально-економічного розвитку даних систем за умов функціонування демократичної держави. Зроблено висновок стосовно трансформації принципу соціальної справедливості у принцип соціальної раціональності. Наведено концепцію раціонального бюджетного демократизму. Серед принципів бюджетного регулювання територіального розвитку виділено принцип бюджетного регулювання з урахуванням ефекту збільшення відкритості території за мірою зменшення її розмірів. Запропоновано методику аналізу систематичної варіації міжтериторіального розподілу бюджетних коштів. Розроблено балансову модель пайового та цільового розподілів доходів і видатків бюджетів територіальних підсистем базового рівня.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3
Шифр НБУВ: РА313409 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Бак Н.А. 
Регулювання міжбюджетних відносин: теорія і практика: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / Н.А. Бак ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2001. — 20 с.: рис. — укp.

Висвітлено теоретичні та практичні аспекти регулювання міжбюджених відносин в Україні. Здійснено комплексне дослідження теоретичних засад організації та упорядкування взаємин у межах бюджетної системи. Розлянуто суть та необхідність регулювання в розвитку зв'язків між Державним та місцевими бюджетами, визначено методи упорядкування різних форм міжбюджетних відносин. На основі аналізу досягнутого рівня регулювання міжбюджетних відносин в Україні визначено підстави розмежування доходів і видатків між ланками бюджетної системи. Розкрито специфіку порядку використання дотації та її місце у забезпеченні реальної фінансової незалежності місцевого самоврядування. Обгрунтовано необхідність реформування структури міжбюджетних відносин та підвищення результативності чинного механізму їх упорядкування. Запропоновано напрями удосконалення регулювання міжбюджетних відносин в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3
Шифр НБУВ: РА314039 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Стреліна О.М. 
Методи управління бюджетним процесом в умовах формування ринкової економіки: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / О.М. Стреліна ; НАН України. Ін-т економіки пром-сті. — Донецьк, 2001. — 20 с. — укp.

Проведено теоретичне дослідження методів управління бюджетним процесом, економічної категорії доходу, його джерел і форм, міжбюджетних відносин. Запропоновано напрямки удосконалення методів аналізу, прогнозування та планування доходів і видатків бюджету на базі використання системного підходу. Розроблено методику факторного індексного аналізу. Доповнено методику кореляційно-регресійного аналізу доходів бюджету. Запропоновано економіко-математичну модель з застосуванням показника податкоємності продукції та послуг для імітаційного моделювання бюджетних доходів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3
Шифр НБУВ: РА312464 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Кузьмин М.П. 
Формування стабілізаційної макроекономічної політики в Україні: Автореф. дис... канд. наук з держ. управління: 25.00.05 / М.П. Кузьмин ; Укр. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2001. — 17 с. — укp.

Розроблено економетричну модель для вивчення інфляційних процесів в Україні. Встановлено, що тривала монетарна стабілізація можлива лише за умови збалансованості монетарної та бюджетної політик. Запропоновано заходи для вдосконалення монетарної політики - покращання функціонування банківського сектора та підвищення довіри до дій уряду, а також бюджетної - рекомендації щодо інституційних аспектів, розширення податкової бази та зниження видатків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-18
Шифр НБУВ: РА313679 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Білоцерківець В.В. 
Фіскальна політика та її роль в розвитку національного товарного виробництва: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / В.В. Білоцерківець ; Нац. гірн. акад. України. — Д., 2001. — 19 с. — укp.

Проведено системне дослідження фіскальної політики та її ролі в розвитку національного товарного виробництва. Обгрунтовано сутність фіскальної політики як цілісної сукупності державних заходів, кожному з яких притаманні взаємопов'язані властивості таксації та спендування. Визначено рівень доцільності використання в рамках національної фіскальної політики механізмів прив'язки надходжень-витрат. Доведено на базі економіко-математичної моделі агрегативної оптимізації фіскальної політики переваги для розвитку національного товарного виробництва скорочення податків у порівнянні зі збільшенням державних видатків. Запропоновано методику визначення переваг вибору об'єкта оподаткування на базі оцінки відносних значень рент споживача та виробника, побудовано матрицю рангів привабливості податків, визначено напрями оптимізації структури оподаткування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)260-18
Шифр НБУВ: РА312982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Харенко М.В. 
Правові основи виконання Державного бюджету України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / М.В. Харенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 16 с. — укp.

Розглянуто теоретичні та практичні аспекти правового регулювання виконання Державного бюджету України. Досліджено зміст правовідносин, що складаються під час виконання Державного бюджету. Запропоновано заходи щодо організації його виконання та висвітлено механізм касового виконання Державного бюджету в Україні. Проаналізовано процес мобілізації доходів держави до Державного бюджету, порядок санкціонування, розподілу та фінансування видатків. Наведено правові засади організації та здійснення контролю на стадії виконання Державного бюджету.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4Укр)1 + У9(4Укр)261.3
Шифр НБУВ: РА316725 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Чечуліна О.О. 
Реформування системи управління доходами та витратами бюджету і розвиток казначейської системи його виконання: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / О.О. Чечуліна ; Ін-т екон. прогнозування НАН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Доведено необхідність здійснення системного аналізу процесу керування доходами та витратами бюджету, що створює певну теоретичну базу для подальшого розвитку та поглиблення наукових засад, які забезпечують прозорість бюджетного процесу, своєчасність надання інформації щодо виконання бюджету. Вперше розкрито зміст поняття "казначейської системи виконання бюджету" як вагомої складової системи керування доходами та витратами бюджету. Обгрунтовано можливість поєднання функцій органів виконавчої влади в одній системній структурі - казначействі з окремими функціями банківської установи (здійснення платежів, покриття касових розривів), що створює відповідні передумови для реформування системи керування у частині прийняття оперативних управлінських рішень, позитивно впливає на достовірність і якість звітності з виконання бюджетів, здійснення контрольних функцій, підтверджує необхідність приведення законодавчо-нормативної бази щодо функціонування Державного казначейства України відповідно до його практичної діяльності та подальшого розвитку. Розроблено рекомендації щодо реформування системи управління доходами та витратами бюджету: подальшої централізації ресурсів у системі рахунків єдиного казначейського рахунка; обліку зобов'язань розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, посилення методів контролю за доходами та видатками розпорядників бюджетних коштів; упровадження єдиного програмного продукту з виконання бюджету, що у комплексі дасть змогу здійснити всеохоплюючий нагляд на центральному рівні у щоденному режимі за станом виконання бюджету, зробити висновки щодо правильності прийняття управлінських рішень на рівні держави, маневрування наявними бюджетними коштами. Запропоновано напрямки подальшого розвитку Державного казначейства України у частині розширення ресурсної бази єдиного казначейського рахунка, у тому числі залучення коштів місцевих бюджетів, що дасть змогу реалізувати принцип, закладений у Бюджетному кодексі, - дотримання єдності вимог у частині виконання бюджету та здійснення платижів, а також створення єдиного плану рахунків з виконання бюджету та кошторисів доходів і видатків розпорядників бюджетних коштів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.1-212.121.1 + У9(4УКР)261.3 +
Шифр НБУВ: РА322311

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Захарова І.В. 
Роль земств у розвитку народної освіти в Україні (1864 - 1917 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / І.В. Захарова ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

На підставі всебічного аналізу різноманітних фактичних матеріалів обгрунтовано тезу про визначальну, пріоритетну роль земств у розвитку шкільної справи, започаткуванні системи демократичної загальнонародної освіти. Розглянуто діяльність земських органів самоврядування щодо реалізації головних принципів реформування системи народної освіти: демократизації, гуманізації, демонополізації, деуніфікації; перетворення початкових навчальних закладів в автономні громадські установи. Показано значення земської початкової школи як своєрідної "лабораторії", де апробовувалися новітні форми та методи викладання, навчально-виховної роботи, вроваджувалися прогресивні педагогічні ідеї. Прослідковано закономірності еволюції народної школи за схемою: громадська - земсько-громадська - земська - земсько-державна. З використанням результатів систематизації та аналізу інформації щодо джерел і напрямків фінансування системи початкової освіти, виявлено динаміку зростання земських видатків на освіту українських повітів і губерній, типологію земських освітніх кошторисів. Показано поступову трансформацію земських підходів щодо суті власної освітньої місії, відмову від пасивної співучасті та перехід до розробки фундаментальних засад освітньої концепції та здійснення активної, систематичної, цілеспрямованої політики самоврядних інституцій у галузі освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)5-536.2 +
Шифр НБУВ: РА321381

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Онищенко В.О. 
Основи формування інвестиційної політики регіону: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.10.01 / В.О. Онищенко ; НАН України. Ін-т екон.-прав. дослідж. — Донецьк, 2002. — 37 с. — укp.

Розроблено механізм розв'язання проблеми рівноваги інвестиційного ринку регіону з врахуванням руху фінансових потоків у регіоні у формі грошових коштів підприємств, банків, заощаджень населення, чистого експорту, видатків областного бюджету. З використанням мультиплікатора інвестицій доведено функціональну роль інвестицій щодо їх впливу на валовий внутрішній продукт регіону. Визначено оцінку факторів формування ефективної інвестиційної політики в регіоні. Обгрунтовано спрямованість спеціалізації в інвестиційній політиці регіонів України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)0-56
Шифр НБУВ: РА317169 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
17.

Кадацька О.М. 
Державний бюджет як інструмент макроекономічної політики в умовах ринкової трансформації: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / О.М. Кадацька ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Запропоновано визначення державного бюджету як інструмента макроекономічної політики з поєднанням його загальноекономічного та фінансового визначень як системи грошових відносин, що складаються у процесі утворення та використання основних централізованих фінансових ресурсів, які відображаються у вигляді державних доходів і видатків, утворюючи основний фінансовий план держави і використовуються як засіб впливу на макроекономічні параметри. На базі порівняльного аналізу структур бюджетів України та країн з розвинутою ринковою економікою визначено основні їх відмінності, що полягають у значному відставанні України за обсягами бюджетного фінансування соціальної сфери, у великих розмірах адміністративно-управлінських видатків, державних цільових фондів і питомої ваги неподаткових надходжень у структурі бюджетних доходів, що негативно впливає на макроекономічне регулювання. Розкрито основні напрями використання державного бюджету як інструмента економічної політики через вплив доходної, видаткової його частин і бюджетного дефіциту на ВВП, зайнятість, інфляцію, платіжний баланс, сукупний попит, інвестиції, збереження, споживання. Розроблено векторну таблицю, що відображає взаємозв'язок між складовими бюджету та основними макроекономічними параметрами. На підставі взаємозв'язку між бюджетом і основними макроекономічними параметрами систематизовано основні суперечності та недоліки існуючих підходів до реалізації фіскальної та стимулювальної функцій державного бюджету, пов'язані з високим рівнем податкового навантаження, недосконалістю механізму бюджетного фінансування та механізму контролю за витрачанням коштів. Доведено, що їх подолання є передумовою ефективного реформування бюджетного регулювання соціально-економічного розвитку. Визначено основні шляхи удосконалення використання бюджетно-податкової системи України в напрямах оптимізації податкового навантаження та бюджетних видатків і стимулювання інноваційного розвитку. Запропоновано загальну схему переорієнтації використання державного бюджету України з переважно фіскальних функцій на фіскально-стимулювальні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3 +
Шифр НБУВ: РА322426

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Фрумін В.М. 
Науково-практичні основи інтенсифікації процесів тепломасообміну у виробництві кальцинованої соди: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.17.08 / В.М. Фрумін ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2002. — 28 с.: рис. — укp.

На підставі результатів експериментальних і теоретичних досліджень виявлено шляхи інтенсифікації процесів тепломасообміну, виконано математичний опис сорбції газів і конденсації парогазових сумішей у вертикальних трубчастих плівково-тонкошарових апаратах, а також у прямому контакті з рідиною на тарілчастих контактних елементах, десорбції газів із рідини в апаратах з перехреснотечійними контактними елементами великої перфорації та за умов термічної обробки порошкових матеріалів у імпульсно-псевдозрідженому шарі у вертикальному апараті з зануреною поверхнею теплообміну. Розроблено та створено нові конструкції тепломасообмінних апаратів інтенсивної дії та технологічні установки, впровадження яких дозволило стабілізувати технологічний режим виробництва кальцинованої соди, збільшити продуктивність карбонізаційних і дисциляційних колон на 25 - 30 %, зменшити витрати теплоти та видаткові коефіцієнти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л272.24 +
Шифр НБУВ: РА321426

Рубрики:

      
19.

Шара Л.М. 
Становлення органів самоврядування у містах і посадах Чернігівської губернії в останній третині ХІХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Л.М. Шара ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 18 с. — укp.

Розкрито дійсний стан самоврядування в міських поселеннях периферії в середині XIX ст., який обумовив необхідність його реформування за умов розвитку ринкових відносин. Проаналізовано процес, який відбувався під час розробки Положення 1870 р. та його впровадження на території Чернігівщини, вказано особливості проведення перших виборів місцевих органів самоврядування. Досліджено соціальне становище осіб на посадах виборних і гласних. Простежено на підставі законодавства трансформування засад виборчої системи, функції та компетенції органів самоврядування. Вивчено шляхи формування та використання місцевих бюджетів, зазначено обтяжливість видатків на обов'язкові загальнодержавні потреби. Введено до наукового обігу значну кількість неопублікованих матеріалів діловодства місцевої державної адміністрації та виборних, які входили до складу управлінь, статистику кількісних і соціальних показників складу виборців і гласних, прибутково-витратних частин бюджетів. Обгрунтовано роль активної діяльності виборних управлінь щодо вирішення господарсько-побутових і культурно-освітніх проблем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ЧЕР)52-536 +
Шифр НБУВ: РА322345

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Канєва Т.В. 
Облік доходів і видатків спеціального фонду бюджетних установ: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.04 / Т.В. Канєва ; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Досліджено методологію та організацію обліку доходів і видатків спеціального фонду бюджетних установ - вищих закладів освіти. Проаналізовано стан бюджетних установ - вищих закладів освіти України - за нових умов господарювання та визначено основні джерела їх фінансування, критично оцінено існуючу методологію та організацію обліку коштів спеціального фонду щодо відповідності їх сучасним вимогам управління; висвітлено шляхи їх подальшого удосконалення. Наведено ряд рекомендацій щодо удосконалення методичних прийомів обліку доходів, видатків спеціального фонду, спрямування тимчасово вільних коштів спеціального фонду на погашення заборгованості, що виникла по видатках за загальним фондом та визначення результату виконання кошторису за окремими коштами спеціального фонду. Розглянуто нову форму меморіального ордеру та викладено рекомендації з удосконалення організації обліку бюджетних установ. З метою підвищення оперативності та достовірності обліково-економічної інформації запропоновано здійснити інтегрування обліку всіх видів доходів і видатків спеціального фонду в єдиній системі на основі використання новітніх комп'ютерних технологій. Розроблено пропозиції щодо автоматизації облікових процедур за допомогою мережі автоматизованого робочого місця фахівців установи. Висвітлено нові форми картки аналітичного обліку та форму відомості, що складаються в автоматизованому порядку і використовуються для складання звітності бюджетних установ за коштами спеціального фонду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4Укр)247.48
Шифр НБУВ: РА320163 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського