Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (589)Книжкові видання та компакт-диски (1057)Журнали та продовжувані видання (15)
Пошуковий запит: (<.>U=Р128.94-3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 64
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іванюра І.О. 
Адаптаційні можливості функціональних систем організму учнів середнього шкільного віку при тривалих фізичних навантаженнях: Автореф. дис... д-ра біол. наук: 03.00.13 / І.О. Іванюра ; Київ. нац ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 36 с. — укp.

Досліджено фізіологічні механізми адаптації організму до тривалих фізичних навантажень в онтогенезі. Одержано показники кількісних динамічних характеристик рівня економічності зовнішнього дихання і серцево-судинної системи учнів середнього шкільного віку за різної тривалості фізичних навантажень. Показано, що у процесі фізичних навантажень підвищуються адаптаційні можливості кардіореспіраторної системи, але до певної фізіологічної межі, вище якої можуть виникнути патологічні зміни. Виділено нормативні зони показників, які відображають динаміку адаптації для різних вікових груп. Розроблено кількісні критерії для прогнозування функціонального стану серцево-судинної та дихальної систем за умов тривалих фізичних навантажень. На підставі аналізу вікової динаміки властивостей основних нервових процесів і деяких психофізіологічних функцій встановлено, що адаптація до тривалих фізичних навантажень супроводжується у дітей і підлітків удосконаленням функціонального стану нервової системи. Доведено, що в обстежених дітей з різним рівнем властивостей функціональної рухливості та сили основних нервових процесів за умов тривалих фізичних навантажень характер і спрямованість онтогенетичних змін вегетативних і психофізіологічних функцій однакові, але ступінь їх різний. Визначено динаміку зв'язків властивостей основних нервових процесів з вегетативними, сенсомоторними та психічними функціями. Адаптація до м'язових навантажень за умов тривалих тренувань забезпечує розвиток властивостей ВНД, які визначають успішність спортивної діяльності учнів середнього шкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34 + Ч510.41 + Ч511.52-1
Шифр НБУВ: РА313309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Костенко А.В. 
Адаптаційно-резервні можливості здорових дітей молодшого шкільного віку та метаболічна корекція їх порушень: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.10 / А.В. Костенко ; Держ. установа "Ін-т педіатрії, акушерства і гінекології АМН України". — К., 2008. — 22 с. — укp.

У здорових дітей молодшого шкільного віку визначено різний рівень адаптаційних можливостей організму, фізичної працездатності та фізичної підготовки, які певною мірою характеризують стан здоров'я дітей за сучасних умов. Визначено найбільш інформативні показники (супероксиддисмутазу, малоновий діальдегід, індекс використання кисню на вільнорадикальне окиснення, функціональний показник вільнорадикального окиснення), на підставі яких можна визначати особливості перебігу адаптаційних процесів і ефективність метаболічної корекції, спрямованої на нормалізацію рівня вільнорадикального окиснення. Визначено зміни показників прооксидантно-антиоксидантного стану та мітохондріального окиснення в дітей, які характеризують формування певних метаболічних типів, що відображають рівень неспецифічної резистентності, а саме: стабільний, компенсований, субкомпенсований. Доведено, що синглетно-киснева терапія як метод метаболічної корекції з вираженою антиоксидантною та енерготропною дією може ефективно використовуватись як метод для підвищення адаптаційних можливостей організму у дитячому віці у здорових людей з метою оздоровлення та профілактики, а також у комплексному лікуванні певних захворювань як допоміжний засіб, що посилює ефективність основного лікування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-3 +
Шифр НБУВ: РА356225

Рубрики:

      
3.

Гудзевич Л.С. 
Антропометричні та соматотипологічні особливості показників зовнішнього дихання у підлітків Поділля: Автореф. дис... канд. біол. наук: 14.03.01 / Л.С. Гудзевич ; Терноп. держ. мед. ун-т ім. І.Я.Горбачевського. — Т., 2007. — 20 с. — укp.

Установлено нормативні вікові, статеві та конституційні особливості показників зовнішнього дихання у здорових міських підлітків Подільського регіону України. Виявлено виражені статеві відмінності більшості кореляційних зв'язків спірометричних показників з антропометричними та соматологічними показниками у практично здорових міських підлітків. З урахуванням особливостей антропометричних і соматотипологічних показників, з використанням методу покрокової регресії побудовано моделі нормативних параметрів показників зовнішнього дихання у міських підлітків різної статі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-31 +
Шифр НБУВ: РА350152

Рубрики:

      
4.

Хільчевська В.С. 
Багатофакторний аналіз показників здоров'я та формування особистості дітей шкільного віку: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.10 / В.С. Хільчевська ; Харк. держ. мед. ун-т. — Х., 2000. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему росту та розвитку дітей шкільного віку. Здійснено комплексний міждисциплінарний підхід до оцінки стану здоров'я дитини на підставі вивчення показників захворюваності, фізичного, розумового та психоемоційного розвитку, становлення їх особистості. Розроблено сучасні графічні форми перцентильних вікових стандартів для ряду показників розумової працездатності та психоемоційного статусу. Завдяки комплексному обстеженню виділено віко-статеві групи дітей зі зменшеними адаптаційними можливостями та визначено критичні вікові періоди щодо порушення гармонійності розвитку. Критичним віком для виникнення психоемоційних порушень визначено 13 років у обох статей та 16 років для дівчат внаслідок загострення негативних емоціональних рис; для становлення особистості віковими періодами визначено 10 та 13 років для обох статей, 15 - 16 років для юнаків, через недорозвиненість особистісних якостей і заниженої самооцінки. Основні складові особистості школярів вивчено у взаємозв'язку з біологічними, соціально-побутовими, сімейними факторами, способом їх життя, що дозволило визначити роль соматичного стану та мікросоціального статусу в її формуванні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-31
Шифр НБУВ: РА312221 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Бекас О.О. 
Вікові та статеві особливості рівня фізичного стану молоді і його залежність від способу життя: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / О.О. Бекас ; Київ. нац. ун-т ім.Т.Шевченка. — К., 2001. — 19 с. — укp.

За показниками фізичної працездатності та максимального споживання кисню визначено рівень фізичного стану пацієнтів попубертатного, постпубертатного і І зрілого віку та його залежність від способу життя. Виявлено дивергенцію вікової динаміки рівня фізичного стану юнаків і дівчат у період з 12 до 24 років. Встановлено, що в пубертатний період (12 - 15 років) за відсутності суттєвої різниці маси тіла, абсолютні та відносні показники фізичної працездатності та максимального споживання кисню в осіб чоловічої статі статистично достовірно вищі, ніж у осіб жіночої статі. Досліджено вплив бігових тренувань на рівень фізичного стану. За результатами досліджень доведено, що ефективність таких тренувань залежить від періодичності занять, режиму енергозабезпечення та показників внутрішнього об'єму роботи. Зроблено висновок про високу ефективність тренування в змішаному режимі енергозабезпечення у порівнянні з аеробним.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34
Шифр НБУВ: РА316000 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Олексюк Л. Ф. 
Вплив різних типів погоди на розумову працездатність дітей середнього шкільного віку: автореф. дис. ... канд. біол. наук : 14.03.04 / Л. Ф. Олексюк ; Луган. держ. мед. ун-т. — Луганськ, 2010. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Розглянуто психофізіологічні особливості дітей середнього шкільного віку. Проаналізовано стан сенсомоторних і нейродинамічних функцій, сприймання, уваги, пам'яті та мислення у дітей 10 - 13-ти років залежно від погодних умов. Подано інформацію про особливості погоди I, II, III типів (згідно з класифікацією І. І. Григор'єва). Виявлено, що розумова працездатність дітей зазначеного віку залежить від погодних умов. Встановлено вірогідне зниження показників розумової працездатності школярів за III типу погоди у порівнянні з досліджуваними параметрами за метеоситуації I типу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-3 + Ю983.402.2 + Ю983.511.3-231
Шифр НБУВ: РА382160 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Шуган Т.Б. 
Вплив різних типів погоди на розумову працездатність студентів залежно від їх рухової активності: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / Т.Б. Шуган ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Розглянуто питання змін рівня розумової працездатності у фізично тренованих і нетренованих практично здорових молодих осіб за різних типів погоди. З'ясовано, що несприятливий тип погоди, якому властивий різкий стрибкоподібний хід метеоелементів, зумовлює суттєві негативні зрушення в процесах сприйняття, уваги, пам'яті, мислення та впливу на психоемоційний стан людини. Значну увагу приділено індивідуальним рисам особи, які акумулюються у понятті "нейротизм". Встановлено, що розумова працездатність емоційно нестійких людей за несприятливих погодних умов зазнає найзначніших коливань. Така ж ситуація простежується в осіб з низьким рівнем успішності в навчанні. Регулярні тренування в спортивних секціях мають позитивний вплив на покращання розумової працездатності за несприятливих метеорологічних ситуацій. Особливо ефективними були заняття, спрямовані на розвиток витривалості. Позитивно позначаються на розумовій працездатності за несприятливих погодних умов ріст спортивного стажу й оптимальна тривалість спортивних занять у тижневому циклі, яка за отриманими даними коливається в межах 6 - 10 годин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34 + Ч481.22
Шифр НБУВ: РА312015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Карасьов В.І. 
Гігієнічна діагностика донозологічних станів у підлітків-старшокласників при профільній формі навчання: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.02.01 / В.І. Карасьов ; АМН України, Ін-т гігієни та мед. екол. ім. О.М.Марзєєва. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проведено гігієнічні, фізіологічні, психогігієнічні дослідження, аналіз стану здоров'я, показників функціонування провідних систем організму, працездатності та психологічного статусу старшокласників, які навчаються за профільною системою у навчально-виховному комплексі (НВК) з ліцеєм. Доведено, що впровадження такої форми навчального процесу є засобом запобігання перенапруження нервової системи учнів і профілактики донозологічних станів. Вперше встановлено фізіологічні, психофізіологічні, психологічні та психоемоційні критерії гігієнічної психодіагностики донозологічних станів, зокрема, перенапруження та перевтоми організму, розроблено методи їх саногенетичної корекції. Встановлено загальні закономірності формування процесу психофізіологічної адаптації старшокласників до профільної системи навчання. Вперше розроблено програму гігієнічної діагностики та корекції функціонального стану та попердження можливої дезадаптації учнів старших классв для умов профільної системи навчання у НВК з ліцеєм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-38 + Ч421.204
Шифр НБУВ: РА372784 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Швидкий О.В. 
Гігієнічна оптимізація навчання і заходи щодо охорони здоров'я студентів медичних училищ в умовах реформованої освіти: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.01 / О.В. Швидкий ; Донец. держ. мед. ун-т ім. М.Горького. — Донецьк, 2003. — 18 с. — укp.

Досліджено, що під час навчання у студентів медичних училищ знижуються розумова та фізична працездатність, функціональний стан центральної нервової та серцево-судинної систем, фізичний розвиток і здоров'я. Відзначено, що у студентів, які ведуть нездоровий образ життя - висока хронічна захворюваність, її частота, а також низький індекс здоров'я. Розроблено заходи щодо гігієнічної оптимізації режиму та умов навчання, формування здорового способу життя, а також удосконалювання медичного обслуговування. Висвітлено високу валеологічну ефективність гігієнічної оптимізації навчання, яка виявляється в нормалізації денної, тижневої та семестрової працездатності студентів, покращенні деяких показників їх здоров'я.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-38 +
Шифр НБУВ: РА328129

Рубрики:

      
10.

Гозак С.В. 
Гігієнічна оцінка впровадження вальдорфської педагогічної технології в загальноосвітніх навчальних закладах України: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.01 / С.В. Гозак ; Ін-т гігієни та мед. екології ім. О.М.Марзеєва АМН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено вплив навчально-виховного процесу за вальдорфською педагогічною технологією на морфофункціональний розвиток і розумову працездатність учнів молодшого шкільного віку. Встановлено закономірності змін фізичного розвитку, функціонального стану організму, розумової працездатності, розвитку стоплення у школярів I - III класів за умов навчання у вальдорфському навчальному закладі. Доведено виражений позитивний адаптогенний ефект на організм молодших школярів евритмії. Фізіологічно обгрунтовано гігієнічні критерії головного уроку у вальдорфських навчальних закладах. Підтверджено провідну роль морфофункціонального розвитку дітей молодшого шкільного віку у формуванні адаптаційних механізмів до навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-3 р2-3 +
Шифр НБУВ: РА343095

Рубрики:

      
11.

Шкуро В. В. 
Гігієнічна оцінка особливостей харчування молодших школярів у загальноосвітніх навчальних закладах різного типу: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.02.01 / В. В. Шкуро ; Ін-т гігієни та мед. екології ім. О.М.Марзєєва НАМН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто гігієнічне оцінювання харчового статусу дітей молодшого шкільного віку з загальноосвітніх навчальних закладів (ЗОНЗ) різного типу на підставі вивчення показників фактичного харчування, визначення ознак харчової неадекватності та впливу її на здоров'я школярів. Встановлено причини, які призводять до таких порушень з метою їх усунення. Визначено, що харчування молодших школярів з різних ЗОНЗ Києва носить незбалансований характер, обумовлений особливостями організованого харчування у закладах, домашнього харчування та суттєвими недоліками в знаннях про раціональне харчування серед батьків, працівників ЗОНЗ і самих дітей. В ЗОШ незбалансованість і недостатність харчування найбільш виражені. Висвітлено, що енерговитрати молодших школярів розбалансовані з енергоцінністю харчових раціонів за рахунок наднизької рухової активності більшості дітей. Режим дня не відповідає гігієнічним вимогам. Виявлено, що серед нозологічних форм переважають захворювання, які пов'язані з мікро- та макронутрієнтною недостатністю та недоліками в організації харчування, внутрішньошкільного середовища, режима дня. Зазначено, що останні фактори мають вплив на фізичний розвиток дітей та стан їх здоров'я.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-37
Шифр НБУВ: РА378022 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Поташнюк І.М. 
Гігієнічна оцінка психофізичного розвитку та успішності навчання учнів спеціалізованих шкіл: Автореф. дис... канд. біол. наук: 14.02.01 / І.М. Поташнюк ; Ін-т гігієни та мед. екол. ім. О.М.Марзеєва АМН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Наведено результати досліджень стану здоров'я (захворюваність, фізичний розвиток, функціональний стан провідних систем організму), розвитку психічних функцій, розумової і фізичної працездатності, успішності навчання учнів спеціалізованої школи з затримкою психічного розвитку та біологічних і соціальних факторів (пренатальний і постнатальний анамнез, спосіб життя дітей і їх сімей, організація, медичне і психолого-педагогічне забезпечення навчання), що впливають на її виникнення і перебіг. Висвітлено науково обгрунтовані медичні і психолого-педагогічні засади щодо оптимізації корегувальних заходів - реабілітаційної роботи спецшкіл, зміцнення соматичного і психічного здоров'я учнів, соціальну ефективність яких доведена.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34
Шифр НБУВ: РА320146 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Махнюк В.М. 
Гігієнічна оцінка умов і організації навчання дітей в міських та сільських загальноосвітніх навчальних закладах в період реформування освіти України: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.01 / В.М. Махнюк ; Держ. установа "Ін-т гігієни та мед. екології ім. О.М.Марзеєва АМН України". — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проведено гігієнічну оцінку умов і організації навчання у 15 013-ти міських та сільських загальноосвітніх навчальних закладах України за єдиною уніфікованою схемою. У 96-ти школах Вінниччини детально вивчено дані статистичної звітності та медичної документації стосовно здоров'я 49 193-х учнів. Упродовж 2000 / 2001 та 2001 / 2002 навчальних років у 898-ми учнів проаналізовано показники функціонального стану організму школярів (оцінено функції зорової та центральної нервової систем). Проведено теоретичне узагальнення та практичне розв'язання наукових питань стосовно гігієнічного забезпечення оптимальних умов і організації навчання дітей у сучасних міських і сільських загальноосвітніх навчальних закладах у період реформування та модернізації освіти, а також врегулювання відповідного законодавства, що у цілому забезпечить збереження та зміцнення здоров'я школярів упродовж навчання. Виявлено закономірності впливу умов і організації навчання на показники функціонального стану та захворюваності школярів. Установлено негативний кореляційний зв'язок між незадовільними умовами за відсутності медичного забезпечення та харчування у загальноосвітніх навчальних закладах з урахуванням показників здоров'я школярів. Науково обгрунтовано комплекс організаційних, санітарно-гігієнічних заходів з метою оптимізації умов і організації навчання та профілактики формування "шкільних" хвороб.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-38 +
Шифр НБУВ: РА352256

Рубрики:

      
14.

Ніколаєнко В.В. 
Гігієнічне обгрунтування заходів з оптимізації здоров'я міських школярів молодшого віку в умовах Донбасу: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.01 / В.В. Ніколаєнко ; Ін-т гігієни та мед. екол. ім. О.М.Марзеєва АМН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Наведено характеристику екологічних, сімейно-психологічних, житлово-побутових умов і режиму життєдіяльності учнів. Оцінено здоров'я молодших школярів за показниками захворюваності, фізичного розвитку, розумової та фізичної працездатності, неспецифічної резистентності організму. Встановлено ступінь і характер залежності здоров'я дітей молодшого шкільного віку від 17 біологічних, 34 соціальних і 8 екологічних факторів. Виявлено найбільш значущі для формування здоров'я детермінанти. Обгрунтовано заходи щодо профілактики хвороб серед молодших школярів. Запропоновано й апробовано систему оздоровлення дітей на базі літнього заміського табору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-36
Шифр НБУВ: РА312835 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Парахіна О. М. 
Гігієнічне обгрунтування заходів охорони репродуктивного здоров'я дівчат-підлітків у регіоні з несприятливими екологічними умовами: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.01 / О. М. Парахіна ; Ін-т гігієни та мед. екол. ім. О.М.Марзеєва АМН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Вивчено репродуктивне здоров'я дівчат віком 13 - 18 років, які проживають на території Донбасу. Подано характеристику екологічних, морфофункціональних, житлово-побутових, сімейно-психологічних, промислових умов життєдіяльності дівчат-підлітків. Надано оцінку репродуктивного здоров'я дівчат за показниками захворюваності, поширеності хвороб. Виявлено найбільш значущі для формування репродуктивного здоров'я підлітків фактори ризику й антиризику. Запропоновано систему оздоровлення дівчат-підлітків, яка має стати основою для підвищення ефективності медичного обслуговування дівчат-підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-349
Шифр НБУВ: РА312999 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Редчіц М.А. 
Гігієнічне обгрунтування комплексної оптимізації навчальної діяльності учнів молодшого шкільного віку у школі-ліцеї: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.01 / М.А. Редчіц ; Ін-т гігієни та мед. екол. ім. О.М.Марзеєва АМН України. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Встановлено, що навчання за умов сучасних інноваційних заходів шкільної освіти зумовлює появу цілого ряду тенденцій несприятливого змісту з боку психофізіологічних функцій, особливостей особистості та стану здоров'я дівчаток і хлопчиків і висуває у число першочергових необхідність удосконалення та раціональної організації їх навчальної діяльності. Розроблено та впроваджено комплексну програму оптимізації навчальної діяльності учнів молодшого шкільного віку, що перебувають у школі-ліцею, провідними складовими якої є: раціональна організація режиму добової діяльності учнів, використання традиційних і нетрадиційних форм фізичного виховання, психогігієнічних засобів впливу на особистість школярів, заходів щодо покращення санітарно-гігієнічних умов навчальної діяльності у школі та вдома. Доведено, що застосування комплексної програми оптимізації навчальної діяльності учнів молодшого шкільного віку у школі-ліцеї сприяє збереженню та зміцненню здоров'я, підвищенню функціональних можливостей адаптаційних ресурсів організму, збільшенню рівня навчальної успішності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-38 + Ч421.354.5 +
Шифр НБУВ: РА324284

Рубрики:

      
17.

Полька Н.С. 
Гігієнічне обгрунтування принципів і критеріїв безпечного застосування комп'ютерної техніки у навчанні молодших школярів: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.02.01 / Н.С. Полька ; Ін-т гігієни та мед. екології ім. О.М.Марзеєва АМН України. — К., 2001. — 35 с.: рис. — укp.

Показано гігієнічно значимі чинники, які створюються в учбовому середовищі навчальних закладів під час використання комп'ютерів і доведено їх негативний вплив на здоров'я учнів. Встановлено закономірності змін працездатності, функцій зору, центральної нервової системи і опорно-рухового апарату та вікові розбіжності у адаптаційно-компенсаторних реакціях дітей залежно від вираженості чинників учбового середовища кабінетів комп'ютерної техніки, організації робочого місця, якості комп'ютерів та тривалості роботи учнів на комп'ютерах. Експериментально підтверджено нормативи електромагнітних опромінень, продукованих комп'ютерами. Обгрунтовано якісно нові принципи і критерії оцінки безпечного застосування комп'ютерної техніки у навчальному процесі та розроблено адресні профілактичні заходи і гігієнічні регламенти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-38 + Ч421.253
Шифр НБУВ: РА313830 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Подрігало Л.В. 
Гігієнічне обгрунтування регламентації сучасних факторів візуального оточення школярів: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.02.01 / Л.В. Подрігало ; Донец. держ. мед. ун-т ім. М.Горького. — Донецьк, 2005. — 36 с.: рис. — укp.

Проведено гігієнічну оцінку візуального оточення (ВО) дітей, підлітків і молоді, а також розповсюджених факторів ВО, зокрема дитячої друкарської продукції та електронних ігрових пристроїв. Установлено погіршення функціонального стану зорової системи, що відбувається під впливом візуальних факторів. Доведено, що в процесі читання текстів, які відповідають гігієнічним вимогам, відзначається оптимальний стан працездатності, настання адаптації до навантаження, а читання текстів з низькою зручністю для читання сприяє появі дезадаптаційних змін працездатності, зорової системи та психологічного статусу. Обгрунтовано гігієнічні принципи регламентації факторів ВО.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-38 +
Шифр НБУВ: РА335684

Рубрики:

      
19.

Стасюк Л.А. 
Гігієнічне обгрунтування режиму навчання в початкових класах ліцею: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.01 / Л.А. Стасюк ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2003. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Установлено особливості динаміки функціонального стану центральної нервової системи та денної, тижневої та річної динаміки загальної працездатності в учнів початкових класів за умов застосування інноваційних форм навчання. Науково обгрунтовано "фізіологічну ціну" уроків з різних предметів навчальної програми. Виявлено "ціноутворювальні чинники" навчального процесу, проведено порівняльну оцінку їх впливу на працездатність учнів. Розроблено рангову шкалу умовної важкості уроків з предметів навчальної програми у школі I ступеня при ліцеї. Науково обгрунтовано напрямки забезпечення сприятливого перебігу адаптаційних процесів до комплексу шкільних чинників та зміцнення здоров'я молодших школярів за умов інтенсифікації навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-38 +
Шифр НБУВ: РА326285

Рубрики:

      
20.

Колпакова Т.М. 
Гігієнічне обгрунтування системи контролю за навчанням школярів при семестрово-заліковій формі навчання: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.01 / Т.М. Колпакова ; Держ. установа "Ін-т гігієни та мед. екології ім. О.М.Марзеєва АМН України". — К., 2007. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексну фізіолого-гігієнічну оцінку нової форми навчання - семестрово-залікової. Визначено фактори учбово-виховної діяльності, які за недотримання гігієнічних вимог можуть негативно впливати на рівень функціонального стану центральної нервової системи (ЦНС), серцево-судинної системи (ССС), психоемоційного стану (ПС). Установлено здоров'язберігаючі компоненти семестрово-залікової форми навчання (СЗФН), які сприяють подоланню несприятливих тенденцій перебігу процесів адаптації до навчання. Розроблено та впроваджено у діяльність закладів освіти науково обгрунтовану комплексну систему гігієнічного контролю за навчанням школярів за умов інноваційної технології, яка базується на наукових засадах регламентації санітарно-гігієнічних умов навчання, організації учбово-виховного процесу, обгрунтуванні заходів первинної профілактики відхилень у стані здоров'я школярів, удосконаленні фізичного виховання та психологічного супроводу учнів, а також валеологічному їх забезпеченні. Застосування комплексної системи контролю сприяє формуванню, збереженню та зміцненню соматичного, фізичного та психологічного здоров'я, функціональних можливостей організму, підвищенню рівня навчальної успішності та соціально-психологічної адаптації учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-38 +
Шифр НБУВ: РА352035

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського