Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (298)Книжкові видання та компакт-диски (330)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.402.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 70
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іванюта О.В. 
Психологічні особливості розвитку візуального мислення в підлітковому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Іванюта ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні підходи щодо вивчення феномену візуального мислення, визначено його роль у загальному психічному розвитку підлітків. Виявлено рівень розвитку продуктивних можливостей їх візуального мислення, міру сформованості його операціональної сфери, охарактеризовано змістові компоненти візуальних образів. Установлено взаємозв'язок рівня розвитку основних показників даного мислення. Визначено напрямок і закономірності його розвитку в підлітковому віці. Розроблено та апробовано методику розвитку візуального мислення підлітків, обгрунтовано доцільність її використання в роботі шкільної психологічної служби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.2 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА325481

Рубрики:

      
2.

Абсалямова Л.М. 
Психологічні особливості розвитку готовності до ризику у підлітковому віці: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.М. Абсалямова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 21 с. — укp.

Вперше описано рівні готовності підлітків до ризику, які відрізняються за такими діагностичними ознаками, як раціональність, локус контролю, мотивація досягнення, рівень схильності до ризику. На підставі результатів структурного аналізу готовності підлітків до ризику виділено мотиваційний, когнітивний, емоційний та регулятивний компоненти, розкрито роль кожного з них у формуванні загальної готовності підлітків до ризику. Поглиблено уявлення про готовність до ризику шляхом наповнення його позитивним змістом, який включає характеристики, що забезпечують позитивну динаміку розвитку саморегуляції поведінки у підлітковому віці завдяки повноті зворотного зв'язку та впевненості у собі. Обгрунтовано можливості цілеспрямованого формування у підлітків готовності до поміркованого та контрольованого ризику на основі моделювання концептуальних позицій, які відображають структуру феномену ризику у життєдіяльності підлітка. Наведено характеристику готовності підлітків до ризику, виявлено статеві відмінності прояву даної якості на загальному рівні та на рівні окремих компонентів (мотиваційного, емоційного, когнітивного, регулятивного). Удосконалено засоби психодіагностики готовності підлітків до ризику шляхом створення комплексу методів, які дозволяють діагностувати мотиваційний, емоційний, когнітивний та регулятивний компоненти. Удосконалено технологію створення розвивальних програм у сфері формування компонентів готовності до ризику за умов групового тренінгу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2 + Ю983.522-39 +
Шифр НБУВ: РА368922

Рубрики:

      
3.

Ангєліс К. О. 
Розвиток особистісної рефлексії у пізнавальній активності підлітків: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / К. О. Ангєліс ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено концептуальну модель розвитку особистісної рефлексії в підлітковому віці. Виокремлено механізми особистісної рефлексії підлітка (самоорганізації, самомобілізації, перенесення, культурно-етнічної ідентифікації, трансцендентного передбачення). Запропоновано систему психолого-педагогічних впливів вчителя на учнів з метою розвитку їх особистісної рефлексії та пізнавальної активності. Встановлено психолого-педагогічні засоби стимулювання пізнавальної активності підлітків. Доведено, що процес формування особистісної рефлексії зумовлюється пізнавальною активністю школярів шляхом діалогічного наповнення мотиваційної, змістової й операційної сторін пізнавальної діяльності. Обгрунтовано, що становленню особистісної рефлексії сприяє спеціально організована пізнавальна діяльність підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА370992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Бєлякова С. М. 
Соціально-психологічні детермінанти особистісного розвитку близнюків у період дорослішання: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / С. М. Бєлякова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2011 — укp.

Проаналізовано соціально-психологічні детермінанти особистісного розвитку близнюків у період дорослішання. Наведено результати дослідження особистісного розвитку монозиготних близнюків підліткового віку, які знаходилися в стані близнюкової ситуації. Визначено особливості соціально-психологічного простору близнюкової пари, зокрема, мікросоціуму близнюків (близнюкової діади), диференціацію близнюків за типами внутрішньопарних ставлень. Набуло подальшого розвитку уявлення про близнюкову ситуацію як провідну соціально-психологічну детермінанту особистісного розвитку монозиготних близнюків підліткового віку, що визначає їх міжособистісні взаємини у діаді. Доведено ефективність розвивальної програми сприяння особистісному зростанню підлітків-близнюків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.21-201 + Ю983.402.2 + Ю952.14
Шифр НБУВ: РА377897 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Бедлінський О.І. 
Формування мисленнєвої стратегії аналогізування в учнів 6 - 8 класів у процесі навчання фізичної географії: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.І. Бедлінський ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

На підставі урахування основних положень системно-стратегіальної теорії творчості визначено психологічні особливості формування мисленнєвої стратегії аналогізування у підлітків на матеріалі фізичної географії. Розкрито сутність базових понять дослідження, зокрема, таких як "аналогія за генезисом", "поле аналогії", "пояснювальна здатність аналогії", "пояснювальна сила аналогії", "творча географічна задача". Визначено найбільш адекватні різновиди стратегії пошуку аналогів для формування стратегії аналогізування у процесі навчання географії. Виявлено домінування проявів тенденцій аналогізування у процесі стихійного формування стратегії аналогізування, визначено причини типових помилок підлітків під час розв'язання творчих географічних задач. Обгрунтовано програму формування стратегії аналогізування у процесі вивчення підлітками географії у вигляді дидактичної гри "Аналогія", зроблено її апробацію. Охарактеризовано основні етапи формування стратегії аналогізування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.182 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА358550

Рубрики:

      
6.

Бойко І.І. 
Соціально-психологічна адаптація підлітка до нових умов навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.І. Бойко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено питання активізації та прискорення процесу соціально-психологічної адаптації студентів підліткового віку до нових умов навчання. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено залежність процесу адаптації студентів підліткового віку від їх функціонального стану, індивідуальних та особистісних особливостей. Встановлено загальні та індивідуальні особливості адаптивної діяльності студентів-підлітків, які детерміновані структурними компонентами адаптації (когнітивним, емоційно-оцінним, поведінковим) у поєднанні з індивідуально-психологічними особливостями підлітків. Апробовано адаптивно-розвивальну програму (систему психокорекційної роботи), зорієнтовану на активізацію та прискорення соціально-психологічної адаптації студентів-підлітків до нових умов навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2-213.1 + Ю984.030.2-9 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА315664 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Борисенко З.Т. 
Психологічні особливості імперативних та діалогічних впливів батьків на підлітків: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / З.Т. Борисенко ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано особливості міжособистісної взаємодії у контексті виховних впливів батьків на підлітків, емпірично визначено їх детермінанти. Розкрито зміст понять "виховний вплив" і "стиль батьківської виховної взаємодії з підлітком". З'ясовано, що батьки у взаємодії з підлітками використовують імперативні та діалогічні виховні впливи, співвідношення яких залежить від стилю батьківської виховної взаємодії з підлітком. Доведено, що у разі використання імперативних і діалогічних виховних впливів простежуються статеві особливості. Розроблено теоретико-методологічні засади психокорекційної та профілактичної роботи з батьками підлітків. Створено й апробовано програму соціально-психологічного тренінгу "Формування у батьків навичок адекватного вибору імперативних і діалогічних виховних впливів" з метою сприяння конструктивній взаємодії батьків з підлітками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734 + Ю953.3 + Ю983.402.2 + Ч491.32 +
Шифр НБУВ: РА355410

Рубрики:

      
8.

Буковська О. О. 
Психологічні особливості усвідомлення життєвого досвіду підлітками з неблагополучних родин: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. О. Буковська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему усвідомлення життєвого досвіду підлітків із неблагополучних родин. З'ясовано основні соціальні та психологічні фактори становлення особистості неблагополучних підлітків. Розроблено модель становлення життєвого досвіду та виявлено вікові особливості та переломні етапи усвідомлення життєвого досвіду підлітків із неблагополучних родин. Розглянуто процес та особливості усвідомлення життєвого досвіду неблагополучними підлітками, його рівні, види та структура. Виявлено, що процес осмислення життєвого досвіду відбувається у формі наративу. Здійснено дослідження особливостей усвідомлення життєвого досвіду підлітками із неблагополучних і благополучних родин. Визначено рівні та чинники психотравматичності індивідуального та соціального досвіду, проаналізовано основні чинники нездатності до осмислення життєвого досвіду або осмислення у формі негативного базового наративу. Розроблено психокорекційну програму осмислення підлітками життєвого досвіду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.21-222 + Ю952.2-734 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА376221 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Булах І.С. 
Психологічні основи особистісного зростання підлітків: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / І.С. Булах ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 42 с. — укp.

Уперше створено психологічну модель процесу особистісного зростання підлітка, виявлено психологічні закономірності та специфічні особливості цього процесу в період підлітковості. Визначено суть поняття "особистісне зростання підлітка", установлено логічний взаємозв'язок процесів особистісного та морального зростання у підлітковий період; виявлено специфіку, джерела, природу моральної самосвідомості як засади особистісного зростання підлітка. Здійснено наукову інтерпретацію відповідно до генетико-моделюючої парадигми змістовної наповненості вихідних методологічних положень (принципу об'єктивації нормативного "Я", принципу трансформації морального мотиву в моральну якість, принципу відносної синергійності та співвідносності реального, ідеального та нормативного "Я" у структурі "Я-концепції" підлітка) дослідження особистісного зростання у підлітковому віці. Установлено та визначено його критерії (вільний вчинок, прийняття і реалізація довільного рішення) та рівні (високий, середній, низький). Удосконалено методологічне обгрунтування генезису моральної самосвідомості, визначено її зміст, смисл, структуру та форми існування у даному віці. Виявлено суть та особливості функціонування психологічних механізмів (моральної саморефлексії та саморегуляції) як засобів структурування нормативно-ціннісної самосвідомості особистості підлітка. Обгрунтовано основи особистісно зорієнтованого виховання сучасних підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА329758

Рубрики:

      
10.

Буркало Н. І. 
Етнокультурні особливості статеворольової ідентифікації особистості в підлітковому віці: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / Н. І. Буркало ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Виявлено існування зумовленості статеворольової ідентифікації в підлітковому віці етнічними та культурними особливостями. Встановлено, що існують відмінності в проявах статеворольових типів у підлітків різних етнічних груп (фемінний тип статеворольової поведінки більш притаманний українським дівчатам, а андрогінний - польським дівчатам і дівчатам-мігрантам). Доведено, що культура впливає на всі сфери людського життя, зокрема на становлення статеворольової ідентифікації особистості в підлітковому віці. Визначено, що статеворольова ідентифікація в українських підлітків-мігрантів, які народилися та виросли в Польщі, формується так само, як у польських підлітків (на це впливають процеси інкультурації й акультурації).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ю983.73 + С5*5*332.111.3-231.1
Шифр НБУВ: РА373161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Вашека Т.В. 
Психологічні чинники суїцидальних ідеацій та профілактика самогубств у підлітковому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.04 / Т.В. Вашека ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено питання скринінгової діагностики, профілактики та психологічної корекції суїцидальних ідеацій підлітків, які складають групу ризику стосовно скоєння самогубства. Виявлено вплив комплексу індивідуально-психологічних і соціально-психологічних чинників на виникнення різних форм суїцидальних ідеацій. Установлено, що низька самооцінка, слабка осмисленість життя, незадоволення процесом життя створюють депресивний стан, який за наявності порушених стосунків у сім'ї та прикладу суїцидальної поведінки в оточенні призводить до виникнення суїцидальних ідеацій у підлітків. Розроблено скринінгову методику для діагностики таких ідеацій, яка дозволяє встановити етап розгортання суїцидальної поведінки підлітка, частоту виникнення в нього суїцидальних ідеацій та його ставлення до самогубства. Запропоновано програму ранньої діагностики, профілактики та диференційованої психологічної корекції зазначених ідеацій у контексті шкільної психологічної служби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.64-325 + Ю983.402.2 + Ю984.92 +
Шифр НБУВ: РА346669

Рубрики:

      
12.

Верьовкіна О.Є. 
Психологічні чинники формування мисленнєвої культури підлітків: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О.Є. Верьовкіна ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Вивчено психологічні чинники та умови ефективного формування мисленнєвої культури підлітків (МКП) на уроках зарубіжної літератури (УЗЛ). Розроблено модель МКП в контексті мотиваційної, когнітивної та соціальної сфер, які складаються зі змістового, операційного, особистісно-смислового компонентів. Описано систему психолого-педагогічних впливів вчителя на учнів на УЗЛ для формування МКП. Визначено психологічні чинники формування МКП, зокрема, підготовка вчителя до організації ефективної суб'єкт-суб'єктної взаємодії підлітків на УЗЛ; підготовка підлітків до адекватного сприймання та розуміння літературних творів для їх інтерпретації та аналізу; позитивна мотивація діяльності учнів, сформованість мотивації досягнення; здатність учнів до соціальної саморегуляції, управління власною діяльністю; оволодіння учнями мисленнєвою діяльністю; їх здатність до реалізації творчих здібностей, особистісних якостей, що сприяють здійсненню успішної творчої діяльності; оволодіння учнями стратегіями ефективної комунікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.2 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА372594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Гельбак А. М. 
Розвиток комунікативних навичок у підлітковому віці засобами фасилітаційного впливу: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. М. Гельбак ; Ун-т менедж. освіти. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Вивчено психологічні особливості формування та розвиток комунікативних навичок підлітків за умов екопсихологічного фасилітативного впливу. Розкрито основні концептуальні підходи, інтерпретації та взаємозв'язки даного феномену, виявлено специфіку розвитку комунікативних навичок в підлітковому віці та технологію їх формування у межах традиційної та демократичної освітніх моделей. Здійснено аналіз рівнів розвитку комунікативних навичок підлітків за умов традиційної форми навчання. Розроблено, апробовано та впроваджено в практику навчання психологічну програму з розвитку комунікативних навичок у підлітків за умов фасилітації. Ефективність програми підтверджена позитивною динамікою показників ключових компонентів структури комунікативних навичок в підлітковому віці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА377928 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Гергель Є.Л. 
Психологічні особливості формування креативних здібностей в підлітковому віці: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Є.Л. Гергель ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні підходи до трактування природи та детермінації креативності. Здійснено аналіз основних чинників, що зумовлюють розвиток креативних здібностей у підлітків. Проаналізовано стан розробленості проблеми дивергентного та конвергентного мислення. На підставі проведених кореляційного, дисперсійного та факторного аналізів визначено когнітивні й індивідуально-особистісні характеристики креативних підлітків. Виявлено найбільш оптимальний (сензитивний для дослідженої вибірки) період у розвитку креативних здібностей. Розроблено різноспрямовані програми корекційно-розвивальних занять. Здійснено оцінювання їх ефективності й установлено статистично вірогідну позитивну динаміку. Експериментально підтверджено вірогідність гіпотези, згідно з якою саме комплексний підхід до формування дивергентного та конвергентного мислення позитивно впливає на креативні здібності підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю984.51 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА355745

Рубрики:

      
15.

Головченко О. І. 
Особливості впливу фізичного виховання на формування особистості учнів середнього шкільного віку: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.02 / О. І. Головченко ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2011. — 19 с. — укp.

Виявлено факторну структуру спеціально організованої та спонтанної рухової активності підлітків 11 - 15-ти років, яка обумовлюється мотиваційно-ціннісною сферою та гармонійністю фізичного розвитку їх особистості. Встановлено порогові показники компонентів рухової активності, за яких відбувається вплив на формування високих рівнів прояву пам'яті, мислення й адекватності самооцінки учнів та обгрунтовано спосіб оцінки ефективності їх розвитку засобами фізичного виховання. Набуло подальшого розвитку удосконалення форм і засобів фізичного виховання школярів. Уточнено сучасні уявлення про взаємозв'язок і взаємовплив психіки та соматики у процесі формування особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ч511.143
Шифр НБУВ: РА382811 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Городнова Н.М. 
Соціально-психологічні чинники становлення статеворольової ідентифікації підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Городнова ; Ін-т педагогіки і психології профес. освіти АПН України. — К., 2006. — 24 с. — укp.

Розкрито особливості соціально-психологічних чинників становлення статеворольової ідентифікації підлітків. Висвітлено стан даної проблеми в сучасній психолого-педагогічній науці. Проаналізовано особистісно-гендерний підхід у дослідженні чинників статеворольової ідентифікації. Розроблено й експериментально перевірено психокорекційну програму. Обгрунтовано психолого-педагогічні програми взаємодії сім'ї та школи, наведено методичні рекомендації вчителям, батькам щодо гармонійного розвитку статеворольової ідентифікації підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ч421.332 +
Шифр НБУВ: РА342741

Рубрики:

      
17.

Гошовський Я.О. 
Психолого-педагогічні основи ресоціалізації депривованих підлітків: автореф. дис ... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Я.О. Гошовський ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 36 с. — укp.

Досліджено психолого-педагогічні основи ресоціалізації депривованої особистості в різнотипних загальноосвітніх навчальних закладах. У контексті генетичної психології як методологічної парадигми дослідження проведено розгалужене теоретико-емпіричне вивчення депривованих дітей. Установлено й охарактеризовано типологію різновидової депривації та її основних модифікацій. Запропоновано концептуальну модель ресоціалізації депривованої особистості. Виявлено й обгрунтовано змістово-семантичні та структурно-функціональні параметри ресоціалізації (самовизначення, соціально-психологічну адаптацію), зокрема, її складові - реадаптацію, реабілітацію, реедукацію, реструктурацію, реінтеграцію, рекреацію. Проведено крос-культурне психологічне дослідження депривованих підлітків з різнотипних освітніх закладів (систем) за порівняльною віссю "Україна - Польща - Німеччина". Розроблено, апробовано й упроваджено в навчально-виховний процес певних загальноосвітніх інтернатних закладів генетично-психологічний медіально-рефлексійний тренінговий підхід як ефективний засіб успішної ресоціалізації депривованих дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ч312(4УКР) + Ю983.402.2 + Ю92 с5 +
Шифр НБУВ: РА366547

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
18.

Грек О.М. 
Розвиток візуальної креативності підлітків засобами комп'ютерного тренінгу: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.М. Грек ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Із використанням стратегіально-семантичного підходу до вивчення візуального мислення досліджено особливості розвитку візуальної креативності в підлітковому віці, розкрито її сутність і структуру. Встановлено взаємозв'язок між візуальною креативністю й іншими процесуальними компонентами візуального мислення, а також між візуальною та вербальною креативністю протягом підліткового віку. Проаналізовано ефективність використання комп'ютерних технологій як засобів розвитку візуального мислення, зокрема візуальної креативності. На підставі психологічних принципів розроблено комп'ютерний тренінг з розвитку даної якості у підлітків, який базується на дивергентних задачах, експериментально доведено ефективність його використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131.1 + Ю984.51 + Ю983.402.2 + Ч421.253 +
Шифр НБУВ: РА362740

Рубрики:

      
19.

Гура Е.І. 
Психічні та поведінкові розлади у дітей підліткового віку, позбавлених батьківського піклування (клініка, діагностика, реабілітація): автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.16 / Е.І. Гура ; Держ. установа "Ін-т неврології, психіатрії і наркології АМН України". — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Вперше на підставі вивчення результатів клінічних і патопсихологічних досліджень одержано нові дані про клініко-психопатологічні, патопсихологічні та психосоціальні особливості розвитку дітей підліткового віку, позбавлених батьківського піклування (ДПВПБП) з розладами соціальної поведінки та емоцій. Розглянуто структуру особистості підлітків, а також їх конформність, реакції емансипації та деліквентність соціальної поведінки. Вперше у ДПВПБП виявлено проблеми зі статевою ідентичністю, описано найбільш вживані механізми психологічного захисту. Проаналізовано наркологічні проблеми у ДПВПБП, визначено "рівень афективної готовності до вживання психоактивних речовин". Вперше вивчено стресове навантаження у ДПВПБП, досліджено прояви тривоги, депресії, клініки розладів соціальної поведінки (РСП) і змішаних розладів поведінки та емоцій (ЗРПЕ) у даної групи ДПВПБП. Наведено рекомендації щодо використання принципово нових психотехнологій корекції поведінки та емоцій у підлітків, позбавлених батьківського піклування. Зроблено диференціацію РСП у ДПВПБП, зокрема визначено групи з переважанням поведінкових, депресивних, тривожних, тривожно-депресивних компонентів. Вперше розроблено диференційні, зорієнтовані на особистість, реабілітаційні програми для ДПВПБП, які мають розлади поведінки та емоцій, що дають можливість проводити адаптацію дітей на більш усвідомленому та глибокому рівні, одержувати більш якісні та стабільні результати лікування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.43-734 + Ю983.402.2 + Р733.64-32 +
Шифр НБУВ: РА356496

Рубрики:

      
20.

Джун Ван 
Психологічні особливості самосприйняття як фактор соціалізації підлітків: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Джун Ван ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено психологічні особливості самосприйняття як фактора соціалізації підлітків. Самосприйняття розглянуто як психічний пізнавальний процес, спрямований на власний світ суб'єкта та як продукт самосвідомості, що є складним за своєю структурою онтогенетичним утворенням особистості. Виявлено, що специфіка самосприйняття молодшого підлітка залежить від поєднання його основних складових: когнітивної, яка відображає самопізнання, оцінку свого "Я", власних якостей і здібностей; емоційної, яка розкриває ставлення до себе; конативної, яка втілює готовність до дій, спрямованих на самомоделювання, ідентифікацію. Модифіковано тест-опитувальник В.В. Століна, С.Р. Пантелєєва "Самовідношення" з метою його використання для осіб підліткового віку. Описано кореляційні зв'язки між показниками індивідуальної соціальної ситуації розвитку та самовідношення, акцентуацій особистості. Визначено соціальний склад референтних осіб і структуру емоційно-комунікативної спрямованості та ціннісних відношень до "Я" дитини на кожному з етапів молодшого підліткового періоду, який розкриває ієрархію найбільш розповсюджених агентів соціалізації. Емпірично визначено типи самосприйняття у підлітків, наведено їх психологічну характеристику у контексті акцентуацій особистості. Вивчено специфіку індивідуальної соціальної ситуації розвитку кожного типу, обгрунтовано припущення, що самосприйняття підлітків є онтогенетичним феноменом, який у даному віці є динамічним утворенням і фактором, який впливає на становлення й ієрархію якісних характеристик індивідуальної соціальної ситуації розвитку дитини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю952.1 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА363102

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського