Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (298)Книжкові видання та компакт-диски (330)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.402.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 70
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Сімак А. А. 
Аксіопсихологічні чинники вибору копінг-стратегій у підлітків-акцентуантів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. А. Сімак ; ДВНЗ "Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника". — Івано-Франківськ, 2011. — 22 с.: рис. — укp.

Визначено та експериментально верифіковано режими самоорганізації копінг-стратегій. Розкрито психологічні механізми комплектації цих стратегій у копінг-стилі в процесі подолання критичної ситуації та тригерні механізми переходу / виходу із кризової зони. Встановлено механізми розпаду та трансформації структури та функцій копінг-стилів. Пояснено механізми флуктуації, вибору та реалізації цих стилів. Виявлено нові інклюзивно-релевантні копінг-стилі з використанням наявних і нових комбінацій копінг-стратегій та копінг-стилів у молодших та старших підлітків з урахуванням їх генези, релевантного ситуаційного контекту та плану психічних дій, на якому вони реалізуються. Вивчено особливості контамінованих копінг-стратегій, що здатні змінювати динаміку всього копінг-стилю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-953.6 + Ю983.402.2 + Ю953.2-734
Шифр НБУВ: РА380141 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Запухляк О.З. 
Вплив акцентуацій характеру особистості на агресивність у підлітковому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.З. Запухляк ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему впливу акцентуацій характеру підлітків на їх агресивність, структурними елементами якої є ворожість, конфліктність, тривожність. Вивчено наукові джерела з проблем агресії й акцентуацій характеру, що дозволило визначити основний зміст і структурно-функціональні компоненти зазначених феноменів, здійснити базову класифікацію типів акцентуацій характеру у підлітковому віці. Розроблено цілісну систему для діагностики цих типів, яка передбачає застосування запропонованої методики виявлення акцентуйованих характерологічних рис. Створено діагностичну програму визначення рівнів агресивності, ворожості, конфліктності, тривожності, яка містить розроблену психодіагностичну методику. На базі емпіричного дослідження доведено наявність специфічного впливу певних типів акцентуацій характеру підлітків на певні структурні компоненти їх агресивності. Виділено дві великі групи типів акцентуацій, зокрема, агресивні та ворожі, на підставі переважання в них відповідно агресивних чи ворожих поведінкових патернів. Це групування стало підставою для розробки і впровадження психотренінгових програм, завданням яких було зменшення рівня агресивних проявів і сприяння успішній адаптації акцентуйованих підлітків до соціуму. Ефективність розроблених заходів підтверджено значеннями коефіцієнтів кореляції, одержаними за результатами повторного діагностичного обстеження досліджуваних підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6-734 + Ю983.726 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА346780

Рубрики:

      
3.

Олексюк Л. Ф. 
Вплив різних типів погоди на розумову працездатність дітей середнього шкільного віку: автореф. дис. ... канд. біол. наук : 14.03.04 / Л. Ф. Олексюк ; Луган. держ. мед. ун-т. — Луганськ, 2010. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Розглянуто психофізіологічні особливості дітей середнього шкільного віку. Проаналізовано стан сенсомоторних і нейродинамічних функцій, сприймання, уваги, пам'яті та мислення у дітей 10 - 13-ти років залежно від погодних умов. Подано інформацію про особливості погоди I, II, III типів (згідно з класифікацією І. І. Григор'єва). Виявлено, що розумова працездатність дітей зазначеного віку залежить від погодних умов. Встановлено вірогідне зниження показників розумової працездатності школярів за III типу погоди у порівнянні з досліджуваними параметрами за метеоситуації I типу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-3 + Ю983.402.2 + Ю983.511.3-231
Шифр НБУВ: РА382160 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Нечитайло Т.А. 
Генезис образу фізичного Я у підлітковому віці: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Т.А. Нечитайло ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено генезу образу фізичного Я підлітків, проведено теоретичний аналіз наукових підходів щодо вивчення даного феномену у зарубіжній та вітчизняній психології. Визначено зміст, сутніть поняття та структуру образу фізичного Я, розкрито його роль у розвитку підростаючої особистості. Розроблено псхологічну модель генези образу фізичного Я у період дитинства та дорослішання, охарактеризовано етапи його становлення - ситуативно-вибірковий (дошкільний вік), пролонговано-вибірковий (молодший шкільний вік), активно-цілісний (підлітковий вік), цілісно-саморегулювальний (юнацький вік). Визначено критерії та рівні розвитку образу фізичного Я підлітків. Експериментально досліджено структурні компоненти образу фізичного Я. Виявлено вікові зміни та гендерні відмінності образу фізичного Я в особистості молодшого, середнього та старшого підліткового віку. Експериментально доведено доцільність та ефективність впровадження розвивально-корекційної програми у формі соціально-психологічного тренінгу гармонізації образу фізичного Я підлітка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА369931 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Павелко І.І. 
Гуманістична спрямованість спілкування як умова подолання агресивних тенденцій у підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.І. Павелко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 20 с. — укp.

Запропоновано особистісно-комунікативний підхід для вивчення та формування гуманістичної спрямованості міжособистісного спілкування. Розроблено концептуальну модель проявів і взаємовпливів гуманістичних інтенцій і агресивних тенденцій у міжособистісному спілкуванні підлітків. Визначено психологічні критерії прояву у ньому цих інтенцій і тенденцій. Обгрунтовано формулу кількісної оцінки типу взаємозв'язку між гуманістичними інтенціями й агресивними тенденціями у спілкуванні. Виявлено конструктивні (гуманістично-діалогічну, компромісну) і деструктивну (конфліктно-агресивну) стратегії партнерів у міжособистісному спілкуванні. Розроблено й експериментально перевірено ефективність програми та методики формування гуманістичної спрямованості даного спілкування за умов формувального експерименту. Зміст і методику навчально-розвивальної програми побудовано відповідно до концептуальної моделі проявів і взаємовпливів гуманістичних інтенцій у міжособистісному спілкуванні підлітків і принципів особистісно-комунікативного підходу. Запропоновано психолого-педагогічні рекомендації психологам, вчителям, які визначають шляхи розвитку гуманістичної спрямованості спілкування як умови подолання або врівноваження агресивних тенденцій у міжособистісному спілкуванні підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-994 + Ю983.402.2 + Ч421.352.25 +
Шифр НБУВ: РА351708

Рубрики:

      
6.

Підчасов Є. В. 
Динаміка психологічної адаптації особистості молодшого підлітка до навчання в основній школі: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Є. В. Підчасов ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Проаналізовано поняття психологічної адаптації як інтегрального явища, визначено структурні компоненти психологічної адаптації. Розглянуто особливості адаптації до навчання в школі, зокрема, особливості адаптації в період переходу від початкової до основної школи. Розроблено розвивально-корекційну програму, спрямовану на формування адаптаційних здатностей та гнучкого адаптаційного потенціалу особистості молодшого підлітка та наведено результати перевірки ефективності її реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА373621 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Буркало Н. І. 
Етнокультурні особливості статеворольової ідентифікації особистості в підлітковому віці: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / Н. І. Буркало ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Виявлено існування зумовленості статеворольової ідентифікації в підлітковому віці етнічними та культурними особливостями. Встановлено, що існують відмінності в проявах статеворольових типів у підлітків різних етнічних груп (фемінний тип статеворольової поведінки більш притаманний українським дівчатам, а андрогінний - польським дівчатам і дівчатам-мігрантам). Доведено, що культура впливає на всі сфери людського життя, зокрема на становлення статеворольової ідентифікації особистості в підлітковому віці. Визначено, що статеворольова ідентифікація в українських підлітків-мігрантів, які народилися та виросли в Польщі, формується так само, як у польських підлітків (на це впливають процеси інкультурації й акультурації).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ю983.73 + С5*5*332.111.3-231.1
Шифр НБУВ: РА373161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Дмитрієва І.В. 
Корекція художнього сприймання розумово відсталих підлітків засобами образотворчого мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.В. Дмитрієва ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Подано цілісну психологічну характеристику особливостей художнього сприймання учнями старших та середніх класів допоміжної школи творів живопису різних жанрів (зокрема, виявлено своєрідність емоційно-особистісного ставлення розумово відсталих підлітків до образотворчого мистецтва, визначено показники, критерії та рівні розвитку в них художнього сприймання). Зазначено найбільш вагомі у корекційному відношенні педагогічні умови активізації інтелектуальної діяльності та емоційної сфери розумово відсталих підлітків у процесі художньо-естетичного виховання на уроках образотворчого мистецтва та у позакласній роботі (поетапне формування художнього сприймання; використання спеціальних корекційних прийомів педагогічного управління пізнавальною діяльністю учнів). Удосконалено критерії відбору творів живопису для роботи з учнями 5 - 6-х класів допоміжної школи, а також теорію корекційної спрямованості навчально-виховного процесу допоміжної школи на основі особистісного підходу до розумово відсталих учнів, формування в них вищих психічних функцій, забезпечення єдності їх інтелектуального та емоційного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.355.22 + Ю948.25 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА319105 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Задорожний В.З. 
Особливості агресивної поведінки підлітків з розладами особистості: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.16 / В.З. Задорожний ; Укр. НДІ соц. і суд. психіатрії та наркології. — К., 2006. — 19 с.: рис. — укp.

З використанням критеріїв МКХ-10, тестів Басса - Даркі, шкали смооцінки Спілбергера - Ханіна, шкали особистісних проявів тривоги Тейлор, методу напівструктурованого інтерв'ю вивчено особливості виникнення та проявів агресії у підлітків з розладами особистості. Для з'ясування біологічних закономірностей функціонування гормонів гіпоталамо-гіпофізарно-гонадної осі та вивчення їх ролі у генезі агресивних форм поведінки за імуноферментним методом визначено вміст у сироватці крові рилізингу-фактора лютеїнізуючого гормону, фолікулостимулювального гормону, андростендіону, дегідропіандростерону сульфату та тестостерону. Досліджено роль впливу відеопродукції та комп'ютерних ігор на виникнення й особливості проявів агресивної поведінки підлітків з розладами особистості. Запропоновано загальні методи корекції підліткової агресії за розладів особистості з урахуванням клініко-психопатологічних, психологічних і лабораторних показників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.64-324 + Р733.64-57 + Ю983.7-953.6 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА344123

Рубрики:

      
10.

Головченко О. І. 
Особливості впливу фізичного виховання на формування особистості учнів середнього шкільного віку: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.02 / О. І. Головченко ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2011. — 19 с. — укp.

Виявлено факторну структуру спеціально організованої та спонтанної рухової активності підлітків 11 - 15-ти років, яка обумовлюється мотиваційно-ціннісною сферою та гармонійністю фізичного розвитку їх особистості. Встановлено порогові показники компонентів рухової активності, за яких відбувається вплив на формування високих рівнів прояву пам'яті, мислення й адекватності самооцінки учнів та обгрунтовано спосіб оцінки ефективності їх розвитку засобами фізичного виховання. Набуло подальшого розвитку удосконалення форм і засобів фізичного виховання школярів. Уточнено сучасні уявлення про взаємозв'язок і взаємовплив психіки та соматики у процесі формування особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ч511.143
Шифр НБУВ: РА382811 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Назарець Л.М. 
Особливості емоційної регуляції в формуванні пізнавальних інтересів підлітків: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.М. Назарець ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Теоретично проаналізовано проблему пізнавальних інтересів підлітків вітчизняними та зарубіжними психологами. Проведено констатувальний експеримент та досліджено змістовні характеристики пізнавального інтересу (рівня сформованості, інтенсивності прояву, предметної спрямованості, характеру) та встановлено особливості динаміки даних інтересів. Визначено особливості емоційного впливу на процес їх формування. Розроблено й апробовано психологічну програму формування пізнавальних інтересів підлітків засобами емоційної регуляції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.51 + Ю983.521 + Ю983.402.2 + Ч421.22 +
Шифр НБУВ: РА364129

Рубрики:

      
12.

Романова В.Г. 
Особливості статеворольової соціалізації підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / В.Г. Романова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості формування гендерної ідентичності підлітків, проаналізовано соціокультурні фактори цього процесу. Розглянуто підліткову групу як носія гендерної субкультури та фактора формування зрілої гендерної ідентичності, проаналізовано наявність гетеросоціальності, відповідність біологічної статі та гендерної ролі, адаптованість особистості до трансформацій у гендерній культурі суспільства. Виявлено фактори, що перешкоджають формуванню зрілої гендерної ідентичності підлітків: порушення ідентифікації з образом батьків, розрив між поколіннями у сфері професійної діяльності, помилки батьків у сфері соціально-статевого контролю за поведінкою дітей, формування емансипаційних настановлень у жінок засобами масової інформації. Встановлено, що у формуванні гендерної ідентичності підлітків на сучасному етапі спостерігається тенденція переорієнтації зі стереотипно-традиційних маскулінно-фемінних на андрогінні гендерні ролі. Показано, що зріла гендерна ідентичність формується як андрогінний гендерний тип особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1-734 + Ю983.402.2 + С5*423.121.3
Шифр НБУВ: РА318741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Череповська Н.І. 
Особливості формування символічного образу в художньо-графічній діяльності підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.І. Череповська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено формування символічного образу у художньо-графічній діяльності підлітків і представлено його як творчий процес символізації. Символізація як спосіб перетворення абстрактних понять, ідей в образ полягає у подвійному кодуванні, яке охоплює пошук образного аналога-репрезентанта та побудову його графічної форми. Установлено загальні закономірності процесу символізації у даній діяльності підлітків і створено класифікацію символічних образів. Виявлено багатофункціональність образу уявлення у процесі символізації, а також з'ясовано механізм формування символічного образу - мисленнєві дії аналогізування, які діють у процесі символізації. Здатність підлітків до пошуку аналогів можна розвивати, зокрема на базі адаптованої методики КАРУС на уроках образотворчого мистецтва, у позакласній і гуртковій роботі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.13 + Ю984.542 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА344826

Рубрики:

      
14.

Гура Е.І. 
Психічні та поведінкові розлади у дітей підліткового віку, позбавлених батьківського піклування (клініка, діагностика, реабілітація): автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.16 / Е.І. Гура ; Держ. установа "Ін-т неврології, психіатрії і наркології АМН України". — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Вперше на підставі вивчення результатів клінічних і патопсихологічних досліджень одержано нові дані про клініко-психопатологічні, патопсихологічні та психосоціальні особливості розвитку дітей підліткового віку, позбавлених батьківського піклування (ДПВПБП) з розладами соціальної поведінки та емоцій. Розглянуто структуру особистості підлітків, а також їх конформність, реакції емансипації та деліквентність соціальної поведінки. Вперше у ДПВПБП виявлено проблеми зі статевою ідентичністю, описано найбільш вживані механізми психологічного захисту. Проаналізовано наркологічні проблеми у ДПВПБП, визначено "рівень афективної готовності до вживання психоактивних речовин". Вперше вивчено стресове навантаження у ДПВПБП, досліджено прояви тривоги, депресії, клініки розладів соціальної поведінки (РСП) і змішаних розладів поведінки та емоцій (ЗРПЕ) у даної групи ДПВПБП. Наведено рекомендації щодо використання принципово нових психотехнологій корекції поведінки та емоцій у підлітків, позбавлених батьківського піклування. Зроблено диференціацію РСП у ДПВПБП, зокрема визначено групи з переважанням поведінкових, депресивних, тривожних, тривожно-депресивних компонентів. Вперше розроблено диференційні, зорієнтовані на особистість, реабілітаційні програми для ДПВПБП, які мають розлади поведінки та емоцій, що дають можливість проводити адаптацію дітей на більш усвідомленому та глибокому рівні, одержувати більш якісні та стабільні результати лікування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.43-734 + Ю983.402.2 + Р733.64-32 +
Шифр НБУВ: РА356496

Рубрики:

      
15.

Коса Н.С. 
Психологічні детермінанти подолання депресивності у підлітковому віці: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н.С. Коса ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова, Ін-т соціол., психології та упр. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження проблеми депресивності як особистісної особливості. Розкрито сутність понять "депресія" та "депресивність". Наведено результати інтегрованого вивчення психологічної детермінації виникнення та подолання депресивності та її впливу на розвиток особистості у підлітковому віці. Визначено психологічну сутність процесу саморегуляції як чинника розвитку толерантності до депресивності. Здійснено диференціацію профілів особистості підлітків у контексті визначення схильності щодо депресивності: "схильні, уразливі до депресивності" та "несхильні, стійкі до депресивності". Виявлено психологічні детермінанти запобігання та подолання депресивності у підлітковому віці, серед яких ресурси адаптивного потенціалу; конструктивні особистісні властивості та якості; позитивне або адекватне самоставлення; психосоматичний баланс; розвинені та продуктивні процеси саморегуляції особистості. Розроблено й апробовано програму розвивально-психокорекційних психотехнологій для подолання підліткової депресивності, створено модель психопрофілактики депресивності у підлітковому віці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521.2 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА371116 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Сечейко О.В. 
Психологічні детермінанти сексуальної поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Сечейко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2000. — 21 с. — укp.

Проаналізовано взаємозв'язок між індивідуально-психологічними властивостями особистості та сексуальною поведінкою у підлітковому віці. Встановлено суттєвий вплив психодинамічних (природозумовлених, сталих) властивостей особистості підлітків на форми їх сексуальної поведінки. Показано статеві відмінності взаємозв'язку індивідуально-психологічних властивостей з певними формами сексуальної поведінки. Розроблено дві анкети, за допомогою яких з'ясовано особливості сприйняття підлітками інформації інтимного змісту, їх ставлення до сексуальних проблем та статевого виховання. Наведено рекомендації щодо вдосконалення змісту статевого виховання підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2-73 + Ю983.73 + Ч421.358
Шифр НБУВ: РА310068 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Павелків В.Р. 
Психологічні засоби корекції міжособистісних стосунків у підлітків з агресивною поведінкою: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.Р. Павелків ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено емпіричне дослідження міжособистісних стосунків агресивних підлітків з однолітками та зроблено висновок, що агресія у підлітків великою мірою зумовлюється системою порушених стосунків, які мають прояв у несприятливому статусі підлітка у середовищі однолітків, незадоволеності стосунками, відсутності взаємності, низькій усвідомленості та неадекватному переживанні стосунків, їх негативній модальності. Виявлено істотні розбіжності, що існують у підлітків з агресивною поведінкою між уявленнями про свої стосунки з однокласниками та реальним статусом у колективі. Показано, що реалізація програми, спрямованої на створення для підлітків продуктивного розвивального середовища та передбачає психодіагностичну, психопрофілактичну, розвивальну та консультативну роботу у системах взаємодії (психолог - педагоги, психолог - педагоги - батьки, психолог - педагоги - підлітки), сприяє корекції порушених стосунків підлітків і, відповідно, зниженню їх агресивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6-734 + Ю983.030.2-994 + Ю983.402.2 + Ю984.92 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА346401

Рубрики:

      
18.

Калюжна Є.М. 
Психологічні механізми особистісної тривожності у підлітковому віці: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Є.М. Калюжна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 24 с. — укp.

Досліджено психологічні механізми етіогенези тривожності у функціональному аспекті. Концептуально обгрунтовано новий підхід щодо операціоналізації феномену "особистісна тривожність" у контексті структурно-функціонального детермінізму та системно-генетичного аналізу. Особистісну тривожність у підлітків проаналізовано як "функціонально детерміноване утворення", внутрішню структуру якого представлено інтегративною сукупністю функціональних детермінант (доцільністю, спрямованістю та результативністю адаптаційної активізації). Наведено дані про вікову динаміку та характер функціональних зв'язків між тривожністю й активністю як інтегральними особистісними властивостями, що детермінують стійкий паттерн їх багаторівневих показників та індивідуальну специфіку прояву. Зроблено ієрархізацію системи домінантних мотивів у підлітків з контрастними рівнями особистісної тривожності. Створено модель функціональної організації тривожності у підлітковому віці, в основу якої покладено розуміння генези тривожності як певної послідовності необхідних перетворень внутрішньо активної системи від її вихідного стану у напрямку до мети. Розроблено й апробовано профілактично-розвивальну програму з запобігання гіперфункції тривожності у підлітків і запобігання явищам їх дезадаптації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521.2 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА356388

Рубрики:

      
19.

Булах І.С. 
Психологічні основи особистісного зростання підлітків: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / І.С. Булах ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 42 с. — укp.

Уперше створено психологічну модель процесу особистісного зростання підлітка, виявлено психологічні закономірності та специфічні особливості цього процесу в період підлітковості. Визначено суть поняття "особистісне зростання підлітка", установлено логічний взаємозв'язок процесів особистісного та морального зростання у підлітковий період; виявлено специфіку, джерела, природу моральної самосвідомості як засади особистісного зростання підлітка. Здійснено наукову інтерпретацію відповідно до генетико-моделюючої парадигми змістовної наповненості вихідних методологічних положень (принципу об'єктивації нормативного "Я", принципу трансформації морального мотиву в моральну якість, принципу відносної синергійності та співвідносності реального, ідеального та нормативного "Я" у структурі "Я-концепції" підлітка) дослідження особистісного зростання у підлітковому віці. Установлено та визначено його критерії (вільний вчинок, прийняття і реалізація довільного рішення) та рівні (високий, середній, низький). Удосконалено методологічне обгрунтування генезису моральної самосвідомості, визначено її зміст, смисл, структуру та форми існування у даному віці. Виявлено суть та особливості функціонування психологічних механізмів (моральної саморефлексії та саморегуляції) як засобів структурування нормативно-ціннісної самосвідомості особистості підлітка. Обгрунтовано основи особистісно зорієнтованого виховання сучасних підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА329758

Рубрики:

      
20.

Хархан О.М. 
Психологічні особливості віктимної поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.М. Хархан ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м. Одеса). — О., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено теоретичний та емпіричний аналіз феномена підліткової віктимності, в якому розширення сфери психологічного знання шляхом розвитку психоаналітичної психотерапевтичної практики з підлітками та їх адаптації до вітчизняної наукової традиції є структурним необхідним компонентом. Розроблено й апробовано модель психопрофілактичної та психотерапевтичної допомоги віктимним підліткам за сучасних умов. Встановлено, що віктимні підлітки, це особи, які жертвують своїм "Я" з метою їх прийняття до родинної системи. Показано вплив особливостей психологічних захисних механізмів батьків на процес дезадаптації та формування віктимності. Виявлено відмінності впливу захисних механізмів батьків і матерів або людей, які їх замінюють. Показано, що форми віктимності відповідають формам провакації можливого агресора - агресивній поведінці з вербальними та невербальними компонентами, провокативній пасивній поведінці та випадковій провокативній поведінці, що базується на інтелектуальній недостатності підлітка. Розроблено методику діагностики типу віктимності підлітків. Створено модель психотерапевтичної та психопрофілактичної допомоги травмованим підлітками. Обгрунтовано можливість ефективного застосування результатів наукового дослідження у роботі психолога-судового експерта, який визначає ступінь вини потерпілого в ситуації пережитого насильства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю983.402.2 + Х883.9(4УКР)52 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА344612

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського