Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (59)Книжкові видання та компакт-диски (65)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю984.51$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
1.

Войтович О. П. 
Міжпредметні зв'язки у навчанні фізики як засіб розвитку творчих здібностей учнів основної школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. П. Войтович ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано актуальність проблеми впровадження та використання міжпредметних зв'язків у навчанні фізики для розвитку творчих здібностей учнів основної школи. Визначено зміст поняття "творчі здібності", виявлено психолого-педагогічні умови ефективного використання міжпредметних зв'язків у навчальному процесі з фізики для розвитку творчих здібностей учнів. Розроблено систему дидактичних засобів міжпредметного змісту (задачі, додаткові завдання міжпредметного змісту для фронтальних лабораторних робіт, уроки, проекти, факультативи). Розглянуто можливості міжпредметних зв'язків фізики та сучасних комп'ютерних технологій у формуванні творчих здібностей на підставі застосування методу проектів. Доведено, що розроблена методика використання дидактичних засобів міжпредметного змісту дозволяє підвищити рівень розвитку творчих здібностей учнів основної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-3, 022 + Ч421.211.5 + Ю984.51-724
Шифр НБУВ: РА375879 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Портницька Н.Ф. 
Наслідування як психологічний механізм розвитку творчих здібностей у дошкільному віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.Ф. Портницька ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретичну модель наслідування як психологічного механізму розвитку творчих здібностей у дошкільному віці. Виділено синкретичний і вибірковий інвенційно-творчий рівень наслідування. Експериментально доведено, що передумовами виникнення творчості є перенасичення діяльністю, використання інвенцій (спонтанних відхилень) та орієнтація дошкільників не лише на дорослих, а й на ровесників у процесі задоволення потреби у визнанні. З'ясовано, що наслідування як механізм розвитку творчих здібностей включає три складові: діяльнісну, пов'язану з нагромадженням операційного досвіду, соціально-педагогічну, що обумовлює творчу або виконавську спрямованість особистості та рефлексивно-ціннісну, пов'язану зі зростанням суб'єктивної активності особистості, спрямованої на саморозвиток власних здібностей. Розкрито інвенційну природу виникнення творчих здібностей, встановлено визначальну роль наслідування у розвитку особистості у дошкільному віці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724.01 + Ю984.51 + Ю983.401 + Ч411.3 +
Шифр НБУВ: РА348652

Рубрики:

      
3.

Кабусь Н.Д. 
Організація навчально-творчої діяльності старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Н.Д. Кабусь ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 21 с. — укp.

Визначено сутність, структуру та функції навчально-творчої діяльності школярів, виявлено її особливості та розроблено інтегровану модель організації. Уточнено критерії та показники результативності даного виду роботи старшокласників. Розроблено особистісно орієнтовану технологію організації навчально-творчої діяльності учнів старших класів на макро- та мікрорівнях, створено комплекс засобів її організації, які впроваджено у навчальний процес ЗНЗ (зокрема, систему творчих завдань різного рівня складності, стратегію творчої діяльності, факультативний курс). За результатами варіативної експериментальної роботи доведено, що застосування запропонованої технології сприяє підвищенню рівня навчально-творчої компетентності старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ю984.51 + Ю983.402.3 +
Шифр НБУВ: РА363575

Рубрики:

      
4.

Костолович М.І. 
Педагогічні умови активізації творчого потенціалу підлітків у процесі краєзнавчої роботи загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / М.І. Костолович ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему активізації творчого потенціалу підлітків (ТПП) у процесі краєзнавчої роботи (КР) загальноосвітньої школи (ЗОШ). Обгрунтовано та розроблено концептуальні підходи, критерії відбору та побудови різнорівневого змісту, форми, методи та педагогічні умови активізації ТПП у процесі КР ЗОШ, визначено їх ефективність. Розкрито змістові характеристики поняттєво-категоріального апарату дослідження, розглянуто його базові поняття як дієвий світоглядно-методологічний засіб пізнання особистістю об'єктів довкілля в процесі КР. Визначено функції та удосконалено класифікацію принципів активізації ТПП у процесі організації та здійснення КР ЗОШ, що забезпечує ефективність розробленого й запровадженого в практику навчального змісту, удосконалених форм і методів формування досліджуваного феномену. Розкрито теоретичні основи особистісно орієнтованих методик активізації ТПП і визначено їх структурні та функціональні компоненти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.44 + Ю984.51
Шифр НБУВ: РА372563 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Водяна В.О. 
Педагогічні умови розвитку творчої активності підлітків засобами культурно-мистецьких програм: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.О. Водяна ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2009. — 21 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови розвитку творчої активності підлітків засобами культурно-мистецьких програм. Розкрито суть поняття "творча активність". Визначено й обгрунтовано педагогічні умови розвитку творчої активності підлітків, а саме: розробку методики діагностування та критеріїв оцінювання рівнів розвитку творчої актвності підлітків, організацію виховного процесу на основі культурно-мистецьких програм, залучення підлітків до різних видів художньо-творчої діяльності у процесі реалізації даних програм, демократизацію та гуманізацію виховного середовища у діяльності тимчасових колективів, підготовку вчителів (вихователів, керівників, координаторів) до вирішення виховних завдань з розвитку творчої активності підлітків засобами культурно-мистецьких програм. Розроблено функціональну модель розвитку творчої активності підлітка, складовими якої є мета та результат виховання, педагогічні умови, принципи, напрями та засоби культурно-мистецьких програм. Зазначені програми охарактеризовано як засіб розвитку творчої активності підлітків, який базується на духовних надбаннях загальнолюдської культури, акумульованих у творах мистецтва та зразках традиційної народної культури, забезпечує виконання виховних завдань у процесі художньо-творчої діяльності учнів під час проведення тематичних творчих заходів і уроків художньо-естетичного та гуманітарного циклу. Доведено ефективність розроблених педагогічних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.355 + Ю984.51 +
Шифр НБУВ: РА362701

Рубрики:

      
6.

Воронюк І.В. 
Психологічні особливості реалізації творчого потенціалу молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.В. Воронюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Розглянуто теоретичний зміст, співвідношення й емпіричні засоби виміру та оцінки понять "креативність", 'творчий потенціал", "творчий стан" і "фактори креативності". Теоретично обгрунтовано й емпірично сконструйовано модель латентних факторів, які супроводжують підвищенний рівень творчого потенціалу молодших школярів. З урахуванням міжстатевих відмінностей у детермінантах творчості школярів розроблено та перевірено методику соціально-психологічного тренінгу формування творчого потенціалу методом коливання стану особистості психотехнічними вправами, які активізують протилежні якості особистості. За допомогою методу факторного аналізу виявлено особливості структурних змін системоутворювального фактору креативності. Розроблено спосіб спостереження за розвитком креативності дитини впродовж формувального експерименту у багатовимірному просторі властивостей особистості методом кластерного аналізу. Запропоновано принципи проведення та модель розробки психологічних тренінгів, спрямованих на інші вікові категорії й області творчості на базі методу коливання стану особистості, виклику творчого стану та формування креативності як риси особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.51 + Ю983.402.1 + Ч421.221 +
Шифр НБУВ: РА323233

Рубрики:

      
7.

Хорошун А.А. 
Психологічні особливості розвитку творчого потенціалу старшокласників спеціалізованих шкіл: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.А. Хорошун ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку творчого потенціалу старшокласників спеціалізованих шкіл художнього та природничого спрямування. На підставі теоретичних положень діяльнісного й інтегративного підходів запропоновано визначення поняття творчого потенціалу особистості та його структурну модель, яка складається з трьох блоків: мотиваційного, когнітивного, характерологічного. Визначено особливості вияву базових компонентів творчого потенціалу старшокласників шкіл мистецтв і шкіл з поглибленим вивченням природничих дисциплін. Виділено мотиваційні, когнітивні та характерологічні властивості, які найбільш суттєво впливають на творчу продуктивність старшокласників і визначають розвиток їх творчого потенціалу. З урахуванням даних властивостей розроблено спеціальний тренінг з використанням творчих задач і вправ різних типів, спрямованих на формування основних мисленнєвих стратегій. З метою підсилення стимулювальної дії тренінгу застосовано підказки й ускладнювальні умови. На підставі аналізу формувального експерименту визначено специфічні умови розвитку творчого потенціалу старшокласників спеціалізованих шкіл природничого та художнього спрямування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.51-724 + Ю983.402.3 + Ч424(4УКР)714.6 +
Шифр НБУВ: РА362889

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
8.

Гергель Є.Л. 
Психологічні особливості формування креативних здібностей в підлітковому віці: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Є.Л. Гергель ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні підходи до трактування природи та детермінації креативності. Здійснено аналіз основних чинників, що зумовлюють розвиток креативних здібностей у підлітків. Проаналізовано стан розробленості проблеми дивергентного та конвергентного мислення. На підставі проведених кореляційного, дисперсійного та факторного аналізів визначено когнітивні й індивідуально-особистісні характеристики креативних підлітків. Виявлено найбільш оптимальний (сензитивний для дослідженої вибірки) період у розвитку креативних здібностей. Розроблено різноспрямовані програми корекційно-розвивальних занять. Здійснено оцінювання їх ефективності й установлено статистично вірогідну позитивну динаміку. Експериментально підтверджено вірогідність гіпотези, згідно з якою саме комплексний підхід до формування дивергентного та конвергентного мислення позитивно впливає на креативні здібності підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю984.51 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА355745

Рубрики:

      
9.

Кущ О. С. 
Психологічні умови розвитку творчого мислення старшокласників засобами рольових ігор: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. С. Кущ ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вивчено умови розвитку творчого мислення старшокласників засобами рольових ігор. Розкрито поняття "творче мислення", досліджено психологічні умови розвитку творчого мислення особистості через виявлення його структури як складної багатовимірної властивості особистості. Наведено особистісно-процесуальну характеристику творчого мислення та визначено його як аксіо-когнітивний конструкт, описано психологічний механізм розумової діяльності. Описано навчальну програму розвитку творчого мислення старшокласників за допомогою рольових ігор. Обгрунтовано доцільність і доведено можливість більш ефективного розвитку творчого мислення шляхом використання засобів керованої продуктивної ігрової діяльності старшокласників. Показано взаємозв'язок між зовнішніми (інтерпсихічні) психологічними умовами (подвійність характеру рольової гри) та внутрішніми (інтрапсихічні) психологічними умовами (багатовимірність структури мислення, подвійність творчого мислення, тендерні та вікові особливості) розвитку творчого мислення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.51-513 + Ю983.402.3 + Ю983.612 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА384078 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Фадєєв В.І. 
Психологічні умови формування готовності майбутніх учителів початкових класів до розвитку креативності молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.І. Фадєєв ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2006. — 16 с.: рис. — укp.

Здійснено теоретичне обгрунтування, розкрито теоретичні засади та наведено результати емпіричного дослідження з проблеми готовності майбутніх учителів початкових класів до розвитку креативності молодших школярів. З'ясовано зміст, структуру, основні особливості та чинники розвитку цієї якості учнів початкової школи. Проаналізовано підходи до змісту та структури готовності до розвитку креативності та факторів, які впливають на її формування. Доведено доцільність і ефективність програми формування даної готовності майбутніх учителів початкових класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.3 + Ю984.51 + Ч489.518-3 + Ч421.221 +
Шифр НБУВ: РА343632

Рубрики:

      
11.

Гальченко В. М. 
Психологічні чинники розвитку винахідливості у дітей дошкільного віку: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / В. М. Гальченко. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вивчено психологічні чинники розвитку винахідливості дітей дошкільного віку. Експериментально досліджено особливості прояву винахідливості дітей дошкільного віку. Розроблено комплексну програму розвитку винахідливості дошкільників шляхом активізації психологічних чинників. Охарактеризовано вікові особливості розвитку винахідливості, встановлено рівні її прояву (високий, середній, низький). Зазначено, що розвиток винахідливості дітей дошкільного віку обумовлюється психологічними чинниками: внутрішніми (цінування дитиною власної системи правил розв'язання задач, інтерес до перетворення навколишньої дійсності шляхом створення нових, раніше неіснуючих у досвіді дитини образів чи предметів, потреба дошкільника у творчому самовираженні) та зовнішніми (творчий характер взаємин з оточуючими, наявність позитивного клімату в родині, високий творчий потенціал педагога). Доведено ефективність комплексної програми активізації психологічних чинників розвитку винахідливості дітей дошкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.51 + Ю983.401
Шифр НБУВ: РА379789 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Грек О.М. 
Розвиток візуальної креативності підлітків засобами комп'ютерного тренінгу: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.М. Грек ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Із використанням стратегіально-семантичного підходу до вивчення візуального мислення досліджено особливості розвитку візуальної креативності в підлітковому віці, розкрито її сутність і структуру. Встановлено взаємозв'язок між візуальною креативністю й іншими процесуальними компонентами візуального мислення, а також між візуальною та вербальною креативністю протягом підліткового віку. Проаналізовано ефективність використання комп'ютерних технологій як засобів розвитку візуального мислення, зокрема візуальної креативності. На підставі психологічних принципів розроблено комп'ютерний тренінг з розвитку даної якості у підлітків, який базується на дивергентних задачах, експериментально доведено ефективність його використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131.1 + Ю984.51 + Ю983.402.2 + Ч421.253 +
Шифр НБУВ: РА362740

Рубрики:

      
13.

Біла І.М. 
Розвиток стратегічних тенденцій аналогізування в творчій діяльності старших дошкільників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Біла ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Уточнено наукові уявлення про психологічну сутність творчої діяльності старших дошкільників. Визначено місце стратегічних тенденцій аналогізування у мисленні дітей старшого дошкільного віку. Встановлено особливості та закономірності прояву аналогізування, встановлено рівні сформованості даної якості. Визначено психолого-педагогічні умови, детермінанти та механізми ефективного розвитку стратегічних тенденцій аналогізування у старших дошкільників. Побудовано концептуальну модель розвитку стратегічних тенденцій аналогізування, розроблено й апробовано комплексну методику їх формування. Методику тренінгу складено на базі творчих завдань, які забезпечують розвиток позитивного емоційного ставлення старших дошкільників до творчої діяльності, формування сенсорного досвіду та удосконалення навичок аналогізування. Розроблено методичні рекомендації для педагогів та психологів дошкільних навчальних закладів щодо розвитку стратегічних тенденцій аналогізування у старших дошкільників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.182 + Ю984.51 + Ю983.401.2 + Ч411.38 +
Шифр НБУВ: РА346572

Рубрики:

      
14.

Якубова Л. А. 
Розвиток творчих здібностей підлітків у процесі позакласної роботи загальноосвітніх навчальних закладів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Л. А. Якубова ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

З'ясовано сутність і структуру творчих здібностей учнів підліткового віку, визначено їх критерії: ціннісно-мотиваційний, когнітивно-операційний, особистісно-диспозиційний. Розглянуто показники та рівні їх сформованості. Розкрито можливості позакласної роботи щодо розвитку творчого потенціалу школярів. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови розвитку творчих здібностей учнів підліткового віку у процесі позакласної роботи. Розроблено методику формування у процесі позакласної роботи в загальноосвітній школі цілісного виховного середовища, що складається з взаємопов'язаних компонентів: предметно-просторового, соціально-психологічного, організаційно-технологічного.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.51-724 + Ч421.385 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА369844 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Пагута М.В. 
Розвиток творчих здібностей учнів 5 - 9 класів засобами ергодизайну у процесі трудового навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.В. Пагута ; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2009. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено модель розвитку творчих здібностей учнів 5 - 9 класів засобами ергодизайну. Проаналізовано психолого-педагогічні підходи та закономірності розвитку творчих здібностей учнів. Розкрито особливості впливу ергодизайнерської діяльності на розвиток творчих здібностей учнів 5 - 9 класів у процесі трудового навчання. Обгрунтовано методичні прийоми залучення учнів до творчої ергодизайнерської діяльності у процесі трудового навчання на підставі застосування особистісно-орієнтованого підходу. Розкрито можливості застосування методів оптимізації шляхів розв'язку техніко-твочих задач у процесі ергодизайнерської діяльності школярів. Наведено рекомендації щодо використання рольової гри "ергодизайнерське бюро" як форми організації навчально-творчої ергодизайнерської діяльності учнів у процесі трудового навчання. Встановлено критерії оцінювання ефективності розвитку творчих здібностей учнів 5 - 9 класів засобами ергодизайну у процесі трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ч421.220 + Ю984.51-724 + Ж182р(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА361949

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
16.

Тихенко Л.В. 
Формування творчих здібностей старшокласників у процесі дослідницької діяльності в Малій академії наук України: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.В. Тихенко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан дослідження проблеми формування творчих здібностей старшокласників у процесі дослідницької діяльності в Малій академії наук (МАН) України у педагогічній теорії та практиці. Досліджено процес становлення та розвитку МАН України як навчально-виховної системи. Розроблено критерії оцінювання та здійснено перевірку ефективності сучасної соціально-педагогічної моделі МАН України як комплексу організаційно-педагогічних умов для формування творчих здібностей старшокласників у процесі дослідницької діяльності. Розроблено й експериментально перевірено методику такого формування. Окреслено стратегію розвитку навчально-виховної системи "Мала академія наук України" на державному, регіональному та процесуальному рівнях. Обгрунтовано необхідність переорієнтації освітнього середовища МАН України з навчальної мети на виховну та навчально-розвивальну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.387(4УКР) + Ч421.268 + Ю984.51-724 +
Шифр НБУВ: РА361040

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
17.

Возняк А.Б. 
Формування творчої особистості підлітків у позакласній виховній роботі загальноосвітньої школи (1946 - 2006 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.Б. Возняк ; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. — Дрогобич, 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано етапи становлення та розвитку проблеми формування творчої особистості підлітків у загальноосвітній школі впродовж 1996 - 2006 рр. у позакласній виховній роботі, кожен з яких відображає генезу поняття "формування творчої особистості підлітків" і характеризується відповідними тенденціями. Здійснено ретроспективний аналіз змісту позакласної виховної роботи з підлітками у досліджений період, уточнено її форми та методи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.38 + Ю952.2-734 + Ю984.51 +
Шифр НБУВ: РА361452

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського