Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (29)Реферативна база даних (276)Книжкові видання та компакт-диски (78)
Пошуковий запит: (<.>K=ГЕТЬМАНАТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 40
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єрмолаєв В.М. 
Вищі представницькі органи влади в Україні (історико-правове дослідження): Автореф. дис... д-ра юрид. наук: 12.00.01 / В.М. Єрмолаєв ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2006. — 40 с. — укp.

Проведено аналіз формування та розвитку теорії народного представництва. Вивчено витоки народовладдя та ставно-представницьких органів у Київській Русі, сеймовий досвід польсько-литовського періоду та Ради на Гетьманщині (склад, компетенцію, порядок роботи), а також українське представництво у парламентських установах Австро-Угорщини та Державній думі Росії. Значну увагу приділено становленню вітчизняного парламентаризму у добу національно-визвольних змагань 1917 - 1920-х рр., зокрема, формуванню складу та представництва, організаційних структур, компетенції, функцій та порядку роботи Української Центральної Ради; ідеям і спробам скликання народного представництва доби Гетьманату та Директорії; розвитку парламентаризму в ЗУНР, започаткуванню радянських вищих представницьких органів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)-523.1 + Х809(4УКР)62-1 +
Шифр НБУВ: РА343907

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Єфремова Н.В. 
Розвиток конституційного законодавства в Україні (1917 - 1920): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Н.В. Єфремова ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено процес конституційного будівництва в Українській Народній Республіці, Українській Державі періоду Гетьманату, Західноукраїнській Народній Республіці та Українській Народній Республіці періоду Директорії, окрім радянського періоду, а також їх нормативно-правову і нормативно-проектну базу до 1920 р. включно. Розкрито причини, що негативно вплинули на розвиток української державності у 1917 - 1920 рр. Особливу увагу приділено вивченню проектів конституції Української Держави часів Гетьманату, де вперше було здійснено глибокий правовий аналіз двох раніше неопублікованих проектів конституції, встановлено їх авторство.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4Укр)611/612-3 + Т3(4Укр)612-5
Шифр НБУВ: РА319442 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Іванова А.Ю. 
Законодавчий процес і законодавча техніка у період Центральної Ради, Гетьманату та Директорії: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / А.Ю. Іванова ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Проведено комплексний історико-правовий аналіз становлення та розвитку законодавчого процесу й елементів законодавчої техніки у період Центральної Ради, Гетьманату П.Скоропадського та Директорії. Запропоновано визначення терміна "законодавчий процес". Висвітлено особливості здійснення та тенденції розвитку законодавчої процедури, зв'язки між законодавством, правила підготовки проектів законодавчих актів. Визначено характерні спільні риси законотворення для всіх досліджених державних утворень. Значну увагу приділено питанням запровадження української мови у нормотворчість, а також роботи стосовно систематизації законодавства 1917 - 1920 рр. Зроблено висновок, що характерною рисою законодавчого процесу у трьох державах, що існували на території України у 1917 - 1920 рр., була його наступність, а також постійний розвиток й удосконалення. Зазначено, що кожне нове державне утворення у межах запровадженої форми державної влади сприймало здобутки попереднього. Водночас залежність від форми державної влади, від політики, яку проводило нове державне утворення, гальмувало втілення у життя прогресивних ідей, їх розвиток, підвищення якісних характеристик законодавчого процесу, законодавчих механізмів у досліджений період та нормативно-правових актів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)611/612-523 +
Шифр НБУВ: РА338234

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Іваньков І.В. 
Тюремні установи в Україні в системі карально-охоронного механізму держави (кінець ХІХ - середина ХХ ст.): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / І.В. Іваньков ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Розглянуто історико-правові проблеми становлення, розвитку та практичної діяльності системи органів й установ виконання покарань України як складової частини карально-охоронного механізму. Установлено, що Головне тюремне управління виникло та зміцнилось як орган виконавчої влади державного апарату царської Росії, основу діяльності якого становили організаційні функції стосовно налагодження діяльності з забезпечення одноманітних умов виконання кримінальних покарань на всій території імперії, у тому числі в Україні. Вивчено правові засади діяльності системи виконання кримінальних покарань за часів перебування при владі Тимчасового уряду, Української Центральної Ради, Гетьманату та Директорії. З часом, у радянський період існування, перебуваючи у підпорядкуванні НКВС, поєднавши у своїй компетенції правоохоронні та репресивно-каральні функції, система виконання покарань вийшла з фактичного підпорядкування органів влади та управління республіки й перетворилась на знаряддя вирішення соціально-політичних і економічних проблем в Україні шляхом беззастережних репресивних заходів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)51/52-628.402 + Х628.402.12 + Х884.9(4УКР)021-1 +
Шифр НБУВ: РА340837

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Аль-Саеді Х. С. 
Дисциплінарна відповідальність державних службовців за законодавством Іраку та України / Х. С. Аль-Саеді. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації здійснено комплексне та системне дослідження дисциплінарної відповідальності державних службовців за законодавством Іраку та України.Об'єктом дослідження є суспільні відносини в сфері державної служби Іраку та України. Предметом дослідження є дисциплінарна відповідальність державних службовців за законодавством Іраку та України.У вступі дисертації обґрунтовано актуальність обраної теми; сформульовано мету та основні задачі дослідження; окреслено зв'язок обраного напрямку з державними програмними актами, науково-дослідними планами, проектами та темами; сформульовано наукову новизну та вказано про практичне значення одержаних результатів, наведено дані про особистий внесок здобувача, публікації та впровадження результатів досліджень.В першому розділі роботи проаналізовано теоретико-правові й нормативні основи поняття державного службовця та дисциплінарної відповідальності державного службовця в Іраку та Україні, визначивши еволюційний розвиток законодавчого визначення поняття державного службовця в цих країнах, дослідивши поняття та види державних службовців, а також розкривши зміст інституту дисциплінарної відповідальності державних службовців в іракському й українському праві та схарактеризувавши види такої відповідальності.Запропоновано еволюційний розвиток законодавчого визначення поняття державного службовця в Іраку представити такими періодами: 1) королівська епоха (1925-1958 рр.), якій характерний розвиток державної служби шляхом збільшення чисельності службовців та зростання державних потреб, що сприяли прийняттю нового закону про державну службу, який став більш якісним доповненням у питаннях, які до цього були неврегульованими; 2) республіканська епоха (1958-2003 рр.), яка відзначилася ліквідацією центрального органу державної служби з розподіленням його повноважень між відповідними міністерствами; 3) епоха пост-окупації та змін (2003 р. – теперішній час), що характеризується прийняттям ряду нормативно-правових актів, які урегульовують відносини на державній службі, визначають правовий статус державного службовця та встановлюють систему органів державної служби.В Україні періодизацію формування нормативно-правової основи державної служби, в тому числі сутності державного службовця, запропоновано представляти такими історичними періодами: 1) період Гетьманату Петра Скоропадського (1918-1919 рр.); 2) радянський період української державності (1919-1991 рр.); 3) період незалежності України (1991 р. - теп. час).Встановлено, що систему нормативних засобів, що сприяють виокремленню й характеристиці сутності поняття «державний службовець» в Іраку складають: 1) нормативні положення базового закону про державну службу; 2) положення інших законодавчих актів в галузі державної служби; 3) положення загальних нормативно-правових актів. Тоді як в Україні таку систему для досягнення вказаної мети складають норми базового спеціального закону про державну службу.На підставі визначених ознак сформульовано поняття державного службовця Іраку у широкому та вузькому значенні. У вузькому значенні – особа, яка володіє національним мандатом, прийнята на службу на конкурсних засадах й постійній основі у штат державного апарату для виконання обов'язків в інтересах суспільства і громадян, утримується за рахунок коштів держави; у широкому значенні – особа, прийнята на службу в установи державного сектору.Аргументовано доцільність переглянути наявну широку концепцію розуміння державної служби в Іраку, й ґрунтуючись на державних підходах провідних європейських країн та України, запропоновано впровадити й використовувати в науці адміністративного права Іраку термін «публічна служба». Крім того, доводиться раціональність розмежовувати категорії працівників, які проходять службу в управлінському державному апараті й виконують державні владні функції, та працівників, які виконують роботу в державних підприємствах, установах, організаціях без державних владних повноважень (функції забезпечення).Доведено існування такого виду державної служби, як цивільна державна служба. Запропоновано види державних службовців класифікувати за ознакою характеру виконуваних завдань на: а) державні цивільні службовці; б) державні службовці, які виконують завдання та функції особливого характеру (мілітаризовані державні службовці).^UThe complex and systematic research of disciplinary responsibility of civil servants under the legislation of Iraq and Ukraine is carried out in the dissertation.The object of the study is public relations in the field of civil service in Iraq and Ukraine.The subject of the study is the disciplinary responsibility of civil servants under the legislation of Iraq and Ukraine.The relevance of the chosen topic is substantiated in the introduction of the dissertation; the purpose and main tasks of the research are formulated; the connection of the chosen direction with the state program acts, research plans, projects and themes is outlined; the scientific novelty is formulated and the practical significance of the obtained results is indicated, the data on the applicant's personal contribution, publications and implementation of research results are given.In the first section of the scientific work, the theoretical and legal and regulatory framework of the concept of civil servant and disciplinary responsibility of a civil servant in Iraq and Ukraine is analyzed, identifying the evolutionary development of the legislative definition of the concept of civil servant in these countries, studying the concepts and types of civil servants, and disclosing the content of the institution of disciplinary responsibility of civil servants in Iraqi and Ukrainian law and characterizing the types of such responsibility.The evolutionary development of the legislative definition of the concept of a civil servant in Iraq is proposed to present in the following periods: 1) the royal epoch (1925-1958), which is characterized by the development of civil service by increasing the number of employees and increasing public needs, which contributed to the adoption of a new law on civil service, which became a better addition to previously unresolved issues; 2) the republican epoch (1958-2003), which was marked by the liquidation of the central body of civil service with the distribution of its powers among the relevant ministries; 3) the epoch of post-occupation and change (2003 – present time), which is characterized by the adoption of a number of regulations that regulate relations in the civil service, determine the legal status of a civil servant and establish a system of civil service bodies.In Ukraine the periodization of formation of the regulatory framework of the civil service including the essence of a civil servant is suggested to be represented by the following historical periods: 1) the period of the Hetmanate of Petro Skoropadskyi (1918-1919); 2) the Soviet period of Ukrainian statehood (1919-1991); 3) the period of independence of Ukraine (1991 – present time).It is established that the system of normative means that contribute to the separation and characterization of the essence of the concept of “civil servant” in Iraq consists of: 1) normative provisions of the basic law on civil service; 2) provisions of other legislative acts in the field of civil service; 3) provisions of general regulations. In Ukraine such system consists of the norms of the basic special law on civil service to achieve this goal.On the basis of the defined features, the concept of an Iraqi civil servant in a broad and narrow sense is formulated. In a narrow sense it is a person with a national mandate, recruited through competition and on a permanent basis in the staff of the state apparatus to perform duties in the interests of society and citizens, and is supported by the state; in a broad sense it is a person recruited to public sector institutions.The expediency of revising the existing broad concept of understanding the civil service in Iraq was argued, and based on the state approaches of leading European countries and Ukraine, it was suggested to introduce and use the term “public service” in the science of Iraqi administrative law. In addition, the rationality to distinguish categories of employees who serve in the state administration and perform state power functions, and employees who work in state enterprises, institutions, organizations without state power (support functions) is demonstrated.The existence of such a type of civil service as state civil service has been proved. It is proposed to classify the types of civil servants on the basis of the nature of the tasks performed into: a) civil officers; b) civil servants who perform tasks and functions of a special nature (militarized civil servants).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Анісімов К.В. 
Однострої збройних сил України періоду національних змагань 1917 - 1920 р.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / К.В. Анісімов ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2002. — 19 с. — укp.

З'ясовано роль внутрішніх і зовнішніх економічних, політичних і культурних чинників, які впливали на створення комплексу однострійного одягу збройних сил часів Української революції, грунтуючись на аналізі опублікованої літератури, архівних джерел учасників подій: військовослужбовців формувань Центральної Ради, Гетьманату, УНР і ЗУНР, ворожих вояків (червоних, білих, біло-зелених, польських жовнірів), бійців та офіцерів експедиційних корпусів четвертного союзу та Антанти. Проаналізовано та порівняно використання культурного чинника свідомості українського народу на прикладах створення зразків одягу національних збройних сил України. Досліджено регіональні особливості військової культури, охарактеризовано її основні елементи у різних регіонах України, вплив на них політичних і національних чинників. Визначено роль ідеологічних факторів у формуванні нових зразків бойових одностроїв України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)612-54 + Ц4,8(4Укр)1:612-243.6
Шифр НБУВ: РА319481 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Антонишин А.П. 
Поділля в добу гетьманату П. Скоропадського: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / А.П. Антонишин ; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. І.Огієнка. — Кам'янець-Поділ., 2010. — 19 с. — укp.

Досліджено історію Поділля у добу Гетьманату П. Скоропадського. На підставі узагальнення архівних матеріалів, історіографії, опублікованих джерел і наукових публікацій проаналізовано суспільно-політичні, соціально-економічні та культурно-освітні процеси у Подільській губернії у період Української Держави. Визначено причини та висвітлено перебіг встановлення Гетьманату у регіоні. Розглянуто діяльність уряду Української Держави, спрямовану на вирішення кадрових, адміністративних і соціальних проблем. Розкрито роль і внесок гетьманської влади у відновлення сільськогосподарського та торгово-промислового потенціалу Поділля. Охарактеризовано науково-освітню та культурно-мистецьку діяльність влади, культурних, громадсько-просвітницьких товариств у регіоні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР348)611
Шифр НБУВ: РА371566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Бабічева О.С. 
Анархізм та повстанський рух в Центральній та Південно-Східній Україні в період національно-демократичної революції (1917 - 1921 рр.).: автореф. дис. ... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.С. Бабічева ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2010. — 18 с. — укp.

Визначено місце та роль анархістів і керованого ними повстанського руху в політичній структурі України на всіх етапах Української революції, ставлення анархістів до політики Центральної Ради, Гетьманату, Директорії, Радянської влади, боротьба повстанського руху керованого анархістами проти німецьких і австро-угорських окупантів, білогвардійського та націоналістичного рухів, організація анархістської держави - "Махновії", політичні репресії й інші методи політичної боротьби з боку радянського уряду анархо-повстанського руху, причини поразки анархістів на заключному етапі Української революції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-4 + Ф513(4УКР)61 + Ф69(4УКР)2'15 +
Шифр НБУВ: РА370128 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Бавико О.Є. 
Політична опозиція гетьманатові П.Скоропадського (квітень-грудень 1918р.): Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / О.Є. Бавико ; НАН України. Ін-т політ. і етнонац. дослідж. ім. І.Ф.Кураса. — К., 2007. — 16 с. — укp.

На прикладі діяльності політичних сил доби гетьманату П.Скоропадського досліджено визначальні чинники процесу оформлення та функціонування інституту політичної опозиції та домінантні характеристики її суб'єктів. В Українській Державі гетьмана П.Скоропадського існували різні типи політичної опозиції, основними з яких були легальна та нелегальна. Легальна опозиція - партії, які діяли за легітимними методами у межах існуючого правового поля. Нелегальну опозицію складали партії, які перейшли на нелегальне становище з метою організації збройної боротьби проти режиму. Неконструктивність стосунків між владою та опозицією спричиняла негативні результати для політичного режиму - більшість суб'єктів легальної опозиції перейшли на нелегальний стан і очолили антигетьманське повстання, яке усунуло гетьманський режим.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)611-34 + Ф043.21 +
Шифр НБУВ: РА351989

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Богуславська В.Г. 
Народна освіта України в добу національно-демократичної революції 1917 - 1920 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.Г. Богуславська ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2001. — 19 с. — укp.

Вперше висвітлено особливості національно-духовного визволення й відродження України. Виявлено специфічні риси шкільної справи за часів Центральної Ради, Гетьманату, Директорії УНР, частково радянської України. На підставі аналізу недоступних раніше архівних матеріалів досліджено концептуальні засади розвитку народної освіти та формування освітянської політики, питання підготовки вчительських кадрів для української школи, проаналізовано функціонування мережі навчальних закладів. Значну увагу приділено проблемі підготовки нової навчальної літератури й заходам щодо матеріально-технічного забезпечення освітніх закладів. Обговорено діяльність системи органів управління зазначеного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)61 + Т3(4Укр)61-7
Шифр НБУВ: РА316772 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Борисенко С.А. 
Українсько-російські відносини: квітень - грудень 1918 року: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / С.А. Борисенко ; НАН України. Ін-т укр. археографії та джерелознав. ім. М.С.Грушевського. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Висвітлено вплив на зовнішньополітичний курс Української Держави умов Брестського мирного договору та німецько-австрійської окупації. Проаналізовано формування концепції керівництва Гетьманату щодо стосунків з Українською Державою та правлячих кіл РРФСР. Досліджено ставлення до "російського питання" основних течій політичної еліти Української Держави. Розглянуто хід українсько-російських мирних переговорів та встановлення дипломатичних стосунків між обома сторонами, а також роль економічних і політико-ідеологічних факторів у розвитку переговорного процесу. Досліджено основні засади та форми відносин Української Держави з російськими нерадянськими територіальними утвореннями. Визначено рівень впливу міжнародних чинників на реалізацію Гетьманатом зовнішньої політики стосовно РРФСР. З'ясовано причини кардинальної зміни політичного курсу Української Держави на федеративну спілку з російськими монархічними колами та роль у цьому процесі П. Скоропадського.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)612-6 + Т3(2)612 +
Шифр НБУВ: РА327647

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Гай-Нижник П.П. 
Фінансова політика уряду української держави гетьмана П.Скоропадського (29 квітня - 14 грудня 1918 р.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / П.П. Гай-Нижник ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано комплекс документів з історії фінансової політики уряду України та створення національної грошової системи у період Гетьманату П.Скоропадського. Здійснено історіографічний і джерелознавчий аналіз маловідомих і невідомих архівних документів. Створено комплексну картину урядової фінансової політики у 1918 р. (емісійної, банківської, кредитної, податкової тощо). Відтворено структуру фінансово-адміністративних органів державного управління та влади, процес формування вітчизняної грошової системи в Українській Державі як складової створення національної фінансової системи доби визвольних змагань 1917 - 1923 рр. і загальноукраїнського державотворчого процесу. Розкрито їх теоретичні засади у контексті російської державно-фінансової структури та міжнародної фінансово-економічної думки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-5 + У03(4УКР)61
Шифр НБУВ: РА311665 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Гнатюк С.Л. 
Внутрішня політика Гетьманату П. Скоропадського (1918 р.): українська історіографія проблеми: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / С.Л. Гнатюк ; НАН України. Ін-т укр. археографії та джерелознав. ім. М.С.Грушевського. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Розглянуто, систематизовано, проаналізовано основні групи історіографічних джерел з проблеми дослідження української історіографії внутрішньої політики Гетьманату П.Скоропадського, визначено головні теоретичні напрями у її розробці, а також її концептуальні та методологічні засади. Показано негативний вплив ідеологічних догм та політичної боротьби на процеси вивчення та осмислення історії Української Держави. Висвітлено порівняльний аналіз оцінок і трактування внутрішньої політики Гетьманату П.Скоропадського, що сформувалися в межах різних теоретичних напрямків і груп. Розглянуто основні періоди розвитку історіографії проблеми. Визначено коло проблем, що потребують подальшого вивчення та наукової інтерпретації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)611-34
Шифр НБУВ: РА319781 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Горобець В.М. 
Проблема легітимації еліти козацької України в зовнішньополітичній діяльності Гетьманату: стосунки з Росією та Річчю Посполитою (1654 - 1665 рр.): Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.02 / В.М. Горобець ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2002. — 34 с. — укp.

Досліджено українсько-російські і українсько-польські відносини середини 1650-х - першої половини 1660-х рр. з врахуванням їх тісної взаємодії і взаємовпливів, на підставі аналізу широкої фактури міжнародних процесів Центрально-Східної Європи та в контексті пошуку елітою козацької України способів легітимації свого привілейованого становища. Встановлено, що вирішення проблеми легітимації нової еліти однією з головних домінант зовнішньополітичної діяльності Гетьманату. Проаналізовано вплив української зовнішньої політики на структуру військово-політичної рівноваги в Центрально-Східній Європі. Визначено рівень кореляції зовнішьополітичного курсу Гетьманату та регіональних процесів. Розглянуто існуючі характеристики вузлових питань українсько-російських та українсько-польських відносин. Запропоновано нове тлумачення суті суспільно-політичного протистояння на Лівобережжі на початку 1660-х рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)442-28/-29 + Т3(4Укр)442-6
Шифр НБУВ: РА318494 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Грибенко О.М. 
Державотворчі процеси в Наддніпрянській Україні 1917-1920 рр: історичний аспект: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.М. Грибенко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2007. — 20 с. — укp.

Вперше проведено комплексне дослідження державотворчих процесів, які відбувалися в Наддніпрянській Україні протягом 1917 - 1920 рр., виділено їх основні етапи, розкрито особливості та тенденції кожного з них. До наукового обігу введено раніше невідомі та маловідомі документи з досліджуваного питання. Розглянуто процеси формування та функціонування вищих органів влади, визначено їх статус і повноваження за часів Центральної Ради, Гетьманату, Директорії та в роки УСРР. Охарактеризовано структуру та форми діяльності вищих органів влади відповідно до стратегії політичних сил, представники яких входили до їх складу. Проаналізовано діяльність виконавчих органів влади щодо вирішення національного й аграрного питань. На базі вивчення документальних матеріалів доведено, що саме Українська Центральна Рада була інституцією, яка на початку XX ст. очолила національно-визвольний рух. Показано, що наявність протиборства політичних сил не сприяв утвердженню національно-демократичної моделі державності та послаблював позиції національно-визвольних сил. Встановлено причини поразки Центральної Ради, Гетьманату, Директорії, визначено особливості становлення й утвердження радянської моделі державності в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)611-3 +
Шифр НБУВ: РА351608

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Губа П.І. 
Періодична преса як джерело дослідження українського державотворчого процесу 1917 - 1920 рр.: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.06 / П.І. Губа ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 39 с. — укp.

Здійснено джерелознавчий аналіз матеріалів періодичної преси у контексті історії національно-визвольних змагань і державотвірних процесів в Україні у період 1917 - 1920 рр. Із використанням матеріалу газетної періодики, архівних і опублікованих документів шляхом критичного та порівняльного аналізу їх змісту розкрито форми, методи та засоби відображення державотвірного процесу на різних етапах Української революції. Досліджено загальні тенденції становлення та розвитку газетної періодики як історичного джерела. Здійснено класифікацію центральної та регіональної преси. Розкрито її інформаційний потенціал для з'ясування державницької місії Центральної Ради, Гетьманату та Директорії, їх внутрішньої та зовнішньої політики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т211(4УКР)61 + Ч612.3(4УКР)711 +
Шифр НБУВ: РА349559

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Данилевська О.М. 
Мовна політика Центральної Ради, Гетьманату та Директорії УНР: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / О.М. Данилевська ; НАН України. Ін-т укр. мови. — К., 2004. — 24 с. — укp.

Здійснено комплексний аналіз мовної політики Центральної Ради, Гетьманату та Директорії УНР у макросоціолінгвістичному аспекті. З'ясовано, що основними напрямами реалізації мовної політики досліджуваного періоду є статусне та корпусне мовне планування. Зазначено, що дана стратегія сприяла юридичному закріпленню статусу української мови як державної, істотному розширенню її функціональних можливостей, розгортанню кодифікаційних процесів, активізації мовознавчих досліджень. У законодавчому забезпеченні діяльності українських урядів виокремлено та систематизовано ряд директивних документів, на яких грунтувалися статусні заходи. Зроблено висновок про послідовність та наступність мовної політики Центральної Ради, Гетьманату, Директорії УНР. Проаналізовано участь держави у визначенні заходів корпусного планування. Як вияв корпусної мовної політики кваліфіковано діяльність тогочасних правописних і термінологічних комісій, видання термінологічних словників, директивні документи про використання української мови у діловодстві. Обгрунтовано вплив мовної політики Центральної Ради, Гетьманату, Директорії УНР на суспільну свідомість та мовну поведінку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.3 + Ш121(4УКР)6 + Ш141.4-013 +
Шифр НБУВ: РА331339

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Землянська В.В. 
Кримінально-процесуальне законодавство Центральної Ради, гетьманату Скоропадського та Директорії: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / В.В. Землянська ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Доведено, що суди та правоохоронні органи Центральної Ради, гетьманату Скоропадського та Директорії в своїй діяльності деякий час керувалися законами колишньої Російської імперії та тимчасового уряду, зокрема, "Уставом Уголовного Судопроизводства" 1864 р., які поступово було зміцнено та доповнено урядами Української Народної Республіки та Української держави. Встановлено, що нормативно-правові акти Центральної Ради, гетьманату Скоропадського та Директорії в галузі судочинства закріпили низку положень, відмінних від тих, що містилися у дореволюційному російському законодавстві, які стали принципово новими на той час: порядок формування судів, їх кількісний склад, відсутність присяжних засідателів під час судового розгляду справи та відмова законодавців від апеляційного оскарження вироку суду. Обгрунтовано положення, що важливою новацією закону Директорії "Про поступовання в штабних судах" є виділення порушення кримінальної справи в окрему стадію судочинства, яка згодом стала першою стадією в радянському та сучасному українському кримінальному процесі. Зазначено, що більшість нормативно-правових актів у галузі судочинства, прийнятих у періоди Центральної Ради, гетьманату Скоропадського та Директорії, не діяли внаслідок складної політичної ситуації в Україні та важких умов військового часу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)611/612-629.3 + Т3(4УКР)611-32
Шифр НБУВ: РА321032

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Козинець І.Ю. 
Державотворчі процеси на Волині в добу гетьманату П.Скоропадського: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / І.Ю. Козинець ; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. — Луцьк, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено процес формування виконавчих структур Волині, розкрито проблеми у роботі місцевої адміністрації й органів самоврядування та кроки влади на шляху виходу з адміністративної кризи. Висвітлено особливості впровадження соціально-економічної політики держави стосовно Волині та дії місцевої адміністрації з налагодження господарського механізму регіону. Проаналізовано роль Державної варти в нормалізації роботи місцевих виконавчих структур і забезпеченні правопорядку в губернії. Розкрито головні особливості у формуванні судових органів влади Волинської губернії. Показано суспільно-політичне життя краю в період діяльності гетьманської адміністрації, внесок і досягнення місцевих органів влади та самоврядування у національно-культурне відродження Волині.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР346)612-5 +
Шифр НБУВ: РА366262

Рубрики:

      
20.

Корівчак Л.Д. 
Лірика Миколи Чернявського. Проблеми поетики: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Л.Д. Корівчак ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено поетичні твори М. Чернявського. Висвітлено еволюцію його поглядів, охарактеризовано основні мотиви лірики, домінантні жанри й образи. Зроблено спробу розглянути поетичну творчість М. Чернявського у контексті української літератури кінця XIX - перших деятиріч XX ст., визначити стильову своєрідність його віршів, місце митця серед творців раннього українського модернізму. Проаналізовано суб'єктну форму "ліричний герой" у його творчості. Висвітлено філософські засади лірики М. Чернявського, його естетичні позиції. Через протиставлення понять "людина і суспільство" та "Людина і природа" досліджено одвічні проблеми людського буття. З'ясовано особливості художньої інтерпретації історії України, її сучасного та майбутнього. Події часів Гетьманату як символу української вольності М. Чернявський протиставляв пасивність сучасників, прагнув миру, рівності, національної свободи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Чернявський, М.Ф. 535 +
Шифр НБУВ: РА359603

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського