Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (95)Книжкові видання та компакт-диски (171)Журнали та продовжувані видання (27)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.331.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 45
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Антонюк В.З. 
Формування художньо-естетичної культури старших підлітків у процесі вивчення інформатики у загальноосвітній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.З. Антонюк ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено процес формування художньо-естетичної культури старших підлітків на уроках інформатики. Здійснено аналіз філософських, психологічних і педагогічних праць з дослідженої проблеми. Розкрито суть поняття "художньо-естетична культура". Розроблено китерії та рівні сформованості художньо-естетичної культури старшокласників. Наведено визначені й експериментально перевірені зміст, форми, методи та педагогічні умови її формування у старших підлітків на уроках інформатики у загальноосвітній школі, яких науково обгрунтовано як функціональну модель реалізації цього процесу. Зазначено щодо доцільності дослідження можливих засобів удосконалення процесу формування художньо-естетичної культури особистості за умов різноманітних форм навчання, у позакласній і позашкільній роботі, у закладах нового типу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА355371

Рубрики:

      
2.

Апетик Н.М. 
Моральна саморегуляція як умова попередження девіантної поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Апетик ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Проведено теоретичний та експериментальний аналіз проблеми моральної саморегуляції як умови запобігання девіантній поведінці підлітків. Проаналізовано суть, види та детермінанти поведінкових відхилень у дітей підліткового віку. Виявлене значення моральної саморегуляції у виникненні поведінкових аномалій вимагало теоретичного аналізу й експериментального дослідження специфіки її прояву в підліткового період. Розроблено та апробовано програму тренінгових занять зі становлення моральної саморегуляції поведінки підлітків. Отримані експериментальні дані засвідчили доцільність і ефективність розробленої програми морального виховання підростаючого покоління, необхідність її поширення з метою морального розвитку дітей підліткового віку, становлення в них моральної саморегуляції поведінки, що сприятиме запобіганню поширення відхилень у їх поведінці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.1-81 + Ю771.23 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА315374 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Білоусова Н. В. 
Формування потреби у самовдосконаленні молодших підлітків у позаурочній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Н. В. Білоусова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано проблему формування потреби у самовдосконаленні молодших підлітків у позаурочній діяльності. Обгрунтовано та впроваджено у практику загальноосвітніх шкіл модель формування потреби у самовдосконаленні у молодших підлітків, розкрито суть і специфіку апробації педагогічних умов (розробка та впровадження науково-теоретичного та методичного забезпечення процесу формування потреби у самовдосконаленні, створення емоційно-творчого морально-психологічного клімату класу, підвищення педагогічної культури батьків у напрямі підтримання потреби дітей у самовдосконаленні). Удосконалено зміст і форми позаурочної діяльності з формування потреби у самовдосконаленні молодших підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ч421.331.2 + Ч421.38
Шифр НБУВ: РА376939 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Бабкіна М.І. 
Формування активної громадянської позиції підлітків у позакласній виховній роботі загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М.І. Бабкіна ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше на підставі аналізу філософсько-культурологічних і психолого-педагогічних чинників теоретично обгрунтовано соціально-педагогічні умови формування активної громадянської позиції підлітків, якими є залучення дітей до вмотивованої суспільної діяльності, координація дій суб'єктів соціального впливу у процесі становлення активної громадянської позиції підлітків, запровадження факультативних навчальних курсів громадянського спрямування. Розкрито сутність поняття "активна громадянська позиція підлітків", охарактеризовано компоненти даної якості (когнітивний, емоційно-ціннісний, діяльнісно-практичний). Визначено вікові особливості, суперечливість внутрішньої позиції та психологічні закономірності розвитку дитини підліткового віку. Встановлено критерії, показники та рівні сформованості активної громадянської позиції підлітків, описано її структуру. Виявлено взаємоузгодження чинників і координацію дій суб'єктів соціального впливу на розвиток громадянських якостей, компетентності та становлення активної громадянської позиції підлітків. Акцентовано увагу на суспільній активності підлітків у позакласній виховній роботі шляхом їх залучення до участі у проектній діяльності. Експериментально перевірено соціально-педагогічні умови та технологію формування активної громадянської позиції підлітків, розроблено методичні рекомендації щодо їх практичного застосування у позакласній виховній роботі загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.331.2 + Ч421.382 +
Шифр НБУВ: РА362988

Рубрики:

      
5.

Бойко І.І. 
Соціально-психологічна адаптація підлітка до нових умов навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.І. Бойко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено питання активізації та прискорення процесу соціально-психологічної адаптації студентів підліткового віку до нових умов навчання. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено залежність процесу адаптації студентів підліткового віку від їх функціонального стану, індивідуальних та особистісних особливостей. Встановлено загальні та індивідуальні особливості адаптивної діяльності студентів-підлітків, які детерміновані структурними компонентами адаптації (когнітивним, емоційно-оцінним, поведінковим) у поєднанні з індивідуально-психологічними особливостями підлітків. Апробовано адаптивно-розвивальну програму (систему психокорекційної роботи), зорієнтовану на активізацію та прискорення соціально-психологічної адаптації студентів-підлітків до нових умов навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2-213.1 + Ю984.030.2-9 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА315664 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Боровець 
Формування колективістської спрямованості підлітків у дитячому об'єднанні: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Олена Віталіївна Боровець ; Інститут проблем виховання АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.15 + Ч421.331.2 + Ч422
Шифр НБУВ: РА352501

Рубрики:

      
7.

Булах І.С. 
Психологічні основи особистісного зростання підлітків: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / І.С. Булах ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 42 с. — укp.

Уперше створено психологічну модель процесу особистісного зростання підлітка, виявлено психологічні закономірності та специфічні особливості цього процесу в період підлітковості. Визначено суть поняття "особистісне зростання підлітка", установлено логічний взаємозв'язок процесів особистісного та морального зростання у підлітковий період; виявлено специфіку, джерела, природу моральної самосвідомості як засади особистісного зростання підлітка. Здійснено наукову інтерпретацію відповідно до генетико-моделюючої парадигми змістовної наповненості вихідних методологічних положень (принципу об'єктивації нормативного "Я", принципу трансформації морального мотиву в моральну якість, принципу відносної синергійності та співвідносності реального, ідеального та нормативного "Я" у структурі "Я-концепції" підлітка) дослідження особистісного зростання у підлітковому віці. Установлено та визначено його критерії (вільний вчинок, прийняття і реалізація довільного рішення) та рівні (високий, середній, низький). Удосконалено методологічне обгрунтування генезису моральної самосвідомості, визначено її зміст, смисл, структуру та форми існування у даному віці. Виявлено суть та особливості функціонування психологічних механізмів (моральної саморефлексії та саморегуляції) як засобів структурування нормативно-ціннісної самосвідомості особистості підлітка. Обгрунтовано основи особистісно зорієнтованого виховання сучасних підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА329758

Рубрики:

      
8.

Бушай І.М. 
Психологічні особливості розвитку "Я - образу" акцентуйованих підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Бушай ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Розглянуто питання процесу становлення "Я - образу" підлітків з найбільш поширеними акцентуаціями характеру. Теоретично обгрунтовано модель формування "Я - образу" підростаючої особистості. Встановлено загальні та індивідуальні особливості розвитку окремих структурних компонентів моделі "Я - образу" (когнітивного, емоційно-оцінного, поведінкового) в поєднанні з індивідуально-психологічними характеристиками чотирьох найбільш поширених у сучасних школярів типів акцентуацій - лабільної, демонстративної, гіпертимної, нестійкої. Практично перевірено систему психокорекційної роботи, зорієнтованої на оптимізацію розвитку адекватного "Я - образу" підлітків-акцентуантів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю952.2-734 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА312360 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Вайновська М.К. 
Формування творчої особистості підлітка у навчально-виховному процесі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М.К. Вайновська ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Наведено результати теоретичного та практичного аналізу ролі духовного компонента як педагогічної умови розвитку творчої особистості підлітка. Сформульовано вихідну науково-педагогічну концепцію, згідно з якою визначено теоретичні й методичні засади дослідження. Висвітлено психолого-педагогічні умови, здійснення яких забезпечують реалізацію та розвиток творчих потреб та можливостей учнів на уроці та у позакласній роботі. Розкрито дієві форм та методи, які сприяють активному творчому самоствердженню та самореалізації особистості школяра. Запропоновано шляхи для переорієнтування педагогічного колективу і процесу на духовний розвиток і саморозвиток творчої особистості дитини в підлітковий період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА329489

Рубрики:

      
10.

Волошина О.В. 
Педагогічні умови виховання толерантності у підлітків старшого віку в позакласній роботі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Волошина ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2007. — 20 с. — укp.

Розкрито суть поняття "толерантність" у контексті еволюційно-біологічного, політичного, етичного, психологічного, педагогічного підходів. Визначено структуру, показники та рівні сформованості толерантності. Проаналізовано зарубіжний та вітчизняний досвід толерантного виховання учнівської молоді. Висвітлено роль позакласної роботи у цьому процесі. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови виховання даної якості у підлітків старшого віку у процесі позакласної роботи, а саме: розвиток толерантності як якості особистості старших підлітків; створення толерантного виховного простору; реалізація виховного процесу на засадах діалогічного підходу; формування у підлітків позитивних установок стосовно певної особитості, а також людей, які її оточують. Розроблено й експериментально апробовано програму щодо формування толерантності у старших підлітків, яка містить систему організаційних форм виховної роботи, а саме: тренінгові заняття, обговорення моральних дилем, аналіз проблемних ситуацій, сюжетно-рольові, імітаційні, ділові, комунікативні ігри, вправи, бесіди, а також активні форми творчої взаємодії з педагогами та батьками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.331.2 + Ч421.385 +
Шифр НБУВ: РА352577

Рубрики:

      
11.

Гаваші С.Й. 
Психологічні особливості егоцентризму в музичній творчості підлітків: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.Й. Гаваші ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Встановлено позитивний і негативний вплив егоцентризму на творчий розвиток юного музиканта. Доведено, що позитивний прояв когнітивного егоцентризму пов'язаний зі специфікою музичного мислення та уяви, віднайденням власної пізнавальної позиції. З'ясовано, що негативна роль особистісного егоцентризму проявляється у зосередженні підлітків на музичній діяльності, що обумовлено невмінням налагодити контакти з оточуючими. Виявлено, що як когнітивна властивість егоцентризм сприяє розумінню самодостатності, предметної визначеності та композиційних характеристик музичних творів, зосередженню на предметі творчості та прагненню до цілевизначеної організації діяльності, а також формуванню особистісного сприйняття музики. Встановлено, що як особистісна якість егоцентризм обумовлює такі позитивні прояви: представлення власної музичної творчості як соціально значущої, що накладає на соціальне середовище певні зобов'язання. Виявлено, що підлітки з високим показником егоцентризму найчастіше засвідчують достатньо високий і середній рівень музичного розвитку, домінування когнітивного, емоційного компонентів. Експериментально доведено, що оптимальним є середній рівень егоцентризму, пов'язаний з емоційним і поведінковим компонентами музичного розвитку. Виявлено неефективність поєднання низьких рівнів егоцентризму та показників музичного розвитку. Зроблено висновок, що розвиток рефлексії, децентрації, комунікативних умінь сприяють профілактиці та корекції егоцентризму, формують схильність до самоактуалізації та позитивне ставлення до соціальних стосунків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.544-43 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА358149

Рубрики:

      
12.

Гавлітіна Т.М. 
Національно-патріотичне виховання підлітків в умовах позашкільного навчального закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.М. Гавлітіна ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Вперше обгрунтовано концептуальні підходи щодо національно-патріотичного виховання підлітків у позашкільному навчальному закладі, з урахуванням яких розроблено програмне забезпечення його діяльності. Уточнено сутність поняття "національно-патріотичне виховання" у контексті діяльності позашкільного навчального закладу. Створено організаційно-педагогічну модель національно-патріотичного виховання підлітків, визначено й апробовано умови її реалізації. Розглянуто сучасні форми та методи інноваційної діяльності позашкільного навчального закладу, впровадження яких сприяє удосконаленню процесу національно-патріотичного виховання підлітків. Розроблено систему сутнісних характеристик національно-патріотичної вихованості підлітків у позашкільному навчальному закладі, сукупність яких визначає їх ціннісно-орієнтаційну діяльність. Обгрунтовано доцільність впровадження нового змісту, активних форм і методів національно-патріотичного виховання підлітків, наведено рекомендації щодо удосконалення управління даним процесом у позашкільному навчальному закладі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.387 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА350232

Рубрики:

      
13.

Гаснікова О. М. 
Організаційно-методичні умови формування ціннісного ставлення до репродуктивного здоров'я у підлітків загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О. М. Гаснікова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено критерії, показники та рівні його сформованості у підлітків. Встановлено ціннісні орієнтації, готовність до здорового способу життя, самоактуалізації та визначено способи її реалізації, потреби щодо репродуктивного здоров'я, моральні переконання. З'ясовано відсутність шкідливих звичок, адекватну самооцінку, орієнтацію на здоровий спосіб життя. Досліджено стан самовдосконалення, адекватної статевої поведінки, самоконтролю та інтернальності, а також організаційно-методичні умови формування у підлітків ціннісного ставлення щодо репродуктивного здоров'я. До них віднесені: впровадження у навчально-виховний процес особистісно орієнтованої технології формування ціннісного ставлення щодо репродуктивного здоров'я, підготовка вчителів щодо означеної діяльності, використання педагогічної підтримки за роботи з підлітками загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5 + Ч421.331.2 + Р128.94-3
Шифр НБУВ: РА371829 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Двіжона О.В. 
Психологічні детермінанти асоціальної поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Двіжона ; Прикарп. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2004. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально підтверджено психологічні, соціальні та педагогічні умови та чинники формування асоціальної поведінки підлітків. Визначено психологічний зміст, структуру та механізм соціальної детермінації даного феномену. Доведено взаємозв'язок між індивідуальними особливостями учнів, активізацією процесу саморегуляції поведінки та механізмами зовнішньої регуляції. Розроблено прогностичну модель подолання асоціальної поведінки, важливими елементами якої є психологічна корекція та психологічна профілактика. Виявлено конкретні форми, типи та специфіку прояву асоціальної поведінки підлітків, визначено психолого-педагогічні напрями її профілактики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.1-81 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА331649

Рубрики:

      
15.

Завацька Н.Є. 
Особливості особистісної диференціації узалежненої поведінки підлітків та її корекція: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.Є. Завацька ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Здійснено порівняльний аналіз особистісних особливостей підлітків відповідно до різновиду вживаної наркотичної речовини. У підлітків, які вживають опіоїди, виявлено виражену імпульсивність, конфліктність, схильність до ризику, відсутність належної довільної регуляції поведінки, особистісну незрілість, неконформність поведінки. Зазначен, що підліткам, які вживали канабіоїди, притаманні замкнутість, пасивність, некомунікабельність, ірраціональність суджень і вчинків, емоційна холодність. У більшості підлітків, які вживали алкоголь, спостережено ініціативність, гіперактивність, поверховість і нестійкість інтересів, легкість прийняття рішень, відсутність розбірливості у контактах, некритичне ставлення до своїх помилок і недоліків. Виявлено різні види агресії підлітків зазначених груп. Доведено, що на стадії психічної залежності від наркотиків виникає нівелювання особистісних особливостей, вираженими брутальністю та цинізмом. Впроваджені методи психічної корекції побудовано на принципах урахування особливостей поведінки підлітків відповідно до специфіки їх особистісних особливостей, залежних від різновиду вживаної наркотичної речовини. Розроблено комплекс специфічних вправ згідно з особистісною диференціацією підлітків з залежною поведінкою, зумовленою вживанням наркотичних засобів. Доведно, що психокорекційна програма сприяє підвищенню соціальної адаптації підлітків, що пройшли курс лікування, формуванню у них відповідальності, навичок самоконтролю, значному зниженню агресивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА317568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Загороднюк Т. М. 
Виховання почуття корисності для іншого як моральної цінності підлітка: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Т. М. Загороднюк ; Ін-т пробл. виховання НАПН України. — К., 2011. — 19 с.: табл. — укp.

Розглянуто проблему виховання почуття корисності для іншого в учнів підліткового віку. Проаналізовано філософські та психолого-педагогічні аспекти досліджуваної проблеми. Розкрито сутність і структурні елементи поняття "почуття корисності для іншого". Визначено критерії, показники та рівні вихованості цього особистісного утворення в учнів підліткового віку. Виявлено стан вихованості почуття корисності для іншого у підлітків сільських і міських загальоосвітніх шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.16 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА385796 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Кацеро А.О. 
Особливості образу Я у бездоглядних підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / А.О. Кацеро ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Проведено порівняльний аналіз особливостей образу Я у бездоглядних підлітків та підлітків, які розвиваються за сприятливих соціальних умов. Відзначено, що результатом психічного відображення внутрішніх сенсів життя, зовнішніх впливів є цілісна система. Показано, що під впливом надмірних загострень суперечностей з оточенням образ Я втрачає гармонійну цілісність і провідним стає мотив самозахисту як засіб самоствердження, звільнення від суперечностей, в образі Я у підлітка утверджується загострене відчуття власного Я, прагнення до самостійних дій та поведінки. Визначено критерії та показники виміру особливостей образу Я у бездоглядних. Висвітлено основні підходи до вивчення психологічної суті структури та функцій уявлень про себе у підлітка, схильного до перебування у стані бездоглядності і до розуміння образу Я як фактора розвитку. Визначено зовнішні та внутрішні чинники, що спонукають до стану баздоглядності, визначальним з яких є трансформований (викривлений) образ Я. Розглянуто можливість використання одержаних результатів у психологічній роботі з бездоглядними підлітками, спрямованій на забезпечення оптимізації у них процесу розвитку образу самого себе.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю983.620.2-81 +
Шифр НБУВ: РА338304

Рубрики:

      
18.

Клочек Л.В. 
Розвиток процесів ідентифікації і відособлення у підлітковому і ранньому юнацькому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.В. Клочек ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Вперше експериментально досліджено структуру процесу ідентифікації як чотирьохкомпонентну, яка включає інформаційну, мотиваційну, операційну й емоційну складові та їх підсистеми. Визначено критерії діагностування характеру перебігу процесів ідентифікації та відособлення у підлітковому та ранньому юнацькому віці, зокрема такі, як наявність або відсутність об'єкта ідентифікації, мотивація до ідентифікування, потреба у спілкуванні як засіб пізнання інших людей, емоційна сприйнятливість до ідентифікації, сприймання об'єкта ідентифікації, порівняння його суб'єктом з власною особистістю, ставлення до усамітнення як можливості проаналізувати власне буття та реалізувати своє "Я". Встановлено особливості гармонійного та дисгармонійного перебігу досліджуваних процесів. Обгрунтовано й апробовано програму психокорекції та профілактики відчуження у підлітковому та ранньому юнацькому віці як прояву дисгармонійного перебігу процесів ідентифікації та відособлення. Доповнено й узагальнено сучасні психологічні уявлення про явища ідентифікації та відособлення. Розглянуто онтогенетичний аспект досліджуваної проблеми, проаналізовано науково-теоретичні підходи щодо багатокомпонентності ідентифікації та багаторівневості відособлення. Конкретизовано рівні відособлення, зокрема рівень відособлення особистості в групі та форми його прояву - усамітнення та відчуження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1-734 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА336318

Рубрики:

      
19.

Колкунова В.В. 
Моральне виховання старших підлітків в умовах поліетнічного учнівського середовища загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.В. Колкунова ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. — Миколаїв, 2009. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови, зміст, методи та форми організації морального виховання старших підлітків у поліетнічному учнівському середовищі ЗОШ. Розроблено відповідну функціональну модель та запропоновано методику її реалізації. Доведено, що ефективна реалізація морального виховання старших підлітків у разі поліетнічного учнівського середовища ЗОШ можлива у разі організації процесу морального виховання старших підлітків, упровадження інноваційного змісту, комплексу форм, методів та педагогічних умов морального виховання, побудованого з урахуванням вікових та етнокультурних особливостей старших підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА368425

Рубрики:

      
20.

Комар Т.В. 
Особистісна рефлексія як чинник соціального становлення підлітків: Автореф. дис. канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.В. Комар ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 18 с.: табл. — укp.

Виявлено структурне місце рефлексії в загальній системі самосвідомості підлітків, з'ясовано можливості використання спеціальних інструментальних засобів з метою формування рефлексії та її прояву в діяльності, поглиблено уявлення про механізми та психологічні особливості становлення рефлексії підлітків, уточнено механізми засвоєння підлітками соціальних цінностей і їх залучення до процесу рефлексії. Процес підліткової соціалізації перетворюється зі стихійно-самодостатнього на цілеспрямований і визначений особистісними пріоритетами. Розроблено й апробовано оригінальну методику діагностики розвитку підліткової рефлексії. Створено комплекс формуючих засобів, залучення яких сприяє розвитку даної психологічної здатності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.510.2 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА327812

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського