Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (32)Реферативна база даних (1615)Книжкові видання та компакт-диски (26)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=ВМІННЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 219
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Василенко Л.М. 
Взаємодія вокального і методичного компонентів у процесі професійної підготовки майбутнього вчителя музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.М. Василенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Грунтуючись на теоретичному узагальненні змісту вокального та методичного компонентів професійного становлення студентів, визначено сутність їх вокально-методичної підготовки та виявлено її компоненти: мотиваційно-цільовий, інформаційно-пізнавальний, операціонально-технологічний та рефлексивно-аналізуючий. Науково обгрунтовано та експериментально перевірено змістовно-структурну модель забезпечення взаємодії вокальної та методичної підготовки майбутніх спеціалістів, яка, реалізуючи сукупність педагогічних принципів, умов і технологічних засобів, концентрує пізнавальну та діяльнісно-творчу активність майбутніх учителів музики на вироблення особистісної зацікавленості процесом вокального навчання школярів, досягнення власної вокально-виконавської майстерності, засвоєння методичних концепцій вокального навчання та оволодіння практичними вміннями співацького розвитку учнів, розвиток здатності до адекватної самооцінки у вокально-методичній діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-7р(4УКР)32-34 +
Шифр НБУВ: РА323145

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Бадер В.І. 
Взаємозв'язок у розвитку усного і писемного мовлення молодших школярів: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / В.І. Бадер ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 36 с. — укp.

Вперше науково обгрунтовано систему навчання усного й писемного стилістично диференційованого зв'язного мовлення молодших школярів, яка відображає зміст і форми педагогічного впливу на процес формування культури усного та писемного мовлення з урахуванням екстралінгвістичних та інтралінгвістичних факторів. Розроблено методику навчання усного та писемного мовлення у функціонально-стилістичному аспекті: зміст, форми, методи та прийоми, систему вправ. Досліджено проблему формування умінь і навичок молодших школярів сприймати, розуміти та продукувати усні й писемні тексти. Запропоновано систему уроків розвитку усного і писемного зв'язного мовлення, доведено, що мовленнєві вміння та навички учнів формуються саме в процесі роботи над текстами усної та писемної форм мовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-911.322 +
Шифр НБУВ: РА331809

      
3.

Привалова С. П. 
Вивчення мови художнього твору на уроках української літератури в старших класах: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / С. П. Привалова ; АПН України, Ін-т педагогіки. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Запропоновано теоретично обгрунтовану й експериментально перевірену методику вивчення мови художнього твору на уроках української літератури в старших класах. Визначено психолого-педагогічні та методичні умови розвитку в учнів старших класів вмінь аналізувати мову художніх текстів. Обгрунтовано критерії та рівні сформованості в учнів старших класів відповідних вмінь. Доведено, що розроблена методика передбачає засвоєння старшокласниками мовознавчих і літературознавчих понять про мову художніх творів. Розроблено методику роботи над вивченням мови художнього тексту старшокласниками як твору словесного мистецтва, яка базується на практичному застосуванні ефективних методів і методичних прийомів на уроках української літератури. Дана методика формує вміння аналізувати мову художніх творів, сприяє розвитку самостійності, зв'язного мовлення, творчих літературних здібностей старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.171 р20 + Ш5(4УКР) р20
Шифр НБУВ: РА369764 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Дяченко Т.О. 
Визначення конкурентоспроможності автотранспортних підприємств та стратегії її підвищення: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.04 / Т.О. Дяченко ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання оцінки конкурентоспроможності автотранспортних підприємств, а також напрями її підвищення. Розкрито суть поняття "конкурентоспроможність" стосовно автотранспортного підприємства, яка характеризується достатньою гнучкістю та вмінням адаптуватися до змін зовнішніх і внутрішніх економічних умов, а також є віддзеркаленням успіху (невдач) усіх підрозділів діяльності підприємства. Розроблено класифікацію основних факторів конкурентоспроможності автотранспортних підприємств, та фактори, що не контролюються. Запропоновано систему показників для визначення конкурентоспроможності автопідприємств. Доведено, що найбільш ефективним за сучасних умов є орієнтація на фінансові показники діяльності автотранспортних підприємств, покладені в основу розрахунку комплексного коефіцієнта конкурентоспроможності. Висвітлено методику оцінки конкурентоспроможності, а також стратегії розвитку та напрями підвищення конкурентоспроможності досліджуваних вантажних автотранспортних підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)373.3-13
Шифр НБУВ: РА319312 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Морозов М.О. 
Виховання віруючих військовослужбовців Прикордонних військ України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 20.02.02 / М.О. Морозов ; Нац. акад. Прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2000. — 18 с. — укp.

Розроблено та науково обгрунтовано форми і методи виховання віруючих військовослужбовців. Виявлено рівні сформованості вміння командирів підрозділів організовувати виховний процес із віруючими військовослужбовцями. Науково обгрунтовано структурну модель даного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц68,8(4Укр)1-42 + Э29(4УКР)-115.4
Шифр НБУВ: РА310660 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
6.

Мозгова Л. А. 
Гендерна складова методики навчання української літератури у старшій школі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. А. Мозгова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Введено в практику типи діалогів: діалог між авторським розумінням тендерних ролей й учнівським; між народним уявленням про ролі жінки та чоловіка у суспільному розвитку й осмисленням даних ролей у тексті; діалог між учителем як носієм тендерної ідентичності й учнем як особистістю тощо. Надано новий тип заняття - урок-гендерне дослідження. Запропоновано технологію прочитання української літератури, яка підвищує продуктивність інтерпретаційної діяльності учнів, закладає вміння здійснювати аналіз художнього твору на засадах тендерної критики, сприяє формуванню "Я-ідентичності" учня та вихованню культури взаємин між протилежними статями, що базується на традиціях родинної педагогіки й етнопедагогіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20
Шифр НБУВ: РА372993 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Городнича Л.В. 
Диференційоване навчання молодших школярів аудіювання англійського мовлення з використанням комп'ютера: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.В. Городнича ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2009. — 23 с. — укp.

Досліджено методику диференційованого навчання учнів IV класів спеціалізованої школи з поглибленим вивченням іноземних мов англомовного аудіювання з використанням комп'ютерної програми. Розкрито психолого-педагогічні передумови та особливості англомовного аудіювання. Проаналізовано та відібрано текстовий матеріал, на підставі якого формуються аудитивні навички та вміння. Приділено увагу формуванню та вдосконаленню інтонаційно-вимовних, лексичних та граматичних навичок аудіювання та розвитку мовленнєвих умінь. Узагальнено вимоги до відбору автентичних текстів для створення бази аудіотекстів комп'ютерної програми та навчання аудіювання молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-911.33 +
Шифр НБУВ: РА366952

Рубрики:

      
8.

Руденко М.П. 
Домашній експеримент в навчанні фізики учнів основної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.П. Руденко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Систематизовано й узагальнено критерії відбору домашніх експериментальних завдань з фізики. Розроблено систему таких завдань, які доповнюють та продовжують класні лабораторні роботи, для учнів 7 - 8 класів і методику її застосування. Встановлено, що запропонована система диференційованих домашніх завдань з фізики сприяє підвищенню рівня знань учнів, активізації їх пізнавальної діяльності та формуванню узагальненого експериментального вміння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)21.363,022
Шифр НБУВ: РА311320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
9.

Лановик Т.А. 
Збагачення словникового запасу учнів 5 - 7 класів у процесі роботи над текстом художнього твору: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.А. Лановик ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Розглянуто лінгвістичні, дидактичні та методичні засади проведення словникової роботи у зпроцесі вивчення української літератури. Встановлено, що особливо ефективним є з'ясування значення слова безпосередньо у тексті, робота з укладеним тлумачним словником, усний та письмовий перекази. Зважаючи на вікові особливості учнів, розроблено методичну систему навчання, яка сприяє збагаченню їх словникового запасу на основі програмних творів, передбачає його поповнення під час вступних занять, розповіді про біографію письменника, усвідомлення значення слова через ускладнений словник, закріплення нових слів під час виразного читання, усного або письмового складання словосполучень і речень, переказування, написання творів, письмових відповідей на запитання, добору цитат тощо. Збагачення словникового запасу молодших підлітків ефективне за умов, якщо воно здійснюється цілеспрямовано, систематично на кожному уроці. Доведено, що учень тоді знаходить незрозумілі слова у тексті та з'ясовує їх значення, коли у нього є попередній досвід у виконанні завдань, а також сформовано певні вміння та навички. Запропоновано систему роботи над збагаченням активного та пасивного словника учнів, ефективність якої обгрунтовано теоретичного та підтверджено практично.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-33
Шифр НБУВ: РА319500 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Рекун Н.М. 
Зміст і організація навчання англійської мови в старших класах економічного профілю: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.М. Рекун ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2008. — 24 с. — укp.

Досліджено теоретичні передумови профільного навчання старшокласників іноземної мови й уточнено комплексну мету навчання ділової англійської мови як завдання формувати в учнів допрофесійну комунікативну компетенцію фахівців-економістів щодо володіння англійською мовою. На підставі аналізу компонентного складу змісту навчання іноземної мови учнів старших класів запропоновано здійснювати послідовний відбір комунікативного, лінгвістичного та психологічного компонентів профільного змісту навчання англійської мови. Конкретизовано тематику, локалізацію спілкування, комунікативну роль і функції для навчання старшокласників ділової англійської мови. Детально описано вміння за всіх видів мовленнєвої діяльності для формування допрофесійної компетенції оволодіння англійською мовою фахівцями-економістами. Створено три варіативні моделі організації навчання ділової англійської мови за умов старшої школи. Розроблено й апробовано факультативний курс ділової англійської мови для даних учнів, показано ефективність профільного навчання на базі відібраного змісту. Сформульовано методичні рекомендації щодо організації профільного навчання англійської мови у старшій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912 +
Шифр НБУВ: РА356094

Рубрики:

      
11.

Пашко Т.А. 
Індивідуальні особливості емоційного самоконтролю старшокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.А. Пашко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 20 с.: рис. — укp.

Розкрито суть поняття емоційного самоконтролю як здатності людини виявляти, ідентифікувати та коригувати будь-які свої емоційні прояви. Розроблено теоретичну модель емоційного самоконтролю та розглянуто комплекс методик для його діагностики. Експериментально визначено психологічні детермінанти емоційного самоконтролю старшокласників, зокрема, особистісну рефлексію, емоційний інтелект, вольові якості особистості, мотивацію самоповаги та мотивацію досягнення. З врахуванням даних чинників створено й апробовано програму розвитку вмінь самоконтролю емоцій. Виділено три типи емоційності старшокласників залежно від їх вміння контролювати власні емоційні прояви.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.522-39 + Ю983.402.3 + Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА335990

Рубрики:

      
12.

Кондратюк С.М. 
Інтегративний підхід до виховання у молодших школярів здорового способу життя: Автореф. дис... канд. пед. наук.: 13.00.07 / С.М. Кондратюк ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано зміст, форми, методи та організаційно-педагогічні умови виховання у молодших школярів почуття необхідності ведення здорового способу життя. Запропоновано модель інтегративного підходу до їх виховання, що оптимізує даний процес. Досліджено ефективність впливу інтегративного підходу на рівень знань, умінь і навичок здорового способу життя, фізичний розвиток і підготовленість до навчально-виховного процесу. Розроблено методичні рекомендації щодо виховання у молодших школярів вміння вести здоровий спосіб життя для батьків, учителів і дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5 +
Шифр НБУВ: РА324479

Рубрики:

      
13.

Кратасюк Л. М. 
Інтерактивні методи в навчанні учнів 5 - 6 класів створювати тексти різних типів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. М. Кратасюк ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему інтерактивних методів у навчанні учнів V - VI класів створювати тексти різних типів. Розглянуто психолого-педагогічні, психолінгвістичні та лінгводидактичні засади формування в учнів V - VI класів умінь створювати тексти різних типів, стилів і жанрів. Проаналізовано основні категорії лінгвістики тексту, з'ясовано поняття "текстотворча діяльність", "текстотворча компетентність", "текстотворчі вміння". Охарактеризовано зміст понять "інтерактивне навчання в системі особистісно зорієнтованої освіти", "інтеріактивні методи, прийоми та форми навчання". Розкрито теоретичні основи формування вмінь створювати тексти за допомогою інтерактивних методів, прийомів і форм навчання на уроках української мови в V - VI класах. Визначено специфіку інтерактивних методів (когнітивних, креативних, релаксаційних, оргдіяльнісних) для формування в учнів V - VI класів умінь створювати тексти різних типів. Розроблено критерії та детерміновано рівні сформованості текстотворчих умінь в учнів V- VI класів. Теоретично обгрунтовано, створено й експериментально перевірено методику формування в учнів V- VI класів умінь створювати тексти різних типів за допомогою інтерактивних методів, прийомів і форм навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.370
Шифр НБУВ: РА384496 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Фатурова В.М. 
Інтернет-середовище як фактор психологічного розвитку комунікативного потенціалу особистості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.М. Фатурова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 21 с.: рис., табл. — укp.

Досліджено комунікативний потенціал студентів-користувачів Інтернет-середовища та особливості його цілеспрямованого формування і розвитку. Обгрунтовано теоретичну модель і способи практичного застосування методів розвитку комунікативного потенціалу молоді у форматі студентського Інтернет-клубу засобами нових інформаційних технологій, Інтернету. Розроблено програму занять у формі соціально-психологічного тренінгу, опосередкованого Інтернетом. Розкрито ціннісну детермінацію Інтернет-діяльності студентської молоді, з'ясовано мотиваційні чинники її звернення до комунікативно-пізнавальної бази Інтернет-середовища. Експліковано наявні та створено нові продуктивні схеми пізнання студентами особистості партнерів спілкування, освоєння особистісної рефлексії, вироблення вміння адекватно виражати та диференціювати власні почуття, психоемоційні стани та настрої в процесі комунікації з віртуальними партнерами (в Інтернеті) та в реальному спілкуванні, визначено шляхи і методи розвитку складових комунікативного потенціалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10-9 + Ч481.382 +
Шифр НБУВ: РА329751

Рубрики:

      
15.

Гунда Г.В. 
Лабораторні заняття з педагогіки в системі загальнопедагогічної підготовки вчителя в університеті: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Г.В. Гунда ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2001. — 20 с.: рис. — укp.

На базі історико-педагогічного аналізу виявлено етапи та сучасні тенденції розвитку форм занять з педагогічних дисциплін у вітчизняній практиці. Обгрунтовано місце та роль, провідні функції лабораторних занять з педагогіки у процесі підготовки вчителя. Висвітлено види лабораторних занять, дидактичні умови ефективності їх застосування. За характером навчально-дослідницької діяльності студентів виділено такі заняття: діагностування, спостереження, апробація, вивчення педагогічного досвіду. Обгрунтовано концепцію змісту та структури лабораторного практикуму з педагогіки, підпорядковані розкриттю сутності основних компонентів технологічного підходу до педагогічної діяльності. Виявлено педагогічні умови впровадження практикуму до навчального процесу. Експериментально підтверджено доцільність поетапного формування дослідницьких умінь і досвіду технологічно організованої діяльності. Доведено, що розроблений практикум сприяє підвищенню рівня підготовки студентів за педагогічними знаннями, вміннями, професійно-педагогічною спрямованістю та психологічною готовністю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.266.2 + Ч489.511.266.2
Шифр НБУВ: РА314088 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
16.

Дмитрук О.Ю. 
Ландшафтно-урбанізаційні системи України: Автореф. дис... д-ра географ. наук: 11.00.11 / О.Ю. Дмитрук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 39 с. — укp.

Розроблено теорію та методологію урбанізаційного ландшафтознавства як інтегративного конструктивно-географічного напряму сучасної географічної науки. Визначено предметно-об'єктне поле, міжпредметні наукові зв'язки та інтеграційний потенціал урбанізаційного ландшафтознавства. Виявлено та проаналізовано основні закономірності геопросторової організації та особливості функціонування ландшафтно-урбанізаційних систем (ЛУС). Розроблено й обгрунтовано класифікацію ЛУС. Сформульовано принципи та підходи до математично-просторового та комп'ютерного моделювання ЛУС. Визначено основні умови реалізації моделі геоменеджменту ЛУС, а також завдання та напрями розвитку та вдосконалення її підсистем. Розкрито зміст та розроблено завдання професійної підготовки фахівців з геоменеджменту ЛУС, визначено їх основні виробничі функції, типові задачі діяльності, необхідні знання та вміння за змістовими блоками фахового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д821 +
Шифр НБУВ: РА337234

Рубрики:

      
17.

Токмань Г.Л. 
Методика викладання української літератури в старшій школі на екзистенціально-діалогічних засадах: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Г.Л. Токмань ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 42 с. — укp.

Наведено теоретично обгрунтовану та експериментально перевірену методичну систему, яка дає змогу учителеві-словеснику ініціювати екзистенційний розвиток учнів, формувати їх інтерпретаційну свідомість і проводити її естетизацію, виявляти та розвивати творчі філологічні та белетристичні здібності, виховувати вміння спілкуватися, а також досягати розуміння діалогічної природи твору мистецтва. Встановлено, що навчальний процес є ефективнішим, якщо викладання ведеться на засадах діалогізму та проблемності; проводиться дослідження на межі з психологією та філософією; створюються ситуації індивідуального вибору у разі аналізу твору; вводяться такі навчальні технології, як інтерактивна технологія, евристика, сугестопедія, продуктивне та концентроване навчання, модульно-розвиваюча система; застосовуються елементи літературознавчих методів дослідження; впроваджуються такі типи знань, як проблемні семінари, історичні дослідження, літературні дискусії; реалізується система завдань і творів, працюючи над якими, учень вступає в особистісний діалог з художнім текстом; діалогічно виявляються літературні напрямки. Зазначено, що дана методика базується на рівнях парадигми, технології та моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р20 +
Шифр НБУВ: РА323154

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Бубнова Д.В. 
Методика навчання ділового спілкування англійською мовою студентів старших курсів вищих технічних навчальних закладів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Д.В. Бубнова ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2007. — 24 с. — укp.

Розроблено й апробовано ефективну методику навчання студентів старших курсів вищих технічних навчальних закладів (ВТНЗ) усного ділового спілкування (ДС) англійською мовою (на прикладі спеціальності "атомна енергетика"). Визначено сутність поняття усного ділового спілкування інженерів-ядерників англійською мовою. Розглянуто мовленнєву діяльність в усному ДС англійською мовою та необхідні для його здійснення вміння аудіювання і говоріння. Запропоновано систему лінгвометодичних принципів навчання ДС англійською мовою у технічному ВНЗ. Визначено зміст ДС інженерів-ядерників: сфери спілкування, макроситуації та типові комунікативні ситуації. Розроблено систему критеріїв оцінки діалогічного ДС студентів спеціальності "атомна енергетика". Теоретично обгрунтовано та практично перевірено комплекс вправ для навчання майбутніх інженерів-ядерників усного ДС англійською мовою, показано пріоритетну роль аудіювання у даному процесі. Експериментально підтверджено ефективність запропонованої методики навчання студентів старших курсів ВТНЗ ДС англійською мовою, наведено методичні рекомендації щодо організації та підвищення ефективності навчального процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.37 +
Шифр НБУВ: РА352790

Рубрики:

      
19.

Тихонська Н.І. 
Методика навчання мови фізики учнів середньої загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.І. Тихонська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Запропоновано новий підхід щодо розробки методики навчання мови фізики учнів середньої загальноосвітньої школи, у якому вперше враховано концептуальні положення єдиної теорії психічних процесів щодо двомовного характеру мислення. Зроблено висновок, що формування в учнів вміння узгоджувати мовленнєві й образні структури як складові мови фізики є основою розуміння навчального матеріалу. Сформульовано визначення поняття мови фізики як системи знаково-символічних засобів, які використовуються в навчальному процесі, пов'язаному з вивченням фізики. Здійснено їх поділ на нормативні й індивідуальні (за усталеністю та сферою вживання), а також на мовленнєві й образні (за характером сприйняття). Особливу увагу приділено дослідженню символотворчості учнів для потреб комунікації та мислення. Встановлено, що творчість у мовній сфері дозволяє школярам активно опановувати культурні мовні норми. Обгрунтовано необхідність ознайомлення учнів із синтаксичними засобами навчальних фізичних текстів, встановлення міжпредметних зв'язків "мовного" спрямування (на матеріалі математики, хімії, мовознавства), використання у процесі розв'язування фізичних задач методу ключових слів для засвоєння термінів. Визначено напрямки використання новітніх інформаційних технологій для навчання учнів мови фізики, пов'язані з можливостями мультимедіа, розроблено відповідні програмні засоби. Експериментально доведено, що врахування двомовності розумових процесів, зокрема, виконання учнями спеціальних завдань на перекодування навчальної інформації у різні форми, сприяє розвитку їх розумових здібностей та формуванню дієвих фізичних знань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 в3,022 + В3 р(4УКР)2-3,022 +
Шифр НБУВ: РА353872

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Свиридюк В.П. 
Методика навчання німецького писемного мовлення студентів-заочників вищих мовних навчальних закладів на основі використання дистанційного курсу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.П. Свиридюк ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано психолого-педагогічні засади застосування дистанційного навчання в оволодінні студентами-заочниками іноземних мов і методику навчання академічного писемного мовлення (АПМ) і розроблено дистанційний курс для навчання студентів-заочників вищого мовного навчального закладу написання реферату німецькою мовою. Узагальнено теоретичні засади навчання написання реферату, а також його суть, цілі, зміст, структуру та вміння, необхідні для його укладання. Досліджено аспект самостійного оволодіння ПМ за середнього ступеня навчання студентів-заочників за умов дистанційного навчання з урахуванням міжпредметної координації з теоретичними філологічними дисциплінами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-913.33 +
Шифр НБУВ: РА349372

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського