Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (17)Реферативна база даних (2662)Книжкові видання та компакт-диски (150)
Пошуковий запит: (<.>K=ДЕТАЛІ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 447
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Череватий С. В. 
Євроінтеграційна перспектива України в програмних документах та практичній діяльності українських політичних партій: автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.02 / С. В. Череватий ; НАН України ; Ін-т держави і права ім. В.М. Корецького. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Досліджено євроінтеграційні перспективи України в програмних документах і практичній діяльності українських політичних партій. Актуальність проблеми обумовлена тим, що Україна потребує не загальних фраз, а деталізації євроінтеграційної ідеї, наповнення її конкретним змістом. Розглянуто стан наукової розробки проблеми та сутність ідеї європейської інтеграції у програмних документах українських політичних партій. Встановлено, що Україні потрібно демонструвати практичну спроможність до цілеспрямованих і послідовних кроків у європейському напрямі, це стосується не лише держави, а й усього суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф69(4УКР)28
Шифр НБУВ: РА379628 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Масляк М. І. 
Інноваційні трансформації публічного управління: культурно-освітній аспект. / М. І. Масляк. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене вирішенню важливого науково-практичного завдання визначення культурно-освітніх характеристик інноваційних трансформацій публічного управління та розроблення рекомендацій з їх практичного впровадження. Аналіз наукових літературних джерел щодо інноваційних трансформацій публічного управління та систематизація нормативно-правових документів, які регламентують питання професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого управління й самоврядування, дозволили окреслити прогалини й слабкі місця у регламентуючій підсистемі реформ публічної влади, сформулювати гіпотезу наукового дослідження щодо необхідності впровадження культурно-освітніх аспектів у процеси реформаційних змін публічної влади. Доведено, що для того, щоб публічне управління змогло виконати свої функції щодо стратегічних орієнтацій українського суспільства, воно має зазнати якісних змін, в основі яких мають бути нові вектори інноваційного розвитку. З одного боку, впровадження інновацій у публічній владі має відповідати основним принципам соціальної модернізації та орієнтуватися на створення умов для самоактуалізації суспільства. З іншого боку, інноваційний розвиток має забезпечувати ефективність діяльності органів державної влади, переорієнтовуючи їх на потреби суспільства і громадян. За результатами дослідження запропоновано удосконалити перспективну 4-х векторну модель організаційної культури державної служби України, яка, на відміну від існуючих, включає: 1) орієнтацію на суспільні цілі і цінності; 2) формування ефективних управлінських зразків поведінки; 3) високий правовий і соціальний статус державних службовців; 4) управління персоналом державних органів шляхом формування і розвитку системи цінностей, найважливішими серед яких є законність, професіоналізм, ініціатива, гласність, неупередженість при виконанні службових обов'язків. Її реалізація на практиці дозволяє враховувати специфіку соціальних процесів, формування традицій, символів шанобливого ставлення до професії державного службовця; розвиток конкурсного середовища як умови зростання професіоналізму службовців; підтримання в якості пріоритетних цінностей професійних знань, умінь, навичок і здібностей і пов'язаної з їх розвитком стабільності становища державних службовців. Удосконалено підхід до розроблення механізму культурно-освітнього забезпечення інноваційних трансформацій публічного управління на основі деталізації його структурних елементів в розрізі теоретичного, методологічного і практичного аспектів, реалізація якого дозволяє здійснювати перехід від традиційних процедур управління до новітніх (на основі цифровізації) технологій електронного урядування, а також підвищувати ефективність роботи органів влади і самоврядування завдяки децентралізації повноважень. Пропозиції щодо удосконалення теоретико-методичних засад визначення стратегічних векторів культурно-освітнього забезпечення інноваційних трансформацій публічного управління з використанням компетентністного підходу дозволяють на практиці отримувати інтегральні результати при проведенні реформ на основі посилення мотивації персоналу та інтеграції всіх видів освітньої, професійної й культуротворчої діяльності виконавців.В роботі дістала подальшого розвитку систематизація інструментарію інноваційних трансформацій публічного управління в частині конкретизації інструментів, принципів, методів, підходів інноваційного кадрового управління, що дозволяє підвищити ефективність публічного управління. Автором уточнено визначення дефініції «механізм культурно-освітнього забезпечення інноваційних трансформацій публічного управління», під яким запропоновано розуміти комплексну систему управлінського впливу на громадянське суспільство, яка забезпечує реалізацію інновацій у публічному управлінні на основі використання здобутків культурно-освітнього простору з метою досягнення прогресивного ко-еволюційного суспільного розвитку. Уточнено визначення дефініції «стратегічні вектори культурно-освітнього забезпечення інноваційних трансформацій публічного управління» під яким запропоновано розуміти такі комплексні напрямки концептуальних, інституційних, методологічних (у т.ч. інструментальних) та інших інноваційних перетворень у сфері публічної влади, що ґрунтуються на суспільних, освітніх, культурних та загальнолюдських цінностях і спрямовані на забезпечення сталого розвитку країни. Таке визначення надає можливість приділити додаткову увагу культурно-освітнім змінам у сфері публічного управління. Авторські пропозиції й рекомендації, викладені у дисертаційному дослідженні, мають практичне значення і можуть бути впроваджені у сфері публічного управління при реалізації адміністративно-територіальної реформи на місцях, а саме: при розробленні стратегій, програм і планів регіонального рівня, а також в системі професійної підготовки фахівців державної служби з метою підвищення ефективності трансформаційних процесів у публічному управлінні та адмініструванні.^UThe dissertation research is devoted to the solution of an important scientific and practical task of determining cultural and educational characteristics of public administration innovative transformations and developing recommendations for their practical implementation. Analysis of scientific literature on innovative transformations of public administration and systematization of legal documents governing professional training of civil servants and officials of local government and self-government, has allowed to identify gaps and weaknesses in the regulatory subsystem of public reform, to formulate a hypothesis of the research on the need to introduce cultural and educational aspects in the processes of reform changes of public authority. It is proved that in order for public administration to be able to perform its functions in relation to the strategic orientations of Ukrainian society, it must undergo qualitative changes, which must be based on new vectors of innovative development. On the one hand, the introduction of innovations in public power must comply with the basic principles of social modernization and focus on creating conditions for self-actualization of society. On the other hand, innovative development should ensure the effectiveness of public authorities, reorienting them to the needs of society and citizens. According to the results of the study, it is proposed to improve the perspective 4-vector model of organizational culture of the civil service of Ukraine, which, in contrast to the existing ones, includes: 1) focus on social goals and values; 2) formation of effective management behavior patterns; 3) high legal and social status of civil servants; 4) personnel management of state bodies through the formation and development of a system of values, the most important of which are legality, professionalism, initiative, transparency, impartiality in the performance of official duties. Its implementation in practice allows taking into account the specifics of social processes, formation of traditions, symbols of respect for the profession of a civil servant; development of the competitive environment as a condition for the growth of professionalism of employees; maintaining as priority values of the professional knowledge, skills and abilities and the stability of the position of civil servants related to their development. The author improves the approach to developing the mechanism of cultural and educational support of public administration innovative transformations based on detailing its structural elements in terms of theoretical, methodological and practical aspects, the implementation of which allows transition from traditional management procedures to the new e-government technologies, as well as increasing the efficiency of government and self-government through decentralization of powers. Proposals for improving the theoretical-methodological foundations for determining the strategic vectors of cultural and educational support for innovative transformations of public administration using a competence-based approach allow obtaining integrated results in reforms based on strengthening staff motivation and integration of all educational, professional and cultural activities. The systematization of the tools of innovative transformations of public administration in terms of concretization of tools, principles, methods, approaches of innovative personnel management, which allows to increase the efficiency of public management, has been further developed in the work. The author clarifies the definition of the “mechanism of cultural and educational support of innovative transformations of public administration”, which suggests a comprehensive system of managerial influence on civil society, which ensures implementation of innovations in public administration based on the use of cultural and educational space to achieve progressive co-evolution of social development. The author clarifies the definition of “strategic vectors of cultural and educational support of innovative transformations of public administration” under which proposes to understand such complex areas of conceptual, institutional, methodological (including instrumental) and other innovative transformations in the field of public power, based on public, educational, cultural and universal values and aimed at ensuring sustainable development of the country. The author's proposals and recommendations set out in the dissertation research are of practical importance and can be implemented in the field of public administration in the implementation of administrative-territorial reform on the ground, namely: in the development of strategies, programs and plans of the regional level, as well as in the training of civil service professionals to improve the transformation processes in public administration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Котвицька Н. М. 
Інноваційно–інвестиційні детермінанти розвитку агропродовольчої сфери економіки: теорія, методологія, практика: автореферат дис. ... д. е. н. : 08.00.03 / Н. М. Котвицька. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена формуванню теоретико–методологічних засад та розроблення прикладного інструментарію стратегічного управляння розвитком агропродовольчої сфери економіки з урахуванням впливу системоутворюючих інноваційно–інвестиційних детермінант у контексті національної агропродовольчої політики. Сформульовані концептуальні положення сценарного підходу до формування моделі інноваційно–інвестиційного розвитку агропродовольчої сфери, визначені і деталізовані можливі сценарії розвитку (інерційний та інноваційний) і сформовано логічну схему вибору моделі інноваційно–інвестиційного розвитку агропродовольчої сфери (відтворювальна, адаптивна, інноваційна). Обґрунтовано концептуальну модель організаційної взаємодії господарюючих суб’єктів та державних інституцій з метою забезпечення інноваційно–інвестиційного розвитку агропродовольчої сфери та сільських територій, центральною ланкою якої є мережевий координаційний центр. Розроблено механізми адаптації малих форм господарювання агропродовольчої сфери до інноваційно–інвестиційного розвитку, які дають можливість подолати їх слабкі сторони та недоліки, перетворити їх у переваги шляхом формування інноваційних інтегрованих об'єднань комбінованого типу (вертикально–горизонтальних) за одночасної підтримки з боку держави, як каталізатора прогресивних зрушень. Удосконалено методологічні принципи формування системи показників інноваційного потенціалу із урахуванням специфіки агропродовольчої сфери. Розроблено методичний підхід до управлення інноваційно–інвестиційним потенціалом агропродовольчої сфери, що включає стратегічну (що базується на оцінювання інтегрального показника) і тактичну (базується на визначенні пріоритетних параметрів) складові. Запропоновано методику розрахунку інтегрального показника інноваційного потенціалу суб’єктів агропродовольчої сфери, на основі системи часткових індикаторів із використанням ентропійного методу, що дозволяє обґрунтовувати стратегічні та тактичні управлінські рішення у сфері інноваційного розвитку. Удосконалено методичні засади оцінки економічної ефективності інноваційних агропродовольчих кластерів в умовах невизначеності і ризику, які доповнено граничними обмеженнями оціночних індикаторів, що враховують особливості їх діяльності. Уточнено поняття агропродовольчої інноваційної системи, як сукупності бізнес–суб’єктів, формальних й неформальних інститутів, взаємодія яких спрямована на забезпечення ефективності інноваційного процесу; виявлено недоліки існуючої моделі формування інноваційних систем «згори–вниз».Визначено зміст поняття «інноваційний потенціал агропродовольчої сфери», що виражає приховану здатність, сформовану на стику науково–технічного прогресу та соціального розвитку, втілену у оптимальному поєднанні внутрішніх й зовнішніх чинників та ресурсів інноваційного розвитку та спроможності до реалізації інновацій. Розроблено інтеграційний механізм формування системи інноваційно–інвестиційного розвитку агропродовольчої сфери на засадах формування мережі інноваційних агропродовольчих кластерів, постійного планомірного нарощування їх стратегічного інноваційного потенціалу, оптимізації використання всіх видів ресурсів, що дає можливість забезпечити баланс галузевого розвитку, усунути диспропорції у економічній системі агропродовольчої сфери. Запропоновано механізми реалізації потенціалу органічного сільгоспвиробництва на базі малого агробізнесу, зокрема: визначено провідні сектори, які доцільно перевести на органічний шлях; розроблено механізм розвитку органічного молочного тваринництва на основі здійснення модернізації виробництва шляхом створення спеціалізованих молочних ферм та переробних комплексів, на засадах комплексного запровадження інноваційних технології та досягнень селекції. Обґрунтовано комплекс заходів державної підтримки інноваційно–інвестиційного розвитку агропродовольчої сфери.^UThe dissertation is devoted to the formation of theoretical and methodological foundations and development of applied tools for strategic management of the development of the agro–food sector of the economy, taking into account the influence of system–forming innovation and investment determinants in the context of national agro–food policy. The conceptual provisions of the scenario approach to the formation of a model of innovation and investment development of the agro–food sector are formulated, possible development scenarios (inertial and innovative) are identified and detailed, and a logical scheme for choosing a model of innovation and investment development of the agro–food sector (reproductive, adaptive, innovative) is formed. A conceptual model of organizational interaction between economic entities and state institutions to ensure the innovation and investment development of the agri–food sector and rural areas is substantiated, the central link of which is a network coordination center. The mechanisms of adaptation of small forms of agro–food sector management to innovation and investment development are developed, which make it possible to overcome their weaknesses and shortcomings, turn them into advantages by forming innovative integrated associations of a combined type (vertical–horizontal) with simultaneous support from the state as a catalyst for progressive changes. The methodological principles of forming a system of indicators of innovation potential are improved. A methodological approach to managing the innovation and investment potential of the agri–food sector has been developed, which includes strategic (based on the evaluation of the integral indicator) and tactical (based on the definition of priority parameters) components. A methodology for calculating the integral indicator of the innovation potential of agri–food entities, based on a system of partial indicators using the entropy method, is proposed, which allows to substantiate strategic and tactical management decisions in the field of innovation development. The methodological foundations for assessing the economic efficiency of innovative agri–food clusters under conditions of uncertainty and risk have been improved, which are supplemented by the limitations of evaluation indicators that take into account the specifics of their activities. The concept of an agri–food innovation system as a set of business entities, formal and informal institutions, whose interaction is aimed at ensuring the efficiency of the innovation process, is clarified; the shortcomings of the existing model of formation of innovation systems "from the top down" are identified.The content of the concept of "innovative potential of the agro–food sector" is defined, which expresses the latent ability formed at the intersection of scientific and technological progress and social development, embodied in the optimal combination of internal and external factors and resources of innovative development and the ability to implement innovations. An integration mechanism for the formation of a system of innovation and investment development of the agro–food sector has been developed on the basis of forming a network of innovative agro–food clusters, continuous systematic increase of their strategic innovation potential, optimization of the use of all types of resources, which makes it possible to ensure a balance of sectoral development, eliminate imbalances in the economic system of the agro–food sector. Mechanisms for realizing the potential of organic agricultural production on the basis of small agribusiness are proposed, in particular: the leading sectors that should be transferred to the organic path are identified; a mechanism for the development of organic dairy farming on the basis of modernization of production through the creation of specialized dairy farms and processing complexes, on the basis of the integrated introduction of innovative technologies and breeding achievements, is developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Соловяненко Д.В. 
Інтернет-технології бібліотечного сервісу в Україні: становлення і розвиток (1990-ті рр. - початок XXI ст.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / Д.В. Соловяненко ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано основні тенденції впровадження телекомунікаційних технологій у практику обслуговування вітчизняних бібліотек. Вперше досліджено закономірності динаміки підключення бібліотек України до мережі Інтернет і створення ними власних веб-проектів. Виділено 47 статистичних показників, які є істотно важливими для оцінки стану української бібліотечної інтернетизації на певному етапі: 21 показник для оцінки бібліотечної інтернетизації в цілому, 15 деталізованих показників у бібліотечних мережах та 11 деталізованих показників у регіонах України. Розроблено методологію кількісної й якісної оцінки бібліотечного веб-сегмента українського сегмента мережі Інтернет (УСМІ) на базі паспортизації бібліотечних веб-сайтів. Вперше проведено системне моніторингове дослідження динаміки змін у вітчизняному бібліотечному веб-сегменті. Розроблено цілісну технологію бібліотечного Інтернет-сервісу (БІС) з урахуванням норм стандарту ISO 13407-1999 "Людино-центричні процеси проектування інтерактивних систем" і бібліотекознавчих вимог до системи інтерактивного обслуговування користувачів. Визначено напрями розширення можливостей впровадження Інтернет/Екстранет/Інтранет-технолоій для надання бібліотечного сервісу, розглянуто фактори, що впливають на темпи розвитку БІС у бібліотеках України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73 в2:З970.312.1 + Ч734(4УКР)8 +
Шифр НБУВ: РА355698

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Науки про Землю   
5.

Вандер О. В. 
Інтерпретаційні моделі поглибленого вивчення міжреперних товщ осадового чохла та кристалічного фундаменту ДДЗ за даними сейсморозвідки та ГДС: автореф. дис. ... канд. геол. наук : 04.00.22 / О. В. Вандер ; Івано-Франків. нац. техн. ун-т нафти і газу. — Івано-Франківськ, 2010. — 17 с. — укp.

Запропоновано інтерпретаційні моделі комплексної інтерпретації даних сейсморозвідки та ГДС, які забезпечують поглиблене вивчення будови складнопобудованого геологічного розрізу. Розроблені інтерпретаційні моделі адаптовано для вирішення геологічних задач за умов теригенного та карбонатного розрізів осадового чохла й утворень кристалічного фундаменту ДДЗ. На підставі застосування інтерпретаційних моделей уточнено та деталізовано існуючі моделі геологічної будови низки родовищ і перспективних площ бортів і прибортових частин ДДЗ (Скворцівська, Наріжнянська, Юхтинська, Новоселівська, Ульянівська), у межах яких виділено нові об'єкти неструктурного типу. У межах Багатойської площі закартовано зону підвищеної тріщинуватості карбонатної товщі турнейських відкладів, у межах Північного борту ДДЗ (Наріжнянсько-Скворцівська зона структур) досліджено характер неоднорідності кристалічного фундаменту і на цій підставі запропоновано варіант його блокової будови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д443.417
Шифр НБУВ: РА377555 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Пелешенко Д.С. 
Інформаційні моделі та технології в управлінні транспортуванням газу: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Д.С. Пелешенко ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Розроблено інформаційні моделі газотранспортної мережі та технологію побудови інформаційної підсистеми інформаційно-аналітичних систем управління транспортуванням газу. Виявлено, що інформаційні системи, які застосовуються в диспетчерському управлінні транспортуванням газу, не в змозі забезпечити відображення пов'язаних між собою схем газотранспортної мережі з різним рівнем деталізації, необхідних на різних етапах диспетчерського управління транспортуванням газу. Обгрунтовано необхідність побудови інформаційної системи, що відповідає даним вимогам, з метою підвищення ефективності диспетчерського управління за рахунок автоматизації багатьох простих функцій обробки та передачі даних. Розроблено інформаційну модель газотранспортної мережі, яка поєднує між собою теоретико-графові моделі з різним рівнем агрегації даних. На базі розробленої моделі створено формальну мову маніпулювання ієрархічною графовою моделлю, що дозволило створити універсальний інтерфейс для обміну даними між різними підсистемами інформаційно-аналітичної системи управління транспортуванням газу. Розроблено технологію побудови інформаційних систем на основі сервіс-орієнтованої архітектури й ієрархічної графової моделі, яка дозволяє знизити витрати на інтеграцію впровадженої інформаційної системи з раніше розробленими аналогічними системами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О76-082.02-5-05 +
Шифр НБУВ: РА359901

Рубрики:

      
7.

Сенченко В.Р. 
Інформаційні технології підтримки процесів контролю виконання державного бюджету: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / В.Р. Сенченко ; Ін-т пробл. моделювання в енергетиці ім. Г.Є.Пухова НАН Укаїни. — К., 2009. — 22 с. — укp.

Досліджено питання обробки моделей, алгоритмів й інформаційних технологій, які використовуються для реалізації процесів контролю виконання оцінювання ефективності використання бюджетних коштів. Дослідження проведено з використанням комплексного методу побудови інформаційних моделей складної аналітичної системи, який передбачає застосування декомпозиції системи за рівнями та методу параметричної формалізації елементів, що дозволяє охарактеризувати систему в термінах, зрозумілих широкому колу фахівців в області контролю виконання держбюджету. Це дозволяє здійснити опис функцій та інформаційну взаємодію будь-якого рівня, не перевантажуючи описом деталей інших рівнів. Застосування комплексного методу спрощує визначення специфікацій для програмних застосувань та їх подальшу реалізацію. Розроблено інформаційну модель функціональної спеціалізації користувачів складної аналітичної системи, яка передбачає врахування особливостей інформаційних технологій, властивостей особистості, множини функцій і моделей даних. Це дозволяє з достатнім ступенем деталізації визначити архітектуру програмного забезпечення аналітичного ядра складної інформаційно-аналітичної системи й оптимізувати розподіл функцій між різними програмними застосуваннями. Запропоновано та реалізовано технологію агрегації й аналіз багатовимірних даних, яка дозволяє користувачу без використання мови програмування формувати складні запити за будь-якими вимірами й одержувати дані, агреговані у відповідні аналітичні форми, зокрема, відображення одержаних даних на картографічному фоні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3 ф121 +
Шифр НБУВ: РА363861

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Михайліченко Г.І. 
Інформаційна та збутова логістика в туризмі: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / Г.І. Михайліченко ; Київ. нац. торг.- екон. ун-т. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Вирішено теоретичні, методологічні та організаційні питання управління продуктовими та інформаційними потоками туристичних підприємств за сучасних умов господарювання на основі логістичних концепцій. Обгрунтовано теоретичну сутність і значення логістичного управління туристичним підприємством. Розроблено основні напрями моделювання систем інформаційної та збутової логістики, деталізовано етапи технологічного процесу формування та реалізації туристичного продукту, систематизовано документооборот даних процесів. Удосконалено модель інтегрованої автоматизованої системи обробки інформації в межах логістичної системи, запропоновано моделі логістичних систем збуту для різних типів туристичних підприємств-посередників. Розроблено методичні підходи та практичні рекомендації щодо визначення ефективності системи інформаційної та збутової логістики за рахунок оцінки якості продукту споживачами та визначення рівня логістичних витрат на управління продуктовими потоками в межах системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)49:Ч518
Шифр НБУВ: РА312649 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Журавель І. М. 
Інформаційна технологія автоматизованого аналізу металографічних та фрактографічних зображень / І. М. Журавель. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено розробленню інформаційної технології, яка забезпечує підвищення рівня автоматизації, точності та швидкодії аналізу металографічних та фрактографічних зображень для оцінки технічного стану матеріалів відповідальних промислових об'єктів шляхом побудови нових методів кількісного оцінювання геометрії та розподілу елементів їх мікроструктури. Розроблена інформаційна технологія охоплює всі основні етапи досліджень зображень у металографії – від їх формування, виділення об'єктів інтересу, геометричного аналізу, до візуалізації результатів. Серед розроблених методів слід виділити: метод бінаризації напівтонових зображень з використанням оптимального, з точки зору деталізації, значення порогу, який обчислюється із застосуванням кореляційної функції; метод обчислення фрактальної розмірності, який, на відміну від відомих підходів, дає можливість коректно опрацьовувати напівтонові зображення без необхідності їх бінарного представлення; метод визначення усередненого розміру зерен металу за металографічним зображенням, який дозволяє автоматизувати процес обчислення та дає можливість аналізувати металографічні зображення з незамкнутими межами зерен.^UThe dissertation is devoted to the development of information technology, which provides an increase in the level of automation, accuracy and speed of analysis of metallographic and fractographic images to assess the technical state of materials of responsible industrial objects through the construction of new methods of quantitative evaluation of geometry and the distribution of elements of their microstructure. The developed information technology covers all the main stages of research of images in metallography - from their formation, allocation of interest objects, geometric analysis, to visualization of the results. Among the developed methods, one should distinguish: the method of binarization of the halftone images using the optimal, in terms of detail, threshold value, which is calculated using the correlation function; the method of calculating the fractal dimension, which, unlike the known approaches, makes it possible to correctly process halftone images without the need for their binary representation; a method for determining the average grain size of a metal by a metallographic image, which allows automating the calculation process and makes it possible to analyze metallographic images with unclosed grain boundaries.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Лактіонов О. І. 
Інформаційна технологія оцінювання якості підготовки операторів верстатів з числовим програмним керуванням / О. І. Лактіонов. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена питанням розробки інформаційної технології оцінювання якості підготовки операторів верстатів з числовим програмним керуванням (ЧПК), які є елементами системи «Оператор – Верстат з числовим програмним керуванням – Керуюча програма виготовлення деталі» (ОВКП). Система ОВКП складається з елементів та підсистем – соціальної (оператор верстата з ЧПК), технічної (верстат з ЧПК) та інформаційної підсистеми (керуюча програма виготовлення деталі на верстаті з ЧПК).Для оцінювання діяльності оператора верстата з ЧПК використовуються самооцінки, оцінки експертів, нормовані оцінки галузевого стандарту, які отримуються на основі списку індикаторів професійної компетентності оператора верстата з ЧПК.Ряди самооцінок та оцінок експертів, об'єднуються у Індекс професійної компетентності оператора верстата з ЧПК (ІПК), який стійко фіксує міру єдності/розбалансованості свідомості і соціально-практичної діяльності особистості.Оцінки експертів та нормовані оцінки, сформовані на основі змісту галузевого стандарту об'єднуються у Індекс якості підготовки оператора верстата з ЧПК (ІЯП), який фіксує міру направленої відповідності оцінок фактично створених ним продуктів діяльності та нормативних оцінок-вимог до них.Інформаційна технологія оцінювання якості підготовки операторів верстата з ЧПК та їх відбору згідно вимог Замовника щодо виготовлення деталей на верстаті з ЧПК базується на використанні обґрунтованого переліку діагностичних і математичних методів у взаємодії з формувальними методами, які входять у програмний комплекс. Доведено, що відбір операторів верстатів з ЧПК з використанням методу лінійної згортки значно точніший, якщо проводиться на основі індексних оцінок, при порівнянні з експертними оцінками. Точність відбору операторів верстатів з ЧПК методом лінійної згортки, які підвищили кваліфікаційний розряд формувальними методами державної атестації значно зростає.^UDissertation is concerned with the issues of developing information technology for quality assessment of preparation of computer numerically controlled (CNC) machine operators, who are the parts of the system "Operator – Computer numerically controlled machine – Control program of manufacturing assembly parts". The system mentioned consists of the following elements and subsystems – social (CNC machine operator), technical (CNC machine) and information subsystem (control program for manufacturing assembly parts at CNC machine).To evaluate the work of a CNC machine operator self-assessments, expert assessments, normalized industry standard estimates are used, which are obtained on the basis of a list of indicators applied to a CNC machine operator professional competence.The ranks of self-assessments and expert assessments are combined into the CNC machine operator's professional competency index, which firmly captures the measure of unity / imbalance of consciousness and social and practical activity of an individual.Expert assessments and normalized estimates formed on the basis of the content of the industry standard are combined into the CNC machine operator's quality score, which captures the degree of directional compliance of the assessments of the products actually produced by them and the regulatory assessments-requirements to them.Information technology for assessing the quality of training of CNC machine operators and their selection according to customer requirements for the production at CNC machines is based on the use of a reasonable list of diagnostic and mathematical methods in interaction with the forming methods included in the software complex.It has been proved that the selection of CNC machine operators using the linear convolution method is much more accurate, if carried out on the basis of index estimates, compared with expert estimates. The accuracy of the selection of CNC machine operators by the linear convolution method, who increased the qualification level by forming methods of state certification is significantly increasing.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Науки про Землю   
11.

Ящолт А.Р. 
Інформаційна технологія проектування систем обробки даних спостережень якості води: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / А.Р. Ящолт ; Вінниц. нац. техн. ун-т. — Вінниця, 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено технологію автоматизованого проектування інформаційних систем обробки даних спостереження якості вод за формами вхідних і вихідних даних шляхом ідентифікації та ітеративної деталізації складових, що виконують операції з вхідними та довідковими даними. Розроблено комплекс методів, прийомів, алгоритмів і програмного забезпечення, яке впроваджене на практиці для розв'язання важливих прикладних задач у галузі екологічного моніторингу та контролю в Україні. Результати роботи використано під час створення комп'ютеризованої системи спостереження якості вод "Підсистема "Вода та скиди" автоматизованої системи котролю "Екоінспектор" для нагромадження, обробки та аналізу всіх видів скидів і стану забруднення вод в Україні". Систему впроваджено в обласних підрозділах Державної екологічної інспекції Мінприроди України, зокрема, у Києві, Севастополі й Автономній Республіці Крим, а також під час проектування структури інформаційної системи підтримки приняття рішень для управління водними ресурсами басейну р. Південний Буг, яку впроваджено у Басейновому управлінні водними ресурсами річки Південний Буг, а також інформаційної системи моніторингу поверхневих вод Вінниччини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д222,0в641.8 +
Шифр НБУВ: РА364020

      
12.

Макоєдова В. О. 
Інформаційна технологія супроводу вступної кампанії в закладах вищої освіти: автореферат дис. ... д.філософ : 122 / В. О. Макоєдова. — Б.м., 2023 — укp.

Дослідження присвячене підвищенню ефективності функціонування приймальної комісії і загалом закладу вищої освіти шляхом поглиблення теоретичних засад та розроблення практичних рекомендацій до застосування побудованої інформаційної технології супроводу вступної кампанії в закладах вищої освіти.Залежно від масштабів діяльності ЗВО збільшується кількість інформаційних потоків та зростає складність узгодження дій між приймальною комісією та іншими структурними підрозділами ЗВО. Актуальність теми зумовлена практичною необхідністю у моделюванні та побудові інформаційної технології для супроводу процесу прийому на навчання до ЗВО, що дозволить ефективно управляти інформаційними потоками для підвищення ефективності функціонування приймальної комісії і ЗВО.Об’єктом дослідження є процес функціонування приймальної комісії закладу вищої освіти.Предметом дослідження є методи, технології й інструментальні засоби розробки інформаційної технології супроводу вступної кампанії в закладах вищої освіти.Інформаційну базу дослідження становили законодавчі та нормативно-правові акти, стандарти, наукові праці науковців України та світу, нормативно-правові акти, стандарти, статистичні дані щодо проведення вступної кампанії, результати проведених опитувань.Дисертаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, поділених на підрозділи, висновків, списку використаних джерел і додатків.У вступі обґрунтовано актуальність теми, сформульовано мету, поставлено завдання, визначено предмет, об’єкт та методи дослідження, викладено основні положення наукової новизни та практичного значення одержаних результатів.У першому розділі досліджено поняття та структуру інформаційної технології ЗВО. На основі проведеного аналізу було сформульовано комплексне визначення поняття «інформаційна технологія», яке відрізняється від інших визначень тим, що враховує аспекти етичності використання інформаційної технології та знищення інформації. Окреслено структуру інформаційної технології, яка може бути представлена у вигляді комплексу технічних та програмних засобів. Розкрито цільове призначення інформаційних технологій ЗВО, що полягає у можливості їх застосування для регулювання адміністративних відносин та для забезпечення інформаційно-комунікаційного середовища співробітників ЗВО. Запропоновано уточнену класифікацію інформаційних технологій згідно з їх цільовим використанням.Проаналізовано та розкрито можливості використання готових рішень для управління діяльністю приймальної комісії ЗВО, що здебільшого є складником загальної інформаційної системи ЗВО, і часто не можуть функціонувати окремо або бути сумісними зі сторонніми інформаційними системами. Встановлено переваги і недоліки використання готового рішення та власної розробки, змодельованої під потреби ЗВО, для супроводу вступної кампанії. Запропоновано концептуальну модель інформаційної технології вступної кампанії в ЗВО, яка базується на моделюванні інформаційних потоків супроводу вступної кампанії в ЗВО із застосуванням засобів CASE-технологій.У другому розділі розглянуто каузальне моделювання, що дозволяє на основі емпіричних даних та спостережень відтворити модель, яка буде відображати причинно-наслідкові зв’язки між процесами, що відбуваються під час вступної кампанії. Проведено аналіз чинників, застосовуючи статистичні методи аналізу даних вступної кампанії, метод опитування здобувачів та працівників приймальної комісії, спостереження. Каузальні моделі інформаційних потоків подання заяв вступу до ЗВО та на спеціальність, побудовані за результатами дослідження, дають змогу краще розуміти причинно-наслідкові зв’язки щодо поданих заяв та визначити чинники, які можна покращити в процесі супроводу вступної кампанії.Розглянуто CASE-технологїї для моделювання супроводу вступної кампанії в ЗВО. Обґрунтовано вибір засобів для моделювання процесу супроводу вступної кампанії. Застосовано функціональний підхід для визначення об’єктів супроводу вступної кампанії та з’ясування зв’язків між ними. Деталізовано та описано процеси, стрілки входу, виходу, контролю та механізму. Розроблено контекстну модель «Супровід вступної кампанії у закладах вищої освіти», модель першої декомпозиції «Супровід вступної кампанії у закладах вищої освіти», модель декомпозиції «Аналіз вступної кампанії попереднього року», модель декомпозиції «Підготовка до прийому на навчання до ЗВО», модель декомпозиції «Проведення вступної кампанії» та модель декомпозиції «Завершення вступної кампанії». Загалом розроблена модель супроводу вступної кампанії складається з 18 процесів другого рівня декомпозиції.^UThe dissertation for the degree of Doctor of Philosophy, Subject Area 122 – Computer Science. – State University of Trade and Economics, Kyiv, 2023.The dissertation is devoted to improving the efficiency of the admission committee functioning and the institution of higher education in general by deepening the theoretical principles and developing practical recommendations for the use of the implemented information technology to support the introductory campaign.Depending on the scale of the institution of higher education, the number of information flows increases and the complexity of coordinating actions between the admissions committee and other structural units of the IHE (institution of higher education) grows. The relevance of the topic is due to the practical need to model and implement information technology to support the admission process of the institution of higher education as it will help to manage effectively information flows and improve the efficiency of admission committee and the institution of higher education.The object of the paper is the process of functioning of the admission committee of the institution of higher education.The subject of the paper is the methods, technologies and tools for developing information technology to support the introductory campaign at the institutions of higher education.The theoretical basis of the work includes legislative and regulatory acts, standards, scientific articles of Ukrainian and foreign scholars, statistics on the introductory campaign, and the results of surveys.The dissertation consists of the introduction, three sections (divided into subsections), conclusions, literature review and appendices.The introduction substantiates the relevance of the topic, formulates the purpose, defines the objectives, the subject and methods of the paper, it also outlines the main provisions of scientific novelty and practical importance of the results.Section 1 examines the term and structure of information technology at the institution of higher education. Based on the analysis, the paper formulates a complex definition of the term «information technology», which differes from other definitions in that it takes into account the ethical use of information technology and destruction of information. The structure of information technology, which can be presented as a complex of hardware and software, is defined. The intended purpose of information technologies of the IHE is revealed, which is the possibility of their use to regulate administrative relations and to ensure the information and employees’ communication environment of the IHE. A refined classification of information technologies according to their intended use is proposed.The possibilities of using ready-made solutions for managing the activities of the admission committee of the IHE, which are mostly part of the general information system of the IHE, and often cannot function separately or be compatible with third-party information systems, are analysed and disclosed. The advantages and disadvantages of using ready-made solution and own development, modelled on the needs of the IHE, to support the introductory campaign are identified. A conceptual model of information technology of the IHE introductory campaign is proposed, which is based on modelling the information flows of support of the IHE introductory campaign using CASE technologies.Section 2 examines causal modelling, which allows on the basis of empirical data and monitoring, to recreate a model that represents the cause-and-effect relationships between the processes during the introductory campaign. The factors are analysed using statistical methods of analysis of the introductory campaign data, the method of interviewing applicants and employees of the admission committee and monitoring. The causal models of information flows of applications for admission to the IHE and specialities, implemented on the basis of the paper results, make it possible to understand better of the cause-and-effect relationships of the submitted applications and identify factors that can be improved in the process of supporting the introductory campaign.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Костюк Ю. В. 
Інформаційно-інтелектуальна система оцінки та прогнозування якості харчової продукції: автореферат дис. ... д.філософ : 122 / Ю. В. Костюк. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням з розробки, аналізу, оцінки та застосування інформаційно-інтелектуальної системи оцінки та прогнозування якості харчової продукції.Актуальність теми дослідження зумовлена тим фактором, що управління якістю виробництва харчової продукції вимагає розробки комплексної інформаційно-інтелектуальної системи, яка ґрунтується на моделюванні інформаційних потоків виробничого процесу, застосуванні ефективних методів підтримки прийняття рішень, основних методах оцінки та прогнозування показників якості продукції, що призведе до підвищення якості продукції.Сучасний розвиток цифрового світу підвищує вимоги до побудови інформаційних систем для моніторингу, оцінки, прогнозування та підтримки прийняття рішень на підприємствах, які є виробниками продукції або товарів загального вжитку. Такі виклики потребують використання сучасних інноваційних підходів щодо побудови інформаційних систем, включаючи використання елементів штучного інтелекту, а саме баз знань та нейронних мереж. Інформаційно-інтелектуальні системи здатні забезпечити ефективну та потужну підтримку щодо прийняття рішень, яка не відслідковується в традиційних інформаційних системах. Інформаційно-інтелектуальні системи включають різні аспекти програмного забезпечення, обладнання та масиви даних для забезпечення підтримки прийняття рішення на основі інтелектуального аналізу даних. Інтелектуальний аналіз даних поєднує методи статистичного та штучного інтелекту з метою отримання нових знань та встановлення закономірностей в умовах невизначеності інформації.Для візуалізації архітектури компонентів та модулів інформаційно-інтелектуальної системи використовується сценарно-цільовий аналіз на основі графових та прографових моделей, що відображають та деталізують основні цілі, фактори впливу на структуру моделі, операції та міжопераційні зв’язки. Тобто, інтегрована інформаційно-інтелектуальна система поєднує в собі різні підсистеми, які постійно взаємодіють між собою, впливають на загальну ефективність інформаційної системи та спрямовані на забезпечення якості продукції.Інформаційно-інтелектуальні системи активно використовуються для забезпечення якості виробничих процесів та продукції шляхом інтеграцій функцій обміну знаннями, пов’язаними з показниками якості продукції, з метою забезпечення їх автономності за допомогою елементів штучного інтелекту. Створення таких систем вимагає поєднання новітніх інформаційних та інтелектуальних технологій, хмарних обчислень, аналітики великих даних. Зокрема, це включає використання можливостей інтеграції даних інформаційних систем, прийняття рішень та здатність реагувати на наявні ситуації, представлення результатів через інформаційні панелі та інтерактивні візуальні панелі, а також використання інтелектуальних сенсорних технологій. Інтегровані системи, проводячи інтелектуальний аналіз даних та використовуючи технології штучного інтелекту, дозволяють розуміти та прогнозувати різного роду ситуації.Однією із важливих характеристик інформаційно-інтелектуальних систем оцінки та прогнозування якості продукції є забезпечення інформаційних потоків між їх складовими, а також виявлення можливих дефектів ще до початку процесу. Тому деякі компоненти інформаційно-інтелектуальної системи можуть використовувати статистичні методи управління для виявлення аномалій на етапі їх можливого виникнення, покращуючи тим самим ефективність управління якістю. Формування знань-даних через системи збору даних дозволяє аналізувати та візуалізувати інформацію в режимі реального часу, що збільшує ефективність процесу прийняття рішень.Інформаційно-інтелектуальна система оцінки та прогнозування якості продукції повинна відповідати вимогам та надавати постійне підвищення ефективності функціонування системи в цілому. Щодо аспекту інтелектуалізації якості, важливим стає використання підходів, що базуються на знаннях, для створення та експлуатації системи на відмінну від традиційних підходів. Виникає потреба в методах та методологіях для опису вимог щодо майбутньої системи, опису задіяних етапів при проектуванні, відображення послідовності дій між системами різних рівнів виробничого підприємства. Методологія SysML дозволяє аналізувати, конкретизувати і проектувати такі складні системи з метою підвищення їх якості.Інформаційні та комунікаційні технології стрімко розвиваються, хмарні технології стають все більше затребуваними та дозволяють поєднувати фізичний та віртуальний світ на основі програмного забезпечення із відкритим вихідним кодом. Для розробки інформаційної панелі інформаційно-інтелектуальної системи оцінки та прогнозування якості продукції використано середовище NODE-RED із відкритим вихідним кодом. Інформаційна панель представлена у вигляді дашборду, який складається з колекцій візуалізації елементів для представлення даних процесу через інтерфейс користувача (UI).^UThe dissertation represents a comprehensive study involving the development, analysis, assessment, and application of an information-intelligent system for quality evaluation and forecasting of food production. The relevance of this research topic is driven by the fact that managing the quality of food production requires the development of a comprehensive information-intelligent system based on modeling information flows within the production process, the utilization of effective decision support methods, and fundamental approaches to evaluating and forecasting product quality indicators, ultimately leading to an improvement in product quality.The contemporary advancement of the digital world has increased the demands for building information systems for monitoring, assessing, forecasting, and decision support in enterprises that produce consumer goods or products for general use. Addressing these challenges necessitates the adoption of innovative approaches, including elements of artificial intelligence, such as knowledge bases and neural networks. Information-intelligent systems are capable of providing effective and robust decision support that traditional information systems cannot offer.Information-intelligent systems encompass various aspects of software, hardware, and data arrays to facilitate decision support through intelligent data analysis. Intelligent data analysis combines statistical and artificial intelligence methods to acquire new knowledge and establish patterns in conditions of information uncertainty.To visualize the architecture of components and modules of an information-intelligent system, scenario-based analysis is employed, based on graph and flowchart models that illustrate and detail primary goals, factors influencing the model's structure, operations, and interoperations. In essence, an integrated information-intelligent system combines various subsystems that interact continually, affecting the overall effectiveness of the information system and aiming to ensure product quality.Information-intelligent systems are actively used to enhance the quality of production processes and products by integrating knowledge exchange functions related to product quality indicators to provide autonomous decision-making capabilities through artificial intelligence elements. Building such systems requires the fusion of state-of-the-art information and intelligent technologies, cloud computing, and big data analytics. This includes data integration, decision-making capabilities, responsiveness to real-time situations, presentation of results through information panels and interactive visual displays, and the use of intelligent sensor technologies. Integrated systems, by conducting intelligent data analysis and utilizing artificial intelligence, enable the understanding and prediction of various situations.One of the critical characteristics of information-intelligent systems for product quality evaluation and forecasting is the management of information flows among their components and the detection of possible defects before the production process begins. Thus, certain components of the information-intelligent system may employ statistical management methods to detect anomalies at their potential onset, thereby improving the quality management efficiency. Knowledge data acquisition through data collection systems allows for real-time data analysis and visualization, enhancing the decision-making process.An information-intelligent system for product quality evaluation and forecasting should meet requirements and continually enhance the system's overall performance. Concerning the aspect of quality intellectualization, the use of knowledge-based approaches becomes crucial for creating and operating the system, differentiating it from traditional methods. This necessitates methods and methodologies for describing the requirements for the future system, specifying the involved stages in design, and depicting the sequence of actions between systems at different levels of the production enterprise. The SysML methodology allows for the analysis, concretization, and design of such complex systems to enhance their quality.Information and communication technologies are rapidly evolving, and cloud technologies are becoming increasingly popular, allowing the integration of the physical and virtual worlds based on open-source software. For the development of the information panel of the information-intelligent system for product quality evaluation and forecasting, the open-source NODE-RED environment was used. The information panel is presented in the form of a dashboard, consisting of collections of visual elements for data representation through a user interface (UI).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Моргун О.Л. 
Історизм в архітектурі Одеси другої половини XIX - початку XX ст. (стильові та композиційні аспекти): автореф. дис. ... канд. архіт.: 18.00.01 / О.Л. Моргун ; Одес. держ. акад. буд-ва та архіт. — О., 2010. — 19 с. — укp.

Встановлено основні етапи розвитку архітектури історизму в Одесі та чинники, що вплинули на формування та розвиток архітектури історизму. Наведено хронологічну послідовність зміни неостилей, визначено роль архітектурної деталі у формуванні стилю. Виявлено прототипи композиційних рішень і основні композиційні схеми фасадів житлових і громадських будівель. Висвітлено основні та домінуючі прийоми пропорційної побудови фасадів і напрями розвитку композиційних рішень. Зазначено, що тенденції історизму виявлялися в архітектурі Одеси у ретроперспективному напрямі (1910-ті рр.), в передвоєнний період (1930-то рр), і в архітектурі "сталінського ампіру" (1950-то рр.).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(4УКР-4ОДЕ-2О)5/6-2 +
Шифр НБУВ: РА370859 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Корчевний Г.В. 
Адміністративна відповідальність за порушення авторських та суміжних прав: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Г.В. Корчевний ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Встановлено відмінність між поняттями право власності та право інтелектуальної власності. Наведено заходи адміністративного примусу та обгрунтовано необхідність розвитку механізму адміністративно-правової охорони авторського та суміжних прав засобами адміністративної відповідальності. Визначено суспільну небезпеку правопорушень. Висвітлено недоліки законодавства про адміністративну відповідальність. Запропоновано внесення спеціальної статті КУпАП щодо незаконного використання об'єктів авторського та суміжних прав. Розроблено критерії виділення адміністративних проступків у сфері інтелектуальної власності. Обгрунтовано доцільність у КУпАП деталізувати порушення авторських та суміжних прав, закріпляючи обставини, що обтяжують відповідальність. Запропоновано провести спеціалізацію суддів з питань розгляду справ про захист інтелектуальної власності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)306 + Х819(4УКР)012.8 +
Шифр НБУВ: РА322109

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Чорнописька В. З. 
Адміністративно-правові гарантії діяльності релігійних організацій в Україні / В. З. Чорнописька. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному дослідженню адміністративно-правових гарантій діяльності релігійних організацій в Україні. Визначено наукознавчу основу і методологію дослідження адміністративно-правових гарантій діяльності релігійних організацій в Україні, сформульовано їх дефініцію, деталізовано ознаки та правову природу. Проаналізовано структуру адміністративно-правового статусу релігійних організацій в Україні, представлено системну характеристику їх адміністративної правосуб'єктності. Здійснено характеристику поняття та складових елементів системи адміністративно-правових гарантій діяльності релігійних організацій в Україні, деталізовано нормативно-правові, організаційно-правові та адміністративно-процесуальні гарантії діяльності релігійних організацій в Україні. Визначено суб'єктів системи адміністративно-правового гарантування діяльності релігійних організацій в Україні. З'ясовано напрями посилення адміністративно-правового гарантування діяльності релігійних організацій. Окремо запропоновано авторський підхід щодо внесення змін до чинного законодавства з метою удосконалення сучасних адміністративно-правових гарантій діяльності релігійних організацій в Україні. Обґрунтовано потребу розширення переліку адміністративно караних протиправних деліктів у сфері діяльності релігійних організацій. Розроблено та запропоновано зміни до змісту КУпАП щодо розширення переліку адміністративних правопорушень, що порушують права релігійних організацій. Визначено, що модернізація адміністративно-правових гарантій діяльності релігійних організацій в Україні повинна здійснюватися на основі досвіду зарубіжних країн, серед яких США, Велика Британія, Австралія, Канада.^UThe dissertation deals with the comprehensive study of administrative and legal guarantees of the activities of religious organizations in Ukraine. The scientific basis and methodology of the research of administrative and legal guarantees of activities of religious organizations in Ukraine are determined, the definition is formulated, features is defined. The structure of the administrative and legal status of religious organizations in Ukraine is analyzed. The system characteristics of administrative legal personality of religious organizations in Ukraine are presented. The characteristic and constituent elements of the system of administrative and legal guarantees of the activities of religious organizations in Ukraine are characterized. Normative-legal, organizational-legal and administrative-procedural guarantees of the activities of religious organizations in Ukraine are detailed. The subjects of the system of administrative and legal guarantees of religious organizations in Ukraine are identified. The directions of strengthening the administrative and legal guarantees of religious organizations is substantiated. The author's approach to introducing changes to the current legislation in order to improve modern administrative and legal guarantees of the activities of religious organizations in Ukraine is proposed. Amendments to the content of the Code of Ukraine on Administrative Offenses concerning the list of administrative offenses that violate the rights of religious organizations have been elaborated and proposed. It is proved that the modernization of administrative and legal guarantees of the activities of religious organizations in Ukraine should be carried out on the basis of the experience of foreign countries, including the United States, Great Britain, Australia, and Canada.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Чорна М. В. 
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ У СФЕРІ ОХОРОНИ ЗЕМЕЛЬ / М. В. Чорна. — Б.м., 2020 — укp.

Чорна М. В. Адміністративно-правові засади діяльності органів публічної адміністрації у сфері охорони земель. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 12.00.07 «Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право» (081 – Право). – Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2020. У дисертації на підставі комплексного аналізу наукових і нормативно-правових джерел здійснено теоретичне узагальнення й нове розв'язання проблеми діяльності органів публічної адміністрації у сфері охорони земель, а також сформульовано пропозиції та рекомендації до удосконалення чинного законодавства в цій сфері.Визначено правовий зміст поняття «сфера охорони земель» з точки зору її значимості для адміністративно-правового регулювання відповідної сфери суспільних відносин та зазначено, що вона залежить від діяльності органів публічної адміністрації, а тому її можна вважати сферою, яка в основному регулюється адміністративним правом. Надано визначення правового регулювання діяльності органів публічної адміністрації у сфері охорони земель, яке є сукупністю чітко регламентованих інструментів та засобів імперативного характеру, за допомогою яких здійснюється упорядкування та врегулювання діяльності органів публічної адміністрації у сфері охорони земель. Також деталізовано, що під останнім слід розуміти сукупність вітчизняних нормативно-процесуальних актів різної юридичної сили, норм міжнародного законодавства, адміністративного договору як особливої форми публічних договірних відносин, судової практики та правової доктрини, які в сукупності регулюють діяльність органів публічної адміністрації у сфері охорони земель. Наголошено на тому, що в теорії права відсутнє чітке загальноприйняте визначення поняття «правовідносини у сфері охорони земель». Аргументовано, що правовідносини у сфері охорони земель як об'єкт адміністративно-правового регулювання можна визначити як регламентовані нормами адміністративного права суспільні відносини сервісного, організаційно-розпорядчого, юрисдикційного та контрольно-наглядового спрямування, які виникають під час діяльності органів публічної адміністрації у сфері охорони земель.Встановлено, що основними ознаками адміністративно-правових відносин у сфері охорони земель є: публічно-правова природа діяльності суб'єктів; поєднання застосування імперативного та диспозитивного методів правового регулювання; регулювання нормами адміністративного і земельного права (міжгалузевий характер); адміністративно-правові відносини, що можуть виникати всупереч бажанню другої сторони; спори, які вирішуються як у позасудовому, так і у судовому порядках. Запропоновано наступну класифікацію відносин у сфері охорони земель залежно від виду діяльності органів публічної адміністрації, а саме: публічно-сервісна діяльність; контрольно-наглядова діяльність органів публічної адміністрації у сфері охорони земель; юрисдикційна діяльність органів публічної адміністрації у сфері охорони земель; організаційно-розпорядча діяльність.Сформульовано поняття «органи публічної адміністрації у сфері охорони земель» як сукупність суб'єктів, які наділені адміністративно-управлінськими функціями у сфері охорони земель, створені державою відповідно до ієрархічного принципу, діють від її імені на підставі та в межах норм чинного законодавства України. Констатовано, що органи публічної адміністрації у сфері охорони земель – це чітко побудована система органів публічної влади та виконавчих органів місцевого самоврядування, державних та недержавних підприємств, установ, організацій та інших суб'єктів, наділених адміністративно-управлінськими функціями, які діють з метою забезпечення як інтересів держави, так і інтересів суспільства в цілому. Запропоновано наступну класифікацію органів публічної адміністрації у сфері охорони земель. За напрямками діяльності: органи публічної адміністрації, наділені повноваженнями нагляду та контролю за дотриманням законодавства у сфері охорони земель; органи публічної адміністрації, уповноважені надавати адміністративні послуги у сфері охорони земель; органи публічної адміністрації, які здійснюють юрисдикційні функції. органи публічної адміністрації. Ключові слова: охорона земель, правовідносини у сфері охорони земель, органи публічної адміністрації, дозвільна діяльність органів публічної адміністрації, контрольно-наглядова діяльність органів публічної адміністрації, юрисдикційна діяльність органів публічної адміністрації.^UChorna M.V. Administrative and legal bases of activity of bodies of public administration in the field of land protection. - Qualifying scientific work on the rights of the manuscript.The dissertation on competition of a scientific degree of the doctor of philosophy on a specialty 12.00.07 «Administrative law and process; finance law; information law ”(081 - Law). - Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University, Kropyvnytskyi, 2020.The dissertation, based on a comprehensive analysis of scientific and legal sources, provides a theoretical generalization and a new solution to the problem of public administration in the field of land protection, as well as formulated proposals and recommendations for improving existing legislation in this area.The legal meaning of the term "land protection" is defined in terms of its significance for the administrative and legal regulation of the relevant sphere of public relations and it is noted that it depends on the activities of public administration, and therefore can be considered a field mainly governed by administrative law. The definition of legal regulation of public administration bodies in the field of land protection is given, which is a set of clearly regulated tools and means of imperative nature, which are used to streamline and regulate the activities of public administration bodies in the field of land protection. Also, it is detailed that the latter should be understood as a set of domestic regulations of different legal force, international law, administrative agreement as a special form of public contractual relations, case law and legal doctrine, which together regulate the activities of public administration in the field of land protection. It is emphasized that in the theory of law there is no clear common definition of the concept of "legal relations in the field of land protection". It is argued that legal relations in the field of land protection as an object of administrative and legal regulation can be defined as regulated by the rules of administrative law public relations of service, organizational, administrative, jurisdictional and supervisory direction, which arise during the activities of public administration in land protection.It is established that the main features of administrative - legal relations in the field of land protection are: public - legal nature of the subjects; combination of application of imperative and dispositive methods of legal regulation; regulated by the rules of administrative and land law (intersectoral nature); administrative and legal relations may arise against the wishes of the other party; disputes are resolved both out of court and in court. The following classification of relations in the field of land protection depending on the type of activity of public administration bodies is offered, namely: public - service activity; control and supervision activities of public administration bodies in the field of land protection; jurisdictional activity of public administration bodies in the field of land protection; organizational - administrative activities. The concept of "bodies of public administration in the field of land protection" is formulated as a set of entities endowed with administrative and managerial functions in the field of land protection, created by the state in accordance with the hierarchical principle, acting on its behalf on the basis and within current legislation of Ukraine. It is stated that public administration bodies in the field of land protection are a well-established system of public authorities and executive bodies of local self-government, state and non-state enterprises, institutions, organizations and other entities endowed with administrative and managerial functions interests of the state and the interests of society as a whole. The following classification of public administration bodies in the field of land protection is proposed: by areas of activity: public administration bodies endowed with powers of supervision and control over compliance with legislation in the field of land protection; public administration bodies authorized to provide administrative services in the field of land protection; public administration bodies that perform jurisdictional functions public administration bodies. Key words: land protection, legal relations in the field of land protection, public administration bodies, permitting activity of public administration bodies, control and supervisory activity of public administration bodies, jurisdictional activity of public administration bodies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

ПРОСКУРА Г. М. 
Адміністративно-правові засади реалізації права людинина доступ до екологічної інформації в Україні / Г. М. ПРОСКУРА. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне узагальнення й вирішено питання щодоадміністративно-правових засад реалізації права людини на доступ до екологічноїінформації в Україні. Охарактеризовано поняття засад реалізації права людини надоступ до екологічної інформації в Україні та визначено його структуру.У роботі досліджено право на доступ до екологічної інформації як суспільно-правовий феномен.Проаналізовано основи, систему та історичний розвиток адміністративно-правових засад реалізації права людини на доступ до екологічної інформації,визначено роль суб'єктів забезпечення права людини на доступ до екологічноїінформації. Розкрито нормативно-правове значення реалізації права людини надоступ до інформації про стан навколишнього середовища. Проаналізовано системута структуру суб'єктів права на доступ до екологічної інформації та визначено їхніповноваження. Простежено особливості адміністративно-правових способів реалізації правалюдини на екологічну інформацію, визначено систему гарантій реалізації цьогоправа та види його обмеження. Окреслено перспективні напрями вдосконаленняадміністративно-правового механізму реалізації права людини на доступ доекологічної інформації в Україні на підставі досвіду зарубіжних країн та аналізуісторичного розвитку.Виділено та деталізовано роль суб'єктів (зокрема громадських організацій) усфері реалізації права людини на доступ до екологічної інформації.Запропоновано історичну періодизацію етапів становлення права на екологічнуінформацію та уточнено існуючі визначення окремих адміністративно-правовихкатегорій і понять. Проаналізовано законодавство України у сфері доступу доекологічної інформації щодо його відповідності Орхуській конвенції. Обґрунтованонагальну потребу щодо поділу екологічної інформації на види на законодавчомурівні.Надано додаткове обґрунтування пропозиції щодо впровадження посадиІнформаційного Комісара в Україні, а також щодо особливостей судового захиступрава на екологічну інформацію в контексті забезпечення реалізації права людинина доступ до екологічної інформації. Проаналізовано правозастосовну діяльністьі розроблено пропозиції теоретичного та практичного характеру, спрямовані навдосконалення адміністративно-правових засад реалізації права людини на доступдо екологічної інформації.^UThe thesis generalizes the right of access to environmental information as a social andlegal phenomenon.The author explored the administrative and legal framework for the implementationof the right of access to environmental information using the scientific works of scientists involved in the information, administrative and environmental law, and representatives ofthe science of public administration, civil and other relevant branches of law.The purpose of the dissertation is to determine the essence, features and ways toimprove the administrative and legal framework for the realization of the human rightto access environmental information in Ukraine using modern methods of scientificknowledge based on the analysis of doctrinal views of scientists and norms of theUkrainian and international law.The dissertation systematizes scientific research on the essence of administrativeand legal bases of the realization the human right of access to ecological informationin Ukraine, the methodology of the analysis of administrative and legal bases of therealization the human right to access to ecological information is developed, the featuresof administrative and legal bases of realization the human right to access to environmentalinformation; the institutional and legal provision of the human right to access to ecologicalinformation is clarified, the administrative and legal ways of realization the human rightof access to ecological information in Ukraine and their legal guarantees and restrictionsare investigated; the signs, features and consequences of legal liability for offenses inthis area are identified, the experience of foreign countries in the field of the humanrights to access environmental information are analyzed, the conclusions on the identifiedstrengths and weaknesses in the regulation of administrative and legal principles of thehuman rights of access to environmental information are formulated. The author has alsoidentified the ways, principles, directions of further reforming the legislation of Ukrainein the field of access to environmental information, developed proposals for improvingthe legislation of Ukraine in this area, as well as the practice of its application.The thesis proves the impact on the implementation of the right to environmentalinformation in Ukraine of the following processes: the legacy of the legal approachesof the Soviet Union, the European integration of Ukraine; the administrative and legalreform, the information world processes, Aarhus processes.The peculiarities of administrative and legal ways of realization human rightto ecological information in the historical context are traced and the periodization offormation and development of the right to ecological information is offered. Perspectivedirections of improvement of the administrative and legal mechanism of realization of thehuman right to access to ecological information in Ukraine on the basis of experience offoreign countries and the analysis of the historical development are outlined.The legislation of Ukraine in the field of access to environmental information onits compliance with the Aarhus Convention is analyzed. The urgent need to divideenvironmental information into types at the legislative level is substantiated.The role of subjects (including public organizations) in the field of realization thehuman right to access to ecological information is singled out and detailed. The role ofthe public in ensuring the realization the right to environmental information is defined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Гончаренко Г. А. 
Адміністративно-правові засади управління сектором безпеки України / Г. А. Гончаренко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є однією з перших в Україні комплексною науковою працею, у якій здійснено теоретичне узагальнення й нове вирішення наукової проблеми, що виявляється низці концептуальних понять, теоретичних положень, висновків і практичних рекомендацій з питань адміністративно-правових засад управління сектором безпеки України, сформульовано пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства із врахування позитивного європейського й зарубіжного досвіду.Деталізовано й виділено концептуальні підходи до визначення адміністративно-правових засад управління сектором безпеки України. Визначено організаційно-правові особливості сектор безпеки України в системі забезпечення національної безпеки.^UThe paper provides a theoretical generalization and a new solution to the scientific problem, which is manifested in determining the structure of administrative and legal principles of security sector management in Ukraine, highlights the problems of their regulation and practical implementation, formulates proposals for improving existing legislation in this area and practice.Conceptual approaches to the definition of administrative and legal bases of security sector management in Ukraine are detailed and highlighted. The organizational and legal features of the security sector of Ukraine in the system of national security are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Сеник С. В. 
Адміністративно-правове регулювання діяльності Національної поліції України у сфері обігу інформації з обмеженим доступом / С. В. Сеник. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації проаналізовано адміністративно-правове регулювання діяльності Національної поліції у сфері обігу інформації з обмеженим доступом. На підставі результатів аналізу історичних, політичних, технічних та економічних аспектів виокремлено п'ять етапів генезису інформаційної діяльності у правоохоронній сфері на території України.Обґрунтовано науковий підхід, за яким класифікацію нормативноправових документів (законів України), що регламентують інформаційну та інформаційно-аналітичну діяльності підрозділів Національної поліції, необхідно поділяти на основоположні (встановлюють основні положення інформаційної діяльності) та похідні (розроблені на основі основоположних та деталізують або доповнюють їх). Доведено, що дефініції понять, які становлять основу діяльності Національної поліції у сфері обігу інформації з обмеженим доступом (серед них такі поняття, як «інформаційні ресурси», «інформація з обмеженим доступом», «таємна інформації», «службова інформація», «конфіденційна інформація»), часто у нормативно-правових актах не мають однозначного трактування, що негативно впливає на правове регулювання оперативно-службової діяльності Національної поліції загалом.З метою врегулювання питання обігу конфіденційної інформації у підрозділах Національної поліції в роботі розроблено проект наказу МВС України, який визначає Перелік відомостей, що становлять конфіденційну інформацію в системі Міністерства внутрішніх справ України. Цей проект наказу, зокрема, враховує норми діючих нормативно-правових актів України, що прямо визначають віднесення тієї чи іншої інформації до конфіденційної.Звернуто увагу на те, що інформаційні ресурси Національної поліції належать до державних інформаційних ресурсів, часто мають статус інформаційних ресурсів з обмеженим доступом (таємна інформація, для службового користування, конфіденційна), тобто, які не підлягають розповсюдженню чи передаванню іншим суб'єктам, окрім випадків, передбачених законодавством. Значна частка вказаних інформаційних ресурсів зберігається в електронних базах даних, її опрацювання відбувається з використанням програмно-технічних комплексів, тому забезпечення їх безпеки (захисту) є однією з важливих проблем обігу інформації з обмеженим доступом у діяльності Національної поліції.Запропоновано трактування поняття «інформаційні ресурси» з огляду на сферу діяльності Національної поліції: інформаційні ресурси Національної поліції – це окремі документи та їх масиви, результати інтелектуальної, творчої, службової, інформаційної та аналітичної діяльності персоналу, банки та бази даних, інформаційні системи (підсистеми) і технології, архіви та інші фонди, які містять дані (відомості), зафіксовані на відповідних носіях інформації та є об'єктами права власності Національної поліції (МВС України) й мають відповідну споживчу цінність.Зазначено, що наявні нормативно-правові засади забезпечення інформаційної безпеки не охоплюють увесь спектр сучасних загроз безпеці інформації, передусім інформації з обмеженим доступом, що циркулює в спеціалізованих інформаційно-пошукових та інформаційно-телекомунікаційних системах Національної поліції, тому мають бути переглянуті та доповнені. Зокрема, є потреба на організаційно-правовому рівні чітко ідентифікувати проблему безпечного функціонування спеціалізованих інформаційних систем, визначити основні загрози у сфері захисту інформації та своєчасно надавати нові, сучасні нормативно-правові засоби для протидії цим загрозам.Наголошено, що основні напрями удосконалення діяльності Національної поліції у галузі опрацювання інформації з обмеженим доступом, враховуючи нинішній стан проведення реформ діяльності Національної поліції, світові тенденції розвитку інформаційно-телекомунікаційних технологій, системи інформаційно-технічного забезпечення МВС та Національної поліції, охоплюють удосконалення: нормативно-правового регулювання інформаційних відносин; якості підготовки кадрового потенціалу; існуючих та створення нових інформаційних мереж, систем; організаційно-технічного забезпечення захисту інформації.Запропоновано в організаційному напрямі процес створення комплексних систем захисту інформації у спеціалізованих інформаційних системах Національної поліції поділити на одинадцять логічних етапів їх побудови та експлуатації. Для кожного етапу визначено основний набір заходів, які необхідно провести.Запропоновано, у межах удосконалення організаційно-технічного забезпечення захисту інформації у спеціалізованих системах і мережах, розробити та розпочати виконання необхідних заходів з підвищення рівня безпеки роботи з інформаційними ресурсами у спеціалізованих інформаційних системах Національної поліції.^UThe dissertation offers an analysis of administrative and legal regulation of the National Police of Ukraine in the sphere of restricted information. Based on the research results obtained from the analysis of historical, political, technical and economic aspects, five stages of informational activity genesis were identified in the lawenforcement in Ukraine.The author substantiated the scholarly approach which implies that legal and normative documents (laws of Ukraine) regulating the informational and informationanalytical activity of the National Police of Ukraine need to be classified as fundamental (establishing the fundamental principles of informational activity) and secondary (developed on the basis of the fundamental ones and supplementing the latter). It was proved that the concepts lying in the core of the National Police activities in the sphere of restricted information (among others «information resources», «restricted information», «information for internal use only», «classified information», «confidential information») are not infrequently defined in normative and legal acts not unambiguously, which has an adverse impact on legal regulation of operational activities of the National Police in general.With the view to regulating the circulation of confidential information in the National Police units, the paper suggests a draft order of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine which determines the list of what is qualified as confidential information in the system of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. This draft order considers the norms of the valid normative and legal acts of Ukraine which explicitly qualify a piece of information as confidential.Special attention was paid to the fact that the information resources of the National Police belong to the state information resources (classified information, for internal use only, confidential), in other words those which are not subject to spreading or transferring to other persons apart from the cases stipulated by the law. A major part of the mentioned information resources is stored in electronic data bases and it is handled through technical software, therefore their security ensurance is one of the major issues related to restricted information circulation in the activities of the National Police.The author suggested interpreting the concept «information resources» in terms of the National Police operation: the National Police information resources are separate documents as well as sets thereof, results of intellectual, creative, operational, informational and analytical activity of the personnel, data banks and bases, information (sub)systems and technologies, archives and other storages containing the data (information) recorded on appropriate hardware are intellectual property of the National Police (Ministry of Internal Affairs) and have a certain consumer value.It was specified that existing normative and legal principles of ensuring the information security do not cover the entire range of current threats to information security, especially to the restricted information circulation in specialized information searching and telecommunication systems of the National Police. Therefore, they must be revised and supplemented. In particular, there is a need to introduce changes on the legislative level in order to clearly identify the problem of safe functioning of specialized information systems, outline major threats in the sphere of information protection and timely provision of new up-to-date normative and legal means to counteract the threats.It was emphasized that taking into account the present-day status of the National Police reforms, world tendencies of IT development and IT systems of the Ministry of Internal Affairs and the National Police, the major directions for improving the activity of the National Police in the sphere of handling restricted information should involve the improvement of the following: normative and legal regulation of information relations; personnel training quality, available information networks and systems and establishment of new ones; provision of organizational and technical support for information security.In terms of organization, it was suggested that the process of establishing complex systems of information security in the specialized information systems of the National Police should be divided into 11 logical stages of development and usage. For each stage a number of basic prerequisite steps were outlined.For improving the organizational and technical provision for information security in specialized systems and networks, the author suggested devising and implementing necessary steps aimed at raising the levels of security while working with information resources in specialized information systems of the National Police.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського