Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (369)Книжкові видання та компакт-диски (342)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю952.14$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 67
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ісаєнко О.С. 
Агресія в системі комунікації "мати - дитина" як фактор соціальної дезадаптованості молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.С. Ісаєнко ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Одержано нові дані про структуру та динаміку агресивної комунікації у парі "мати - дитина". Досліджено феномени невербальної комунікації матері й дитини, в яких описано особливості інтервенції матері в простір дитини під час навчання. Визначено залежність показників соціальної дезадаптованості молодшого школяра від проявів агресії в комунікації матері та дитини. Визначено складний характер залежності, за якої соціальна дезадаптованість школяра пов'язана з високим і низьким рівнем агресії у парі "мати - дитина". Проаналізовано конструктивні аспекти агресії, емпірично обгрунтовано дезадаптивну роль дефіцитарної агресії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю956-994-06-734 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА351588

Рубрики:

      
2.

Резнікова О.А. 
Адаптаційна трансформація психологічного захисту особистості студента: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.А. Резнікова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему адаптаційної трансформації психологічного захисту (ПС) особистості студента. Визначено структурно-динамічні характеристики ПС та особистісної регуляторики студентів. Проаналізовано особливості функціонування ПС в системі особистісної регуляції, формування стратегій адаптаційної поведінки в процесі трансформації ПС особистості. Доведено доцільність підвищення резистентності студентів до деструктивних факторів життєздійснення на основі удосконалення трьох рівнів механізмів особистісної саморегуляції - інструментально-експресивного, смислового та екзистенційного.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14
Шифр НБУВ: РА371138 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Рашитова Н.К. 
Адаптація до професійної діяльності на державній службі: соціально-психологічний аспект: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.03 / Н.К. Рашитова ; Дніпропетр. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — Д., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано проблеми адаптації до професійної діяльності за умов державної служби. Розглянуто суть і зміст цього процесу, які виявляються у подоланні адаптаційних ускладнень та розвитку здібностей працівників для успішної професійної діяльності за даних умов. Запропоновано модель процесу адаптації, яка розкриває його функціональні складові. Доведено перспективність її використання як інструменту вдосконалення процесу адаптації для забезпечення сприятливих умов щодо підготовки державних службовців. Запропоновано підходи стосовно здійснення консультаційної роботи з питань ефективності процесу адаптації. Розроблено етапи впровадження системи психолого-управлінського консультування як засобу підвищення ефективності процесу управління за умов державної служби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012.1:Ю9 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА350082

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Шик М. П. 
Адаптація студентів педагогічного коледжу до професійної діяльності в процесі фахової підготовки: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / М. П. Шик ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. — Черкаси, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано концептуальні та структурно-змістові засади сучасної неперервної педагогічної освіти, визначено місце та функціональну роль педагогічного коледжу в ній. З'ясовано сутність адаптації студентів педагогічного коледжу до професійної діяльності, розроблено та теоретично обгрунтовано її структуру. Проведено педагогічну діагностику вихідних рівнів адаптованості студентів педагогічного коледжу до професійної діяльності, визначено та розглянуто педагогічні умови успішної адаптації в процесі фахової підготовки й експериментально перевірено їх ефективність. Розроблено й упроваджено в практику професійної підготовки студентів педагогічного коледжу авторський спецкурс "Технології адаптації до професійної діяльності".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч479.511.203 + Ю952.14
Шифр НБУВ: РА373944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Тимченко О.В. 
Аутоагресивна поведінка працівників органів внутрішніх справ України (соціально-психологічні детермінанти виникнення, методи превенції та профілактики): Автореф. дис. канд. психол. наук: 19.00.06 / О.В. Тимченко ; МВС України. Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2003. — 18 с. — укp.

Досліджено природу аутоагресивної поведінки працівників органів внутрішніх справ, визначено її структуру, причини та приводи. На основі аналізу випадків самогубств працівників органів внутрішніх справ (ОВС) України за 1996 - 2000 рр. складено соціально-демографічний портрет суїцидента. Визначено та класифіковано соціально-психологічні причини та приводи суїцидальної поведінки працівників ОВС. Розроблено систему превентивно-профілактичних заходів щодо запобігання аутоагресивній поведінці працівників міліції. Запропоновано алгоритм діяльності практичного психолога щодо попередження аутоагресивної поведінки працівників міліції, який складається з прогнозування, превенції та психопрофілактики. Уточнено систематизацію поглядів щодо проблеми самогубств в контексті основних наук про людину. Поглиблено сучасні уявлення про ефективні методи і форми виявлення, профілактики і корекції аутоагресивної поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011 + Ю937-953.6 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА327941

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Тимків Л. С. 
Взаємозв'язки темпераментальних властивостей та соціальної адаптації старшокласників: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. С. Тимків ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б. Хмельницького. — Хмельниц., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено зміст понять "культура прояву темпераментальних властивостей особистості" й "адаптивна культура особистості". На підставі системно-синергетичного підходу розроблено моделі даних культур з використанням технологічного підходу "Кваліметричний профіль" розроблено експрес-діагностику темпераментальних і адаптивних властивостей особистості та визначено взаємозв'язки темпераментальних властивостей і соціальної адаптації старшокласників. Розроблено програму тренінгових занять для підвищення культури прояву темпераментальних, соціально-адаптивних властивостей старшокласників, і перевірено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14-734 + Ю983.725 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА375899 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Нодзельська А.С. 
Взаємозв'язок інфантилізму з психологічною імпотенцією та їх корекція: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.С. Нодзельська ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 18 с. — укp.

Досліджено взаємозв'язок інфантилізму з психологічною імпотенцією та розроблено методи їх корекції. Розкрито психологічний зміст інфантилізму та психологічної імпотенції, виявлено джерела їх формування, пов'язані з едіпальними залежностями. Доведено особливу роль у даному процесі періоду розвитку від 2-х до 6-ти років, в якому дитина особливо гостро преживає табу на вільне виявлення енергії лібідо, що призводить до її блокування й імпортування. З'ясовано, що інфантилізм і психологічна імпотенція деструктують поведінку суб'єкта, зумовлють ригідність вчинків, пасивність, несамостійність, депресивність. Виявлено глибинні детермінанти формування інфантилізму та тенденцію до психологічної смерті, встановлено їх взаємозв'язок з психологічним захистом, регресивними проявами та принципом задоволення. Доведено ефективність використання системно упорядкованих методик активного соціально-психологічного навчання, адекватних поставленій задачі щодо виявлення глибинних детермінант інфантилізму та психологічної імпотенції у їх взаємозв'язках з метою запобігання та нівелювання регресивних наслідків даних процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю952.17 + Ю949.2 с +
Шифр НБУВ: РА356378

Рубрики:

      
8.

Герасімова 
Внутрішньоособистісні конфлікти в процесі соціальної адаптації студентів до умов вищих навчальних закладів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Наталія Євгеніївна Герасімова ; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 21 с.: рис., табл. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю937-953.6 + Ч481.350.0
Шифр НБУВ: РА334883

Рубрики:

      
9.

Москвяк Н. В. 
Гігієнічна оцінка формування адаптації школярів молодших класів за умов навчання у загальноосвітньому закладі на сучасному етапі: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.02.01 / Н. В. Москвяк ; ДУ "Ін-т гігієни та мед. екол. ім. О.М. Марзєєва НАМН України". — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Уперше за умов натурного експерименту досліджено комплексний вплив факторів ендо- та екзогенного характеру на формування та стан адаптації учнів молодших класів у загальноосвітньому навчальному закладі з урахуванням віку та статі у порівняльному аспекті. Систематизовано групи об'єктивних критеріїв адаптації ендо- та екзогенного походження та розширено їх спектр за рахунок введення як інформативних індикаторів ступеня адаптації рівня біомаркерів дії довкілля, значення адаптаційного потенціалу на фоні фізичного навантаження, а також показників психоемоційного стану й особливостей темпераменту молодших школярів. Проведено оцінювання впливу довкілля як фактора ризику формування синдрому екологічної дезадаптації у дітей. Установлено, що зниження ступеня адаптаційних резервів у дітей спостерігається, передусім, на фоні високого рівня біомаркерів дії довкілля. Опрацьовано методичну схему комплексного гігієнічного оцінювання факторів формування та стану адаптації школярів до чинників внутрішньошкільного середовища та довкілля. Визначено ступінь взаємозв'язку між окремими показниками адаптації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94 + Ю952.14 + Ю983.402.1
Шифр НБУВ: РА381771 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Кононова М.М. 
Глибинні детермінанти психічної дезадаптації суб'єкта: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / М.М. Кононова ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано сучасні теоретичні підходи щодо дослідження проблеми дезадаптації, розкрито сутність даного поняття. Встановлено зв'язок глибинних детермінант дезадаптації з едіповим періодом розвитку психіки суб'єкта. Розкрито психофізіологічні особливості феномену дезадаптації, пов'язані зі станом динамічної невідповідності між живим організмом і зовнішнім середовищем, змінами форм поведінки, розвитком патологічних процесів у психіці суб'єкта. Встановлено взаємозв'язок дезадаптації особи з когітивним дисонансом, порушення якого проявляється у відчуттях дисгармонії, внутрішнього дискомфорту, неможливості адаптуватися до актуальної ситуації. Доведено, що дезадаптація особи проявляється у парадоксальних формах адапції - девіантній, кримінальній поведінці, алкоголізмі, наркоманії, комп'ютерній залежності, азартних іграх, участі у неформальних субкультурах, що не усвідомлюється суб'єктом. Досліджено взаємозв'язок дезадаптації з принципами реальності та задоволення. Розкрито роль інфантильних тенденцій психіки у виникненні психологічної дезадаптації, виявлено її взаємозв'язок з травматичними переживаннями дитинства. Обгрунтовано необхідність здійснення глибинної психокорекції детермінант дезадаптації особи, експериментально доведено ефективність використання методу АСПН, спрямованого на нівелювання деструктивних тенденцій, наведено рекомедації щодо його впровадження у систему підготовки майбутніх психологів-практиків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю949.28 c +
Шифр НБУВ: РА367952

Рубрики:

      
11.

Онищук С.В. 
Державно-управлінські механізми адаптації до професійної діяльності (на прикладі звільнених працівників органів внутрішніх справ України): автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / С.В. Онищук ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Наведено структурно-логічну схему державно-управлінських механізмів, їх адаптації до роботи в органах державної влади та місцевого самоврядування. Визначено основні принципи адаптації звільнених працівників органів внутрішніх справ у сфері підприємництва. Акцентовано увагу на розробці організаційно-правових напрямів удосконалення адаптації звільнених працівників органів внутрішніх справ до нових соціальних і виробничих умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.010.210.6 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА369069

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Підчасов Є. В. 
Динаміка психологічної адаптації особистості молодшого підлітка до навчання в основній школі: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Є. В. Підчасов ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Проаналізовано поняття психологічної адаптації як інтегрального явища, визначено структурні компоненти психологічної адаптації. Розглянуто особливості адаптації до навчання в школі, зокрема, особливості адаптації в період переходу від початкової до основної школи. Розроблено розвивально-корекційну програму, спрямовану на формування адаптаційних здатностей та гнучкого адаптаційного потенціалу особистості молодшого підлітка та наведено результати перевірки ефективності її реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА373621 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Дерев'янко С.П. 
Емоційний інтелект як чинник соціально-психологічної адаптації особистості до студентського середовища: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / С.П. Дерев'янко ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості емоційного інтелекту студентів гуманітарних спеціальностей. Виявлено, що найменш вираженою у досліджуваних є здатність до розуміння власних емоцій. Висвітлено зв'язок між рівнем емоційного інтелекту та характеристиками соціально-психологічної адаптації особистості - процесуальними (уникнення або прийняття дискомфортних емоційних станів у стресових ситуаціях міжособистісної взаємодії), результативними (співвіднесення особистісної конгруентності та соціометричного статусу). Запропоновано авторську програму розвитку емоційного інтелекту студентів-першокурсників, результати апробації якої свідчать про доцільність її використання з метою оптимізації соціально-психологічної адаптації особистості до стосунків у навчальній групі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-513.1 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА366394

Рубрики:

      
14.

Кузнєцова О.В. 
Індивідуально-типологічні чинники адаптивності особистості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.В. Кузнєцова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). — О., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено індивідуально-типологічні чинники адаптивності особистості. Розкрито суть поняття "адаптивність особистості", запропоновано структуру адаптивності як стійку властивість особистості в аспекті континуально-ієрархічного підходу, компонентний склад формально-динамічних і якісних показників. Як індивідуально-типологічні чинники адаптивності особистості розглянуто якісні особливості емоційності як стійкої властивості індивідуальності, що виконує функції - адаптивну та системоутворювання стосовно властивостей особистості. Установлено, що індивідуально-типологічні особливості адаптивності детерміновані емоційністю. Вивчено вияв цих особливостей, обумовлених якісно-кількісним поєднанням її показників, у специфіці механізмів психологічного захисту, соціально-психологічній адаптованості та в індивідуально-психологічних особливостях особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.25-70 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА337562

Рубрики:

      
15.

Лосієвська О.Г. 
Когнітивні чинники суїцидальної поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.Г. Лосієвська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто чинники, прояви та способи корекції суїцидальної поведінки у підлітків. Показано, що для осіб, яким не властиві патопсихологічні якості, у становленні суїцидальної поведінки визначальними є соціально-психологічні чинники, що проявляються у вигляді когнітивних процесів. З'ясовано, що домінуючим фактором суїцидальної поведінки у підлітків виступає наслідування поведінкових взірців, сформованих субкультурою. Встановлено, що у даний спосіб виникають усі конформістські мотиви суїцидальності. Визначено, що підліткова субкультура, що містить елементи автономності, ригористичності, максималізму, нігілізму, конформізму, посутньої текстуальності та проявляється в ігрових формах, не лише не має застороги проти суїцидальності, а навпаки - за своєю структурою сприятлива для формування суїцидальних сценаріїв та їх реалізації. Показано, що чинники суїцидальної поведінки у підлітків не актуалізуються у разі наявності високого ступеня розвитку особистісної та соціальної рефлексії, зокрема, розуміння відносності соціальних феноменів і вироблення особистісного соціального іделу, усвідомлення цінності власного життя як об'єктивного уможливлення наближення до обраного взірця. Встановлено, що прояв суїцидальних тенденцій вимагає психокорекційного впливу. Показано ефективність розвитку соцієтальних характеристик підліткових груп як засобу профілактики становлення суїцидальної поведінки. Розроблено й апробовано спеціальну програму, спрямовану на попередження суїцидальної поведінки у підлітків, яку рекомендовано використовувати для профілактичної та психокорекційної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6 + Ю952.14 + С5*362 + С40(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА344476

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
16.

Стасюк Р.М. 
Оптимізація соціальної адаптації студентів початкових курсів засобами фізичної культури: автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання та спорту: 24.00.02 / Р.М. Стасюк ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено вплив занять з фізичного виховання за розробленою програмою, спрямованою на корекцію психологічної сфери особистості та соціально-психологічну адаптацію студентів початкових курсів педагогічного університету. Установлено особливості відношення даних студентів до занять з фізичної культури. Експериментально визначено умови формування у них позитивного відношення до фізичної культури. Виявлено особистісні якості, необхідні студентам початкових курсів ВНЗ для успішної соціальної адаптації. Завдяки проведеному дослідженню розвинуто уявлення про зв'язок фізичного виховання з професійною адаптацією особистості майбутнього вчителя. Одержано дані про роль фізичної культури у соціальній адаптації майбутніх педагогічних працівників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.143 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА357385

Рубрики:

      
17.

Кухарчук Т.А. 
Організаційно-педагогічні умови адаптації молодих вчителів природничих дисциплін до роботи в школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.А. Кухарчук ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2008. — 20 с. — укp.

На підставі психолого-педагогічного аналізу літературних джерел розкрито суть поняття "професійна адаптація молодого вчителя природничих дисциплін", а також зміст структурних компонентів адаптації (інтегративно-особистісного, регулювально-технологічного, предметно-діяльнісного, самоактуалізаційного). Виявлено організаційно-педагогічні умови забезпечення успішної адаптації молодих учителів, а саме: спрямування їх педагогічної діяльності на усвідомлення цілей адаптації; функціональне педагогічне управління нею; реалізацію особистісно-орієнтованого підходу до організації процесу адаптації; системність в організації професійної адаптації вчителів природничих дисциплін. Експериментально перевірено ефективність реалізації даних умов. Розроблено модель управління адаптацією молодих учителів до роботи в школі. Визначено критерії та показники їх адаптованості - професійні й індивідуально-психологічні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.467 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА361597

Рубрики:

      
18.

Каськов І.В. 
Організаційно-управлінські аспекти соціально-психологічної адаптації молодих офіцерів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.09 / І.В. Каськов ; Нац. акад. держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2004. — 18 с. — укp.

Досліджено організаційно-управлінські аспекти соціально-психологічної адаптації молодих офіцерів у військовій частині. Запропоновано основні показники та розроблено методику організації їх соціально-психологічної адаптації. За результатами дослідження розроблено практичні рекомендації командуванню військової частини щодо організації даної адаптації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю942-5 + Ц4,8(4УКР)301 +
Шифр НБУВ: РА330171

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
19.

Коленіченко Т. І. 
Особливості адаптації людей похилого віку до умов нового соціального середовища: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / Т. І. Коленіченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Проаналізовано проблему процесу адаптації людини похилого віку до умов нового соціального середовища. Проведено теоретичний аналіз сучасних підходів до вирішення проблеми адаптації. Виявлено наявні проблеми людей похилого віку, які мешкають в закладі соціального обслуговування. Розкрито сутність і зміст понять "людина похилого віку", "адаптація", "соціальне середовище". Проведено комплексне соціологічне, психологічне та педагогічне дослідження, на підставі чого розроблено модель адаптації людини похилого віку до умов нового соціального середовища, складовими якої є соціально-педагогічні умови, етапи входження літньої людини в нове соціальне середовища та механізми адаптації людини похилого віку. Розроблено критерії, показники та рівні адаптації людини похилого віку до умов нового соціального середовища, перевірено їх ефективність у соціально-педагогічній практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю937.44
Шифр НБУВ: РА376078 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Карпа М.І. 
Особливості психосоціального розвитку сиблінгів дітей з психофізичними вадами: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / М.І. Карпа ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Вперше визначено та досліджено сімейні чинники особистісного розвитку сиблінгів - дітей з психофізичними вадами (ПФВ). Розкрито сутність і значення впливу взаємин з сиблінгом-інвалідом на формування у здорових дітей самосвідомості, характерологічних особливостей, адаптаційних ресурсів. Розглянуто вплив батьків на взаємини здорової дитини з даним сиблінгом. Описано форми психосоціальної дезадаптації сиблінгів з психофізичними вадами (наявність внутрішньопсихологічних конфліктів, тривожності, низької самооцінки, схильності до депресії, психосоматичних порушень). Розроблено психолого-педагогічні підходи щодо профілактики та корекції психологічої дезадаптації учнів початкової школи, що мають сиблінгів з ПФВ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.2 + Ю952.14 + Ю952.2-734 +
Шифр НБУВ: РА353113

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського