Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (9)Реферативна база даних (336)Книжкові видання та компакт-диски (402)Журнали та продовжувані видання (69)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю948.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 63
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шмаргун В. М. 
Вікові та індивідуальні психосоматичні особливості дітей як предиктори розумового розвитку (молодший шкільний і підлітковий вік): автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / В. М. Шмаргун ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 39 с. — укp.

Дисертація присвячена вивченню вікових та індивідуальних психосоматичних особливостей розумового розвитку дітей. Обгрунтовано новий напрям психологічної науки "психосоматика норми" та поняття "психосоматичні особливості норми". Наведені результати лонгітюдного порівняльного дослідження вікових та індивідуальних психосоматичних особливостей у формуванні розумових здібностей дітей, що нормально розвиваються, та із затримкою психічного розвитку. У процесі вивчення структури і динаміки інтелекту та когнітивно-стильових ознак, нейродинамічннх якостей ВНД, нейропсихологічних характеристик довільної рухової дії встановлено, що діти порівнюваних груп суттєво відрізняються за сенсорно-перцептивними, сенсомоторними показниками цього комплексу психосоматичних особливостей. З'ясовано інтегральну дію психосоматичних показників на формування і прояв розумових здібностей як багаторівневих сенсорно-перцептивних і сенсомоторних феноменів в ієрархічній структурі ментального розвитку індивіда. Результати дослідження мають практичну значущість для оптимізації навчального процесу, формування у школярів розумових здібностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102 + Ю948.25 + Р733.64-32
Шифр НБУВ: РА377142 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Шебанова В.І. 
Діагностика та корекція агресивної поведінки молодших школярів з порушеннями психічного розвитку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.04 / В.І. Шебанова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Проаналізовано психологічні підходи до феномену дитячої агресивності. Розглянуто особливості дітей з порушеннями психічного розвитку на підставі саногенного підходу з урахуванням клінічних, психологічних та педагогічних позицій. Теоретично обгрунтовано діагностичний інструментарій для виявлення особливостей агресивної поведінки в молодших школярів з порушеннями психічного розвитку. Запропоновано та апробовано методики: "Тест ситуацій" і "Опитувальник форм агресивного реагування". Проаналізовано дані констатуючого та формуючого експериментів. Встановлено, що перебільшення деструктивної агресії за реактивним типом у паттерні поведінки учнів класів інтенсивної педагогічної корекції пов'язано з потенціально агресивним відчуттям та потенціально агресивною інтерпретацією, що формуються під впливом комплексу негативних факторів мікросоціального середовища. Теоретично обгрунтовано концептуальну модель психокорекції агресивної поведінки молодших школярів з порушеннями психічного розвитку, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Р733.64-5 + Ю948.25 + Ю983.620.2-81
Шифр НБУВ: ДС320700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Демчук С.П. 
Зміст фізичного виховання в соціальній інтеграції та реабілітації школярів 15 - 16 років із церебральним паралічем: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту / С.П. Демчук ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2003. — 22 с. — укp.

Розроблено комплексну (психолого-педагогічної, фізичної та фізіотерапевтичної дії) програму соціальної інтеграції та реабілітації школярів 15 - 16 років з церебральним паралічем засобами фізичного виховання. Обгрунтовано можливість ефективного використання засобів фізичного виховання в системі комплексного застосування реабілітаційних заходів для оздоровлення даних школярів і здійснення соціально-педагогічного впливу на них. Виявлено ефективні методи та тести, які дають змогу визначити ступінь впливу розробленої програми на фізичний та психічний стан даних школярів, а також з'ясувати її оздоровчий, реабілітаційний та інтеграційний ефект.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Ю948.28
Шифр НБУВ: РА325787

Рубрики:

      
4.

Хворова Г.М. 
Комплексна психолого-педагогічна технологія корекції розвитку активності дитини з аутизмом: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Г.М. Хворова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Розроблено складові комплексної технології, зокрема, корекція активності дітей з аутизмом з опорою на рівні побудови рухів М.О. Бернштейна, корекція ігрової активності, корекція активності засобами мистецтва та творчий розвиток, корекція активності засобами музики й інтегративний літній табір. Представлено психолого-педагогічну діагностику, що слугує створенню індивідуальної корекційної програми. Висвітлено шляхи оптимізації взаємодії батьків і дітей з аутизмом. Доведено, що комплексна психолого-педагогічна технологія корекції розвитку комунікативної активності дитини з аутизмом сприяє підвищенню рівня комунікативної активності за мотиваційним, емоційним і діяльнісним критеріями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5 + Ю948.29
Шифр НБУВ: РА371699 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Куненко 
Корекційна спрямованість музично- естетичної діяльності сліпих молодших школярів у позаурочний час: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Людмила Олександрівна Куненко ; Інститут дефектології АПН України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.355 + Ч433.385.3 + Ю984.544 + Ю948.23-734-82
Шифр НБУВ: РА311610

Рубрики:

      
6.

Тиха Е.В. 
Корекція психічного розвитку в процесі навчання молодших школярів з аномаліями зору: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Е.В. Тиха ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено процеси формування психіки дітей з аномаліями зору та виявлено чинники, що обумовлюють її становлення. Розглянуто особливості структури дефекту, способи формування його компенсації, а також запропоновано шляхи становлення особистості дитини з обмеженими візуальними можливостями як інтеріорізоване ставлення до нього найближчого оточення. Вперше запропоновано використання експериментально-генетичного методу у системі шкіл тифлологічної спрямованості, на підставі основних положень якого обгрунтовано необхідність об'єднанння прийомів психокорекції та навчання. Наведено технологічну схему корекції психічної діяльності учнів молодших класів спеціалізованих шкіл-інтернатів для сліпих та слабозорих дітей на прикладі планування навчального процесу з іноземної мов, а також серію завдань, що складають технологічну схему психокорекційного навчання. Надано оцінку його успішності на підставі порівняння об'єктивних кількісних та якісних характеристик когнітивних і особистісно-характерологічних особливостей діяльності учнів з глибокими аномаліями функціонування зорової системи. На підставі проведених досліджень розроблено методичні рекомендації (для психологів, педагогів та батьків) щодо забезпечення гармонійного розвитку молодших школярів з вадами зору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.221.0 + Р128.94-385 + Р733.645.093.3-57 + Ю948.23
Шифр НБУВ: РА316479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Крет Я.В. 
Корекція психофізичного розвитку глухих дітей старшого дошкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Я.В. Крет ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Узагальнено теоретичні положення з проблем діагностики та корекції психофізичного розвитку глухих дітей старшого шкільного віку. Встановлено особливості та потенційні можливості фізичного розвитку, психомоторних функцій та пізнавальної діяльності глухих дітей та дітей із нормальним слухом старшого шкільного віку. Розроблено методику корекції психофізичного розвитку глухих дошкільників засобами артикуляційної та пальцевої гімнастики у поєднанні з мовленнєвими та рухливими іграми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.91 + Р733.683.024.2-57 + Ю948.22-734-82
Шифр НБУВ: РА310425 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Дмитрієва І.В. 
Корекція художнього сприймання розумово відсталих підлітків засобами образотворчого мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.В. Дмитрієва ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Подано цілісну психологічну характеристику особливостей художнього сприймання учнями старших та середніх класів допоміжної школи творів живопису різних жанрів (зокрема, виявлено своєрідність емоційно-особистісного ставлення розумово відсталих підлітків до образотворчого мистецтва, визначено показники, критерії та рівні розвитку в них художнього сприймання). Зазначено найбільш вагомі у корекційному відношенні педагогічні умови активізації інтелектуальної діяльності та емоційної сфери розумово відсталих підлітків у процесі художньо-естетичного виховання на уроках образотворчого мистецтва та у позакласній роботі (поетапне формування художнього сприймання; використання спеціальних корекційних прийомів педагогічного управління пізнавальною діяльністю учнів). Удосконалено критерії відбору творів живопису для роботи з учнями 5 - 6-х класів допоміжної школи, а також теорію корекційної спрямованості навчально-виховного процесу допоміжної школи на основі особистісного підходу до розумово відсталих учнів, формування в них вищих психічних функцій, забезпечення єдності їх інтелектуального та емоційного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.355.22 + Ю948.25 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА319105 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Гренюк Л. С. 
Мотиваційна готовність студентів-сурдопедагогів до професійної діяльності (на матеріалі звуковимови): автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / Л. С. Гренюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше проведено психологічне вивчення рівня сформованості мотиваційної готовності студентів-сурдопедагогів до професійної діяльності. Сконструйовано й апробовано діагностичні методики та розроблено психологічні підходи ефективного впливу на розвиток мотиваційної готовності студентів-сурдопедагогів до професійної діяльності у період навчання в університеті. Виявлено структуру та встановлено критерії та рівні мотиваційної готовності студентів-сурдопедагогів до професійної діяльності. Визначено домінантні мотиви та характер їх впливу на діяльність і виявлено "модифіковані ознаки критеріїв", які визначають процес і результат мотиваційної готовності. Вдосконалено знання сутності феномену мотиваційної готовності студента-сурдопедагога до здійснення професійної діяльності та конкретизовано положення про взаємозв'язок мотиваційної сфери та діяльності у формуванні особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.22 + Ч432 р(4УКР)3 + Ю940.3-723
Шифр НБУВ: РА379662 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
10.

Радченко М.І. 
Особистісна саморегуляція дорослих у сім'ях з розумово відсталими дітьми-інвалідами: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / М.І. Радченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 18 с. — укp.

Досліджено специфіку особистісної саморегуляції дорослих, які мають розумово відсталих дітей (РВД) за умов хронічної екстремальності, визначено особливості психокорекційної роботи з даною категорію осіб. Встановлено, що під впливом багатьох несприятливих соціально-психологічних факторів у батьків, які мають РВД, формуються особистісні якісні властивості, що виділяють їх з загального ряду, створюють специфіку їх бачення й оцінки навколишньої дійсності, зокрема, завищений рівень егоцентризму та підозрілості, демонстративність, негативне світовідчуття та світосприймання, звужену вибірковість контактів, труднощі у вираженні власних почуттів, нав'язливий характер переживань, самозвинувачення, зниження рівня соціальної та психологічної компетентності, почуття відчуження й ізольованості. Виявлено етапи їх пристосування до несприятливих умов, описано компенсаторні механізми та новоутворення, що формуються на кожному етапі. Доведено, що психокорекційна робота з даною категорією батьків має будуватися з урахуванням характеру особистісних змін, що відбуваються на кожному з етапів адаптації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.22-355.2 + Ю956-99 + Ю948.25 +
Шифр НБУВ: РА343069

Рубрики:

      
11.

Шинкаренко О.Д. 
Особистісні особливості жінок-жертв подружнього насильства (Синдром побитої жінки): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.04 / О.Д. Шинкаренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 20 с.: рис. — укp.

Вивчено особистісні особливості та сімейні стосунки жінок, що страждають від подружнього насильства. Сімейні стосунки за наявності синдрому побитої жінки розглянуто з точки зору теорії сімейних систем. Сім'ю вивчено як цілісний організм, в якому всі члени складають єдину систему взаємодії, тому поведінка одного неминуче впливає на поведінку іншого. Визначено, що даний синдром (Battered Woman Syndrome) проявляється специфічними порушеннями в афективній та когнітивній сферах, а також самосприйнятті. Розкрито механізм віктимізуючого впливу психотравмуючих факторів батьківсько-дитячих стосунків на особистість жінки та прийняття нею ролі жертви. Досліджено крос-культурні відмінності у сприйнятті, переживанні та використанні образливої поведінки у сім'ї в Україні та Польщі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06 + Ю948.28 + С5*644
Шифр НБУВ: РА313332 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Мустафаєв Г.Ю. 
Особливості життєвих планів сліпих старшокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Г.Ю. Мустафаєв ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 1999. — 21 с. — укp.

У дисертації виявлено фактори, що впливають на формування реальних життєвих планів випускників шкіл для дітей з глибокими порушеннями зору. Доведено принципову можливість аналізу та впливу на ці плани з раннього віку і до закінчення школи з боку вчителів, вихователів та психолога школи. Встановлено залежність формування реальних життєвих планів від набутого життєвого досвіду інвалідів по зору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23

Рубрики:

      
13.

Бистрова Ю.О. 
Особливості конфліктної поведінки розумово відсталих підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Ю.О. Бистрова ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено науково обгрунтовану систему роботи з метою вивчення, запобігання та розв'язання конфліктів, взаємопов'язаних з поведінкою розумово відсталих підлітків. Виявлено чинники сімейного та шкільного життя, що впливають на формування різних стратегій конфліктної поведінки підлітків з інтелектуальною недостатністю. З'ясовано перевагу у такому конфлікті деструктивних стратегій поведінки, а саме: активної (суперництва), пасивних (уникнення, пристосування). Для розумово відсталих підлітків характерний особливий тип поведінки у конфлікті - застрявання. За його вияву підліток самостійно не впорається з ситуацією. Частіше застрявання виявляється у групі підлітків з психопатоподібними проявами, з недостатністю лобних долей, а також у підлітків з порушеннями нейродинаміки. Установлено вплив структури дефекту та нейродинаміки, рівня психічного розвитку, вікових особливостей і гендерних відмінностей підлітків на вибір стратегій поведінки за конфліктних ситуацій. Розроблено систему корекційної роботи з метою запобігання та розв'язання конфліктів у поведінці підлітків з інтелектуальною недостатністю. Проведено роботу за трьома напрямками з урахуванням компонентів розвитку особистості (когнітивного, емоційного та поведінкового), реалізовано психо-корекційну програму спеціальних занять-кроків з формування та розвитку навичок соціальної взаємодії та конструктивної поведінки у конфлікті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю954.04 +
Шифр НБУВ: РА349202

Рубрики:

      
14.

Карімова Р.Б. 
Особливості порушень психічного розвитку дошкільників із церебрально-органічною патологією та основи їх комплексної корекції: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.08 / Р.Б. Карімова ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2002. — 40 с.: рис. — укp.

Розширено попередньо одержані дані про особливості та закономірності психічного розвитку дітей дошкільного віку з церебрально-органічною патологією. Вперше експериментально встановлено, що специфічні закономірності порушень психічного розвитку дошкільників зумовлені структурно-функціональним дефектом переважно лобних та тім'яно-скроневих відділів півкуль. При цьому своєрідність порушень психічного розвитку визначається локалізацією та глибиною органічного ураження та поліморфізмом похідних порушень. Одержано додаткові дані про найважливіші для сучасних умов негативні біосоціальні чинники, які впливають на розвиток дитини в дошкільному віці, а також нові відомості про генезис біосоціальної дезінтеграції дошкільників у разі церебрально-органічної патології. Розроблено, апробовано й запроваджено теоретично обгрунтований алгоритм комплексного обстеження дітей з церебрально-органічною патологією на підставі результатів експериментально-психологічного, нейрофізіологічного та нейровізуального досліджень, що дозволило уточнити структурно-функціональну локалізацію ураження головного мозку у випадку церебрально-органічної патології в дошкільників. Експериментально встановлено особливості психічного розвитку дошкільників з церебрально-органічною патологією, що полягають у зниженні темпів їх розвитку, затримці формування електрогенезу, наявності вторинних порушень, які спричинюють недостатню сформованість емоційних, пізнавальних, рухових і мовленнєвих функцій, своєрідність яких за різних видів аномалій підтверджено нейрофізіологічними та нейровізуальними даними. Розроблено та експериментально підтверджено ефективність нової моделі комплексної психолого-медико-педагогічної реабілітації дітей з церебрально-органічними порушеннями в межах сучасного освітнього простору з запровадженням нових технологій корекції психічного розвитку дітей дошкільного віку та науково-обгрунтованою системою психопрофілактики та превентативної корекції психічного розвитку дошкільників з церебрально-органічною патологією.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.627.709.3-5 + Ю948.28
Шифр НБУВ: РА321669

Рубрики:

      
15.

Митрофанова-Керсанова Л. А. 
Особливості психологічного захисту в системі взаємодії батьків і дітей із затримкою психічного розвитку: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / Л. А. Митрофанова-Керсанова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2011 — укp.

Проаналізовано особливості психологічного захисту дітей з затримкою психічного розвитку у порівнянні з захистом дорослих. Висвітлено роль різних категорій дорослих (матерів, батьків, позитивно та негативно значущих для дитини членів сім'ї) в онтогенезі психологічного захисту дитини з затримкою психічного розвитку. Запропоновано метод експертної оцінки дитячих захисних механізмів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю956-994-06-734
Шифр НБУВ: РА377891 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Карпа М.І. 
Особливості психосоціального розвитку сиблінгів дітей з психофізичними вадами: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / М.І. Карпа ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Вперше визначено та досліджено сімейні чинники особистісного розвитку сиблінгів - дітей з психофізичними вадами (ПФВ). Розкрито сутність і значення впливу взаємин з сиблінгом-інвалідом на формування у здорових дітей самосвідомості, характерологічних особливостей, адаптаційних ресурсів. Розглянуто вплив батьків на взаємини здорової дитини з даним сиблінгом. Описано форми психосоціальної дезадаптації сиблінгів з психофізичними вадами (наявність внутрішньопсихологічних конфліктів, тривожності, низької самооцінки, схильності до депресії, психосоматичних порушень). Розроблено психолого-педагогічні підходи щодо профілактики та корекції психологічої дезадаптації учнів початкової школи, що мають сиблінгів з ПФВ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.2 + Ю952.14 + Ю952.2-734 +
Шифр НБУВ: РА353113

Рубрики:

      
17.

Сасіна І. О. 
Особливості та корекція розвитку уваги у дітей старшого дошкільного віку зі зниженим зором: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / І. О. Сасіна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

У ході дослідження визначено, що увага дітей з порушенням зору розвивається за умов активної діяльності відповідно до загальних закономірностей психічного розвитку дитини, але внаслідок обмеженості зорового сприймання має специфічні особливості. На підставі виявлених особливостей зорової та слухової уваги дітей старшого дошкільного віку зі зниженим зором було розроблено авторську комплексну програму корекції розвитку уваги, спрямовану не просто на корекцію відхилень у розвитку уваги та їх запобігання, але й на створення сприятливих умов для найповнішої реалізації потенційних можливостей розвитку даного психічного процесу за рахунок оптимізації навчально-виховного процесу спеціального дошкільного навчального закладу компенсувального типу для дітей з порушенням зору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.515.01 + Ю948.23
Шифр НБУВ: РА379010 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Клопота Є.А. 
Особливості формування "Я-образу" в осіб з вадами зору: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Є.А. Клопота ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Проаналізовано особливості формування "Я-образу" в осіб з вадами зору. Розглянуто структуру та фактори формування, а також взаємозв'язок "Я-образу" та захисно-адаптивних механізмів особистості. Доповнено і уточнено теоретичні уявлення про вплив образів "тілесного Я" і "реального Я" на формування "Я-образу" незрячої людини в цілому. Встановлено факт більш частої переоцінки або недооцінки своїх можливостей незрячими людьми у порівнянні зі зрячими; уточнено уявлення про роль зору у формуванні "Я-образу" особистості. Запропоновано трактування зору як засобу збору соціально значимої інформації, що використовується людиною під час інтерпретації себе, своїх мотивів і намірів. Здійснено аналіз семантичних репрезентацій зрячих та незрячих людей про сліпоту. Уперше розроблено та апробовано комплексну програму соціально-психологічного тренінгу для людей з глибокими порушеннями зору, спрямований на корекцію "Я-образу", тобто уявлення про себе, самовідношення незрячої особистості та її адаптивних можливостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 +
Шифр НБУВ: РА330086

Рубрики:

      
19.

Ужченко І.Ю. 
Особливості формування наочно-образного мислення молодших школярів із затримкою психічного розвитку засобами конструкторської діяльності: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / І.Ю. Ужченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2008. — 22 с. — укp.

Досліджено особливості процесу формування наочно-образного мислення у дітей з затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку, розроблено й апробовано методики його корекції засобами конструкторської діяльності. Визначено психологічний зміст наочно-образного мислення, проаналізовано передумови, механізми та динаміку його розвитку. Охарактеризовано етапи становлення наочних видів мислення в онтогенезі. Розкрито корекційну роль навчальних занять з конструювання у становленні пізнавальної діяльності дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Визначено рівні сформованості наочно-образного мислення у молодших школярів з даною патологією, виявлено якісні особливості його недостатнього розвитку. Експериментально підтверджено ефективність спеціальної методики поетапного формування наочно-образного мислення засобами конструкторської діяльності у дітей молодшого шкільного віку з затримкою психічного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю983.513.02 + Ч435.2 +
Шифр НБУВ: РА358470

Рубрики:

      
20.

Прохоренко 
Особливості формування самоконтролю у молодших школярів із затримкою психічного розвитку (на матеріалі текстових математичних задач): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Леся Іванівна Прохоренко ; Інститут спеціальної педагогіки АПН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Ю948.25
Шифр НБУВ: РА359344

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського