Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (8)Наукова електронна бібліотека (276)Реферативна база даних (348)Книжкові видання та компакт-диски (280)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>K=ГРОШІ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 33
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Му Ц. .. 
Інноваційно-інформаційна основа стратегії управління промисловим підприємством в економіці знань. / Ц. .. Му. — Б.м., 2021 — укp.

Наукова новизна одержаних результатів полягає у розв'язанні важливого наукового завдання щодо поглиблення теоретичних і розроблення та обґрунтування теоретико-методичних засад інноваційно-інформаційної основи стратегії управління промисловим підприємством в економіці знань.В першому розділі висвітлено характеристику стратегій розвитку промислового підприємства відповідно до ознак змісту, функцій, ієрархічності структури та знаннєвої основи. Відображено понятійний апарат і проблематику розробки стратегії управління промисловим підприємством при становленні економіки знань. Обґрунтовано вплив зміни інноваційно-інформаційної основи, а саме принципів Індустрії 4.0 (операційна сумісність, віртуалізація, децентралізація, управління в реальному часі, сервісна орієнтація, модульність), що доповнено принципами системності, гнучкості, комплексності, самовідтворюваності, екологічної та соціальної відповідальності, економічної ефективності.В другому розділі досліджено стан, основні закономірності та сучасні аспекти розвитку промислових підприємств і закладів вищої освіти України та Китаю, що стало підґрунтям висвітлення можливостей їх потенційного стратегічного бізнес-партнерства через оцінювання інноваційної спрямованості їх стратегій розвитку. Доповнено класифікацію чинників, які впливають на розвиток промислового підприємства, та класифікацію потенційних стратегічних бізнес-партнерів такими ознаками: наслідки розвитку інформаційно-комп'ютерних технологій (електронні гроші підприємств); інноваційна спрямованість стратегічних інтересів; зміни бізнес-партнерства під впливом інформатизації, інноватизації, інтелектуалізації виробництва та управління; інноваційно-інформаційну спроможність партнерів з сектора освіти і науки. Обґрунтовано інноваційну спрямованість стратегічних інтересів потенційних стратегічних бізнес-партнерів промислових підприємств в секторі освіти і науки за рахунок узагальнення характеристики їх інноваційної діяльності. Запропоновано методичні основи і модель відповідної оцінки.В третьому розділі запропоновано концептуальні засади інтегративного управління підприємством за рахунок стратегії бізнес-партнерства за предметним, ієрархічним та функціональним напрямами, а також основних вимог і умов формування його стратегії розвитку та інноваційно-інформаційної основи в економіці знань на основі бізнес-партнерства за інтегративним підходом.Запропоновано рекомендації та модель, що визначає стратегічні позиції закладу вищої освіти за рахунок оцінки його інноваційної активності, інноваційної спрямованості стратегічних інтересів і потенціалу забезпечення інноваційного розвитку виробництва, спроможності створити інтегровану інноваційно-інформаційну основу бізнес-партнерства. Розроблено модель і методику узгодження інноваційно-інформаційної основи стратегій розвитку промислового підприємства та ЗВО-партнера, в основі якої відображено чотири можливих стани узгодження їх взаємодії: абсолютний (повна узгодженість), задовільний (часткова узгодженість по основним критеріям), незадовільний (неузгодженість по деяким основним критеріїв) і критичний (принципова неможливість досягти узгодженості).^UThe scientific novelty of the obtained results lies in the solution of an important scientific problem of deepening the theoretical and development and substantiation of the theoretical and methodological foundations of the innovation and information basis of the strategy of industrial enterprise management in the knowledge economy.The first section covers the characteristics of industrial development strategies in accordance with the characteristics of content, functions, hierarchy of structure and knowledge base. The conceptual apparatus and problems of development of strategy of management of the industrial enterprise at formation of economy of knowledge are reflected. The impact of changing the innovation and information base, namely the principles of Industry 4.0 (interoperability, virtualization, decentralization, real-time management, service orientation, modularity), which is supplemented by the principles of systemic, flexibility, complexity, self-reproduction, environmental and social responsibility, economic and social responsibility.The second section examines the state, basic patterns and current aspects of development of industrial enterprises and higher education institutions of Ukraine and China, which became the basis for highlighting the potential of their potential strategic business partnership by assessing the innovative orientation of their development strategies.The classification of factors influencing the development of an industrial enterprise and the classification of potential strategic business partners are supplemented by the following features: consequences of the development of information and computer technologies (electronic money of enterprises); innovative orientation of strategic interests; changes in business partnerships under the influence of informatization, innovation, intellectualization of production and management; innovation and information capacity of partners from the education and science sector.The innovative orientation of strategic interests of potential strategic business partners of industrial enterprises in the sector of education and science is substantiated by generalization of the characteristic of their innovative activity. Methodical bases and model of the corresponding estimation are offered.The third section offers conceptual principles of integrative enterprise management through business partnership strategy in subject, hierarchical and functional areas, as well as the basic requirements and conditions of its development strategy and innovation and information base in the knowledge economy based on business partnership in an integrative approach.Recommendations and a model that defines the strategic position of a higher education institution by assessing its innovative activity, innovative orientation of strategic interests and potential for innovative production development, the ability to create an integrated innovation and information base of business partnerships.A model and method of coordination of innovation and information base of development strategies of industrial enterprise and free partner are developed, based on which four possible states of coordination of their interaction are reflected: absolute (full agreement), satisfactory (partial agreement on main criteria), unsatisfactory criteria) and critical (fundamental inability to achieve consistency).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Кучерявий А. М. 
Бюджетна система України в умовах економічних перетворень / А. М. Кучерявий. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.08 – Гроші, фінанси, кредит. – ПВНЗ «Європейський університет», Київ, 2021.Дисертація присвячена дослідженню теоретико-методичних засад і практичних аспектів щодо формування бюджетної системи України в умовах економічних перетворень. Розглянуто генезу теоретичних поглядів на сутність бюджетної системи; охарактеризовано механізм управління видатковою частиною бюджету; уточнено методичні аспекти визначення ефективності перерозподілу фінансових ресурсів через бюджетну систему в Україні.Здійснено аналіз формування бюджетної системи України та проведено оцінку перерозподілу фінансових ресурсів через бюджетну систему в Україні.Запропоновано концептуальні засади удосконалення бюджетної системи України; представлено шляхи формування ефективної української бюджетної системи; розроблено підходи до прогнозування бюджетних модифікацій в Україні під впливом економічних перетворень.Ключові слова: бюджетна система, бюджет, бюджетне регулювання, видатки бюджету, бюджетні модифікації, економічні перетворення.^UСomparative analysis of the results of modeling and determining the dominants of budget support. This will focus on the main mechanisms and tools of regulation and predictive values of dominants, and, unlike the currently known, combines modeling based on cognitive map and comparative analysis, which will create opportunities for variability (variability) of their use.The approaches to the implementation of budget planning in Ukraine are systematized, namely: adaptation of the approach to the peculiarities of the national political context, as there is no single model of efficiency budgeting; formation of clear goals of reforms for all participants of the budget process; integration of budget planning on the basis of efficiency indicators in separate spheres, with avoidance of the national systems which closely connect results of work with distribution of resources; development of reforms taking into account the final consumer; involvement of key stakeholders in the development of reforms; development and use of different types of information on the effectiveness of the budget process; formation of a system for evaluating information on the effectiveness of the budget process; the existence of mechanisms to stimulate the motivation of civil servants and politicians.Key words: budget system, budget, budget regulation, budget expenditures, budget modifications, economic transformations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Чаплян С. Є. 
Господарсько-правове регулювання емісії та обігу електронних засобів платежу / С. Є. Чаплян. — Б.м., 2021 — укp.

В ході дослідження виявлено підстави для виділення у множинності засобів платежу окремої групи електронних засобів платежу за критерієм електронної форми існування – у вигляді електронних записів у відповідних базах даних (реєстрах).Установлено, що електронні засоби платежу можуть бути систематизовані за такими критеріями: 1) монетарні (гроші в електронній формі) та квазімонетарні (високоліквідні засоби платежу, відмінні від грошей); 2) фіатні (засоби, номінальна вартість яких встановлюється державою) та нефіатні (засоби, номінальна вартість яких встановлюється приватними особами – емітентами); 3) забезпечені (вартість яких забезпечується фіатними грошима або іншими активами) та незабезпечені (вартість яких нічим не забезпечується і ніким не гарантується); 4) передплачені (тобто такі, що отримуються в обмін на попередньо внесені кошти) та непередплачені (які отримуються в інший спосіб, зокрема шляхом прямої емісії, наприклад, майнінгу).Визначено, що до монетарних електронних засобів платежу можуть бути віднесені цифрові гроші центральних банків, до квазімонетарних – електронні гроші, віртуальні валюти та спеціальні бонуси, що емітуються окремими торговельними мережами у межах програм лояльності клієнтів для розрахунків всередині таких мереж. Обгрунтовано, що квазімонетарні електронні засоби платежу не належать до грошей, оскільки не мають абсолютної ліквідності і не визнаються як гроші компетентними державними органами, проте мають здатність замінювати грошові кошти у розрахунках і виконувати функцію засобів платежу за згодою сторін боргового зобов'язання. Зазначені об'єкти мають різну правову природу та специфічні особливості емісії та обігу, але мають також спільні ознаки та керуються спільними принципами обороту, що дозволяє узагальнити їх у межах категорії електронних засобів платежу.Проведено розмежування електронних платіжних засобів, які являють собою певне устаткування, що дає змогу здійснити передачу електронних платіжних одиниць від платника до одержувача, та електронних засобів платежу, які є безпосередньо самими платіжними одиницями в електронній формі. Відповідно, запропоновано визначення поняття електронних засобів платежу як платіжних одиниць, що існують у формі електронних записів в пам'яті електронно-обчислювальних машин або електронних платіжних засобів (платіжних карток тощо), не мають матеріальної форми, створюються для їх використання як засобів платежу особами, відмінними від емітента, і обертаються шляхом внесення відповідних записів до системи їх обліку. Надано теоретичне обґрунтування запровадженню інституту електронних засобів платежу як комплексу правових норм, що визначатимуть поняття, принципи і порядок емісії та обігу сукупності електронних засобів платежу, зокрема окреслять коло зазначених засобів та перелік їх емітентів, допустимі транзакції з використанням відповідних засобів платежу, а також загальний механізм нагляду і контролю за їх обігом та діяльністю учасників відповідних правовідносинТакож визначено, що під засобами платежу слід розуміти кошти, а також інші цінності, які передаються однією особою (боржником у зобов'язанні) іншій особі (кредитору у зобов'язанні) з метою виконання (погашення) боргового зобов'язання, у тому числі аргументовано використання в якості засобів платежу не лише грошових коштів, але й інших цінностей. У цьому аспекті платіж являє собою дію, спрямовану на виконання (і, як результат, погашення) боргового зобов'язання, шляхом передачі зобов'язаною особою управненій особі грошових коштів або інших цінностей.Окрему увагу приділено аналізу зарубіжного досвіду правового регулювання емісії та обігу електронних засобів платежу.Подальшого розвитку в роботі набули наявні теоретичні погляди на правову природу грошових коштів. Також надано авторське визначення грошей як об'єктів майнових прав у формі одиниць вартості, що спеціально створюються (випускаються) або визнаються компетентними державними органами як універсальні засоби обміну та платежу для їх широкого використання у такій якості на певній території (або на території конкретної держави), мають найвищу ліквідність і, як правило, є законними засобами платежу.В рамках дослідження проведено розмежування понять віртуальних валют, віртуальних активів та криптовалют, а також грошових сурогатів та квазігрошей, надано авторське визначення квазігрошей як високоліквідних активів, які можуть бути швидко обмінені на грошові кошти та використовуватися як самостійні засоби платежу.Запропоновано закріпити на законодавчому рівні розмежування різних груп віртуальних активів: 1) універсальних засобів платежу; 2) цінних паперів; 3) інших віртуальних активів. Обґрунтовано необхідність розмежування на законодавчому рівні віртуальних валют та віртуальних активів, які не є засобами платежу, а також надання НБУ повноважень щодо нагляду та контролю за операціями з віртуальними валютами з метою запобігання їх неконтрольованому впливу на грошово-кредитну систему України.^UThe study provides the reasons for the introduction of a separate group of electronic means of payment defined by the criterion of electronic form of existence – in form of electronic records in the relevant databases (ledgers).Electronic means of payment can be classified as follows: 1) monetary (money in electronic form) and quasi-monetary (highly liquid means of payment other than money); 2) fiat (means of payment with a nominal value defined by the state) and non-fiat (means of payment with a nominal value defined by private persons – issuers); 3) secured (the value is backed by fiat money or other assets) and unsecured (the value is neither backed by anything nor guaranteed by anyone); 4) prepaid (i.e. against prepaid funds) and non-prepaid (received in any other way, for instance by direct issuance, such as mining).Monetary electronic means of payment can include central bank digital currency, quasi-monetary means of payment can encompass electronic money, virtual currencies and special bonuses issued by retailers within customer loyalty programs for internal payments. Quasi-monetary electronic means of payment cannot be qualified as money, as they do not possess absolute liquidity and are not recognized as money by the competent state authorities. However, they could replace money funds in settlements and perform payment function under the consent of the parties to the contract. These means of payment have different legal nature and both have specific features regarding their issuance and circulation. At the same time both means of payment have common features and are based on the common principles of turnover. This allows to assign them both to the category of electronic means of payment.The present thesis made a distinction between electronic means of payment, which represent a certain equipment which makes the transfer of the electronic payment units from the transferer to the recipient possible, and between electronic means of payment which are the payment units themselves in electronic form. Considering to the above stated the author proposed to define the concept of electronic means of payment as units of payment that exist in the form of electronic records in the memory of computers; or as electronic means of payment (payment cards etc.) that have no material form, are created by persons other than the issuer, and circulate by virtue of making appropriate entries in their register/ledger. The present thesis provides a theoretical justification for introduction of the legal concept of the electronic means of payment as a set of legal rules defining the definition, principles and the procedure of issuance and circulation of the electronic means of payment. In particular, these legal norms would define the categories of means of payment and the types of their issuers, types of transactions in scope as well as the general mechanism of supervision and control over their circulation and over the activity of the participants of the respective legal relations.Furthermore, the present research determines that the means of payment should be understood as funds and other valuables that are transferred by one person (debtor) to another person (creditor) for the purpose of fulfillment (repayment) of a debt. Additionally, the present study provides a substantiated reasoning for the use of the valuables other than cash as a means of payment. Considering the above stated a payment is an action aimed at fulfilling (and, as a result, repaying) a debt obligation by transferring money funds or other valuables by the debtor to the creditor.This research paper pays a particular attention to the analysis of foreign legal norms regulating issuance and circulation of the electronic means of payment.The present study focuses on the theoretical views on money funds. In particular. The author provided a definition for money as property rights object in the form of units of value, which are created (issued) or recognized by the competent state authorities as universal means of exchange and payment to be used as such within a certain territory (or in a particular state), have the highest level of liquidity and are usually legal tender.The author provided a definition for quasi-money as highly liquid assets that can be quickly exchanged for cash and used as a stand-alone means of payment.The author proposed to consolidate at the legislative level the distinction between different groups of virtual assets: 1) universal means of payment; 2) securities; 3) other virtual assets. The author pointed out the need to differentiate virtual currencies and virtual assets that do not qualify as a means of payment from the legislative perspective. Furthermore, the National Bank of Ukraine should be provided with the respective authority to supervise and control transactions with the purpose to prevent their uncontrolled impact on the monetary system and policy of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Гончаров В.В. 
Гроші як предмет соціально-філософського дискурсу (аксіологічний аспект дослідження): автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.03 / В.В. Гончаров ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2010. — 18 с. — укp.

Проаналізовано феномен грошей, який розглядається як ціннісний за своєю природою соціальний прояв у культурі. Обгрунтовано ідею про аутентичність аксіології як методології пізнання феномену грошей. Розглянуто презентовані в історико-філософській думці гносеологічні підходи до розуміння й опису природи та сутності грошей. Простежено еволюцію розвитку філософської думки про гроші в будь-яку історичну епоху. Відбудовано онтологію грошей на базі атрибутивної моделі світу. Наведено світоглядно-конфесійні підходи до господарської етики (православ'я, протемтантизму, юдаїзму, католицизму), яка і формує етичний вимір грошей. Розглянуто вплив грошей на становлення особистості в контексті сенсу життя індивіда, його смислоустрою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*665-94 + Ю703.64 + У010.295.70
Шифр НБУВ: РА373890 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Скринник З.Е. 
Гроші як соціокультурний феномен у вимірах практичної філософії: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.03 / З.Е. Скринник ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2007. — 40 с. — укp.

Запропоновано концепцію соціально-культурної суті феномена грошей. Виявлено соціокультурні механізми, через які монетарні відносини спричинюють тоталізацію, інструментальної раціональності у життєвому світі людини та передумови, за яких можливо протистояти такій тоталізації у процесі ринкової трансформації в Україні. З'ясовано соціальну природу культурного феномена грошей як медіума соціальних комунікацій. Проаналізовано особливості узагальнення, абстрагування та ідеалізації у процесі історичної еволюції грошей як спеціалізованої мови. Виявлено причини та наслідки перетворення метамови грошей до специфічної матриці культурної реальності, її вплив на розвиток і утвердження раціональності у соціальному житті. Розкрито роль грошей у процесі системної колонізації життєвого світу людини у добу Модерну. Висвітлено коло проблем, що вимагають поглиблення взаємодії філософського й економічного знання. Досліджено місце та роль феномена грошей у системі соціальних та індивідуальних цінностей. Проаналізовано передумови еволюції "людини економічної" у напрямку до "людини етичної". Аргументовано, що єдиною соціальною силою, що протистоїть інструментальній раціональності монетарних кодів, є організована воля громадянського суспільства. Визначено соціальну природу грошей, а саме: фінансові важелі, які держава, реалізуючи суспільний вибір, використовує для надання економіці соціального спрямування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*333.4 + Ю6*18:У +
Шифр НБУВ: РА349836

Рубрики:

      
6.

Кожевнікова А. В. 
Електронні технології у цивільному та виконавчому процесі в умовах сталого розвитку: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / А. В. Кожевнікова. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації проведено комплексне наукове дослідження теоретико-правових засад та нормативно-правового регулювання електронних технологій у цивільному та виконавчому процесі в умовах сталого розвитку, сформовано концептуальні пропозиції, об’єднані за напрямами реалізації та спрямовані на удосконалення цивільного та виконавчого процесу в умовах розбудови інформаційного суспільства, цифровізації правосуддя та примусового виконання рішень, а також європейської інтеграції України.Зазначене дослідження є актуальним, оскільки його проблематика відповідає напряму наукових розвідок, визначеному в Указі Президента України «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року» від 30 березня 2019 року № 722 (Ціль № 16 – сприяння побудові миролюбного і відкритого суспільства в інтересах сталого розвитку, забезпечення доступу до правосуддя для всіх і створення ефективних, підзвітних та заснованих на широкій участі інституцій на всіх рівнях) та спрямовується на вирішення завдання 16.3 – підвищення рівня довіри до суду та забезпечення рівного доступу до правосуддя, яке закріплено у положеннях відповідної Національної доповіді щодо Цілей сталого розвитку.В дослідженні зазначається, що сучасні електронні технології у цивільному та виконавчому процесі спрямовані на забезпечення у найбліжчій перспективі переходу до безпаперової комунікації учасників процесу із судами та органами та особами, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів, а також дозволять скоротити до мінімально можливої фізичну присутність громадян у судах, у органах державної виконавчої служби, приватних виконавців.Застосування електронних технологій у цивільному та виконавчому процесі в умовах сталого розвитку України дозволяє покращити доступ до правосуддя та до примусового виконання рішень, зробити цивільний та виконавчий процеси більш ефективнішими та прозорими.В роботі запропоновано підхід, за якого здійснено комплексне системне дослідження особливостей реалізації електронних технологій у розрізі двох компонентів науки цивілістичного процесу – у цивільному процесі та виконавчому процесі, що слідують один за одним та пов’язані спільною правовою метою, для виявлення прояву застосування електронних технологій як в ході захисту судом порушеного суб’єктивного права, так і в ході його реального відновлення органами та особами, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів.На основі проведеного дослідження автором пропонується концепція, що передбачає послідовний цілісний процес впровадження електронних технологій у цивільний та виконавчий процес, який складається з кількох етапів: перший етап характеризується удосконаленням електронних технологій у цивільному та виконавчому процесі, другий етап полягає у зміні консервативної цивільної процесуальної форми цивільного судочинства та його процедур, третій етап передбачає встановлення зворотнього зв’язку – використання електронних технологій як інструменту вчинення процесуальних дій судом та виконавцем та інтеграцію електронних технологій у цивільний та виконавчий процес. У даному дослідженні здійснено аналіз лише початкового першого етапу, що може стати підгрунтям для подальших наукових розвідок наступних епапів.В дослідженні підкреслюється, що сукупність низки понять, що вживаються як на законодавчому рівні, так і доктринально, де використано термін «електронні /електронна/електронний» як-то електронна справа, електронні докази, електронний розгляд справи, електронне судове рішення та, нарешті, електронний суд, дозволяє сформувати та запропонувати введення до наукового обігу науково-теоретичної конструкції поняття «електронних технологій у цивільному процесі» з урахуванням оновленого змісту цивільного процесуального законодавства. У виконавчому процесі дана конструкція фактично випливає із законодавства про виконавче провадження, хоча вже на даний час Закон України «Про виконавче провадження» оперує термінами «електронні реєстри та бази даних», «електронні гроші», «електронний гаманець», та пропонується у кількох профільних зареєстрованих законопроєктах, передбачає фукнціонування кількох електронних реєстрів (хоча й з іншими назвами), що значно впливають на процес примусового виконання судових рішень і рішень інших органів.Проведене дослідження дало змогу сформувати поняття «електронних технологій у цивільному та виконавчому процесі», що являють собою сукупність інформаційних (автоматизованих), інформаційно-телекомунікаційних систем, сервісів та мереж, а також інформаційно-комунікаційних процесів, спрямованих на здійснення правосуддя судом та примусове виконання судових рішень органами та особами, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів, з одного боку, а також на реалізацію процесуальних можливостей учасників цивільного процесу (виконавчого провадження), пов’язаних із забезпеченням права на доступ до правосуддя та права на доступ до примусового виконання рішень, з іншого боку.^UIn the dissertation, a comprehensive scientific study of the theoretical and legal foundations and normative and legal regulation of electronic technologies in the civil and executive process in the conditions of sustainable development was carried out, conceptual proposals were formed, united by the directions of implementation and aimed at improving the civil and executive process in the conditions of the development of the information society, digitization of justice and enforcement of decisions, as well as European integration of Ukraine.The mentioned study is relevant because its issues correspond to the direction of scientific research defined in the Decree of the President of Ukraine "On the Goals of the Sustainable Development of Ukraine for the Period Until 2030" dated March 30, 2019 No. 722 (Goal No. 16 – to promote the construction of a peaceful and open society in the interests of sustainable development, ensuring access to justice for all and the creation of effective, accountable and participatory institutions at all levels) and is aimed at solving task 16.3 – increasing the level of trust in the court and ensuring equal access to justice, which is enshrined in the provisions of the relevant National Report regarding the Sustainable Development Goals.The study notes that modern electronic technologies in civil and executive proceedings are aimed at ensuring in the near future the transition to paperless communication of the participants in the process with courts and bodies and persons who carry out the enforcement of court decisions and decisions of other bodies, and will also allow to reduce to the minimum possible physical presence of citizens in courts, in bodies of the state executive service, private executors.The use of electronic technologies in the civil and executive process in the conditions of sustainable development of Ukraine allows to improve access to justice and enforcement of decisions, to make civil and executive processes more efficient and transparent.The paper proposes an approach that carries out a comprehensive systematic study of the features of the implementation of electronic technologies in terms of two components of the science of the civil process – in the civil process and the executive process, which follow each other and are connected by a common legal goal, in order to identify the manifestation of the use of electronic technologies as in the course of protecting the violated subjective right by the court, as well as in the course of its real restoration by bodies and persons who carry out the enforcement of court decisions and decisions of other bodies.On the basis of the research carried out, the author proposes a concept that provides for a consistent and holistic process of introducing electronic technologies into the civil and executive process, which consists of several stages: the first stage is characterized by the improvement of electronic technologies in the civil and executive process, the second stage consists in changing the conservative civil procedural form of the civil judicial proceedings and its procedures, the third stage involves the establishment of feedback – the use of electronic technologies as a tool for the execution of procedural actions by the court and the executor and the integration of electronic technologies into the civil and executive process. In this study, the analysis of only the initial first stage was carried out, which can become the basis for further scientific investigations of the following epochs. The study emphasizes that a set of concepts used both at the legislative and doctrinal level, where the term "electronic/electronic/electronic" is used as an electronic case, electronic evidence, electronic trial, electronic court decision and, finally, electronic court, allows to form and propose the introduction into the scientific circulation of the scientific-theoretical construction of the concept of "electronic technologies in the civil process" taking into account the updated content of the civil procedural legislation. In the enforcement process, this construction actually follows from the legislation on enforcement proceedings, although the Law of Ukraine "On Enforcement Proceedings" already uses the terms "electronic registers and databases", "electronic money", "electronic wallet" and is offered in several specialized registered draft laws, provides for the functioning of several electronic registers (albeit with other names), which significantly affect the process of enforcement of court decisions and decisions of other bodies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Данченко Т.В. 
Застава в системі запобіжних заходів у кримінальному процесі України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.09 / Т.В. Данченко ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2007. — 17 с. — укp.

На підставі аналізу праць вітчизняних і зарубіжних вчених-процесуалістів розкрито суть поняття "застава" у системі запобіжних заходів і особливості його застосування та стадіях кримінального процесу. Розглянуто співвідношення застави як інституту зобов'язального права у цивільних відносинах і запобіжного заходу під час провадження у кримінальних справах. Обгрунтовано положення про необхідність законодавчого закріплення загального правила, за яким заставодавцями за умов обрання застави можуть виступати юридичні особи, зареєстровані в установленому законом порядку. Запропоновано як предмети застави визначити гроші у національній та іноземній валюті, державні цінні папери, вироби з дорогоцінних металів, предмети мистецтва й антикваріату, збереження яких можливе на депозиті суду. За даними узагальнення матеріалів анкетування практичних працівників обгрунтовано необхідність законодавчого закріплення порядку відшкодування застави, у разі невиконання підозрюваним, обвинуваченим, підсудним умов належної поведінки на користь держави. З метою вдосконалення практики застосування застави запропоновано зміни та доповнення до ст. 154-1 КПК України "Застава".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х893.9(4УКР)5 + Х839(4УКР)16 +
Шифр НБУВ: РА348582

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Логойда В. М. 
Криптовалюти як об’єкт цивільних прав: порівняльно-правовий аналіз / В. М. Логойда. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єкт, предмет, мета і завдання дисертації «Криптовалюти як об’єкт цивільних прав: порівняльно-правовий аналіз» зумовили наступну її структуру: ?Розділ 1. Розкрито принципи функціонування технології розподіленого реєстру і юридичне значення досягнення консенсусу відносно його стану у певний момент часу для вирішення проблеми подвійних витрат; надано авторський варіант дефініції «криптовалюта», оцінено пропозиції інших дослідників; розкрито співвідношення термінів «віртуальні активи», «криптоактиви», «криптовалюта», «віртуальна валюта», «цифрова валюта», «цифрові гроші», «електронні гроші»; наведена класифікація криптоактивів; наведено схему класифікації грошей і квазі-грошових інструментів у співвідношенні з криптоактивами; визначено характерні ознаки криптовалюти як об’єкта цивільних прав і співставлено її з традиційними групами об’єктів; визначено, що до 2019 року криптовалюта відповідала ознакам категорії «інше майно» згідно ст.177 ЦК України; на основі вчення Карла Менгера критикується віднесення криптовалюти до нематеріальних благ; обґрунтовано позицію щодо визначення у ЦК України такого об’єкту цивільних прав як цифрові приватні (нефіатні) гроші, зокрема децентралізована віртуальна валюта; проведено огляд наукових досліджень по темі.Розділ 2. Зроблено порівняльний аналіз правового регулювання криптовалюти в ЄС, ЄАВТ, СНД, англо-саксонських країнах, країнах Азії, Африки та Латинської Америки. Встановлено, що місце криптовалюти в системі об’єктів цивільних прав визначається по-різному: як законний платіжний засіб, резервна валюта, нефіатний платіжний засіб (цифрові приватні гроші, цифрова валюта), аналог іноземної валюти, фінансовий інструмент (біржовий актив) з функцією засобу обігу, нематеріальний (віртуальний) актив взаємозамінного характеру з функціями засобу обігу і платежу (квазі-гроші) або без однієї чи обох функцій; товар, майнові права, цінні папери тощо.Розділ 3. Оглянуто правові позиції щодо статусу криптовалюти та законопроекти, зареєстровані у 2017-2020 рр.; досліджено чинне і перспективне законодавство щодо статусу і обігу криптовалюти. Встановлено, що Закон України «Про віртуальні активи» є рестрикційним (забороняє виконання ними функцій засобу обігу і платежу) і погіршує існуюче правове становище суб’єктів права. На прикладах господарської і судової практики (договори купівлі-продажу, позики, створення твору на замовлення, інвестиційні тощо) доведено, що статус криптовалюти як нематеріального блага суперечить реальній правовій природі даного активу і не забезпечує учасників правовідносин ефективними засобами правового захисту.Наукова новизна результатів:1)?вперше: запропоновано авторську класифікацію форм і видів існування грошей, включно з криптовалютою; обґрунтовано потребу визначення нового об’єкту цивільних прав - цифрових приватних (нефіатних) грошей, зокрема децентралізованої віртуальної валюти; опрацьовано авторську дефініцію криптовалюти; обґрунтовано концептуальну помилковість віднесення криптовалюти до нематеріальних благ; обґрунтовано потребу перегляду правового статусу біткоїна у зв’язку з його оголошенням законним платіжним засобом у ряді країн; запропоновано після визнання Україною грошової природи криптовалюти визнати її допустимим засобом виплати зарплати.2)?удосконалено: визначення поняття інформація (доповнено дефініцію ст.200 ЦК України призначенням даного об’єкта прав); класифікацію об’єктів цивільних прав у ст.177 ЦК України в частині безготівкових грошей і електронних цінних паперів.3)?дістали подальшого розвитку: класифікація криптоактивів за їх правовою природою; обґрунтування відмінності криптовалют від електронних грошей; пропозиції щодо нормативного посилення ролі гривні в економіці; пропозиції по удосконаленню нормативної бази України. Запропоновано нові редакції ст.177, 192, 533 ЦК України, ст.198 ГК України, зміни до ст.32, 34 Закону України «Про Національний банк України», ст.290 ЦПК України, ст.3685 КК України, ст.46 Закону України «Про запобігання корупції», ст.1 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», обґрунтовано необхідність змін до Законів України «Про платіжні послуги», «Про валюту і валютні операції» і «Про віртуальні активи».^UThe object, subject, purpose, and task of the dissertation "Cryptocurrencies as an object of civil rights: a comparative legal analysis" determined its following structure:Section 1. The principles of DLT operation and the legal significance of reaching a consensus regarding its state at a certain point in time to solve the problem of double spending are disclosed; the author's version of the definition of "cryptocurrency" is provided, the proposals of other researchers are discussed; the correlation between the terms "virtual assets", "cryptoassets", "cryptocurrency", "virtual currency", "digital currency", "digital money", "electronic money" is revealed; the classification of cryptoassets is given; the classification scheme of money and quasi-monetary instruments in relation to crypto-assets is given; characteristic features of cryptocurrency as an object of civil rights are determined and it compared with traditional groups of objects; it was determined that until 2019, cryptocurrency met the characteristics of the "other property" category according to art.177 of the Civil Code of Ukraine (CCU); on the basis of the theory of Karl Menger, the classification of cryptocurrency among intangible goods is criticized; the position regarding the definition in the CCU of such an object of civil rights as digital private (non-fiat) money, in particular decentralized virtual currency is argued; a review of scientific research on the topic was carried out.Section 2. A comparative analysis of the legal regulation of cryptocurrency in the EU, EFTA, CIS, Anglo-Saxon countries, countries of Asia, Africa, and Latin America is made. It has been found that the place of cryptocurrency in the system of civil rights objects is defined in different ways: as a legal tender, a reserve currency, a non-fiat tender (digital private money, digital currency), a foreign currency analog, a financial instrument (exchange asset) with the function of a means of circulation, an intangible (virtual) asset of an interchangeable nature with the functions of a means of circulation and payment (quasi-money) or without one or both functions; goods, property rights, securities, etc.Section 3. Legal positions on the status of cryptocurrency and bills registered in 2017-2020 are reviewed; the current and prospective legislation regarding the status and circulation of cryptocurrency has been researched. It was found that the Virtual Assets Act is restrictive (it prohibits VA from performing the functions of a means of circulation and payment) and worsens the existing legal position of persons. On the examples of business and judicial practice (sales contracts, loans, creation of works to order, investment contracts, etc.), it is proven that the status of cryptocurrency as an intangible asset contradicts the real legal nature of this asset and does not provide participants in legal relations with effective means of legal protection.The scientific novelty of the results:1) for the first time: an author's classification of the forms and types of the existence of money, including cryptocurrency, is proposed; the need to define a new object of civil rights - digital private (non-fiat) money, in particular, decentralized virtual currency - is substantiated; the author's definition of cryptocurrency was developed; the conceptual fallacy of classifying cryptocurrency as intangible goods are substantiated; the need to review the legal status of BTC in connection with its announcement as a legal tender in several countries is justified; it is suggested that after Ukraine recognizes the monetary nature of cryptocurrency, it should be recognized as a permissible means of salary payment.2) improved: the definition of the concept of information (the definition of art.200 of the CCU was supplemented by the designation of this object of rights); classification of objects of civil rights in art.177 of the CCU in the part of non-cash money and electronic securities.3) received further development: classification of cryptoassets according to their legal nature; substantiating the difference between cryptocurrencies and electronic money; proposals regarding the regulatory strengthening of the role of UAH in the economy; proposals for improving the regulatory framework of Ukraine. New editions of art.177, 192, 533 of the CCU, art.198 of the Commercial Code of Ukraine, amendments to art.32, 34 of the National Bank of Ukraine Act, art.290 of the Civil Procedural Code of Ukraine, art.368-5 of the Criminal Code of Ukraine, art.46 of the Prevention of Corruption Act, art.1 of the Prevention and Counteraction of Legalization (Laundering) of Criminal Proceeds, Financing of Terrorism, and Financing of the Proliferation of Weapons of Mass Destruction Act have been proposed; substantiates the need for changes to the Payment Services Act, Currency and Currency Operations Act, and Virtual Assets Act.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Істоміна О.М. 
Лінгвальне втілення концепту СПОЖИВАННЯ у французькому соціально-критичному романі другої половини XX століття: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.05 / О.М. Істоміна ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2010. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш147.11-31 + Ш5(4ФРА)6-334
Шифр НБУВ: РА372842 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Герасимова О. В. 
МЕХАНІЗМ МІНІМІЗАЦІЇ РИЗИКІВ ПЛАТІЖНИХ СИСТЕМ БАНКІВСЬКИХ УСТАНОВ / О. В. Герасимова. — Б.м., 2021 — укp.

Герасимова О.В. Механізм мінімізації ризиків платіжних систем банківських установ. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.08 – Гроші, фінанси, кредит. ПВНЗ «Європейський університет», 2021.Дисертація присвячена комплексному обґрунтуванню теоретико-методологічних засад та практичних підходів щодо формування механізму мінімізації ризиків платіжних систем банківських установ. Узагальнено наукові підходи, що використовуються при трактуванні дефініцій: «механізм мінімізації ризиків платіжних систем», «механізм мінімізації ризиків платіжних систем банківських установ», «ризик платіжних систем банківських установ», «багатофакторність ризику функціонування механізму платіжних систем». Представлено механізм мінімізації ризиків платіжних систем банківських установ.Запрезентовано методичні підходи до оцінки ефективності управління ризиками платіжних систем банківських установ та проведено їх оцінювання. Розроблено підходи до оцінки ризиків платіжних систем банківських установ. Проаналізовано тенденції розвитку банків України. Проведено діагностику ризиків платіжних систем банківських установ. Проведено діагностування ризиків платіжних систем банківських установ з урахуванням існуючого рівня ймовірності виникнення загроз. Запропоновано процедури реалізації функції оверсайта платіжних систем банківською установою. Розроблено модель ефективного функціонування механізму мінімізації ризиків платіжних систем банківських установ. Представлено нейронечітку модель мінімізації індивідуальних ризиків карткових платіжних систем банківських установ.Ключові слова: платіжні системи, банківські установи, ризики, механізм мінімізації ризиків, модель, оверсайт, загрози, сек'юритизація, забезпечення.^UGerasymova O. Мechanism for minimizing the risks of payment systems of banking institutions. – Qualifying scientific work on the rights of the manuscript.Thesis for the Scientific Degree of Candidate Science (Economics). Specialty 08.00.08 – Money, Finance, and Credit. PHEE “European University”, Kyiv, 2021.The dissertation is devoted to the complex substantiation of theoretical and methodological bases and practical approaches to the formation of the mechanism for minimizing the risks of payment systems of banking institutions.The scientific approaches used in the interpretation of definitions are generalized: "mechanism for minimizing the risks of payment systems", "mechanism for minimizing the risks of payment systems of banking institutions", "risk of payment systems of banking institutions", "multifactorial risk of the functioning of the mechanism of payment systems". The mechanism of risk minimization of payment systems of banking institutions is presented, which defines the goals, strategies, tactics, principles, functions defined in the field of implementation of the concept of risk minimization of payment systems and the functioning of the risk minimization system; coordinating and controlling subsystems are presented; provided organizational (regulatory, information-institutional, functional-structural and personnel support) and economic components (technical-technological, spatial-reactionary, control-monitoring, postoperative support), combined with reaction-adaptive support; a set of levers of influence on payment systems (normative-legal, technical-technological, regulatory-normative, organizational, economic); tools for effective functioning of the mechanism and criteria for minimizing individual risks and minimizing the risk of the payment portfolio; macro- and micro-factors of the payment market, which together will contribute to the formation of organizational and functional system of financial risk management of payment systems and optimization of the payment portfolio with optimal risk, profitability and liquidity. Methodical approaches to assessing the effectiveness of risk management of payment systems of banking institutions are presented and evaluated in accordance with the developed methodology. Approaches to risk assessment of payment systems of banking institutions are developed, taking into account their areas of origin, settlement mechanisms, time distribution, minimization methods and nature of compliance of national payment systems with international oversight standards by securitizing individual portfolio risk for placement of payment systems of banking institutions on the financial market. The development trends of Ukrainian banks were analyzed. Diagnosis of risks of payment systems of banking institutions is carried out. The risks of payment systems of banking institutions were diagnosed taking into account the existing level of probability of threats, as a result of which it was revealed that the payment system "Oshchad 24" has the highest risks; a fairly high level of risk is observed in the domestic payment system "Prostir". It is proved that payment systems that are objects of oversight are also components of the financial market infrastructure, which includes a coordinator (payment organization, institution), which provides operational activities of the payment system of the banking institution, payment system participants, allows settlements on transfers and payments. participants and (or) users of payment system services or third parties through interaction between them on the basis of an agreement within a certain legal field. Procedures for the implementation of the oversight function of payment systems by a banking institution are proposed. A model of effective functioning of the mechanism of risk minimization of payment systems of banking institutions has been developed. A neurofuzzy model of minimizing individual risks of card payment systems of banking institutions is presented. The neural fuzzy technology of the model allows to determine credit risk for various banking products of corporate business, identifying the range of variables in the payment systems of banking institutions, predicting the value of financial condition and optimal limits of creditworthiness of participants and borrowers.Keywords: payment systems, banking institutions, risks, mechanism for minimizing the risks, model, oversight, threats, securitization, collateral.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Дек А. О. 
Моделювання поведінки агентів ринку криптовалют / А. О. Дек. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена моделюванню поведінки агентів ринку криптовалют. У роботі проаналізовано концепції інформатизації економіки і суспільства, запропоновано використання терміну «криптоекономіка» для позначення галузі, що формується навколо криптовалют, розподілених реєстрів та стійких методів шифрування. Розглянуто основні елементи криптоекономіки, включаючи публічний реєстр, блокчейн, алгоритми консенсусу, розумні контракти, електронні гроші, криптовалюти та нові види залучення коштів. Було визначено ряд питань, що наразі недостатньо досліджені. Одним з таких питань є визначення витрат електроенергії на майнінг криптовалют. Прийняття майнерами економічних рішень щодо вибору обладнання впливає на такі глобальні характеристики мережі, як середня швидкість і вартість транзакцій, хешрейт і пов'язані з цим витрати електроенергії та відповідний вуглецевий слід. Іншим недостатньо дослідженим питанням є вплив інформації з соціальних мереж та суб'єктивних суджень на прийняття рішень економічними агентами про купівлю чи продаж криптовалюти, про доцільність майнінгу за заданих умов, про доцільність інвестування в проєкти. У роботі були поставлені та вирішені такі завдання: проаналізовано концепції інформаційної економіки; виявлено зв'язок цих концепцій з криптоекономікою; досліджено інформаційні джерела, що можуть бути використані для моделювання поведінки агентів ринку криптовалют; розроблено модель енергоспоживання мережею майнерів біткоіна; оцінено екологічний вплив майнінгу на довкілля; встановлено рівень рефлексії. 3 трейдерів та експертів галузі криптовалют за допомогою «гри на відгадування»; виявлено типи поведінки трейдерів криптовалют на основі показників прибутковості їх біржової торгівлі та рівня рефлексії; удосконалено комплекс моделей прогнозування часового ряду ціни біткоіна за рахунок використання фактуальної та концептуальної інформації з соціальних мереж і новин. Ключові слова: моделювання поведінки, криптовалюти, біткоін, майнінг, трейдинг, експериментальна економіка, поведінкові фінанси, споживання електроенергії біткоіном, вуглецевий слід майнінгу, нейронні мережі, обробка природної мови, гра на відгадування, кластеризація.^UThe thesis is focused on the cryptocurrency market agents' behaviour modelling. The concepts of economy and society informatisation are considered in the research. The term “cryptoeconomy” is used for designating the emerging industry related to cryptocurrencies, distributed ledger technology, and strong cryptography. The main components of cryptoeconomy, including the public ledger, blockchain, consensus algorithms, smart contracts, digital money, and cryptocurrencies are considered. Several understudied research questions were identified. One of the questions is the estimation of mining electricity consumption. Miners' equipment selection decisions affect global network characteristics such as average transaction speed and fee, hashrate and associated electricity consumption, and the corresponding carbon footprint. Another insufficiently researched issue is the influence of information from social networks and subjective judgments on the decision-making of economic agents on the buying or selling of cryptocurrency, the expediency of mining under given conditions, the feasibility of investing in projects. The following tasks were solved in the thesis: the concepts of information economy were analyzed; the relationship between these concepts and cryptoeconomy was identified; the information sources that can be used to model the behaviour of cryptocurrency market agents were explored; the model of bitcoin mining electricity consumption was developed; the environmental impact of mining was evaluated; rationality of cryptocurrency experts and traders was studied by the means of “Guessing Game”; based on information obtained from the orders database and traders' answers in the Guessing Game, behavioural patterns were identified; the model of bitcoin time series was improved by taking into the account factual and conceptual internet content. Keywords: behaviour modelling, cryptocurrency, bitcoin, mining, trading, experimental economics, behaviour finance, bitcoin electricity consumption, mining carbon footprint, neural networks, natural language processing, guessing game, clustering.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Дем'янюк О.Б. 
Моделювання прийняття фінансових рішень на основі функції вигідності з грошовим та часовим аргументом: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / О.Б. Дем'янюк ; Технол. ун-т Поділля. — Хмельниц, 2003. — 20 с. — укp.

Винайдено функції вигідності з грошовим і часовим аргументами для прийняття фінансових рішень. На базі цих функцій розроблено моделі розподілу інвестиційних коштів між різнотерміновими вкладами. Розглянуто підхід до застосування функцій вигідності з факторами: гроші та час для прийняття рішень щодо інвестиційних проектів. Наведено моделі для прийняття рішень з оптимального страхування на основі функції вигідності з грошовим та часовим аргументами для власника активу схильного, не схильного та нейтрального до фінансового та часового ризику. Зазначено, що використання винайдених функцій вигідності та розроблених на їх базі економіко-математичних моделей підвищує ефективність процесу прийняття фінансових рішень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-93 в611 +
Шифр НБУВ: РА322681

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Борисенко Л. М. 
Модернізація державного фінансового контролю в Україні / Л. М. Борисенко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.08 – Гроші, фінанси, кредит. – ПВНЗ «Європейський університет», Київ, 2021.Дисертація присвячена дослідженню теоретико-методичних та практичних засад модернізації державного фінансового контролю в Україні, в якій уточнено сутність дефініцій «контроль», «фінансовий контроль», «державний фінансовий контроль» та означено його функції і класифікація; визначено основи формування імперативів функціонування та модернізації державного фінансового контролю в Україні; охарактеризовано методичні підходи та інструменти організації процедур здійснення державного фінансового контролю. Оцінено сучасний стан та тенденції результатів державного фінансового контролю; проведено моніторинг забезпечення організації та здійснення заходів державного фінансового контролю в Україні. Досліджено зарубіжну практику державного фінансового контролю та можливості її імплементації в Україні; представлено шляхи вдосконалення організаційних та методичних аспектів розвитку державного фінансового контролю; розроблено концептуальні засади модернізації методико-інформаційного забезпечення державного фінансового контролю в Україні.Ключові слова: державний фінансовий контроль, ефективність контролю, цільові бюджетні програми, бюджетні кошти, контрольні органи.^UThe dissertation on competition of a scientific degree of the candidateof economic sciences on a specialty 08.00.08 – Money, finances, the credit. –European University, Kyiv, 2021.The functions of the state financial control are defined, namely: distributive, control and regulatory and directions of realization of the control function: studying of a real condition of financial system; evaluation of state programs, budget process; establishing the status of settlements with the budget and funds; detection of deviations from the standards of laws; analysis of the causes and detection of violations in the field of finance; development and application of corrective measures in case of non-compliance with the planned indicators.It is substantiated that the conceptual model of modernization of state financial control should be based on an effective system of legal support of control and analytical measures and procedures of state financial control. To this end, the author proposed criteria for assessing the legal support of DFC: sufficiency (the presence of clear regulation of elements of the system of public financial control, organizational processes, implementation of public financial control, as well as the implementation of control measures); practical implementation (availability of clear, interconnected provisions that allow them to be followed freely); stability (lack of numerous changes and additions to the legal framework governing the allocation of budget funds and budget expenditures); efficiency (availability of modern requirements for the organization and implementation of effective public financial control over budget expenditures; availability and application of an adequate system of financial information in order to implement public financial control over cost-effectiveness).It is motivated that it is expedient for the State Financial Monitoring Service to send to the Accounting Chamber the results of control and expert-analytical measures on the costs of transfers from the budget for program implementation, as well as information on the results of financial audit of budget expenditures for program measures. And the control and accounting bodies of the subjects provided the Accounting Chamber with information on the results of the control of expenditures of local budgets for these purposes to assess the effectiveness of the implementation of programs. The bodies of state financial control have the right to send to the State Treasury notifications on the application of budgetary coercive measures. In case of detection of data indicating signs of corpus delicti, the Accounting Chamber, control and accounting bodies of Ukraine, as well as the State Financial Monitoring Service shall transfer the relevant materials to law enforcement agencies. The implementation of these proposals in practice regarding the transfer of powers and cooperation between the bodies of state financial control over budget expenditures will contribute to the effective implementation of control functions in this area, as well as reduce the cost of control.The concept of the organization is proposed, which defines a mandatory unified sequence of procedures for public financial control over state budget expenditures for the implementation of budget programs depending on the stage of public financial control, which will increase the control procedures to the specifics of program-targeted management of budget expenditures. efficiency of state financial control.The directions of improvement of functioning of information systems in the field of the state financial control are defined: quarterly updating of the official statistical information on volumes of financial maintenance of budgetary programs and results of their realization on the Internet portal of the State service of statistics of Ukraine; providing on-site auditors who carry out control and analytical measures on budget expenditures, access to the software of the institution through which budget planning is carried out; creation of a centralized data bank of budget expenditure offenses; connection of all bodies of state financial control over budget expenditures, as well as the Ministry of Finance of Ukraine to the state information and analytical system of control bodies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Несходовський І.С. 
Облік грошових коштів та контроль їх виконання в підприємствах торгівлі: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.09 / І.С. Несходовський ; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання удосконалення обліку грошових коштів і контролю їх використання на підприємствах торгівлі з використанням сучасних інформаційних технологій. Висвітлено стан управління грошовими коштами, визначено пріоритетні напрями удосконалення їх обліку та контролю. Визначено практичні та законодавчі передумови створення електронної форми обліку грошових коштів. Розглянуто послідовність й особливість виконання процедур за умов здійснення електронної обробки інформації. Визначено новий об'єкт обліку - "електронні гроші", розроблено повний комплекс методологічного забезпечення із запровадженням нового рахунку, розроблено можливі кореспонденції рахунків, визначено методику відображення їх у фінансових звітах. Розроблено багаторівневий аналітичний облік, який дає можливість оперативно з необхідним рівнем деталізації отримувати інформацію щодо руху грошових коштів на торговельних підприємствах і полегшує складання звітності. Запропоновано методичні рекомендації щодо створення інтегрованої системи контролю електронних грошей із використанням зарубіжного досвіду, що включає організаційний, технічний і програмні аспекти системи, спрямованої на запровадженням електронних технологій за умов виконанні комплексу торговельних операцій, що є стратегічним напрямом розвитку торгівлі. Визначено можливі загрози, пов'язані з рухом грошових коштів, розроблено заходи для уникнення або усунення наслідків цих загроз.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)242.11-149.3-211.852 + У052.9(4УКР)842.11-149.3-211.852 +
Шифр НБУВ: РА366657

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Коваль І. М. 
Організаційно-економічні форми підприємництва в креативних видах діяльності (на прикладі сучасного репертуарноготеатру) / І. М. Коваль. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено науково-теоретичному обґрунтуванню та розробленню методичних і практичних рекомендацій щодо організаційно-економічних форм підприємництва в сучасному українському репертуарному театрі, який згідно з чинним законодавством України є неприбутковим. Об'єкт дослідження − процес формування та розвитку підприємництва в суб'єктів господарювання, зайнятих креативною діяльністю в секторі культури.Предметом дослідження є теоретичні та методичні положення щодо розробки організаційно-економічних форм підприємництва в сучасному українському репертуарному театрі.Експериментально доведено, що театр як суб'єкт господарювання продукує унікальний економічний результат у сфері відтворення (рекреації) найважливішого в життєдіяльності соціуму ресурсу − людського капіталу, якість і рівень якого визначає ступінь продуктивного довголіття соціуму. Цей феномен має посилюватися за умов створення оголошених державою креативних індустрій. У результаті економіко-математичного моделювання встановлено, що індустрієгенез у театральній галузі може відбутися лише за умов прояву підприємливості всіма її суб'єктами. У репертуарних театрах організаційно-економічні форми підприємництва повинні мати на меті передусім не фінансовий, а важливий соціальний результат – задоволеність глядачів, які приносять у театр свої гроші. Аналіз можливостей для підприємництва в репертуарних театрах свідчить про два організаційно-економічних напрями в їх діяльності, таких як маркетинг партнерських відносин та інтрапренерське продюсування, що знайшло підтвердження в емпіричному дослідженні на базі Харківського академічного театру музичної комедії. Ключові слова: організаційно-економічні форми підприємництва, підприємництво, креативні індустрії, маркетинг партнерських відносин, інтрапренерство, репертуарний театр.^UThe thesis is devoted to scientific and theoretical substantiation and development of methodical and practical recommendations on organizational and economic forms of entrepreneurship in modern Ukrainian repertoire theater, which according to the current legislation of Ukraine is non - profit. The object of research is the process of formation and development of entrepreneurship in business entities engaged in creative activities in the cultural sector.The subject of research is theoretical and methodological provisions for the development of organizational and economic forms of entrepreneurship in modern Ukrainian repertoire theater.It is experimentally proven that the theater as a business entity produces a unique economic result in the field of reproduction (recreation) of the most important resource in society - human capital, the quality and level of which determines the degree of productive longevity of society. This phenomenon should intensify in the context of the creation of state-declared creative industries. As a result of economic-mathematical modeling, it has been established that industrial genesis in the theatrical industry can take place only under the conditions of entrepreneurship by all its subjects. In repertoire theaters, organizational and economic forms of entrepreneurship should be aimed primarily not financial, but important social result - the satisfaction of the audience, who bring their money to the theater. The analysis of opportunities for entrepreneurship in repertory theaters shows two organizational and economic directions in their activities, such as marketing of partnerships and intrapreneur production, which was confirmed in an empirical study based on the Kharkiv Academic Theater of Musical Comedy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Марковецька Г.М. 
Паперові грошові знаки і бони Східної Галичини 1914 - 1920 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / Г.М. Марковецька ; НАН України. Ін-т укр. археографії та джерелознавства ім. М.С.Грушевського. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Вперше комплексно розглянуто процес створення та функціонування у східно-галицькому регіоні України паперових грошових знаків і бон, серед яких фігурували австро-угорські крони, німецькі марки, російські рублі, гроші Центральної Ради - карбованці та шаги, уряду гетьмана П.Скоропадського та Директорії - гривні, Західно-Української Народної Республіки - гривні та крони, карбованці Галицького революційного комітету, а також емісійні знаки окупаційних військ, міських управ. До наукового обігу введено значну кількість нових архівних документів, фактичних матеріалів, що дало можливість дослідити проблеми, пов'язані з історією грошових знаків Східної Галиччини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т222(4УКР333)61 + У03(4УКР3)534 + У9(4УКР3)262.6-03 +
Шифр НБУВ: РА323975

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Погуляєв С.Ю. 
Передача технології як вклад в просте товариство: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / С.Ю. Погуляєв ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Комплексно досліджено юридичну природу цивільних майнових відносин, що виникають між учасниками простого товариства за умов передачі у дане товариство технології як такої у вигляді вкладу (ст. 1152 Цивільного кодексу України). Розкрито зміст і розглянуто застосування даної статті Кодексу стосовно специфічного об'єкта цивільного права - технології. Всебічно охарактеризовано юридичну природу, зміст і правовий режим вкладу в просте товариство. Введено термін "предмет вкладу". Визначено, що тільки гроші та майно - тілесне та безтілесне, передані у вигляді вкладу, утворюють складне майно товариства (спільну часткову власність). Надані як вклад різного роду послуги у силу своєї невідчужуваності від джерела можуть бути визнані вкладом лише за умов того, що вони збільшили ціну інших, раніше внесених майнових вкладів - тілесних і безтілесних. Дану технологію розглянуто як самостійний складний об'єкт цивільних прав, елемент майна, що містить сукупність систематизованих знань, які використовуються для випуску певної продукції, застосування певного процесу або надання певних послуг. Знання також розглянуто як об'єкт цивільних прав, різновид інформації та предмет вкладу у простому товаристві. Висунуто гіпотезу, що вкладом у простому товаристві можуть бути лише знання, які перебувають у стані активного інформаційного ресурсу. Наведено наукові рекомендації щодо удосконалення перспективного цивільного законодавства України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4Укр)014
Шифр НБУВ: РА319490 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Білецька О.В. 
Поділля в другій половині XIV - першій половині XV ст.: політичний та соціально-економічний аспекти: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.В. Білецька ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2004. — 20 с. — укp.

На підставі залучення широкого кола вітчизняних і зарубіжних джерел досліджено процес становлення історичної області України Поділля другої половини XIV - першої половини XV ст. Виконано комплексну систематизацію історичних матеріалів (XIII - XVI ст.), значну частину з яких (зокрема, жалувані грамоти польських королів) у науковий обіг введено вперше. З'ясовано сутність терміну "Поділля" в історико-географічному та історико-етнографічному аспектах. Встановлено особливості історичних умов виникнення Поділля як окремої адміністративної, політичної та соціально-економічної одиниці, виділено основні етапи розвитку краю та досліджено процеси його розподілу та перерозподілу між різними державами. Висвітлено діяльність східноєвропейських володарів та їх васалів щодо Поділля. На підставі соціально-економічного аналізу подільського регіону запропоновано оригінальну інтерпретацію соціальної стратифікації населення краю в другій половині XVI - першій половині XV ст. Досліджено адміністративно-територіальний устрій, земельні надання в регіоні, господарство, торгівлю, гроші та грошовий обіг. Вперше виділено важливі топонімічні дані, що дозволяють встановити еволюційний розвиток мережі середньовічних і сучасних населених пунктів. Здійснено критичне осмислення деяких традиційних уявлень щодо розвитку подільських земель, уточнено дати та обставини деяких історичних подій. Розроблено періодизацію політичної історії подільського регіону. Визначено перспективи та шляхи подальшого дослідження середньовічних земель України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР348)4 +
Шифр НБУВ: РА335342

Рубрики:

      
19.

КУДІН А. А. 
Правова система України в парадигмі романо-германської та англосаксонської правових сімей: автореферат дис. ... к. ю. н. : 12.00.01 / А. А. КУДІН. — Б.м., 2023 — укp.

Кудін А. А. Правова система України в парадигмі романогерманської та англосаксонської правових сімей. – Кваліфікаційна науковапраця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії заспеціальністю 081 «Право» (галузь знань 08 «Право»). – Київськийуніверситет інтелектуальної власності та права, Київ, 2023.У дисертації на основі комплексного аналізу теорії права, нормзаконодавства, поглиблених наукових позицій та практики діяльності органівдержавної влади розкрито правову систему України в парадигмі романогерманської та англосаксонської правових сімей і сформовано нові науковотеоретичні та практичні висновки, узагальнення й рекомендації.Актуалізовано наукові положення щодо взаємного впливу джерелкласичного англосаксонського права до нормандського завоювання 1066 р. тавітчизняної правової пам’ятки Руської правди на правову систему Українищодо визнання владою соціальних ідеалів і моделей суспільного устрою, якізасновані на чеснотах поваги до свободи й честі приватних осіб та захисту їхвід різного виду небезпеки завдяки недобрій волі чиновників, а ефективномутиску суспільства на владу, що підкріплений належною правовою культуроювільних людей при справедливій участі правосуддя.Доведено, що найбільш слушними в умовах сьогодення є витоки ранніхзаконів англосаксонського права, зокрема що влада має турбуватися простабільність держави, щоб діяли справедливий закон і справедливі суди, щобнікому не могло бути відмовлено у справедливому суді. Кожна людина маєбути гідною народного права – як бідна, так і багата. Усі люди є рівними взахисті законом. Кожен, хто стає свідком, має дати клятву, що він ніколи – аніза гроші, ані за привілеї, ані зі страх – не заперечить нічого з того, свідком чогобув, і не заявить нічого іншого за винятком того, що він бачив чи чув. Коженпозов має кінцевий термін. Якщо трапилося, що хтось постраждав від наказів,влада має виправити це якнайшвидше.Зроблено висновок, що класичне римське право за своєю сутністю таджерелами (кодекси Юстиніана) як група правових ідей та принципів, щозапозичувались у процесі рецепції європейськими націями, оформленими всуверенні держави, стало не тільки основою загального права (Ius Commune),а на перших порах – нормами прямої дії для врегулювання правових відносину сфері власності на землю та майно, торгівлі, морської тасільськогосподарської промисловості, громадянства, злочинів, покарань ізбереження миру. У подальшому суверенні держави ухвалювали національнікодекси, а римське право стало теорією права. В умовах сьогодення воно єоднією з найважливіших складових історії держави та права зарубіжних країн.Удосконалено наукове розуміння історико-правових аспектів інститутуюристів у римському праві як еліти суспільства, що забезпечуваласудочинство, відстоювала інтереси громадян і формувала теорію права, таінституту покарання за злочини, вагомою складовою якого було широкевикористання засобів стримування нових правопорушень.Доведено, що структура правової системи України інтегративного типускладається з ідеології людиноцентризму, панування принципу верховенстваправа, визнання й застосування в публічному адмініструванні перевагизаконних приватних інтересів над публічними, розбудови розвиненогогромадянського суспільства, використання окремих найкращих правовихінструментів справедливості англосаксонського права.Удосконалено наукове розуміння правової системи України, якахарактеризується належністю її до романо-германської правової сім’ї, щопобудована на цінностях ЄС, панування принципу верховенства права,пріоритету приватного інтересу над публічним, боротьби з пережиткамиминулого в публічному адмініструванні та з наповненням її певнимиправовими положеннями англосаксонського права.^UKudin Anelia. The Legal System of Ukraine in the Paradigm of theRomano-Germanic and Anglo-Saxon Legal Families. – Qualifying scientificwork on manuscript rights.Dissertation for obtaining the scientific degree of PhD in specialty 081 «Law»(field of knowledge 08 – «Law»). – Kyiv University of Intellectual Property and Law,Kyiv, 2023.Based on the complex analysis of the theory of law, legislative norms,scientific provisions and the practice of state authorities, the dissertation reveals thelegal system of Ukraine in the paradigm of the Romano-Germanic and Anglo-Saxonlegal families. This scientific work forms new theoretical and practical conclusions,generalizations and recommendations.There is evidence for the mutual influence of the classical Anglo-Saxon law(before the Norman conquest in 1066) and the Russian Truth on the legal system ofUkraine. It has been proven that the origins of the early laws of the Anglo-Saxonlegal system are the most relevant. State authorities should be concerned about thestability of the state. Just law and just courts must be established. No one can berejected in a fair trial. Every individual regardless of being poor or wealthy shouldbe worthy of people's rights. All people are equal in being protected by the law.Everyone who becomes a witness must take an oath that they will never deny formoney, love or fear anything that they have witnessed and declare nothing exceptwhat they have seen or heard. Each lawsuit has a deadline and an end point. If ithappens that someone is hurt by orders or words, the state authority should correctthat as soon as possible.Roman law by its nature and sources (the Code of Justinian), and as a groupof the legal ideas and principles borrowed in the process of reception by theEuropean nations formed into sovereign states, set not only the basis of common law(Jus commune), but also the first norms for the regulation of legal relations in thefollowing spheres: land and property ownership, trade, maritime and agriculturalindustry, citizenship, crimes and punishments, the preservation of peace.Subsequently, sovereign states adopted national codes, and Roman law became thetheory of law. In the present conditions, Roman law is one of the most important andfoundational components of the history of state and law of foreign countries. Thedissertation advances the scientific understanding of the historical and legal aspectsof the institution of lawyers in the Roman law, the elite of the society who formedthe judiciary, defended the interests of citizens, formed the theory of law and theinstitution for the punishment of crimes (the important component of which was thewide use of means for deterring new offenses).The present work demonstrates thatthe structure of the legal system of Ukraine has an integrative type and consists ofideology of “people-centeredness”, the principle of the supremacy of law,recognition and application of the superiority of legitimate private interests overpublic ones in public administration. The Ukrainian legal system targets thedevelopment of advanced civil society and makes use of some of the best legalinstruments of justice of the Anglo-Saxon law. The work provides further insightinto the scientific understanding of the legal system of Ukraine characterized by itsbelonging to the Romano-Germanic legal family, which is built on the values of theEuropean Union, the principle of the supremacy of law, superiority of legitimateprivate interests over public ones, the struggle with the remnants of the past in publicadministration and its filling with certain legal aspects of the Anglo-Saxon law.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Половко С.М. 
Правове регулювання банківських валютних операцій в Україні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / С.М. Половко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 17 с. — укp.

Показано, що правовий режим обмежень та інструментарій валютного регулювання визначаються змістом валютної політики України та необхідністю підтримання стабільності національної грошової одиниці - гривні. Відзначено щодо необхідності більш точних визначень валюти, валютних цінностей, валютних операцій, розмежування їх із суміжними категоріями, зокрема, розмежування понять "іноземна валюта", "валютні цінності" та "гроші", а також "валютні операції" та "угоди з валютними цінностями". Запропоновано поділ валютних операцій за їх характером на поточні та капітальні, а також - за економічним змістом. Зроблено пропозицію щодо закріплення набору інструментів державного регулювання валютних операцій на рівні закону та визначення чітких меж повноважень Національного банку України щодо запровадження нових і модифікації існуючих засобів їх регулювання. Зазначено щодо необхідності вдосконалення інститутів ліцензування валютних операцій, обов'язкового продажу валюти, розрахункових відносин тощо.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)212.304 + Х829(4УКР)41 +
Шифр НБУВ: РА329691

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського