Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (6)Реферативна база даних (49)Книжкові видання та компакт-диски (26)
Пошуковий запит: (<.>K=ГОТИК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
1.

Білоус О.Ю. 
Готична традиція у літературі США та її трансформація у творчості Вокера Персі: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / О.Ю. Білоус ; НАН України, Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Проаналізовано онтологічний аспект готицизму, визначено його сучасний етичний та естетичний зміст, ускладнений психологічними, соціальними, епістемологічними концепціями. Досліджено особливості формування готичної традиції у літературі США у XIX - другій половині XX ст. з урахуванням впливу провідних літературних і філософських течій даного періоду. Проаналізовано творчість видатного американського романіста В.А. Персі, розкрито сутність його антропологічних, семіотичних, літературно-філософських побудов. Досліджено літературний феномен В.А. Персі як митця, що поєднує у своїй творчості літературу та філософську антропологію, культурні традиції США й Європи, класики та сучасності, художні твори якого є плідним полем естетичного функціонування субстрату готики та її модифікацій. Визначено структурно-змістові домінанти готики, показано їх дифузний, еклектичний та інтертекстуальний характер, виділено основні поетикальні й естетичні константи. Проаналізовано специфіку взаємодії готики з художніми течіями XIX ст. Розглянуто історію розвитку готичної традиції у літературі США на прикладі творчості Ч.Б. Брауна, Н. Готорна, Е.А. По та В. Фолкнера, досліджено її синкретичне поєднання з концепціями екзистенціалізму, мультикультуралізму та постмодернізму. Проведено діахронний аналіз трансформацій готичної традиції у літературі Англії та США протягом XVIII - XX ст. Наведено загальну характеристику творчості В.А. Персі як видатного американського романіста, філософа, семіотика, розглянуто його провідні світоглядні концепції, проаналізовано особливості їх втілення у творах митця. Художній доробок В.А. Персі проаналізовано у контексті діалектичної єдності його концептуального змісту та готичних формально-змістових моделей, показано універсальний характер та поліфункціональність структур готики в американській філософській прозі другої половини XX ст. Розглянуто основні історико-філософські дискусії даного історичного періоду - феноменологію моралі й ідентичності, проблеми духовних аномалій нації в історіософському контексті та релігійної антропології у ситуації постмодерну, розкрито високі креативні можливості готики XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)943.21-334 + Ш5(7СПО)-4 Персі В.534 +
Шифр НБУВ: РА368473

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Пастух Х.А. 
Еволюція готичної поетики і роман "Буреверхи" Емілії Бронте: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Х.А. Пастух ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено етапи розвитку готичної поетики в англійській літературі до 1847 року включно - часу появи роману Емілії Бронте "Буреверхи", монографічний аналіз якого виконано у цьому історичному контексті. Роман трактовано як найвище досягенння "нової готики" та твір світового резонансу, на шляху до якого була підготовча стадія в кристалізації готичного роману як жанрового різновиду, фаза виникнення комплексу архетипних атрибутів у першотворі цього типу, апробація їх, етапи готичних романів "приємного страху" та готико-романтичної френезії, а також "нової готики" раннього вікторіанського періоду, зокрема, у творчості окультистів. Осмислено сутність поняття "нова готика" та теорія синтезу різних художніх напрямів, стилів і форм. Виведено також теоретичну модель готичного роману.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4)334 + Ш5(4ВЕЛ)-4 Бронте Е.534 +
Шифр НБУВ: РА367659

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Кононенко Т.П. 
Особливості репрезентації гендерної тематики в британській жіночій прозі останньої третини ХХ ст. (А.Картер, Ф.Велдон, Дж.Вінтерсон): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / Т.П. Кононенко ; Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка НАН України. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Проаналізовано тенденції критичного перегляду і реінтерпретації різноманітних аспектів гендерної асиметрії у творах сучасних британських письменниць. Простежено зв'язок їх прози з явищем жіночої готики, розглянуто особливості модифікації готичного дискурсу і посилення його деконструктивістського потенціалу у феміністичній літературі. У процесі дослідження художнього матеріалу й есеїстики А. Картер, Ф. Велдон і Дж. Вінтерсон встановлено корелятивні зв'язки між британською літературною пропозицією і (пост)феміністичними концепціями (Е. Сіксу, Ю. Крістевої, Дж. Батлер, Р. Брайдотті), низкою постмодерністських концепцій (Ж.-Ф. Ліотара, Ж. Бодріяра, М. Фуко, С. Жижека). Визначено ключові елементи конфігурації жіночого письма кожної з письменниць (зокрема, адаптація сюрреалістичного досвіду в інтелектуальній прозі А. Картер, епатажна контроверсійність фемінізму Ф. Велдон, практика спіральної нарації і постмодерністський романтизм Дж. Вінтерсон).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)-334 +
Шифр НБУВ: РА361008

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Бедзір Н.П. 
Російська постмодерністська проза в східно- та західнослов'янському літературному контексті: автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.02 / Н.П. Бедзір ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 40 с. — укp.

Проведено комплексне порівняльне дослідження східно- та західнослов'янських версій літературного постмодернізму, визначено їх національні особливості. Доведено зв'язок постмодернізму з національними історично-літературними процесами, в яких домінуючими орієнтирами є модернізм, авангардизм, реалізм, бароко, готика. Виявлено подібності та відмінності в інтертекстових стратегіях, а також у жанрових, стильових змінах постмодерністської східно- та західнослов'янської прози на межі XX - XXI ст. Зроблено висновок про існування вибухових факторів східнослов'янської "перехідності" й еволюційних, поміркованих - західнослов'янської. Запропоновано міжлітературну періодизацію постмодернізму в досліджуваних слов'янських літературах. Визначено типологічні зближення та розбіжності східно- та західнослов'янського постмодернізму. Внесено доповнення та запропоновано нові інтерпретації окремих художніх творів з урахуванням зміни соціокультурних і літературних контекстів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)941-334 + Ш5(4РОС)6-334 +
Шифр НБУВ: РА358422

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Козубська О.Б. 
Сакральна готика середньовічного Львова: історичний контекст: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.Б. Козубська ; НАН України. Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича, Ін-т народознав. — Л., 2004. — 19 с. — укp.

Досліджено обставини та фактори появи перших католицьких храмів міста, вивчено весь комплекс сакральної готики міста на широкому історичному тлі. Проаналізовано ісунючі історіографічні традиції стосовно середньовічних пам'яток, переглянуто датування, а також обставини їх фундації. Подано новий погляд на завдання місій францисканського й домініканського орденів на руських землях і уточнено період їх присутності. Значну увагу приділено верифікації поширених версій про заснування домініканських монастирів Русі, зокрема у Львові.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ЛВО-2Л)4-7 +
Шифр НБУВ: РА329013

Рубрики:

      
6.

Матвієнко 
Традиції готики в англійській літературі XIX століття: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / Ольга Вікторівна Матвієнко ; Львівський національний ун-т ім. Івана Франка. — Л., 2000. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)-334
Шифр НБУВ: РА311588

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Фурдичко А. О. 
Процеси фольклоризму в пісенно-музичному мистецтві України (кінець ХХ - початок ХХІ ст.) / А. О. Фурдичко. — Б.м., 2019 — укp.

У роботі вперше здійснено комплексне узагальнююче дослідження процесів фольклоризму в пісенно-музичному мистецтві України кінця ХХ – початку ХХІ ст. Виявлено параметри системи збереження етномузичного фольклору в Україні; проаналізовано розвиток кобзарського мистецтва в історичному та музикознавчому аспектах; розглянуто жанрові й стильові особливості освоєння народнопісенного матеріалу музичними фольклорними колективами в контексті процесу зростання фольклорного руху в Україні; охарактеризовано фестивальний рух крізь призму використання народнопісенного пласту. Докладно проналізовано становлення поп-фольк гілки української естради та здобутки її основних виконавців, а також фактологічний масив української альтернативної музики (фольк-рок, фольк-джаз, дарк-фольк, готика-фольк, етно-хаос, фольк-ф'южн, фольк-панк); узагальнено процес освоєння фольклорного пласту на оперній сцені, в академічних хорових колективах, симфонічних оркестрах та шляхи й методи презентації музичного фольклору на радіо, ТБ, у мережі Інтернет, друкованих засобах масової інформації тощо. Визначено періодизацію і кульмінаційні хвилі фольклорного руху в Україні останніх десятиліть.^UIn this thesis, for the first time, the complex generalizing study of the processes of folklorism in the song and musical art of Ukraine in the end of the XX – the beginning of the XXI cent. is accomplished. The parameters of the system of ethnomusical folklore preservation in Ukraine are determined; the development of the kobza art in historical and musicological aspects is analysed; genre and stylistic features of folk song material mastering by musical folkloric bands are reviewed in the context of the folk movement process of growth in Ukraine; the festival movement is characterised through the prism of the use of folk song stratum. Detailed analysis of the pop-folk branch establishment of Ukrainian stage and its main performers is made, as well as the factual massif of Ukrainian alternative music; processes of folk stratum mastering at the operatic scene, in academic choral collectives, symphonic orchestras, and the ways and methods of musical folklore presentation on the radio and television, in Internet, printed mass-media etc. are generalised.The theoretical and methodological basis of the thesis are served by the concepts of authoritative Ukrainian (M. Dmytrenko, A. Ivanytskyi, A. Kabanova a. o.) and foreign (M. Azadovskyi, V. Husiev, I. Zemtsovskyi a. o.) scientists. Used sources are conditionally divided into two groups: the first group includes works of a conceptual nature, the second one – scientific researches and dissertation works, in which effectiveness of folkloric factors is analysed in structural, formulating areas of modern musical process, and common conceptions of folklore development and the phenomenon of folklore are highlighted.In accordance with the object, subject, purpose and tasks of this research, the logics and structure of the thesis are constructed. The dissertation work consists of an abstract, five sections, conclusions, a list of used references, applications.In the first section the state of scientific development of the topic is studied, the main sources of the research are comprehended, the terminological system and methods of folklorism study are characterised. The sources are conditionally divided into seven major groups: the official sites of archival scientific folkloric funds, laboratories in studying the national musical creative work; interviews, messages in mass-media; content of printed mass-media; ethnofolk content on official sites of television channels and radio programmes; official sites and pages of musical and folk bands, singers, composers, ethnofestivals, musical contests.The second section provides a retrospective review of the history of collection and development of the song folklore, as well as the modern state of its preservation is analysed. During the examination of the identified process in the XX cent. the essence of debates, causing the periodisation and formation of folklore as a scientific and educational branch, is disclosed; the role of definite institutions and personalities in the task of collecting, preserving and promulgation of folk song heritage of Ukrainians is highlighted; the presence of empirical materials fundamental hull of broad gamma of folk song creative work in Ukraine is accented. In the third section the main directions and components of contemporary Ukrainian folk movement are reviewed: the institution of kobza studies, the activity of musical collectives of folkloric direction, folkloric bands of national minorities, ethnofestival movement; the essence of contradictions between the productive and reproductive trends in modern kobza studies is ostended; the repertoire of a significant number of creative collectives is comprehended. In the fourth section repertoires of operatic groups, symphonic orchestras, academic choirs are studied from the point of view of folk song tradition reproduction of in their concert activity. A parallel analysis of the programmes of pop-folk bands and folk-alternative bands provided the basis for evaluating the process of transformation of musical folklore and its use in modern conditions. The fifth section presents the characteristics of the research results presentations of folkloric melos on the radio and television, in printed mass-media and Internet; the analysis of quantitative and qualitative indicators of interplay of television, radio and musical folklore; consideration of the state of musical folklore use on radio and television; bringing to light the volumes and methods of folk song heritage presentation in the content of printed mass-media of modern Ukraine, trends, problems and prospects of its development. Conclusions of the thesis indicate that important characteristics of folklorism processes in song and musical art of Ukraine in the end of the XX – in the beginning of the XXI cent.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського