Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (95)Книжкові видання та компакт-диски (171)Журнали та продовжувані видання (27)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.331.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 45
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Куниця Т.Ю. 
Виховання відповідальної поведінки в учнів 7 - 8-х класів загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.Ю. Куниця ; АПН України. Ін-т пробл. виховання. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено аналіз стану проблеми виховання відповідальної поведінки в учнів VII - VIII класів на засадах педагогіки. Розкрито суть, структуру та зміст поняття "відповідальна поведінка підлітка" та визначено шляхи її виховання. Розроблено критерії та показники такої поведінки. З'ясовано її рівні й особливості прояву. Наведено психолого-педагогічні характеристики даних рівнів. Обгрунтовано педагогічні умови та розроблено методику виховання відповідальної поведінки в учнів VII - VIII класів на підставі когнітивного, емоційно-ціннісного, мотиваційного та практичного компонентів з використанням методів активізації виховного процесу: діалогової взаємодії, дискусії, моделювання та реального "проживання" ситуацій морального вибору, самоаналізу, особистісно-орієнтованого підходу у разі добору завдань і доручень, включення підлітків до активної громадської (суспільно-корисної) роботи у школі. Визначено гендерні особливості мотивацію до виховання відповідальної поведінки в учнів старшого підліткового віку. Доведено, що ефективність її виховання підвищується за умов: усвідомлення підлітками суті та змісту відповідальності та відповідальної поведінки особистості; розвитку мотивації до вироблення власної відповідальної поведінки (ціннісного ставлення до себе, інших і предметного світу; набуття досвіду відповідальної поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА358613

Рубрики:

      
2.

Загороднюк Т. М. 
Виховання почуття корисності для іншого як моральної цінності підлітка: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Т. М. Загороднюк ; Ін-т пробл. виховання НАПН України. — К., 2011. — 19 с.: табл. — укp.

Розглянуто проблему виховання почуття корисності для іншого в учнів підліткового віку. Проаналізовано філософські та психолого-педагогічні аспекти досліджуваної проблеми. Розкрито сутність і структурні елементи поняття "почуття корисності для іншого". Визначено критерії, показники та рівні вихованості цього особистісного утворення в учнів підліткового віку. Виявлено стан вихованості почуття корисності для іншого у підлітків сільських і міських загальоосвітніх шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.16 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА385796 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Савченко А.П. 
Виховання самостійності молодших підлітків у процесі ігрової діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / А.П. Савченко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто суть понять "самостійність", "ігрова діяльність". Визначено зміст, засоби та методи виховання самостійності у процесі ігрової діяльності. Проаналізовано її можливості у контексті дослідженої проблеми. Визначено й експериментально перевірено психолого-педагогічні умови ефективного виховання самостійності молодших підлітків у процесі ігрової діяльності. Відзначено, що важливою умовою виховання самостійності особистості є високий рівень сформованості емоційного компонента. З'ясовано, що в емоційно насиченій і цікавій грі, яка відповідає віковим особливостям молодших підлітків, самі обставини вимагають від них прояву активності та вимогливості до себе й інших. Експериментально доведено, що ефективність виховання самостійності молодших підлітків залежить від послідовного ускладнення ігрових дій, поступового розширення сфери їх діяльності, яка об'єктивно зумовлює ситуацію самостійного прояву можливостей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 + Ч421.331.2 + Ч421.352.46 +
Шифр НБУВ: РА350678

Рубрики:

      
4.

Ремньова А. Г. 
Виховання толерантності в учнів 5 - 7-х класів у процесі вивчення історії: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / А. Г. Ремньова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Висвітлено сутність і значення виховання толерантності підлітків у контексті сучасних проблем педагогіки. Охарактеризовано концептуальні основи педагогіки толерантності, визначено структуру толерантності у молодших підлітків. Експериментально вивчено особливості усвідомлення молодшими підлітками змісту поняття толерантності й його значення в особистісному та суспільному житті. Визначено критерії, показники та рівні сформованості толерантності у молодших підлітків. Обгрунтовано й апробовано модель виховання толерантності молодших підлітків, що включає мету, завдання, зміст, принципи, форми, засоби, методи, педагогічні умови. Наведено методичні рекомендації вчителям з виховання толерантності засобами історії як на уроках, так і в позаурочній діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.331.2 + Т. р(4УКР)2
Шифр НБУВ: РА383659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
5.

Саннікова Т.В. 
Духовне виховання молодших підлітків засобами християнської етики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.В. Саннікова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розкрито зміст понять "духовність", "духовне виховання", "духовна вихованість". Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено психолого-педагогічні умови, що забезпечують ефективність духовного виховання молодших підлітків засобами християнської етики. Охарактеризовано структуру духовної вихованості, встановлено критерії духовного виховання. Проаналізовано сучасний стан і визначено особливості духовного виховання молодших пілітків засобами християнської етики. Розроблено теоретичні підходи, зміст, форми та методи духовного виховання у факультативному курсі "Християнська етика" та позакласній доброчинній діяльності загальноосвітньої школи. Запропоновано методику духовного виховання молодших підлітків засобами християнської етики, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА350573

Рубрики:

      
6.

Кузікова С.Б. 
Корекція Я-концепції як умова подолання конфліктності у підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.Б. Кузікова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано психологічний зміст і причини виникнення внутрішньої та зовнішньої конфліктності підлітка. Розглянуто особливості становлення Я-концепції у молодшому підлітковому віці, її вплив на поведінку підлітка та формування його особистості загалом. Теоретично та практично обгрунтовано необхідність переростання корекції у самокорекцію як умови ефективного розв'язання задач корекції. Розроблено та обгрунтовано програму та методичне забезпечення корекції Я-концепції підлітків з метою зниження їх конфліктності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю952.2-734 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА309235 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Апетик Н.М. 
Моральна саморегуляція як умова попередження девіантної поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Апетик ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Проведено теоретичний та експериментальний аналіз проблеми моральної саморегуляції як умови запобігання девіантній поведінці підлітків. Проаналізовано суть, види та детермінанти поведінкових відхилень у дітей підліткового віку. Виявлене значення моральної саморегуляції у виникненні поведінкових аномалій вимагало теоретичного аналізу й експериментального дослідження специфіки її прояву в підліткового період. Розроблено та апробовано програму тренінгових занять зі становлення моральної саморегуляції поведінки підлітків. Отримані експериментальні дані засвідчили доцільність і ефективність розробленої програми морального виховання підростаючого покоління, необхідність її поширення з метою морального розвитку дітей підліткового віку, становлення в них моральної саморегуляції поведінки, що сприятиме запобіганню поширення відхилень у їх поведінці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.1-81 + Ю771.23 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА315374 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Колкунова В.В. 
Моральне виховання старших підлітків в умовах поліетнічного учнівського середовища загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.В. Колкунова ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. — Миколаїв, 2009. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови, зміст, методи та форми організації морального виховання старших підлітків у поліетнічному учнівському середовищі ЗОШ. Розроблено відповідну функціональну модель та запропоновано методику її реалізації. Доведено, що ефективна реалізація морального виховання старших підлітків у разі поліетнічного учнівського середовища ЗОШ можлива у разі організації процесу морального виховання старших підлітків, упровадження інноваційного змісту, комплексу форм, методів та педагогічних умов морального виховання, побудованого з урахуванням вікових та етнокультурних особливостей старших підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА368425

Рубрики:

      
9.

Сокол Л.М. 
Моральний вибір як умова становлення самосвідомості особистості підлітка: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.М. Сокол ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Вперше вивчено динаміку морального вибору підлітка на різних вікових етапах, показано його специфіку у підлітковому віці. Сформульовано визначення поняття "готовність до морального вибору". Розглянуто генезис та етапи (ситуативний, самостійний, особистісний) досліджуваного процесу. Визначено критерії (моральну рефлексію, емоційно-ціннісне ставлення до іншого, довільність) і рівні (високий, середній, низький) готовності підлітка до здійснення морального вибору. Виявлено типи (виконавський, демонстративний, самостійний) морального вибору підлітків. Розроблено програму та комплекс психологічних засобів активізації готовності підлітків до морального вибору. Апробовано особистісно орієнтовані технології виховного впливу на підвищення рівня готовності особистості підлітка до морального вибору. Уточнено уявлення про психологічну сутність, зміст, структуру морального вибору взагалі та морального вибору підлітка зокрема. Удосконалено психодіагностичний інструментарій вивчення морального вибору та психологічної готовності до його здійснення. Уточнено систему знань з проблеми розвитку моральної самосвідомості та уявлень про взаємообумовленість морального вибору та становлення моральної самосвідомості підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.010.2-990,63 + Ю704.4 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА346096

Рубрики:

      
10.

Гавлітіна Т.М. 
Національно-патріотичне виховання підлітків в умовах позашкільного навчального закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.М. Гавлітіна ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Вперше обгрунтовано концептуальні підходи щодо національно-патріотичного виховання підлітків у позашкільному навчальному закладі, з урахуванням яких розроблено програмне забезпечення його діяльності. Уточнено сутність поняття "національно-патріотичне виховання" у контексті діяльності позашкільного навчального закладу. Створено організаційно-педагогічну модель національно-патріотичного виховання підлітків, визначено й апробовано умови її реалізації. Розглянуто сучасні форми та методи інноваційної діяльності позашкільного навчального закладу, впровадження яких сприяє удосконаленню процесу національно-патріотичного виховання підлітків. Розроблено систему сутнісних характеристик національно-патріотичної вихованості підлітків у позашкільному навчальному закладі, сукупність яких визначає їх ціннісно-орієнтаційну діяльність. Обгрунтовано доцільність впровадження нового змісту, активних форм і методів національно-патріотичного виховання підлітків, наведено рекомендації щодо удосконалення управління даним процесом у позашкільному навчальному закладі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.387 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА350232

Рубрики:

      
11.

Гаснікова О. М. 
Організаційно-методичні умови формування ціннісного ставлення до репродуктивного здоров'я у підлітків загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О. М. Гаснікова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено критерії, показники та рівні його сформованості у підлітків. Встановлено ціннісні орієнтації, готовність до здорового способу життя, самоактуалізації та визначено способи її реалізації, потреби щодо репродуктивного здоров'я, моральні переконання. З'ясовано відсутність шкідливих звичок, адекватну самооцінку, орієнтацію на здоровий спосіб життя. Досліджено стан самовдосконалення, адекватної статевої поведінки, самоконтролю та інтернальності, а також організаційно-методичні умови формування у підлітків ціннісного ставлення щодо репродуктивного здоров'я. До них віднесені: впровадження у навчально-виховний процес особистісно орієнтованої технології формування ціннісного ставлення щодо репродуктивного здоров'я, підготовка вчителів щодо означеної діяльності, використання педагогічної підтримки за роботи з підлітками загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5 + Ч421.331.2 + Р128.94-3
Шифр НБУВ: РА371829 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Комар Т.В. 
Особистісна рефлексія як чинник соціального становлення підлітків: Автореф. дис. канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.В. Комар ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 18 с.: табл. — укp.

Виявлено структурне місце рефлексії в загальній системі самосвідомості підлітків, з'ясовано можливості використання спеціальних інструментальних засобів з метою формування рефлексії та її прояву в діяльності, поглиблено уявлення про механізми та психологічні особливості становлення рефлексії підлітків, уточнено механізми засвоєння підлітками соціальних цінностей і їх залучення до процесу рефлексії. Процес підліткової соціалізації перетворюється зі стихійно-самодостатнього на цілеспрямований і визначений особистісними пріоритетами. Розроблено й апробовано оригінальну методику діагностики розвитку підліткової рефлексії. Створено комплекс формуючих засобів, залучення яких сприяє розвитку даної психологічної здатності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.510.2 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА327812

Рубрики:

      
13.

Кацеро А.О. 
Особливості образу Я у бездоглядних підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / А.О. Кацеро ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Проведено порівняльний аналіз особливостей образу Я у бездоглядних підлітків та підлітків, які розвиваються за сприятливих соціальних умов. Відзначено, що результатом психічного відображення внутрішніх сенсів життя, зовнішніх впливів є цілісна система. Показано, що під впливом надмірних загострень суперечностей з оточенням образ Я втрачає гармонійну цілісність і провідним стає мотив самозахисту як засіб самоствердження, звільнення від суперечностей, в образі Я у підлітка утверджується загострене відчуття власного Я, прагнення до самостійних дій та поведінки. Визначено критерії та показники виміру особливостей образу Я у бездоглядних. Висвітлено основні підходи до вивчення психологічної суті структури та функцій уявлень про себе у підлітка, схильного до перебування у стані бездоглядності і до розуміння образу Я як фактора розвитку. Визначено зовнішні та внутрішні чинники, що спонукають до стану баздоглядності, визначальним з яких є трансформований (викривлений) образ Я. Розглянуто можливість використання одержаних результатів у психологічній роботі з бездоглядними підлітками, спрямованій на забезпечення оптимізації у них процесу розвитку образу самого себе.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю983.620.2-81 +
Шифр НБУВ: РА338304

Рубрики:

      
14.

Завацька Н.Є. 
Особливості особистісної диференціації узалежненої поведінки підлітків та її корекція: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.Є. Завацька ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Здійснено порівняльний аналіз особистісних особливостей підлітків відповідно до різновиду вживаної наркотичної речовини. У підлітків, які вживають опіоїди, виявлено виражену імпульсивність, конфліктність, схильність до ризику, відсутність належної довільної регуляції поведінки, особистісну незрілість, неконформність поведінки. Зазначен, що підліткам, які вживали канабіоїди, притаманні замкнутість, пасивність, некомунікабельність, ірраціональність суджень і вчинків, емоційна холодність. У більшості підлітків, які вживали алкоголь, спостережено ініціативність, гіперактивність, поверховість і нестійкість інтересів, легкість прийняття рішень, відсутність розбірливості у контактах, некритичне ставлення до своїх помилок і недоліків. Виявлено різні види агресії підлітків зазначених груп. Доведено, що на стадії психічної залежності від наркотиків виникає нівелювання особистісних особливостей, вираженими брутальністю та цинізмом. Впроваджені методи психічної корекції побудовано на принципах урахування особливостей поведінки підлітків відповідно до специфіки їх особистісних особливостей, залежних від різновиду вживаної наркотичної речовини. Розроблено комплекс специфічних вправ згідно з особистісною диференціацією підлітків з залежною поведінкою, зумовленою вживанням наркотичних засобів. Доведно, що психокорекційна програма сприяє підвищенню соціальної адаптації підлітків, що пройшли курс лікування, формуванню у них відповідальності, навичок самоконтролю, значному зниженню агресивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА317568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Хозраткулова І.А. 
Педагогічні засади виявлення та подолання насилля у підлітковому середовищі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / І.А. Хозраткулова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 21 с. — укp.

Проаналізовано сімейні та особистісні детермінанти насильницької поведінки в підлітків. Виявлено основні типи порушень сімейного виховання в підлітків хлопців і дівчат. Показано зв'язок різних типів порушення сімейного виховання з механізмами формування насильницької поведінки. Виявлено особистісні фактори, сприятливі для формування цієї поведінки, а також найбільш поширені типи акцентуацій підлітків, схильних до насилля. Показано особливості різних спогадів, що відображають життєвий стиль і ранні психологічні травми зазначеної групи дітей. Зроблено висновок про суперечливість особистісної структури аналізованої групи підлітків, пов'язаної з існуванням двох альтернативних тенденцій: зниження рівня соціального інтересу та підвищення потреби у схваленні. Виявлено неадекватність Я-концепції в підлітків, схильних до виявів насилля, а також їх основні життєві стилі, які є способом подолання дійсності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю983.726-43 +
Шифр НБУВ: РА323019

Рубрики:

      
16.

Волошина О.В. 
Педагогічні умови виховання толерантності у підлітків старшого віку в позакласній роботі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Волошина ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2007. — 20 с. — укp.

Розкрито суть поняття "толерантність" у контексті еволюційно-біологічного, політичного, етичного, психологічного, педагогічного підходів. Визначено структуру, показники та рівні сформованості толерантності. Проаналізовано зарубіжний та вітчизняний досвід толерантного виховання учнівської молоді. Висвітлено роль позакласної роботи у цьому процесі. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови виховання даної якості у підлітків старшого віку у процесі позакласної роботи, а саме: розвиток толерантності як якості особистості старших підлітків; створення толерантного виховного простору; реалізація виховного процесу на засадах діалогічного підходу; формування у підлітків позитивних установок стосовно певної особитості, а також людей, які її оточують. Розроблено й експериментально апробовано програму щодо формування толерантності у старших підлітків, яка містить систему організаційних форм виховної роботи, а саме: тренінгові заняття, обговорення моральних дилем, аналіз проблемних ситуацій, сюжетно-рольові, імітаційні, ділові, комунікативні ігри, вправи, бесіди, а також активні форми творчої взаємодії з педагогами та батьками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.331.2 + Ч421.385 +
Шифр НБУВ: РА352577

Рубрики:

      
17.

Топчій І. В. 
Профілактика вживання підлітками психоактивних речовин у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / І. В. Топчій ; Ін-т пробл. виховання НАПН України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано організаційно-методичні умови профілактики вживання підлітками психоактивних речовин (створення, упровадження й оцінювання шкільної програми з профілактики вживання підлітками психоактивних речовин (ПАР) та організація педагогічного управління процесом профілактики вживання підлітками ПАР). Визначено компоненти (когнітивний, емоційно-ціннісний, діяльнісно-поведінковий), критерії (знання, цінності, поведінка), показники та виявлено рівні сформованості несприйнятливості до вживання психоактивних речовин у підлітків (високий, достатній, середній, низький). Визначено взаємозалежність рівнів прояву несприйнятливості до вживання ПАР і типології підлітка (високий рівень характерний для активно-позитивного типу, достатній -пасивно-позитивного, середній - ситуативно-нестійкого та низький - активно-негативного типу). Розкрито сутність поняття "профілактика вживання підлітками психоактивних речовин" як комплексу цілеспрямованих колективних і індивідуальних впливів на свідомість, почуття та волю учнів з метою вироблення імунітету до негативних впливів навколишнього середовища.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.51 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА381286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Двіжона О.В. 
Психологічні детермінанти асоціальної поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Двіжона ; Прикарп. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2004. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально підтверджено психологічні, соціальні та педагогічні умови та чинники формування асоціальної поведінки підлітків. Визначено психологічний зміст, структуру та механізм соціальної детермінації даного феномену. Доведено взаємозв'язок між індивідуальними особливостями учнів, активізацією процесу саморегуляції поведінки та механізмами зовнішньої регуляції. Розроблено прогностичну модель подолання асоціальної поведінки, важливими елементами якої є психологічна корекція та психологічна профілактика. Виявлено конкретні форми, типи та специфіку прояву асоціальної поведінки підлітків, визначено психолого-педагогічні напрями її профілактики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.1-81 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА331649

Рубрики:

      
19.

Федоришин Г.М. 
Психологічні детермінанти шкільної дезадаптації підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г.М. Федоришин ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. — Рівне, 2002. — 19 с. — укp.

Проаналізовано підходи вчених різних галузей психологічної науки до трактування природи та детермінації об'єкта дослідження. Уточнено зміст поняття "шкільна дезадаптація" у контексті вікової та педагогічної психології. Встановлено сутнісні характеристики ціннісно-мотиваційної сфери підлітків з різним типом адаптаційного процесу. Розроблено та апробовано модель шляхів подолання шкільної дезадаптації у підлітковому віці, а також оцінено її ефективність. Наведено методичні рекомендації щодо проведення профілактичної та психокорекційної роботи психологічної служби загальноосвітньої школи з підлітками, схильними до дезадаптації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю952.1-734 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА319697 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Павелків В.Р. 
Психологічні засоби корекції міжособистісних стосунків у підлітків з агресивною поведінкою: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.Р. Павелків ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено емпіричне дослідження міжособистісних стосунків агресивних підлітків з однолітками та зроблено висновок, що агресія у підлітків великою мірою зумовлюється системою порушених стосунків, які мають прояв у несприятливому статусі підлітка у середовищі однолітків, незадоволеності стосунками, відсутності взаємності, низькій усвідомленості та неадекватному переживанні стосунків, їх негативній модальності. Виявлено істотні розбіжності, що існують у підлітків з агресивною поведінкою між уявленнями про свої стосунки з однокласниками та реальним статусом у колективі. Показано, що реалізація програми, спрямованої на створення для підлітків продуктивного розвивального середовища та передбачає психодіагностичну, психопрофілактичну, розвивальну та консультативну роботу у системах взаємодії (психолог - педагоги, психолог - педагоги - батьки, психолог - педагоги - підлітки), сприяє корекції порушених стосунків підлітків і, відповідно, зниженню їх агресивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6-734 + Ю983.030.2-994 + Ю983.402.2 + Ю984.92 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА346401

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського