Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (16)Наукова електронна бібліотека (39)Реферативна база даних (2223)Книжкові видання та компакт-диски (1288)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>K=ДИДАКТИЧНІ$<.>+<.>K=ІГРИ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 413
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Яцюк С.М. 
Дидактичні умови використання комп'ютерно-орієнтованих засобів навчання студентів медико-технічного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / С.М. Яцюк ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2005. — 20 с.: рис. — укp.

Досліджено систему дидактичних умов використання комп'ютерно-орієнтованих технологій, що сприяють підвищенню ефективності навчання студентів вищих медико-технічних навчальних закладів. Запропоновано модель змісту інформаційної підготовки студентів. Наведено потужну інструментальну базу з відбору репрезентативних об'єктів з інформатики, педагогіки, психології для формування у майбутніх фахівців системи знань про інформаційні технології та їх використання у навчанні студентів даних навчальних закладів. Обгрунтовано науково-методичні рекомендації з питань інтенсифікації підготовки студентів медико-технічного профілю до використання інформаційних технологій у практичній діяльності. Розроблено методику виявлення рівня сформованості у них системи знань про інформаційні технології та готовності до використання цих технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р3 с51 +
Шифр НБУВ: РА340905

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Ясак Т. М. 
Методика навчання синтаксису із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій у 8 - 9 класах гімназій: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Т. М. Ясак ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на уроках української мови у 8 - 9 класах гімназій. Обгрунтовано сутнісні характеристики базових понять дослідження, психолого-дидактичні та санітарно-гігієнічні умови застосування ІКТ у навчально-виховному процесі гімназій. Розроблено, теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику навчання синтаксису у 8 - 9 класах гімназій засобами ІКТ. Розкрито сучасні підходи до створення комп'ютерних програм дидактичного призначення, інтерпретовано у практичне русло доцільність використання запропонованих комп'ютерно зорієнтованих засобів навчання у процесі поглибленого вивчення синтаксису. Висвітлено методичні аспекти використання технології SMART Board та Інтернет-ресурсу для оптимізації навчальної діяльності учнів 8 - 9 класів гімназій, створення сприятливих умов для саморозвитку та самореалізації здібних учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.322
Шифр НБУВ: РА382724 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Ярош Г. В. 
Корекція порушень постави у юних боксерів: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / Г. В. Ярош. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено підвищенню ефективності спортивної підготовки юних спортсменів.Мета дослідження – теоретично обґрунтувати, розробити й експериментально перевірити технологію корекції порушень постави боксерів на етапі початкової підготовки. З огляду на дотичність перспектив дослідження до напрацювання технології профілактики та корекції порушень просторової організації тіла юних боксерів навчально-тренувальні заняття таких спортсменів набудуть не тільки спортивно-результативної, а й оздоровлювальної зорієнтованості за умов:приділення належної уваги в ході програмування та конкретного планування засобів спортивного тренування індивідуальним параметрам просторової організації тіла юних спортсменів, рівню їхньої фізичної підготовленості та послідовності виконання ними завдань фізичного вдосконалення;використання для оцінювання початкових даних фізичного розвитку юних спортсменів, окрім загальноприйнятих характеристик, показників просторової організації їхнього тіла;передбачення в технології, на тлі загальнорозвивальних вправ, фізичних вправ для коригування функціональних порушень опорно-рухового апарату, які підлягають виконанню із суворою регламентацією гравітаційних взаємодій організму, урахуванням індивідуальних особливостей моторики юних спортсменів, специфіки їхніх адаптаційних перебудов, досягнутого рівня індивідуального фізичного розвитку та підготовленості з орієнтацією на заданий рівень, відповідний віковим нормам фізичного розвитку;контролювання стану опорно-рухового апарату юних спортсменів у процесі тренування на основі модульного моніторингу просторової організації їхнього тіла.Результати впровадження технології корекції порушень постави боксерів на етапі початкової підготовки оцінювали на основі спектра критеріїв ефективності. Так, проведення експерименту увиразнило в середовищі боксерів 11–12 років позитивну динаміку стану постави й для експериментальної (ЕГ), і для контрольної (КГ) груп. Утім розподіл боксерів 11–12 років за типом їхньої постави, виконаний на ґрунті даних формувального експерименту, дав змогу виявити, що в КГ 40 % спортсменів мають нормальну поставу, тоді як в ЕГ – 53,33 %, чого вдалося досягнути шляхом застосування авторської технології; показники спортсменів із типом постави «сутула спина» залишилися без змін і в КГ, і в ЕГ, тобто відповідали рівню 13,33 %; тоді як показники спортсменів із типом постави «сколіотична постава» в ЕГ знизилися до рівня 33,33 % порівняно з КГ, де останні складали 46,67 %.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше:– науково обґрунтовано технологію корекції порушень постави у боксерів на етапі початкової підготовки, що передбачає функціональну взаємодію таких структурних елементів, як мета, завдання, принципи (проєктування й інтеграції педагогічних технологій у тренувальний процес, дидактичні та спеціальні), функції управління технологією, одноциклову структуру яка планувалася як суцільно підготовчий період та включала 9 мезоциклів, етапи (підготовчий, основний, контрольно-оцінний), модулі (теорія, корекційно-профілактичний), блоки (корекційний, динамічної постави, вертикальної стійкості, профілактичний, рухливі ігри, стретчингу), методи та засоби її практичної реалізації (з урахуванням організації навчально-тренувального процесу при обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», які передбачали дистанційний формат), контроль, критерії ефективності, єдність яких забезпечує цілісність і завершеність технології;– визначено особливості просторової організації тіла боксерів на етапі початкової підготовки;– установлено рівень стану біогеометричного профілю постави юних боксерів і виявлено «зони ризику» виникнення фіксованих порушень опорно-рухового апарату, до яких потрапляють спортсмени із типами постави «сутула спина» та «сколіотична постава»;– подальшого розвитку набули підходи до диференціації фізичних вправ у процесі проєктування навчально-тренувальних занять, які ґрунтуються на врахуванні рівня стану біогеометричного профілю постави юних боксерів; – доповнено наукові дані з вивчення фізичної підготовленості юних боксерів.Практичну значущість роботи вбачаємо насамперед у набутті спроможності адекватного впливу на стан просторової організації тіла юних боксерів. Окрім того, технологія корекції порушень постави у боксерів на етапі початкової підготовки підлягає використанню тренерами для покращення рівня стану біогеометричного профілю постави та фізичної підготовленості юних боксерів, а також прищеплення останнім стійкої мотивації до занять боксом.^UThe dissertation is devoted to increasing the effectiveness of sports training of young athletes.The purpose of the research is to theoretically substantiate, develop and experimentally test the technology for correcting boxers' postural disorders at the stage of initial training.In view of the relevance of the research prospects to the development of technology for the prevention and correction of violations of the spatial organization of the body of young boxers, the educational and training classes of such athletes will acquire not only a sports-resultative, but also a health-improving orientation under the following conditions:paying due attention during programming and specific planning of sports training facilities to the individual parameters of the spatial organization of the body of young athletes, their level of physical fitness and the sequence of their performance of physical improvement tasks;use for evaluation of initial data of physical development of young athletes, in addition to generally accepted characteristics, indicators of spatial organization of their body;forecasting in technology, against the background of general developmental exercises, physical exercises for correcting functional disorders of the musculoskeletal system, which are to be performed with strict regulation of the body's gravitational interactions, taking into account the individual characteristics of the motility of young athletes, the specifics of their adaptation adjustments, the level of individual physical development achieved and preparedness with orientation to a given level corresponding to age norms of physical development;monitoring the condition of the musculoskeletal system of young athletes during training based on modular monitoring of the spatial organization of their bodies.The results of the implementation of the technology for the correction of boxers' posture violations at the stage of initial training were evaluated based on the spectrum of efficiency criteria. Thus, conducting the experiment highlighted the positive dynamics of posture among boxers aged 11–12 for both experimental (EG) and control (CG) groups. However, the distribution of boxers aged 11–12 years by their posture type, performed on the basis of the data of the formative experiment, made it possible to reveal that in CG 40% of athletes have a normal posture, while in EG - 53.33%, which was achieved by using the author's technology ; the indicators of athletes with the posture type "hunched back" remained unchanged in both CG and EG, that is, they corresponded to the level of 13.33%; while the indicators of athletes with the type of posture "scoliotic posture" in EG decreased to the level of 33.33% compared to CG, where the latter were 46.67%.The scientific novelty of the study is that for the first time:– the technology for correcting posture violations in boxers at the stage of initial training is scientifically substantiated, which involves the functional interaction of such structural elements as the goal, tasks, principles (design and integration of pedagogical technologies into the training process, didactic and special), technology management functions, a single-cycle structure that was planned as a purely preparatory period and included 9 mesocycles, stages (preparatory, basic, control and evaluation), modules (theory, corrective and preventive), blocks (corrective, dynamic posture, vertical stability, preventive, mobile games, stretching), methods and the means of its practical implementation (taking into account the organization of the educational and training process under restrictive anti-epidemic measures aimed at preventing the spread of the acute respiratory disease COVID-19 caused by the SARS-CoV-2 coronavirus on the territory of Ukraine, which provided for a remote format), control, efficiency criteria, the unity of which ensures the integrity and completeness of the technology;– the peculiarities of the spatial organization of the body of boxers at the stage of initial training are determined;– the level of the state of the biogeometric profile of the posture of young boxers was established and the "risk zones" of the occurrence of fixed disorders of the musculoskeletal system were identified, which include athletes with the types of posture "hunched back" and "scoliotic posture";- approaches to the differentiation of physical exercises in the process of designing educational and training sessions, which are based on taking into account the level of the state of the biogeometric profile of the posture of young boxers, gained further development;- added scientific data on the study of physical fitness of young boxers.We see the practical significance of the work primarily in the acquisition of the ability to adequately influence the state of the spatial organization of the body of young boxers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Янченко О.Я. 
Формування у молодших школярів уміння працювати з підручником: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.Я. Янченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Вперше виділено й охарактеризовано складові інтегрованого уміння молодших школярів працювати з підручником. Визначено дидактичні умови його формування, для реалізації яких розроблено й апробовано відповідну методику. Доведено, що складовими інтегрованого уміння працювати з підручником є уміння працювати з кожним зі структурних компонентів навчальної книги (текстом, позатекстовими компонентами, інструкцією, пам'яткою, таблицею та ілюстрацією), орієнтуватись у структурі підручника, шрифтових та кольорових виділеннях і сигналах-символах), та загальнонавчальні (міжпредметні) уміння - здатність аналізувати, порівнювати, узагальнювати, контролювати роботу. Встановлено, що оволодіння учнями умінням працювати з навчальною книгою відбувається ефективніше за умови спеціально організованої роботи, яка передбачає його мотиваційне забезпечення, комплексність та поетапність формування структурних компонентів, міжпредметний характер процесу вироблення, поєднання прямого та опосередкованого способів розвитку. Уточнено зміст поняття "організація роботи з підручником" як методу навчання у початкових класах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч421.252.2 +
Шифр НБУВ: РА342191

Рубрики:

      
5.

Янковець А.В. 
Підготовка майбутніх перекладачів засобами інформаційно-комунікаційних технологій у вищих військових навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.В. Янковець ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2005. — 20 с. — укp.

Наведено методику організації самостійного вивчення іноземної мови курсантами у вищих військових навчальних закладах (ВВНЗ) з застосуванням створених навчальних комп'ютерних програм. Розглянуто педагогічні умови застосування інформаційно-комунікаційних технологій під час самостійної роботи та підготовки до занять. Визначено методичні, техніко-дидактичні та психогігієнічні вимоги до навчальних комп'ютерних програм. Проаналізовано наявні комп'ютерні мультимедійні курси щодо їх застосування під час самостійної підготовки майбутніх перекладачів у ВВНЗ. Розроблено модель організації самостійної роботи з використанням створених навчальних комп'ютерних програм. Ефективність використання розробленої методики теоретично обгрунтовано та підтверджено експериментально.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш107.77 р30 +
Шифр НБУВ: РА340531

Рубрики:

      
6.

Яланецький А.Я. 
Удосконалення технології ігристих вин: Автореф. дис. канд. техн. наук: 05.18.07 / А.Я. Яланецький ; УААН. Ін-т винограду і вина "Магарач". — Ялта, 2003. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано принципи створення сировинних зон заводів ігристих вин на основі використання додаткових даних про вміст винної й яблучної кислот. Підтверджено гіпотезу про наявність детермінованого зв'язку між процесами, які проходять одночасно: автолізом дріжджів, зменшуванням вмісту частини амінокислот і біологічним розкладанням яблучної кислоти в умовах низького ОВ-потенціалу. Встановлено, що ці процеси супроводжуються появою сірководневого тону. З метою його вилучення рекомендовано багаторазове (2-3) зняття виноматеріалів із дріжджового осаду. Запропоновано уточнені параметри та режими ідентифікації білкових і кристалічних помутнінь, що дозволяють з високим ступенем імовірності встановлювати схильність виноматеріалів і вин до цих видів помутнінь і підтверджувати гарантоване очікування розливостійкості готової продукції не менше шести місяців. Науково обгрунтовано та впроваджено апаратурно-технічну схему обробки купажів виноматеріалів з використанням методу оклеювання "на холоді". Вивчено вплив оклеювання "на холоді" на склад та властивості кюве й готової продукції. Наведено рекомендації з купажування виноматеріалів, що виключають можливість утворення сторонніх тонів. На основі результатів проведених досліджень розроблено та затверджено технічні інструкції з виробництва ігристих вин заводу "Новий Світ". Запропоновано та науково обгрунтовано удосконалену технологію створення конкурентноздатних ігристих вин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л874.5 +
Шифр НБУВ: РА327960

Рубрики:

      
7.

Якименко С. І. 
Теорія і практика формування основ світосприйняття у дітей 5-8 років / С. І. Якименко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретичні, методологічні і методичні засади формування основ світосприйняття у дітей 5-8 років та запропоноване нове вирішення актуальної проблеми. На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічних, філософських досліджень з проблеми формування основ світосприйняття у дітей 5-8 років здійснено дефінітивний аналіз ключових понять дослідження, уточнено їх зміст. Схарактеризовано психолого-педагогічні особливості формування основ світосприйняття у дітей 5-8 років.Визначено дидактичні чинники формування основ світосприйняття у дітей 5-8 років (активізація пізнавальної діяльності дітей, застосування ігрової діяльності, забезпечення інтегрованого змісту освітнього процесу та організація інноваційних сучасних форм дослідницько-пошукової діяльності як продуктивного методу сприйняття дитиною навколишнього світу). Визначено критерії (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісно-поведінковий), їх відповідні показники і рівні сформованості основ світосприйняття у дітей 5-8 років: високий (пошуково-дослідницький), достатній (частково-пошуковий), середній (елементарний), початковий (адаптаційний). Розроблено структурно-функціональну модель та обґрунтовано педагогічні умови формування основ світосприйняття у дітей 5-8 років. Впроваджено структурно-функціональну модель та педагогічні умови формування основ світосприйняття у дітей 5-8 років в освітній процес експериментальних закладів освіти і доведено їх ефективність.^UThe definitions of key concepts were provided and their content is clarified on the basis of theoretical analysis of psycho-pedagogical and philosophical researches on the issue of forming of foundations of five to eight year old children's world perception. Psychological and pedagogical features of formation of foundations of five to eight year old children's world perception are characterized.Based on the study of psychological, pedagogical and methodological literature, it is concluded that the didactic factors in the formation of the foundations of five to eight year old children's world perception are the following ones : the intensification of children's cognitive activity, the use of game activitity, the provision of integrated content of the educational process and the organization of innovative modern forms of research activities as a productive method of children's perception of the world. According to the theoretically substantiated structure of the concept of «world perception» there are three main components that holistically reveal the studied qualities of children aged 5-8 , namely: motivational, cognitive and activity. In accordance with the objectives of the study and in order to conduct a pedagogical experiment, the following criteria are defined: motivational-valued, cognitive, activity-behavioural; their corresponding indicators and levels of formation of foundations of five to eight year old children's world perception are also determined: high (research), sufficient (partial research), medium (elementary), initial (adaptive).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Якименко Н. О. 
Формування професійної компетентності майбутніх фахівців із документознавства та інформаційної діяльності в процесі дистанційного навчання / Н. О. Якименко. — Б.м., 2019 — укp.

Досліджено особливості формування професійної компетентності майбутніх фахівців із документознавства та інформаційної діяльності у процесі дистанційного навчання. Обґрунтовано організаційно-педагогічні та дидактичні умови, розроблено технологію й навчально-методичне забезпечення їх реалізації в процесі формування професійної компетентності майбутніх фахівців із документознавства та інформаційної діяльності в режимі дистанційного навчання.^UThe peculiarities of forming the professional competence of future specialists in document science and information activities in the process of distance learning have been examined. The pedagogical organizational and didactic conditions have been substantiated, the technology and educational and methodical support of their realization in the process of formation of professional competence of future specialists in document science and informational activity in the distance learning mode have been proved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Яблонська Т.М. 
Дидактичні засади навчання іншомовного читання молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Т.М. Яблонська ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 21 с. — укp.

Установлено психолого-дидактичні засади процесу іншомовного читання молодшими школярами, з'ясовано особливості сприйняття й осмислення відповідної друкованої інформації учнями початкових класів. Проаналізовано методи навчання зазначеного читання у педагогічній теорії та практиці та зазначено щодо їх недостатньої ефективності. Визначено дидактичні принципи цього виду мовленнєвої діяльності на основі особистісно орієнтованої технології навчання, а також компоненти змісту навчання іншомовного читання на початковому етапі вивчення іноземної мови. Обгрунтовано необхідність виокремлення цих компонентів з самого процесу читання та із загально-дидактичної концепції змісту навчання іноземних мов. Визначено умови здобуття лінгвістичних знань, формування мовних навичок та розвитку рецептивно-репродуктивних мовленнєвих умінь у молодших школярів. Розроблено дидактичну модель навчання іншомовного читання, а також систему взаємопов'язаних послідовних дій учителя та учнів у дослідженому процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-911.331 + Ч421.221.2 +
Шифр НБУВ: РА332536

Рубрики:

      
10.

Юхимчук В.П. 
Формування знань з олімпійської тематики учнів основної школи в процесі занять фізичної культури: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.П. Юхимчук ; Волин. нац. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2010. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблему олімпійської освіти (ОО) учнів загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ) України. Описано процес навчання фізичній культурі (ФК) учнів, педагогічні умови формування знань з олімпійської тематики школярів V - VII класів ЗНЗ. Обгрунтовано та проаналізовано дані умови у процесі занять учнів ФК. Визначено роль і значення ОО у навчальному процесі ФК школярів, асоціації підлітків на Олімпійські ігри, обізнаність 12-річних школярів у питаннях олімпійського руху та їх ставлення до занять фізичними вправами. Запропоновано для впровадження форми ОО для дітей середнього шкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.143/144
Шифр НБУВ: РА371275 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Юсупова М.Ф. 
Застосування нових інформаційних технологій в графічній підготовці студентів вищих навчальних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.Ф. Юсупова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Розкрито сучасні тенденції та перспективи застосування інформаційних технологій у графічній підготовці студентів. Визначено психолого-педагогічні закономірності навчально-пізнавальної діяльності студентів за умов комп'ютерного навчання та розкрито механізми управління цією діяльністю студентів у триланковій дидактичній системі викладач - комп'ютер - студент. Визначено теоретичні підходи щодо створення автоматизованого навчального курсу з використанням універсального середовища автоматизації інженерно-графічних робіт AutoCAD. Розроблено критерії оцінки знань студентів з графічних дисциплін за умов комп'ютерного навчання. Експериментально перевірено методику графічної підготовки студентів з використанням інформаційних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11р(4УКР)3-366
Шифр НБУВ: РА320427 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Юрченко Т.Г. 
Оказіоналізми у творчості Павла Загребельного: структурно-семантичний і стилістичний аспекти: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / Т.Г. Юрченко ; НАН України. Ін-т укр. мови. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Виявлено структуру, семантику, частиномовну співвіднесеність нестандартних утворень; з'ясовано умови актуалізації внутрішньої форми оказіоналізмів і мотивації внутрішньотекстових зв'язків. Встановлено найбільш продуктивні засоби словотворення в ідіостилі письменника, зокрема, оказіональні (контамінація, редеривація, слово-, основоскладання, "вивільнення" афіксів або окремих сегментів слова, каламбурні "ігри" зі словом). Виявлено взаємозв'язок між окремими засобами словотворення та жанровою специфікою художнього твору. Простежено мотиваційні зв'язки між складними оказіоналізмами, з одного боку, та фразеологізмами, ремінісценціями, фольклорним мовним матеріалом - з іншого. Розглянуто оказіональність в ономасіологічному та характеристичному аспектах, визначено характеристичні функції індивідуально-авторських утворень. Встановлено критерії визначення ступенів експресивності оказіоналізмів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-321 + Ш5(4УКР)6-4 Загребельний 457 +
Шифр НБУВ: РА322847

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Юзковець І. О. 
Комплексний розвиток фізичних здібностей учнів молодших класів засобами міні-баскетболу / І. О. Юзковець. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації теоретично обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено ефективність програми «Помаранчевий м'яч» з учнями 3-4 класів загальноосвітньої школи для підвищення рівня їх морфофункціонального стану та фізичної підготовленості.У першому розділі «Теоретико-методичні засади розвитку фізичних здібностей молодших школярів в процесі навчання рухових дій» подано аналіз наявної інформації щодо існуючих концептуальних засад фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями початкової школи; визначені вікові особливості фізичного і моторного розвитку молодших школярів; представлено відомості про зміст та спрямованість фізичного виховання дітей 6-10 років у школах зарубіжних країн; подано інформацію щодо застосування інноваційних підходів до організації роботи з фізичного виховання учнів початкових класів загальноосвітньої школи.У другому розділі «Методи та організація дослідження» наведено обґрунтованість методів проведених досліджень, їх адекватність щодо об'єкту, предмету, мети та завдань роботи, доцільність застосування обраних методів; описано організацію дослідження і контингент випробуваних. Для вирішення поставлених у роботі завдань використовувалися такі методи: теоретичні (аналіз, узагальнення та систематизація даних літературних джерел, нормативних документів); педагогічні (педагогічне спостереження, педагогічні експерименти, педагогічне тестування); медико-біологічні (антропометрія, пульсометрія, спірометрія, динамометрія, функціональні проби); методи математичної статистики.У третьому розділі «Вікові особливості фізичного стану учнів початкових класів у процесі фізичного виховання» подано результати констатувального експерименту. Отримані нами дані свідчать, що: показники фізичного розвитку і функціонального стану обстежуваного контингенту знаходяться у межах вікових норм; більшість показників фізичної підготовленості відповідають середньому та нижче за середній рівню навчальних досягнень учнів.Результати кореляційного аналізу свідчать про взаємозв'язки показників морфофункціонального стану та фізичної підготовленості. Факторний аналіз фізичного стану обстежуваного контингенту дозволив визначити рейтинг рухових якостей, які найбільш пов'язані з морфофункціональним станом організму за дисперсійним внеском та їх співвідношення у загальній структурі фізичної підготовки в процесі занять з пріоритетним використанням засобів міні-баскетболу. Отримані результати покладено в основу розробки програми з пріоритетним використанням засобів міні-баскетболу «Помаранчевий м'яч».У четвертому розділі «Організаційно-методичні основи комплексного розвитку фізичних здібностей учнів 3-4 класів засобами міні-баскетболу в процесі урочних занять з фізичної культури» за результатами аналізу літературних джерел, власними даними констатувального експерименту була обґрунтована і розроблена програма «Помаранчевий м'яч». Також була розроблена структурна модель реалізації програми, яка включала: мету, завдання, принципи, педагогічні умови її реалізації в процесі урочної форми занять, а також – критерії визначення ефективності.Педагогічні умови реалізації запропонованої програми включали в себе: спрямованість педагогічних дій; методи навчання і виховання; засоби реалізації.Змістом уроків фізичної культури за програмою «Помаранчевий м'яч» були як традиційні вправи (об'єднані за способами рухової діяльності згідно діючої навчальної програми з фізичної культури для 1-4 класів), так і засоби міні-баскетболу (вправи для навчання техніко-тактичних дій міні-баскетболу; рухливі ігри та естафети з елементами міні-баскетболу; двостороння гра), що використовувалися в залежності від етапів реалізації програми.Критеріями ефективності розробленої програми комплексного розвитку фізичних здібностей дітей 9-10 років засобами міні-баскетболу слугували динаміка показників морфофункціонального стану і фізичної підготовленості. Дані, які були отримані під час формувального експерименту свідчать про доцільність та ефективність запропонованої програми з пріоритетним використанням засобів міні-баскетболу.У п'ятому розділі «Аналіз та узагальнення результатів дослідження» узагальнено і систематизовано результати проведених досліджень, що дало можливість отримати дані, які підтверджують, доповнюють та є абсолютно новими з проблеми дослідження.^UThe dissertation theoretically substantiates, developed and experimentally tested the effectiveness of the program "Orange Ball" for pupils of 3-4 grades of secondary school to increase the level of their morphofunctional condition and physical preparadeness.The first section "Theoretical and methodological principles of development of physical abilities of junior schoolchildren in the process of learning motor actions" presents an analysis of available information on the existing conceptual principles of physical culture and health work with primary school pupils; age features of physical and motor development of junior schoolchildren are defined; information on the content and direction of physical education of children 6-10 years old in schools of foreign countries is presented; the information on application of innovative approaches to the organization of work on physical education of pupils of primary classes of comprehensive school is given.The second section "Methods and organization of research" shows the validity of research methods, their adequacy in relation to the object, subject, purpose and tasks of the work, the feasibility of applying the selected methods; describes the organization of the study and the contingent of subjects. The following methods were used to solve the tasks set in the work: theoretical (analysis, generalization and systematization of data from literature sources, normative documents); pedagogical (pedagogical observation, pedagogical experiment, pedagogical testing); medical and biological (anthropometry, pulsometry, spirometry, dynamometry, functional tests); methods of mathematical statistics.The third section "Age features of the physical condition of primary school students in the process of physical education" presents the results of the observational experiment. The data obtained by us show that: indicators of physical development and functional state of the surveyed contingent are within the age norms; most indicators of physical fitness correspond to the average and below average level of student achievement.The results of the correlation analysis indicate the relationship between indicators of morphofunctional status and physical fitness.Factor analysis of the physical condition of the surveyed contingent allowed to determine the rating of motor skills that are most related to the morphofunctional state of the body in terms of variance and their ratio in the overall structure of physical training during training with priority use of mini-basketball. The obtained results are the basis for the development of a program with priority use of mini-basketball "Orange Ball".In the fourth section "Organizational and methodological foundations of integrated development of physical abilities of students of 3-4 grades by means of mini-basketball in the process of classroom physical education" based on the analysis of literature sources, “the Orange Ball program” was substantiated and developed by the data of the observational experiment.The proposed program included both traditional means of physical education and innovative means of using mini-basketball. Varieties of forms of work on physical education, organizational and methodical bases of their carrying out which define the maintenance, parameters of physical activities were defined.Criteria for the effectiveness of the developed program were: the dynamics of morphofunctional status and physical fitness.The data obtained during the formative experiment indicate the feasibility and effectiveness of the proposed program with priority use of mini-basketball.The fifth section "Analysis and generalization of research results" summarizes and systematizes the results of research, which made it possible to obtain data that confirm, supplement and are completely new to the research problem.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Юзбашева Г.С. 
Тематичний контроль знань учнів з хімії в умовах рейтингового оцінювання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.С. Юзбашева ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Висвітлено дидактичні та методичні передумови, а також перспективи розвитку тематичного контролю за умов рейтингового оцінювання. Експериментально визначено методику впровадження тематичного контролю знань учнів за умов рейтингового оцінювання в навчальних закладах освіти. Розроблено й експериментально перевірено технологію тематичного контролю знань учнів на різних етапах розвитку. Досліджено методичну мету теми, що вивчається, визначено критерії. Встановлено базові елементи знань теми, їх взаємозв'язок; поділ базових елементів знань на елементарні структурні розділи навчального матеріалу, які характеризуються методичними цілями навчання, послідовністю здійснення контролю. Експериментально досліджено діагностичну цінність завдань-вимірників, рейтингову величину теми, рейтинг учня. Розкрито сутність рейтингового оцінювання, що складалась з змісту перевірочних робіт, які мають найбільшу універсальну цінність, визначення рейтингової величини теми та рейтингу учня.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р(4УКР)2-33
Шифр НБУВ: РА314939 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Щетина Н.П. 
Графічна діяльність як засіб розумового розвитку учнів VIII - IX класів на уроках креслення (методичний аспект): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.П. Щетина ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 22 с. — укp.

Обгрунтовано дидактичні умови для розумового розвитку школярів на уроках креслення. Розроблено показники та визначено рівні розумового розвитку школярів у процесі графічної діяльності. Створено систему графічних задач, які сприяють підвищенню рівня продуктивності діяльності школярів на уроках креслення. Розроблено узагальнений алгоритм процесу розв'язання графічної задачі, який сприяє активізації розумової діяльності учнів на всіх її етапах. Теоретично обгрунтовано функції робочого зошита з креслення та вимоги до нього як цілісного засобу організації продуктивної діяльності учнів на уроках креслення. Запрпоновано навчальну програму з методики викладання креслення, призначену для підготовки студентів до здійснення розумового розвитку учнів у процесі їх графічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11р(4УКР)2
Шифр НБУВ: РА316988 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Щербань П.М. 
Навчально-педагогічні ігри у формуванні педагогічної культури майбутніх учителів історії і права: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / П.М. Щербань ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми використання навчально-педагогічних ігор як засобу формування педагогічної культури майбутніх учителів історії та права. Розкрито сутність поняття навчально-педагогічних ігор, розроблено їх класифікацію, удосконалено технологію підготовки та використання. Запропоновано ефективну методику створення та проведення ігор з формування педагогічної культури майбутніх учителів, активізації їх навчальної діяльності. Експериментально підтверджено результативність використання навчально-педагогічних ігор у вищому педагогічному навчальному закладі. Розроблено систему навчально-педагогічних ігор з педагогіки, історії та права для студентів ВНЗ, впровадження якої сприяє підвищенню рівня професійної готовності майбутніх учителів до педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314 + Ч489.511.252.46 + Х8(4УКР)р3 +
Шифр НБУВ: РА354713

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
17.

Шуть М. М. 
Формування творчих умінь молодших школярів засобами музичних ігор у навчальному процесі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / М. М. Шуть ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 22 с. — укp.

Виокремлено й обгрунтовано групи творчих умінь школярів. Класифіковано музичні ігри за змістом і дидактичною спрямованістю. Обгрунтовано й експериментально перевірено дидактичну систему формування творчих умінь учнів початкової школи засобами музичних ігор у навчальному процесі. Описано методику організації спеціального навчального процесу для реалізації впровадженої системи. Розроблено різновиди творчих музичних ігор, програму спеціального курсу, викладено дидактичні інструменти досягнення педагогічної мети.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.221 + Ч421.252.46
Шифр НБУВ: РА373842 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Шудзіховська І.Ф. 
Дидактичні умови розвитку пізнавального інтересу учнів гімназії в процесі вивчення предметів гуманітарного циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / І.Ф. Шудзіховська ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему формування пізнавальних інтересів гімназиста в процесі вивчення предметів гуманітарного циклу. Описано форми та методи навчально-пізнавальної діяльності гімназистів залежно від закономірностей їх вікового розвитку. Проаналізовано науково-методичні та організаційно-технологічні умови формування пізнавального інтересу особистості гімназиста в процесі вивчення предметів гуманітарного циклу. Доведено підвищення ефективності формування пізнавального інтересу особистості гімназиста у навчально-пізнавальній діяльності, що сприяє впровадженню експериментальної моделі, в якій враховано концептуальні ідеї організації навчально-виховного процесу гімназії на засадах творчої діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + С.р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА342033

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Шпак М.М. 
Дидактичні умови забезпечення емоційності навчання молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / М.М. Шпак ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено дидактичний аспект проблеми забезпечення емоційності навчання молодших школярів. Уточнено педагогічну сутність поняття "емоційність навчання". Розроблено дидактичну модель забезпечення емоційності навчання учнів початкових класів, що охоплює змістовий, процесуальний та мотиваційний компоненти навчальної діяльності. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено дидактичні умови забезпечення емоційності навчання молодших школярів. Визначено дидактико-методичні засоби забезпечення емоційності процесу навчання у початкових класах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221
Шифр НБУВ: РА315917 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Шовковий В. М. 
Методична система навчання давньогрецької мови майбутніх філологів на засадах герменевтичного підходу: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / В. М. Шовковий ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 40 с. — укp.

Розроблено методичну систему навчання давньогрецької мови майбутніх філологів за умов рецептивного білінгвізму: визначено зміст, структуру та методичні прийоми формування мовленнєвої компетенції в читанні, мовної, соціокультурної та перекладацької компетенції студентів-філологів. Доведено, що навчання давньогрецької мови базується на адогматичній філософській герменевтичній концепції, а також раціоналістичній концепції теорії розуміння. Концептуальною стратегією навчання давньогрецької мови визначено герменевтичний підхід, досліджено психологічні, психолінгвістичні, дидактичні та методичні основи процесу навчання давньогрецької мови. Обгрунтовано підходи та критерії відбору лексичного, граматичного та текстового матеріалу, розроблено структуру та методичні прийоми навчання давньогрецької мови студентів філологів, а також об'єкти контролю й критерії оцінки мовленнєвої компетенції в читанні, мовної, соціокультурної та перекладацької компетенцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш145.1-913-1
Шифр НБУВ: РА381219 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського