Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (21)Наукова електронна бібліотека (288)Реферативна база даних (2789)Книжкові видання та компакт-диски (1974)Журнали та продовжувані видання (51)
Пошуковий запит: (<.>K=ДРЕНАЖ$<.>+<.>K=ДОРОГ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 225
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єфімова С.В. 
Особливості перебігу і лікування бронхіальної астми у дітей раннього віку: Автореф. дис. канд. мед. наук: 14.01.10 / С.В. Єфімова ; Львів. нац. мед. ун-т ім. Д.Галицького. — Л., 2003. — 20 с. — укp.

Розроблено математичну прогностичну модель і розраховано ризик розвитку важкої форми бронхіальної астми (БА) у дітей раннього віку (ДРВ). Виявлено зв"язок захворювань органів дихання у недоношених новонароджених з розвитком важкої форми бронхіальної астми у дітей раннього віку. Вперше в Україні досліджено ефективність застосування спеціальних пристроїв (Бебіхайлер, виробництва Glaxo Smith Kline) для інгаляційного введення дозованих аерозолів у лікуванні бронхіальної астми у дітей раннього віку. Створено програму тривалого лікування бронхіальної астми середньої важкості у дітей раннього віку з детальним визначенням показників для призначення різних груп протизапальних препаратів. За допомогою різних методів специфічної алергодіагностики in vitro визначено структуру сенсибілізації ДРВ, хворих на БА. Розроблено програму терапії, яка включає базисне лікування, алгоритм ведення приступу БА у ДРВ у спеціалізованому стаціонарі із застосуванням методики поєднання постурального дренажу і фізичних маніпуляційних втручань. Запропоновано програму лікування БА і навчання батьків в "астма-школі", що дозволило ефективно контролювати перебіг БА у ДРВ і значно поліпшити якість життя пацієнтів та їх родин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.412.202-3 + Р733.412.202-3
Шифр НБУВ: РА327893

Рубрики:

      
2.

Єфремова К.В. 
Особливості правового регулювання господарської діяльності на ринку виробів із дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння: автореф. дис... канд. юрид. наук : 12.00.04 / К.В. Єфремова ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто комплексне дослідження господарсько-правового забезпечення стимулювання розвитку виробництва виробів із дороцінних металів і дорогоцінного каміння. Проаналізовано стан і тенденції розвитку двох секторів ринку із дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння: виробництва виробів промислового призначення і виробництва ювелірних виробів як окремих об'єктів правової промислової політики. Виявлено недоліки законодавчого регулювання господарської діяльності підприємств зазначеної галузі промисловості. Розроблено та сформульовано теоретичні і практичні положення, спрямовані на удосконалення засобів і механізмів галузевої політики держави, що мають забезпечити економічне зростання усієї промисловості, де задіяні дорогоцінні метали та дорогоцінне каміння. Запропоновано конкретні рекомендації щодо оптимізації правового регулювання ринку виробів із дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння. Досліджено господарсько-правові засоби правової промисловості політики у сфері виробництва виробів із дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння промислового призначення. Приділено особливу увагу розробці конкретних практичних рекомендацій щодо вдосконалення законодавтва України про видобуток, виробництво і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)421.523.8 + Х819(4Укр)120.01 + Х819(4Укр)127.04 +
Шифр НБУВ: РА364932

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Івасик Н.О. 
Індивідуалізація фізичної реабілітації дітей, хворих на бронхіальну астму: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Н.О. Івасик ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2004. — 21 с.: рис., табл. — укp.

Виявлено особливості програм фізичної реабілітації, існуючих у практиці лікування дітей, хворих на бронхіальну астму (БА). Розроблено підхід до формування індивідуальної реабілітаційної програми, що дає змогу ефективно застосовувати різні методики фізичної реабілітації для кожної дитини. Проаналізовано та узагальнено науково-методичну та спеціальну літературу стосовно особливостей етіології, клініки, діагностики, лікування та фізичної реабілітації БА в дітей. Експериментально визначено функціональний стан та особливості перебігу цього захворювання. Розроблено й експериментально обгрунтовано методику поєднання маніпуляційних втручань та дренажного положення для дітей, хворих на БА. Запропоновано алгоритми їх обстеження та складання програм з фізичної реабілітації залежно від симптоматики захворювання та цілей лікування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.412.202-541 +
Шифр НБУВ: РА328908

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
4.

Іващенко А.П. 
Фільтраційні процеси навколо дрен і зволожувачів і їх вплив на водоприймальну здатність конструкцій: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.16 / А.П. Іващенко ; Рівн. держ. техн. ун-т. — Рівне, 1999. — 17 с. — укp.

На основі виконаних теоретичних та експериментальних досліджень встановлений характер зміни коефіцієнта фільтрації в несуфозійному та суфозійному середовищах в навколодренній зоні при роботі дренажних конструкцій в гідравлічних режимах осушення і зволоження. На основі цього обгрунтовані моделі деформаційних процесів, які відбуваються при фільтрації в навколодренній області при роботі дренажних систем в режимах осушення і зволоження в несуфозійному та суфозійному грунтах, отримані залежності для визначення гідравлічних напорів в області фільтрації та питомих витрат.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н778.712.7-02

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Ігнатов С.Л. 
Удосконалення проектування мережі автомобільних доріг: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.11 / С.Л. Ігнатов ; Укр. трансп. ун-т. — К., 1999. — 21 с. — укp.

Разработан критерий для оптимального построения сети автомобильных дорог с учетом влияния сети дорог на формирование транспортных потоков и влияния транспортных потоков на формирование конфигурации сети. Разработанный критерий оптимального построения дорожной сети представляет собой минимум дорожно-транспортных затрат при функционировании системы "дорожные условия - транспортный поток", устанавливающий функциональные зависимости между составляющими системы. Разработаны методики по проектированию дорожной сети и ее дальнейшей оптимизации, а также методика по определению экономически оптимального местоположения узловой точки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О311-022

Рубрики:

      
6.

Іринчин А. В. 
Обгрунтування субопераційної та післяопераційної профілактики пієлонефриту у дітей з гідронефрозом (клініко-експериментальне дослідження): автореф. дис. ... канд. мед. наук: 14.01.09 / А. В. Іринчин ; НАМН України, Ін-т невідклад. і віднов. хірургії ім. В.К. Гусака. — Донецьк, 2011. — 21 с. — укp.

Розглянуто питання субопераційної та післяопераційної профілактики пієлонефриту у дітей з гідронефрозом. Наведено характеристику показників у до- та післяопераційному періодах у дітей з гідронефрозом, зокрема, функціонального стану нирок, коагуляційного гемостазу, протеолітичної активності, фібринолітичної активності (ФА) крові та сечі. Вивчено роль розладів тканинної ФА мисково-сечовідного сегмента у розвитку пієлонефриту у разі гідронефрозу у дітей. Доведено ефективність застосування озонованого фізіологічного розчину для корекції ФА ниркової тканини, плазми крові, урокіназної активності сечі, екскреторної, іоно- та кислоторегулювальної функції нирок. Визначено позитивний вплив інтраопераційного використання авторської триканальної дренажної системи для проведення в післяопераційному періоді лаважу ниркової миски та верхніх сечових шляхів озонованим фізіологічним розчином (3 - 5 мг/л) для профілактики пієлонефриту у випадку гідронефрозу у дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.696.540.112-5 + Р733.696.540.42-5
Шифр НБУВ: РА382062 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Іщенко О.В. 
Розробка технології застосування карбоксиметильованого крохмалю в друкуванні і заключній обробці текстильних матеріалів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.19.03 / О.В. Іщенко ; Херсон. нац. техн. ун-т. — Херсон, 2006. — 24 с. — укp.

Розроблено технологію застосування карбоксиметильованого крохмалю в друкуванні та заключній обробці текстильних матеріалів з метою вирішення проблем розширення асортименту загусників і підвищення ефективності технологічного процесу, які мають місце у разі використання в опоряджувальному виробництві дорогих загусників на основі імпортного альгінату натрію. Теоретично обгрунтовано механізм структурних перетворень крохмалю під час обробки дугами та карбоксиметилюванні, що пояснює високу розчинність одержаного продукту у холодній воді. На підставі дослідження фізико-хімічних властивостей Na-карбоксиметильованого крохмалю (КМК) визначено умови одержання з нього в'язких систем з необхідними друкарсько-технічними властивостями та виконано їх оцінку у порівнянні з реологічними властивостями альгінатних загусників та модифікованих крохмалів імпортного виробництва. Запропоновано новий спосіб й обгрунтовано механізм підвищення стійкості висококонцентрованих розчинів Na-КМК шляхом застосування як антикоагулянта карбаміду у концентрації 2 - 5 %, що дає можливість їх постачання опоряджувальним підприємствам у вигляді пасти, та виключити з технологічного циклу виробництва процес сушіння. Науково обгрунтовано технологію застосування Na-КМК як загусника друкарських фарб на основі встановлених високих друкарсько-технологічних властивостей фарб та ефективності технологічного процесу друкування тканин з целюлозних волокон. Проведено позитивну апробацію розробленої технології за виробничих умов на АТЗТ "Тіротекс", Тираспіль, АТЗТ "Черкаський шовковий комбінат".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М305.04-38 + М305.07-38 +
Шифр НБУВ: РА344278

Рубрики:

      
8.

Іщенко Н. Ф. 
ЕКОЛОГО-ЕКОНОМІЧНІ ЗАСАДИ ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ ТА ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА / Н. Ф. Іщенко. — Б.м., 2020 — укp.

Здійснено комплексне вивчення структури земель автомобільного транспорту України. Виконано поглиблений аналіз автомобільних доріг відповідно до їх технічної класифікації, пропускної спроможності, цільового призначення. Сформовано фактори впливу на розвиток, як автомобільної мережі, так і її транспортної інфраструктури. Наведено пропозиції з удосконалення нормативно-правової бази використання земель автомобільного транспорту та дорожнього господарства. Визначено основні завдання щодо забезпечення фінансової та інвестиційної політики, зокрема розвитку державно-приватного партнерства, довгострокового пільгового кредитування в енергозберігаючу техніку і технологію, технологічну модернізацію автомобільного транспорту.З'ясовано, що управління якістю будівництва чи реконструкції автомобільних доріг не має спеціалізованої нормативної бази. Доведено необхідність подальшого вдосконалення нормативних та нормативно-правових документів: перші потребують включення кількісних критеріїв якості як в окремі процеси, так і загальну оцінку робіт у дорожній галузі, другі – створення їх взаємопов'язаної системи, що забезпечить якісне будівництво та реконструкцію автомобільних доріг. Запропоновано механізм узгодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для розміщення, будівництва та експлуатації об'єктів автодорожнього господарства. Наголошено, що законодавча база землекористування земель автомобільного транспорту повинна орієнтуватися на використання точної та актуальної інформації щодо протяжності автомобільних доріг, їх безперебійного функціонування та контролю відповідними службами автотранспортної інфраструктури, постійне уточнення стану дорожнього полотна для правильного планування та організації ремонтних робіт, проектування будівництва нових доріг та авторозв'язок. Реалізація запропонованих пропозицій до земельного законодавства сприятиме вирішенню проблем відведення та оформлення права користування земельними ділянками для розміщення, будівництва й експлуатації об'єктів автодорожнього господарства, які слід урахувати при підготовці відповідних законодавчих актів.З'ясовано, що регулювання землекористування автомобільного транспорту та дорожнього господарства полягає в тому, що склад, статус, порядок надання, вилучення (викупу) земельних ділянок, передачі автомобільних доріг в концесію, оподаткування землі, охорона навколишнього природного середовища визначено різними законодавчими актами, частина положень яких не кодифікувалася. Запропоновано напрями вдосконалення правового режиму земель дорожнього господарства, спрямування його на ефективне використання та охорону земель, спрощення процедури набуття прав на них.Обґрунтовано пропозицію внесення змін до статті 71 Земельного кодексу України про виокремлення земель дорожнього господарства в окрему статтю; проведення кодифікації визначення їх складу шляхом зміни Земельного та Податкового кодексів, законів України «Про транспорт» і «Про автомобільні дороги» та низки підзаконних актів. У додатковій (новій) статті Земельного кодексу доцільно врегулювати питання резервування земельних ділянок, установлення придорожніх, охоронних та санітарно-захисних зон уздовж автомобільних доріг та режими їх землекористування. Розглянуто еколого-економічну складову використання придорожніх смуг та визначено проблеми незаконного їх розорювання. Запропоновано впровадження на законодавчому рівні заходів щодо покращення екологічної ситуації та придорожніх територіях.З'ясовано, що резервування земель, є правовою необхідністю врегулювання земельних відносин, забезпечення потреб населення, галузей економіки в землі, її раціонального використання та охорони, зокрема для будівництва автомобільних доріг, та повинно здійснюватися згідно з вимогами чинних нормативно-правових документів.^UComprehensive research of the land road transport structure of Ukraine has been carried out. Automobile roads have been analysed in accordance with their technical classification, capacity, purpose. The factors influencing the development of both the automobile network and its transport infrastructure have been formed. Suggestions for regulatory improvement and legal base of road transport land use and road economy have been given. The main tasks for ensuring financial and investment policy, in particular the public-private partnership development, long-term preferential lending to energy-saving technology and technology, technological modernization of road transport have been determined.It has been determined that there is no specialized regulatory framework for quality management of road construction or reconstruction. Regulatory documents require the inclusion of quantitative quality criteria, both in individual processes and in the overall assessment of the work quality in the road industry. Regulatory - legal documents need further improvement, creation of an interconnected system that will ensure quality in roads construction and their reconstruction.The coordination project mechanism of land management for the allocation of land plots for the location, construction and operation of road facilities have been proposed. Legislative framework for land use of road vehicles should be directed to the use of accurate and up-to-date information on the length of roads, their smooth functioning and control by the relevant services of road transport infrastructure, constant updating of the condition of the roadway for proper planning and organization of repair works, design of construction and repair works auto junction. The implementation of the proposed suggestions in the land legislation would provide an opportunity to facilitate the resolution of allocation problems and registration of the right to use the land plots for the location, construction and road facilities operation, which should be taken into account when preparing the wording of the relevant legislative acts.It is established that the regulation of land use and road economy is that the composition, status, procedure for granting, removal of land (redemption), transfer of roads to concessions, land taxation, environmental protection are addressed in various legislative acts. acts whose parts have not been codified. The improvement directions of the lands legal regime of the road economy, its direction on the effective use and protection of the lands, simplification of the procedure of acquiring the rights to land have been proposed.The proposal to amend Article 71 of the Land Code of Ukraine and to separate the road economy land into a separate article of the Code has been justified. It has been considered that it is necessary to carry out codification of determining the composition of the automobile roads and road economy, by introducing the specific amendments to the Land and Tax Codes, Laws of Ukraine "On Transport", "On Roads", to a number of by-laws. In particuar, it is advisable to regulate the land reservation issues, establishment of roadside, protection and sanitary protection zones along automobile roads and land use regimes as part of an additional (new) article of the Land Code..The ecological and economic component of the roadside stripes use has been considered and the problems of illegal plowing has been identified. Legislative measures has been proposed for improvement the environmental situation of roadside areas.It has been found out that land reservation is a legal necessity for the regulation of land relations, meeting the needs of the population, branches of the economy in the land and its rational use and protection, in particular for the construction of roads and should be carried out in accordance with regulatory documents.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Абдулін М. З. 
Розроблення теплофізичних засад технологій спалювання палив із застосуванням струменево-нішових систем / М. З. Абдулін. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розвитку нових прогресивних технологій спалювання палива на основі струменево-нішових систем. Для розробки теплофізичних основ даних технологій проведено комплекс експериментальних досліджень всіх аспектів робочого процесу як струменево нішової модуля, так і системи таких модулів в ізотермічних умовах і за горінням (розподіл пального, сумішоутворення, підпал, вигорання та формування необхідних полів швидкості, температур та концентрацій). Показано, шо струменево-нішовий модуль забезпечує ефективність всіх стадій робочого процесу ПП. Ідентичність характеристик процесів горіння за окремими модульними системами є основою для реалізації модульного принципу конструювання ПП зі струменево-нішовими системами. На основі CFD моделювання для розроблення ПП виконаний комплекс досліджень теплообміну та аеродинаміки у спеціальних системах їх «самоохолодження» паливом. За результатами виконаних досліджень розроблені технічні рішення і ефективні конструкції ПП. Сертифіковано більше 100 типів і моделей розроблених ПП в ДП «Сертифікаційний дослідницький центр». Отримано право встановлення розроблених ПП на котлах Монастирищенського, Бійського, Дорогобужського та інших котельних заводів. ПП на основі СНТ забезпечує: розпал вогнетехнічного об'єкта щодо тиску газу 1-2 мм вод. ст., високий рівень ККД у всьому робочому діапазоні, коеф. робочого регулювання Кр>10, гідравлічний опір за трактом окиснювача у 2-3 рази менший ніж у традиційних ПП, широкий діапазон стійкої роботи за надлишком повітря α=0,7-100. Результати роботи впроваджені більш ніж на 1000 ВО, печах, сушарках, підігрівачах, та ін.) в Україні, Білорусі, Росії, Польщі, Казахстані. Широкомасштабний досвід експлуатації ВО з пальниками СНТ показав, що модернізація строк окупності, модернізації за рахунок економії газу та електроенергії становить 0,5-1,5 року.^UThe dissertation is devoted to the development of new advanced technologies of fuel combustion on the basis of jet - niche systems. For the development of thermophysical bases of these technologies, a complex of experimental studies of all aspects of the workflow of both the niche jet module and the system of such modules in isothermal conditions and during combustion (distribution of fuel, mixture formation, arson, combustion and formation of necessary fields of speed, temperatures and concentrations) was carried out. It is shown that the jet-niche module ensures the efficiency of all stages of the workflow of the burner device. The identity of the characteristics of combustion processes for individual modular systems is the basis for the implementation of the modular principle of designing burner devices with jet-niche systems. On the basis of CFD modeling for the development of burners, a complex of studies of heat exchange and aerodynamics in special systems of their «self-cooling» by fuel was performed. According to the results of the performed researches, technical solutions and effective designs of the PP have been developed. More than 100 types and models of PP developed in SE «Certification Research Center» have been certified. The right to install the developed burners on the boilers of Monastyryshchensky, Biysky, Dorohobuzhsky and other boiler plants has been obtained. Jet-niche-technology based burners provides: the ignition of a fire-fighting object at a gas pressure of 1-2 mm of water. Art., high efficiency in the entire working range, coefficient working regulationKp> 10, the engraved resistance along the oxidant path is 2-3 times less than in traditional burnes, a wide range of steady work on excess air α = 0.7-100. The results of the work have been implemented at more than 1000 refractory objects: boilers, furnaces, dryers, heaters, etc.) in Ukraine, Belarus, Russia, Poland, Kazakhstan. The wide-ranging experience of operatingfire engineering facilities with jet-niche burners has shown that the payback periods of modernization, by saving gas and electricity is 0.5-1.5 years.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Акімов Д. В. 
Напружено-деформований стан оболонкових конструкцій складної конфігурації у екстремальних умовах експлуатації / Д. В. Акімов. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єктом дослідження є процеси деформування та руйнування оболонкових конструкцій з технологічними особливостями геометричної форми. Предмет дослідження - напружено-деформований стан оболонкових конструкцій складної геометрії при комбінованому зовнішньому навантаженні в умовах, наближених до експлуатаційних. Мета роботи - розробка методів до аналізу напружено-деформованого стану оболонкових конструкцій складної конфігурації при статичному комбінованому навантаженні і експериментальне дослідження здатності виробів до сприйняття заданих зовнішніх силових навантажень. Методи дослідження: Метод скінченних елементів, експериментальний метод дослідження натурних конструкцій-свідків. Візуалізація процесу деформування та порівняння розрахунків з результатами проведених статичних випробувань показали якісну і кількісну відповідність, що підтверджує достовірність запропонованої математичної моделі дослідження та результатів чисельного аналізу. Отримані результати: Створено підхід визначення напружено-деформованого стану оболонкових конструкцій складної конфігурації на основі теорії Тимошенко-Міндліна. Запропонована математична модель деформації міжступеневого відсіку і паливних баків, що враховує зміну механічних характеристик матеріалу в результаті переходу в пластичний стан під дією силових навантажень. Вдосконалена методика експериментального визначення руйнівних деформацій конструкцій ракетно-космічної техніки на фрагментах-свідках, що дозволяє прогнозувати напружено-деформований стан оболонкових конструкцій з композиційних матеріалів розрахунковими методами без проведення дорогого і тривалого натурного експериментального відпрацювання. Проведено спрямовані випробування реальних конструкцій ракетної техніки при заданих видах комбінованого зовнішнього навантаження. Виявлено нові механічні ефекти, зумовлені особливостями геометричної форми конструкції, властивостями матеріалу і характеру навантаження. Наукова новизна полягає в тому, що на основі аналізу візуалізації полів деформацій і напружень по поверхні оболонок складної геометричної форми і цільового експериментального дослідження виявлені зони найбільш вірогідного руйнування конструкції. Описані підходи дозволяють з високою мірою вірогідності прогнозувати статичні руйнівні навантаження оболонок обертання складної конфігурації в умовах, наближених до експлуатаційних. Результати дослідження впроваджені в практику ДП "КБ "Південне" ім. М.К. Янгеля. Область застосування - ракетно-космічна техніка.^UThe object of research is the processes of deformation and destruction of shell structures with technological features of a geometric shape. The subject of the study is the stress-strain state of shell structures of complex geometry with combined external loading in conditions close to operational ones. The purpose of the work is the development of methods for analyzing the stress-strain state of shell structures of complex configuration with static combined loading and an experimental study of the ability of products to perceive the given external force effects. Research methods: the finite element method, an experimental method for the study of full-scale structures-witnesses. The visualization of the deformation process and the comparison of calculations with the results of static tests showed a qualitative and quantitative convergence, confirming the accuracy of the proposed mathematical model of the study and the results of numerical analysis. Results obtained: an approach has been created to determine the stress-strain state of shell structures of complex configuration based on the Tymoshenko-Mindlin theory. A mathematical model for the deformation of the inter-step compartment and the fuel tanks is proposed, which takes into account the change in the mechanical characteristics of the material as a result of the transition to the plastic state under the action of load factors. The technique of experimental determination of destructive deformations of rocket-space equipment structures using witness fragments has been improved, which allows predicting the stress-strain state of shell structures made of composite materials using computational methods without carrying out expensive and long-term experimental testing. Directed tests of real structures of rocket technology were carried out for specified types of combined external loading. New mechanical effects due to the peculiarities of the geometrical shape of the structure, material properties and the nature of the load have been discovered. The scientific novelty lies in the fact that, based on the analysis of the visualization of the deformation and stresses fields along the surface of the shells of complex shape and a targeted experimental study, the zones of the most likely destruction of structures are identified. The described approaches allow to predict with a high degree of probability a static destructive loads of shells of rotation of complex configuration under conditions close to operational ones. Research results drawn on in practice of the Yuzhnoye State Design Office. The field of application is rocket and space technology.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Алтухова О. В. 
Математичне моделювання, удосконалення та оптимізація пластинчастих теплообмінників / О. В. Алтухова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук по спеціальності 05.14.06 – Технічна теплофізика та промислова теплоенергетика. Національний технічний університет "ХПІ", Харків, спеціалізована вчена рада Д 08.084.05 при Національній металургійній академії України, Дніпро, 2021.Дисертаційна робота присвячена вирішенню важливого науково-практичного завдання: оптимізація пластинчастих теплообмінників і вдосконалення методів їх розрахунку і оптимізації. У дисертації запропоновано нову методику автоматичного інтервального розрахунку пластинчастого теплообмінного апарату як комплексу теплообмінних поверхонь з використанням фрактального підходу. Ця методика дозволяє досягти підвищення точності теплового розрахунку до 10%, особливо для теплообмінників з невеликою кількістю пластин. Методика повністю автоматична і може бути використана у програмах оптимізації пластинчастих теплообмінників. Створено програму оптимізації пластинчастого теплообмінного обладнання для різних задач розрахунку, типів пластинчастих теплообмінників, з можливістю використання моделей різної точності. Проведено комплексний оптимізаційний розрахунковий експеримент для маслоохолоджувачів турбін з витратою мастила 10-250 кг/с, теплообмінників системи опалення потужністю 100-2000 кВт, регенераторів понадкритичного СО2 циклу потужністю 1-15 МВт, підігрівачів повітря системи знеліднення газової турбіни потужністю 1-20 МВт. Рекомендовано оптимальні конструктивні та режимні параметри для цього обладнання. Встановлено, що пластинчасті теплообмінники ефективніше кожухотрубних по економічних критеріях для всіх діапазонів потужностей вищезазначених установок. Визначено актуальні щодо сучасного рівня цін на метал та енергоносії швидкості теплоносіїв (води та мастила) в каналах пластинчастих теплообмінників, ці рівні швидкостей значно нижчі, ніж вважалося досі, і становлять 0,2 м/с для води та 0,35 м/с для мастила. Встановлено, як зміняться оптимальні швидкості при зростанні цін на метал або електроенергію. Рекомендоване рівняння для визначення оптимальної швидкості води у залежності від цін на метал та енергію, що може також бути використана для розрахунку оптимальної швидкості при використанні дорогих металів. Проведено ранжування незалежних змінних по впливу на результатиоптимізації і надано рекомендації щодо порядку і кроку перебору їх, що дозволяє зменшити розмірність задачі оптимізації. Вироблено рекомендації щодо необхідності використання уточнених методів розрахунку.Ключові слова: пластинчасті теплообмінники, оптимізація, моделювання, уточнений інтервальний тепловий розрахунок, маслоохолоджувачі, опалення, понадкритичний СО2 цикл, газотурбінна установка, оптимальна швидкість теплоносія.^UThesis for submission of a Candidate's degree in technical sciences under specialty 05.14.06 – «Technical Thermal Physics and Industrial Heat-Power Engineering». National Technical University "KhPI", Kharkiv city, the Specialized Scientific Councils – D 08.084.05 of a “National Metallurgical Academy of Ukraine”, Dnipro city, 2021.The thesis is devoted to the solution of an important scientific and practical task: optimization of plate heat exchangers and improvement of methods of their calculation and optimization. The thesis proposes a new approach for automatic interval calculation of a plate heat exchanger as a complex of heat exchange surfaces using a fractal approach. This approach makes it possible to achieve an increase in the accuracy of the thermal calculation up to 10%, especially for HEXs with a small number of plates. The approach is fully automatic and can be used in plate heat exchanger optimization programs. A program for the optimization of plate heat exchangers has been created for various calculation problems, types of plate heat exchangers, with the possibility to use models of different accuracy. An integrated computational optimization experiment has been done for turbine lube oil coolers with 10-250 kg/s oil flow rate, heat exchangers of a heating system with 100-2000 kW transferred heat, regenerators of a supercritical CO2 cycle with 1-15 MW power, air heaters for an anti-icing system of 1-20 MW gas turbine. Optimal design and operating parameters for this equipment are recommended. It was found that plate heat exchangers are more efficient than shell-and-tube heat exchangers in terms of economic criteria for all ranges of the above-mentioned installations. The fluids velocities (water and oil) in the channels of plate heat exchangers relevant to the current level of prices for metal and energy have been determined; these velocities are significantly lower than it was believed until now and are 0.2 m/s for water and 0.35 m/s for lubrication oil. It has been established how the optimal velocities will change with an increase in prices for metal or electrical energy. An equation is recommended to determine the optimal water velocity depending on metal and energy prices, and can also be used to calculate the optimal velocity when using expensive metals. The independent variables are ranked in terms of their influence on the optimization results and recommendations are given on the order and step of using them, which leads to reduce the dimension of the optimization problem. Recommendations have been developed on the need to use refined calculation methods.Keywords: plate heat exchangers, optimization, modeling, refined interval heat calculation, lubrication oil coolers, heating, supercritical CO2 cycle, gas turbine, optimal fluid velocity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Амбіцька А. С. 
Повісті й романи І. С. Нечуя-Левицького: архетипний аналіз: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.01 / А. С. Амбіцька ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. — Кіровоград, 2011. — 18 с. — укp.

Вперше в українському літературознавстві здійснено спробу системно дослідити творчість І. Нечуя-Левицького з позицій архетипної та психоаналітичної критики, що дозволяє адекватно проінтерпретувати модель українського світу в повістях і романах. З'ясовано специфіку художнього втілення та динаміку архетипів хресної дороги, розіп'ятого Бога, тіні, матері, мудрого старця, раю, пекла, хати, родини, води, нового творення, культурного героя, простежено особливості їх функціонування. Доведено, що в художній системі митця переважають архетипи розіп'ятого Бога та тіні, які реалізують бачення І. Нечуєм-Левицьким життя та долі українського народу як трагічних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Нечуй-Левицький І. С. 534
Шифр НБУВ: РА379057 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Арутюнов С.Е. 
Диференційний підхід до вибору мініінвазивних технологій при холедохолітіазі та стенозі великого дуоденального сосочка з урахуванням порушень дуоденальної прохідності: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.03 / С.Е. Арутюнов ; Харк. нац. мед. ун-т. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Проведено обстеження хворих на ускладнену жовчнокам'яну хворобу, зокрема, досліджено взаємозв'язок хронічних порушень дуоденальної прохідності та патології гепатикохоледоха та великого сосочка дванадцятипалої кишки (ВСДК). Науково обгрунтовано визначення градієнта тиску між дванадцятипалою кишкою та холедохом з використанням моніторингу у хворих на холедохолітіаз і стеноз ВСДК, що підтверджує наявність хронічних порушень дуоденальної прохідності зі схильністю до дуоденохоледохеального рефлюксу. Запропоновано раціональну хірургічну тактику із застосуванням транспапілярних ендоскопічних утручань. На підставі одержаних даних клініко-біохімічних і мікробіологічних досліджень доведено доцільність застосування для лікування хворих з холангітом назобіліарного дренування за допомогою удосконаленого дренажу. Проаналізовано результати впровадження у клінічну практику показань до диференційованого вибору транспапілярних ендоскопічних втручань із застосуванням сфінктерозберігальних ендоскопічних методик.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.465.520.43 + Р457.465.205.6 +
Шифр НБУВ: РА361334

Рубрики:

      
14.

Афонін М. О. 
Вдосконалення технологічних процесів перевезення небезпечних вантажів з врахуванням фактора людини / М. О. Афонін. — Б.м., 2019 — укp.

Основним завданням дисертаційної роботи є врахування фактора людини у формуванні маршрутів доставки небезпечних вантажів, які визначають умови безпечного виконання технологічного процесу перевезень.Проведено експериментальні дослідження зміни показників функціонального стану водіїв різних вікових та соціонічних груп за різної складності дорожніх умов під час перевезення небезпечних вантажів другого класу в населеному пункті та за його межами.Вдосконалено методику визначення рівнів ризику настання дорожньо-транспортних пригод та оцінки їх наслідків з врахуванням особливостей маршруту перевезень, умов руху та функціонального стану водіїв для здійснення перевезень в межах населеного пункту та автомобільними дорогами.Розроблено алгоритм проектування розвізних маршрутів небезпечних вантажів із врахуванням умов руху та функціонального стану водія. Його використання дозволяє формувати елементи технологічного процесу перевезення небезпечних вантажів за критерієм мінімальних ризиків, які відображаються у виборі напрямків руху із меншою складністю дорожніх умов, що є більш доцільним ніж проектування маршрутів за критеріями мінімальної відстані.^UThe main task of this paper is taking into account the human factor in the formation of dangerous goods transportation routes, which determine the conditions for safe implementation of the technological process of transportation. Experimental researches of change of indicators of functional state of drivers of different age and socionic groups were carried out under different complexity of road conditions during transportation of dangerous goods of the second class in the settlement and beyond.The algorithm of design of dangerous goods freight routes was developed taking into account the driving conditions and the functional state of the driver. Its use allows to form elements of technological process of dangerous goods transportation by the criterion of minimal risks, which are reflected in the choice of directions with less road conditions complexity, which is more expedient than the design of routes by the the minimum distance criteria.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Білик І.І. 
Оптимізація лікування запального процесу в черевній порожнині при перитоніті з використанням сорбенту (клініко-експериментальне дослідження): Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.03 / І.І. Білик ; Вінниц. нац. мед. ун-т ім. М.І.Пирогова. — Вінниця, 2006. — 23 с. — укp.

Проведено експериментальні дослідження на собаках зі змодельованим перитонітом та стендові дослідження на ізольованому перитонеальному ексудаті та з'ясовано наявність у сорбогелю виражених детоксикаційних і деконтамінувальних властивостей щодо токсичних факторів і мікроорганізмів перитонеального ексудату. Застосування сорбенту у комбінації з антисептиком показало більшу ефективність у порівнянні з їх окремим використанням. Розроблено та застосовано в клініці дренажно-сорбційний пристрій для лікування хворих на дифузійний перитоніт апендикулярного генезу. Проведено загальноклінічні, мікробіологічні, імунологічні, спеціальні дослідження (визначення токсичності крові, перитонеального ексудату) та доведено більшу ефективність застосування запропонованого методу у порівнянні з загальноприйнятими срособами лікування перитоніту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.465.101.1 +
Шифр НБУВ: РА345673

Рубрики:

      
16.

Бабіцька О. А. 
Ефективність систем інженерного захисту від підтоплення самопливного та примусового типу та напрями їх удосконалення: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 06.01.02 / О. А. Бабіцька ; Ін-т гідротехніки і меліорації НААН України. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано ефективність роботи систем інженерного дренажу самопливного та примусового типу щодо захисту від підтоплення та затоплення зрошуваних земель і сільських населених пунктів Півдня України та розроблено напрями їх удосконалення. Запропоновано методику для визначення ефективності роботи дренажних систем щодо захисту від підтоплення та затоплення. Визначено умови та причини підтоплення у районі досліджень, проведено оцінювання сучасного технічного стану дренажу тривалої експлуатації. Встановлено динаміку поширення площ підтоплення у вологі, нормальні та сухі роки та закономірності режиму рівнів грунтових вод та атмосферних опадів на фоні горизонтального та вертикального дренажу. Доведено ефективність та експлуатаційну надійність систем горизонтального самопливного дренажу та неусталений характер роботи дренажних систем з примусовим водовідведенням внаслідок їх дискретної роботи. Науково обгрунтовано напрями вдосконалення та модернізації систем захисту земель від підтоплення та затоплення примусового типу та запропоновано комплекс заходів, який базується на самопливному водовідведенні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П060.31 + Н778.712.7
Шифр НБУВ: РА376913 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
17.

Бабаєв М.М. 
Методологія інформаційного забезпечення вантажних та пасажирських перевезень на основі автоматизації процесів розпізнавання рухомих об'єктів залізничного транспорту: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.22.08 / М.М. Бабаєв ; Харк. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 1999. — 36 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням удосконалення методів управління перевізним процесом на базі створення автоматизованих систем розпізнавання транспортних засобів. Розвивається новий напрямок у побудові подібних систем, який грунтується на впровадженні інформаційних технологій, орієнтованих на незамкнені транспортні потоки. Запропоновано алгоритми роботи і синтезовано пристрої, які формують образ рухомого складу, що контролюється. Представлено оптимальний за критерієм максимуму апостеріорної ймовірності пристрій визначення кількості колісних пар вагонів. Розглянуто методологію застосування пристроїв інформаційного забезпечення перевізного процесу в системах управління перевезеннями для регіонів, напрямів дороги, сортувальних станцій і метрополітенів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О280.31-5-05

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
18.

Баранов Ю.Д. 
Обгрунтування технологічних параметрів селективно-валової розробки розсипних титано-цирконієвих родовищ: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.15.03 / Ю.Д. Баранов ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2009. — 20 с. — укp.

Виявлено закономірності зміни горизонтальної та вертикальної неоднорідності поширення мінералів у рудному покладі на ділянці ведення гірничих робіт. Встановлено межі зон з підвищеною мінералізацією різних компонентів і проведено гірничо-геометричний аналіз кар'єрного поля із застосуванням методів геоінформаційного та геологічного моделювання. Розроблено технологію та принципові технологічні схеми селективно-валової розробки та роздільного складування титано-цирконієвих руд за мінеральним складом. Розкрито математичну модель руху кар'єрного автосамоскида та колісного навантажувача, яка дозволяє оперативно визначати оптимальну швидкість його руху на ділянках кар'єрної дороги з різним рельєфом за умов мінімальної питомої витрати палива. Випробувано та впроваджено систему оперативного контролю технічних і технологічних параметрів кар'єрного автотранспорту, в якій реалізована теоретична модель розрахунку оптимальних швидкостей руху автосамоскида й технічні рішення з оперативного керування вантажопотоками в реальному режимі часу відповідно до вимог технології селективно-валової розробки руд. Охарактеризовано, що результати досліджень використані під час розробки "Рекомендацій із застосуванням технологій частково-селективної розробки титано-цирконієвих руд на основі тривимірних геологічних моделей ", що впроваджені у ВАТ "Укрдіпроруда" і "Рекомендацій з підвищення ефективності технологічних параметрів кар'єрного автотранспору при видобутку титано-цирконієвих руд", що впроваджені в ДПІ "Кривбаспроект".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И336.51 +
Шифр НБУВ: РА366312

Рубрики:

      
19.

Барило О.С. 
Оптимізація діагностики та лікування гнійно-запальних захворювань лиця та шиї: автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.22 / О.С. Барило ; Держ. установа "Ін-т стоматології АМН України". — О., 2008. — 32 с. — укp.

Науково обгрунтовано програму місцевого лікування гнійно-запальних процесів лиця та шиї. На підставі експериментальних і клінічних досліджень доведено високу протимікробну та лікувальну ефективність застосування озонованих розчинів з іонами срібла, виявлено їх взаємопідсилювальну антимікробну дію. Встановлено, що детоксикації вогнища запалення сприяє використання сорбувальної композиції, до складу якої включено гідрофобний і гідрофільний сорбенти (поліметилсилоксан і високодисперсний двоокис кремнію) та поверхнево-активну речовину. З'ясовано, що пропорційний склад сорбувальної композиції залежить від фази ранового процесу. Встановлено, що у І фазі ранового процесу доцільно застосовувати гідрофільно-гідрофобну композицію сорбентів, у II фазі - гідрофобно-гідрофільну композицію. Розроблено оптико-електронний комплекс для діагностики стану судинного русла експрес-методом на різних стадіях гнійно-запального процесу та визначення ступеня мікроциркуляторних і гемодинамічних порушень. Показано високу ефективність розробленої програми з використанням озону, іонів срібла та сорбувальних композицій за рахунок скорочення термінів лікування, зменшення витрат дорогих антибіотиків і перев'язочного матеріалу. Доведено перевагу запропонованої програми у порівнянні з традиційними схемами лікування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р665.630.14 + Р457.260.14 +
Шифр НБУВ: РА355817

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
20.

Баришпол А.І. 
Методи проектування водовідводу і дренажу аеродромних покриттів з підвищеною ефективністю дренування: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.11 / А.І. Баришпол ; Нац. транспорт. ун-т. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Розроблено методи розрахунку часу осушення дренажних шарів аеродромних водопроникних покриттів, з урахуванням процесу неусталеної фільтрації дренажних вод. На підставі теоретичних і експериментальних досліджень розроблено методику гідравлічного розрахунку чотирьох типів водопроникних покриттів. Встановлено основні залежності часу осушення дренажного шару та гідравлічного ухилу. Отримані результати перевірено експериментально. Наведено рекомендації щодо практичного застосування водопроникних покриттів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О513-041.4-022
Шифр НБУВ: РА313940 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського