Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (6)Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (1435)Книжкові видання та компакт-диски (122)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>K=ВИДАТК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 188
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Хорошун Ю. В. 
Інвестиційне забезпечення стратегічного розвитку аграрного сектору національної економіки / Ю. В. Хорошун. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено подальшому розвитку теоретичних та методичних засад інвестування аграрного сектору національної економіки та розробці концептуальних підходів і практичних заходів щодо інвестиційного забезпечення агросектору для досягнення стратегічних цілей соціально-економічного розвитку держави. У роботі узагальнено внесок основних наукових шкіл економічної науки у розвиток теоретичних основ інвестиційного забезпечення економіки та її секторів. За результатами вивчення національних особливостей досвіду країн-лідерів в розвитку аграрного сектору конкретизовано заходи інвестиційного забезпечення діяльності аграріїв, які доцільно імплементувати в українську практику стратегічного інвестування агровиробництва. Запропоновано методику параметричного аналізу стану та тенденцій розвитку аграрного сектору економіки України та його інвестиційного забезпечення. Сформований комплекс параметрів (показників) представлено трьома блоками індикаторів, відповідно до визначених етапів аналізу: аналіз тенденцій розвитку аграрного сектору сучасної світової економіки та визначення місця України в стратегічних змінах; аналіз обсягу, структури та джерел капітальних і прямих іноземних інвестицій; аналіз обсягу та структури інвестицій за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, обсягу та структури інвестицій за результатами угод на ринку злиттів і поглинань в аграрній сфері. Визначено стан та тренди розвитку аграрного сектору української економіки у контексті світових тенденцій. Запропоновано технологію комплексного оцінювання регулюючого впливу держави та ринкових сил на інвестиційне забезпечення в агросекторі економіки. У межах запропонованого управлінського підходу до встановлення впливу інвестицій в аграрний сектор на результати його функціонування здійснено оцінювання кількісної міри щільності зв'язку та якісної характеристики сили зв'язку між результатами діяльності та інвестиціями агросектору із застосуванням інструментів кореляційно-регресійного аналізу. Як результативні ознаки обрано обсяг валової доданої вартості виду діяльності «Сільське, лісове та рибне господарство», обсяг продукції сільського господарства у господарствах усіх категорій, зокрема рослинництва та тваринництва. Як факторні величини визначено: капітальні інвестиції, капітальні інвестиції підприємств, капітальні інвестиції у матеріальні активи, капітальні інвестиції у нематеріальні активи, прямі інвестиції, кредити, надані нефінансовим корпораціям, процентні ставки за кредитами нефінансовим корпораціям, касові видатки за функціональною класифікацією видатків та кредитування державного і місцевих бюджетів, касові видатки за програмною класифікацією видатків та кредитування державного бюджету, чистий прибуток підприємств. Застосовано методику сегментування регіонів національної економіки для цілей стратегічного розвитку агросектору. Сегментування проведено за критерієм регіональної подібності-відмінності моделей функціонування економіки агросектору кожного регіону. За результатами оцінювання регіони поділено на чотири групи: із значними обсягами виробництва і значною кількістю зайнятих, із незначними обсягами виробництва та незначною кількістю зайнятих, значними обсягами виробництва та незначною кількістю зайнятих, незначними обсягами виробництва та значною кількістю зайнятих. Для груп регіонів із відповідною моделлю агросектору визначено пріоритети та обґрунтовано орієнтири стратегічного інвестування.Окреслено концептуальні підходи до інвестиційного забезпечення аграрного сектору на засадах міжрегіонального партнерства. Визначена послідовність формування концептуальних підходів до інвестзабезпечення агросектору України.^UThe dissertation is devoted to further development of the theoretical and the methodological bases investment in the national economy the agricultural sector. The development of conceptual approaches and practical measures for investment is supporting the agricultural sector to achieve strategic goals of the socio-economic development at the state.The paper summarizes the contribution of the main scientific economics schools to the development the theoretical foundations of investment support of the economy. According to the studying results the national peculiarities of the experience the leading countries in the development of the agricultural, the measures of investment agrarians support are specified. The method of the parametric analysis the state and the trends of development at the agricultural sector of the economy of Ukraine and its investment support is offered. The formed set of parameters (indicators) is represented by three blocks of indicators, in accordance with the defined stages of analysis: the analysis of trends in the agricultural sector of the modern world economy and determining the place of Ukraine in strategic changes; analysis of the volume, structure and the capital sources and the foreign direct investment; the analysis of the volume and the investments structure at the expense of state and local budgets, the volume and structure of investments as a result of the agreements on the mergers market and the acquisitions in the agricultural sector. The state and trends of the development the Ukrainian economy agricultural sector in the context of world trends are determined. The technology of complex assessment of the regulatory influence of the state and market forces on investment provision in the agricultural sector of the economy is proposed. A managerial approach to establishing the impact of investment in the agricultural sector on the results of its operation is proposed. Regression analysis tools were used to establish the effectiveness of investment support of the agricultural sector of the economy. A rather weak degree of dependence of the indicators of gross value added of the agricultural sector, agricultural products, crop production and animal husbandry on investments from various sources directed to the agricultural sector was revealed. The only exception is bank lending. According to the analysis of the dynamics of the investment attractiveness index of Ukraine in the rating of the European Business Association, it is established that the efficiency of investing in its economy is negatively affected by non-transparency of the judiciary and corruption, as well as other factors. lack of motivation of strategic and insecurity of real investors.Within the proposed management approach to establishing the impact of investment in the agricultural sector on the results of its operation, the quantitative measure of the communication density and the qualitative characteristics of the strong relationship between performance and investment in the agricultural sector using correlation and regression analysis tools. The volume of gross value added of the type of activity "Agriculture, forestry and fisheries", the volume of the agricultural products in farms of all categories, including crop production and animal husbandry, were chosen as effective features. The factor values are capital investment, capital enterprises investment, capital investment intangible assets, capital investment in intangible assets, direct investment, loans to non-financial corporations, interest rates on loans to non-financial corporations, cash expenditures by functional classification of expenditures, and lending to government and local budgets, cash expenditures according to the program classification of the expenditures and crediting of the state budget, net profit of enterprises. The method of the segmentation region of the national economy for the strategic development of the agricultural sector is applied. The segmentation was carried out according to the criterion of the regional models similarity-differences the functioning of the economy the agricultural sector of each region. According to the evaluation, the regions are divided into four groups: with significant production volumes and a significant number of employees, with insignificant production volumes and a small number of employees, significant production volumes and a small number of employees, insignificant production volumes, and a significant number of employees. For groups of regions with the appropriate model of the agricultural sector, priorities have been identified and guidelines for strategic investment have been substantiated.Conceptual approaches to investment support of the agricultural sector based on interregional partnership are outlined. The sequence formation of the conceptual approaches to investment provision of the agricultural sector of Ukraine is determined


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Якимчук І.М. 
Інтеграція витрат як фактор ефективності інвестицій: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.03 / І.М. Якимчук ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розроблено нову модель управління інтегрованими витратами за умов трансформації економіки. Запропоновано новий науковий підхід до узагальнення та обгрунтування витратного механізму перетворення будівельних інвестиційних затрат на поточні видатки зведення об'єктів, яке надає економічні вигоди, виражені додатковими фізичними інвестиційними спорудами та прибутком протягом життєвого циклу їх експлуатації. Наведено методику й алгоритм калькулювання кошторисних витрат для їх розрахунків, аналізу та контролю у будівельному виробництві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)310-56-862
Шифр НБУВ: РА326832

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Дорош Т. О. 
Аграрна інтелігенція Радянської України (20-і рр. XX ст.): соціально-історичний аспект: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Т. О. Дорош ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено взаємовідносини радянської влади й аграрної інтелігенції. Визначено, що серед представників обох цих конкуруючих еліт бракувало одностайності у відношенні одна до одної. Показано динаміку змін у ставленні аграрної інтелігенції до більшовиків, а також основні точки зору всередині КП(б)У на місце та роль інтелігенції у радянському суспільстві. Наведено підраховані дані щодо кількості аграрної інтелігенції на початку та наприкінці 1920-х рр. Узагальнено теоретичні основи проблеми, надано власне визначення поняття "аграрна інтелігенція". Проаналізовано основні напрямки діяльності аграрної інтелігенції. Зазначено, що, на відміну від сучасних аграрників, представники аграрної інтелігенції радянської України 1920-х рр. займалися не лише науковою, викладацькою, дослідною, виробничою, адміністративною діяльністю та поширенням агрономічних знань, а ще й змушені були вести культурно-просвітницьку роботу. Обгрунтовано, що трансформація свідомості та повсякденного життя селян, як одне з головних завдань радянської влади, вимагала зміни духовно-культурного простору "старої" та створення духовно-культурного простору "нової" аграрної інтелігенції. Виявлено шляхи та механізми впливу радянської влади на трансформацію духовно-культурного простору та побуту аграрної інтелігенції. Розкрито особливості матеріально-побутових умов життя аграрної інтелігенції в місті та в селі. Висвітлено її матеріальні прибутки та видатки, купівельна спроможність, умови побуту, особливості харчування й одягу, проведення дозвілля, соціальне забезпечення, медичне обслуговування, санаторно-курортне лікування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-293
Шифр НБУВ: РА376699 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Єфремов А. О. 
Адміністративно-правові засади реалізації державної податкової політики в Україні: автореферат дис. ... д. ю. н. : 12.00.07 / А. О. Єфремов. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено аналізу адміністративно-правових засад реалізації державної податкової політики в Україні.У роботі під державною податковою політикою запропоновано розуміти обраний державою політичний курс, що складається з комплексу науково обґрунтованих та системних рішень, що закріплені в положеннях адміністративного законодавства та мають стратегічно важливе значення для держави та її громадян, в яких містяться заходи правового, організаційного, економічного, фінансового, податкового, управлінського характеру, що спрямовані на упорядкування правовідносин, які виникають у сфері оподаткування між державою та іншими суб’єктами. Доведено, що державна податкова політика має бути орієнтована на досягнення балансу між фінансовими ресурсами держави та обсягом її видатків, що залежать від потреб держави в конкретний період. Виокремлено ознаки, що характеризують державну податкову політику як об’єкт адміністративно-правового регулювання. Обґрунтовано доцільність визначення мети державної податкової політики як систему, що складається з тріади елементів: наповнення Державного бюджету України та місцевих бюджетів; стимулювання розвитку підприємництва в державі, збільшення автономності муніципальних утворень; систематичне підвищення якості життя населення. Встановлено, що завдання державної податкової політики необхідно згрупувати таким чином: 1) вирішення питань, пов’язаних з наповненням Державного бюджету України; 2) завдання економічного характеру; 3) завдання, що стосуються соціальної сфери.^UThe thesis is devoted to the analysis of the administrative and legal principles of the state tax policy implementation in Ukraine.In the work under the state tax policy, it is proposed to understand the political course chosen by the state, which consists of a complex of scientifically based and systematic decisions, which are fixed in the provisions of administrative legislation and have strategic importance for the state and its citizens, which contain measures of legal, organizational, economic, of a financial, tax, and administrative nature aimed at streamlining legal relations that arise in the field of taxation between the state and other entities. It is proven that the state tax policy should be oriented towards achieving a balance between the financial resources of the state and the volume of its expenditures, which depend on the needs of the state in a specific period. Features characterizing state tax policy as an object of administrative and legal regulation are singled out.The expediency of defining the goal of the state tax policy as a system consisting of a triad of elements is substantiated: filling the State Budget of Ukraine and local budgets; stimulating the development of entrepreneurship in the state, increasing the autonomy of municipal entities; systematic improvement of the quality of life of the population. It is established that the tasks of the state tax policy should be grouped as follows: 1) solving issues related to the filling of the State Budget of Ukraine; 2) tasks of an economic nature; 3) tasks related to the social sphere.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Демків О.І. 
Активізація бюджетної політики у забезпеченні соціально-економічного розвитку регіонів (на прикладі Львівської області): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / О.І. Демків ; НАН України. Ін-т регіон. дослідж. — Л., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено питання активізації бюджетної політики у забезпеченні соціального й економічного розвитку регіону на базі удосконалення міжбюджетних відносин за умов адміністративно-територіальної реформи. Досліджено досвід розвинених країн у регулюванні бюджетного процесу та можливості його використання в Україні. Систематизовано доходи та видатки місцевих бюджетів з урахуванням вимог бюджетної класифікації. Визначено роль і функції владних структур у формуванні й активізації бюджетної політики у регіонах. З використанням розробленої технології досліджено процеси наповнення та використання коштів місцевих бюджетів Львівщини, розглянуто проблемні питання. Обгрунтовано принципи бюджетного стимулювання розвитку регіону, запропоновано методичні підходи та заходи щодо удосконалення міжбюджетних відносин. Для визначення обсягу міжбюджетних трансфертів з використанням формульного підходу виведено комплекс формул для розрахунку витрат на утримання органів управління, утримання та забезпечення належного функціонування закладів культури та мистецтва в районах, містах районного значення, селах і селищах. Удосконалено методологію формування джерел фінансових ресурсів місцевих бюджетів розвитку за рахунок податкових і неподаткових надходжень у аспекті збільшення абсолютної суми коштів, підвищення обгрунтованості нормативів відрахувань та покращання адміністрування надходжень з метою створення на місцях реальних можливостей для стимулювання розвитку регіонів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ЛЬВ)261.3-18 +
Шифр НБУВ: РА345110

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Чередніченко Т.В. 
Аналіз фінансово-господарської діяльності бюджетних установ (на прикладі державних медичних установ м. Києва): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.04 / Т.В. Чередніченко ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Розглянуто механізм функціонування системи управління медичними установами за сучасних умов господарювання, визначено пріоритетні напрямки ефективної організації охорони здоров'я щодо економічних реформ. Висвітлено методичні підходи щодо організації та проведення економічного аналізу функціональної діяльності медичних установ, обгрунтовано вибір об'єктів аналітичного дослідження. Наведено оцінку стану фінансування медичних установ, рекомендації щодо вибору найвпливовіших методів аналізу надання лікарняних послуг під час виявлення майбутніх тенденцій у бюджетному фінансуванні закладів охорони здоров'я. Запропоновано шляхи вдосконалення методики економічного аналізу кошторисних видатків медичних установ з метою розробки моделі ефективного управління функціональною діяльністю закладів охорони здоров'я, а також можливості реалізації методики аналізу якості медичної допомоги на основі інтегрального показника з урахуванням фактора соціальної задоволеності населення якістю медичних послуг.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У053.9(4УКР)49:Р11 +
Шифр НБУВ: РА327232

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Заячківська О. В. 
Бухгалтерський облік і контроль доходів і видатків бюджетних медичних закладів: організація і методика: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.09 / О. В. Заячківська ; Житомир. держ. технол. ун-т. — Житомир, 2010. — 19 с. — укp.

Наведено рекомендації щодо вдосконалення класифікації доходів, видатків і витрат в галузі охорони здоров'я. Запропоновано підхід, який передбачає застосування двох форм кошторисів: кошторису надходжень та видатків грошових коштів, кошторису доходів і витрат. Надано формулу, за якою здійснюється перерахунок величини видатків за їх планування. Досліджено сутність бюджетування в державному секторі й обгрунтовано необхідність його використання в діяльності медичних закладів. Розроблено та запропоновано форми первинних документів, застосування нових рахунків. Розкрито систему контролю в Україні, організацію внутрішнього контролю в бюджетному медичному закладі та методику проведення контролю доходів і видатків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)247.46-149.32 + У052.9(4УКР)847.46-149.32
Шифр НБУВ: РА373418 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Стадніченко О. В. 
Бухгалтерський облік, контроль та аналіз видатків за захищеними статтями бюджету (на прикладі вищих навчальних закладів України): автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.09 / О. В. Стадніченко ; ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана". — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Сформовано цілісну та дієву обліково-аналітичну та контрольну систему управління видатками ВНЗ, які є захищеними видатками бюджету. Проведено ідентифікацію складу та номенклатури захищених видатків бюджету й уточнено їх характеристику та призначення. Поглиблено базові теоретичні положення обліку, контролю й аналізу даних видатків у ВНЗ, досліджено й удосконалено методику та організацію їх бухгалтерського обліку, контролю й аналізу. Визначено механізм облікового узагальнення показників захищених видатків бюджету у ВНЗ. Систематизовано та розширено облікові номенклатури, розроблено технологічні аспекти формування облікової інформації за видатками ВНЗ у розрізі касових і фактичних видатків. Висвітлено організаційні засади побудови системи внутрішнього контролю ВНЗ, визначено компоненти системи внутрішнього контролю й аудиту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)247.148 + У052.9 (4УКР)847.148 + У053.9(4УКР)261.551
Шифр НБУВ: РА384920 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Павлюк К.В. 
Бюджет в умовах трансформації економіки України: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.08 / К.В. Павлюк ; Н.-д. фін. ін-т при М-ві фінансів України. — К., 2007. — 40 с. — укp.

Досліджено теоретико-методогічні засади функціонування бюджету за умов трансформації економіки України й обгрунтовано напрями удосконалення формування та витрат бюджетних коштів. Розкрито економічну природу бюджету, визначено його функції у трансформаційний період. Виявлено посилення ролі бюджету у процесах забезпечення та регулювання соціально-економічного розвитку держави. Розглянуто методологічні засади побудови та розвитку бюджетного процесу. Розкрито значення державного бюджету як інструмента регулювання економічного та соціального розвитку. Виявлено тенденції та проблеми формування доходів і видатків державного та місцевих бюджетів, наведено пропозиції щодо їх вирішення, досліджено особливості розвитку міжбюджетних відносин. Розроблено програмно-цільовий метод планування бюджету. Обгрунтовано напрями та шляхи удосконалення системи казначейського обслуговування виконання державного та місцевих бюджетів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3 +
Шифр НБУВ: РА353859

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Малиняк Б. С. 
Бюджетні видатки: теорія, методологія, практика / Б. С. Малиняк. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єкт – державний і місцеві бюджети України. Мета – розроблення концептуальних основ та теоретико-методологічних положень бюджетних видатків, обґрунтування прикладних засад їхнього формування і виконання в контексті розвитку демократичних процесів у суспільстві, зміцнення ринкових відносин та підвищення національної безпеки. Методи – діалектичний, інституційний та біхевіористичний підходи; індукції та дедукції, аналізу, синтезу й аргументації, системно-структурного аналізу, аналогій і систематизації, формалізації, моделювання і вимірювання, оцінювання, статистичного аналізу, індукції, табличного й графічного аналізу та групування, кількісно-якісного і факторного аналізу і математичного моделювання, узагальнення, порівняння, оптимізації й аргументації. Новизна – обґрунтовано концепт економічних відносин, регламентованих нормами права щодо розподілу і використання ресурсів бюджету, що від імені громадян здійснюють органи влади з визначенням особливих форм реалізації видатків бюджету на відповідних етапах формування і виконання цих видатків; сформовано науковий підхід до гнучкого деконцентрованого фінансування офіційно визначених актуальних суспільних благ; розроблено теоретико-методичний концепт оцінювання видатків бюджету з використанням симбіозу інституційного та біхевіористичного методологічних підходів, який передбачає дослідження п’яти основних компонентів здійснення бюджетних видатків; обґрунтовано концептуальні засади вдосконалення формування і виконання видатків державного бюджету в умовах воєнного стану; удосконалено визначення поняття «бюджетні видатки»; розширено наукове обґрунтування функціонального призначення видатків бюджету шляхом визначення їхніх функцій в ендогенному середовищі (функції контролю та програмування) та в екзогенному середовищі (функції розміщення, перерозподілу і стимулювання); розвинуто наукові підходи до ідентифікації принципів формування й виконання видатків бюджету з урахуванням сталого гармонійного забезпечення суспільних потреб у демократичній країні з ринковою економікою; поглиблено організаційно-інституційні засади формування і виконання видатків бюджету в умовах застосування результативноорієнтованого бюджетування; набули подальшого розвитку наукові підходи до розширення складу критеріїв класифікації видатків бюджету через введення критерію конкурентності розміщення бюджетних коштів між надавачами суспільних послуг; розвинуто науково-методологічний підхід до розкриття сутності бюджетних видатків шляхом застосування біхевіористичного методологічного підходу; поглиблено концептуальні засади побудови інституційної архітектоніки системи формування й виконання видатків бюджету; розширено науково-практичні засади побудови комунікації у сфері формування й виконання видатків бюджету між органами влади і громадськістю; обґрунтовано інституційні засади учасницького бюджетування, яке охоплює обмін суспільних благ на внески громадян у проекти бюджету співучасті; розкрито вплив корупції на ефективність використання бюджетних коштів.Впроваджено у діяльність Міністерства фінансів України; Міністерства соціальної політики України; виконавців Проекту міжнародної технічної допомоги «Супровід урядових реформ в Україні SURGe»; Тернопільської обласної ради; Департаменту економічного розвитку і торгівлі Тернопільської ОДА; Тернопільської міської ради; виконавчого комітету Тернопільської міської ради; Центру політико-правових реформ; Міжнародного фонду «Відродження»; компанії «Менеджмент Системс Інтернешнл»; Інституту суспільно-економічних досліджень; Західноукраїнського національного університету. Департамент економічного розвитку. Сфера використання – Комітет Верховної Ради України з питань бюджету та Міністерство економіки України.^UThe object – state and local budgets of Ukraine. Goal – development of the conceptual foundations and a theoretical-methodological framework for budget expenditures, substantiation of the applied principles of their formation and execution in the context of democratic developments, strengthening of market relations and enhancement of national security in the society. Methods – dialectic, institutional and behavioural approaches; induction and deduction, analysis, synthesis and argumentation, system-structural analysis, analogy and systematization, formalization, modelling and measurement, evaluation, statistical analysis, table and graphical analysis and grouping, quantitative and qualitative and factor analysis and mathematical modelling, generalization, comparison, and optimization. Novelty – the concept of economic relations governed by legal provisions on the distribution and usage of budget resources that are performed on behalf of citizens by public authorities was substantiated with identification of special forms of budget expenditures at the respective stages of formation and execution of these expenditures; a scientific approach to flexible and de-concentrated financing of the officially defined and urgently needed public goods was formed; a theoretical-methodological concept of evaluation for budget expenditures based on the symbiosis of the institutional and behavioural methodological approaches was developed, which provides for the examination of five main components of budget expenditure execution; the conceptual foundations for improvement of the formation and execution of state budget expenditures under the conditions of martial law were substantiated; the definition of the concept “budget expenditures” was improved; the scientific substantiation for the functional assignment of budget expenditures through identification of their functions in the endogenous environment (controlling and programming functions) and in the exogenous environment (allocating, redistributing and stimulating functions) was expanded; the scientific approaches for identifying the principles of formation and execution of budget expenditures, taking into account the sustainable and harmonious satisfaction of public needs in a market-based democracy, were developed; the organizational and institutional foundations of the formation and execution of budget expenditures under the conditions of performance-based budgeting were deepened; the scientific approaches to expansion of the composition of criteria for classifying budget expenditures were further developed through introduction of the criterion of competitiveness in allocating budget expenditures between providers of public services; a scientific-methodological approach to revealing the essence of budget expenditures by applying a behavioural methodological approach was developed; the conceptual foundations of building the institutional architectonics of the system of budget expenditure formation and execution were deepened; the scientific and practical foundations for building communications between public authorities and the public in the field of formation and execution of budget expenditures were extended; the institutional foundations for participatory budgeting, which encompasses the exchange of public goods for citizens’ contributions to participatory budget projects, were substantiated; the influence of corruption on the efficiency of budget spending was revealed.Implementation – Dissertation results were implemented into the activity of the Ministry of Finance of Ukraine; Ministry of the Social Policy of Ukraine; executors of the international technical assistance project «SURGe», Support to Ukraine’s reforms for governance”; Ternopil Regional Council; Department of Economic Development and Trade of Ternopil Regional State Administration; Ternopil City Council; Executive Committee of Ternopil City Council; Centre of Policy and Legal Reform; International Foundation «Vidrodzhennya»; company «Management Systems International»; Institute for Economic and Social Research; West Ukrainian National University; Department of Economic Development.Sphere of use – the Budget Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine and the Ministry of the Economy of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Пелехатий А. О. 
Бюджетна політика у забезпеченні розвитку територій України / А. О. Пелехатий. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації розкрито теоретичні засади бюджетної політики, її функції, принципи, типи та вплив на розвиток територій України. Запропоновано визначення бюджетної політики розвитку територій та обґрунтовано її засадничі орієнтири. Досліджено методологічні засади бюджетної політики розвитку територій. Значну увагу приділено визначенню основних принципів, дотримання яких дасть змогу отримати об'єктивну наукову інформацію про реальний стан бюджетної політики розвитку територій в умовах децентралізаційних процесів та оцінити її вплив на соціально-економічний розвиток у розрізі рівнів публічного управління. Запропоновано систему показників та методику інтегрального оцінювання достатності бюджетного забезпечення розвитку територій України в розрізі регіонів, ОТГ та районів. Проведене комплексне дослідження достатності бюджетного забезпечення розвитку території за період 2013-2019 рр. Проведено аналіз широкого спектру процесів формування та реалізації бюджетної політики в контексті її впливу на розвиток територій України та існуючих викликів.Запропоновано оптимізацію видаткових повноважень на усіх рівнях бюджетної системи у напрямі бюджетного федералізму, що дозволить активізувати економічне зростання економіки загалом та посилить позитивні ефекти фіскальної децентралізації.Обґрунтовано стратегічні пріоритети бюджетної політики розвитку територій в координатах формування стратегії регіонального розвитку та стратегій розвитку територій на період 2020-2027 рр. та переходу від акценту на просторово орієнтовані заходи, тобто стимулювання розвитку проблемних територій, до політики розвитку територій на засадах активізації невикористаного потенціалу.Розроблено нову модель бюджетної політики розвитку територій субнаціонального рівня в рамках нової архітектури адмінтерустрою, основою нової бюджетної політики є формульний або проектний розподіл субвенцій з державного та обласного бюджетів та перерозподіл фіскальних платежів відповідно до покладених повноважень на органи місцевого самоврядування. Обгрунтовано зміни у перерозподілі коштів податку на доходи фізичних осіб, що сприятиме соціально-економічному розвитку територій та запропоновано форму самооподаткування суб'єктів підприємницької діяльності, метою якої є покращення інфраструктури територій у виробничих промислових зонах із врахуванням інтересів бізнесу та залучення додаткового фінансового ресурсу на реалізацію визначених проектів.Сформовано механізм партисипативного бюджетування розвитку територій на регіональному та місцевому рівнях, що дозволить залучати мешканців громад та інших суб'єктів громадянського суспільства та підприємницької діяльності до розподілу бюджетних ресурсів при виборі проектів капітального ремонту, будівництва чи закупівель, які сприятимуть покращенню соціально-побутового становища на локальному рівні.^UThe dissertation reveals the theoretical foundations of budget policy, its functions, principles, types and impact on the development of the territories of Ukraine. The definition of the budget policy of development of territories is offered and its basic landmarks are substantiated. Methodological bases of budgetary policy of development of territories are investigated. Considerable attention is paid to defining the basic principles, which compliance will provide objective scientific information on the real state of budget development policy in the context of decentralization processes and assess its impact on socio-economic development in terms of levels of public administration. A system of indicators and methods of integrated assessment of the adequacy of budget support for the development of the territories of Ukraine in terms of regions, UTC and districts are proposed. A comprehensive research of the adequacy of budget support of development of the territories for the period of 2013-2019 is carried out. An analysis of a wide range of processes of formation and implementation of budget policy in the context of its impact on the development of Ukraine and existing challenges is conducted.The main trends in the formation and implementation of budget policy at the present stage in Ukraine are identified, the principles and directions of policy are outlined. The regularities of budget policy formation and influence on the development of territories are established, the consequences of such influence, their positive or negative “coloring” for each separate territory are substantiated, and the reasons of such reaction to the budget process conditions in terms of specific type of administrative-territorial formations are determined.The analysis of budget support for the development of regional, subregional and local levels is conducted, it allows to emphasize the intra-regional development trends in the context of the allocation of regions, cities, districts and territorial communities of the basic level in changing public finances and decentralization of power in the country. Emphasis is placed on changing the system of inter-budgetary equalization of territorial development and the introduction of a mechanism for horizontal equalization of tax capacity of local budgets, resulting in the transfer of responsibility for territorial development to local governments.It is proved that the basis of financial independence of local budgets of united territorial communities are tax revenues, which collection stimulates local governments to use effectively all available potential and increases the level of responsibility for the development of the territory. Emphasis is placed on the role of personal income tax as the main budget-generating tax for united communities and the need to develop entrepreneurship and increase the number of jobs in communities, which will increase revenues to their budgets, as well as the the share of local taxes and fees, which will significantly strengthen community capacity. It is proposed to optimize spending powers at all levels of the budget system in the direction of budget federalism to intensify economic growth in general and strengthen the positive effects of fiscal decentralization.The issue of budget control has been studied, its main purpose is not only to inspect, but also to analyze the revenue and expenditure parts of budgets, to ensure the prevention of possible violations in the formation and implementation of budget development policy. It is proposed to delegate powers in ensuring internal control over the formation and implementation of budgets to community heads; external control starting from the stage of budget formation is proposed to be entrusted to civil society bodies and residents of settlements. The strategic priorities of the budget policy of territorial development are substantiated in the coordinates of formation of the strategy of regional development and strategies of development of territories for the period of 2020-2027 and transition from emphasis to spatially oriented measures, ie stimulation of development of problem territories to policy of development of territories on the basis of unused potential.It is proved the necessity of observance of vertical and horizontal integration of formation and realization of budgetary policy of development of territories and necessity of its realization at a combination of problem-oriented and general approaches to directions of budgetary maintenance of development of territories (budgetary maintenance of development of territories on the basis of competitive advantages of functional types of territories, development of regions on the basis of smart specialization, development of border areas in the context of cross-border cooperation).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Лисяк Л.В. 
Бюджетна політика у системі державного регулювання економіки: автореф. дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.08 / Л.В. Лисяк ; Акад. фін. упр., Н.-д. фін. ін-т. — К., 2010. — 32 с. — укp.

Розкрито сутність бюджетної політики як складової суспільно-економічних відносин, яка становить сукупність відповідних форм взаємозалежностей і взаємовпливів економічних, політичних, інституційних компонентів бюджетного простору й інституційного середовища суспільства у процесі формування бюджету та використання бюджетних коштів для досягнення стратегічних цілей та основних завдань розвитку суспільства. Удосконалено положення щодо регуляторного механізму бюджетної політики як сукупності механізмів доходів, видатків бюджету, міжбюджетних відносин, державного боргу, спрямованих на створення умов для забезпечення економічного зростання та суспільного розвитку. Обгрунтовано методологічні засади розвитку бюджетного механізму з перерозподільного до відтворювального та в перспективі до стимулювального характеру дії на економічне зростання з урахуванням суспільно-економічних та інституційних складових економічного розвитку. Обгрунтовано підходи щодо формування бюджетної політики у взаємозв'язку з пріоритетними напрямами соціально-економічного розвитку країни. Обгрунтовано доцільність ефективної реалізації довгострокових стратегічних цілей бюджетної політики на засадах інституційної архітектоніки бюджетної політики. Обгрунтовано необхідність визначення й упорядкування витрат бюджетного процесу, досліджено їх вплив на загальнодержавні економічні трансакційні витрати.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3
Шифр НБУВ: РА371749 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Кучерявий А. М. 
Бюджетна система України в умовах економічних перетворень / А. М. Кучерявий. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.08 – Гроші, фінанси, кредит. – ПВНЗ «Європейський університет», Київ, 2021.Дисертація присвячена дослідженню теоретико-методичних засад і практичних аспектів щодо формування бюджетної системи України в умовах економічних перетворень. Розглянуто генезу теоретичних поглядів на сутність бюджетної системи; охарактеризовано механізм управління видатковою частиною бюджету; уточнено методичні аспекти визначення ефективності перерозподілу фінансових ресурсів через бюджетну систему в Україні.Здійснено аналіз формування бюджетної системи України та проведено оцінку перерозподілу фінансових ресурсів через бюджетну систему в Україні.Запропоновано концептуальні засади удосконалення бюджетної системи України; представлено шляхи формування ефективної української бюджетної системи; розроблено підходи до прогнозування бюджетних модифікацій в Україні під впливом економічних перетворень.Ключові слова: бюджетна система, бюджет, бюджетне регулювання, видатки бюджету, бюджетні модифікації, економічні перетворення.^UСomparative analysis of the results of modeling and determining the dominants of budget support. This will focus on the main mechanisms and tools of regulation and predictive values of dominants, and, unlike the currently known, combines modeling based on cognitive map and comparative analysis, which will create opportunities for variability (variability) of their use.The approaches to the implementation of budget planning in Ukraine are systematized, namely: adaptation of the approach to the peculiarities of the national political context, as there is no single model of efficiency budgeting; formation of clear goals of reforms for all participants of the budget process; integration of budget planning on the basis of efficiency indicators in separate spheres, with avoidance of the national systems which closely connect results of work with distribution of resources; development of reforms taking into account the final consumer; involvement of key stakeholders in the development of reforms; development and use of different types of information on the effectiveness of the budget process; formation of a system for evaluating information on the effectiveness of the budget process; the existence of mechanisms to stimulate the motivation of civil servants and politicians.Key words: budget system, budget, budget regulation, budget expenditures, budget modifications, economic transformations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Чугунов І.Я. 
Бюджетна система як інструмент регулювання економічного розвитку: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.04.01 / І.Я. Чугунов ; НАН України. Ін-т екон. прогнозування. — К., 2003. — 37 с.: рис., табл. — укp.

Розкрито економічну суть бюджетної системи як інструменту регулювання економічного розвитку, що полягає у використанні бюджетної архітектоніки, яка визначається оптимальними співвідношеннями між елементами бюджетної системи з метою впливу на динаміку економічного розвитку. Запропоновано структурно-функціональну модель системи бюджетного регулювання, як грунтується на інтеграції державного регулювання дохідної та видаткової частин бюджету, міжбюджетних відносин, дефіциту (профіциту) бюджету, державного боргу з урахуванням динаміки економічних процесів та зовнішньоекономічного середовища. На підставі економетричного аналізу виявлено тенденції запланованих і фактичних показників дохідної та видаткової частин зведеного, державного та місцевих бюджетів, уведено до наукового обігу економічний показник "рівень регулювання доходів (видатків) бюджету регіону". Визначено вплив обсягу податкової бази на суму надходжень за основними податками стосовно адміністративно-територіальних одиниць. Виявлено роль податкового навантаження у формуванні дохідної частини бюджету, економічному розвитку держави та регіонів, взаємозв'язку видаткової частини бюджету, бюджетної централізації та економічного зростання. Розроблено методологію прогнозування дохідної частини бюджету, запропоновано систему міжбюджетного регулювання на базі відповідних моделей. Уведено до наукового обігу економічний показник "коефіцієнт міжбюджетного регулювання".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3 + У9(4РОС)261.3 +
Шифр НБУВ: РА325872

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Фещенко Н.М. 
Бюджетне регулювання виробництва продукції рослинництва: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / Н.М. Фещенко ; Нац. наук. центр "Ін-т аграр. економіки" УААН. — К., 2006. — 18 с. — укp.

Досліджено питання підвищення ефективності розподілу та використання бюджетних коштів сільськогосподарськими товаровиробниками з метою посилення взаємозв'язку між обсягами фінансування та показниками рентабельності сфери їх спрямування. Наведено визначення поняття "бюджетний механізм регулювання виробництва". Теоретично обгрунтовано необхідність системного бюджетного регулювання. З'ясовано особливості та недоліки сучасного механізму бюджетної підтримки виробників рослинницької продукції. Доведено необхідність трансформації способу регулювання вітчизняного виробництва, зменшення прямої залежності розміру бюджетних субсидій від обсягу вироблюваної продукції. Розроблено адаптовану до вимог СОТ модель бюджетного регулювання виробництва продукції рослинництва та рекомендовано структуру видатків держбюджету на фінансування цільових державних програм підтримки даного виробництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)325.1-93-21 + У9(4УКР)261.532.321 +
Шифр НБУВ: РА345804

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Запатріна І.В. 
Бюджетне регулювання економічного зростання: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.08 / І.В. Запатріна ; Н.-д. фін. ін-т Акад. фін. упр. М-ва фінансів України. — К., 2008. — 32 с. — укp.

Розкрито теоретичні основи бюджетного регулювання економічного зростання, удосконалено програмно-цільовий метод планування бюджету з метою підсилення його впливу на показники результативності соціально-економічного розвитку країни й адміністративно-територіальних одиниць. Визначено суть бюджетної політики, розкрито її роль у забезпеченні економічного зростання. Обгрунтовано методологічні підходи до бюджетного регулювання економічного зростання в Україні, зокрема, розроблено модель бюджету розвитку на загальнодержавному рівні й інституційну модель її реалізації, обгрунтовано напрями поліпшення управління видатками розвитку, удосконалено термінологію у даній сфері.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3 +
Шифр НБУВ: РА361199

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Хорошева О.І. 
Бюджетне регулювання соціально-економічного розвитку територіальних систем: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / О.І. Хорошева ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2001. — 20 с.: рис. — укp.

Досліджено питання теоретичного та методологічного забезпечення бюджетного регулювання розвитку територіальних систем. Визначено концептуальні основи бюджетного регулювання соціально-економічного розвитку даних систем за умов функціонування демократичної держави. Зроблено висновок стосовно трансформації принципу соціальної справедливості у принцип соціальної раціональності. Наведено концепцію раціонального бюджетного демократизму. Серед принципів бюджетного регулювання територіального розвитку виділено принцип бюджетного регулювання з урахуванням ефекту збільшення відкритості території за мірою зменшення її розмірів. Запропоновано методику аналізу систематичної варіації міжтериторіального розподілу бюджетних коштів. Розроблено балансову модель пайового та цільового розподілів доходів і видатків бюджетів територіальних підсистем базового рівня.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3
Шифр НБУВ: РА313409 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Лантух К. О. 
Бюджетне фінансування соціальних функцій держави в Україні / К. О. Лантух. — Б.м., 2022 — укp.

У межах дослідження теоретичних засад бюджетного фінансування соціальних функцій держави розглянуто ґенезу концепції соціальної держави як основи формування поняття «соціальна функція держави», обґрунтовано сутність поняття «бюджетне фінансування соціальних функцій держави», встановлено форми та методи бюджетного фінансування соціальних функцій держави, проведено порівняльну характеристику моделей фінансування соціальних функцій держави. Виокремлено хронологію теоретичних підходів до розкриття змісту та сутності соціальної держави. Проаналізовано підходи вітчизняних та іноземних науковців до трактування сутності даної категорії, у результаті чого надано авторське трактування поняття «соціальна держава». Обґрунтовано сутність поняття «бюджетне фінансування соціальних функцій держави», встановлено форми бюджетного фінансування соціального захисту та соціального забезпечення, освіти, охорони здоров'я, духовного та фізичного розвитку, а також запропоновано ознаки їх класифікації, визначено методи бюджетного фінансування соціальних функцій держави та на основі досвіду ЄС виявлено метод, який доцільно використовувати в Україні. Проведено порівняльну характеристику нордичної, англосаксонської, континентальної та південноєвропейської моделей фінансування соціальних функцій держави на основі дослідження специфіки країн, які в них входять, а саме: за рівнем ВВП на душу населення, рівнем податкових надходжень у розрахунку на одну особу, кількістю населення, особливістю фінансування соціального захисту та соціального забезпечення, охорони здоров'я, освіти, духовного та фізичного розвитку, а також заходами подолання соціальних дисбалансів в умовах пандемії коронавірусу. Удосконалено переваги та недоліки нордичної, англосаксонської, континентальної та південноєвропейської моделей фінансування соціальних функцій держави у контексті використання в Україні. Ключові слова: безумовний базовий дохід, бюджетне фінансування, соціальні функції держави, видатки державного бюджету, фінансове забезпечення, освіта, охорона здоров'я, соціальний захист і соціальне забезпечення, духовний та фізичний розвиток.^UThe dissertation deepens the theoretical and methodological principles and develops scientific and practical recommendations for improving the mechanism of budget financing of social functions of the state.Within the research of theoretical bases of budgetary financing of social functions of the state state the genesis of the welfare state concept as base of «state social function» concept formation is investigated, the essence of the «budget financing of social functions of the state» is substantiated, the forms and methods of budget financing of social functions of the state are established, the comparative characteristic of state social functions financing models of the is carried out. The chronology of theoretical approaches to the disclosure of the content and essence of the welfare state is highlighted. The approaches of domestic and foreign scholars to the interpretation of the essence of the category are analyzed, as a result of which the author's interpretation of the concept of «welfare state» is given. The essence of the budget financing of social functions of the state concept is substantiated, the forms of budget financing of social protection and social security, education, health care, spiritual and physical development are established, classification features for them are offered, budget financing methods of state social functions are defined and on the basis of the EU experience the method which is expedient to use in Ukraine is revealed. A comparative description of the Nordic, Anglo-Saxon, continental and Southern European models of financing the social functions of the state based on a study of the specifics of their member states is carried out, namely: GDP per capita, tax revenue per capita, population, features of financing social protection and social security, health care, education, spiritual and physical development, as well as measures to overcome social imbalances in the context of the coronavirus pandemic. The advantages and disadvantages of Nordic, Anglo-Saxon, Continental and Southern European models of financing the social functions of the state in the context of use in Ukraine have been improved.Key words: the universal basic income, budget financing, state social functions, government budget expenditures, financial support, education, health care, social protection and social security, spiritual and physical development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Д'яконова І.І. 
Бюджетний дефіцит і його регулювання у перехідній економіці України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / І.І. Д'яконова ; Укр. акад. банк. справи. — Суми, 2000. — 18 с. — укp.

Досліджено економічну природу дефіциту бюджету, тенденції його розвитку та взаємозв'язок із загальними макро- та мікроекономічними показниками економіки країни. Розкрито основні чинники виникнення й джерела фінансування дефіциту бюджету як показника незбалансованості доходів і видатків в умовах перехідної економіки. Запропоновано систему показників оцінки рівня бюджетного дефіциту та визначено шляхи удосконалення методів регулювання доходів, видатків та дефіциту державного та місцевих бюджетів, податкової політики. Досліджено доцільність впровадження системного аналізу показників планування бюджету та його моделювання. Обгрунтовано необхідність затвердження стабільних нормативів відрахувань від загальнодержавних податків у бюджети регіонів відповідно до рівня їх економічного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3
Шифр НБУВ: РА308064 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Лободіна З. М. 
Бюджетний механізм соціально-економічного розвитку держави / З. М. Лободіна. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – бюджетний механізм держави. Мета – обґрунтування теоретико-методологічних домінант формування і функціонування бюджетного механізму соціально-економічного розвитку держави та розроблення науково-практичних рекомендацій щодо векторів модернізації зазначеного механізму в умовах соціально-економічних трансформацій. Методи – діалектичний, системний, інституціональний, теоретико-множинний підходи, методи аналізу, синтезу, індукції, дедукції, абстрагування, аналогії, теоретичного узагальнення, моделювання, спостереження, вимірювання, порівняння, емпіричного опису, формалізації, сходження від абстрактного до конкретного і від конкретного до абстрактного, інтервального аналізу даних, математичні, статистичні, системно-функціональні, функціонально-структурні, комплексні, графічні. Результати – розроблено теоретико-методологічні положення, науково-методичні підходи до дослідження формування і функціонування бюджетного механізму соціально-економічного розвитку держави та практичні рекомендації щодо шляхів його модернізації в контексті забезпечення інклюзивного сталого розвитку України. Новизна – набули подальшого розвитку концептуальні підходи до виявлення й обґрунтування алокаційного, регулюючого і превентивного ефектів від реалізації розподільної та контрольної функцій бюджету як економічної категорії; уточнено визначення поняття «бюджетні ресурси», в якому зроблено акцент на джерелах їхнього формування, призначенні та формі існування; розроблено методологічний підхід до дослідження бюджетного механізму соціально-економічного розвитку держави, який базується на фінансовій теорії та філософському пізнанні бюджетних відносин, передбачає розгляд зазначеного механізму крізь призму законів та категорій діалектики з використанням методологічного інструментарію теорій інституціоналізму і систем; сформовано комплексний теоретико-методологічний підхід до розкриття сутності бюджетного механізму соціально-економічного розвитку держави, зокрема як: системи та інституції; розвинуто наукові підходи до ідентифікації принципів формування і функціонування бюджетного механізму соціально-економічного розвитку держави; удосконалено концептуальні засади управління бюджетними ресурсами через запровадження технології інклюзивно-орієнтованого бюджетування та доповнено категорійно-понятійний апарат фінансової теорії дефініцією «інклюзивно-орієнтоване бюджетування»; розроблено інтервальну модель динаміки доходів бюджету держави, яка базується на теоретико-множинному підході й аналізі інтервальних даних, та дає змогу удосконалити прогнозування доходів бюджету; удосконалено науково-організаційні підходи до оптимізації використання бюджетних ресурсів; набув подальшого розвитку науково-методичний підхід до вдосконалення справляння податку на доходи фізичних осіб у частині застосування розробленої прогресивної шкали податкових ставок, який передбачає диференціацію платників податку залежно від величини оподатковуваних доходів із встановленням різних ставок податку на доходи фізичних осіб; удосконалено теоретико-методичний підхід до планування видатків бюджету держави на соціальний захист, який передбачає зміну порядку призначення державної допомоги при народженні дитини з урахуванням величини фактичного прожиткового мінімуму; удосконалено науково-методичні засади бюджетного регулювання, які базуються на поетапному застосуванні інструментів такого регулювання та оцінюванні його результативності на основі визначення показника «рівень забезпеченості бюджетними ресурсами делегованих державою повноважень до органів місцевого самоврядування». Впроваджено у діяльність Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Міністерства фінансів України, Міністерства соціальної політики України, територіального управління Рахункової палати України по Львівській, Волинській, Рівненській, Тернопільській, Івано-Франківській та Закарпатській областях, департаменту фінансів Тернопільської обласної державної адміністрації, Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області, департаменту фінансів Чернівецької обласної державної адміністрації, Тернопільського національного економічного університету. Сфера використання – діяльність Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики^UThe object is the budget mechanism of the state. The purpose is to substantiation of the theoretical and methodological dominants of formation and functioning of the budget mechanism of the social and economic development of the state and development of scientific and practical recommendations regarding the vectors of modernization of the said mechanism in the conditions of social and economic transformations. The methods are dialectical, systemic, institutional, theoretical and multiple approaches, methods of analysis, synthesis, induction, deduction, abstraction, analogy, theoretical generalization, modeling, observation, measurement, comparison, empirical description, formalization, ascent from abstract to concrete and from concrete to abstract, interval analysis of data, mathematical, statistical, systematic and functional, functional and structural, complex, graphic. The results –the theoretical and methodological regulations, scientific and methodical approaches to the study of the formation and functioning of the budget mechanism of social and economic development of the state and practical recommendations concerning its modernization in the context of ensuring the inclusive sustainable development of Ukraine. Novelty – further development of conceptual approaches to the identification and justification of allocation, regulatory and preventive effects from the implementation of the distribution and control functions of the budget as an economic category has been gained; the definition of the term «budget resources» has been clarified, in which emphasis has been made on the sources of their formation, purpose and form of existence; the methodological approach to the study of the budget mechanism of social and economic development of the state, based on financial theory and philosophical knowledge of budgetary relations has been developed, it envisages consideration of this mechanism through the prism of laws and categories of dialectics using the methodological tools of the theories of institutionalism and systems; the complex theoretical and methodological approach to the disclosure of the essence of the budget mechanism of social and economic development of the state has ben formed, in particular as: systems and institutions; developed scientific approaches to the identification of the principles of the formation and functioning of the budget mechanism of social and economic development of the state; the conceptual bases of management of budget resources have been improved through the introduction of inclusive and oriented budgeting technology and the categorical and conceptual apparatus of financial theory has been supplemented by the definition of «inclusive and oriented budgeting»; an interval model of state budget revenues dynamics has been worked out, based on the theoretical multiplicity approach and analysis of interval data, and it allows to improve forecasting of budget revenues; scientific and organizational approaches to optimizing the use of budget resources have been improved; further developed a scientific and methodological approach to improving the collection of personal income tax on the application of the developed progressive scale of tax rates has been gained, which envisages differentiation of taxpayers depending on the value of taxable income with the establishment of different rates of income tax of individuals; the theoretical and methodical approach to planning of the state budget expenditures on social protection has been improved, which envisages the change in the order of appointment of state aid at the birth of a child, taking into account the size of the actual living wage; the scientific and methodological principles of budgetary regulation have been improved, which are based on the phased application of instruments of such regulation and evaluation of its effectiveness on the basis of determining the indicator «level of availability of budget resources delegated by the state authorities to local self-government bodies». It was introduced into the activities of the Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Budget, the Ministry of Finance of Ukraine, the Ministry of Social Policy of Ukraine, the Territorial Administration of the Accounting Chamber of Ukraine in Lviv, Volyn, Rivne, Ternopil, Ivano-Frankivsk and Transcarpathian regions, the Finance Department of Ternopil Regional State Administration, State Treasury Service of Ukraine in Ternopil region, Department of Finance of Chernivtsi Regional State Administration, Ternopil National Economic University. The scope of use is the activities of the Ministry of Regional Development, Construction and Housing and Communal Services of Ukraine, the Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Economic Policy


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського