Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (72)
Пошуковий запит: (<.>K=ВИХОВАНІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
1.

Андрійчук О.Я. 
Виховання гуманності у студентів медичного коледжу в процесі фахової підготовки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.Я. Андрійчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблему дослідження виховання гуманності студентів медичного коледжу, розвитку їх позитивних загальнолюдських якостей, яка проходить складний шлях теоретичного переосмислення та удосконалення методичних рекомендацій. Висвітлено актуальність вирішення проблеми професійної підготовки студентів медичного коледжу, що реалізується через якісне формування їх гуманістичного світогляду та громадського становлення особистості, яке здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності, реалізацію самовиховання та врахування особливостей інтелектуального розвитку. Розкрито гуманістичні умови оптимізації процесу виховання гуманності у студентів медичного коледжу в процесі фахової підготовки, зокрема, формування гуманістичних знань, свідоме виконання правил поведінки, гуманного ставлення до оточуючих. Наведено критерії виховання гуманності бакалаврів: пізнавальний, емоційно-ціннісний та практично-діяльний, а також рівні їх патріотичного розвитку - внутрішня та зовнішня ситуативна вихованість. Розроблено методи навчально-пізнавальної діяльності, які забезпечують ефективне засвоєння гуманістичних знань, необхідних у процесі фахової підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)р3-34 +
Шифр НБУВ: РА328118

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Просенюк А. І. 
Виховання інтересу до змісту художнього твору в дітей старшого дошкільного віку: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / А. І. Просенюк ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано педагогічні умови виховання інтересу до змісту художнього твору в дітей старшого дошкільного віку (диференціація змісту художніх творів відповідно до вікових та індивідуальних можливостей дітей, створення системи взаємодії дітей та дорослих під час ознайомлення зі змістом художніх творів, спонукання дітей до відтворення змісту художніх творів у різноманітних видах діяльності). Визначено поняття "вихованість інтересу дітей старшого дошкільного віку до змісту художнього твору", критерії, показники. Охарактеризовано рівні вихованості інтересу до змісту художнього твору (високий, достатній, середній, низький). Розроблено експериментальну модель виховання інтересу до змісту художнього твору в дітей старшого дошкільного віку, форми, методи та прийому виховання інтересу до змісту художнього твору в дітей старшого дошкільного віку. Розкрито зміст понять "інтерес", "виховання інтересу", "вихованість інтересу", "художній твір", "зміст художнього твору".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21 + Ю984.541.3
Шифр НБУВ: РА381879 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Корницька Ю. А. 
Виховання соціальних цінностей у студентів вищих технічних навчальних закладів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Ю. А. Корницька ; Ін-т пробл. виховання НАПН України. — К., 2011. — 19 с.: рис. — укp.

Проведено аналіз філософської, соціологічної, психологічної, педагогічної літератури для розкриття наукових поглядів на поняття "соціальні цінності". Уточнено сутність поняття "вихованість соціальних цінностей" як складового інтегрального особистісного утворення, що охоплює знання про сутність соціальних норм і цінностей, позитивне їх переживання як прагнення до виконання певних дій та умінь реалізовувати такі дії у соціальній взаємодії. Визначено структурні компоненти, критерії, показники вихованості у студентів ВТНЗ соціальних цінностей, виявлено рівні такої вихованості. Розроблено, теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови виховання у студентів ВТНЗ соціальних цінностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.350.0 + Ж. р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА385220 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Попович О. П. 
Виховання фізичних якостей старшокласників у навчально-тренувальних групах дитячо-юнацьких спортивних шкіл: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О. П. Попович ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше розкрито сутність виховання фізичних якостей старшокласників у дитячо-юнацьких спортивних школах. Виокремлено критерії, показники й охарактеризовано рівні виховання фізичних якостей старшокласників у навчально-тренувальних групах. Розроблено педагогічні умови виховання цих якостей старшокласників у навчально-тренувальних групах дитячо-юнацьких спортивних шкіл (створення єдиного виховного простору в НТГ ДЮСШ; педагогічна майстерність тренера-викладача; методика виховання фізичних якостей старшокласників-гандболістів різних ігрових амплуа тощо. Уточнено та розширено принципи виховання фізичних якостей старшокласників, уведено до наукового обігу поняття "фізична вихованість", "фізична виховуваність", "фізична вихованість за ігровим амплуа", розкрито їх зміст, визначено сферу застосування. Набуло подальшого розвитку трактування сутності поняття "навчально-тренувальна група" у контексті діяльності дитячо-юнацьких спортивних шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.387 + Ч421.385.5
Шифр НБУВ: РА384168 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Бутенко О. Г. 
Виховання шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / О. Г. Бутенко ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше науково обгрунтовано педагогічні умови виховання шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників. Визначено зміст понять "шанобливе ставлення дитини до матері" (позитивне сприйняття дитиною емоційного, фізичного, психологічного образу матері, її статусу в родині та родинних стосунках, що засноване на моральних знаннях і досвіді дитини та відображається в моральних вчинках стосовно матері) та його структуру (світоглядно-пізнавальний, емоційно-вольовий і дієвий складники), а також "вихованість у дитини шанобливого ставлення до матері" (відчуття та прояв дитиною поваги, пошани до матері, піклування, ніжності та турботи про неї) та його компоненти (інформаційно-змістовий, емоційно-ціннісний, поведінковий). Розглянуто критерії (когнітивний, емоційно-почуттєвий, діяльнісний) і показники, охарактеризовано рівні (достатній, задовільний, низький) вихованості шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників. Розроблено експериментальну модель, що містить етапи (інформаційно-збагачувальний, рефлексивно-діяльнісний, інтегративно-творчий), форми та методи роботи з реалізації педагогічних умов виховання шанобливого ставлення до матері у дітей старшого дошкільного віку (інтегровані заняття, дидактичні ігри та вправи, ситуації морального вибору, повчальної історії, бесіди, читання й обговорення літературних творів).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.25 + Ч411.334
Шифр НБУВ: РА384738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Вихор С.Т. 
Гендерне виховання учнів старшого підліткового та раннього юнацького віку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / С.Т. Вихор ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2006. — 20 с. — укp.

Представлено результати теоретичного та експериментального вивчення процесу гендерного виховання учнів старшого підліткового та раннього юнацького віку. Розширено та уточнено зміст понять "гендерне виховання" та "гендерна вихованість", визначено взаємозв'язок і взаємозалежність категорій гендерний та статеворольовий. Обгрунтовано критерії (когнітивний, емоційно-ціннісний та поведінковий) та рівні гендерної вихованості (достатній, середній, низький). Уточнено сутність і принципи гендерного виховання, систематизовано його фактори та конкретизовано способи реалізації (за допомогою методів незалежних характеристик, незакінчених речень, рольових ігор, мозкового штурму, вільних асоціацій, побудови уявних і реальних педагогічних ситуацій, а також кейс-методу). Показано роль гендерного підходу в контексті особистісно зорієнтованого виховання. Визначено, експериментально перевірено та доведено ефективність педагогічних умов і змісту виховання, спрямованого на пом'якшення гендерних стереотипів у школярів VIII - XI класів. Обгрунтовано шляхи взаємодії сім'ї та школи, наведено рекомендації батькам і педагогам для підвищення ефективності гендерного виховання учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.358 +
Шифр НБУВ: РА342891

Рубрики:

      
7.

Саннікова Т.В. 
Духовне виховання молодших підлітків засобами християнської етики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.В. Саннікова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розкрито зміст понять "духовність", "духовне виховання", "духовна вихованість". Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено психолого-педагогічні умови, що забезпечують ефективність духовного виховання молодших підлітків засобами християнської етики. Охарактеризовано структуру духовної вихованості, встановлено критерії духовного виховання. Проаналізовано сучасний стан і визначено особливості духовного виховання молодших пілітків засобами християнської етики. Розроблено теоретичні підходи, зміст, форми та методи духовного виховання у факультативному курсі "Християнська етика" та позакласній доброчинній діяльності загальноосвітньої школи. Запропоновано методику духовного виховання молодших підлітків засобами християнської етики, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА350573

Рубрики:

      
8.

Назарко І.С. 
Етичне виховання учнів основної школи в процесі вивчення живої природи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.С. Назарко ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано доцільність здійснення етичного виховання учнів основної школи на засадах біоетики у процесі вивчення живої природи. Розкрито зміст понять "етичне виховання", "біоетичне виховання", "біоетична вихованість". Розроблено систему біоетичного виховання учнів основної школи на засадах біоцентризму, системології, синергетики, екопсихології. Визначено педагогічні умови реалізації біоетичного виховання (суб'єктифікація об'єктів живої природи, аксіогізація форм життя, поєднання раціонального й емоційного пізнання, положень сучасної природничонаукової картини світу з етнокультурною). Розглянуто етапи виховної діяльності (пропедевтично-акумуляційний, мотиваційно-цільовий, інформаційно-процесуальний, рефлексивно-результативний), критерії (пізнавально-аналітичний, ціннісно-мотиваційний, діяльнісний) та рівні (високий, достатній, низький) біоетичної вихованості. Обгрунтовано механізм формування біоетичної вихованості, охарактеризовано його основні складові (комунікацію, емоції, мотиви, знання, ставлення, якості, поведінку). Розроблено методи, форми та засоби біоетичного виховання через суб'єктифікацію об'єктів живої природи. Визначено рівні ставлення до об'єктів живої природи (комунікативне - емоційне - відповідальне - ціннісне) й основні якості біоетично вихованої особистості (гуманність, доброта, відповідальність, співчуття, милосердя, співпереживання). Доведено ефективність розробленої методики біоетичного виховання учнів основної школи на засадах біоетики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Е.р(4УКР)21 +
Шифр НБУВ: РА359367

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Степаненко Л.М. 
Моральне виховання учнів початкових класів шкіл-інтернатів засобами народної педагогіки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.М. Степаненко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

У дисертації досліджена проблема морального виховання засобами народної педагогіки учнів початкових класів шкіл-інтернатів у позаурочний час. Автором виявлені основні педагогічні умови, що забезпечують ефективність морального виховання молодших школярів. Визначені зміст, форми і методи морального виховання учнів початкових класів шкіл-інтернатів у позаурочний час, а також моральна вихованість молодших школярів, що передбачає систему моральних знань, умінь, навичок, переконань і виявляється в їхній поведінці, у конкретних вчинках, ситуаціях, у ставленні до природи, до оточуючих, до себе. Особливу увагу приділено діяльності молодших школярів у позаурочний час.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.344

Рубрики:

      
10.

Левицький В.Е. 
Особливості статево-рольового виховання учнів молодших класів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.Е. Левицький ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Вперше обгрунтовано структурні компоненти (когнітивний, емоційний, поведінковий) статево-рольової вихованості учнів допоміжної школи з метою реалізації їх педагогічного забезпечення у навчально-виховній роботі допоміжних закладів. Встановлено показники, критерії та рівні сформованості досліджуваної якості в учнів молодших класів з вадами інтелекту. Проведено порівняльне вивчення статево-рольового виховання учнів загальноосвітніх і спеціальних шкіл та одержано нові дані про особливості становлення даного процесу в розумово відсталих дітей. Розроблено систему впливу на статево-рольову вихованість молодших школярів з порушеним інтелектом на підставі визначення сутності, компонентів і складових формування гендерного світогляду з урахуванням специфіки виховного процесу в допоміжній школі, сучасних підходів і напрямків вітчизняної спеціальної та гендерної педагогіки. Експериментально підтверджено ефективність запропонованих засобів педагогічного впливу за умови їх правильного використання та дотримання вимог щодо змісту методичних прийомів і організації проведення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.358 +
Шифр НБУВ: РА334812

Рубрики:

      
11.

Хор'яков В. А. 
Педагогічні умови гендерного виховання студентів у вищих педагогічних навчальних закладах: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. А. Хор'яков ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування гендерної вихованості студентів у процесі професійної підготовки майбутніх вчителів. Визначено сутність гендерного виховання студентів ВНЗ з позицій системного, діяльнісного та рольового підходів розширено й уточнено зміст понять "гендерне виховання", "гендерна вихованість". Висвітлено логічний взаємозв'язок понять "гендерний" і "статеворольовий". Розроблено систему педагогічних умов гендерного виховання. Вдосконалено зміст, форми, методи гендерного виховання майбутніх педагогів. Уточнено критерії гендерної вихованості. Теоретично обгрунтовано рівні гендерної вихованості студентів. Розроблено й експериментально перевірено модель гендерного виховання студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.358
Шифр НБУВ: РА377516 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Ігнатенко С.О. 
Підготовка майбутніх учителів фізичного виховання до формування моральних якостей молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.О. Ігнатенко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 21 с. — укp.

Визначено суть і компонентну структуру готовності майбутніх учителів фізичного виховання до формування моральних якостей молодших школярів. Наведено визначення понять "мораль", "моральна вихованість", "моральні якості", "професійно-моральна культура вчителів". Визначено критерії, показники, якісні характеристики рівнів зазначеної готовності. Розроблено модель підготовки майбутніх учителів фізичного виховання до формування моральних якостей цих школярів та визначено педагогічні умови її реалізації. Розроблено й експериментально апробовано методику діагностики рівнів сформованості даної готовності. Розроблено й апробовано спецкурс "Основи формування моральних якостей молодших школярів засобами фізичної культури".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р31(4УКР) + Ч51 р31(4УКР) + Ч51 р31(4УКР)
Шифр НБУВ: РА349433

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Дем'яненко А. М. 
Організаційно-педагогічні умови правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях / А. М. Дем'яненко. — Б.м., 2021 — укp.

У роботі представлено аналіз науково-теоретичних підходів до вивчення проблеми правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях, які висвітлено в філософській, правовій, психологічній, соціологічній, педагогічній літературі. Виявлено сутність та розкрито специфіку процесу правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях. Доведено, що під поняттям «правова вихованість підлітка в громадських об'єднаннях» слід розуміти результат процесу правового виховання (як цілеспрямованого, так і природного), що здійснюється за допомогою впливу громадських об'єднань у взаємодії із державними інституціями та родиною. Правова вихованість підлітка є здатністю особистості оволодівати правовими знаннями, підвищувати мотивацію до служіння суспільству, визнавати правила правомірної поведінки та керуватися ними у відповідних правових ситуаціях. У дослідженні обстоюється думка про те, що така здатність має морально-правову базу: ідеї державотворення, соціального єднання та взаємодії з іншими представниками на засадах визнання прав і свободи людини в дусі міжнародного та національного законодавства.Порушена проблема актуалізована такими суперечностями:– між потребою розбудови громадянського суспільства в Україні на правових засадах та недостатнім вивченням можливостей і досвіду правового виховання особистості в громадських об'єднаннях; – між практиками правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях та необхідністю покращення їх ефективності шляхом розроблення організаційно-педагогічних умов, які можна впровадити в роботу таких організацій;– між необхідністю орієнтації позаосвітніх соціальних спільнот на розвиток правової вихованості підлітків та недостатнім рівнем науково-методичного забезпечення процесу правового виховання в позашкільному середовищі;– між необхідністю врахування особистих прагнень підлітків до правового виховання на засадах цінностей справедливості, свободи, поваги до людини, відповідальності та незначною корегентністю його організаційно-педагогічних умов.Визначено наукову новизну та теоретичну значущість наукової праці, які полягають у тому, що:уперше: комплексно концептуалізовано потенціал, можливості та межі громадських об'єднань у правовому вихованні підлітків; визначено та обґрунтовано три організаційно-педагогічні умови правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях (застосування аксіологічних ідей та концепцій філософії правового виховання, правової педагогіки у вихованні підлітків; організація когнітивно-комунікативної взаємодії і спілкування як засобу підвищення рівня правової вихованості підлітків у громадських об'єднаннях; урахування вікових особливостей та світоглядно-ціннісних змін підлітків, які «вростають» у правову культуру суспільства);уточнено: теоретичне положення про зміст і структуру правової вихованості підлітків у громадських об'єднаннях;виявлено: критерії, показники та рівні правової вихованості підлітків у громадських об'єднаннях; уведено в науковий обіг: факт наявності впливових чинників, що зумовлюють особливості організації процесу правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях;дістали подальшого розвитку: зміст, загальні і специфічні принципи, форми і методи правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях. Практичне значення дисертаційного дослідження в можливості створення методологічної бази освітніх проєктів на засадах теоретичних положень роботи для організаційно-методичного супроводу процесу правового виховання підлітків у закладах позашкільної освіти, доповнення концепції громадянської освіти та концепції неформальної освіти. Матеріали дисертації можуть бути використані для проведення правових заходів, акцій, занять із підлітками в різних громадських об'єднаннях, для оцінювання рівня правової вихованості підлітків у цих організаціях, розширення практикумів із правової педагогіки, а також під час викладання дисциплін «Основи правових знань», «Правознавство» у закладах вищої освіти. Розроблена методика оцінювання правовиховної роботи з підлітками може застосовуватися керівниками громадських об'єднань для ухвалення рішень щодо покращення цього напряму виховання. Матеріали та узагальнені результати дослідження стануть у пригоді працівникам позашкільних закладів освіти для укладання спецкурсів та експериментальних програм тощо.^UThe paper presents an analysis of scientific and theoretical approaches to the study of the problem of legal education of adolescents in public associations, which are covered in philosophical, legal, psychological, sociological, pedagogical literature. The essence and specifics of the process of legal education of adolescents in public associations are revealed. It is proved that the concept of «legal education of adolescents in public associations» should be understood as the result of the process of legal education (both targeted and natural), carried out through the influence of public associations in cooperation with government agencies and families. Adolescent legal education is the ability of an individual to acquire legal knowledge, increase motivation to serve society, recognize the rules of lawful conduct and be guided by them in relevant legal situations. The study argues that this ability has a moral and legal basis: the ideas of statehood, social cohesion and interaction with other representatives on the basis of recognition of human rights and freedoms in the spirit of international and national law.The raised problem is actualized by the following contradictions:- between the need to build civil society in Ukraine on a legal basis and insufficient study of opportunities and experience of legal education of the individual in public associations;- between the practices of legal education of adolescents in public associations and the need to improve their effectiveness by developing organizational and pedagogical conditions that can be implemented in the work of such organizations;- between the need of non-educational social communities to focus on the development of legal education of adolescents and the insufficient level of scientific and methodological support of the process of legal education in extracurricular environment;- between the need to take into account the personal aspirations of adolescents to legal education on the basis of the values of justice, freedom, respect for man, responsibility and compliance with the coherence of their organizational and pedagogical conditions.The scientific novelty and theoretical significance of scientific work are determined:for the first time: the potential, opportunities and limits of public associations in the legal education of adolescents are comprehensively conceptualized; three organizational and pedagogical conditions of legal education of adolescents in public association are identified and substantiated (application of axiological ideas and concepts of philosophy of legal education, legal pedagogy in education of adolescents; organization of cognitive-communicative interaction and communication as a means of improving legal education of adolescents in public organizations; taking into account age characteristics, worldview and value changes of adolescents which «grow inwards» the legal culture of society);clarified: theoretical position on the content and structure of legal education of adolescents in public associations;identified: criteria, indicators and levels of legal education of adolescents in public associations;taken into the scientific field: the fact of the presence of influential factors that determine the peculiarities of the organization of the process of legal education of adolescents in public associations;got further development in: content, general and specific principles, forms and methods of legal education of adolescents in public associations. The practical significance of the thesis in the possibility of creating a methodological base of educational projects based on theoretical principles for organizational and methodological support of the process of legal education of adolescents in out-of-school education, supplementing the concept of civic education and non-formal education. The thesis materials can be used for legal events, actions, classes with adolescents in various public associations, to assess the level of legal education of adolescents in these organizations, expanding workshops on legal pedagogy, as well as when teaching disciplines «Fundamentals of Legal Knowledge», «Jurisprudence» in higher education institutions. The developed methodology for evaluating legal education work with adolescents can be used by leaders of public associations to make decisions on improving this area of education. Materials and generalized results of the research will be useful for employees of out-of-school educational institutions for special courses and experimental programs, etc.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Солонська А. А. 
Батьківсько-виховательська взаємодія як чинник патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку / А. А. Солонська. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі досліджено проблему батьківсько-виховательської взаємодії як чинника патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку. На засадах теоретичного аналізу досліджуваної проблеми уточнено зміст понять: «батьківсько-виховательська взаємодія», «патріотична вихованість дітей старшого дошкільного віку». Проаналізовано основні наукові підходи щодо патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку у батьківсько-виховательській взаємодії. Розроблено критерії («уявлення про патріотизм», «бажання проявляти патріотизм», «прояв патріотизму у поведінці») з відповідними показниками та схарактеризовано рівні патріотичної вихованості дітей старшого дошкільного віку. Обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку у процесі батьківсько-виховательської взаємодії.^UThe dissertation is devoted to the actual problem of patriotic education of senior preschool children in the process of parent-educational interaction. Based on the theoretical analysis of the researched problem, the essence of concepts is specified: «parent-educational interaction», «patriotic upbringing of a senior preschool child». The basic approaches and ideas concerning patriotic education of senior preschool children in the course of parent-educational interaction are defined. The criteria («knowledge of patriotism», «desire to show patriotism», «manifestation of patriotism in behavior») with relevant indicators are defined. The levels of patriotic upbringing of children of senior preschool age are characterized. The organizational and pedagogical conditions of patriotic upbringing in the process of parental-educational interaction are substantiated, developed and experimentally tested.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Прокопенко А. О. 
Теоретико-методологічні засади педагогічної концепції едукації майбутніх учителів в умовах діджиталізації освіти / А. О. Прокопенко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено проблемі розробки педагогічної концепції едукації майбутніх учителів в умовах діджиталізації освіти. Визначено ключові поняття дослідження: «едукація майбутніх учителів» – суцільний триєдиний інтеграційний освітній процес, направлений на всебічний розквіт особистості майбутніх учителів, які спроможні ефективно використовувати набуті загальні, професійні та фахові компетентності під час здійснення професійної діяльності; здатні креативно і гнучко вирішувати проблемні ситуації у професійному чи суспільному середовищах; готові до саморефлексії та саморозвитку; мають розвинену громадянську позицію та почуття патріотизму, шанобливе ставлення до національних і світових культурних, духовних, матеріальних надбань людства; «педагогічна концепція едукації майбутніх учителів в умовах діджиталізації освіти» – провідна ідея педагогічної науки, що реалізується через пріоритетний напрям модернізації освітнього процесу й спрямована на всебічний розквіт (освіченість, вихованість, розвиток) особистості майбутніх учителів в умовах масштабного процесу запровадження, інтеграції і використання цифрових технологій, оцифрованої інформації; а також обґрунтовано змістове наповнення базових понять наукової розвідки. Схарактеризовано методологічні підходи дослідження загальнонаукові – системний, синергетичний, стратегічний, аксіологічний та конкретно-наукові – компетентнісний, фреймовий, діяльнісний, особистісно-зорієнтований. Виявлено закономірності та визначено принципи едукації майбутніх учителів в умовах діджиталізації освіти. Розроблено фрейм педагогічної концепції едукації майбутніх учителів в умовах діджиталізації освіти (настановчий, управлінський, системний, утилітарний концепти) та модель системи едукації майбутніх учителів в умовах діджиталізації освіти (методологічно-цільовий, структурно-функціональний, організаційно-управлінський, професійно-зорієнтований та діагностико-результативний компоненти). Експериментально перевірено ефективність упровадження педагогічної концепції едукації майбутніх учителів в умовах діджиталізації освіти. Визначено сучасні тенденції розвитку вищої педагогічної освіти України в умовах діджиталізації освіти (активне поширення: діалектичної єдності детермінант едукації здобувачів вищої освіти, консенсусу очно-дистанційних форм навчання, кіберсоціалізації особистості майбутнього учителя, випереджального характеру едукації впродовж життя, усвідомленості майбутніми учителями важливості набуття професіоналізму через використання інноваційних методик, методів, форм і засобів едукації, цифрової трансформації вищої освіти).Ключові слова: педагогічна концепція, едукація, майбутні вчителі, управління, діджиталізація освіти.^UThe dissertation is devoted to the problem of developing a pedagogical concept of future teachers' education in the context of digitalization of education.The key concepts of the study are defined: «future teachers' education» is a continuous triune integrative educational process aimed at the comprehensive flourishing of the personality of future teachers who are able to effectively use the acquired general, professional and special competencies in the course of their professional activities; able to creatively and flexibly solve problem situations in professional or social environments; are ready for self-reflection and self-development; have a developed civic position and a sense of patriotism, respect for national and world cultural, spiritual, and material heritage of humanity; «pedagogical concept of future teachers' education in the context of digitalization of education» is a leading idea of pedagogical science, which is implemented through the priority direction of modernization of the educational process and is aimed at the comprehensive flourishing (education, upbringing, development) of the personality of future teachers in the context of a large-scale process of introduction, integration and use of digital technologies, digitized information; and also substantiates the content of the basic concepts of scientific research. The methodological approaches of the study (systemic, synergistic, strategic, axiological, competence, frame, activity, personality-oriented) are characterized.The regularities are revealed and the principles of the pedagogical concept of future teachers' education in the context of digitalization of education are defined.The framework of the pedagogical concept of future teachers' education in the context of digitalization of education (instructional, managerial, systemic and utilitarian concepts) and the conceptual model of the system of future teachers' education in the context of digitalization of education (methodological-targeted, structural-functional, organizational-managerial, professionally-oriented and diagnostic-resultative components) are developed.The effectiveness of the implementation of the pedagogical concept of future teachers' eduction in the context of digitalization of education has been experimentally tested. The current trends in the development of higher pedagogical education in Ukraine in the context of digitalization of education (active dissemination of: dialectical unity of the determinants of eduation of higher education students, consensus of full-time and distance learning, cybersocialization of the future teacher's personality, the anticipatory nature of eduation throughout life, awareness of future teachers of the importance of gaining professionalism through the use of innovative techniques, methods, forms and means of eduation, digital transformation of higher education) are determined.Key words: pedagogical concept, education, future teachers, digitalization of education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського